40+

Latasin kuvan ovistesteistä. Alimmainen otettu tänään aamulla.
Tuli mieleen että jos nyt et saa ovista kiinni niin kannattaa aloittaa jo kp7 tikutus seuraavassa kierrossa. Itsellä ollut ovis aina kp 8-10, katsoin että sinun kp10 tikku näyttää suht samalta mitä itsellä on oviksen jo mentyä ohi kp9 😊 Mut ehdottomasti kannattaa vielä jatkaa tikutusta. 😊

• Tykkää
Reactions: Fanni81
Onpas kivasti porukkaa tullut
Mulla nyt alko ekat menkat kierukan poiston jälkeen, vähän kummalliset kyl mut kai se kuuluu viel asiaan. Poistosta viikon tiputteli miten sattuu, viikko ilman.
Onko teil jotain appia tai jotain millä seuraatte menkkoja?
Mulla ei oo appia mutta jos jollain ois vinkata hyvä sellainen? Mulla lähti kans hormonikierukka tammikuussa mutta mun menkat olikin sitten ihan hirveet. 9pv. Kauheeta vuotamista.

Mä oon käyttäny Womanlogia josta oon tykänny paitsi avatessa joutuu kerran sulkemaan mainoksen mut sit ei tuu mainoksia äppiä käyttäessä. Tosin luin sittemmin Flo-äpistä ja kokeilin sitä, must se on sekavampi mut se hyvä puoli siinä näyttäis olevan et ilmaisversiossakin se käsittääkseni käyttää tekoälyä apua ovulaation ajankohdan ennustamiseen aiempien kiertojen perusteella. Esim mulla ovis keskimääräistä myöhemmin ni Womanlogissa näyttää aina sitä oletusarvopäivää ja Flossa on huomioinut mun aiemmat merkinnät ja näyttää oviksen pari päivää myöhäisempänä.

Jos muuten kokeilette Flo’ta niin siinä latausvaiheessa/ekaa kertaa kirjautuessa pitää ohittaa se maksullinen versio, jotta saa sen ilmaisversion toimimaan. Se on vähän hämäävä ja luulin aluks ettei sitä ees saa ilmaisena mut kyllä siis saa.

Mä oon käyttänyt jo vuosia sellaista kuin Oma kalenteri, löytyy myös nimellä Kuukautiskalenteri, ovulaatio. Oon tästä tykännyt kyllä tosi paljon, on ilmainen. Saa laittaa omia huomioita, oireita jne.

Täällä yks 40 vuotta viime vuoden lopulla täyttänyt, 3 lasta on jo eli ei mitään hirveetä "tarvetta" enää vauvalle. Mutta jossain se pieni vauvakuume vielä kolkuttelee. 😁 Esikoinen on jo koululainen mutta sitten on pari myös jo vanhemmalla iällä tullutta pikkuista. Tässä vaan lähinnä haaveilen, jos vielä yksi. Mutta juu katsellaan. 🙂 Lähinnä mietin, että onko vielä toivoa, kun miettii voiko tässä iässä enää raskautua. Olen kuitenkin aina raskautunut kertalaakista. Mutta mukana tässä kurkin!

vierailija
Täällä yksi rv 14 ja juuri täytin 43v. Meillä jo alakoululainen ja juuri 6v täyttäneet ķaksoset. Hiukan kauhistutti positiivinen raskaustestin tulos kun mietin ovatko nämäkin kaksoset vaikka vermasti olisivat nämä olleet tervetulleet, lähinnä itseä aina raastoi huomion jakaminen kahdelle ja ainainen riittämättömyyden tunne. Ei olla vielä kerrottu kotona eikä töissä. En itse ajattele ikää ja mitä muut ajattelee tästä. Töissä vain juuri kollega ilmoitti saavansa kaksoset ja muutama muu eläköitymässä, että onko siellä enää ketään kohta vai sammuuko valot kokonaan.

• Rakkaus
Reactions: Oliivi3
vierailija
Missä vaiheessa kerroit isommille? Mä olen täällä ihan hajoamispisteessä, kun erityisesti esiteini on nyt saanut päähänsä sörkkiä ja analysoida mun joka ikistä liikettä ja varsinkin kaikkia syömisiä ja tietysti kailottaa kaikesta koko perheelle. Että voikin olla äidin tekemiset ja olemiset NIIN kiinnostavia... 🫣 Vaikka olen yrittänyt laittaa mahdollisimman samanlaisia ja -näköisiä ruokia ja kehittänyt ihan selkeitä selityksiä, että vaikka mulla ja kuopuksella on toista ruokaa, koska tätä oli enää näin vähän, teille on tuota tuossa, niin hän ei ota mitään ohimennen ja olankohautuksella.

Ei tunnu edes kivalta ajatella mahdollista raskaudesta kertomista sitten nt-ultran jälkeen, kun isommat ovat jo nyt noin... no, vähän kuin kurkkisivat joulupakettiin etukäteen. Ehkä pidetään joku paljastustilaisuus pienemmille ja annetaan heidän sitten hoitaa kertominen isommille.

Ei hyvältä tunnu kertoa nytkään, koska en kestäisi sitä, että tietäisin heidän koko ajan miettivän raskautta, kun itselläkin on tekemistä tässä päivien matelemisessa. Ja jos menisi kesken, se olisi ainakin tuolle esiteinille varmaan ihan liian traumaattista käsiteltävää, eikä varmaan pysyisi yksityisenä asiana, kun yksityisyys ei ole hänelle kovin hyvin hahmottunut käsite muutenkaan...

Täältä sivusta vain pikaisesti huikkaan, että lapsille kertomisen oikean ajankohdan päättäminen on haastavaa.
Kokemusta on, kuinka ns. turvallisilla viikoilla nt-ultran jälkeen lapsen ilo päättyy muutamaa viikkoa
Missä vaiheessa kerroit isommille? Mä olen täällä ihan hajoamispisteessä, kun erityisesti esiteini on nyt saanut päähänsä sörkkiä ja analysoida mun joka ikistä liikettä ja varsinkin kaikkia syömisiä ja tietysti kailottaa kaikesta koko perheelle. Että voikin olla äidin tekemiset ja olemiset NIIN kiinnostavia... 🫣 Vaikka olen yrittänyt laittaa mahdollisimman samanlaisia ja -näköisiä ruokia ja kehittänyt ihan selkeitä selityksiä, että vaikka mulla ja kuopuksella on toista ruokaa, koska tätä oli enää näin vähän, teille on tuota tuossa, niin hän ei ota mitään ohimennen ja olankohautuksella.

Ei tunnu edes kivalta ajatella mahdollista raskaudesta kertomista sitten nt-ultran jälkeen, kun isommat ovat jo nyt noin... no, vähän kuin kurkkisivat joulupakettiin etukäteen. Ehkä pidetään joku paljastustilaisuus pienemmille ja annetaan heidän sitten hoitaa kertominen isommille.

Ei hyvältä tunnu kertoa nytkään, koska en kestäisi sitä, että tietäisin heidän koko ajan miettivän raskautta, kun itselläkin on tekemistä tässä päivien matelemisessa. Ja jos menisi kesken, se olisi ainakin tuolle esiteinille varmaan ihan liian traumaattista käsiteltävää, eikä varmaan pysyisi yksityisenä asiana, kun yksityisyys ei ole hänelle kovin hyvin hahmottunut käsite muutenkaan...

Täältä sivusta pikaisesti huikkaan, ettei sitä oikeaa aikaa kertomiselle taida olla.
Kokemusta siitä, kun ns. turvallisilla viikoilla nt-ultran jälkeen kerroimme esiteinille. Suuri onni ja ilo muuttui muutamaa viikkoa myöhemmin musertavaan suruun lapsivesien mentyä. Koen, että liian varhain joutui kokemaan niin traumaattisen tapahtuman.
Seuraavan raskauden pidimme salassa läheisiltä. Esiteini oli ensimmäinen, kenelle kerroimme. Tuolloin elettiin jo rv 34.

Jos vielä raskauden, en osaa sanoa, milloin kertoisin. Uskon, että oikea hetki on silloin, kun itsellä on tunne siitä.

Täältä sivusta vain pikaisesti huikkaan, että lapsille kertomisen oikean ajankohdan päättäminen on haastavaa.
Kokemusta on, kuinka ns. turvallisilla viikoilla nt-ultran jälkeen lapsen ilo päättyy muutamaa viikkoa

Täältä sivusta pikaisesti huikkaan, ettei sitä oikeaa aikaa kertomiselle taida olla.
Kokemusta siitä, kun ns. turvallisilla viikoilla nt-ultran jälkeen kerroimme esiteinille. Suuri onni ja ilo muuttui muutamaa viikkoa myöhemmin musertavaan suruun lapsivesien mentyä. Koen, että liian varhain joutui kokemaan niin traumaattisen tapahtuman.
Seuraavan raskauden pidimme salassa läheisiltä. Esiteini oli ensimmäinen, kenelle kerroimme. Tuolloin elettiin jo rv 34.

Jos vielä raskauden, en osaa sanoa, milloin kertoisin. Uskon, että oikea hetki on silloin, kun itsellä on tunne siitä.
Tämä juuri, että varma ei voi olla koskaan. Yleensä on odotettu kyllä vielä nt-ultran jälkeenkin, joskus melko kauankin. Mutta ongelma tosiaan on, että isoimmat lapset ovat nyt tosi epäluuloisia eivätkä anna mulle yksityisyyttä, esiteini varsinkaan.

Suren tässä, että meneekö meidän välit nyt heidän kanssaan turhaan, kun he ovat epäluuloisia ja itseäni taas ärsyttää jatkuva nuuskiminen. Yksi tuijottaa vatsaa, jos unohdan pukeutua ja seistä niin, ettei se näy niin paljon, toinen kyttää kaikkia syömisiä, vaikka miten hyvin yrittäisin piilotella, että mulla on jotain erilaista tai syön johonkin eri aikaan, jne. Eilen mies sitten salakuljetteli mulle sopivaa ruokaa yömyöhällä makkariin, kun yhteiset ateriat jäivät heikoiksi, mutta silloinkin piti välillä tunkea lautanen vauhdilla sängyn alle, kun kuului askelia... En tiedä, ajattelevatko välttämättä raskautta vai ehkä jotain sairautta tms.

Toisaalta en kyllä pystyisi heiltä keskenmenoakaan salaamaan enää nt-ultran jälkeen (olettaen, että olisi siis jo pitkällä oleva sikiö, ei mikään varhain keskeytynyt km), joten sikäli ei auttaisi, vaikka kuinka pitkittäisi. Kuitenkaan en haluaisi kaikkien puolituttujen vielä tietävän, mikä taas väistämättä on sitten edessä, jos pienemmillekin kertoo... Hankalaa!

Oli tyhmää tehdä toinen ovistesti töiden jälkeen. Välissä oli 9h ja ei todellakaan oo tummempi. Kuulemma pitäisi olla tummempi tai yhtävahva kuin testi viiva että ovulaatio tapahtuu. Pitäiskö heittää roskiin kaikki testit. Turhaan innostuu

Täällä neuvolan ensikäynti takana. Oli tosi hyvä käynti, vaikka asiat periaatteessa pitkälti tuttuja ovatkin. Iso läjä papereita tuli mukaan, mikä oli mukavaa, sillä tykkään paljon mieluummin lukea paperista kuin linkeistä. Nyt voisi sitten varata nt-ultraa, aikaisemmillaan jo kolmen viikon päähän.

• Tykkää
Reactions: Fanni81
vierailija
Täältä sivusta tsemppaus kaikille 40+ -kuumeilijoille. Itse täytän kahden viikon päästä 48, laskettuaika on ensi viikolla. Vielä 45- ja 46-vuotiaana raskauduin luomusti, mutta kesken ne valitettavasti menivät. Lapsettomuushoidot toi pysyvän plussan vuotta myöhemmin.

• Tykkää
Reactions: Pikkutytöt

Yhteistyössä

Kotimaista laatusisältöä evästeiden avulla​

Keräämme yhdessä kumppaneidemme (56) kanssa eväste- ja tunnistetietoja esimerkiksi vierailluista sivuista, IP-osoitteista ja laitteiden ominaisuuksista. Tietoja kerätään, jotta voimme tarjota kävijöillemme parempia sisältöjä ja palveluita sekä kohdennettua mainontaa ja markkinointia. Tietoja hyödynnetään myös kävijämäärien ja mainonnan mittaamisessa. Hyväksymällä evästeet sallit tietojesi käsittelyn em. tarkoituksiin. Voit muuttaa valintojasi milloin tahansa evästeasetuksistasi näytön alalaidassa olevan linkin kautta.

Lue tarkemmin, mihin tarkoituksiin tietojasi käytetään:

Tällä välilehdellä voit antaa suostumuksesi evästeiden ja vastaavien teknologioiden käyttöön painamalla Hyväksy kaikki tai valitsemalla yksityiskohtaisesti, mihin tarkoituksiin annat suostumuksesi ja painamalla Hyväksy valitut. Jos valitset Estä kaikki tai et tee muokkauksia ja valitset sen jälkeen Hyväksy valitut, evästeitä tai muita vastaavia teknologioita ei hyödynnetä. Suostumuksesi vaaditaan myös siihen, että Toimittajat -välilehdellä luetellut yhteistyökumppanit saavat käsitellä tietojasi. Huomaathan, että sivuston ja palvelun toiminnan kannalta välttämättömät evästeet ovat aina käytössä.

Tarkoitukset

Evästeet, laitteet tai vastaavat verkkotunnisteet (esimerkiksi kirjautumisperusteiset tunnisteet, satunnaisesti määritetyt tunnisteet, verkkopohjaiset tunnisteet) sekä muut tiedot (esimerkiksi selaimen tyyppi ja tiedot, kieli, näytön koko, tuetut tekniikat jne.) voidaan tallentaa laitteellesi tai lukea laitteellasi laitteen tunnistamiseksi joka kerta, kun se muodostaa yhteyden sovellukseen tai verkkosivustoon yhdessä tai useammassa tässä esitetyssä tarkoituksessa.

Mainonta ja sisältö voidaan yksilöidä profiilin perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä mainontaa ja sisältöä varten. Mainosten ja sisällön tehokkuutta voidaan mitata. Raportit voidaan luoda oman ja muiden toiminnan perusteella. Toimintasi tässä palvelussa voi auttaa kehittämään ja parantamaan tuotteita ja palveluita.

Erityisominaisuudet

Hyväksynnälläsi tarkkaa sijaintiasi (alle 500 metrin säteellä) voidaan käyttää tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksynnälläsi tiettyjä laitettasi koskevia ominaisuuksia saatetaan pyytää ja käyttää erottamaan se muista laitteista (kuten asennetut fontit tai laajennukset, näyttösi resoluutio) tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksymällä sallit tietojesi käsittelyn. Suostumuksesi koskee tätä palvelua, hyväksymättä jättäminen voi vaikuttaa asiakaskokemukseesi. Jotkut teknologiat saattavat perustella tietojen käsittelyä oikeutetulla edulla, voit vastustaa tätä tai muuttaa muita asetuksia klikkaamalla "Asetukset" linkkiä.

Tietosuoja