40+ so what wol.13

Täällä on jotenkin niin ihanan positiiviset vireet, että eiköhän näillä tuulilla plussia tule. Hyvää Uutta Vuotta siis kaikille!

Lounakehtokin palannut ja mitä kaikkea. :)

MaiMei, oikein reissuun. Kuinka ihana ajatus, toivottavasti saatte tarraajan matkaan. <3

Ja mitäs tänne taustalle. Tässäpä (tylsän) romaanin alkua:
Tällä viikolla lunastettiin ensimmäinen osa 40v synttärilahjastani. Käytiin yksityisellä ensi käynnillä ja aloitettiin samantien kartoitus missä meidän lapsen tulo viipyy. Mies iloisena antoi näytteensä samalla kertaa ja multa otettiin verikoe alkukierron hormonitestejä varten, sattuikin juuri sopivasti tämän käynnin ajankohta. Reippaan viikon päästä sitten ultraan ja kuulemaan miekkosen tulokset tässä vaiheessa. Siitä sitten taas jotain viikko ja loppukierron verikoe. Ensi kierrossa sitten aukiolotutkimus.
Työnantajalle on varmaan vähän selittelemistä jatkuvista poissaoloista, mulla kun nämä käynnit tarkoittaa toiselle paikkakunnalle menemistä. Tai no en meinaa kyllä paljon selitellä, kerron vain meneväni lääkäriin, mutta tiedän kyllä tulevan kysymyksen, että pitäisikö olla huolissaan, kun niitä tulee useampi peräkkäin. Varsinkin, kun niitä ei tähän mennessä ole ollut kuin max kerta/vuosi, jos sitäkään.
Jep ja jo lääkärille mennessä sanoin, että olisi kiva tietää onko jotain muutakin ongelmaa kuin mun ikä ja paino. Lääkäri sitten lopuksi sanoikin, että kun me tehdään sen mitä voidaan raskautumisen eteen, niin he tekee oman osansa. Mahdollisuudet pitäisi sinällään olla kuitenkin vielä ainakin jonkinmoiset, kerran jälkeläinen on olemassa.
Olin etukäteen varautunut, että saan jos jonkinlaista tietoa, miksi tämä homma ei todellakaan onnistu. Lähdin kuitenkin ihan positiivisin miettein. Joka tulee lapsi... tai sitten ei. Ei meidän maailman kuitenkaan siihen kaadu, vaikkei sitä pientä tulisikaan. Mutta olisi se niin ihana lisä tähän meidän yhteiseloon. (Ihanaa voi sitten miettiä uudestaan, kun tulee yövalvomiset ja uhmaiät ja ja ja ja..., mutta toivottu lisä kuitenkin näilläkin mausteilla)
Ai niin, lääkärihän sanoi, että nää ovistestit olisi hyvä unohtaa kokonaan (tän kartoituksen jälkeen). Testit ei välttämättä kerro oikein ja voivat johtaa harhaan ja yhdynnät pitäisikin ehkä ajoittaakin vaikka hieman myöhemmäksi, niin on paras vain touhuta parin kolmen päivän välein. Itse olen taas kokenut ne vain helpottavaksi asiaksi, kun miehellä ei tarvittavat mehut riitä mihinkään jatkuvaan ilakointiin. Sinänsä ilakointiin pystyy ja hyvin pystyykin, mutta ne mehut... Miehille pitäisi keksiä joku mehujen lisääjä, vai onko sellaisia apuja jo olemassa?
 
Tyydeli: kiitos! Siemenet on kylvetty eilen aamulla ja tänään tekis mieli vähän lisää.:) Aattelin, että lämmittäisin saunan miehelle kun hän tulee pian urheiluharrastuksestaan kotiin, mutta sitten muistin, että munaskuukkelit olisi hyvä pitää viileänä - kuumuus nimittäin huonontaa siittiöiden laatua, joten saapi ukko käydä vain suihkussa, viileässä mielummin. Ei siis saunaa tänään!

MaiMei: pahoittelut menkoista. :'(Voi pahus! Mutta toivotaan kaikkea 'toivomaamme' hyvää tälle vuodelle ja että tulevaisuuden varasuunnitelmat siirtyisivät ainakin muutamalla vuodella eteenpäin vaikka sulla on kyllä mielenkiintoisia juttuja mielessä. :)
Ja hei ~ tuleva lomamatkasi kuulostaa upealta! Kippis ja hulahula ~ mukavaa lomaa ~ hedelmällistä lomaa ~

Zandi: Kiva olla täällä taas! Yllättäinhän tämä tuli. :)
Toivotaan kovasti, että yksityiseltä klinikalta löytyy rohdot ja keinot, ja että saatte sieltä pikkutarraajan mukaanne tai vaikka kaksin kappalein. Mielenkiinnolla odotan, miten tarinasi saa jatkoa. :) Valtavasti onnea matkaan!

Omaa yrittämistä: Ovistikku haalenee:) LH huippu oli siis eilen noin klo 14, ja noin 24-36 tuntia tuosta huipusta munis lähtee liikkeelle! (Ehkä on jo lähtenyt kun ei enää tunnu munasarjassa nippailua.) Tästä sitten vielä enintään 24 tuntia hedelmöittymiseen. Peukut siis pystyyn! Yksi ruippasu siemeniä viellä illalla kyytipojaks' niin eiköhän tämä ollut tässä.

Määristä ja ajoista vielä; Lääkärini sanoi keväällä, että joka toinen päivä oviksen aikoihin kolme kertaa on hyvä rytmi. Ja se kuulostaa kyllä loogiselta. Ja jostakin olen aikoinani lukenut, että siemenneste olisi laadultaan 'kiitettävää' kun mies pääsisi joka toinen päivä ruippailee, mut eipä ainakaan mun ulpukkani sitä tahtia kestäis. :)

Plussatuulia,
~lounis~
 
Zandi: Onnea kovasti synttärilahjasi johdosta! Toivotaan että se toisi vielä lisääkin lahjoja mukanaan:) Mietiskelit myös jotain miesten mehun lisääjä asiaa.. Tiedä sitten miten paikkansa pitänee, mutta olen lukenut jostain että ubikinoni lisäisi miesten kohdalla mm. sperman määrää (kannattaa googlata tietoa ihan ubikinonista/vaikutuksista ja sitten oli joku artikkelikin joka löytyi mm hakusanoilla lapsettomuus ja ubikinoni). No, oli sitten niin tai näin, on nyt keskenmenosta lähtien myös mies saanut päivittäisen osansa tuosta kyseisestä valmisteesta:)

Myös Hedelmiinalle peukutuksia hoitojen suhteen. Vaikka piikittelyt alkuun vähän hurjalle tuntuvatkin, kyllä näihin onneksi tottuu varsin pian.

Sahramiini ja Lounakehto: Tsemppiä piinailuihin. Plussia teille täältä puhaltelen.

Vauvahaaveita: Positiivisia ajatuksia ja asennetta jatkon suhteen -vaikka se varmasti tällä hetkellä lujaan ottaakin

Flutur ja Maimei: Myös teille; Uusi kierto on aina uusi mahdollisuus -tai näinhän sitä ainakin pitäisi jaksaa ajatella -niin vaikeaa kuin se väliin (etenkin näissä asioissa) onkin

Tyydeli: Joko flunssa on kokonaan takana ja selätettynä?

Täällä sen verran asiat edenneet että kaksi ja puoli viikkoa kestänyt keskenmenon (lääkkeellinen tyhjennys) jälkeinen vuoto on nyt päättymässä. Monivitamiinia ja tuota ubikinonia olen tosiaan napsinut ja koettanut muistaa väliin lasten, miehen ja kodinhoidon ohella väliin myös omaa itseäni. Tuppaa vaan monesti jäämään niin tärkeää kun se tällasessa(kin) projektissa olisi. Nyt vaan sitten ootellaan milloin eka kierto käynnistyisi. Ja ovispuikot (jopa pari raskaustestiäkin :D) puolestaan oottavat jo valmiina kierron puoliväliä:)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kun täällä on niin positiiviset tuulet vaikka osalla on kipeitäkin asioita osunut kohdalle.Toivottavasti vuosi 2015 on kaikille hyvä vuosi ihan millä elämän osa-alueella tahansa. Jos tulee näitä pettymyksiä, niin olisi myös jotain mukaviakin tapahtumia vastapainoksi.

Lounakehto pyysi uusilta pientä esittäytymistä, niin minusta sen verran, että lapsia minulla on ennestään kaksi, poika on jo muuttanut pois kotoa, tyttö lukiolainen vielä täällä kotona. Nykyisen miehen kanssa ollaan tunnettu kutakuinkin pari vuotta. Hänellä ei ole vielä lapsia ja on minua nuorempikin, siksi niin kovasti haluaisimme yhteisen lapsen. Ihan vasta aloitimme tämän yrittämisen, toivottavasti ei ole liian myöhäistä :(.

Omaa napaa vielä sen verran, että perjantaina oli kp1, niin lauantaina aamupäivällä tunsin kuinka ihan valumalla valui. Yritin silti juoda kahvit loppuun, mutta pakko oli luovuttaa ja mennä vessaan katsomaan mitä tapahtuu. Puolessa tunnissa oli side ihan ääriään myöten täynnä ja mukana oli iso hyytymäkin. Minulla on yleensä aika niukka vuoto eikä hyytymiä ole tullut koskaan. Menin sitten suihkuun, mutta koska vuoto oli niin runsasta, niin silmissä musteni ja juuri ehdin mennä suihkun lattialle kyykkyyn etten pyörry. Kun sieltä pääsin pois, niin todella runsas vuoto jatkui vielä puoli tuntia sitten helpotti. Mutta voimat tuossa meni kokonaan ja jouduin makaamaan sängyssä muutaman tunnin. Koskaan aikaisemmin ei ole tuommosta minulle sattunut. Alkaakohan ikä tekemään tepposia vai mikähän oli :O. Onneksi nyt on olo ihan normaali.

Vielä kysyisin teiltä tietävimmiltä, että mitähän vitamiineja sun muita tässä kannttaisi ottaa käyttöön? Voisitteko kertoa myös mihin ne auttaa. Tuosta greippimehusta olenkin jotain lukenut, mutta mikä siinä olisi paras ajankohta nauttia sitä? Ja minkä merkkistä mehua kaupoista saa, kun yritin cittarista greippimehua metsästää, niin löysin vain sellaisen missä se greippi oli yhtenä ainesosana. Ostin sitten sitä paremman puutteessa.
 
  • Tykkää
Reactions: ~lounakehto~
Mileena, en halua masentaa, mutta varaudu siihen, että löydät ovulaation vasta ekojen menkkojen jälkeen. Näin mulle kävi kaikissa kolmessa km:ssä viime vuonna. Mutta viimeistä lukuunottamatta niissä myös alkoi menkat ajallaan, eli 4vkoa tyhjennysvuodon alusta. Tyhjennysvuoto kesti sen pari viikkoa, paitsi siis viimeisessä, jossa kaikki pitkittyi. Mutta olen myös raskautunut heti ekojen menkkojen jälkeen... Tsemppiä sinulle odottamiseen. Toi vaihe on tylsä, kun ei ole mitään tehtävissä, odottelua vaan. Ja toivotaan että tuo jää sinun ainoaksi km:ksi! :)

Flutur, mä syön raskaus&imetys vitamiinejä, niissä ainakin on kaikki. Ja pääasia on, että niissä on foolihappoa. Mä syön sitä lisäksi extrana, kun noita km:ja oli niin monta. Ja D.tä syön vähän lisää, mutta se on mun oma juttu vaan. Toki mulla on jääkaapissa vehnänalkioöljyä, mutta en saa syötyä sitä, kun se on niin pahaa...
Greippimehua juodaan menkoista ovulaatioon asti, jotta olosuhteet ovat siittiöille suotuisammat tuolla alhaalla. Oviksen jälkeen saa sitten naukkailla pieniä määriä punaviiniä veren kierron lisäämiseksi.
Tossa noin niinku aluksi. Tietty voi syödä myös kuningatarhyytelöä, välttää kofeiinia, vähentää sokeria ja näin ollen painoa. Ja mitä vielä!

Mulla lähinnä noi menkat niukentuneet. Semmoiset kunnon runsaat olis vaihteeksi kivat, niin jotenkin tietäis että kroppa toimii.
Flunssa on jotenkuten selätetty. Huomenna mökille, olen lomalla. Mukaan pitänee pakata sekä kuukautissuojat että ehkä yks testi... ;)
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille! Onnea äiskä-73 plussasta! Onhan se joulukuun plussakin tullut :) tarrasukkia matkaan!

Tervetuloa uudet ja uusvanhat. Täällä on hyvä tunnelma.

(.) Neljän viikon tauko töistä on tehnyt oikein hyvää ja olen saanut unetkin lähes oikeisiin mittoihin jo. Rankka väsymys on väistynyt ja nyt on taas virtaa. Joulu oli oikein rento ja ihana. Punkkua tuli otettua useana päivänä ja pää nollattua täysin. Ovistestit oli tauolla ja koko asiaa ei edes mietitty joulun aikaan. Ehkäpä tästä syystä meillä taitaa olla salamatkustaja nyt kyydissä ja ollaan hiukan hämmentyneitä. Hailakka plussa siis tuli eilen ja tänään testiin. Hetken mielijohteesta tein testin, vaikka menkkoja odottelenkin vasta ensi viikon ke-to aikoihin. Kilpaa tiirattiin ja kyllä siinä punaista on ja tänään tehdystä sen näkee ilman suurennuslasiakin. Jäitä on kovasti laitettu hattuun, koska kaksi kertaa ollaan jo niin rajusti petytty ja nyt on mahdollista käydä niin myös. Plussanneisiin en siis vielä uskalla, mutta jos saisin hengata täällä pelkoineni...
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille uuden vuoden merkeissä.Olen ollut niin saamaton että lukenut päivittäin kirjoituksia mutta vain älypuhelimella ja sillä kirjoittaminen ei ota sujuakseen kuten en oikeen koneellakaan tahdo saada mitään tolkkua.Koneella ollessani meillä enter nappula ei mun sormissa taho toimia ja näin ollen tulee monesti sanoja putkeen,anteeksi siis se huono puoli.
Vauvatoiveinen ...aah mikä ihana uutinen,onnen pipanoita matkaan paljon :heart:
Meillä siis kertauksena kun joku kyseli on perheessä minun 10vpoika edellisestä avioliitosta sekä nykyisen mieheni ja minun yhteinen 4v tytär ja miehenedellisestä liitosta poika 13v ja tyttö 11v
Rumbaa koko ajan talossa ja pieni mahtuisi vaan kun ei kuulu eikä näy vaikka tallettas simppoja kuin usein vaan.
No pari päivää niin pitäs taas menkkojen alkaa.hus ei tarttis tänne tulla.
Niin meillähän on ollut tää ketju aivan ihana ja jokaiseen täällä olevaan syntyy jotenkin helpolla nettisuhde...heh
Paljon toivon plussia kaikille mutta nyt pitää mennä laittamaan ruokaa.
Palaillaan taas tää oli tälläinen pikavisiitti vaan että kuulolla täällä minäkin vaikka harvemmin annan itsestäni kuulua ....Marza
 
  • Tykkää
Reactions: vauvatoiveinen
Oi ihanaaaaaa, vauvatoiveinen!! Nyt kaikkien maailman ihmisten peukut pystyyn!! Josko olis teidän aika!

Tuota kyllä niin usein kuulee, että sitten kun unohtaa kaiken ja relaa, niin tärppää. En sitten tiedä onko perää. Sotien jaloissakin lapsia syntyy vaikka kuinka, luulis että stressihormonit silloinkin aikas korkealla. No joo voihan se olla että sotien aikaan syntyy vähemmän kuin muuten ehkä?

Esittelykertaus tosiaan: miehen kanssa yhdessä oltu 8 v, hän 4v nuorempi, ainut lapsukainen 3-vuotias, kohta 4, tuolloin 34-vuotiaana tärppäsi 6. yrityskerralla.

Vitamiinit ja kikat käytössä: greippi ja punkku, raskausmultivita, D-vitamiini, kalaöljy, vehnänalkioöljy (sen saa hyvin alas yhtä aikaa greippimehun kanssa, vinkkinä! Eli mehu HETI perään samaan nielaisuun mukaan ;)) ja välillä vielä erikseen B-vitamiinia ja sinkkiä. Ehkä lisää foolihappoa ens apteekkikierroksella. Macaa söin 3 kiertoa, ei vaikutuksia. Kaikki taktiikat yritetty: ovistikut, oviksen aikoihin joka päivä seksiä, vain joka toinen päivä seksiä, no kertalaaki on kokeilematta (sillä starttas esikoinen) kun ei uskalla... Liikuntaa paljon muttei liikaa, terveellistä ruokaa, alkoholia juon max. pari annosta viikossa jos sitäkään, ylipainoa ei ole, geeniperimän pitäis olla hyvä, kaikki sukulaiset suunnilleen lisääntyneet tehokkaasti vielä 37-40-vuotiaina... Mutta ootellaan ootellaan! :)
 
Voi onnea Vauvatoiveinen :) ! Mahtavaa - niinkuin sinun mahasikin kohta :D Voi ihanuutta!

Minä kanssa uskon siihen, että stressittömyys vaikuttaa onnistumiseen. Itsellä on ollut melkoisen raastava, väsyttävä ja työntäyteinen syksy, vaikka periaatteessa asiat ovatkun ihan hyvin. Kuitenkin on tuntunut, että ihme jos näillä fiiliksillä elimistö ei suorastaan hylji uusia yrittäjiä. Minulla on ollut aika pitkä joululoma myöskin, ja oon yrittäny pyhittää sen ihan rauhoittumiselle ja rentoutumiselle. Toivottavasti siitä on hyötyä :)
 
  • Tykkää
Reactions: vauvatoiveinen
Lämpöisiä onnentoivotuksia pikku kyytiläisen mukaansa saaneille äiskä-73:lle ja vauvatoiveiselle <3 Nämä ovat aina ihania uutisia joissa on kiva elää mukana:)

Tyydelille: Et masenna laisinkaan. Tämähän se on tietysti "marssijärjestys" että tyhjennysvuodon jälkeen seuraavat ensin kuukautiset, siis kp1 ja ovis vasta myöhemmillä viikoilla. Testejä kuitenkin jo varattu tulevaa ajatellen.

Taustasta jotain koska tätä oli jossain vaiheessa toivottu..
Olen 40 ja mieheni 41. Yksissä oltu vuodesta 2006 ja ehkäisyttä vuodesta 2007. Kiertoni on aina ollut hieman pitkähkö ja heittelevä. Yrityksen jatkuttua n.vuoden sain gynekologiltani terolutit ja koskapa ovulaatiota ei näyttänyt olevan ainakaan joka kierrossa, myöhemmin myös clomifenit. Ei tulosta ja ohjautuminen Väestöliittoon. Kummassakaan meissä ei kuitenkaan varsinaisesti mitään vikaa. Yksi tulokseton inseminaatio ja piikitykset joiden tavoitteena ivf. Ultrassa huomattiin kuitenkin jotain ylimääräistä. Kasvava dermoidikysta jota nuo hormonipistokset kai aktivoivat reippaaseen kasvuun. Leikkaus jonka yhteydessä kietoutunutta kystaa ei saatu poistettua ilman että samalla lähtivät toisen puolen munasarja ja -johdinkin. Olin jo varautunut hoitojen jatkumiseen kun yllättäen pari kuukautta leikkauksesta raskauduin luomusti. Tästä v-10 syntynyt poika. Tuo poistettu kysta lienee ollut vaikuttamassa aiemmassa vaiheessa melko paljon kroppani toimintoihin, koskapa tämän jälkeen kiertoni säännöllistyivät ja ovulaatiokin rupesi löytymään. Hoidot siis saivat jäädä. Yrityksen jälleen alettua v-12 taisi tärppi tulla joko toisesta tai kolmannesta kierrosta. Tämä huomattiin kuitenkin tuulimunaksi ja kaavittiin. Uusi raskaus toisesta kierrosta ja tästä tyttö v-13. Nyt lokakuussa yllätysplussa joka valtavaksi pettymykseksi nt ultrassa eloton (silti viikkoja vastaava). Ja jos joskus olen miettinyt kahden ja kolmen lapsen välillä, tuntuu nyt ehdottomasti siltä että olisihan se kolme ihana, jos se kolmas vaan meille vielä suotaisiin:)

Ja ne käytössä olevat vitamiinit tms ovat siis multavita raskaus ja imetys monivitamiini sekä ubikinonia meille molemmille (miehelle ja mulle)
 
Viimeksi muokattu:
Näkyy, näkyy vauvatoiveinen! Dpoista sulla ei taida olla tietoa, vai? Olikos teillä viime kierrossa jotain pistoksia? Mutta että nyt ihan luomuna kuitenkin tärppäs! Onko se tyypillistä niin?
Oliko teillä jo ennestään lasta, kun en kaikkia muista...

No hyvä Mileena, että olit samoilla linjoilla! Ja tietty, kaapit saa olla pullollaan testejä jo hyvissä ajoin! Etkä näytä olevan eilisen teeren poika muutenkaan. :) Teillä on pieniä tepsutuksia jo ennestään.

Me lähdetään mökille aamulla. Mukaan pakattu yks r-testi sekä paketillinen tampaxeja sekä siteet. Jommin kummin, ens voiko loppu puolella. Nyt ei ainakaan tunnu miltään: Ei rinnoissa, ei alapäässä, ei jomota eikä vuotele. Kurkku kyllä on kipeä ja se vähän tätä tutkailua häiritsee... :/
 
Viimeksi muokattu:
katso liitettä 19811

Eikös tässä näy jo aika hyvin toinenkin viiva?
Vauvatoiveinen, onko tuo se Davidin liuskatesti (raskauskeijulta tai muulta nettisivuilta?)

En todellakaan halua masentaa, tai pelotella, mutta sain itse tuohon perhanan testiin samanlaisen haamun ja laitoin siitä kuvankin eri keskusteluun.
Kerkesi jo pulssi hakata tuhatta ja sataa, kädet tärisi, kunnes tein seuraavana päivänä rfsu:n ja PregChek testin joista molemmat niin puhtaat negat kun olla ja voi. :ashamed:

Päätin polttaa nuo Davidin liuskatestit ja heitin ne uuniin. Otti sen verran koville tuo "yllätys".
 
Loma tekee hyvää! Sehän näkyy synnytysosastoillakin +9 kk joulusta ja juhannuksesta. :) Moni normaalina arkipäivänä olisi ollut nyt ihan toisenlaisen sorvin ääressä kuin oman kullan kainalossa. :) Toivottavasti joululoma on meillekin plussamyönteinen!

Onnittelut tuhannet Vauvatoiveinen! Nyt vain toivomme, että hedelmöittynyt munasolusi kiinnittyy syvälle, tiukasti ja lujasti limakalvoihisi ja plussa vain vahvistuu. Onnea matkaan! :hug:

Ja Pirunpellolle on pakko kommentoida, että pirujen maalaaminen seinille on tällä palstalla kiellettyä! Jos ei ole halua kannustaa ja tukea toista, vaan lähinnä aiheuttaa pelkoa ja tuskaa, niin silloin voi jättää sanasa sanomatta kuten nyt elämässä muutenkin. Pahoittelut, että olet joutunut pettymään saatuasi ensin plussan, joka on sitten muuttunut toisella testillä negatiiviseksi. Toivotaan, ettei meille kellekään enää tapahdu vastaavaa.

Vitamiinit: Mulla menee ravintolisinä: B-Multivita Beko Long, sinkki, d-vitamiini, kalsiun, omega3-vahva plus kalaöljy ja E-vitamiini. Sinkki tukee ja pidentää hedelmällisyyttä, mutta itse olen syönyt sitä lähinnä ihon ja hiusten hyvinvoinnin vuoksi. Alunalkaen sitä suositeltiin atoopikolle pojalleni. E-vitamiini yritän saada syömällä paljon pahkinöitä ja siemeniä. Googlaamalla löytyy, mihin mikin vaikutta. :)


Ja kiitoksia esittelyistä! =)

~lounis~
 
Ja Tyydelille vielä piti sanoa, että toivottavasti r-testille tulee käyttöä!!!! Ja niillä tampaxeilla voit sitten vaikka tilkitä vetosia paikkoja mökillä!!!

:popcorn: Kuullolle jäädään! =)

Mukavaa mökkeilyä!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos :)

Tyydeli: Meille on hyvinkin tyypillistä, että raskaudun juurikin taukokierrolla :D Ei ole tietoa dpo-päivistä, mutta laskennallisesti on jotain dpo10 paikkeilla ehkä? Lapsia ei ole meillä eli tämä on ensimmäinen. Nyt toivotaan, että ei pääty kuten kaksi edellistä. Sulle toivon nyt sitä plussaa, niin saat koreat kokot niistä tampaxeista :D

Pirunpelto: Kaksi keskenmenoa kokeneena en ehkä kaipaa nyt huutelujasi. Kyseessä ei ole Davidin testi, vaan Pregcheck ja tiedoksesi nyt, että olen tehnyt kolmella erilaisella testillä ja saanut niihin kaikkiin sen haamun. Ja mulle ei ole IKINÄ tullut yhtään haamua mihinkään testiin syyttä suotta. Mitäänhän en sille voi, jos sulle niin käy. Joku siellä ainakin yrittää tarrailla ja jos taas tulee ulos, niin sillekään emme mitään voi.

Tsemppiä tähän päivään :)
 
Joo, sitä tulin minäkin kommentoimaan, että kyllähän me eukot täällä ollaan jo siinä iässä, että faktat ja riskit yms tiedetään ilman muiden muistuttelua. Ja samoin mulla, ikinä ei ole haamuja tullut, jos en ole raskaana ollut.

Niin, että ensimmäistä vauvatoiveinen! Entistä ihanampaa! Kyllä sen on nyt onnistuttava.

Korea kokko tampaxeista :LOL: ei niitä sentään peräkontillista ole!! Yksi paketti vaan. Ehkä sitten kuitenkin niiden rajojen tilkitsemiseen...
 
  • Tykkää
Reactions: vauvatoiveinen
Pirunpelto, tuolla asenteella palaat varmaan mitä pikimmiten sinne mistä tulitkin. Kiitos käynnistä.
Tiedättekö, mä oon lukenu tätä teidän palstaa jo kauan. Ajattelin vielä, miten ihania ihmisiä täällä onkaan ja rekkauduin sisään alle viikko sitten.
En sanonut pahaa kenestäkään, varoitin vain sillä itsekkin näitä testejä satoja tehneenä olen pettynyt vuosien ajan ja vihdoin sain tuohon Davidiin viivan.
Kysyin, oliko se sama testi, ja jos oli niin olkaa varuillanne sen kanssa ja sain tällaisen palautteen. :O

Te ette edes tiedä mitään minusta, montako vuotta yritystä takana ja minut toivotetaan sinne mistä tulinkin.

Te olette todella ilkeitä ihmisiä ja olin todella väärässä tästä porukasta. Tulin itsekkin lohtua ja tukea hakemaan.

Menkää itseenne ja lukekaa viestini uudelleen.
 
Pirunpelto hei nyt oikeesti pitää ymmärtää puolin ja toisin toisia vaikka se välillä koskee.Eihän kellään ole hyviä päiviä aina ja yleinen syyttely on nyt aika turhaa kuitenkin.
Pirunpellolle toivotan tervetuloa toki lämmöllä mukaan täällä on hei ennenkin ollut pientä suukopua joka sitten hälvenee,mutta toki ymmärrän jos joku plussaa niin onhan se shokki lukea heti uuden toivotuksena että oles nyt varovainen.
Kaikkia niitä joita raskaus onnelisesti koskettaa liki sydäntä on varmaan se huoli koko ajan päällä eikä auta se päivittely puolin ja toisin.
ooh mulla taitaa olla menkat sitten huomenna viimeistään ovella vaikka oireita ei ole suuntaan tai toiseen.katselin vaan että kpt on täynnä huomenna ...huoh
Pakkanen paukkuu taas vaihteeksi ja olen onnesta soikeena siivonnut pojan vaatekaappiamikä oli ku hävityksen kauhistus.
nyt siis olen vielä lääkekuurilla kun uusi vuosi ei alkanut osaltani hyvin,1.1 jouduin käymään sairaalassa kun kurkku oli turvonnut ja kauhea patti joka puhkesi ja oli täynnä mätää!!!!!
eli kurkkupaise joka nyt kuurin avulla ja onneksi ilman leikkausta tai imua tyhjeni itsekseen.
illalla saunan lämpöön ja murun kainaloon katseleen telkkaria niin kyllä se siitä taas.
Ai niin äiskää en oo tainnu muistaa hassu ees onnitella kun luen ahkeraan niin on vaan pitäny ja pitäny joten ONNEA sinne myös mahottomasti olipas teillä ihana joululahja.
nyt jauhelihakeiton syöntiin...moikka
 
Hei Pirunpelto, uskollan pahoitella meidän kaikkien puolesta tätä väärinymmärrystä. Toisaalta olen sitä mieltä, että ehkä oli hiukan ajattelematonta tässä vaiheessa Vauvatoiveisen orastavaa raskautta kertoa sinun epäluulosta kyseistä testiä kohtaan. Mutta toki ymmärrän pointtisi epäluotettavaa testiä kohtaan. Toivon, ettei tämä väärinymmärrys nyt anna meistä kuitenkaan mainitsemaasi kuvaa.

Mikäli haluat liittyä ryhmäämme, minä ainakin olen kuulolla kuulemaan tarinasi, ja toivon ettei tuo väärinymmärrys jatkossa vaikuta 'suhteeseemme'.

Kuten omassa viestissäni mainitsin, olen pahoillani kokemistasi testitulosten muutoksista.

Täällä kyllä puolustetaan kohtalontovereita kuten Sahramiinin viestistä voimme huomata. Uskon, että sinäkin olet saannut sen kuvan, että täällä aidosti välitetään toisista, tämän palstan aikaisemmista keskusteluista ja siksi olet palannut seuraamaan uudelleen mitä täällä puuhaillaan. Toivottavasti nämä muistot vievät pidemmän korren ja päätät liittyä oivaan porukkaan!

Tervetuloa!

~lounakehto~
 
Hei,

Pirunpelto on myös minun puolestani tervetullut tänne. Sisään palstalle voisi toki tulla jollain muullakin tavalla :) Näyttävä sisääntulo. Jos olisit tuota minun kuvaani tarkemmin katsonut, niin olisit voinut itsekin todeta sen olevan ihan muu kuin David (ei yhtään edes sen näköinen). En ole sellainen, että esittelisin täällä samanlaisia haamuja, kuin tuolla hätähousuissa olevat (suuressa osassa ei mitään viivannäköistäkään ja ihmiset hyppii seinille ihan turhista). Mun testeissä on oikeasti viivaa, ei leikisti. Ja jos olisit lukenut tätä ketjua kauemmin, tietäisit myös minun taustan ja ehkä osaisit sitä kunnioittaa. Tämä on ihan riittävän jännittävää muutoinkin, vaikka nyt itse parhaiten tiedänkin mitä testissä näen ja mitä tunnen. Sinun taustaasi emme voi tietää, koska et kirjoittele täällä. Sinä saatat meistä jotain jo tietää, mutta taustalaisista me ei tiedetä mitään. Tämä on ihanin palsta koko kaksplussalla juuri ihmisten takia. Täällä ei ole tapana lisätä kenenkään tuskaa tai pelkoja. Mitäs jos tulisit uudelleen sisään ja hiukan toisenlaisella viestillä?
 
  • Tykkää
Reactions: Marza1970
vauvatoiveinen toi on totta ihanin ketju totta tosiaan ja se onkin ihmeellistä kun joku plussaa niin sitä iloitsee ihan täysillä ja sitten tajuaa että jälleen joku siirtyy toiselle palstalle ja toivoo että palaisis aina silloin tällöin kuulumisia kertoilemaan :hug:
.... kuten sinäkin sitten aikanaan meidät pidät ajan tasalla ja palaat kertoilemaan kuulumisia
 
  • Tykkää
Reactions: vauvatoiveinen

Yhteistyössä