40+ so what wol.13

Hyvää alkavaa syksyistä viikkoa!.

Tosiaan vuodenajat ne vaan vaihtuu, seuraavaksi jaossa syksyn ensiplussat, joita jännäävät lounis ja sahris tässä nyt ensialkuun. Äiskä-73 varmaan jo tietää miten omassa kierrossa on käynyt (?). Eikös nyt ole niin, että seuraavien kuukausien plussat tietävät sitten kesävauvaa.

Pahoittelut Zandi ja GB, samassa veneessä tässä ollaan. (Paitsi Zandi on kohta Puertoon vievässä veneessä #lievästikade ).

Vuoto tosiaan on alkanut täälläkin (ei ehtinyt tuhlata kuin yhden r-testitikun) ja on taas niin eriskummallinen. Tässä iässä jo piti tietämäni koska se kp1 on.... mutta nyt on hormonit sekoittanut kroppaa niin, että olenkin epävarma. Vuotoa oli viikonloppuna välillä runsaasti, tampax ei pärjännyt, mutta toisinaan ei tullut oikeen mitään. Ja mun kp1 tai 2 on aina ollut hillitöntä vuotoa ilman stoppeja. Ja lääkkeitä pitäs taas napsia kp3 alkaen ja en tiedä onko se tänään vai ei, (tänään siis hillitöntä vuotoa) MUR. Ennätyslyhyt kierto kyllä oli 26 päivää. Ja tietenkin meillä oli eiliseksi suunniteltu patikkaretki (kun piti olla vielä vuodotonta), ja kivapa oli kyykkiä siellä mättähällä sitten vähän väliä... sottasta hommaa ei voi muuta sanoa.

Zandi, mä en tiedä muista, mutta mulla on aina ollut menkat ekat 3 päivää enimmäkseen semmosta raskasta materiaalia, joka putoaa klöntteinä pohjaan heti. Nyt hormonihoitojen ohella tuo materiaali on vain lisääntynyt. Minua jäi hieman mietityttämään mitä on sitten se täälläkin puhuttu raskausmateriaali, onko se samanlaista (?).

huoh. Mistä löytäisin tuon saman optimismin... "Pakkohan se on joskus onnistua", tuntuu että kun ei se ikinä edes tärppää (että vois ees jännittää pysyykö matkassa)
 
Viimeksi muokattu:
Zandi kyseli hyytymistä. Mulla on ollu aina (?) hyvin vaihtelevat menkat. Melko runsaat, mutta joskus on tullu enemmän hyytymiä, joskus ei juurikaan. En osaa sanoa, mistä mikäkin johtuu, mutta ainakaan ne hyytymät eivät ole tiettävästi olleet mitenkään huolestuttava juttu. Sanoisin, että iän myötä kierrot ovat eronneet toisistaan tavallista enemmän, viime keväänä muistan yhden kierron, jollaista en ole ennen kokenut: se oli TODELLA runsas ja silloin tuli yksi tulitikkuaskin kokoinen hyytymä ulos. R-testi näytti kuitenkin puhdasta negaa, joten varhaisella keskenmenollakaan tuo ei selity. Se vaan oli joku jättikierto.

En kommentoi sen enempiä, kun olen vähän kuokkavieraana täällä. Bugsya ja Fleuria kaipailen tuonne raskautuneisiin (kuten myös teitä muita)...kun nyt juttelen siellä yksin. Eli en juttele.

PLUSSATOIVOTUKSIA!

Jopo ja Pave rv 11+2
 
Minulla alkuraskauden ulos vuotanut raskausmateriaali oli selvästi erillainen kuin kuukautisvuodon aikaiset verihyytymät.

Kuinka sitä nyt teille kuvailisin - ei siitä voinut erehtyä, mikä se oli. Se oli sellainen sitkeä kudosklöntti. Jos joku teistä on joskus nähnyt istukan, niin se muistutti suuresti sen kudosrakennetta, ja sitähän se tietysti olikin vaikka vain todella pieni ja ei sillalailla eheän pyöreämuotoinen kuin täysikokoinen istukka on.

Kuukautisverihyytymä on mielestäni paljon hötömpää, ei sillälailla sitkeää kudosta kuin raskausmateriaali.

~l
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Zandi, GB ja Äiti seiskanelonen alkaneista vuodoista... Juu taidan täältä perässä tulla plääh, ei oo kyllä vuoto vielä alkanut mutta eipä tuohon r-testiinkään viivaa tuu vaikka kuin uittaa, alavatsaa kihelmöi ja nänninpäät on kosketus arat mitä lie sekin sitten on!!!

Joo ja toi video äiti74 on vaan aina mahtavaa katseltavaa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Äiti 74, aikas suloisen linkin laitoit :heart:

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon lähteneille, minä taidan tulla perässä. Tässä kuussa alkoi nimittäin heti ovulaation aikaan / jälkeen tuhru. Tällaista minulla ei ole koskaan vielä ollut. Lueskelin netistä artikkeleja ja ikävästihän tuo viittaisi siihen, että pitäisi mennä lääkäriin jos tässä oikeasti haluaa raskautua. Terolutia tms pitäisi varmaan kokeilla. Kertokaahan kokeneemmat, onko teillä ollut vastaavaa ja mitä hoitokeinoja olette saaneet? Nyt on jo kolmas tuhrupäivä menossa. Miten tää kroppa on jo näin vanha ja kehno :mad:
 
Kaksi viikkoa tyhjennyksestä ja enää niukkaa tuhrua! Jee!! Kroppa toimii. Parhaimmassa tapauksessa kk päästä olen mukana piinailemassa!! Ostin eilen ovis ja raskaustestit, mutta siis ensimmäisiä menkkoja ensin odotellessa... Aiemmin ne ovat tulleet aika kierron mukaisesti, joten josko parin viikon päästä sais tuuletella kp ykköstä. :)
Raskaustesti näyttää vielä melko vahvaa viivaa, mutta vaalenemaan päin.

Ja saatiin yhteydenotto hormoonipolilta, aika sinne lokakuun lopussa. Jännää!

Joten tämmöisin fiiliksin tänään. Mukavaa viikon alkua kaikille, tädeistä huolimatta! :)
 
Huomenta!

Pahoittelut kaikille tädin taas kohdanneille! Kurjaa! Ei kun uutta kiertoa kohti. :hug:

Louniksen ja Sahramiinin kanssa saadaan nyt jännittää. Ehkei äiskä-73:senkaan kannattaisi vielä luovuttaa?!

Itselläni menossa KP 18 ja kai mun piinailijaksi täytyy myös ilmoittautua, varmaankin DPO 4. Ihan varma tuosta oviksesta en tosin ole. Viime torstaina sain erittäin vahvan plussan ovistestiin ja sen jälkeen testit loppuivat enkä viitsinyt ostaa uusia. Mitään varsinaisia ovistuntemuksia ei ole ollut, mutta en mä niitä muutenkaan juurikaan saa. Se, mikä vähän mietityttää, on ettei tuo aamulämpöni ole juuri noussut. Torstaina oli 36,3 ja sen jälkeen on pyörinyt 36,4 ja 36,7 välillä. Tänäänkin oli 36,5. Eli hitusen verran koholla viime viikkoon verrattuna, mutta aiemmissa kierroissa se on yleensä noussut johonkin 36,7-36,9 paikkeille. Joten en nyt tiedä irtosiko sieltä sitten kuitenkaan mitään hienosta plussasta huolimatta. : / Mutta toivossa on hyvä elää. Tai jotain. :confused:

Mukavaa tiistaita kaikille koleasta säästä huolimatta.
 
ruutana, jospa tämä nyt oli yhden kierron juttu. Ehkä siellä ei tällä kertaa kasvanut kunnon follia, jossa sitä keltarauhasta olisi pitämään yllä vuodottomuutta (??). Toki jos seuraava kierto on samanlainen, lääkäri vois olla hyvä ajatus. Mutta voihan olla, että seuraava kierto on ns. normaali.

Mutta oikeassa olet ainakin yhdessä asiassa, voihan perhana tätä naisen kk kiertoa. Miten se voi tuosta vaan äkkiä muuttua ja sekoittaa kaiken. Kun sitä jo kuvittelee tietävänsä miten kroppa käyttäytyy ja sitten tapahtuu jotain odottamatonta.

nimim. Kyllä mulla kai sitten menkat oli tässä viikonlopun aikana :O :headwall: :confused:

Joopa joo, olen aina kuvitellut, että nuo tissioireet on ihan varma merkki raskaudesta. Ja nyt täällä todistetaan niitäkin vastaan (clomiketjussa myös vastaava tapaus...). Äiskä-73, pitäähän se katsoa loppuun asti.

Tyydeli, peukut pystyyn, että jänskäät dpo päiviä kuukauden päästä.

Jimima, aina silloin tällöin kirjotellaan samaan aikaan =) Toivotaan, että sieltä kuitenkin munasolu on lähtenyt matkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tiistai 23.9.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


äiskä-73 (41).............................. 31kp / ?
~lounakehto~ (41)....................... 24kp / 28
sahramiini (42)............................ 23kp/ 26-28
Hedelmiina (39)........................... 20kp / 35
Jimima (42)..................................18kp / 28-30
ruutana (39)............................... 17kp / 24-28
Marza (44).................................. 9kp / 30
vauvatoiveinen (38) .................... 9kp / 27-29
Minttu71 (43).............................. 9kp / 30
Zandi (39).................................. 7kp / 24-30
Glearblue (44).............................6kp / 25-29
Äiti seiskanelonen (40)................. 4kp / 26-30


Piinailupäivät:

äiskä-73 (41).................dpo 14
~lounakehto~ (41).........dpo 11
sahramiini (42)...............dpo 11
Jimima (42)....................dpo 4

Plussanneet: :heart:
Saana72 (41) - 02/2014
Iines* (40) - 03/2014
Tuuliannaliina (40) - 03/2014
Esteri1 (40) - 5/2014
Vesipossu (41)- 7/2014
Jopo73 (41) - 8/2014
Fleur (39) - 9/2014
bugsy (44) - 9/2014


Taustailijat:
mörrinkäinen (36)
Susseli72 (42)
Memmu05 (40)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43)
Tintti-Tiivari (43)
Fiialiia (40+)
Piksukka (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
Vauvahaaveita #3 (41)
Kessu (41)
Jetsulleen (39)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Huomenia!
Täällä sekin toivo jota ei ollut, alkaa hiipua. Eilen ajattelin että jes! kun rinnat pamahtivat kipeiksi. Illalla sitten kipeytyi selkä mikä ei yleensä tiedä hyvää :( Tosin selkä oli kipeän kipeä eikä kuumottava niinkuin ennen kk ja nyt nääkin tuntemukset alkaa hävitä. Nyt vasta kp 23 ja kaksi edellistä kiertoa 25 pv vaikka kevääseen saakka oli 26-28... Plääh.
 
Ääh just kirjoitin vaikka mitä, niin nakkasi minut pellolle, mokoma.
No uudestaan, jos muistan mitä piti kirjoittaa...

Olen kyllä lueskellut joka ainoa päivä juttujanne, mutta kun ei meinaa päästä koneelle kirjoittelemaa hetkeksikään. Pahoittelut siis räähkän saavuttamille ja muistakaa, että joka kuukausi on ainakin yksi plussannut kestävästi, joten kenenkäs vuoro onkaan seuraavana :D

Jopo73 en ole vielä uskaltautunut tuonne odotuspuolelle tulla, kun ei tahdo mennä itsellä jakeluun, että oikeasti tässä ollaan siis raskaana, apua, apua

Kaiken maailman ajatuksia ja kauhukuvia lentelee pään yli, mutta en anna niiden tehdä sinne pesää. Kun nyt vain aika menisi hieman eteenpäin, että pääsisi tuonne +10 viikoille, niin sitten uskaltaisi oikeasti vähän jo iloita.

Näin unta yhtenä yönä, että olin terveydenhoitajalla, ja hän katsoi mahaan ja sanoi, että poika siellä on. Olin vähän pettynyt siinä, koska olin varma, että on kaksoset tulossa :LOL:

No, ei auta kuin jatkaa odottelua ja oireet on kyllä ihan raskautuneen oireet, ällötystä ja kaikki hajut on sata kertaa voimakkaampia, ja tietenkin ne pahat hajut....

Oikein kirpakkaa päivää kaikille!

T: bugsy (7+2)
 
Sahramiini: No voihan rähmä, mutta joskos tuo selkäkipu on sittenkin jotakin ihan muuta. Odotellaan nyt rauhassa vielä pari päivää. Kohtu & co (hormoonit) tahtovat heittää meille haasteita, ja teettää kärrynpyöriä... heitellä sinne tänne, mutta maltetaan me mielemme, eikä anneta epätoivon nostaa päätään!

(Myöhemmin...)

No eipä ole nyt minullakaan ilouutisia kerrottavaksi. Tuhruttulua!!!??? Miksi nyt, kun Minulla ei ole ollut koskaan aikaisemmin tuhruttelua jo 24/28 päivänä, ja keväällä muutaman tuhruttelukertojen jälkeen minulla on ollut ihan normaalit kierrot. Höh - miksi nyt näin? Pikkuisen tylsäksi muuttui tunnelma, ja näissä tunnelmissa jään odottamaan perjantain/lauantain kuukautisia, ja voihan olla, et kierto jää nyt lyhyemmäksikin kuin 28 päivää. Pöö - tylsää.:(

Mitä mä sanoinkaan Sahris? Ei anneta epätoivon vallata - no... Sniif... Eihän tässä muutakaan voi.

(Myöhemmin....)

Ja toivonkipinä herää...

Tuo pienen pieni tuhruttelu tapahtui kello 13. ja nyt kun kävin vessassa niin paperi oli taas aivan siisti. No voihan vietävä kun minua kiusataan. Epätoivosta toivoon!

Te ystävät rakkaat, joilla on ollut tuota typerää tuhruttelua ennen kuukautisia, niin milloin teillä oikein alkaa tuhruttelu? Nyt näyttäisi minulla olevan 10-11 päivää ovulaatiosta. Ja onko se määrältään säännöllistä ja jatkuvaa, vai voiko olla vaikka puolipäivää kokonaan turuttelematta ja sitten taas? Minulla oli nyt vain tuo yksi hennon hento vaaleahkon punainen tuhruttelu ja tahra wc-paperissa eikä pikkuhousunsuojaan ole tullut oikein kunnollista tahraa, vain tosi pieni 7mm haaleavnvaalea tuhru... Pienesti elättelen toiveita kiinnittymisvuodosta, mutta plääh... näinköhän?

Ja bugsy: tiedän noi pelon tunteet, ja miten on melkein mahdotonta iloita raskaudestaan kun vain pelkää sen puolesta. Mutta levollisia ja rauhallisia hetkiä. Ihanaa kun kirjoittelet yhä tänne! Jatka vain jatkossakin kuten kaikki muutkin plussanneet... :)

(...takaisin töiden pariin...)

~lounakehto~ :(
 
Viimeksi muokattu:
Lounis, mulla alkoi tuhruttelu yleensä dpo 9-10. Ja muistan kyllä, että se käyttäytyi välillä just niin, että salaa toivoin sen olevan kiinnittymisvuotoa tai jotain muuta raskauteen liittyvää...eli esim. aamulla tuli pikkuhousunsuojaan pieni täppä JOTAIN, ihan kuin olisi kuivahtaneella vesiväripensselillä sutaistu, sitten ei mitään edes pyyhkiessä, sitten jotain vaaleanpunaista/oranssihtavaa/kikertävänkukertavaa...

Tässä plussakierrossahan mulla oli todistettavasti kiinnittymisvuotoa dpo 6-9. Se ei muuten poikennut tavallisesta tuhrusta, mutta se alkoi tavallista aiemmin ja pienellä kirkkaalla verenvuodahduksella ja loppui sitten tyystin 3. päivänä. En kuitenkaan luonnollisesti voinut olla varma sen loppumisesta kuin sitten vasta kun se loppui, eli 3. päivänä :) Siihen asti vain kirosin, että tuhru alkoi tavallista aiemmin.

Tsemppiä ja onnea!

Jopo rv 11+3
 
lounis, mun kk-kalenteri on kotona :kieh:, mutta tosta normikalenterista katsottuna tiputteluvuoto on joskus alkanut jopa dpo6, mutta 2x dpo10 ja 2xdpo12, muut kalenterissa olevat kierrot olen tainnut käyttää lugeja, joten tiputtelua ei oo ollut. (ja kiertojen pituudet kp28-30)

Ja juuri tuollasta. Yhdellä wc käynnillä tulee jotain ja sit loppupäivänä ei mitään. Joskus on voinut olla runsaampaa (useammalla käynnillä) Ja jos käy usein vessassa, ei ehdi suojaan tulla yhtään mitään.

mut huolimatta tiputtelusta, on aina jaksanut toivoa loppuun asti, koska on lukenut juttuja (tai ehkä vain yhden jutun, se riittää), missä tiputteluvuodosta huolimatta on saanut plussan.
 
Viimeksi muokattu:
Uuu...auts! Ja helpotuksen huokaus!

No on sulla sahris mielikuvitus! Mut hyvä niin, sitä on kiittäminen kun mä oon nyt tosi 'rento' - turhaan ressaan pikkutöhryistä.

Niitä ei oo nyt muutes tullut lisää... Yritän jatkossa pitää pikkupoksut ojennuksessa ja kikkurani kurissa... Sormet ristissä jännäään, meidän molempien puolesta!
 
Nonnii Lounis, niinku näet ni ei kaikki ole niin vakavaa :D

Ite oon yrittäny olla miettimättä oloja, mut onhan näitä ollu. Tämänaamuinen selkäsärky joka alkaa olla ohi, tissit on vielä vähän arat. Just muistin, että toissayönä heräsin ja valvoin kun alavatsaan koski - ja kk pitäis alkaa vasta pe! Ainoo ehkä toiveitaherättävä juttu on, että vaikka rakastan kantarellikastiketta, eilinen maistui ihan pelkästään homeelta. Pthyi!

Onko sulla Lounis ollu sen karvaonnettomuuden lisäksi mitään merkittävää :) ?
 
Olen täällä ihan täpinöissäni lääkärireissun jäljiltä: Noin kuukausi sitten kävimme mieheni kanssa ensimmäisen kerran hedelmöitysklinikalla. Nyt on labrat selvitelty, ja tulokset olivat positiivisemmat kuin osasimme odottaa: ongelmia on, mutta ei niin pahoja kuin pelkäsimme. Inseminaatio on meille riittävä hoito (tällä hetkellä ainakin), minä kun epäilin heti tarvetta isommille hoidoille. Sukusoluja on, ja ne ovat ihan sopivia, mutta eivät meinaa irtaantua eikä uiskennella, joten pientä avitusta siihen tarvitaan.

Jos juuri valitin tuntuvan, että asiat eivät ole alkaneetkaan, niin nyt tuntuu sitten vatsanpohjassa asti, kun lähdetään liikkeelle oikein tosissaan. Seuraavien menkkojen alkaessa Lezorolia (ovulaation aikaansaamiseksi), tikutusta ja jos onnistuisin saamaan plussan, niin 42 tunnin sisällä inseminaatioon! Näin asiasta tietämättömälle hirveän jännittävä ajatus, että tulisi + ja pitäisi heti soittaa klinikalle ja rientää samanpäivän aikana inseminaatioon. Miehelläkin tiedossa tarkkaa aikatauluttamista. Tulossa on myös munatorven aukiolotutkimus (josta googletin kivuliaita kertomuksia :() ja ultraus. Kovin paljon tapahtuu, kun seuraavat menkat suvaitsevat tulla. Pyörryttää ajatuskin kaikesta uudesta....

Kertaheitolla kaikki muuttui todellisemmaksi, ja ajatusmaailma alkoi sitten heti pyöriä näissä asioissa. Aiemmin en ole antanut itseni miettiä kovin pitkälle, kun ajatukset eivät ole olleet realistiset ja pelkäsin suurempia ongelmia. Tiedän, että prosessi voi olla pitkä ja täynnä alamäkiä, mutta haluan lähteä liikkeelle positiivisesti ja mukavalla jännityksellä, enkä miettiä kaikki mahdollisia karikkoja. Hirvittävän jännittävää aloittaa homma!

Onko teillä positiivisia kokemuksia inseminaatioista? Entä kokemusta Lezirolista tai munatorvitutkimuksesta? En tosiaan tiedä tämän tyyppisistä asioista yhtään mitään, kun ei ole koskaan liittynyt elämääni, nyt kummasti alkoi kiinnostamaan... ;)
 
Viimeksi muokattu:
Te ja teidän karvanne :D Toivotaan nyt parasta ja Bugsy...hopi hopi...(ja Fleur myös), toiselle puolelle sieltä.

Hedelmiina, loistavia uutisia :) Varmasti jännittää ja hirvittääkin! Tosi hyvä, että haasteille on nyt nimi ja niitä voidaan hoitaa. Toivotaan, ettei teidän tarvitse enempiä tutustuakaan noihin hoitoihin. Mulla on niistä vain toisen käden tietoa, joten annan asioista paremmin tietävien kommentoida tarkemmin.
 
Ihanaa Hedelmiina! Sinullahan on tietyllä tapaa parempi tilanne kuin monella muulla! Minutkin on vain normigynereissulla ultrattu ja katsottu että kaikki on päällisin puolisin okei. En kuitenkaan tiedä onko minussa tai miehessä jotain muuta kummaa sitten. Sinä tiedät että teillä on hyvät mahdollisuudet onnistua - siis hirveästi onnea matkaan :)
 
Juu, kyllä on nyt tutkittu lähtötilanne tarkkaan, selvitetty mahdolliset esteet sekä mieheltä ja minulta. Hyvä näin, koska miehen puolelta emme edes osanneet odottaa mitään ongelmia, joita sitten löytyi, ja minun puolelta taas pelkäsimme turhaan isompiakin ongelmia. Nyt ei mene sitten aikaa vääriin hoitoihin/hoitamattomuuteen. Yksityisellä, kun olemme käyneet, niin rahaa on kyllä palanut jo tähän mennessä kiitettävästi :/ ja lisää menoja tulossa, mutta parempi että on tutkittu ja hutkittu, jotta ei aikaa kulu turhiin yrittelyihin tms. ja koska tuo ikä koko ajan lisääntyy, olen valmis maksamaankin, että päästään nopeammin alkuun.

Kiitos tsempeistä =)
 
Sahris: Heh heh... Hih! :D Juu, tuo kikkuratapaturma jääköön nyt kertaaluontoiseksi! Nyt oon sykertänyt vallattoma pöheikköni papiljooteille huomista varten niin eiköhän mokoma pysy jatkossa ojennuksessa harmia aiheuttamatta!

No, kyllä mulla kaikenlaista oloja on ollut... Vaikka yritän sinun tavoin olla keskittymättä sisäisiin tuntemuksiin ja olotilamuutoksii. Mulla on ollut pari päivää jotenkin sellainen 'turpean täyteläinen' olo, mitä se ikinä sitten meinaakaan. Eilen olin jopa varma, että olisin raskaana pian - intuitio oli siitä hyvin vahva. Kikkuraongelma sitten läväytti mut pärställeni asfalttiin ja todellisuuteen, raskaustunne karisi kyllä siinä sitten samalla.

Sitten suklaa - se on mun salainen intohimoni kello kaksi iltapäivällä ja tänään se ei maistunut lainkaan. Toukokuussakin olin täysin syömättä Fazerin sinistä koko raskauden ajan...

Tissit, nännit ym. sellaset ei ole kipeat vaikka kuin yritän niitä nyhtää.

Mutta hei - Hyvä kun selkäkipusi on tiessään! Pysyköön poissa!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä