4D ultra

Ilman muuta teille pitäisi kelan korvata (jopa kokonaisuudessaan) rakenneultra koska teille ei kaupunki tarjoa sitä. Kun puhuin tuosta eriarvoisuudesta, tarkoitin sillä tätä meidän lääniä kun kerran joillekin korvataan ja joillekin ei. Kelan mukaan täällä pitäisi olla yhtenäinen käytäntö koko läänissä.

Mutta yleensäkin, minusta kaikille pitäisi kuulua rakenneultra ja niskaturvotusultra yhtälailla ympäri suomen. Samaten sekin on jännä juttu kun meillä ikäraja lapsivesipunktiopääsyyn on 36 vuotta, joissakin paikkakunnissa 40 vuotta. Toki varmaan jokapaikassa pääsee jos seulonta hälyttää.

Olisihan se ihana käydä 4D:ssä, saisi tulevat sisarukset katsoa siskoa/veljeä nauhalta...

Mukavaa päivää teille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miina70:
Ilman muuta teille pitäisi kelan korvata (jopa kokonaisuudessaan) rakenneultra koska teille ei kaupunki tarjoa sitä. Kun puhuin tuosta eriarvoisuudesta, tarkoitin sillä tätä meidän lääniä kun kerran joillekin korvataan ja joillekin ei. Kelan mukaan täällä pitäisi olla yhtenäinen käytäntö koko läänissä.
Täällä (Kuopio) ei kaupunki tarjoa rakenneultraa ja kelan paperit on nyt vetämässä... Tosin jo lääkäriasemalla sanottiin, että ei välttämättä saada kelan korvausta... Sellainen hauska käytäntö täällä. Katsellaan siis vielä, kuinka käy. Jos olisin aloittanut neuvolassa käynnit tämän vuoden puolella, niin nyt kyllä kaupunki tarjoaisi ilmaisen rakenneultran. Hiemanko on epäreilua!!!!! :eek: :eek:
 
Kata-76: Uskomatonta eriarvoista kohtelua. Siellä on ilmeisesti käytäntö muuttunut tämän vuoden alusta. Ei ole kyllä reilua! Ja ne yksityisten ultrat ovat niin sikakalliitakin vielä!

Jos täällä pohjoisessa on etu saada niskapoimu ja rakenneultat niin suuri epäkohta on se että täällä lähin synkkäri on Rovaniemellä eli toiset lähtee synnyttämään yli 400 km:n päästä. Kauheaa! Minä olen pikasynnyttäjä, molemmat syntyneet alta kahden tunnin, onneksi en asu tuolla ihan pohjoisessa. Eihän mulle ehtis edes ambulanssi saapua (heh)
 

Yhteistyössä