Huomenta ihanaiset! Täällähän on ihanan vilkasta keskustelua taas, hyvä hyvä!
Sahriksella on jännät paikat, oliskohan tuo nyt kiinnittymisvuotoa!? Toivotaan näin.
Pirunpelto, tervetuloa! Kurja kuulla koulukiusaamisesta, se on jotain niin inhottavaa! Hyvä että olet päässyt siitä yli, vaikka varmasti muistot siitä eivät ihan helposti häviäkään. Kuten
Hedelmiina tuossa jo kysyi, niin luomuna olette ilmeisesti toistaiseksi yrittäneet? Oletko käynyt lääkärin juttusilla? Voisivatkohan jotkut hormonit auttaa saamaan tuon kiertosi säännöllisemmäksi? Oviksen bongaaminen on varmasti vaikeaa, jos kierto heittää noin rajusti. Toisaalta voihan sitä puuhata säännöllisesti parin päivän väleinkin, silloin voi onnistua, vaikkei ovista bongaakaan. Oletteko harkinneet inseminaatiota? Josko se voisi olla teille vaihtoehto, jos miehen uimareilla on liikkuvuusongelmia? Toivottavasti saisitte sen toivomanne nyytin tavalla tai toisella.
MaiMei, tunnistan niin tuon peiton "pakkoheiluttamisen". Ei millään jaksais, mutta silti tuntuu että on pakko, ettei vaan mene yksi kierto hukkaan ainakaan sen takia ettei ole jaksanut harrastaa seksiä. Ikävä kyllä meillä tämä koko petipuuhastelu on mennyt vähän pakkopullaksi, sellaiseksi kalenterin mukaiseksi pikatoimitukseksi. "Huvin vuoksi" tulee harrastettua vain harvoin ja silloinkin lähinnä miehen mieliksi, itseäni ei homma kauheasti kiinnosta tällä hetkellä muuten kuin "lisääntymismielessä", mutta lähden kuitenkin touhuun mukaan sen takia, ettei tämä olisi miehelle pelkkää suorittamista ja "siitosorina" olemista, vaan välillä myös ihan huvin vuoksi. Olisikin ihanaa joskus taas kokea sellaista oikeaa himoa... :| Tällä hetkellä seksi on mulle yhtä kuin raskausyritys. : /
Tänään mulla
KP 17 ja ilmeisesti
DPO 4. Mitään tuntemuksia ei ole ollut ja lämpötilatkaan eivät vakuuta, joten ei tämäkään kierto varmaan mitään tulosta tuota. Mulla on aamulämpö noussut oletetusta oviksesta 0,1 astetta päivässä ja se oli eilen 36,7, mutta tänään oli taas tippunut 36,6:een. Katsoin vanhoista merkinnöistä että siinä kierrossa, jossa plussasin viime maaliskuussa (vaikka menikin kesken), lämpötilat olivat myös näissä luvuissa näillä KP:illä, joten ei tosta kai pitäisi vielä masentua, mutta kahden vuoden yrityksen jälkeen ei jaksa olla kovin toiveikas enää. Ajattelin että jos tässäkään kierrossa ei onnistu, niin menen gynelle ihan yleistarkistukseen ja ultraan. Mietin että pitäisikö ne hormonitasot mittauttaa, mutta jos ne ovat huonolla tasolla, voiko asialle edes tehdä mitään? Multa mitattiin vuosi sitten jotkut arvot, en muista mitä, mutta jotain näitä hedelmällisyyteen vaikuttavia arvoja kuitenkin, ja kaikki olivat hyvällä tasolla. Nyt on kulunut vuosi, joten varmasti on muutoksia tapahtunut eikä varmasti parempaan suuntaan.
Mutta jos asialle ei kuitenkaan voi mitään, olen mielummin tietämättä koko asiasta. En kuitenkaan osaa luopua toivosta, joten tieto siitä että hormonit ovat huonolla tasolla lisäisi vain stressiäni. Suht säännöllinen kierto mulla on ja oviksen bongaan joka kuukausi (eri asia tietysti että irtoaako sieltä oikeasti mitään), joten se kai on hyvä merkki, mutta vanha akkahan mä olen, joten todennäköisyys on kai jotain 1% per kierto.
Todella masentavaa! Pitkään olin vakuuttunut että kyllä enemmin tai myöhemmin on pakko onnistua, jopa tilastojen valossa, mutta ikä kun taistelee vastaan yhä voimakkaammin, niin pakko tässä kai pikkuhiljaa on yrittää hyväksyä se, ettei meille ehkä toista lasta tule. :'(
Bugsyn raskaus tuo toivoa ja entinen kollegani raskautui 47-vuotiaana ja synnytti 48-vuotiaana (ihan luomuna, hakeutui lääkärin juttusille, kun luuli että vaihdevuodet olivat alkaneet, mutta olikin raskaana. Terve lapsi tuli. :heart
.
No niin, jospa olisi aika keskittyä työntekoon välillä.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja oikein hurjia plussatuulia ryhmäläisille!