47e meni kauppaan ja sain näin paljon:

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
kyllä meilläkin noi lihat riittäis (paitsi kanankoivet ei,johan toi Sälli vetää noi kolme ) noin moneks päiväks, mut perunat menis päivässä, samoin salaatti.
mä teen kasikkeen koivista, joten riittää kauemmin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
kyllä meilläkin noi lihat riittäis (paitsi kanankoivet ei,johan toi Sälli vetää noi kolme ) noin moneks päiväks, mut perunat menis päivässä, samoin salaatti.
mä teen kasikkeen koivista, joten riittää kauemmin.
3 koipee kastikkeeseen, eihän niissä ole mitään syötävääkään. No ehkä väärä sanomaan kun ite arvostan proteiinia ruoassa enemmän kuin hiilareita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis montako henkeä noista syö 5-6 päivää ?
6 syöjää. jauhelihasta on mennyt tämän päivän ruokaan 750g, lopuista teen kaksi ruokaa. 400g riittää lihapulliin.
kerro mullekin että miten ihmeessä?? :eek: jatkatko sä jotenkin sitä taikinaa? teillähän on isot lapset, jotka varmasti syö mielelllään lihapullia vähän enemmänkin kun tyyliin 2kpl.

ja mihin sä laitat ne 2 tomaattia? :D
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eipä tuosta tule 600 g kasviksia ja hedelmiä henkeä kohti päivittäin. Eikä tule 6-9 leipäpalaa eikä 8 dl maitotuotteita lähes viikoksi jokaiselle jne. Eli nälässä pidätte
mä leivon itse sämpylää myös.
ei lihaa tarvitse ruokaan laittaa kamalia määriä. Enkä usko että lapsila on nälkä. jos ei liiku kamalasti.niinkuinmeidsän lapset nyt kesäikaan eivä tole liikkuneet ei tarvitse enempää.

Meillähän on tuo vesimelooni ,porkkanaa on myös jääkaapissa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
mulle ei tippuisi.. :( ja täytyy sanoa, että itsekin olen alkanut miettímään voitko todella olla kokki? KOkit arvostaa yleensä hyviä raaka-aineita ei mitää kanankoipia tai kassleria
Juupa, no minä olen myös kokki ja kyllä meillä ostetaan yleensä kokonaisena eli fileenä kanat yms. Ja kassleria en tee edes töissä, sianniskaa ei kiitos.
kyllä meillä kanankoipia syödään, töissä ei viitti niitä tehdä kun asiakkaille niiden syöminen on niin hankalaa :D
ja kassleriakin tehdään sekä kotona, et töissä on ollu tarjolla, ollu yks suosikki ruoista noiden työmiesten keskuudessa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis montako henkeä noista syö 5-6 päivää ?
6 syöjää. jauhelihasta on mennyt tämän päivän ruokaan 750g, lopuista teen kaksi ruokaa. 400g riittää lihapulliin.
400g lihapulliin? Jatkatko taikinaa korppu ym. jauhoilla. Eihän 400g saa lihapullia kuin yhdelle-kahdelle hengelle. Kasvavat lapset tarvitsevat enemmän kuin kaksi pullaa per nenä.
 
AinaHarmaa
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis montako henkeä noista syö 5-6 päivää ?
6 syöjää. jauhelihasta on mennyt tämän päivän ruokaan 750g, lopuista teen kaksi ruokaa. 400g riittää lihapulliin.
kerro mullekin että miten ihmeessä?? :eek: jatkatko sä jotenkin sitä taikinaa? teillähän on isot lapset, jotka varmasti syö mielelllään lihapullia vähän enemmänkin kun tyyliin 2kpl.

ja mihin sä laitat ne 2 tomaattia? :D
tähän vois kyllä suositella soijarouhetta, tulee hyvää kun on puolet tota ja puolet lihaa. siis lihapullien tekoon :)
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis montako henkeä noista syö 5-6 päivää ?
6 syöjää. jauhelihasta on mennyt tämän päivän ruokaan 750g, lopuista teen kaksi ruokaa. 400g riittää lihapulliin.
Miten ihmeessä saat koko perheellesi 400 g:sta tehtyä lihapullat?!
samaa mietin. Meillä just ja just riittää kahdelle aikuiselle ja kahdelle eskari-ikäiselle...
 


mä leivon itse sämpylää myös.
ei lihaa tarvitse ruokaan laittaa kamalia määriä. Enkä usko että lapsila on nälkä. jos ei liiku kamalasti.niinkuinmeidsän lapset nyt kesäikaan eivä tole liikkuneet ei tarvitse enempää.

Meillähän on tuo vesimelooni ,porkkanaa on myös jääkaapissa.

ootkos koskaan kysynyt lapsilta,tuliko masu täyteen?


 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
mulle ei tippuisi.. :( ja täytyy sanoa, että itsekin olen alkanut miettímään voitko todella olla kokki? KOkit arvostaa yleensä hyviä raaka-aineita ei mitää kanankoipia tai kassleria
Juupa, no minä olen myös kokki ja kyllä meillä ostetaan yleensä kokonaisena eli fileenä kanat yms. Ja kassleria en tee edes töissä, sianniskaa ei kiitos.
kyllä meillä kanankoipia syödään, töissä ei viitti niitä tehdä kun asiakkaille niiden syöminen on niin hankalaa :D
ja kassleriakin tehdään sekä kotona, et töissä on ollu tarjolla, ollu yks suosikki ruoista noiden työmiesten keskuudessa.
Meidän työmiesten suosikkiruoka on kyllä Poronkäristys tai Karjalanpaisti. Filee yleensä uunissa, onhan noita kasslereita mutta ne on niin karmeita ja filettä saa samalla hinnalla.
 
f
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis montako henkeä noista syö 5-6 päivää ?
6 syöjää. jauhelihasta on mennyt tämän päivän ruokaan 750g, lopuista teen kaksi ruokaa. 400g riittää lihapulliin.
Miten ihmeessä saat koko perheellesi 400 g:sta tehtyä lihapullat?!
samaa mietin. Meillä just ja just riittää kahdelle aikuiselle ja kahdelle eskari-ikäiselle...
no ettepä paljoa syö, jos 4 riittää
 
Rollolainen
Joka kerta mu pitää tää sanoa. Kasitketta voi jatkaa vihnneksilla, sitä varten ostin niitä sekavihenneksia ( porkkanaa meillä on jääkaapissa) sienillä tai pavuilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eipä tuosta tule 600 g kasviksia ja hedelmiä henkeä kohti päivittäin. Eikä tule 6-9 leipäpalaa eikä 8 dl maitotuotteita lähes viikoksi jokaiselle jne. Eli nälässä pidätte
mä leivon itse sämpylää myös.
ei lihaa tarvitse ruokaan laittaa kamalia määriä. Enkä usko että lapsila on nälkä. jos ei liiku kamalasti.niinkuinmeidsän lapset nyt kesäikaan eivä tole liikkuneet ei tarvitse enempää.

Meillähän on tuo vesimelooni ,porkkanaa on myös jääkaapissa.
:eek: :eek:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä