Tsemppiä! Täälläkin piinaillaan toista lahjasolulasta, viime maanantaina oli siirto.@Katti75 oi, paljon tsemppiä sinne
Pitkästä aikaa tulin lukemaan tätä, ja muutamat ”tutut” täällä
Peppistiina piti taukoa koko hommasta. Olisi vielä ollut tilanne että olisi voitu omilla soluilla ivf vetää. Kuitenkin tuli päätettyä lähteä lahjahoitoon. Nyt sitten piinapäiviä tässä vietän. Ei uskalla toivoa paljoa kun hoito ei sujunut kovin hyvin, mutta toivoo silti.
Eikö ole vielä aikaista testata jos vasta viikko siirrostaNega tuli testistä, phuuh. Lahjasoluilla eka siirto ja ompa pettymys. Saatiin vain 2 alkiota, toinen pakkassiirto sitten syksyllä. On tuo testiin peittyminen syvältä…
Lämpimät onnittelut pikku prinssistä!Mut voi lisätä tuonne lapsen saaneiden listalle
9.7 syntyi ihanista ihanin pieni poika, johon olen niin rakastunut. Hoidoissa siis olen ehtinyt olla 6 kk (lahja-alkio ulkomailla), raskaus oli helppo ja synnytyskin meni hyvin (vaikka tulikin sektio toivomani vesisynnytyksen sijaan). Sektiosta olen toipunut tosi hyvin.
Ajattelen koko ajan miksen hankkinut lasta aiemmin. Jos kaikki menee hyvin, tulen yrittämään tälle ihanalle vielä sisaruksen. T. Itsellinen äiti, 44v.
Onnea vauvasta! ihanaa, että kaikki hyvin. Ja parempi myöhään kuin ei milloinkaan!Mut voi lisätä tuonne lapsen saaneiden listalle
9.7 syntyi ihanista ihanin pieni poika, johon olen niin rakastunut. Hoidoissa siis olen ehtinyt olla 6 kk (lahja-alkio ulkomailla), raskaus oli helppo ja synnytyskin meni hyvin (vaikka tulikin sektio toivomani vesisynnytyksen sijaan). Sektiosta olen toipunut tosi hyvin.
Ajattelen koko ajan miksen hankkinut lasta aiemmin. Jos kaikki menee hyvin, tulen yrittämään tälle ihanalle vielä sisaruksen. T. Itsellinen äiti, 44v.
Muuta en osaa sanoa, mutta onko D-vitamiinitaso mitattu. Itselläni epäilin kilpparia tai rautaa kun oli tommoista epämääräistä oloa kaikin puolin niin syyksi paljastuikin, että D-vitamiini oli nollassa.Heippa! Löysin sattumalta tämän ketjun ja koska ajattelin, että täällä useampi yrittää vauvaa hormonituella/hoidoilla, niin kuulisin mielellään teidän mielipiteitä minun "casesta". Eli siis pääsyy, miksi hakeuduin lääkärille jo aikaa sitten, oli epämääräiset oireet; väsymys, limakalvojen kuivuus, itkuherkkyys, "räjähtely", muistin isot ongelmat (en saa palautetta mieleen mitään, yleensä ihan turha edes alkaa yrittämään), ajoittaiset nivelkivut (esim. ohimeneviä tulehduksia ollut nilkassa, peukalossa), käsien puutuminen (on todettu lievä rannekanavaoireyhtymä), ja mitähän vielä.....no siis aineenvaihdunta on seis, palautuminen kestää, paino nousee nousemistaan kilojen karistusyrityksistä huolimatta. Ajattelin, että moni täsmää kilpparin vajaatoimintaan, mutta arvot oli ok. Monia juttuja on poissuljettu, esim. reuma. Yksi munuaisarvo oli hieman alle viiterajan, oli siinä mainittu että lievä munuaisen vajaatoiminta, mutta lääkäri meinasi, että ei ole mitään kontrollin tarvetta, koska muut arvo oli ok. Ferritiini ollut heikko, mut nosteltu pikku hiljaa, viimeksi oli noin 40. Meillä on myös raskaustoive, mutta nyt tuntuu, että kroppa ei toimi enää kunnolla. On juuri ennen menkkoja hiivamaista tuntemusta, mutta ei koskaan hiiva kuitenkaan. Oviksen saan tikutettua, mutta kipuja ei tule aina eikä "kunnolla", mitä ennemmin on tullut. Kierto ei niin tarkka, mitä ennen. Ylipainoa löytyy, eli saattaa selittää ainakin osan. Ikää 34v. Nyt kävin hormonitesteissä; amh 2,9, estradioli 0,06, S-fsh 6,4, s-lh 3,57, s.prolaktiini 63. Progesteroni otetaan loppukierrosta, nuo siis otettiin jo kp4. Luteaali on aikalailla tarkka 10 päivää, ollut melkein aina, sillä kyllä raskauksia alkanut, mutta nyt joku tökkii. Olen ymmärtänyt, että tuo estrogeeni olisi ainakin matala? Ja samoin prolaktiini on reippaasti alle viitearvojen, itsellä tulee maitoa pitkään imetyksen lopettamisesta, on tullut aina, loppunut vasta kun raskaus alkanut uudelleen. Itse epäilin itselläni keltarauhasen heikkoa toimintaa, mutta eikait tuo estrogeenin tuotantokaan hyvältä näytä!? olisiko täällä heittää ajatuksia näistä, gynen kanssa soitellaan vasta kun kaikki kokeet on otettu. Kiitos! Niin, ja tietty tsemppiä kaikille vauvaa toivoville <3
Kyllä katsottu d-vitamiinikin muistaakseni tuossa keväällä, mutta pitääpä vielä tarkistaa! Olen kyllä syönyt pitkään d-vit lisääMuuta en osaa sanoa, mutta onko D-vitamiinitaso mitattu. Itselläni epäilin kilpparia tai rautaa kun oli tommoista epämääräistä oloa kaikin puolin niin syyksi paljastuikin, että D-vitamiini oli nollassa.
Oon ymmärtänyt että alhainen progesteroni voi vaikuttaa kaikilla noilla tavoilla jota sanoit (väsymys, aivosumu, hidas aineenvaihdunta, mielialavaihtelu, lyhyt luteeali, nivelkivut), mutta sullahan olikin siitä jo testi tulossa loppukierrossa. Sanottiinko sulle minä kierron päivänä meet?Heippa! Löysin sattumalta tämän ketjun ja koska ajattelin, että täällä useampi yrittää vauvaa hormonituella/hoidoilla, niin kuulisin mielellään teidän mielipiteitä minun "casesta". Eli siis pääsyy, miksi hakeuduin lääkärille jo aikaa sitten, oli epämääräiset oireet; väsymys, limakalvojen kuivuus, itkuherkkyys, "räjähtely", muistin isot ongelmat (en saa palautetta mieleen mitään, yleensä ihan turha edes alkaa yrittämään), ajoittaiset nivelkivut (esim. ohimeneviä tulehduksia ollut nilkassa, peukalossa), käsien puutuminen (on todettu lievä rannekanavaoireyhtymä), ja mitähän vielä.....no siis aineenvaihdunta on seis, palautuminen kestää, paino nousee nousemistaan kilojen karistusyrityksistä huolimatta. Ajattelin, että moni täsmää kilpparin vajaatoimintaan, mutta arvot oli ok. Monia juttuja on poissuljettu, esim. reuma. Yksi munuaisarvo oli hieman alle viiterajan, oli siinä mainittu että lievä munuaisen vajaatoiminta, mutta lääkäri meinasi, että ei ole mitään kontrollin tarvetta, koska muut arvo oli ok. Ferritiini ollut heikko, mut nosteltu pikku hiljaa, viimeksi oli noin 40. Meillä on myös raskaustoive, mutta nyt tuntuu, että kroppa ei toimi enää kunnolla. On juuri ennen menkkoja hiivamaista tuntemusta, mutta ei koskaan hiiva kuitenkaan. Oviksen saan tikutettua, mutta kipuja ei tule aina eikä "kunnolla", mitä ennemmin on tullut. Kierto ei niin tarkka, mitä ennen. Ylipainoa löytyy, eli saattaa selittää ainakin osan. Ikää 34v. Nyt kävin hormonitesteissä; amh 2,9, estradioli 0,06, S-fsh 6,4, s-lh 3,57, s.prolaktiini 63. Progesteroni otetaan loppukierrosta, nuo siis otettiin jo kp4. Luteaali on aikalailla tarkka 10 päivää, ollut melkein aina, sillä kyllä raskauksia alkanut, mutta nyt joku tökkii. Olen ymmärtänyt, että tuo estrogeeni olisi ainakin matala? Ja samoin prolaktiini on reippaasti alle viitearvojen, itsellä tulee maitoa pitkään imetyksen lopettamisesta, on tullut aina, loppunut vasta kun raskaus alkanut uudelleen. Itse epäilin itselläni keltarauhasen heikkoa toimintaa, mutta eikait tuo estrogeenin tuotantokaan hyvältä näytä!? olisiko täällä heittää ajatuksia näistä, gynen kanssa soitellaan vasta kun kaikki kokeet on otettu. Kiitos! Niin, ja tietty tsemppiä kaikille vauvaa toivoville <3
Gyne laittoi lähetteeseen että kp22-24 eli huomenna meen kp23 Tää on todellakin mielenkiintoista että mikä homma. Siis tässä suht uutena oireena/vikana/ärsytyksenä what ever on että mun jalanpohjat on aamuisin puutuneet myös, siis sillee ei niinkuin jalkoja pakota tai oo levottomat, mutta kun makaa nii alkaa jalkaterät puutumaan vähän ja aamulla on inhottava löhtee ekaksi käveleen ku ekat askeleet tuntuu paskalta/kivistää, sit se helppaa nopee kun lähtee liikkeelle.Oon ymmärtänyt että alhainen progesteroni voi vaikuttaa kaikilla noilla tavoilla jota sanoit (väsymys, aivosumu, hidas aineenvaihdunta, mielialavaihtelu, lyhyt luteeali, nivelkivut), mutta sullahan olikin siitä jo testi tulossa loppukierrossa. Sanottiinko sulle minä kierron päivänä meet?
S-prog oli kp23 18,68 . Terveystalon viitearvot luteaalivaiheelle oli 8,53-68,4, eli viitteissä, mutta alakanttiinhan tuo on? Pelkään, että gyne tuijottaa vaan viitteitä. Oireita tosiaan on ja luteaali aina 10 päivää, eli lyhyt. Onko jollain tietoa, että katsotaanko noita viitearvoja tarkasti, vai olisiko tuolla arvolla syytä alkaa syömään keltarauhashormonia?Oon ymmärtänyt että alhainen progesteroni voi vaikuttaa kaikilla noilla tavoilla jota sanoit (väsymys, aivosumu, hidas aineenvaihdunta, mielialavaihtelu, lyhyt luteeali, nivelkivut), mutta sullahan olikin siitä jo testi tulossa loppukierrossa. Sanottiinko sulle minä kierron päivänä meet?
Kyllä saa ja tervetuloa mukaan.Moi!
Onkohan tämä sellainen ketju josta saapi vertaistukea keskivertoa vanhempana plussanneena?
Tein positiivisen testin eilen, olen 41v ja viides lapsi tulossa
TervetuloaMoi!
Onkohan tämä sellainen ketju josta saapi vertaistukea keskivertoa vanhempana plussanneena?
Tein positiivisen testin eilen, olen 41v ja viides lapsi tulossa