40 + so what, wol 14 (2019)

Hei ryhmäläisille

Täällä mieliala ollut pitkään maassa ja eipä parannusta näy..hoidot ovat olleet helppoja mutta mielelle raskaita aikoja, kun iloisia hetkiä ei ole tullut. Meillä oli vielä lääkärin tsemppaamana viimeinen hoitokierros omill soluilla ja hyvältä näyttikin kun kuusi solua saatiin. Lopputulemana kuitenkin vain yksi jatkoi kehittymistä ja hyvälaatuinen blasto siirrettiin. Pakkaseen ei saatu mitään.
Tukihoitona mulla on ollut pregnyl 1500 pistokset, joista viimeisin 3.6. Ja cyclogest puikot aamuin illoin. Tänään tsekkasin raskaustestillä ja sain plussaviivat eli pregnyl taitaa vielä näkyä. Virallinen testiaamu on 10.6.
 
Hei ryhmäläisille

Täällä mieliala ollut pitkään maassa ja eipä parannusta näy..hoidot ovat olleet helppoja mutta mielelle raskaita aikoja, kun iloisia hetkiä ei ole tullut. Meillä oli vielä lääkärin tsemppaamana viimeinen hoitokierros omill soluilla ja hyvältä näyttikin kun kuusi solua saatiin. Lopputulemana kuitenkin vain yksi jatkoi kehittymistä ja hyvälaatuinen blasto siirrettiin. Pakkaseen ei saatu mitään.
Tukihoitona mulla on ollut pregnyl 1500 pistokset, joista viimeisin 3.6. Ja cyclogest puikot aamuin illoin. Tänään tsekkasin raskaustestillä ja sain plussaviivat eli pregnyl taitaa vielä näkyä. Virallinen testiaamu on 10.6.

Toivotaan parasta! Pitää vaan jaksaa uskoa onnistumiseen, vaikka vastoinkäymisiä tulisikin.
 
  • Tykkää
Reactions: M4rianne77
vierailija
Hei ryhmäläisille

Täällä mieliala ollut pitkään maassa ja eipä parannusta näy..hoidot ovat olleet helppoja mutta mielelle raskaita aikoja, kun iloisia hetkiä ei ole tullut. Meillä oli vielä lääkärin tsemppaamana viimeinen hoitokierros omill soluilla ja hyvältä näyttikin kun kuusi solua saatiin. Lopputulemana kuitenkin vain yksi jatkoi kehittymistä ja hyvälaatuinen blasto siirrettiin. Pakkaseen ei saatu mitään.
Tukihoitona mulla on ollut pregnyl 1500 pistokset, joista viimeisin 3.6. Ja cyclogest puikot aamuin illoin. Tänään tsekkasin raskaustestillä ja sain plussaviivat eli pregnyl taitaa vielä näkyä. Virallinen testiaamu on 10.6.
Hassu kysymys, mutta onko testi aamu liian ainainen? Pregnylhän voi näkyä n. 10vrk pistosta vielä ja 10.6 sinulla olisi vasta 7vrk
 
Hei pitkästä aikaa. Olen aina välillä käynyt kuulumisianne kurkkimassa vaikken itse ole kirjoitellutkaan. Meillä tilanne on nyt se että minut voi poistaa listalta. Takana on tässä viimeisen reilun 7kk aikana 2 IVF:ää ja 1 ICSI, jokaisessa on päästy tuoresiirtoon mutta mitään ei ole saatu pakkaseen. Viimeisimmästä 5vrk blaston siirrosta nega testattu, ei mitenkään yllätyksenä sillä vuoto alkoi jo luteaalituen läpi. Onnea kaikille matkaanne, alan itse totutella ajatukseen että meidän perheeseen ei ollut enää elävää pienokaista tarkoitettu. Ainoa mahdollisuus meillä olisi lahjasoluhoito, niihin emme ole valmiita lähtemään.
 
  • Surullinen
Reactions: M4rianne77
Hei pitkästä aikaa. Olen aina välillä käynyt kuulumisianne kurkkimassa vaikken itse ole kirjoitellutkaan. Meillä tilanne on nyt se että minut voi poistaa listalta. Takana on tässä viimeisen reilun 7kk aikana 2 IVF:ää ja 1 ICSI, jokaisessa on päästy tuoresiirtoon mutta mitään ei ole saatu pakkaseen. Viimeisimmästä 5vrk blaston siirrosta nega testattu, ei mitenkään yllätyksenä sillä vuoto alkoi jo luteaalituen läpi. Onnea kaikille matkaanne, alan itse totutella ajatukseen että meidän perheeseen ei ollut enää elävää pienokaista tarkoitettu. Ainoa mahdollisuus meillä olisi lahjasoluhoito, niihin emme ole valmiita lähtemään.
Ikävää kuulla. Voimia! Vaikea päätös, mutta itse tiedätte parhaiten, milloin on aika mennä eteenpäin :barefoot:.
 
Hei pitkästä aikaa. Olen aina välillä käynyt kuulumisianne kurkkimassa vaikken itse ole kirjoitellutkaan. Meillä tilanne on nyt se että minut voi poistaa listalta. Takana on tässä viimeisen reilun 7kk aikana 2 IVF:ää ja 1 ICSI, jokaisessa on päästy tuoresiirtoon mutta mitään ei ole saatu pakkaseen. Viimeisimmästä 5vrk blaston siirrosta nega testattu, ei mitenkään yllätyksenä sillä vuoto alkoi jo luteaalituen läpi. Onnea kaikille matkaanne, alan itse totutella ajatukseen että meidän perheeseen ei ollut enää elävää pienokaista tarkoitettu. Ainoa mahdollisuus meillä olisi lahjasoluhoito, niihin emme ole valmiita lähtemään.
Voimia teille! Päätös on varmasti raskas, mutta pikku hiljaa eteenpäin.
 
Hei pitkästä aikaa kaikille!

Minusta ei ole kuulunut, johtuen siitä etten viitsi olla se ketjun varoittava esimerkki ja masentaja. Yrityksen alusta lukien takana on jo kaksi keskenmenoa ja kaksi kemiallista raskautta, tai kolme keskenmenoa ja kaksi kemiallista, eri lähteitä lukemalla laskevat tuon vähän eri tavalla.

Tilanne on nyt se että olen raskaana, taas. Olkaa kilttejä älkääkä onnitelko, koska kuten edelkä kerroin, katastrofin todennäköisyys on jälleen suuri ja olen vasta saanut yhden haalean testin.

Halusin vaan tulla kysymään teiltä joilla ehkä on kokemusta: onko tässä vaiheessa, raskauden jo alettua yhtään mitään mitä voidaan tehdä raskauden jatkumisen tukemiseksi? Siis lääkkeellisesti lähinnä tai no miten tahansa muutenkin, syön vaikka pikkukiviä jos niistä apua on. Tiedän että lapsettomuushoitojen aikana kai jonkunlaista hormonaalista tukea on saatavilla, mutta onko mitään mitä voidaan tehdä toistuvien keskenmenojen ehkäisemiseksi? Eli suomeksi sanottuna, jos nyt soitan vaikka yksityiselle lapsettomuusklinikalle, voivatko he tedä muutakin kuin vain laskuttaa perustutkimuksista? Julkisella tietenkään eivät tee muuta kun käskevät kotiin odottamaan vuotoa.

Toki tämä sillä olettamalla että tämä olisi raskaus joka vielä olisi pelastettavissa, eikä esimerkiksi tuulimuna.
 
Hei pitkästä aikaa kaikille!

Minusta ei ole kuulunut, johtuen siitä etten viitsi olla se ketjun varoittava esimerkki ja masentaja. Yrityksen alusta lukien takana on jo kaksi keskenmenoa ja kaksi kemiallista raskautta, tai kolme keskenmenoa ja kaksi kemiallista, eri lähteitä lukemalla laskevat tuon vähän eri tavalla.

Tilanne on nyt se että olen raskaana, taas. Olkaa kilttejä älkääkä onnitelko, koska kuten edelkä kerroin, katastrofin todennäköisyys on jälleen suuri ja olen vasta saanut yhden haalean testin.

Halusin vaan tulla kysymään teiltä joilla ehkä on kokemusta: onko tässä vaiheessa, raskauden jo alettua yhtään mitään mitä voidaan tehdä raskauden jatkumisen tukemiseksi? Siis lääkkeellisesti lähinnä tai no miten tahansa muutenkin, syön vaikka pikkukiviä jos niistä apua on. Tiedän että lapsettomuushoitojen aikana kai jonkunlaista hormonaalista tukea on saatavilla, mutta onko mitään mitä voidaan tehdä toistuvien keskenmenojen ehkäisemiseksi? Eli suomeksi sanottuna, jos nyt soitan vaikka yksityiselle lapsettomuusklinikalle, voivatko he tedä muutakin kuin vain laskuttaa perustutkimuksista? Julkisella tietenkään eivät tee muuta kun käskevät kotiin odottamaan vuotoa.

Toki tämä sillä olettamalla että tämä olisi raskaus joka vielä olisi pelastettavissa, eikä esimerkiksi tuulimuna.
Hoitopuolella tuntuu monella olleen se tilanne, että keltarauhashormonia ei ole tarpeeksi ja sen annostusta on pitänyt lisätä, jotta raskaus voisi jatkua. Se progesteronitason mittaus nyt olisi yksi juttu minkä ainakin voisi teettää itsekin ja kysellä sitten yksityiseltä kantaa siihen lukemaan, esim. Synlabiin pääsee ilman lähetettä. Joku muu varmaan tietää mikä kaikki muu voi asiaan vaikuttaa.
 
Nopea vastaus @Montecea lle (kirjoitan joskus paremmalla ajalla kuulumisia): ainakin voisi tarkistaa tarvitseeko keltarauhastukilääkitystä. En tiedä voisko sitä määrätä joka tapauksessa vai oisko hyvä tarkistaa labrassa progesteroniarvo, mutta tää on semmoinen juttu jonka voi suht helposti yksityisellä tehdä.
 
@Silmu75 vastasikin samaan aikaan ja samaa asiaa. Joo, Synlabista voisi aloittaa, kun siellä sen testaaminen on vähän edullisempaakin kuin yksityisklinikoiden omissa labroissa, et tarvitse lähetettä. Siis seerumin progesteroni, oisko S-PROG nimellä, ja ehkä samalla hCG niin tietää paremmin missä mennään raskauden suhteen. Sitten yhteys johonkin klinikkaan kannanottoa varten, tuo asiahan ei voi nyt odottaa pitkään eli kannattaa soittaessa selittää tilanne.
 
Ajattelin tähänkin ketjuun päivittää kuulumisia, olen jo kirjoitellut tuonne IVF-ketjuun. Mulle tehtiin pakastealkionsiirto 28.6. ja 7.7. tein positiivisen testin! Seuraavana päivänä hCG verestä oli 214 eli ajankohtaan nähden ihan hyvä. Progesteroniarvo oli tosin vähän matalanpuoleinen ja keltarauhastukilääkitystä lisättiin. Maanantaina katsotaan molemmat verikokeet uudestaan.

Olen siis varovaisesti innoissani, mutta tiedostan kyllä että riski varhaiselle keskenmenolle (jälleen) on suuri, tämä oli testaamaton alkio, helmikuussa kerätystä munasolusta. Seuraava jännitysetappi onkin, miten verikokeet käyttäytyvät ja nouseeko hCG.
 
  • Rakkaus
Reactions: Hulbertiina
Hei pitkästä aikaa. Olen aina välillä käynyt kuulumisianne kurkkimassa vaikken itse ole kirjoitellutkaan. Meillä tilanne on nyt se että minut voi poistaa listalta. Takana on tässä viimeisen reilun 7kk aikana 2 IVF:ää ja 1 ICSI, jokaisessa on päästy tuoresiirtoon mutta mitään ei ole saatu pakkaseen. Viimeisimmästä 5vrk blaston siirrosta nega testattu, ei mitenkään yllätyksenä sillä vuoto alkoi jo luteaalituen läpi. Onnea kaikille matkaanne, alan itse totutella ajatukseen että meidän perheeseen ei ollut enää elävää pienokaista tarkoitettu. Ainoa mahdollisuus meillä olisi lahjasoluhoito, niihin emme ole valmiita lähtemään.
Meillä on ivf-hidot myös juuri loppuneet. Mitään muuta ei koskaan saatu näillä eikä aiemmilla kevyemmillä hoidoilla kuin kasa velkaa!
Mulle lahjasoluhoito oli alkuun aivan kamala ajatus ja nostatti hirveitä tuntemuksia. Nyt aiotaan lähteä niihin ja olen sinut asian kanssa.
Poistun myös tästä ryhmästä ja listalta.
Voimia ja onnistumisen tuulia muille♡
 
Nimimerkki (+ikä) / monesko lapsi / yritys alkanut / keinot

@Hulbertiina (44 v.), 3. (miehen 1.) / aloitettu 1/2015 / Letrozole + gelee royale
@tatti55 (42 v.), 3. / yritys alkanut 8/2017 / luomu
@Mymmeli43 (43 v.), 6. / aloitettu 1/2019 / luomu
@Tammityttö (43 v.), 4. / aloitettu ? / luomu
@nelli5 (43 v.), 5. / aloitettu 2019 / luomu
@Salli79 (40 v.), 4. / aloitettu 2/2019 / luomu
@Vielä kerran ❤ (44 v.), 3. / aloitettu 01/2019 / luomu + ivf
@Kaneli41 (41 v.), 2. / aloitettu 3/2019 / luomu
@Satuvauva (41 v.), 5. / aloitettu 7/2019 / luomu
@Valoa79 (40 v.), 3. / aloitettu 10/2019 / luomu
@Rusakkonen (47 v.), 2. / aloitettu 1/2017 / luomu + ivf/lahjamunasolut, taustalla 2 lahjasoluhoitoa ja 4 omasolu-IVF:ää, enkelipoika 12/2019 viikolla 36+1 ❤
@Emmelie75 (44 v.) / luomu + ivf
@Anilian (41 v.), 5. / aloitettu 11/2019 / luomu
@lillans (41 v.), 2./ yritys aloitettu 2/2019
@Brunet82 (37 v.) 4. / aloitettu 2/2020 / luomu
@PumpuliNumpuli (40 v.) 1. /aloitettu 1/2019 / ivf
@maris39 (40 v.), 2. /luomu
@Äitikuu (42 v.) 7. /aloitettu 5/2020 / luomu
@Montecea (41v.), 2. / aloitettu 7/2019 / luomu, testi pos 16.5.2020, km
@Annamaija 76 (43 v.) 3. / yritys alkanut 8/2018/Lahjasoluhoito alkamassa 09/20, luomusti testi pos 6.6.2020, km rv 8.
@Peppistiina (45 v.), 3. / aloitettu 11/2019 / IVF
@MARIAL43 (43v.), 1. /yritys alkanut 2018 / luomu+ 1 x IVF omilla soluilla 3 x Pas / lahjasolujonossa 2/2020 Dextra
@babygirl1 (44v.), 4. / yritys alkamassa 09-10/20 / luomu
@MörkökröM (41v) / 4. (miehen 1.) / aloitettu loka-marras 2020 / luomu
@petronella09 (39v) 5. / aloitettu 4/20 / luomu
@Ljeni (43v), 4. (miehen 1.) / aloitettu 10/2020 / luomu
@Nato (38v.) 2. /aloitettu 2016 / icsi
@Katti75 (45 v.) 3. / aloitettu 11/2020 / IVF
@Helmi-21 (41 v.) 1. yhteinen (naisen 3., miehen 3.) / aloitettu 2/2020 / ICSI
@lumicki (42 v.) 3. / aloitettu 2/2021 / luomu

Taustalla:

@yöeläjä
@Roxanne
@Reetaleena

Plussanneet (y):love: elokuun 2019 jälkeen:

@Mammakatri (40 +), ? / aloitettu 3/2019 / luomu --> 9.10. tilanne 5+4 / laskettu aika 6.6.2020
@Buah Hatiku (42 v.), / inseminaatio luovutetuilla siittiöillä --> 12.10. tilanne rv 12
@Kolmannen kuumeilija (39 v.), 3. / aloitettu 3/2019 / luomu --> pos. testitulos 30.10.
@KeltainenSeepra (ollut taustalla, luomu) --> pos. testitulos 7.11.
@Ellinoora38 (38 v.), 1. / aloitettu 12/18 / luomu + ivf, testi pos 12/2019, 16.1.20 tilanne rv 7+1
@Helmiina1978 (41 v.), 6. / aloitettu 2/2019 / luomu, testi pos 23.1.2020
@-Julia (40 v.) 1./aloitettu 6/2018/luomu/inseminaatio LA 31.10.2020
@Shibali (40 v.) 1./aloitettu 9/2019 / luomu / testi pos 9.7.2020, LA 22.3.2021
@Momon, tilanne 20.7.2020 rv 6+6
@Angervo76, 3. (Miehen 1.)/ aloitettu 6/2018 / luomu, testi pos 17.1.2020, km 2/20; Lahjamunasolut > Positiivinen hcg testi 4.11., la 12.7.
@Marmeladia (41 v.), 4. / aloitettu 09/2020 / luomu / testi pos 7.11.2020
@Katinka<3 (46v.), 1. yhteinen (2.) / aloitettu 5/2019 1xivf ja 1xicsi omilla soluilla, nyt lahjasoluilla ivf/icsi, josta plussa ja LA 5.10.2021
@Samppa40 (40v.) 3. (miehen 1.) /aloitettu 12/2020 / luomu, testi pos 30.3.2021
@Twinmum (42 v.), 3. / aloitettu 8/2019 / luomu / la 20.5.2020, tulossa KOLMOSET :love::love::love: SYNTYNYT 23.4.2020, kaksoset / luomu yllätys, LA 18.12.2021, tyttö (Nipt)

Lapsen syliin saaneet:

@Mary18, 12/2019
@kirsillevauva (46 v.), 4. / aloitettu 12/2013 / luovutetut munasolut --> LA 30.4.2020. SYNTYNYT 19.4.2020.
@kärhö (40 v.), 2. / ilman ehkäisyä jo kauan / luomu --> 20.8. tilanne 6+2, SYNTYNYT 4/2020, tyttö
@Silmu75 (44 v.), 1. / aloitettu 2013 / luomu, lahjasolut --> pos. testitulos 25.11., SYNTYNYT 7.7.2020, poika
@Mirumarumoru (44 v.), 4. / 3 x ivf, lahjamunasolu 11/2019 --> pos. testitulos 23.12, SYNTYNYT poika
@hipsu79 (41 v.), 6./aloitettu 10/2019 / luomu, SYNTYNYT 1/2021
@skorpioni-79 (40 v.) 3. /aloitettu 4/2020 / luomu, SYNTYNYT 5.2.2021 tyttö
@PikkuIitanÄiti (41 v.), 2. / aloitettu 7/2017 / luomu + ivf / plussa 05/2020 pakastealkion siirrosta, la 12.2.2021, SYNTYNYT 4.2.2021 tyttö
@Untuva79, (41v), 6. /aloitettu 6/20 / luomu / plussa 8/2020, SYNTYNYT 3/2021
@mim1 (41 v), 3., aloitettu 6/2020, luomu, pos. 9/2020, LA 18.5.2021, SYNTYNYT tyttö 5/2021
@Äidiksi2020 (44 v), 1. /aloitettu 2/2020 / lahjasolu / LA 29.7.2021, SYNTYNYT poika 9.7.2021
 
Viimeksi muokattu:
@M4rianne77, toivottavasti tienne luovutettujen solujen parissa on onnekkaampi. Itse joskus tulee mietittyä onko meidän aikoinaan lahjoittamilla alkioilla ollut onnea syntyä jonkun onnekkaan parin perheeseen. Siihenkin asiaan täytyy rauhassa kypsyä, että oikeasti hyväksyy toisen solut omaan elämään, muttei ne vieraat solut yhtään vähemmän rakastetuksi jää silloin, kun oikeasti haluaa pienokaista. Kaikkea hyvää teille jatkoonkin! Käy toki kertomassa kuulumisia, vaikka listalta pois tahdoitkin.

@Montecea, pahoittelut teille ja voimia tilanteen läpi käymiseen. Toivottavasti löydätte uutta intoa ja luottoa elämään vastoinkäymisistä huolimatta.

@Katti75, voi kunpa siellä viiva vahvistuisi ja verikokeiden tulokset olisivat tosi hyvät. Tsemppiä tulosten odotteluun.

Ja sitten omaa napaa: kesä on hellinyt lämmöllään, mutta ei niin paljoa, että oltaisiin plussaa saatu. Viime kierrossa sattui olemaan papa-koe juuri oletetun oviksen aikoihin. Samoihin aikoihin osui myös tyttöjen rippijuhlat ja aiempien radien takia myös sokerirasituskoe. Onneksi kokeiden tulokset olivat normaaleja ja juhlatkin onnistuivat hienosti vaikka epäilin tarjoilujen kärsivän kuumuudessa. Niiltä osin siis onnistunut loma. Nyt uutta kiertoa mennään oviksen odottelussa, jonka pitäisi olla ensi viikon alussa viimeistään. Tänään on kovasti alkanut limoitella jo ja munasarjan paikkeilla tuntuu epämääräistä jomotusta. Jospa siellä folli olisi kasvulla. Lisäksi rakkaani keväällä valmistui lähihoitajaksi, sai kesäksi töitä nuorisokodilla, jonne teki keikkaa opiskelunsa aikana ja nyt pomo tarjosi vakipaikkaa syyskuun alusta lähtien. Nyt muu elämä alkaa olla kohdillaan, joten toiveemme yhteisestä iltatähdestä saisi myös täyttyä. Toivo elää niin kauan kuin kierrot pyörivät.

Tsemppiä ihan jokaiselle ja yritetään nauttia kesästä vielä, kun lämpöä piisaa (ilolla kyllä otan vastaan hieman viileämmät kelit, kun siihen päästään. Alkaa jo pikku hiljaa läkähdyttää).
 

Yhteistyössä