40 + so what, wol 14 (2019)

Tervetuloa

Saako kysyä kauanko meni raskautumiseen? Täällä ikää 39v ,yritystä takana pian 1v ja 4kk,yhtään plussaa ei tänä aikana ole tullut Viides lapsi toiveissa

Jälleen mennään kierron viimeisiä päiviä,todella vahva tunne menkoista
Kiitos <3
Ekalla kerralla nappas....tosin meillä on joka kerta käynyt tuo todella helposti ja yllättäenkin (nro 1 ja nro 4 :D)
Mulla oli tosi vahva intuiitio ja viikko ennen ku menkat myöhässä ja teinkin testin sinä päivänä kun olis pitänyt alkaa...
Onnea matkaan, eiköhän se nappaa... Kuinka tarkkaan tiedät ovulaatiosi?
 
Heippa!
Onnea Bolly!

Mimmimami on 40v, yrityksessä 5. ja ensimmäinen kierto menossa ilman ehkäisyä.
Pcos todettu jo ennen ekaa lasta ja 3/4 onkin saatu yhdistelmällä clomifen+terolut, 1/4 tullut luomusti.
Nyt on pohjustettu keväästä asti d-vitamiini 50ug, foolihappo ja vehnänalkioöljy. Katsellaan kuin käy!

Vähän ohi aiheesta, mutta miten 40v papaseulonta, mitä kautta ootte saaneet kutsun, kun ootte käyneet?
Kiitos!
Mulla menneet seulonnat ohi, en asu Suomessa...tosin nyt ollut täällä koronaevakossa jo 1v5kk.
Oltiin miehen kanssa erossa 1v3kk ja nyt vihdoin pääsi tänne Suomeen kolmeksi kuukaudeksi. Hullu tilanne kaiken kaikkiaan ja si viel päätettiin koittaa raskautua...
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmimami
S

S-prog oli kp23 18,68 . Terveystalon viitearvot luteaalivaiheelle oli 8,53-68,4, eli viitteissä, mutta alakanttiinhan tuo on? Pelkään, että gyne tuijottaa vaan viitteitä. Oireita tosiaan on ja luteaali aina 10 päivää, eli lyhyt. Onko jollain tietoa, että katsotaanko noita viitearvoja tarkasti, vai olisiko tuolla arvolla syytä alkaa syömään keltarauhashormonia?
En ole asiantuntija, mutta mun käsityksen mukaan luteaalivaiheen puolivälissä sen ois hyvä olla ainakin 30 raskautta ajatellen. Eli kyllä se vähän matalalta kuulostaa. Tukilääkitys voisi olla hyväksi.
 
  • Tykkää
Reactions: chili_
Esimerkiksi tässä, ja monessa muussakin googlatussa lähteessä pidetään 10 ng/ml jonkinlaisena rajana.


Suomalaiset labrat käyttää yleensä yksikkönä nmol/l. Netistä löytyy muunnoslaskureita, ja toi 10 ng/ml on 31,8 nmol/l.
 
  • Tykkää
Reactions: chili_
Esimerkiksi tässä, ja monessa muussakin googlatussa lähteessä pidetään 10 ng/ml jonkinlaisena rajana.


Suomalaiset labrat käyttää yleensä yksikkönä nmol/l. Netistä löytyy muunnoslaskureita, ja toi 10 ng/ml on 31,8 nmol/l.
Kiitos! Mielenkiintoista kyllä nyt kuulla, mitä mielt gyne on, raskaustoive kun on myös näiden muiden oireiden selvittämisen lisäksi.
 
S

S-prog oli kp23 18,68 . Terveystalon viitearvot luteaalivaiheelle oli 8,53-68,4, eli viitteissä, mutta alakanttiinhan tuo on? Pelkään, että gyne tuijottaa vaan viitteitä. Oireita tosiaan on ja luteaali aina 10 päivää, eli lyhyt. Onko jollain tietoa, että katsotaanko noita viitearvoja tarkasti, vai olisiko tuolla arvolla syytä alkaa syömään keltarauhashormonia?
Mulla oli tuo arvo 19.04, ja se oli lapsettomuuslääkärin mukaan matala. Onneks kävin tutkiin "ennen hoitojen aloitusta", koska olinkin tullut just siitä kierrosta raskaaksi. Tarkotus oli siis alottaa ovulaation induktiohoidot seuraavassa kierrossa, mut tulinkin raskaaks siinä just ennen <3 Kun lääkäri kuuli tuon arvon, ja että oli hailakka plussa raskaustestissä, niin määräs heti keltarauhashormonit. Uskon, että se on yksi syy miksi mulla on nyt tuo ihana kohta 5kk poika sylissä <3 Mulla oli nimittäin kkm 8kk ennen tätä onnistunutta plussaa, ja veikkaan et sillonkin ollu arvo liian matala... Puhdin sivuilla luki, että "Progesteroniarvot yli 25 nmol/L seitsemäntenä päivänä oletetun ovulaation jälkeen ovat ovulatorisen kierron tunnus." Mutta tosiaan ovulaatio todistetusti voi tapahtua pienemmälläkin arvolla, mutta varmasti kannattaa pyytää tukilääkitys tukemaan sitä että raskaus myös jatkuu. Mulla ollut aina tiputteluvuotoa ennen menkkoja, joka vissiin voi myös viitata alhaiseen keltarauhashormoniarvoon. En nyt ihan varmaks muista, mutta ihan kuin lääkäri ois jotain puhunu et pitäs tuon arvon olla yli 30.

Oonkin unohtanut tänne kirjoitella, että meille tosiaan syntyi 19.3. ihana poika <3 Joten mut saa siirtää lapsen syliin saaneisiin <3 Synnytys ei sujunut ihan toiveiden mukaan, kun jouduinkin sitten yllätysperätilan vuoksi suunniteltuun sektioon. Se tuli shokkina, koska kukaan ei neuvolassa perätilaa huomannut, vaan aina tunnustelivat että olisi muka pää alaspäin... Kävin pompsahtaneen sf-mitan takia 39+3 kokoarviossa, ja siellä huomattiin perätila. Halusivat sitten jo seuraavalle päivälle sektion mulle, jotta ei ala syntyyn itsekseen, kun kokoarvio oli 4kg ja eivät ehtineet tehdä mitään tutkimuksia että mahtuisko tulemaan alateitse... Edelleen kipuilen tän asian kanssa koska olisin niin halunnut kokea alatiesynnytyksen, kyseessä kun on mun esikoinen ja hyvin todennäköisesti mun alhaisen amh:n ja iän takia viimeinen... Ja tosiaan synnytyksen jälkeen kaikki kätilöt ja lääkärit puhuivat "tyypillisestä perätilavauvasta", joten oli selvästi ollut perätilassa jo pidempään... Mutta pääasia tietenkin on se, että nyt on ihana terve poika meillä <3

Toivotan tänne kaikille kovasti plussatuulia ja ihanaa syksyä <3
 
  • Rakkaus
Reactions: chili_
Mulla oli tuo arvo 19.04, ja se oli lapsettomuuslääkärin mukaan matala. Onneks kävin tutkiin "ennen hoitojen aloitusta", koska olinkin tullut just siitä kierrosta raskaaksi. Tarkotus oli siis alottaa ovulaation induktiohoidot seuraavassa kierrossa, mut tulinkin raskaaks siinä just ennen <3 Kun lääkäri kuuli tuon arvon, ja että oli hailakka plussa raskaustestissä, niin määräs heti keltarauhashormonit. Uskon, että se on yksi syy miksi mulla on nyt tuo ihana kohta 5kk poika sylissä <3 Mulla oli nimittäin kkm 8kk ennen tätä onnistunutta plussaa, ja veikkaan et sillonkin ollu arvo liian matala... Puhdin sivuilla luki, että "Progesteroniarvot yli 25 nmol/L seitsemäntenä päivänä oletetun ovulaation jälkeen ovat ovulatorisen kierron tunnus." Mutta tosiaan ovulaatio todistetusti voi tapahtua pienemmälläkin arvolla, mutta varmasti kannattaa pyytää tukilääkitys tukemaan sitä että raskaus myös jatkuu. Mulla ollut aina tiputteluvuotoa ennen menkkoja, joka vissiin voi myös viitata alhaiseen keltarauhashormoniarvoon. En nyt ihan varmaks muista, mutta ihan kuin lääkäri ois jotain puhunu et pitäs tuon arvon olla yli 30.

Oonkin unohtanut tänne kirjoitella, että meille tosiaan syntyi 19.3. ihana poika <3 Joten mut saa siirtää lapsen syliin saaneisiin <3 Synnytys ei sujunut ihan toiveiden mukaan, kun jouduinkin sitten yllätysperätilan vuoksi suunniteltuun sektioon. Se tuli shokkina, koska kukaan ei neuvolassa perätilaa huomannut, vaan aina tunnustelivat että olisi muka pää alaspäin... Kävin pompsahtaneen sf-mitan takia 39+3 kokoarviossa, ja siellä huomattiin perätila. Halusivat sitten jo seuraavalle päivälle sektion mulle, jotta ei ala syntyyn itsekseen, kun kokoarvio oli 4kg ja eivät ehtineet tehdä mitään tutkimuksia että mahtuisko tulemaan alateitse... Edelleen kipuilen tän asian kanssa koska olisin niin halunnut kokea alatiesynnytyksen, kyseessä kun on mun esikoinen ja hyvin todennäköisesti mun alhaisen amh:n ja iän takia viimeinen... Ja tosiaan synnytyksen jälkeen kaikki kätilöt ja lääkärit puhuivat "tyypillisestä perätilavauvasta", joten oli selvästi ollut perätilassa jo pidempään... Mutta pääasia tietenkin on se, että nyt on ihana terve poika meillä <3

Toivotan tänne kaikille kovasti plussatuulia ja ihanaa syksyä <3
Kiitos kun kerroit kokemuksestasi! Ja tietysti onnea ihanasta pienestä <3 Harmi juttu, ettei suunnitelmat mennyt niinkuin "piti", varmasti se harmittaa, vaikka lopputulos olikin terve pieni.

Pitää todellakin nyt jutella gynen kanssa tästä arvosta, oma käsitykseni myös on, että olisi alhainen ja sitä kaikki historianikin tukee ja nykyisetkin oireet/vaikeus raskautua. Noh, nytpä ainakin on käyty ja itsellä ehkä voisi mennä ns niinkin helpolla homma paremmaksi, kun ihan vaan keltarauhashormonia syömällä. Muut arvot oli kait ihan ookoo.
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
vierailija
Kiitos kun kerroit kokemuksestasi! Ja tietysti onnea ihanasta pienestä <3 Harmi juttu, ettei suunnitelmat mennyt niinkuin "piti", varmasti se harmittaa, vaikka lopputulos olikin terve pieni.

Pitää todellakin nyt jutella gynen kanssa tästä arvosta, oma käsitykseni myös on, että olisi alhainen ja sitä kaikki historianikin tukee ja nykyisetkin oireet/vaikeus raskautua. Noh, nytpä ainakin on käyty ja itsellä ehkä voisi mennä ns niinkin helpolla homma paremmaksi, kun ihan vaan keltarauhashormonia syömällä. Muut arvot oli kait ihan ookoo.
Mulla oli kanssa KP 22 s-prog 19 . Söin muutaman kierron keltarauhashormoonia. Mutta lopetin ns haittavaikutuksien takia. Sen jälkeen yksi keskenmeno maaliskuussa. Ylläri plussa tuli huhtikuussa nyt menossa jo RV 23. Enkä syönyt mitään ylimääräisiä lääkkeitä alkuraskauden aikana. Eli ei tuo s-prog viitearvojen ala rajoilla tarkoita ettei raskaus ala tai jatku normaalisti. En usko että mun keltarauhashormoonilääkitys auttoi raskaaksi tulemiseen. Kun väli lopetuksen ja raskauden välissä oli 2-3 kk. Enemmän uskon siihen että lääkitys heikensi raskaaksi tulemista. Otin varmaan liian aikaisin sen eli ovis keskeytyi. Mutta tämä on vaan mun oma mielipide.
Uskon enemmän siihen että omalla kohdallani kroppa ei vaan ollut tarpeeksi toipunut ekasta raskaudesta ja imetyksestä. Esikoinen on nyt 2 v ja yrityksen aloittamisen aikaan 1 v. Lisäksi päätettiin että ei stressata lapsen saamista. On yksi taapero ja ollaan iloisia edes yhdestä. Tähdet taisi olla tämän raskauden kohdalla kohdillaan.

Kuumeilija40
 
Joo, keltarauhashormonilisä pitäisi aloittaa vasta ovulaation jälkeen, muuten se voi häiritä ovulaatiota. Pitäisi siis jotenkin tsekata ensin että ovulaatio on tapahtunut (eli ei vain kiertopäivän mukaan laskien). Mulla on kokemusta keltarauhastuesta vain hoitojen yhteydessä, jolloin kaikki on muutenkin tarkkaan aikataulutettua, mutta gyneltä saat varmaan ohjeet luomukiertoa koskien. Oletan, että ensin ovisplussa testiin ja sen jälkeen tietyn ajan päästä keltarauhastuen aloitus.
 
  • Tykkää
Reactions: chili_
S

S-prog oli kp23 18,68 . Terveystalon viitearvot luteaalivaiheelle oli 8,53-68,4, eli viitteissä, mutta alakanttiinhan tuo on? Pelkään, että gyne tuijottaa vaan viitteitä. Oireita tosiaan on ja luteaali aina 10 päivää, eli lyhyt. Onko jollain tietoa, että katsotaanko noita viitearvoja tarkasti, vai olisiko tuolla arvolla syytä alkaa syömään keltarauhashormonia?
Mulle sanoi se labrahenkilö että jos progesteronitaso on vähän hilkulla tai alakanttiin, pitäisi ottaa loppukierrosta progesteroni 3 kertaa ja jos niiden yhteistulos on yli 60, ei ongelmaa, muuten on liian alhainen. Tämän saman ohjeen löysin sitten netistäkin. Eli yksittäisellä mittauskerralla 18 oisihan ok koska se taso heittelee pikkusen vuorokauden ajan mukaankin, mutta jos vaikka kaikilla kolmella mittauksella arvot ois 18 niin ois liian alhainen, kun taas vaikka sarja 18, 21, 23 ois jo okn puolella.

Yksityisellä maksoi progesteronitesti ilman lähetettä muistaakseni 25-30 euroa jos haluat käydä koittamassa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Shibali ja chili_
Laitan tähän vielä tuon linkin jossa sanotaan tuo sama kolme kertaa, ja siis loppukierrossa peräkkäisinä päivinä ja yhteistulos yli 60:

" Tarkempaa keltarauhasen toiminnan arviointia varten suositellaan analyysi tehtäväksi 4-10 päivää ennen uuden kuukautiskierron alkua kolme kertaa kolmipäiväisellä jaksolla."

  • Keltarauhasen toiminta katsotaan normaaliksi, kun kolmen saadun progesteronin arvojen summa on >60 nmol/L.
 
Nimimerkki (+ikä) / monesko lapsi / yritys alkanut / keinot

@Hulbertiina (44 v.), 3. (miehen 1.) / aloitettu 1/2015 / Letrozole + gelee royale
@tatti55 (42 v.), 3. / yritys alkanut 8/2017 / luomu
@Tammityttö (43 v.), 4. / aloitettu ? / luomu
@nelli5 (43 v.), 5. / aloitettu 2019 / luomu
@Salli79 (40 v.), 4. / aloitettu 2/2019 / luomu
@Vielä kerran ❤ (44 v.), 3. / aloitettu 01/2019 / luomu + ivf
@Kaneli41 (41 v.), 2. / aloitettu 3/2019 / luomu
@Satuvauva (41 v.), 5. / aloitettu 7/2019 / luomu
@Valoa79 (40 v.), 3. / aloitettu 10/2019 / luomu
@Rusakkonen (47 v.), 2. / aloitettu 1/2017 / luomu + ivf/lahjamunasolut, taustalla 2 lahjasoluhoitoa ja 4 omasolu-IVF:ää, enkelipoika 12/2019 viikolla 36+1 ❤
@Emmelie75 (44 v.) / luomu + ivf
@Anilian (41 v.), 5. / aloitettu 11/2019 / luomu
@lillans (41 v.), 2./ yritys aloitettu 2/2019
@Brunet82 (37 v.) 4. / aloitettu 2/2020 / luomu
@PumpuliNumpuli (40 v.) 1. /aloitettu 1/2019 / ivf
@maris39 (40 v.), 2. /luomu
@Äitikuu (42 v.) 7. /aloitettu 5/2020 / luomu
@Montecea (41v.), 2. / aloitettu 7/2019 / luomu, testi pos 16.5.2020, km
@Annamaija 76 (43 v.) 3. / yritys alkanut 8/2018/Lahjasoluhoito alkamassa 09/20, luomusti testi pos 6.6.2020, km rv 8.
@Peppistiina (45 v.), 3. / aloitettu 11/2019 / IVF
@MARIAL43 (43v.), 1. /yritys alkanut 2018 / luomu+ 1 x IVF omilla soluilla 3 x Pas / lahjasolujonossa 2/2020 Dextra
@babygirl1 (44v.), 4. / yritys alkamassa 09-10/20 / luomu
@MörkökröM (41v) / 4. (miehen 1.) / aloitettu loka-marras 2020 / luomu
@petronella09 (39v) 5. / aloitettu 4/20 / luomu
@Ljeni (43v), 4. (miehen 1.) / aloitettu 10/2020 / luomu
@Nato (38v.) 2. /aloitettu 2016 / icsi
@Helmi-21 (41 v.) 1. yhteinen (naisen 3., miehen 3.) / aloitettu 2/2020 / ICSI
@lumicki (42 v.) 3. / aloitettu 2/2021 / luomu
@Lallastiina (40 v.) 1. / aloitettu 10/2015 / 4. IVF



Taustalla:

@yöeläjä
@Roxanne
@Reetaleena

Plussanneet (y):love: elokuun 2019 jälkeen:

@Mammakatri (40 +), ? / aloitettu 3/2019 / luomu --> 9.10. tilanne 5+4 / laskettu aika 6.6.2020
@Buah Hatiku (42 v.), / inseminaatio luovutetuilla siittiöillä --> 12.10. tilanne rv 12
@Kolmannen kuumeilija (39 v.), 3. / aloitettu 3/2019 / luomu --> pos. testitulos 30.10.
@KeltainenSeepra (ollut taustalla, luomu) --> pos. testitulos 7.11.
@Ellinoora38 (38 v.), 1. / aloitettu 12/18 / luomu + ivf, testi pos 12/2019, 16.1.20 tilanne rv 7+1
@Helmiina1978 (41 v.), 6. / aloitettu 2/2019 / luomu, testi pos 23.1.2020
@-Julia (40 v.) 1./aloitettu 6/2018/luomu/inseminaatio LA 31.10.2020
@Momon, tilanne 20.7.2020 rv 6+6
@Angervo76, 3. (Miehen 1.)/ aloitettu 6/2018 / luomu, testi pos 17.1.2020, km 2/20; Lahjamunasolut > Positiivinen hcg testi 4.11., la 12.7.
@Marmeladia (41 v.), 4. / aloitettu 09/2020 / luomu / testi pos 7.11.2020
@Katinka<3 (46v.), 1. yhteinen (2.) / aloitettu 5/2019 1xivf ja 1xicsi omilla soluilla, nyt lahjasoluilla ivf/icsi, josta plussa ja LA 5.10.2021
@Samppa40 (40v.) 3. (miehen 1.) /aloitettu 12/2020 / luomu, testi pos 30.3.2021
@Twinmum (42 v.), 3. / aloitettu 8/2019 / luomu / la 20.5.2020, tulossa KOLMOSET :love::love::love: SYNTYNYT 23.4.2020, kaksoset / luomu yllätys, LA 18.12.2021, tyttö (Nipt)
@Mymmeli43 (43 v.), 6. / aloitettu 1/2019 / luomu, LA 15.9.2021
@Katti75 (46 v.) 3. / aloitettu 11/2020 / IVF / LA 16.3.2022

Lapsen syliin saaneet:

@Mary18, 12/2019
@kirsillevauva (46 v.), 4. / aloitettu 12/2013 / luovutetut munasolut --> LA 30.4.2020. SYNTYNYT 19.4.2020.
@kärhö (40 v.), 2. / ilman ehkäisyä jo kauan / luomu --> 20.8. tilanne 6+2, SYNTYNYT 4/2020, tyttö
@Silmu75 (44 v.), 1. / aloitettu 2013 / luomu, lahjasolut --> pos. testitulos 25.11., SYNTYNYT 7.7.2020, poika
@Mirumarumoru (44 v.), 4. / 3 x ivf, lahjamunasolu 11/2019 --> pos. testitulos 23.12, SYNTYNYT poika
@hipsu79 (41 v.), 6./aloitettu 10/2019 / luomu, SYNTYNYT 1/2021
@skorpioni-79 (40 v.) 3. /aloitettu 4/2020 / luomu, SYNTYNYT 5.2.2021 tyttö
@PikkuIitanÄiti (41 v.), 2. / aloitettu 7/2017 / luomu + ivf / plussa 05/2020 pakastealkion siirrosta, la 12.2.2021, SYNTYNYT 4.2.2021 tyttö
@Untuva79, (41v), 6. /aloitettu 6/20 / luomu / plussa 8/2020, SYNTYNYT 3/2021
@mim1 (41 v), 3., aloitettu 6/2020, luomu, pos. 9/2020, LA 18.5.2021, SYNTYNYT tyttö 5/2021
@Äidiksi2020 (44 v), 1. /aloitettu 2/2020 / lahjasolu / LA 29.7.2021, SYNTYNYT poika 9.7.2021
@Shibali (40 v.) 1./aloitettu 9/2019 / luomu / testi pos 9.7.2020, LA 22.3.2021, SYNTYNYT poika 19.3.2021
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Shibali
vierailija
Onko kellään alkanut raskaus jos on jo esivaihdevuosi oireilua? Olen kohta 42v ja oireita todella on, luulen että ovis tapahtuu välillä, en ole joka kuukausi testejä tehnyt, nyt näkyi 16kp hymiö mutta en tiedä voiko siihen luottaa että oikeasti irtosikin.
Viime tarkastuksessa munasarjoissa toimintaa näkyi mutta lääkäri sanoi mahiksen raskautua tippuvan nopeasti.
Kaksi kolmesta on saanut alkunsa clomilla että mulla ei kovin hyvä toiminta ole ollut nuorempanakaan. Masentavaa.
 
Tervehdys! Olen jo reilun viikon verran lukeutunut nelikymppisiin ja nyt alkoi meidän 4. IVF, joten ajattelin ilmoittautua tänne. Joku ehkä muistaa muista ketjuista.
Lääkitys on sama kuin edellisessä maaliskuisessa hoidossa, jossa kävi vähän huonosti sillä 6 solusta vain yksi hedelmöittyi eikä sekään jaksanut blastoksi (aikomus oli tehdä alkiodiagnostiikka). Aloitin siis viime kierrossa Progynovalla, pistin kierron alettua Elonvan ja sitä olen sitten täydentänyt Menopurilla. Huomenna olisi eka ultra, pitäkää peukkuja!

Listalle voi lisätä Lallastiina (40 v.) 1. / aloitettu 10/2015 / 4. IVF
 
@Lallastiina tervetuloa tällekin puolelle! Tsemppiä uuteen IVF-kierrokseen, toivottavasti huomisessa ultrassa hyvä kehitys.

@Mymmeli43 miten sulla tuli istukan vajaatoiminta esille? Huomattiinko jossain ultrassa huonontuneet napavirtaukset?

@Twinmum kiva kuulla että menee hyvin!

Vierailija, jos sait ovistestiin plussan jonain päivänä mutta et muina päivinä, kyllä mä tulkitsisin sen niin että ovis on tapahtunut. Ovistesti mittaa LH:ta, ja vaihdevuosien jälkeen LH voi olla pysyvästi koholla, mutta ei ehkä esivaiheessa? Jos siis on tullut kierron puolivälissä LH-piikki eli mitattavissa vain lyhyen aikaa, silloin pitäisin sitä oviksena. Ehkä sinuna kävisin gynellä. Josko alkukierrosta otetusta letrotsolista voisi olla apua ovulaatiota tukemaan?

Mulla on tänään viikot 11+0. Otatin NIPT-testin (vastaus 1-2 viikon päästä) ja samalla ultrattiin, vastaa viikkoja kooltaan ja kaikki näyttää hyvältä! Laskettu aika mulla olisi 16.3. mutta käytännössä kuulemma joudutaan tekemään sektio 2-3 viikkoa aiemmin, kun viime synnytyksessä oli kohtu revetä vanhan sektioarven kohdalla ennen kuin vauva leikattiin kiireellisesti ulos.

@Hulbertiina, kun seuraavan kerran päivität listaa, voisin nyt uskaltautua plussanneiden puolelle. Samalla mulle voi päivittää iäksi 46.
 
Vaivaiset 4 munasolua näkyi ultrassa, aika surkeaa mutta odotettavissa. Oikea munasarja oli vähän piilossa eli ehkä siellä voi jokunen pieni vielä olla jemmassa.

Vierailija, en osaa sanoa muuta mutta varmin tapa varmistaa, onko ovis tapahtunut, on mitata aamulämpöä. Se nousee pian oviksen jälkeen pari pykälää (mulla esim. suusta ennen ovista 36.3 kieppeillä, oviksen jälkeen väh. 36.6). Pitäisi mitata miel. nousematta sängystä, aina suunnilleen samaan aikaan ja väh. 3 tunnin unien jälkeen.
 
vierailija
Onko teillä tullut kommentteja että ai kauhea kuinka uskallat vielä tehdä lapsia? Sain tänään työkaverilta kommenttia miten mä uskallan vielä tehdä toisen lapsen. Sain esikoisen 39 vuotiaana ja nyt kuopuksen syntyessä oon 42 v. Mua suututti se kommentti. Joo riskit on suuremmat mutta taustalla on pitkä lapsettomuus. Raivostuttaa ihmisten ajattelemattomuus. Edellisessä työpaikassa oli yksi ketä kysyi miksei ole lapsia. Sanoi sitten no ei kaikki halua lapsia. Silloin olin yrittänyt monta vuotta lasta .
 
Onko teillä tullut kommentteja että ai kauhea kuinka uskallat vielä tehdä lapsia? Sain tänään työkaverilta kommenttia miten mä uskallan vielä tehdä toisen lapsen. Sain esikoisen 39 vuotiaana ja nyt kuopuksen syntyessä oon 42 v. Mua suututti se kommentti. Joo riskit on suuremmat mutta taustalla on pitkä lapsettomuus. Raivostuttaa ihmisten ajattelemattomuus. Edellisessä työpaikassa oli yksi ketä kysyi miksei ole lapsia. Sanoi sitten no ei kaikki halua lapsia. Silloin olin yrittänyt monta vuotta lasta .
Halusin tähän kommentoida että juuri kukaan ei tiedä meidän yrittämisestä ja osa jotka ei tiedä on antanut ymmärtää ettei usko meille enää tulevan perheen lisäystä kun on jo 4 lasta ja ollaan 39v ja nuorinkin jo 8v .

Mielestäni ei kuulu kenellekään kuinka vanhana tai nuorena lapsia haluaa.Itsekin tiedostan riskit ja menisin tarkempiin seuloihin jos vaan raskaus vielä alkaisi.

Tsemppiä sinulle:) älä välitä muiden mielipiteistä❤
 
vierailija
Luulenpa ettei ovis kuitenkaan mulla tapahtunut kun nyt kp 30 eikä tunnu että vuoto vielä alkaisi. vuodonhan pitäisi tarkkaan kuitenkin alkaa pari vkoa oviksesta jos on irronnut. Hymiö näkyi ainakin kahtena päivänä peräkkäin mutta sehän ei kerro kun hormonin noususta.
Mietinnössä lääkärillä käynti, mutta mun pitäisi saada verensokeri arvot paremmiksi.
Onko muita diabeetikkoja?
 
vierailija
Luulenpa ettei ovis kuitenkaan mulla tapahtunut kun nyt kp 30 eikä tunnu että vuoto vielä alkaisi. vuodonhan pitäisi tarkkaan kuitenkin alkaa pari vkoa oviksesta jos on irronnut. Hymiö näkyi ainakin kahtena päivänä peräkkäin mutta sehän ei kerro kun hormonin noususta.
Mietinnössä lääkärillä käynti, mutta mun pitäisi saada verensokeri arvot paremmiksi.
Onko muita diabeetikkoja?
Voi olla kaikkea 10-18 päivää oviksesta menkkojen alkuun. Milloin sulla oli ovis?
 

Yhteistyössä