40 + so what, wol 14 (2019)

@Hulbertiina no, onpas outoa tosiaan. Mikäs plussa se oikein oli silloin kp17...

Mä kans syön noita Geelejä, mut en tosiaan lopeta niitä negaan vaan syön yhden loppu kierrossakin. Muuten siis syön kaksi tai jopa kolme.
Selkeästi nyt ton lisäksen takia ovis aikaistui viime kierrossa, ja näyttää nytkin tulevan kp15. Tänään kp12 ja monitorissa lukee high eli estrogeenin nousu havaittu kuten viime kierrossa. Voihan se tosiaan olla koholla pidemmänkin aikaa ennen ovista, ettei se 100% tarkoita että samalla kaavalla menee kuin viime kierrossa.

Todellakin suosittelen kaikille Royal Gelee, sekä MYO-inositol sekä tuolla linkissäkin olevia muita lisaäravinteita/vitamiineja. E-vitamiini yksi tärkeimmistä. Myös miehelle samat ja sinkkiä kans.
Eihän tämä ovulaatio tietenkään raskautta takaa; niin monta asiaa siihen vaikuttaa.

Niin ja piti vielä viime viestiin tosiaan mainita, että TODELLAKIN LUO TOIVOA, se että noin monta plussaa saatu meidän ikäisille ja vielä KOLME munasolua kerralla. :love::barefoot:(y)
 
  • Tykkää
Reactions: M4rianne77
Tiedä sitten, mikä oli ratkaiseva tekijä, mutta söin raskausvitamiineja, Inocapseja, greippejä, D-vitamiinia ja rautaa. Ei lainkaan kipulääkkeitä, alkoholia, tupakkaa - ei edes passiivisessa muodossa. Vältin myös yksityiselämän pultteja ja tressiä töissä ihan tietoisesti. Koitin nukkua enemmän.

Mies lopetti alkoholin ja tupakan sekä nikotiinin korvaustuotteet kokonaan. Syötin hänelle myös Inomania ja katsoin, että söi myös kasviksia jonkin verran. Hoidatutti myös hampaat kuntoon, koska kehon tulehdustilakin voi vaikuttaa siittiöiden kykyyn hedelmöittää.

Toivottavasti tähän ketjuun tulee lisää plussia! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Solunen
@Hulbertiina no, onpas outoa tosiaan. Mikäs plussa se oikein oli silloin kp17...

Mä kans syön noita Geelejä, mut en tosiaan lopeta niitä negaan vaan syön yhden loppu kierrossakin. Muuten siis syön kaksi tai jopa kolme.
Selkeästi nyt ton lisäksen takia ovis aikaistui viime kierrossa, ja näyttää nytkin tulevan kp15. Tänään kp12 ja monitorissa lukee high eli estrogeenin nousu havaittu kuten viime kierrossa. Voihan se tosiaan olla koholla pidemmänkin aikaa ennen ovista, ettei se 100% tarkoita että samalla kaavalla menee kuin viime kierrossa.

Todellakin suosittelen kaikille Royal Gelee, sekä MYO-inositol sekä tuolla linkissäkin olevia muita lisaäravinteita/vitamiineja. E-vitamiini yksi tärkeimmistä. Myös miehelle samat ja sinkkiä kans.
Eihän tämä ovulaatio tietenkään raskautta takaa; niin monta asiaa siihen vaikuttaa.

Pakko tulla heti viisastelemaan, että tuossa It starts with the egg -kirjassa tuo Gelee Royale mainittiin lisäravinteena, jota EI suositeltu käytettäväksi, koska ei ole tarpeeksi tieteellistä näyttöä + se voi jotenkin sotkeakin hormonitasapainoa huonolla tavalla eli siitä voisi kirjan mukaan olla joillekin jopa haittaao_O. Mutta tiedä näitä nyt sitten...Ylipäänsä tossa kirjassa oli tarkemmin tietoa kun noilla sivuilla. Eikä mulla siis ole itsellä kaupallisia intressejä kirjassa kiinni :)
 
Pakko tulla heti viisastelemaan, että tuossa It starts with the egg -kirjassa tuo Gelee Royale mainittiin lisäravinteena, jota EI suositeltu käytettäväksi, koska ei ole tarpeeksi tieteellistä näyttöä + se voi jotenkin sotkeakin hormonitasapainoa huonolla tavalla eli siitä voisi kirjan mukaan olla joillekin jopa haittaao_O. Mutta tiedä näitä nyt sitten...Ylipäänsä tossa kirjassa oli tarkemmin tietoa kun noilla sivuilla. Eikä mulla siis ole itsellä kaupallisia intressejä kirjassa kiinni :)
Tiedä näistä sitten.
 
Pakko tulla heti viisastelemaan, että tuossa It starts with the egg -kirjassa tuo Gelee Royale mainittiin lisäravinteena, jota EI suositeltu käytettäväksi, koska ei ole tarpeeksi tieteellistä näyttöä + se voi jotenkin sotkeakin hormonitasapainoa huonolla tavalla eli siitä voisi kirjan mukaan olla joillekin jopa haittaao_O. Mutta tiedä näitä nyt sitten...Ylipäänsä tossa kirjassa oli tarkemmin tietoa kun noilla sivuilla. Eikä mulla siis ole itsellä kaupallisia intressejä kirjassa kiinni :)
Enpä tiedä onko hyötyä tai haittaa sen kummemmin, mutta ainakin omaa kroppaa kuunnellen geleellä sain viime kierrossa elämäni ensimmäisen selkeän plussan ovistikkuun, kierto oli vain 30 pv ja luteaalivaihe sen optimaalisen 14 pv. Kierrothan mulla on ilman lääkkeitä niinkin pitkiä että vuotoja tulee 1-2 krt/vuosi. Niin tai näin jatkan geleen käyttöä.. Toimii se kun vain lujasti siihen uskoo.
 
Musta tuntuu, että mulla on tuollaista väsymystä ilmassa jo nyt. Välillä olin jo pirteämpi, mutta tänään tuntui, että olen nukahtaa töihin. Haukottelen koko ajan jne. Jatkuva wc:ssä ravaaminen toki katkoo yöunet, mutta ei liene ainoa syy :p.

Hyvä kun sulla on edes yksi ihminen ympärillä, jolla on sama tilanne. Mulla ei ole ketään, joka olisi nyt raskaana tai juuri synnyttänyt.

Onneksi olen harvoin kipeä, niin vauvojen vastustuskyky ei heikenny antibiooteista. En syö kipulääkkeitäkään, vaikka välillä särkeekin pää. Koitan vaan kestää (y). Mies onneksi hieroo pyynnöstä niskoja ja usein sekin jo auttaa.

Noi allergiat ja vatsavaivat on ikäviä. Kummallakaan meistä ei ole allergioita. Pitää koittaa välttää ekat 6kk flunssia ja vastaavia ettei tule jälkiseuraamuksia. En rehellisesti sanottuna tiedä, miten selviän, jos yhdelle tai useammalle tulee koliikki tai infektiokierre.. No turha murehtia etukäteen, mutta toki voi miettiä keinoja välttää pahimpia altistavia tekijöitä :ROFLMAO:.
Kiitos :p. Neuvolan täti meni niin sekaisin, että unohti puolet veriarvoista, joten olen joutunut käymään kolmesti verikokeissa. Täti pöpisi jotain hoitoavusta, mutta ei jatkanut siitä vielä pidempään. Mitään taloudellista apua ei saa, vaikka kaikkea, myös vaippoja, tarvitaan kolminkertainen määrä :whistle:..

Munasolujen laatuun koitin vaikuttaa syömällä myös Inocapseja eli myo-inositolia. En tiedä, auttoiko, mutta greippiä söin myös koko syksyn.
Minunkin pitää kommentoida vielä, että greippiä minäkin söin viime vuonna kun aloin odottaa tätä kuopusta. En ehtinyt pitkään toivoa raskaaksi tulemista, joten en ole hirveän hyvin perillä näistä asioista. Pitää laittaa tuo Inocaps-vinkki johonkin muistiin, jos kokeilisi sitten, kun kierto lähtee käyntiin (jos uskallan:LOL:). Lohdulliselta kyllä tuntuu, että on tällainen ketju ja monta plussaa on tullut, vaikka on varmaan niitäkin, joilla ei ole enää onnistunut.

Onko teillä mitään vinkkejä tähän minun tilanteeseen, kun imetän 7kk ikäistä vauvaa ja haaveissani olisi imettää ainakin vuoden ikään tai ehkä 2-vuotiaaksikin asti, että voiko imetysaikana mitenkään kuukautiskiertoon vaikuttaa..? Niitä kuukautisia ei siis vielä ole. Imetys on minun mielestä helppoa ja ihanaa, kun on aina vauvalle sopivaa maitoa. Ajattelin, että imettäisin vaikka tandemina, jos sattuisiko tulemaan uudelleen raskaaksi. Toisaalta nyt kun tietää, mitä vauvanhoito on 40-vuotiaana, niin kyllähän se huolettaa, miten jaksaisi sitten kahden kanssa (voiko tällaisesta edes puhua kolmosten odottajan kuullen... :rolleyes:) Onneksi minun mies hoitaa paljon lasta ja hän on minua nuorempi. Minäkin olen ihan hyvässä fyysisessä kunnossa.

Eloveeralle vielä, että on se kyllä hurjaa, kun joudutte sitten hankkimaan kaikkea kolminkertaisesti. Ei kannata uutena ostaa kaikkea. Onneksi lapsilisäkin tulee kolmelle ja ainakin meillä lapsilisä on riittänyt vaippoihin ja muuhunkin, vaikka on ostettu kalleimmasta päästä olevia Libero Touch -vaippoja, kun iho pysyy niillä niin hyvänä. Se on helpottanut, että meidän ei ole tarvinnut ostaa korvikkeita (niihin kyllä kolmosten kanssa varmasti uppoaa rahaa) eikä valmisruokia juurikaan vielä pystytä käyttämään, kun vauva ei voi syödä esim. perunaa. Minä kyllä ”syytän” näistä allergioista perintötekijöitä ja syömiäni antibiootteja. Sairastuin raskaana ollessa siis viime talvena influenssaan ja sen jälkeen keuhkokuumeeseen. Ennen sitä tein liian paljon töitä, en levännyt tarpeeksi ja en ollut ottanut influenssarokotusta.
 
Moikka!

Mahtuuko mukaan joukkoon? :) Olen 40-vuotias kahden lapsen äiti ja kolmannen yritys alkoi syyskuussa. Hieman kahdenvaiheilla olen tästä projektista.. toisaalta vauvakuume on kova, toisaalta pelkään miten voimat riittää vauvan kanssa. Jokatapauksessa yritystä on nyt kolmen kierron verran ollut. Ekassa kierrossa sain haalean plussan raskaustestiin, mutta menkat alkoi kuitenkin. Tokassa kierrossa en tainnut ovuloida ollenkaan ja nyt on siis meneillään kolmas kierto. Gynen mukaan kohdallani voisi olla aiheellista aloittaa jonkinlainen hormoni ovulaatiota tehostamaan, ja se on nyt harkinnan alla.

Toivon plussatuulia kaikille ja onnea jo raskautuneille! Kolmoset kuulostaa ihanan hurjalta :X3::love::)
 
Montecea kirjautumatta
Vau mikä plussavyöry, onnea raskautuneille! Kolmosuutiset vielä kolmoisonnitteluilla. Tosiaan neuvolasta kannattaa kysyä perhetyön palveluista, monikkoperheet yleensä saa sieltä apuja arkeen.

@Reetaleena mulla on kanssa imetys muuttujana tässä yritystouhussa. Mun kierto käynnistyi helokkiöljyä käyttämällä kun vauva tais olla 8 kk. Kovasti pähkäilen ja ahdistelen pitäisikö imetys lopettaa että tärppäisi, toisaalta mieluusti imettäisin vaikka sitten tandemina jos tärppäisi. Se vaan pelottaa uskaltaako tässä iässä enää kauaa odotella imetyksen lopettamisen kanssa jos toistakin haluaisi yrittää... Vaikka voihan se olla ettei toista tule, imetti tai ei.

Uusille tervetuloa ketjuun!
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
@Reetaleena Pitää käydä itsekin ottamassa influenssarokotus. Olen pitkittänyt sitä nyt kaksi viikkoa. Pakotan itseni menemään ensi viikolla. En vielä tiedä, millaista on hoitaa kolmea, joten :p ei haittaa. Hyvä vinkki noi vaipat. Osan tarvikkeista ostan käytettynä ja osan uutena. Jonkin verran aleostovaatteita ja esim. kallis rintareppu on varastossa. Rintarepun ostan henkilöltä, joka ei sitä tarvinnut kun sai kaksoset. No ei siihen kolme mahdu, mutta kukin vuorollaan. Koitan panostaa vauvojen ja siten myös itseni hyvin vointiin, kun he voivat hyvin, itsekin voi hyvin.

@Valoa79 Tervetuloa ja kiitos! (y) Mulla auttoi Letrozol ja Pregnyl stimuloimaan kehoa. Sitten ei tarvittu enää lääkkeitäkään kuukausiin, kun pamahti nämä kolme.

@Montecea Eiköhän se raskautuminen ole vielä mahdollista, kun juuri hetki sitten olit raskaana. Liian pitkään ei toki kannata odottaa. Mähän täytän jo 41, kun he mahdollisesti saapuvat maailmaan. Siitä toipuminen vie 6kk-9kk.. Sitten alkaakin häämöttää jo 42 jonkin ajan kuluttua. :p Kiitos. Pakko kai sitä on jotain apua vastaanottaa.. Kun ei ole aiempia lapsia, niin ei oikein tiedä mitä odottaakaan.
 
Mä en raskaana ottaisi mitään rokotusta. :( olen niistä kyl sen verran lukenut. Anteeksi negatiivinen kommentti. Jokaisen oma päätös kyl.
 
Mä en raskaana ottaisi mitään rokotusta. :( olen niistä kyl sen verran lukenut. Anteeksi negatiivinen kommentti. Jokaisen oma päätös kyl.
Rokotukset jakaa kyllä mielipiteitä. Näin jälkikäteen ajateltuna minä olisin sen rokotuksen ottanut, jos olisin sillä estänyt tuon viime talven taudin. :( Menin siitä keuhkokuumeesta niin huonoon kuntoon, että jouduin muutamassa tunnissa työkykyisestä perusterveestä ihmisestä päivystyksen sänkypaikkaa tarvitsevaksi potilaaksi. Keuhkoihin koski niin kuin joku ois istunut rinnan päällä. Pahinta oli kuitenkin se antibioottien vaikutus vauvan suolistoon. Se oli meillä varmaan pahempi kuin influenssarokotus olisi mahdollisesti ollut. Vaikea päättää... Minäkin nyt yritän miettiä, otanko sitä nyt ja otanko vauvalle, kun yleensä me ollaan nyt vaan kotona. Viime vuonna olin töissä ihmispaljouden keskellä. Rota-rokotteita otin vauvalle, mutta ne vaikutti suolistoon tosi negatiivisesti, kun suolisto oli jo ennestään heikossa kunnossa. Viimeinen annos jätettiin ottamatta. Allergialääkäri sanoi, että rotarokote on tärkeä sellaisille vauvoille, joilla on päiväkodissa käyviä isompia sisaruksia. (Ja meillä ei ole..)
 
Niin jakaa. Ja mä oon just siellä toisella puolella... Meidän perheessä(7) kukaan ei oo ottanut influenssarokotuksia eikä oo ollut influenssoja.
Itseasiassa olen niin radikaali, että 3 nuorinta lasta on täysin rokottamattomia. Joo. Ja kaksi vanhinta täysrokotettuja. Nuorimmat terveimpiä.
Pakko tuoda tätä aina julki, koska en voi sulkea suutani.
 
Mietin tuota influenssarikotetta..

Perusrokotteet aion kuitenkin vauvalle antaa, koska viime keväänä oli läheltä piti tilanne. Töissä yksi puoliksi mpr-rokotettu sai tuhkarokon ja altisti kaikki ruokalassa käyneet ja työkaverit tuhkarokolle. Istuin samaan aikaan ruokalassa kuin ko. henkilö.

Henkilö oli saanut yhden mpr:n, mutta ei vahvistavaa ja sairastui viikoiksi. Eihän siinä terveelle ihmiselle mitään, mutta minä olin tuolloin raskaana ja paniikissa siitä, mitä kehitysvaurioita tuhkarokko tekee, jos sairastun. Jouduin ottamaan immunoglobuliinin, koska ei ollut neuvolakorttia tiedossa ja lapsuuteni terveysasema ei säilyttänyt rokotetietoja. En lopulta saanut tuhkarokkoa, kosk olin saanut kaksi rokotetta. Tuhkarokko ei olisi tarttunut, jos töihin kipeänä tulleella henkilöllä olisi ollut 2-osainen mrp-rokote. Nyt kun ei ollut, niin pahimmillaan altisti satoja rokottamattomia ihmisiä töissä, työmatkalla, ruokakaupassa, päiväkodissa ja koulussa, joille tauti olisi voinut olla kuolemaksi..
 
Mä sairastin influenssan viime vuonna. Siks nyt mietinnässä et josko rokotuksen ottaisin. Oli sen verran kova tauti että pelottaa jos se raskaana tullessa tulisi!

Muut rokotteet oon myös ottanu lapselle, rokoteohjelman mukaan eikä ole sairastanu sen kummemmin kuin muutkaan kaverinsa. Ja itse olen meinannut lapsena kuolla rokottamattomalta lapselta saamaani tuhkarokkoon, joten oma mielipide on varmaan aika selvä...
 
Influenssarokote otettu. En ikinä jättäisi lastani rokottamatta, mutta se on (ikävä kyllä) jokaisen oma asia. Omalle äidilleni en ole antanut anteeksi sitä, että meille oli lapsuudessa tarjolla vain luontaistuotteita ja huuhaahoitoja. Polio- ja jäykkäkouristusrokotteet sentään saatiin. Itselleen äiti sitten aiheutti aivoinfarktin kun jätti lääkärin määräämät lääkkeet syömättä. Elossa on siis edelleen, mutta liikkuminen on tosi huonoa, eli käytännössä istuu kotona ja odottaa, että me lapset soiteltaisiin ja viihdytettäisiin tarinoilla elämästämme.
 
Mulla tuo viime kevään tuhkarokkojärkytys herätti ajattelemaan. Istuin koko päivän Helsinkin epidemiakeskuksessa odottamassa lääkäriä ja immunoglobuliinia pelonsekaisin tuntein. Epidemioihin erikoistunut lääkäri kertoi, että rokottamattomat ihmiset aiheuttavat vaaraa lähiympäristölle tilanteessa, joka olisi täysin vältettävissä rokottamalla. Kertoi myös, että tuhkarokkotapauksia on aika ajoin lentokoneessa, bussissa ja metrossa eikä näistä kerrota julkisesti missään, koska siitä seuraisi joukkohysteria. Henkilö joka toi rokon töihin oli ollut matkoilla ja saanut rokon ulkomailta, koska oli vain puoliksi rokotettu. Jos olisi ollut kokonaan rokotettu, ei olisi tuonut tautia Suomeen ja en olisi joutunut itkeä tihuttamaan lapseni puolesta montaa viikkoa kunnes itämisaika oli ohitse.
 
Hei! Luin, että imetyksen loputtua kierto voi käynnistyä vasta 6-12kk päästä. Imetyksen lopettamista en vielä suunnittelekaan, joten vauvahaaveeni saattaa olla toivoton. :confused: Tein ovistestin ja siihen tuli tällaiset viivat: https://uppaa.fi/image/e61 Negatiivinen se on, mutta vahvempi kuin viimeksi olen tehnyt. Olen vähentänyt viimeisen kuukauden aikana imetystä, kun kiinteät alkaa maistua vauvalle. Voisiko olla toivoa kierron käynnistymisestä? Ja anteeksi omanapaisuuteni. :sick: Nämä asiat ovat aika uusia minulle, niin yritän päästä perille, mistä puhutte...
 
@Reetaleena kyllä tuo viiva mun silmääni näyttää siltä, että jotain vois olla tapahtumassa, joten kannattaa jatkaa testailua! (y) Mulla käynnistyi kierto kun vauva oli noin 6 kk, imetin silloin vielä useita kertoja päivässä mutta kiinteiden myötä imetys oli kuitenkin vähentynyt aiemmasta ja öisin alkoi jo tulla vähän pidempiä taukoja - luulen että se oli ratkaiseva juttu. Usein just yöimetysten loppuminen tai pidempi imetystauko öisin voi saada kierron käynnistymään. Toki nämä on yksilöllisiä juttuja ja joillain voi menkat pysyä poissa niin kauan kuin imetys jatkuu, mutta ei se tosiaan mikään sääntö ole. :)

Käyn täällä nykyään niin harvoin että kommentoin nyt vähän vanhempia juttuja, mutta @Solunen kiitos kirjavinkistä, vaikuttaa mielenkiintoiselta! (y) Aiemmin olisin varmasti tuon tilannut, mutta nyt meidän yritys alkaa jo olla niin ehtoopuolella, että tokkopa tuosta olisi enää hyötyä... :oops: Mielelläni silti kuulisin, mitkä on tuon kirjan perusteella TOP 3 lisäravinteet tai muut apukeinot, jotka kannattaisi mielestäsi ottaa käyttöön? :)

Niin ja täältäkin @Eloveera-79 lle lämpimät onnittelut ja kovasti onnea matkaan! Ihan mahtavaa, että vielä nelikymppisenä voi osua tuollainen triplajättipotti kohdalle. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pikkuiset pysyvät matkassa turvallisille viikoille asti. :love::love::love:
 
@Roxanne kirjan mukaan IVF-hoidossa oleville ja iäkkäämmille TOP 3 näyttäisi olevan Ubiqinoni 400mg pvä, myo-inositoli 4g pvä (+ melatoniini 3g/pvä - tehostaa ton inositolin vaikutusta) ja Dhea-hormoni. Dheaa jotkut lääkärit määrää, mun lääkäri Dextrassa oli kylläkin skeptinen ja mua sivuvaikutukset mietityttää. Sitä voi tilata netistäkin, mutta jos omin päin aloittaa, olisi kai hyvä ottaa dhea-s ja testosteroni-mittaukset labrassa (ainakin pk-seudulla Puhti-firman kautta saa otettua ilman lähetettä) ja varmistaa, että ne ei ole jostain syytä valmiiksi tosi korkeat.

Noiden lisäksi suositeltiin antioksidantteja, kuten c- ja e-vitamiinia jne..Ja sit siinä on iso luku myös erilaisten kemikaalien välttämisestä, mutta siinä voi saada jo päänsä aika hyvin sekaisin, jos sitä lähtisi liian orjallisesti toteuttamaan;)
 
Hei! Luin, että imetyksen loputtua kierto voi käynnistyä vasta 6-12kk päästä. Imetyksen lopettamista en vielä suunnittelekaan, joten vauvahaaveeni saattaa olla toivoton. :confused: Tein ovistestin ja siihen tuli tällaiset viivat: https://uppaa.fi/image/e61 Negatiivinen se on, mutta vahvempi kuin viimeksi olen tehnyt. Olen vähentänyt viimeisen kuukauden aikana imetystä, kun kiinteät alkaa maistua vauvalle. Voisiko olla toivoa kierron käynnistymisestä? Ja anteeksi omanapaisuuteni. :sick: Nämä asiat ovat aika uusia minulle, niin yritän päästä perille, mistä puhutte...

Mulla ei tule koskaan tasavahvoja viivoja ovulaatiotestiin, vaikka munarakkulat ovat puhjenneet ilman hcg-piikkejäkin. Jotta tietäisit, missä vaiheessa kiertosi on, kannattaisi ehkä käydä gynellä (y).
 

Yhteistyössä