47e meni kauppaan ja sain näin paljon:

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja DURACELL:
mä leivon itse sämpylää myös.
ei lihaa tarvitse ruokaan laittaa kamalia määriä. Enkä usko että lapsila on nälkä. jos ei liiku kamalasti.niinkuinmeidsän lapset nyt kesäikaan eivä tole liikkuneet ei tarvitse enempää.

Meillähän on tuo vesimelooni ,porkkanaa on myös jääkaapissa.

ootkos koskaan kysynyt lapsilta,tuliko masu täyteen?
kyllä o maha tulllut aina täyteenjso syä kahdesti päviässä ei kertamäärän tarvitse olla tyyliin 500g lihaa/ muksu

 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eipä tuosta tule 600 g kasviksia ja hedelmiä henkeä kohti päivittäin. Eikä tule 6-9 leipäpalaa eikä 8 dl maitotuotteita lähes viikoksi jokaiselle jne. Eli nälässä pidätte
mä leivon itse sämpylää myös.
ei lihaa tarvitse ruokaan laittaa kamalia määriä. Enkä usko että lapsila on nälkä. jos ei liiku kamalasti.niinkuinmeidsän lapset nyt kesäikaan eivä tole liikkuneet ei tarvitse enempää.

Meillähän on tuo vesimelooni ,porkkanaa on myös jääkaapissa.
mielenkiintoinen ajatus,ei tarvitse antaa lapsille ruokaa niin paljoa,kun eivät liiku tarpeeksi :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis montako henkeä noista syö 5-6 päivää ?
6 syöjää. jauhelihasta on mennyt tämän päivän ruokaan 750g, lopuista teen kaksi ruokaa. 400g riittää lihapulliin.
Miten ihmeessä saat koko perheellesi 400 g:sta tehtyä lihapullat?!
Ei voi olla mahollista, meillä hyvä jos riittääkään 2 aikuiselle ja 2 pikkuselle ( liki 3v ja 4v, syövät kun hevoset ite tehtyjä lihapullia)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja DURACELL:
mä leivon itse sämpylää myös.
ei lihaa tarvitse ruokaan laittaa kamalia määriä. Enkä usko että lapsila on nälkä. jos ei liiku kamalasti.niinkuinmeidsän lapset nyt kesäikaan eivä tole liikkuneet ei tarvitse enempää.

Meillähän on tuo vesimelooni ,porkkanaa on myös jääkaapissa.

ootkos koskaan kysynyt lapsilta,tuliko masu täyteen?
kyllä o maha tulllut aina täyteenjso syä kahdesti päviässä ei kertamäärän tarvitse olla tyyliin 500g lihaa/ muksu
Mutta tiesit varmasti että normaali annos esim. lihaa on noin 120g, fileestäsi taikka jauhelihastasi ei tuo tuu lähellekään, saati murkut syömässä??? Mahtaa mennä kaikkea muuta lisäksi aika raakasti?
 
Anteeks kun vaivaan mutta voisitko laittaa ohjetta niihin lihapulliin kun meillä ei sienet uppoo. Miten vois tehdä vähästä jauhelihasta ison satsin lihapullia.
Itse laitan porkkanaraastetta mutta ei sitäkään voi tolkuttomasti käyttää soija on myös tuttu.
Meitä kun on useampikin välillä syömmässä :whistle: ja aina joutuu vähintään sen kilon ostamaan jauhelihaa lihapulliin.
Mutta aina uudet ideat otetaan innolla vastaan kiitos!
 
vieras
Meillä 2 aikuista ja kaksi teiniä. Lihapullia teen vähintään 1kg :sta jauhelihaa. Se riittää juuri ja juuri :)

Käytiin muuten tänään kaupassa, en jaksa kaikkea luetella, lihaa ei ostettu, paljon kasviksia ja vihanneksia. 83e meni ja huomenna mentävä taas.
 
hei
kastiketta? Kerro mitä suunnittelit noista tarvikkeista avartaisi enemmän..
Siis laita ihan ateriayhdistelmiä. meillä esim. 4hlö (koululainen ja teini perheessä)
Syömme 500g jauhelihaa 800g makaronia (lihamakaronilaatikko) tuoresalaatti (jäävuorisalaatti, tomaatti, kurkku, paprika, oliivi, feta).
Toinen ruoka kasvissosekeitto (peruna, bataatti, porkkana, sipuli ja kevytkerma) riisipiirakka ja juusto.
Kana-kasviswokki+ sämpylät ja tuoreita kasviksia (porkkana, kurkku ja kukkakaali) ja jälkkäriksi mansikka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
oho meillä noi teini ikäset pojat syö yhdellä ruualla 20 lihapullaa, meillä 5 hlö ja lihapullia teen yleensä kilosta se riittää juuri
ja tästähän nähdään siis että lapsia on niin erilaisia ; toiset syö ku hevoset, toiset ku linnut.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
mutta toisaalta, jos on aina annettu ruokaa tosi minimaalinen määrä, niin ehkä siihen on lapsetkin tottuneet :(
tänäänkin saivat lisää ottaa. 750gjauhelihaa ja 1½ pussia makaroonia meni makaroonimössöön. Puoli pussia sekavihanneksia mukana.

Illalal on sit makkaraa, ku on saunapäivä.
 
vieras
Mä tein just lihapullia ja laitoin 800g jauhelihaa. Syöjinä 2 aikuista ja 2 lasta (5v ja 6v). Kaikki pullat meni kerralla. Uusia perunoita oli n. 10kpl ja nekin meni. Lisänä oli salaattia.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä