40+ so what wol.13

Äiti74 :hug: eiköhän tuo ole kuitenkin vain sattumaa. Meilläkin oli hitaasti jakautuvat alkiot siirrossa ja ihan terve duracel siitä syntyi. Pidetään kuitenkin peukkuja. Pitäisikö perustaa ketju saamattomien miesten uhreille :D
Ja niin..tiedän toki ett miehellä oli takanaan lähes 60h työviikko josta 2 yötä. Ja tänään vielä vuoro. Oli ehkä kohtuutonta möksähtää. No lueskelin tossa siittiöiden matkasta ja kyllä niiden pitäisi se kaks kolme pv roikkua munanjohtimesaa. Jotenkin vaan on iskostunu päähän se limahomma. Yksi luomu napsahti kun bongasin veskissä ne klassiset venyvät kirkkaat ja silloin seksittiin . Mut tottahan se on et ei kai kukaan lisääntyis jos homma olisi tunnista kiinni.

Jännä muuten. Viime kuussa se tumma plus oli ja meni vuorokauden sisällä. Nyt toi tikku on edelleen tumma.
 
Viimeksi muokattu:
LAUANTAINA 7.3.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Tyydeli (41)................................... 28kp/28-30
Leo Pardi (40)................................ 25kp/28-30
~lounakehto~ (41)......................... 22kp/28
Tammityttö (39)............................. 22kp/
Pirunpelto (38) .............................. 21kp/23-60
Äiti seiskanelonen (41) ................... 21kp /28
Ninnuska73 (41)............................. 21kp /26-30
Jimima (43)................................... 18kp/27-29
Vauvahaaveita#3 (41).................... 17/28
flutur (41)..................................... 14kp/23-28
MaiMei (39)................................... 12kp /27
Glearblue (44)................................ 11kp/25-29
Minttu 71 (43)................................ 6kp/30
mileena 74 (40).............................. 5kp/28-30
Marza (44)..................................... 1kp/30


Piinailupäivät:

Tyydeli (41)...................... dpo 12
Jimima (43).......................dpo 5
Pirunpelto (38).................. dpo 5
flutur (41)......................... dpo 3
Tammityttö (39)................ dpo 0


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Katjusmaaret (41)
Zandi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Dpo1. JÄnnä miten näin vanhempana toisen lapsen jälkeen kroppa toimii. Ovis oli tosiaan eilen aamulla aika takuulla. Kivut oli sellaset (kai..koska en muista näin niitä olleen/ymmärtäneeni). Aamulla eilen lämmöt oli 36,4 mutta jo päivällä nännit kipeyty ja lämmöt nousi 36,8. Nyt aamulla ne olikin jo 36.8. Eli upea hieno ovis kaikesta epäilystä huolimatta :O. Täytyy toivoa että simpat pääsi kohtuun ja eteenpäin ja oli jokp nopeita tai sitkeitä. Huomenna kontrolliUltra ja luget. Huoooh! En mä nää mitää syytä letroille tms koska ovis tulee vai onko se muka sit vain huono?
 
Way to go, Tammis! Hienoa! Kyllä tiukasti väittäisin että piinailijoihin hips :) !

Jos sinulla Tyydis on vaan jotenkin hiljaisempi kausi? Itellä sillon km:jen jälkeen oli aina pitempään hiljaista ennenku alko taas tapahtumaan. Viimeisinhän oli 30.6. ja sit ei mitään äksöniä. Sit kemialliset joulukuussa, helmikuussa ja nyt sit tää :) Älä katoa minnekään äläkä menetä toivoa <3 Minun gyne sanoi että jos tässä iässä raskautuu ja ehkä useammankin kerran, voi odottaa että yhden kerran sitten tärppää kunnolla :)

Paljos sinulla uhkea Joposeni on nyt viikkoja? Tekis minunkin mieli jo kurkistaa tonne toiselle puolelle "haamuineni" mutta siellä on niin hiljaista... sinustakaan ei ole seuraks pitkäksi aikaa :)
 
Aaa... oli siis liikaa pyydetty, ettei niillä vauvamahoilla pröystäiltäs täällä. Täällä kun on niitäkin, joille kohta tulee KOLME vuotta tyhjää yritystä. Joo unohtakaa. Mut voi poistaa listoilta. Hyvää jatkoa vaan kaikille, raskautuneille ja ei-raskautuneille.
 
Voi Äiti74 <3 Ymmärrän ihan täysin miltä sinusta tuntuu <3 Asiaa vaan voi katsoa niin monelta kantilta. Itse olen kokenut, että odottajien vierailut ovat tuoneet toivoa, he kun ovat "meitä", vaikkakin entisiä :) Kaksi keskenmenoa kokeneena pelottaa siirtyä täältä pois, ettei vaan tulisi toivoneeksi turhaan, mitä jos taas sattuu? Mutta totta puhut ja olet rohkea kun pistelet meille potkuja persauksiin :) KAIKKI RASKAUTUNEET HUS POIS TÄÄLTÄ!

Älä Äiti74 luovuta, ihmeitä tapahtuu <3

Sahramiini vilkuttaa ja poistuu pitelemään "toisen puolen" ovea auki teille kaikille. Antakaa jatkossakin toisillenne sitä korvaamatonta apua ja uskoa, jota itsekin olen teiltä saanut :) KIITOS IHAN KAIKESTA RAKKAAT JA ONNEA MATKAAN IHAN JOKAISELLE :)
 
Sahris, sori mä en tarkoittanut millään pahalla (vaikka kaikki sen varmaan näin aatteleekin), ja mun mielestä myös odottavien "vierailut" on ihan kannustavia. Toki voi siellä odotuspuolellakin vierailla. Silloin tällöin kuitenkin ainankin mulla tuo perhanan katkeruus nostaa päätään ja jos silloin lukee just jotain kommenttia miten ihanaa se raskaus on niin.... poks. Tunteet on ihan pinnassa koko ajan nykyään.

Ei täältä tarvitse kenenkään lähteä kuin sen, jota asia harmittaa, eli minun. Jostain syystä en oo pitkään aikaan enää löytänyt sitä vertaistukea täältä, mitä n. puoli vuotta sitten. Ehkä tuo kokoaikainen huumori ei vaan ole se "juttu" joka itseä lohduttais.

Hyvää jatkoa!
 
Eikun Äiti74, olen ehdottomasti sitä mieltä että olet oikeassa. Meistä jokainen tietää mitä varten tämä palsta on, teistä kaikista on vaan tullut niin läheisiä että lähteminen on vähän kuin muuttaisi kotoa pois. Kukaan ei loukkaannu, no hard fiilings ja aion jatkossakin käydä onnittelemassa kun siihen aihetta on :) Ehkä joskus muutenkin, mutta tietyt keskustelut eivät kuulu tänne. Kiitos siis Äiti järjen äänestä, toivottavasti se sama ääni sanoo sinulle itsellesi että ei sinun tarvitse häipyä minnekään :) High five :)
 
Ei ole ollenkaan liikaa pyydetty, ettei täällä pröystäiltäis vauvamahoilla, mutta mielestäni en ole sitä täällä tehnytkään, vaan yrittänyt nimenomaan kannustaa, jännätä rinnalla ja luoda uskoa. Raskauden ihanuutta en ole myöskään käsittääkseni täällä hehkuttanut.

Empatianpuutteesta mua ei ole ennen syytetty ja on aivan turha väittää, ettenkö tiedostaisi sitä, ettei kaikilla raskautuminen onnistu sormia napsauttamalla. Ikävää, jos tämä ymmärrys ei viesteistäni välity. Mahojen vertailuun tai oikeastaan edes raskausajan jakamiseen mulla ei tällä toisella kierroksella ole oikein tarvetta, joten siirryn suosiolla taustalle seuraamaan muutaman ihmisen matkaa kohti toivottua plussaa.

Toivottavasti kaikki saavat haluamansa! Hyvää jatkoa!
 
Älyttömän paljon onnea Sahramiinille plussasta! Aivan ihana juttu :).
Minä en haluaisi että kukaan lähtee täältä pois :(. Minun mielestäni kukaan ei ole täällä pröystäillyt raskaudestaan, mutta ymmärrän että kun oikein kovasti toivoo ja monta kertaa joutuu pettymään, niin voi tuntua ikävältä lukea kuinka toiset onnistuu. Mutta itse ajattelen, että se ei ole minulta pois jos joku toinen onnistuu. Päin vastoin se antaa toivoa, että jospa joku päivä meitä muitakin onnistaisi <3.
Tammityttö, täälläkin meni hermot tuohon mieheen :D. Tiistaina tikutin sen ovisplussan ja olin niin innoissani että illalla hyödynnetään se. Ja kissan viikset. Sitä ketutuksen määrää, vieläkin ottaa tosissaan päähän. Viime kierrossa touhuttiin ovisplus päivänä, mutta dpo 0 ei enää jumpattukaan miehen takia. Olisin mielelläni silloin vielä varmistellut. No, tässä kierrossa ei touhuttu edes sen vertaa :(.
 
Mäkään en näe miksi kenenkää vierailu olisi mitenkään ei-toivottua? Että jos ja kun viimein onnistuu nii sit ei saisi naamaansa näyttää. Kun eikös täällä nyt kuitenkin nimenomaan toivota kaikille sitä plussaa. Mä olen ollut joskus kateellinen ja katkerakin. Mutta en mä osaa olla kateellinen kellekään näin pitkään yrittäneille. Mä olen ollu ärsyyntyny niille ketkä pamahtaa kerrasta ja tulee mulle neuvomaan että "kannattaisi sinunkin laskea vaan niitä ovis päiviä niin onnistuisi " tai niille ketkä menee suoraan hoitoihin ja naps vaan saavat 20 blastoa pakkaseen ja vauvan kerrasta. Lapsettomuus taustaa on kuitenki 14 vuotta ja vaikka kaksi lasta on saatu niin mukaan mahtuu myös menetettyjä vauvoja rv 14-21. Että kyllä siinä sitkeinkin katkeroituisi. Mutta mä yritän opetella siitä ajatuksesta eroon koska tosiaan toisten onni ei oo multa pois eikä mun ärtymys ja katkeruus tuo mulle sitä plussaa tikkuun. Mutta juu olen ollut ja välillä vieläki katkera paska enkä edes yritä olla mitenkään parempi ku muut. Ja ymmärrän todelka senkin että toisen onni ei aina naurata. Mutta olen muiden kans samaa mieltä että täällä etenki noi onnistumiset luo lähinnä uskoa <3. Joten peace :)!
 
Mitäs minun vanhat silmäni näkevätkään?!!! Ei hyvät hyssykät, naiset rauhottukaahan! Siis kaikkihan täällä saa käydä kuulumisia kertomassa, myös ne raskautuneet! Ja juurikin heidän kuulumisia on todella mukava lukea. Huikeaa,että tämän vuoden puolella on JOKA KUUKAUSI JOKU ONNISTUNUT!!! Tämä palsta pian kuivuu kasaan, jos täältä vielä ne viimeisetkin emännät ajetaan pois. Pysykää ja kertokaa miten menee!

Noh, oma napa ihan selvästi eilen ovuloi. Mä en jaksa tikutella oviksia, mutta ne jomotukset kertonee. Ja exäkin käväs sopivasti "vieressä" :whistle: ja eipä häntä tunnu haittaavan vaikkei ehkäsyä käytetäkkään. Ehkä hän vahvasti uskoo,ettei tämän ikäinen nainen enää paksuksi pamahda.

Olen myös huomannut niin suuren eron tässä omassa olossani liittyen suoraan kuukautiskiertoon. Alkukierto on ihanaa oloa ja eloa; on kiva halia ja peittoja heilutella, mutta auta armias ku loppukierto koittaa!! Kääks :( niin jo halikin ällöttää. Ei mulla ennen tämmöistä tämä elo ole ollut. Liekkö se ikä sitten ja tulevat vaihdevuodet tehneet tepposet? Onko teillä muilla näin suurta vaikutusta kuukautiskierron mukaan?
 
Minulle te jopo ja sahris olette tärkeitä. Te kuitenkin olette lähes koko tuon viime vuoden seuranneet vierestä sitä mitä olen saanut kokea. Toki niin olet sinäkin äiti seiskanelonen, mutta olen ollut havaitsevinani, ettet enää koe tätä niin tärkeäksi, väsymystä vai luovuttamista ilmassa, niin kuin itselläkin alkaa olla. Niin, tarkoitin, että et enää ole ensimmäisten joukossa kommentoimassa.
Minun puolesta tämä on kaikille. Kaikille meille. On vain upeaa, että jotkut saa jotain aikaiseksi. Täällä menkat jo juilii muniksissa. Kohta ottanen miehen haastatteluun, että mitä me meinataan. Olisko meidän yritykset jo tässä..
 
  • Tykkää
Reactions: Jopo73
Tyydeli :hug:. Mäki miettin välillä sitä hetkeä että on vain jätettävä haaveet. Toivottavasti se päätös tulee sitten itseltäni eikä vaikka minkään tuloksettoman hoitorumban jälkeen.

Kutkuttava ajatus miettiä että periaatteessa munis ja siittiöt voisi just nyt muhia tuolla piilossa. Kutkuttava ja typerä ajatus mutta aina voi leikkiä. Ihan kuin aina ekat pv alkion siirrosta li toivoa täynnä :)

Ja Clearblue ihanan sänttilliset kuukautiskuviot :D. Mulla taas tuntuu et oon alkukierrosta ihan pers***ammuttu ja oviksen aikana oon väsyny ja huonovointinen ja taas ihan PMS kiukku erityisesti koska stressaan kai jotain ajoitusta. .mut sit hetki tän kaiken jälkeen kun keltarauhanen alkaa toimia on sellanen hyvä fiilis kunnes iskee loppukierron PMS :D
 
Oho, täälläpäs on ollut kiehuntaa :) Mua ei hlökohtaisesti haittaa raskautuneiden vierailut, etenkään tsemppaavissa merkeissä. Kiva vaan, että enemmän keskustelua ylipäänsä. Sen jälkeen, kun ne vauvat (no sikiöt) on jo mahoissa, niin eipä se enää meiltä muilta oo pois, tuo ennemmin toivoa, kuten aiemminkin todettu. Tiedostan sen, että kun joku (muu kuin ekaa yrittävä) plussaa, tulee ilahtumisen ohella SAMAAN AIKAAN hetkellisesti vähän ankea olo, koska todennäköisyydet valitettavasti ovat olemassa. Useampi kuin yksi plussa per kuu ei melko varmasti tapahdu. Antakaa mun olla väärässä!! Tällaiset sivustot on siitä hassuja, että aattelin tänään ihan tosissaan, että jaksaako tässä nyt ovista hyödyntää, kun Sahris jo sai maaliskuun plussan, mitään ei voi kuitenkaan tapahtua :) No sitte otin järjen (ja vähän muutakin) käteen ja totesin mielessäni, että myös IHMEITÄ tapahtuu, IHAN HYVIN voi tulla parikin plussaa, ehkä jopa kolme tai KUUSI! ;) Ovis siis tuli hyödynnettyä erittäin tehokkaasti. Joskin työn ja tuskan takana oli kaksi viimeistä hyödyntämiskertaa, huh huh :) Mutta sentään huumorilla mentiin!

Joo, eilen illalla oli jo aika vahva o-viiva ja aamulla välitön plussa. Mut kai tämä päivä lasketaan sitten DPO-1:ksi, vaikka oon ollut tässä iltapäivästä asti tuntevinani oviskipuja, äskenkin oli tosi kipeä maha. Mitenhän nyt laskis oikein? DPO-1 vai DPO0?
 
Työllä ja tuskalla meinaan sitä, että mies kokee suorituspaineita vissiin sen verran, että sessiot kestää ja kestääääääää....

Glearblue: juu sama meinkinki. Oviksen jälkeinen viikko on turnausväsymystä, sitten alkaakin PMS-v*tutus, eikä juur tahdo miestä nähäkään. Parasta aikaa on juuri ovista ennen, kun haluja on ja kaikki on mahdollista ja elämä on mukavaa ;)
 
Monet kerrat on täältä "lähetelty" plussanneita odotusketjuun ja joskus jopa kielletty takaisintulemasta. Mutta en käsitä miksi Jopo vedit siitä herneen nenään ja piikitit. Se oli se juttu. Mut unohtui toivottaa teille kaikille naisille Hyvää naistenpäivää! Myös plussanneille ja Jopolle!
 
Äiti seiskanelonen, tulkitset mua ihan väärin. En mä ole vetänyt hernettä nenään ja suhtaudun koko "kuohuntaan" täysin rauhallisesti :) Ei ollut missään kohtaa tarkoitus piikitellä, mutta toisaalta kun sen tahtomattani ja tietämättäni tein, kuulinkin minun/jonkun "pröystäilleen" raskaudellaan tai jotenkin sitä hehkuttaneen ja jos esim. mun viestini sillä tavalla tulkitaan, mun on parempi pysytellä taustalla, koska se on ihan vihoviimeinen tarkoitukseni, enkä toisaalta omassa tilanteessani kaipaa sen kummempaa vertaistukea. Te muut tarvinnette sitä tässä hetkessä enemmän.

Yhäkään mulla ei ole yhtään palkokasvia nenässä ja tämänkin viestin kirjoitan ihan hyvillä verenpaineilla, joten PIIS ÄND LAAV, jatkakaa te täällä. Me rupatellaan vaihtelevalla intensiteetillä tuolla toisella puolella!

P.S. Tyydeli, kiitos sanoistasi :)
 
Viimeksi muokattu:
Älähän jätä meitä, Äiti seiskanelonen!! Täältä ei saa poistua muutoin kuin ipana massussa ;) No ei vaan, voihan poistuminen osua omallekin kohdalle, syystä tai toisesta. Eniten varmaan siitä syystä, jos lopetetaan yritys. Tyydelille tsempit pohdiskeluun!!

Itse pidän raskautumista niin utopistisena, että en ole jatkoketjuja kertaakaan miettinyt. Jos tässä joskus pamahtais paksuksi, niin ehkä menisin sekä nuorison joukkoon että toivoisin nelikymppismahojen ketjunkin olevan aktiivinen - pitäkäähän siis juttua sielläkin yllä!! Itsellä ei ole oikein samassa jamassa olevia tuttuja, joten vertaistuki on tärkeää. Ja anonyymiys.

Päätin, että tänään on kummiskin jo DPO1. Aamulla oli ennen kasia lämpö 36,4, testi haalea ja mahakipu lakannut. Uskon siis, että ovisplussa tuli toissayön aikana. Piinailu alkakoon, taas!
 

Yhteistyössä