40+ so what wol.13

Täällähän ihanan aktiivista näin alkuvuoteen! Kiva teidän juttujanne on lukea ja hengessä mukana elää. :)

ZANDI: Julkiselle puolelle ei enää taida yli 40 vuotiaat päästä :( Katsovat,että hoitotulokset niin merkittävästi huononevat kun naiselle tulee ikää enempi. Mutta yksityisethän hoitavat. Sinun ultrasi osuu kyllä hyvään saumaan, näkevät kyllä oletko ovuloinut. Tuuhan kertomaan miten teidän lääkärireissu sit meni!

Omaa napaa: näki unta, että raskaustesti näytti montakin viivaa :D olin ihan ihmeissäni koska juuri takana erittäin runsaat kuukautiset ( tämä pitää paikkaansa oikeestikin) ja alkukierto vasta menossa.
Mutta todellisessa elämässä tapahtuu seuraavaa: olen ollut vuoden alusta selkäni vuoksi saikulla :( mukavaa mitä tapahtuu ovat ne,että pian koittaa viikon matka etelän auringon alle ja loppukuusta menemme katsomaan mahdollisesti meille tulevaa koiravauvaa :) Ui ui :D
 
Glearblue, en tiedä tuosta oikeasta ajasta. Mulle tikut näyttää oviksen 14-17 päiville normaalisti. Muokkaanpa tämän osalta vielä tuota edellistä tekstiäni.

Ja jatketaanpa vielä tätäkin viestiä, kun niin hätäsesti maailmalle pistin. GB, oikein monta viivaa. No yksi viivahan on tuo koiravauva ja muut tietenkin, että raskautuminen on koittamassa lähiaikoina, ehkä vielä moniraskaudenkin suhteen. :)
Toivottavasti lämpö hellii niin, että sekä raskaudut, että selkäsi saisi vetreyttä ja saisi vihdoin toipumisesta kunnolla kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Zandi:
Ne piikithän kaikki laitetaan (ainakin mulla) mahaan, ja seurauksena voi olla aikamoinen mustelmarivistö. Minulla on neljää eri piikitettävää, enkä vielä ole hakenut kaikkia. Ensimmäinen on sellainen kynämallinen, jossa on ohut pieni piikki (olisik0 peukanlonkynnen mittainen sen piikkiosa, mikä pitää kokonaan painaa ihoon). Sillä harjoittelin ilman ainetta hoitajan kanssa. Kun tuskailun jälkeen uskalsin tuikata ihon läpi, ei se oikeastaan tuntunutkaan. Loput piikit ovat käsittääkseni isompia, eikä kynämallisia ja vähän haastavempia laitettavia. Yhtä on hoitaja laittanut minulle aiemmin, ja on silloin(kin) sattunut. Neulat noissa hirvittää eniten, mutta se aine kai siinä kuitenkin on se kirpaisevin.

Itse kun en ole aiemmin ikinä piikittänyt itseä/muita niin tämä tuntuu kyllä aika haasteelliselta. Varsinkin, kun olen lukenut, että ammatikseen piikittävillekin on joskus todella haastavaa piikkittää itseä. Kynämallin voi vaan ottaa yhteen nyrkkiin ja puristaa toisella mahamakkaraa, mutta sitä en ymmärrä, miten yksin onnistuu tavallinen piikki, mitä pitäisi pitää toisella kädellä varresta ja toisella painaa mäntää ja sitten sillä kolmannella kädellä pitäisi sitä mahamakkaraa puristaa ;).

Mokata ei oikein kannattaisi, kun lääkkeet ovat tosi kalliita esim. kun hankin vain osan ensimmäisestä lääkkeestä jäi minulle maksettavaa 260 e ja vielä tosiaan on loppu siitä lääkkeestä ja kolma muuta pistoslääkettä vielä ostettavana.

Kyllä sen piikin voi mieskin tai joku muu laittaa. Ja kyllähän siitä ihmiset ovat selvinneet...näin ensikertalaisena vaan jännittää pirusti etukäteen.
 
Hirmu paljon onnea vauvatoiveinen :flower:. Toivon todella, että kaikki menee teillä hyvin :). Ja meillä muillahan alkaa kans plussat ropiseen, on pakko alkaa :).

Minä alotin noin viikko sitten greippimehut ja vitamiinien syönnit. Saman aikaa on ollut myös migreeni, joten täytyy lopettaa nuo vitamiinit ja greipit ja katsoa loppuuko migreeni. Jos loppuu, niin sitten varovaisesti aloittelen vitamiini kerrallaan ja katsotaan mitä pää siihen sanoo.

Täällä alkaa ovisaika olla käsillä, tänään en ole vielä tikuttanut, mutta varmaan seuraavalla vessareissulla sen teen. Talletuksia on tehty nyt kolmena päivänä peräkkäin, saa nähdä jaksaako mies enempää :LOL:.

Kuulostaa aika hurjilta nuo piikittelyt, toivotaan että tuottavat pian tulosta =)
 
Noniin. Uusi yritys tyttäret.

Mä olen siis 38 vuotias (tässä stressissä ulkonäön perusteella 60+) nainen, jolla on endoa ja kysta on leikattu kohdunsuulta aikoinaan pois. Mulle sanottiin 10v sitten, etten ehkä koskaan tule saamaan lapsia.
Takana yksi keskenmeno 2013 kesällä ja miehen kanssa yhteiseloa 4 vuotta takana ja mies joskus käynyt spermatutkimuksissa jossa hällä todettu liikkuvuus todella huonoksi ja määrä vähäiseksi.

Kierto on epäsäännöllinen, 23-60..

Artikulaatiotaidoissani on todellakin hiottavaa, en tiedä miksi sanat tulevat ihan miten sattuu pois mielestä ja suusta. Olin aikoinani koulussa koulukiusattu ja siitä selvinneenä (piti käydä psykologin juttusilla) olen ilmeisesti tullut tällaiseksi "mökeltäjäksi"?

Nimimerkki tulee ihan vain siitä, kun se sarja, "pirunpelto" oli ihan kauheen hyvä ja kattelin sitä just vähän aikaa sitten nauhalta :saint:

Pahoitteluni kaikille mielensä pahoittajille!

Kaikesta tästä huolimatta, sen enempää spekuloimatta yritys on kova, usko vielä kovempi.

Tänään siis menossa kp 32/? Sain siihen Davidin testiin punaisen hailuran, joka ei ole vahvistunut vaan hävisi kokonaan.:ashamed:
Ovistestiin en ole koskaan saanut kunnollisia viivoja ja nyt siihen ei tule viivaa ei sitten ollenkaan, eli raskaana en ole ainakaan.
En tiedä mitä elimistössä tapahtuu, mutta en ole saanut migreenikohtauksia kohta 2:vkoon, vaikka saan niitä yleensä 2-3/vkossa!! :O
Eilen tuli muutama tippa rusehtavaa vuotoa, loppui kokonaan ja tänään vaaleanpunaista valkovuotoa. Limakalvot ovat kammottavan kuivat, eivät koskaan ole olleet tällaiset. Ilmeisesti mulla siis alkaa vaihdevuodet jo ulkonäönkin perusteella..:D

Tässä kuva siitä kammotuksesta, minkä testiin sain, mikä tärisytti käsiä vähän aikaa ja veti vatsan aivan sekaisin - turhaan.

http://[url=http://aijaa.com/OdUG3h][/URL]
 
Lämpimästi tervetuloa takaisin Pirunpelto :) Saanko kutsua Pirtsiksi? Minun puhelin tökkii enkä saanu kuvaasi suurennettua, mutta toivon kovasti että siinä näkyy jotain mikä ilmaantuisi muihinkin testeihin :)

Itsellä on täällä ihan kummat olot. Eilen kp 23/27 siis alkoi ihan kunnon vuoto, joka on tänään loppunut. Nyt sitten sattuu kohdunsuulle ja kohtuun niin että välillä on hankala istua. Siis täh?

Pirtsin kuvaa pitää myöhemmin tihrustaa uudelleen, nyt täytyy joutua hetkeksi muihin puuhiin!
 
Jes, Pirunpelto is back! Hyvä niin! Tervetuloa!

Et sä ole mun mielestäni ollenkaan mökeltäjä, ehkä vähän tutumman Pirun viesti oliskin otettu jo ihan erilailla?

Milloin tuo haamu siis tuli sun testiin? Katselin nimittäin oman plussakiertoni oireita ja ne ovat seuraavanlaiset:

dpo 6-9 verta (Sahriiiis)
dpo 10 nippailut, viillot, KUIVAT LIMAKALVOT (siis oikein todella...)
dpo 11 turvotus
dpo 13 pahoinvointi aamupalan jälkeen

Että repikää siitä :)

Joo, aika lierii ihan kivasti nyt kun syksy on kääntymässä kevääksi. Syksyllä tuntui, ettei tämä raskaus ikinä lopu, mutta jotenkin vuoden vaihtuminen on vauhdittanut ajankulua...

Voitko muuten, Piruseni, kertoa vähän enemmän tuosta kystasta - oireiliko, tehtiinkö sulle papa jne....mulla nimittäin todettiin alkuraskaudessa Nabothin kysta kohdunsuulla ja sen jälkeen papasta tuli 2-luokka ja nyt mietityttää, että johtuuko se siitä kystasta vai raskaudesta vai mistä. Ärsyttää. Täytyy jälkitarkastuksen yhteydessä varata aika kontrollipapaan.
 
Piti kaivella vanhoja viestejäni, mutta jostain syystä olin poistanut JUST sen, jossa siitä ekasta päivästä kerroin. Mutta myöhäisempien viestien perusteella vuoto alkoi vähäisellä verellä, mutta muuttui pian ruskeaksi tuhruksi. Mutta mun ns. normaalista tuhrusta se erosi kyllä siinä, että alkoi ihan punaisella verellä, sen muistan. Ostin siteitä, kun ajattelin, että menkat alkaa superaikaisin.
 
Jes, Pirunpelto is back! Hyvä niin! Tervetuloa!

Et sä ole mun mielestäni ollenkaan mökeltäjä, ehkä vähän tutumman Pirun viesti oliskin otettu jo ihan erilailla?

Milloin tuo haamu siis tuli sun testiin? Katselin nimittäin oman plussakiertoni oireita ja ne ovat seuraavanlaiset:

dpo 6-9 verta (Sahriiiis)
dpo 10 nippailut, viillot, KUIVAT LIMAKALVOT (siis oikein todella...)
dpo 11 turvotus
dpo 13 pahoinvointi aamupalan jälkeen

Että repikää siitä :)

Joo, aika lierii ihan kivasti nyt kun syksy on kääntymässä kevääksi. Syksyllä tuntui, ettei tämä raskaus ikinä lopu, mutta jotenkin vuoden vaihtuminen on vauhdittanut ajankulua...

Voitko muuten, Piruseni, kertoa vähän enemmän tuosta kystasta - oireiliko, tehtiinkö sulle papa jne....mulla nimittäin todettiin alkuraskaudessa Nabothin kysta kohdunsuulla ja sen jälkeen papasta tuli 2-luokka ja nyt mietityttää, että johtuuko se siitä kystasta vai raskaudesta vai mistä. Ärsyttää. Täytyy jälkitarkastuksen yhteydessä varata aika kontrollipapaan.
Hellurei!

Plussaoireesi on kieltämättä ihanaa luettavaa, voi kumpa minäkin joskus..
Tein sen testin 1.1.2015. Eilen viimeeksi testasin ovulaatio- sekä raskaustestin ja molemmat ihan vitivalkoisia testiviivaa lukuunottamatta!
Tuo kysta huomattiin vahingossa papakokeen yhteydessä. Se oireili kummallisesti, mulla oli paljon vatsakipuja ja samaan aikaan olkapääkipuja joita yritin gynelle silloin selittää ja se naureskellen mulle vastasi, että "taidan kuvitella noi oireet".

Mutta joka kerta kun sattui vatsaan, sattui olkapäähänkin aivan julmettoman kovaa. Osittain vissiin endo tekee samaa, että kivut säteilee olkapäähän.

Leikkaus oli simppeli ja siisti toimenpide.

Ja mua saa kutsua Pirtsiks!

Hyvää yötä tyttelit, huomenna reippaana töihin. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Pirunpellolle, hienoa että palasit! Toivotaan todella, että teillä tärppää!! Ja eihän se vielä tältä kierroltakaan ole täysin pois suljettua. Se on kyllä ärsyttävää, jos testeihin ei voi luottaa. Vaikka niinhän se on, ei niihin aina voi. Mulla ei ole moisia ongelmia ollut kyllä, aina on niiiiiiin siistiä valkoista, ettei epäilystä mihinkään suuntaan... Esikoisesta tuli roskishaamu ja siitä sitte eteenpäin vahvistuvaa viivaa.

Ja Sahris, oijoi, toihan jopa vois kuulostaa hyvältä!! Ihan kuin sulla JOTAIN siellä olis tapahtumassa, onpa jännää!! Miten tästä nyt malttaa lähteä lomallekaan... No onneksi siellä varmaan netti toimii!

Kp9 täällä, ja piti alkaa ovistestailut, mutta TAAS unohdin... Loristin vaan pönttöön joka kerta täysin pää tyhjänä, enkä näin illalla enää jaksa ja viitti. Jospa huomenna aamulla ennen lentokentälle lähtöä muistais. Talleteltu ei olla vielä, ei millään jaksais... Ollut NIIN kiire, että kuolo tulloo, nyt vaan vois PITKÄN tovin NUKKUA. Mutta hittolainen, pakko se on tänään varmaan petiä pöllyttää, kun sitte ollaan koko yö koneessa ja tiistaina varmaan ihan tillintallin et keskiviikkona varmaan seuraavan kerran jaksaa, eikä viittis nyt ihan sinne saakka jättää, vaikka ovis varmaan ke-pe vasta onkin. Lääh.

Ja puuh, mutta iloisia ja onnekkaita päiviä joka iikalle!! :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Tammityttö
Pirunpelto:
Kiva, kun tulit takaisin =). Välillä itsekin kirjoittelen enempiä miettimättä ja varsinkin oikolukematta (olen siis se, joka muokkaa yleensä aina tekstiään jonkun kirjoitusvirheen vuoksi). Mulla on kanssa jo sellainen mummuolo, ja rypyt senkuin lisääntyvät, koska stressi on aika kova tähän hommaan ja ikäkriisiin liittyen. Asiat vaan pyörivät mielessä, ja uni jää vähäiseksi, mikä lisää taas stressiä siitä että stressaa, vaikka ei saisi. Huoh, mikä oravanpyörä.

Yritättekö siis ihan luomuna? Minä olen jo kokeillut inseminaatiota (x2), ja nyt mennään IVF/ICSI:ssä.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta ihanaiset! Täällähän on ihanan vilkasta keskustelua taas, hyvä hyvä! :)

Sahriksella on jännät paikat, oliskohan tuo nyt kiinnittymisvuotoa!? Toivotaan näin. :)

Pirunpelto, tervetuloa! Kurja kuulla koulukiusaamisesta, se on jotain niin inhottavaa! Hyvä että olet päässyt siitä yli, vaikka varmasti muistot siitä eivät ihan helposti häviäkään. Kuten Hedelmiina tuossa jo kysyi, niin luomuna olette ilmeisesti toistaiseksi yrittäneet? Oletko käynyt lääkärin juttusilla? Voisivatkohan jotkut hormonit auttaa saamaan tuon kiertosi säännöllisemmäksi? Oviksen bongaaminen on varmasti vaikeaa, jos kierto heittää noin rajusti. Toisaalta voihan sitä puuhata säännöllisesti parin päivän väleinkin, silloin voi onnistua, vaikkei ovista bongaakaan. Oletteko harkinneet inseminaatiota? Josko se voisi olla teille vaihtoehto, jos miehen uimareilla on liikkuvuusongelmia? Toivottavasti saisitte sen toivomanne nyytin tavalla tai toisella. :)

MaiMei, tunnistan niin tuon peiton "pakkoheiluttamisen". Ei millään jaksais, mutta silti tuntuu että on pakko, ettei vaan mene yksi kierto hukkaan ainakaan sen takia ettei ole jaksanut harrastaa seksiä. Ikävä kyllä meillä tämä koko petipuuhastelu on mennyt vähän pakkopullaksi, sellaiseksi kalenterin mukaiseksi pikatoimitukseksi. "Huvin vuoksi" tulee harrastettua vain harvoin ja silloinkin lähinnä miehen mieliksi, itseäni ei homma kauheasti kiinnosta tällä hetkellä muuten kuin "lisääntymismielessä", mutta lähden kuitenkin touhuun mukaan sen takia, ettei tämä olisi miehelle pelkkää suorittamista ja "siitosorina" olemista, vaan välillä myös ihan huvin vuoksi. Olisikin ihanaa joskus taas kokea sellaista oikeaa himoa... :| Tällä hetkellä seksi on mulle yhtä kuin raskausyritys. : /

Tänään mulla KP 17 ja ilmeisesti DPO 4. Mitään tuntemuksia ei ole ollut ja lämpötilatkaan eivät vakuuta, joten ei tämäkään kierto varmaan mitään tulosta tuota. Mulla on aamulämpö noussut oletetusta oviksesta 0,1 astetta päivässä ja se oli eilen 36,7, mutta tänään oli taas tippunut 36,6:een. Katsoin vanhoista merkinnöistä että siinä kierrossa, jossa plussasin viime maaliskuussa (vaikka menikin kesken), lämpötilat olivat myös näissä luvuissa näillä KP:illä, joten ei tosta kai pitäisi vielä masentua, mutta kahden vuoden yrityksen jälkeen ei jaksa olla kovin toiveikas enää. Ajattelin että jos tässäkään kierrossa ei onnistu, niin menen gynelle ihan yleistarkistukseen ja ultraan. Mietin että pitäisikö ne hormonitasot mittauttaa, mutta jos ne ovat huonolla tasolla, voiko asialle edes tehdä mitään? Multa mitattiin vuosi sitten jotkut arvot, en muista mitä, mutta jotain näitä hedelmällisyyteen vaikuttavia arvoja kuitenkin, ja kaikki olivat hyvällä tasolla. Nyt on kulunut vuosi, joten varmasti on muutoksia tapahtunut eikä varmasti parempaan suuntaan. :( Mutta jos asialle ei kuitenkaan voi mitään, olen mielummin tietämättä koko asiasta. En kuitenkaan osaa luopua toivosta, joten tieto siitä että hormonit ovat huonolla tasolla lisäisi vain stressiäni. Suht säännöllinen kierto mulla on ja oviksen bongaan joka kuukausi (eri asia tietysti että irtoaako sieltä oikeasti mitään), joten se kai on hyvä merkki, mutta vanha akkahan mä olen, joten todennäköisyys on kai jotain 1% per kierto. :( Todella masentavaa! Pitkään olin vakuuttunut että kyllä enemmin tai myöhemmin on pakko onnistua, jopa tilastojen valossa, mutta ikä kun taistelee vastaan yhä voimakkaammin, niin pakko tässä kai pikkuhiljaa on yrittää hyväksyä se, ettei meille ehkä toista lasta tule. :'( Bugsyn raskaus tuo toivoa ja entinen kollegani raskautui 47-vuotiaana ja synnytti 48-vuotiaana (ihan luomuna, hakeutui lääkärin juttusille, kun luuli että vaihdevuodet olivat alkaneet, mutta olikin raskaana. Terve lapsi tuli. :heart:).

No niin, jospa olisi aika keskittyä työntekoon välillä. :D Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja oikein hurjia plussatuulia ryhmäläisille!
 
Pikaisesti jotain -toivottavasti illalla vähän enemmän:)

Tervetuloa jutustelemaan kanssamme Pirtsi :) !

Vauvatoiveinen ja Tyydeli: teille kiitokset vastauksistanne. Tää on ehdottomasti yks juttu mikä tekee tästä porukasta aktiivisuuden ja lämpöisyyden ohella niin spesiaalin, että täällä löytyy erilaisia näkökulmia asioihin.

Vauvatoiveinen; sullako on ollut parikin kertaa niin että kontrollina tehtävä raskaustesti on näyttänyt toista kuin jälkiultra? Ei ole tullut mieleenikään että se voisi olla niinkin yleistä. Jotenkin luotin niin tuohon ultran tulokseen.. Jospas me sitten maltettaisiin tää pari viikkoa käyttää suojausta (sikäli mikäli se tarpeen)

Tyydeli; sinun vastauksesi oli puolestaan sitä, mitä näin arkisesti ekana asian tiimoilta mieleen tulee. Ei täälläkään oikein aktiivipupustelijoiksi pysty lukeutumaan (ainakaan jatkuvasti) mistä pitävät viimeistäänkin huolta nämä pikkupupuset;) Ahkerasti jo useamman kuukauden hampaitaan työstänyt iltavirkku kuopuksemme joka harrastaa mielellään pari tuntisia aamuyön tunneille sijoittuvia leikkisessioita roikuskellen toinen jalka pinniksen laidan yli ja huhuillen sieltä seuraa itselleen sekä yllätys, yllätys aamuvirkku uneksimisiin taipuvainen (1-5xyö) esikoisemme. Kun siis vähän kausiluonteista tuppaa tämä siippasen kanssa yhteisen ajan löytäminen (ja jaksaminen; siis muutakin kuin nukkuminen) olla, niin mietin tuota ehkäisyn tarvetta tän pariviikkoisen aikana.

Sahramiinia ja Jimimaa nyt sitten ainakin jännitellään. Keitä muita? Niin ihana ja kannustava muuten tuo Jimiman tarina ex kollegastaan.. Toivotaan että sama onni kohtaisi vielä myös meitä kaikkia:)

Sitten sellasta kysymystä kun noista vitamiineista ja muista apukonsteista oli juttua, että kertooko kenellekään mitään tuote nimeltä Gelee Royal? Kokemuksia, käsityksiä, kuulopuheita tms..? Törmäsin vain eilen kyseiseen valmisteeseen tai sen nimeen noita luontaisvalmisteita ja lisäravinteita selatessani..

Iloista pakkaspäivän jatkoa kaikille, Mileena
 
Pirunpelto
Sillä tuota luomuasiaa kyselin, kun teidän tilanne kuullosti osin samanlaiselta kuin meidän.

Minun kierto vaihteli pitkään 35-60 päivän välillä (PCO-taustaa, ei tällä hetkellä kuitenkaan). Sen takia gyne käski käydä hedelmöitysklinikalla keskustelemassa, koska epäili, että vaikka kuukautiset tulevatkin, niin en välttämättä ovuloisi. Laihdutettuani kierto vakiintui sinne 30 päivään, ja itse ajattelin asian olevan kunnossa, kun kuvittelin tosiaan, että vakikuukautiset tarkoittaisi normaalia ovulaatiota. Yhä lääkärimme on sitä mieltä, että en välttämättä joka kierrossa ovuloi/munasolun irtoamisen kanssa on ongelmia, vaikka olen saanut tikutettua ovulaatiota. Lääkitys on siis tärkeä omalle onnistuneelle ovulaatiolleni. Miehellä on laadukkaita siittiöitä paljon, mutta liikkuvuus on huono. Eli meillä ei ilmeisesti suurempia "vikoja" ole, mutta silti luomu olisi kuulemma todella sattuman kauppaa ja tosiaan nyt mennään jo IVF-hoidoissa.

Ilman gynen kehoitusta emme varmasti olisi osanneet lähteä klinikalle heti: kuukautiset tuli, ovulaatio näkyi tikussa....mutta ilmeisesti ne aiemmat kuukautiskierto-ongelmat kuitenkin ovat merkki jostain muustakin ongelmasta. Ja tietenkin jos minulla on irtoamisongelmia, ja miehen siittiöt eivät edes perille asti liiku, niin eipä siinä paljon onnistumismahdollisuuksia ole. Olen siis tosi tyytyväinen, että tämä selvitettiin heti, niin ei tarvinnut turhia ihmetellä.
 
Mileena: minulla on ollut niin huono tuuri, että en voi puhua kuin omasta puolestani. Ekassa keskenmenossa ultrattiin kahdesti ja tyhjäksi todettiin. Verikoke antoi arvon 956 löhes kuukausi tyhjennyksen jälkeen. Aloin kipuilla ja sittenpä ultrassa olikin paljon muuta kuin tyhjää... Kaavittiin. Toisella kerralla taas kontrolliultrassa oli taas tyhjää ja verikoekin näytti vain 34. Sanottiin, että ei voi olla mitään. Menin yksityiselle ultraan ja seinämässä oli kiinni pala istukkaa. Leikattiin pois tähystyksessä... Minä en siis luota itse tippaakaan a) lääkkeelliseen tyhjennykseen ja b) tyhjennyksen jälkeiseen ultraan. Verikoe ja omat tuntemukset on parhaat mittarit. Gelee royalia olen syönyt kahdessa plussakierrossa... Ilmeisesti olisi hyvä syödä kierron alusta ovikseen. Moni uskoo ainakin, että on ollut apua.

(.) vaaleanpunaista valkkaria taas tänään. Näkyy vain tarkkaan katsottuna. Joku ärsyttää nyt limakalvoja, tulehdus jyllää tai sitten on jokin muutoin vialla. Keskiviikkona pääsen yksityiselle näyttämään. Kyllä on pitkä aika odotella.
 
Terkut lentokentältä! Lento myöhässä, argh! Eikä me jaksettu eilen sittenkään puuhailla, argh! Ja aamulla tuli suht vahva ovisviiva, argh! No pakko luottaa, että huomisilta riittää! En tiiä kumpi on jännempää nyt, se että päästäänkö reissuun vai se että ehditäänkö hoidella hommat tässä kuussa! No, tänään on vasta kp10, ei se ovis mitenkään voi vielä olla huomenna, ei saa! Well, mieskin ollut "telakalla" viimeisen vajaa pari viikkoa, et fossiileja siel on kyllä tarjolla, argh argh!
 
Pikaviesti. Eilen tiputti kirkasta verta pari tippaa, sit loppui taas. Limakalvot edelleen niin kuivat et ei meinaa edes pissiessä uskaltaa pyyhkiä! Luomulla tällö hetkellä, aiemmin ollut keltarauhashormonit käytössä. Palataan muöhemmin. Halauksia kaikille kuumeisille mammoille <3
 
Pirunpelto, voi että kun nuo oireet vois olla vaikka sitä itteään...Tuossa vähän guugeloin ja jotkut väittää kivenkovaa, että raskaustesti voisi haamuilla ovulaation aikoihin. Itse en osaa sanoa juuta tai jaata, mutta sen logiikan mukaan se 1. päivän haamulainen olis voinut olla ovulaatio? (Sori, mä vähän höyryän...)

Vauvatoiveinen, jospa nämä liittyis kiinnittymiseen? Toivotaan näin.
 
Tiistai 13.1.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Pirunpelto (38) ...........................34kp/23-60
Hedelmiina (39).......................... 32kp /35-40
sahramiini (43)........................... 27kp /26-28
~lounakehto~ (41).................... 23kp/28
Ninnuska73 (41)........................ 19kp /26-30
Jimima (43)................................ 18kp/28-30
Vauvahaaveita#3 (41).................15kp/28
Zandi (40)................................... 13kp/24-28
flutur (41)................................... 12kp /23-28
MaiMei (39)................................. 11kp/27
Glearblue (44).............................. 9kp/25-29
Minttu 71 (43).............................. 8kp/30
Marza (44)................................... 7kp/30
Tyydeli (41).................................. 5kp/28
mileena 74 (40).............................?kp/28


Piinailupäivät:

Sahramiini (43)................dpo 13
~lounakehto~ (41).........dpo 10
Jimima (43).....................dpo 5


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014
äiskä-73 ............(41) - 12/2014


Taustailijat:

ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Äiti seiskanelonen (40)
mörrinkäinen (36)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Päivitetty. Ainakin jotenkin. Kertokaa virheistä, niin korjataan lisää. Ja mielellään, laittakaa punaisella, jos haluatte jotain listaan.

Sahris, miten on? Odotatko vielä täti kakkosta?

Pirunpelto, tervetuloa! Laitoin sinutkin sitten listan keulille!

Unohtuiko joku? Muutkin saa päivittää... Onnistuu myös kännykällä. =)

Täällä ei uutta. Menkathan ovat nykyään niin että kolme päivää vuotaa, neljäs ei vuoda, ei sitten hitustakaan ja viidentenä vuotaa taas. Niillä mennään taas!
 
Hui miten täällä tapahtuu paljon!

Ihan ensin voimahali Vauvatoiveiselle, uskon että kaikki on hyvin <3

Ihanaa matkaa kaikille matkalaisille, kertokaa sitten minkänimisiä kyytiläisiä saamme alkaa jännäämään :) Täällä on jo yritetty pikku-Puertoa ja vaikka mitä :)

Aika moni on aloittelemassa hoitoja, toivon niin sydämestäni sitä pikkuruista lahjaa teille <3

Ja te hajamieliset jotka ette muista tikutella - keskittykää siihen armaaseenne :D

Te, joista vuotaa jotain tai sitten ei erity mitään, eikö olekin rasittavaa kun aina saa olla pähkäilemässä että mitähän NYT mahtaa tapahtua?

Voikun naisesta olisikin sellainen käsikirja josta voisi kurkata tilanteen!

Pirtsi, molemmat lapseni ovat koulukiusattuja, toinen aiemmin ja toinen parhaillaan. Syvyyksien syvyinen osanottoni siitä että olet joutunut kokemaan samaa :(

Ja se kuuluisa oma napa. Lauantain vuodon jälkeen välillä on verta tihkunut, sitten on pitkästi ettei mitään. Aamulla tein rfsu:n, nega. Tosin se on aika epäherkkä eikä näyttäisi ehkä missään tapauksessa mitään. Veikkaan että nää ei ollu vielä menkat, menkkaoloa ei oo mutta huomenna olis time for täti #2. Eiköhän se tuu.
 

Yhteistyössä