40+ so what wol.13

Hohoi! Jokohan Äiskää onnittelin? ONNEA nyt sylikaupalla vaikka toistamiseen :flower:

Ja Vauvatoiveinen - mahtavaa! ONNEA myös sinulle! Vaikka toista (tai kuudetta) lastakin voi epäilemättä haluta kovasti, on aina aivan superhienoa, että lasta toivovat saavat edes sen yhden! Toivotaan, että kaikki menee tällä kertaa hyvin.

Asiahan ei tavallaan mulle enää kuulu, mutta mä en ottanut Pirunpellon viestiä ollenkaan pahasti. Olihan se ehkä aiheeltaan hieman negatiivinen ollakseen ensimmäinen (?) viesti, mutta aika kovalla kädellä hänet torjuttiin. Toivotaan, että Pirunpelto löytää täältä (tai jostain muualta) tukea ja lohtua omaan tilanteeseensa! :heart: Ja jossain vaiheessa ihan oikean plussan tikusta!

Jopo rv 26+4
 
MAANANTAI 5.1.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

ruutana (39).............................. ? kp / 24-32
meibibeibi (44).......................... 43kp / 28
Ninnuska73 (41)........................39kp / 26-30
Hupsikka (?)............................. 38kp/28
Marza (44)................................ 29kp / 30
Minttu 71 (43)........................... 26kp / 30
Tyydeli (41)............................... 24kp / 28
Hedelmiina (39).......................... 24kp / 35-40
sahramiini (42)........................... 19kp / 26-28
~lounakehto~ (41)......................15kp/28
Jimima (42)................................ 10kp/28-30
Vauvahaaveita#3 (41)..................7kp/28
flutur (41)................................... 4kp / 23-28
MaiMei (39)................................. 3kp/27
Glearblue (44).............................. 1kp/25-29
mileena 74 (40).............................?kp/28


Piinailupäivät:

Minttu71 (43)..................dpo 12
Tyydeli (41).....................dpo 10
Sahramiini (42)................dpo 5
~lounakehto~ (41)...........dpo 2


Plussanneet: :heart:

Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014
äiskä-73 ............(41) - 12/2014


Taustailijat:

vauvatoiveinen (38)
Zandi (40)
harrastoive (43)
Äiti seiskanelonen (40)
mörrinkäinen (36)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Glearblue, olen pahoillani. Uusi kierto, uudet kujeet.

Entäs Minttu? Sulla on jo dpo 12. Vois hyvinkin alkaa jo testailee! ;)

Ja Marza, sinäkin voisit jo joutessas yhen testin kusaista. Vaikket piinailijoissa olekaan. Niin, tai mä en tiedä kumpi on kivempaa, odottaa että menkat on myöhässä vai pissiä aikainen tikku. :D
 
Viimeksi muokattu:
Voi vitsit tää on niin hienoa, vauvatoiveinen!! Ei voi muuta sanoa :)

Tässä ketjussa plussat ovat kyllä niin sydämen asia :heart: Jotkut muut ketjut ja palstat ei tunnu oikein miltään, kun plussataan kaiken aikaa (ja yli 35-vee ketjussa ei taida olla kuin meikä enää), mutta täällä jokainen plussa on kyllä niin tuskalla ja aherruksella ansaittu!

Pirunpellon kommenttia en minäkään negatiivisena nähnyt, etenkään, kun en tiedä, miltä Davidin testin kuuluis näyttää, mutta toki vähän outoa yhtäkkiä puskista esittää moinen varoitus. Kun en itsekään ole täällä kovin montaa kuukautta ollut, niin aattelin että josko hän olis sitten joku vanha tuttu tms. Tervetuloa vain mukaan, jos vielä uskallat tänne saapua! Kannattaa uskaltaa!

Mä varasin tänään ensikäynnin lapsettomuusklinikalle. Googlasin ja valikoin sellaisen lääkärin, jota TODELLA monet ovat kehuneet. Aivan ihanan kuuloinen tyyppi oli jo puhelimessakin. Just nyt ei rahaa kyllä ole yhtään ylimääräistä ja reissussa hurahtaa visallekin, mutta joskos sitä ainakin alkututkimukset saisi kustannettua. Toivottavasti olis jotain apua! Tuntui jo hyvältä pelkkä puhelinsoittokin, jotenkin rentouttavalta. Et onpahan tehnyt jotain. Jännää tämä mielenmuutos kyllä, kesällä olin vielä takuuvarma, että pelkkää luomua yritetään, ei mitään ulkopuolisia juttuja kehiin. Ehkä siinä on se, että silloin olin vielä 38v, mutta nyt etenkin vuoden vaihteen jälkeen on tuntunut, että on kertaheitolla vanhentunut 2 vuotta, kun kaikki vaan puhuvat, että tänä vuonna sä sitten täytät 40. Please, antakaa mun nyt vaan olla 39v vielä kauan! Oliks teillä neljänkympin kriisiä?

Menkat on tällä erää olleet ihan normaalit, ei poikkeavaa suuntaan tai toiseen. Greipit aloitettu.
 
Ei alkanu menkat vaan eipä vuosi ole hyvin alkanu.ensin heti vuoden ensimmäisenä päivänä sain siis penisiliini kuurin kurkkuun ja viime yönä iski tyttöön ja minuun flunssa aalto.tytöllä korva kipeä ja yskä ja itsellä kuume 38.7 ja yskä et sellasta
 
Pirunpelto, palaan vielä eiliseen hässäkkään. Niinkuin tiedät, tällä palstalla vauvasta haaveilevat ikääntyvät tätöset (anteeksi kaikki :) ) ja edes pieni plussan häivähdys on suuri tapahtuma ja josta porukalla yritämme pitää kiinni. Se antaa toivoa meille jokaiselle. Kun sitten plussan saa keskenmenoja kokenut lapseton kanssasisaremme ja palstalle ilmaantuu varoitusviesti ja vielä noin pelottavalla nimimerkillä, tekee mieli kynsin hampain puolustaa sitä onnellista, joka vielä itsekin pelkää tuplaviivansa puolesta. Se ei ole ilkeyttä. Tiedän että kommentoin aika napakasti, mutta olisithan voinut olla joku joka haluaa aiheuttaa pahaa mieltä, ymmärrät varmaan?

Palstalle toki ovat tervetulleita ihan kaikki, sinäkin :) , ja vielä oikein mielellään. Porukan tuella on toivottavasti raskautumiseen sama vaikutus kuin lomalla :) puhumattakaan siitä miten paljon paremmin pää kestää järjestyksessä kun on samanhenkistä seuraa. Sekaan vain!

Ugh, olen puhunut.
 
  • Tykkää
Reactions: ~lounakehto~
Kiitos :flower:

Minua ei oikeastaan nuo testeihin liittyvät jutut edes säikäytä, koska en ole vielä törmännyt vääriin positiivisiin. Enemmän minua pelottaa, että tämäkin menee kesken. Jokainen vihlaisu, vatsakipu ja vessareissu on pelkoa. Nyt alkaa olla menkkojen alkuaika lähellä ja tiedän, että kipuja voi olla enemmän. Kunnon säikäytys jo koettiin vessassa tänään. Verta tuli alle teelusikallinen ja sitten loppui. Toivottavasti vain kiinnittyy paremmin tai jotain muuta vaaratonta. No mun historialla voi enteillä taas keskeytynyttä keskenmenoa tai jotain häiriötä jakautumisessa. Pää kylmänä ja yhtään ei uskalleta luottaa tähänkään... Voi huokaus.
 
Maimei:
Kyllä se on ihan hyvä käydä sellaisessa hedelmällisyyskatsauksessa, jotta tietää oikean tilanteen. Me mentiin gynekologin vinkistä suoraan klinikalle (ikää meillä oli silloin 38 ja 39) kuukautis-ongelmieni takia. Pelkäsin hirveästi tilannetta, jos siellä ilmoitetaan että olenkin jo liian vanha. Ikään nähden meillä on kuitenkin kummallakin hyvä tilanne, mutta luomuna raskautuminen olisikin ollut aika heikkoa. Yllärinä miehestä löytyi pientä vikaa (siitiöitä on todella paljon, mutta etenevät heikosti/liikkuvat paikallaan) ja minäkin sain tietää, että vaikka kuukautiseni oli jo melko vakiintuneet, niin ovulaatiota ei välttämättä sitten tapahdukaan ilman lääkitystä ts. ilman parempaa tietämystä olisimme voineet yrittää kuinka ja kauan, vaikka realiteetit onnistumiselle olikin sitten heikot...ja tässä iässä kun sitä aikaa ei ole juuri tuhlattavaksi.
Mulla on ollut ihan järkky 40-kriisi jo muutaman vuoden :(. Tämä lapsettomuus on ihan piste i:n päälle. Aivan erilainen 40-kriisi on minulla verrattuna kavereihin, joilla on jo lapsia, jopa teini-ikäisiä.

Vauvatoiveinen:
Kyllähän monta tummenevaa viivaa on pakko olla totta. Onnea =).
 
Viimeksi muokattu:
Vauvatoiveinen: nyt toivotaan, että hCG- ja Progesteroniarvot pysyvät sinulla niin korkealla, ettei kohtusi limakalvo saa mahdollisuutta vuotaa ulos. Ystäväni alkuraskaus oli aikoinaan vuotojen suhteen niin rajua, että hän kuvaili vuodon olevan silloin sellaista, että se kuin lorisee pönttöön. Hänelle syntyi kaikesta huolimatta terve pieni poikavauva. Aika tekee meidät viisaammiksi sen suhteen, kuinka tulee käymään, ja mikään odottelu pelkoineen ei vedä vertojaan sille, kun joutuu odottamaan päiviä ja joskus viikkoja alkuraskauden tiputteluvuotojen kanssa tulevaa. Mieltä on lähes mahdotonta saada levolliseksi huolesta ja peloista. Raastavaa odottamista. :ashamed:

Vauvatoiveinen, testiliuskasi viiva on niin kaunis! Toivotaan, että se tiputteluista huolimatta vain vahvistuu!

Minttu71: pahoitteluni. :hug:

Kohti loman loppua ja huomista työpäivää. :wave:

~lounis~
 
Vauvatoiveinen, onnittelut plussasta! :flower: Nyt toivotaan oikein joukolla että pysyy matkassa loppuun asti!

Lounis, kiva että olet palannut tänne, tervetuloa takaisin! Toivotaan että tuo muutaman päivän takainen touhunne tuotti tulosta. :)

Minttu 71 ja (korjattu) Glearblue, pahoittelut menkoista! Aina yhtä masentavaa. :( Korjaus/lisäys: Marza, anteeksi, en toki omista kristallipalloa, vaan kirjoitin alunperin epähuomiossa sinun nimesi Glearbluen sijaan, mutta pahoittelut nyt myös sinulle menkoista!

MaiMei kyseli 40-kriisistä. Mulla ei varsinaisesti ollut 40-kriisiä, kun olin juuri saanut pienen vauvani enkä sen takia tuntenut olevani mitenkään erityisen vanha. Sinänsä ajatus 40 vuoden iästä tuntui kamalalta (ja tuntuu edelleen), mutta en kyllä sanoisi että olisi ollut mikään kriisin paikka. Nyt tuntuu että olisi ihan kiva olla vielä "vasta" 40-vuotias... : / Ainakin mulla nimittäin tuo hedelmällisyys lähti näköjään selvään laskuun sen jälkeen. Pikkukakkosta alettiin yrittää täytettyäni juuri 41 ja 2 vuotta tässä on nyt mennyt ilman tuloksia (ellei viimekeväistä keskenmenoa lasketa). :'( En puhuisi kriisistä, mutta välillä on kyllä aika masentunut olo, kun niin haluaisi vielä yhden lapsen. Tuntuu niin epäreilulta, kun on terve ja hyvävointinen, parisuhde ja talous on kohdillaan ja ulkonäön perusteella luullaan 10+ vuotta nuoremmaksi, mutta sisältä on silti vanha akka. :|

Omaa napaa vähän lisää, eli tänään KP 12 ja ovistestiin pärähti plussa, joten olisko sitten DPO -1. Talletuksia on jo tehty, mutta tarvii varmaan myös tänään ja huomennakin puuhastella vähän. :D Niin, ja ikää on jo ehtinyt tulla 43 v, jos joku jaksaa päivittää listaa.

No niin, josko taas jaksaisi keskittyä työntekoon. Tänään eka työpäivä 2,5 viikon joululoman jälkeen. Onneksi on lyhyt työviikko. :D Ei muuta kuin mukavaa keskiviikkoa ja plussatuulia koko porukalle! :)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoillani Minttu ja Marza, perässä tullaan. Tänään testattu hyvin, hyvin puhdas nega, joten menkat alkaa parin päivän sisällä. Nyt vähän pettymys, kun kaikki aiemmat raskaudet ovat alkaneet heti.

Mulla ei ole ollut neljän kympin kriisiä. Olin 39 kun tapasin nykyisen mieheni, heti kohta raskaana ja pikkulapsi elämää tämä, kohta kolme vuotta ja vasta nyt syksyllä palasin töihin. Mulle sit tod näk tulee hirveä viiden kympin kriisi. Tosin vanhenemisen ajattelemista yritän vältellä, kun se aihe ahdistaa...

Vauvatoiveiselle tsemppiä ja voimia, tuo on rankkaa, kun vuotaa ja saa pelätä. Pysyköön pikkuinen nyt kuitenkin tiukasti kiinni. Joko sinut saa lisätä plussanneisiin?
 
KESKIVIIKKO 7.1.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Tyydeli (41)............................... 26kp / 28
Hedelmiina (39).......................... 26kp / 35-40
sahramiini (42)........................... 21kp / 26-28
~lounakehto~ (41)......................17kp/28
Jimima (43)................................ 12kp/28-30
Vauvahaaveita#3 (41)..................9kp/28
flutur (41)................................... 6kp / 23-28
MaiMei (39)................................. 5kp/27
Glearblue (44).............................. 3kp/25-29
Minttu 71 (43).............................. 2kp/30
Marza (44)................................... 1kp/30
mileena 74 (40).............................?kp/28


Piinailupäivät:

Tyydeli (41).....................dpo 12
Sahramiini (42)................dpo 7
~lounakehto~ (41)...........dpo 4
Jimima (43).....................dpo -1


Plussanneet: :heart:

2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014
äiskä-73 ............(41) - 12/2014


Taustailijat:

ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Ninnuska73 (41)
Hupsikka (?)
vauvatoiveinen (38)
Zandi (40)
harrastoive (43)
Äiti seiskanelonen (40)
mörrinkäinen (36)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Odotellaan vielä hetki Tyydeli sitä plussanneisiin lisäystä. Täällä on varmaan limakalvot auki, kun tulee sellaista ihan hailakkaa pyyhkiessä. Pikkuhousunsuojaan asti ei ole tullut mitään koko aikana. Polille ei päässyt puhelimella läpi. Laitoin viestin ja vastasivat, että seuraile vuotoa rauhassa. Ei tämä siis vielä mitään vaarallista ole, mutta toki voi sellaista enteillä...

:hug: uuteen kiertoon joutuneille! Toivottavasti saatte voimia siitä, että on siellä kotona kuitenkin lapsia. :) Ja kaikille sitä plussaa nyt toivon!
 
Vauvatoiveinen, monillahan "tihkuttaa" juuri kuukautisten alkamisaikaan siksi, kyn hormonitaso ei ole vielä kovin korkea. Vuoto ei käsittääkseni vie kiinnittynyttä murusta mennessään vaikka vähän vuotaisikin :)

Ja tännekin voi päivittää sen 43 v. Miten minä voin olla niin vanha???
 

Yhteistyössä