40 + so what, wol 14 (2019)

@Katti75 oi, paljon tsemppiä sinne

Pitkästä aikaa tulin lukemaan tätä, ja muutamat ”tutut” täällä :)

Peppistiina piti taukoa koko hommasta. Olisi vielä ollut tilanne että olisi voitu omilla soluilla ivf vetää. Kuitenkin tuli päätettyä lähteä lahjahoitoon. Nyt sitten piinapäiviä tässä vietän. Ei uskalla toivoa paljoa kun hoito ei sujunut kovin hyvin, mutta toivoo silti.
 
@Katti75 oi, paljon tsemppiä sinne

Pitkästä aikaa tulin lukemaan tätä, ja muutamat ”tutut” täällä

Peppistiina piti taukoa koko hommasta. Olisi vielä ollut tilanne että olisi voitu omilla soluilla ivf vetää. Kuitenkin tuli päätettyä lähteä lahjahoitoon. Nyt sitten piinapäiviä tässä vietän. Ei uskalla toivoa paljoa kun hoito ei sujunut kovin hyvin, mutta toivoo silti.
Tsemppiä! Täälläkin piinaillaan toista lahjasolulasta, viime maanantaina oli siirto.
 
@M4rianne77 toivottavasti lahjasoluhoidon myötä saatte pienen käärön kotiin! Paljon onnea matkaan! Minäkin mielelläni luen mielelläni vielä kuulumisiasi, jos joskus jaksat kirjoitella.

@Montecea voi miten kurjaa, olen pahoillani! Paljon voimia tähän tilanteeseen ja jaksamista eteenpäin.

@Peppistiina pahoittelut. Oliko sun testipäivä siis tasan 2 viikkoa siirrosta? Toivottavasti syksyn siirto olisi tuloksekas. Lahjasolujen kanssahan on ihan yhtä hyvät mahikset tulla raskaaksi kuin nuoremmillakin.

@Hulbertiina kuulostaapa mukavalta teidän perheen kuulumiset! Kunpa nyt tulisi teille kauan kaivattu iltatähti vielä!

Mulla on hcg-arvo verikokeissa noussut ihan reilusti, ja nyt tukilääkityksen lisäyksen myötä myös progesteroni on hyvä. Ultra-aikaa voisi jo lähiviikoille varata. Kunpa nyt pääsisi näkemään pienen sydämen sykkeen! Siihen asti kaikki on tosi epävarmaa (ja on toki sen jälkeenkin, huolethan ei lopu kokemukseni mukaan missään vaiheessa).
 
  • Tykkää
Reactions: mim1 ja Hulbertiina
Mut voi lisätä tuonne lapsen saaneiden listalle :)

9.7 syntyi ihanista ihanin pieni poika, johon olen niin rakastunut. Hoidoissa siis olen ehtinyt olla 6 kk (lahja-alkio ulkomailla), raskaus oli helppo ja synnytyskin meni hyvin (vaikka tulikin sektio toivomani vesisynnytyksen sijaan). Sektiosta olen toipunut tosi hyvin.

Ajattelen koko ajan miksen hankkinut lasta aiemmin. Jos kaikki menee hyvin, tulen yrittämään tälle ihanalle vielä sisaruksen. T. Itsellinen äiti, 44v.
 
Mut voi lisätä tuonne lapsen saaneiden listalle

9.7 syntyi ihanista ihanin pieni poika, johon olen niin rakastunut. Hoidoissa siis olen ehtinyt olla 6 kk (lahja-alkio ulkomailla), raskaus oli helppo ja synnytyskin meni hyvin (vaikka tulikin sektio toivomani vesisynnytyksen sijaan). Sektiosta olen toipunut tosi hyvin.

Ajattelen koko ajan miksen hankkinut lasta aiemmin. Jos kaikki menee hyvin, tulen yrittämään tälle ihanalle vielä sisaruksen. T. Itsellinen äiti, 44v.
Lämpimät onnittelut pikku prinssistä!
 
Mut voi lisätä tuonne lapsen saaneiden listalle

9.7 syntyi ihanista ihanin pieni poika, johon olen niin rakastunut. Hoidoissa siis olen ehtinyt olla 6 kk (lahja-alkio ulkomailla), raskaus oli helppo ja synnytyskin meni hyvin (vaikka tulikin sektio toivomani vesisynnytyksen sijaan). Sektiosta olen toipunut tosi hyvin.

Ajattelen koko ajan miksen hankkinut lasta aiemmin. Jos kaikki menee hyvin, tulen yrittämään tälle ihanalle vielä sisaruksen. T. Itsellinen äiti, 44v.
Onnea vauvasta! ihanaa, että kaikki hyvin. Ja parempi myöhään kuin ei milloinkaan! ❤

Mulla on 2 kk vanha vauva (itse 41 v) ja samanlaisia ajatuksia - miksi en hankkinut vauvaa aikaisemmin. Mietin, miten tämä vauva vaikuttaa vaihdevuosiin ja uudelleenraskautumisen todennäköisyyteen: onko keho antanut jo ”kaikkensa” vai siirtääkö vauva vaihdevuosia tuonnemmaksi? Vieläkö ehtisi?
 
@Äidiksi2020 lämpimät onnittelut pienestä pojasta!

@mim1 ei ole liian myöhäistä. Itse sain esikoiseni 42 v, toisen lapsen 44 v ja nyt 46-vuotiaana vielä yksi toiveissa. Ovat kyllä ivf-hoitojen tulosta. En tiedä, olisiko eka voinut tulla ilman hoitojakin, mutta en halunnut kovin pitkään jatkaa luomuyritystä iän vuoksi. Varmaan olisi voinut olla optimaalisempaa (ja ainakin raskaaksi tulon kannalta paljon helpompaa) tehdä tämä kaikki 10 vuotta sitten, mutta elämä meni näin. Olen äärettömän kiitollinen, että olen saanut kokea äitiyden vielä yli nelikymppisenä.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75 ja mim1
Tulinpa taas lukemaan... sain 3:nnen lapseni 42-vuotiaana - hormonihoitojen avustuksella nopeasti - ja vielä ollut ilmassa vauvakuumetta. Nyt vaan tuntuu, että syksyllä täytän 44v, että tämä oli tässä... Tulin tässä välissä raskaaksi, mut meni heti kesken. Tikut siis näytti plussaa, mut sitten muutaman päivän päästä alkoi vuoto kummiskin. Se olikin ihan luomujuttu se, joten ei ihme. Piti syödä sen jälkeen ehkäisypillereitä kiltisti, mutta syystä tai toisesta unohtanut ne lähes kokonaan tässä kierrossa ja taas täällä jännätään. Tilanne kuitenkin se, että nämä lapset saa riittää., ja jatkossa otan ne pillerit ajallaan! Pelottaa nyt vaan jo ne mahdolliset riskit ja luullakseni pitäisi ottaa niitä hormoneja taas, jos haluaisi, että munasolut olisi parempia ja raskaudella isommat mahdollisuudet jatkua. Plus, just saanut kuntoutettua itseään -20kg yms. Iästä jos saisi napattua -10 vuotta, niin sitten ehkä vielä. Paitsi, että monta muuta perhesyytä, miks pitää unohtaa vauvakuumeilu ja keskittyä olemaan keski-ikäinen taaperon kanssa ja alkaa haaveilla tai pelätä lapsenlapsia tulevaksi, esikoinen sentään täyttää jo 18v syksyllä. Mutta ihana lukea, että monta on haaveilemassa näin kypsemmällä iällä vielä, ja onnistuukin yrityksessä. Myös tuttavapiirissä on ihan monta, jotka saaneet vielä 45v terveen vauvan, jopa ekan sellaisen, kuopuksen saaneita enemmän vielä.
 
Heippa! Löysin sattumalta tämän ketjun ja koska ajattelin, että täällä useampi yrittää vauvaa hormonituella/hoidoilla, niin kuulisin mielellään teidän mielipiteitä minun "casesta". Eli siis pääsyy, miksi hakeuduin lääkärille jo aikaa sitten, oli epämääräiset oireet; väsymys, limakalvojen kuivuus, itkuherkkyys, "räjähtely", muistin isot ongelmat (en saa palautetta mieleen mitään, yleensä ihan turha edes alkaa yrittämään), ajoittaiset nivelkivut (esim. ohimeneviä tulehduksia ollut nilkassa, peukalossa), käsien puutuminen (on todettu lievä rannekanavaoireyhtymä), ja mitähän vielä.....no siis aineenvaihdunta on seis, palautuminen kestää, paino nousee nousemistaan kilojen karistusyrityksistä huolimatta. Ajattelin, että moni täsmää kilpparin vajaatoimintaan, mutta arvot oli ok. Monia juttuja on poissuljettu, esim. reuma. Yksi munuaisarvo oli hieman alle viiterajan, oli siinä mainittu että lievä munuaisen vajaatoiminta, mutta lääkäri meinasi, että ei ole mitään kontrollin tarvetta, koska muut arvo oli ok. Ferritiini ollut heikko, mut nosteltu pikku hiljaa, viimeksi oli noin 40. Meillä on myös raskaustoive, mutta nyt tuntuu, että kroppa ei toimi enää kunnolla. On juuri ennen menkkoja hiivamaista tuntemusta, mutta ei koskaan hiiva kuitenkaan. Oviksen saan tikutettua, mutta kipuja ei tule aina eikä "kunnolla", mitä ennemmin on tullut. Kierto ei niin tarkka, mitä ennen. Ylipainoa löytyy, eli saattaa selittää ainakin osan. Ikää 34v. Nyt kävin hormonitesteissä; amh 2,9, estradioli 0,06, S-fsh 6,4, s-lh 3,57, s.prolaktiini 63. Progesteroni otetaan loppukierrosta, nuo siis otettiin jo kp4. Luteaali on aikalailla tarkka 10 päivää, ollut melkein aina, sillä kyllä raskauksia alkanut, mutta nyt joku tökkii. Olen ymmärtänyt, että tuo estrogeeni olisi ainakin matala? Ja samoin prolaktiini on reippaasti alle viitearvojen, itsellä tulee maitoa pitkään imetyksen lopettamisesta, on tullut aina, loppunut vasta kun raskaus alkanut uudelleen. Itse epäilin itselläni keltarauhasen heikkoa toimintaa, mutta eikait tuo estrogeenin tuotantokaan hyvältä näytä!? olisiko täällä heittää ajatuksia näistä, gynen kanssa soitellaan vasta kun kaikki kokeet on otettu. Kiitos! Niin, ja tietty tsemppiä kaikille vauvaa toivoville <3
 
Heippa! Löysin sattumalta tämän ketjun ja koska ajattelin, että täällä useampi yrittää vauvaa hormonituella/hoidoilla, niin kuulisin mielellään teidän mielipiteitä minun "casesta". Eli siis pääsyy, miksi hakeuduin lääkärille jo aikaa sitten, oli epämääräiset oireet; väsymys, limakalvojen kuivuus, itkuherkkyys, "räjähtely", muistin isot ongelmat (en saa palautetta mieleen mitään, yleensä ihan turha edes alkaa yrittämään), ajoittaiset nivelkivut (esim. ohimeneviä tulehduksia ollut nilkassa, peukalossa), käsien puutuminen (on todettu lievä rannekanavaoireyhtymä), ja mitähän vielä.....no siis aineenvaihdunta on seis, palautuminen kestää, paino nousee nousemistaan kilojen karistusyrityksistä huolimatta. Ajattelin, että moni täsmää kilpparin vajaatoimintaan, mutta arvot oli ok. Monia juttuja on poissuljettu, esim. reuma. Yksi munuaisarvo oli hieman alle viiterajan, oli siinä mainittu että lievä munuaisen vajaatoiminta, mutta lääkäri meinasi, että ei ole mitään kontrollin tarvetta, koska muut arvo oli ok. Ferritiini ollut heikko, mut nosteltu pikku hiljaa, viimeksi oli noin 40. Meillä on myös raskaustoive, mutta nyt tuntuu, että kroppa ei toimi enää kunnolla. On juuri ennen menkkoja hiivamaista tuntemusta, mutta ei koskaan hiiva kuitenkaan. Oviksen saan tikutettua, mutta kipuja ei tule aina eikä "kunnolla", mitä ennemmin on tullut. Kierto ei niin tarkka, mitä ennen. Ylipainoa löytyy, eli saattaa selittää ainakin osan. Ikää 34v. Nyt kävin hormonitesteissä; amh 2,9, estradioli 0,06, S-fsh 6,4, s-lh 3,57, s.prolaktiini 63. Progesteroni otetaan loppukierrosta, nuo siis otettiin jo kp4. Luteaali on aikalailla tarkka 10 päivää, ollut melkein aina, sillä kyllä raskauksia alkanut, mutta nyt joku tökkii. Olen ymmärtänyt, että tuo estrogeeni olisi ainakin matala? Ja samoin prolaktiini on reippaasti alle viitearvojen, itsellä tulee maitoa pitkään imetyksen lopettamisesta, on tullut aina, loppunut vasta kun raskaus alkanut uudelleen. Itse epäilin itselläni keltarauhasen heikkoa toimintaa, mutta eikait tuo estrogeenin tuotantokaan hyvältä näytä!? olisiko täällä heittää ajatuksia näistä, gynen kanssa soitellaan vasta kun kaikki kokeet on otettu. Kiitos! Niin, ja tietty tsemppiä kaikille vauvaa toivoville <3
Muuta en osaa sanoa, mutta onko D-vitamiinitaso mitattu. Itselläni epäilin kilpparia tai rautaa kun oli tommoista epämääräistä oloa kaikin puolin niin syyksi paljastuikin, että D-vitamiini oli nollassa.
 
  • Tykkää
Reactions: chili_
Tervehdys pitkästä aikaa!

Täällä starttaillaan hoitopolkua pikkuhiljaa, lokakuussa alkaa pistelyt ja follikkelien keräilyt (toivottavasti).

Sitähän minä vain tulin itseasiassa sanomaan, että minulta tottakai otettiin verikokeet ennen käyntiä lapsettomuuspolilla, lääkäri sanoi, että ne ovat jopa poikkeuksellisen hyvät ikääni nähden.
Tämä tieto oli musiikkia korville, niinkuin ymmärrätte.
Olen siis koko vuoden nyt edelleen ottanut niitä vitamiineja, joita alkuvuodesta täälläkin kyselin, että onko kenelläkään kokemuksia (ja en saanut vastauksia).

Eli:
C-vitamiinia (solujen uusiutumiseen tärkeä!) 1000mg/vrk
Donaferty 1pss/vrk, sisältää myo-inositolia sekä folaattia (b-vitamiineihin kuuluvia)
D-vitamiini 25ug/vrk
B12-vitamiini 12000ug/vrk

En tiedä, onko näillä vaikutusta vaiko ei, mutta ainakin verikokeissa kaikki oli erittäin mallikkaasti ja ainakin siltä saralta otolliset hedelmöityshoitoihin. Tosin meillähän siis kärsitään miehestä johtuvasta lapsettomuudesta, mutta yritän tehdä hoidoille ja mahdollisille alkioille niin hyvät oltavat, kuin vain suinkin kykenen.

Ja kyllä ainakin ton C-vitamiinin syönnin huomaa ihon kunnossa selkeästi sekä siitä, kuinka kivasti se piristää ja antaa puhtia päivään tällaiselle taivaanrannan maalarillekkin.
 
Heippa! Löysin sattumalta tämän ketjun ja koska ajattelin, että täällä useampi yrittää vauvaa hormonituella/hoidoilla, niin kuulisin mielellään teidän mielipiteitä minun "casesta". Eli siis pääsyy, miksi hakeuduin lääkärille jo aikaa sitten, oli epämääräiset oireet; väsymys, limakalvojen kuivuus, itkuherkkyys, "räjähtely", muistin isot ongelmat (en saa palautetta mieleen mitään, yleensä ihan turha edes alkaa yrittämään), ajoittaiset nivelkivut (esim. ohimeneviä tulehduksia ollut nilkassa, peukalossa), käsien puutuminen (on todettu lievä rannekanavaoireyhtymä), ja mitähän vielä.....no siis aineenvaihdunta on seis, palautuminen kestää, paino nousee nousemistaan kilojen karistusyrityksistä huolimatta. Ajattelin, että moni täsmää kilpparin vajaatoimintaan, mutta arvot oli ok. Monia juttuja on poissuljettu, esim. reuma. Yksi munuaisarvo oli hieman alle viiterajan, oli siinä mainittu että lievä munuaisen vajaatoiminta, mutta lääkäri meinasi, että ei ole mitään kontrollin tarvetta, koska muut arvo oli ok. Ferritiini ollut heikko, mut nosteltu pikku hiljaa, viimeksi oli noin 40. Meillä on myös raskaustoive, mutta nyt tuntuu, että kroppa ei toimi enää kunnolla. On juuri ennen menkkoja hiivamaista tuntemusta, mutta ei koskaan hiiva kuitenkaan. Oviksen saan tikutettua, mutta kipuja ei tule aina eikä "kunnolla", mitä ennemmin on tullut. Kierto ei niin tarkka, mitä ennen. Ylipainoa löytyy, eli saattaa selittää ainakin osan. Ikää 34v. Nyt kävin hormonitesteissä; amh 2,9, estradioli 0,06, S-fsh 6,4, s-lh 3,57, s.prolaktiini 63. Progesteroni otetaan loppukierrosta, nuo siis otettiin jo kp4. Luteaali on aikalailla tarkka 10 päivää, ollut melkein aina, sillä kyllä raskauksia alkanut, mutta nyt joku tökkii. Olen ymmärtänyt, että tuo estrogeeni olisi ainakin matala? Ja samoin prolaktiini on reippaasti alle viitearvojen, itsellä tulee maitoa pitkään imetyksen lopettamisesta, on tullut aina, loppunut vasta kun raskaus alkanut uudelleen. Itse epäilin itselläni keltarauhasen heikkoa toimintaa, mutta eikait tuo estrogeenin tuotantokaan hyvältä näytä!? olisiko täällä heittää ajatuksia näistä, gynen kanssa soitellaan vasta kun kaikki kokeet on otettu. Kiitos! Niin, ja tietty tsemppiä kaikille vauvaa toivoville <3
Oon ymmärtänyt että alhainen progesteroni voi vaikuttaa kaikilla noilla tavoilla jota sanoit (väsymys, aivosumu, hidas aineenvaihdunta, mielialavaihtelu, lyhyt luteeali, nivelkivut), mutta sullahan olikin siitä jo testi tulossa loppukierrossa. Sanottiinko sulle minä kierron päivänä meet?
 
  • Tykkää
Reactions: chili_
Oon ymmärtänyt että alhainen progesteroni voi vaikuttaa kaikilla noilla tavoilla jota sanoit (väsymys, aivosumu, hidas aineenvaihdunta, mielialavaihtelu, lyhyt luteeali, nivelkivut), mutta sullahan olikin siitä jo testi tulossa loppukierrossa. Sanottiinko sulle minä kierron päivänä meet?
Gyne laittoi lähetteeseen että kp22-24 eli huomenna meen kp23 :) Tää on todellakin mielenkiintoista että mikä homma. Siis tässä suht uutena oireena/vikana/ärsytyksenä what ever on että mun jalanpohjat on aamuisin puutuneet myös, siis sillee ei niinkuin jalkoja pakota tai oo levottomat, mutta kun makaa nii alkaa jalkaterät puutumaan vähän ja aamulla on inhottava löhtee ekaksi käveleen ku ekat askeleet tuntuu paskalta/kivistää, sit se helppaa nopee kun lähtee liikkeelle.
 
S
Oon ymmärtänyt että alhainen progesteroni voi vaikuttaa kaikilla noilla tavoilla jota sanoit (väsymys, aivosumu, hidas aineenvaihdunta, mielialavaihtelu, lyhyt luteeali, nivelkivut), mutta sullahan olikin siitä jo testi tulossa loppukierrossa. Sanottiinko sulle minä kierron päivänä meet?
S-prog oli kp23 18,68 . Terveystalon viitearvot luteaalivaiheelle oli 8,53-68,4, eli viitteissä, mutta alakanttiinhan tuo on? Pelkään, että gyne tuijottaa vaan viitteitä. Oireita tosiaan on ja luteaali aina 10 päivää, eli lyhyt. Onko jollain tietoa, että katsotaanko noita viitearvoja tarkasti, vai olisiko tuolla arvolla syytä alkaa syömään keltarauhashormonia?
 
Moi!
Onkohan tämä sellainen ketju josta saapi vertaistukea keskivertoa vanhempana plussanneena?
Tein positiivisen testin eilen, olen 41v ja viides lapsi tulossa
Kyllä saa ja tervetuloa mukaan.

Itse myös 41v ja raskautumista odottelen.. keväällä oli kkm.

Eli pieni toivon kipinä on että mahd.voisi luomusti raskautua vielä ♡
 
Moi!
Onkohan tämä sellainen ketju josta saapi vertaistukea keskivertoa vanhempana plussanneena?
Tein positiivisen testin eilen, olen 41v ja viides lapsi tulossa
Tervetuloa:)

Saako kysyä kauanko meni raskautumiseen? Täällä ikää 39v ,yritystä takana pian 1v ja 4kk,yhtään plussaa ei tänä aikana ole tullut:( Viides lapsi toiveissa ❤

Jälleen mennään kierron viimeisiä päiviä,todella vahva tunne menkoista:(
 
Heippa!
Onnea Bolly!

Mimmimami on 40v, yrityksessä 5. ja ensimmäinen kierto menossa ilman ehkäisyä.
Pcos todettu jo ennen ekaa lasta ja 3/4 onkin saatu yhdistelmällä clomifen+terolut, 1/4 tullut luomusti.
Nyt on pohjustettu keväästä asti d-vitamiini 50ug, foolihappo ja vehnänalkioöljy. Katsellaan kuin käy!

Vähän ohi aiheesta, mutta miten 40v papaseulonta, mitä kautta ootte saaneet kutsun, kun ootte käyneet?
 

Yhteistyössä