40+ so what wol.13

Mur-mur....Sullahan on siellä mielenkiintoiset oltavat Onko siulla missään jemmassa raskaustestejä? Täällä on muuten nyt aika monella ihunaisella tuollainen pikku vuotelu merkinnyt kyllä jotain ihanaa ihmettä :heart:

Kiertolistaa päivittäessä huomasin, että aika monella alkaa lähenemään piinapäivät ja löysinpäs tällaisen tarjouksen verkkoapteekista:

FindOut Fertest ovulaatiotesti 2-3 kuukauden pakkaus - 1,90EUR - Verkkoapteekki.fi
Tosin pitää käyttää 9/13 mennessä...

...ja kyllähän tuollaiset 15 liuskaa yhdessä kierrossa käyttää... seuraa vaikka ovisviivan vahventumista kierron loppua kohden ennen kuin r-testi näyttää positiivista :saint::heart::D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur*
Ihuna Oliivitar:kiss:..ei täällä kyllä mitään pylläriä masussain ole, ihan vain se huru akka taas tekee tekosiaan - odotuttaa ittiään:kieh:

Tuolla samaisessa firmassa oli muinoin R-testejä(liuska&puikko)myöskin edullisesti ja sitten myöhemmin ilmatteeksi postareiden hinnalla, taisi olla noita David testejä.

Kovasti niitä täällä olkkarissamme tilaukseen pistettiin;)..ja nyt sitten höpsähin tuollaisen tilaamaan mistä linkin laittelit(voin testailla, vieläkö se ovis tapahtuu silloin kun niin luulen tuntemusten perusteella) JA..löytyipä sieltä ilmaisiakin tuotteita(4.50e postareilla)
Tässäpä näitä muutama..
Verkkoapteekki.fi

Juuri tarvitsinkin jalan kuorinta&kosteusvoidetta, tilasin myös Auringonhattu uutetta ja punkkipihdit, sekä Laventelikylpyöljyä: voi laitella muutaman tipan öljyä ilmanraikastimeen, tai sitten ajattelein näin: wc:n altaaseen lämmintä vettä saunailtana..lämmin höyry tuo laventeliaromeja kylpyhuoneeseen - antaisiko tuo rauhallisemman unukan siten?..:)

Juuuuu ja noita Fructolaxin-hedelmäkuutioita myöskin sain 28kpl 4.50e postreilla.
..miun miehellä on välistä ongelmaa vattan kera:x jos noista vaikka apuja..

Eli.."ostin kun sain niin halavalla"..noinhan se Sulo Wilenhin aina tapasi sanoa siinä Tankki täyteen-sarjassa muinoin:D

Oliivitar..noissa O-testeissä taisikin olla se se viim. käyttöpäivä 9/2012..mutta jos normaalisti varastoitu, eiköhän lie ihan käyttökelpoista tavaraa vielä.=)
..voi dippailla sitten ihan urakalla!:cool:

..nati nati ja plussakasta viikoa olkkariimme:heart::heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: oliivitar
:LOL: Ohhops niinpäs olikin vuodet menneet sekaisin, minulla. Sitä on jo tottunut, että päivissä tulee sekaannuksia, mutta että jo vuosissa... Sitä se ikä teettää :D Ei voinut enää selvemmin näkyä. Mutt juu, luulen miekin, että ihan käyttökelpoisia ovat. Voimmekin Mur-mur tehdä tällaisen empiirisen tutkimuksen, kaksi tutkijaa/kokeilijaa testaa, niin eiköhän toimivuus ole selvitetty :D

Mie tilasin tuolla facebook-kampanjalla Auringonhattu-uutetta. Olen käyttänyt sitä ulkoisesti lapsilla hyönteisten puremiin ja pieniin haavoihin ja ihottumiin. Yllättävän monipuolinen tuote! Ja sitten tilasin itselleni vehnänalkioöjlyä parantamaan hedelmällisyyttä


Mitä on vehnänalkioöljy?

Vehnänalkioöljy on luonnon rikkain E-vitamiinien lähde. E-vitamiini on vahva antioksidantti, joka suojaa kehomme soluja härskiintymiseltä ja ennenaikaiselta vanhenemiselta. Vehnänalkioöljyn edullinen rasvahappokoostumus (mm. kasviperäinen omega-3) korostaa öljyn sydänystävällistä kokonaisuutta. Antioksidanttien tarve korostuu raskaassa fyysisessä rasituksessa.
E-vitamiinia suositellaan myös huonosta ihosta kärsiville sekä raskauden aikana suojaamaan ihoa raskausarvilta.


Mitkä siinä ovat mahdollisesti raskautumiseen vaikuttavia ainesosia?

E-vitamiini ja sinkki. Vehnänalkioöljyllä voi olla raskautumista edistäviä vaikutuksia niin naisille kuin miehillekin:

Vehnänalkioöljy sisältää tärkeää E-vitamiinia, jota nimitetään yleisesti hedelmällisyysvitamiiniksi. Raskaana olevan, juuri synnyttäneen ja imettävän äidin pitäisi myös syödä sitä säännöllisesti. Kokemuksen mukaan naiset, joilla on taipumus saada keskenmenoja, kärsivät yleensä E-vitamiinin puutteesta. Vehnänalkioöljyn pitkäaikainen käyttö voi osaltaan ehkäistä keskenmenoja. Vehnänalkioöljyn pitkäaikainen nauttiminen lisää sukupuolista vitaliteettia, sillä se elvyttää sukurauhasten toimintaa. Vehnänalkoöljy ei ole suinkaan mikään kiihottava lemmenjuoma. Vehnänalkiot edistävät ja taasapainottavat luonnollisella tavalla elimistön toimintaa antamalla E-vitamiinia. E-vitamiinin puute nimittäin voi osaltaaan aiheuttaa seksuaalista heikkoutta.


Mur-mur:
Ihuna Oliivitar..ei täällä kyllä mitään pylläriä masussain ole, ihan vain se huru akka taas tekee tekosiaan - odotuttaa ittiään
höh.....:(


En olisi pistänyt pahitteeksi jos tuo vehnänalkioöljy olisikin ollutkin kiihottava lemmenjuoma :D:saint:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina



Maanantai 05.08.2013

nimi / ikä........................kp.....................yrityskerta

Bugsy (43).......................kp 8/28-31............yk1
PippuriPiia-70 (42)..........kp 11/26-28...........yk 8?
Marza (43).......................kp 11/30.................yk 2v
Tintti-Tiivari (43).............kp 12/20-26................yk 10
susseli72 (41).................. kp 12/23-27.......... yk 5
oliivitar (42)...................kp 13/26-32..........yk 8
Fiialiia (40+)...................kp 27/27-30...........yk yli 6v
Minttu71 (41)..................kp 27/30................yk 7
Limppu72 (41)................kp /25..................yk1
Morticia (44)..................kp ?/29-35..........yk ?
Mamma vaan (41)...........kp ?/24-25............yk 2v
Justiina (40)...................kp ?/30-60............yk ?





piinailupäivät:

Fiialiia (40+)..............dpo13



plussanneet:

sirppuliini (40)........28.3.13........yk 2
mamuska7 (39)........22.4.13........yk ?
äiskä-73 (40)............6.6.13..........yk 7

onnenmurunen (39)...18.6.13....yk3
Esteri1 (40).....13.7.13(dpo18).....yk9
Talvi-74 (39)..... 16.7.13....yk5
Memmu05 (40)...28.7.13(dpo14)...yk2


taustailijat/kadonneet:
lily-rose (38)...............kp?/28.........yk?
rominas (42v).............kp?/26-27.......yk2
sinivatukka (43).........kp?/22-32......yk4
sarialeksandra (42)....kp?/30...........yk2v
anuliini72 (41)............kp?/27............yk2
tepias (42)...................kp?/26-29.......yk10
wienna (41).................kp?/?..............yk?




hcg calculator and hcg level tool | babymed.com
 
Viimeksi muokattu:
Kaivelin hyllyltä Multivitan Raskaus ja imetys Purnukan ja saantisuositukset ovat seuraavat:

E-vitamiinia 15mg, joka on 125% vrk:n saantisuosituksista
Sinkkiä 15mg, joka on 150% vrk:n saantisuosituksista

Vehnäalkioöljystä sanotaan seuraavaa:

"Luonnollinen E-vitamiini parempi kuin synteettinen
Luonnossa E-vitamiinit esiintyvät aina erilaisten ns. tokoferolien ja tokotrienolien yhdistelminä. Luonnossa vallitsevan monipuolisuuden uskotaan olevan tässäkin kohtaa yksittäistä puhdasta aineosaa parempi. Nykytiedon mukaan luonnollisten E-vitamiiniaktiivisten yhdisteiden seoksen uskotaan olevan elimistöllemme puhdasta (synteettistä) alfa-tokoferolia parempi vaihtoehto. Luonnollinen voittaa synteettisen puhdasaineen hyväksikäytettävyydessä ja antioksidattitehokkuudessa."


Vehnänalkioöljy sisältää myös sinkkiä ja laitoinkin kyselyä Neo-E merkkisistä öljystä tässä taannoin ja vastaustakin sain:

"Hei, ja kiitos viestistänne.
Olette oikeassa, sillä vehnänalkioöljyssä on sinkkiä. Vehnänalkiossa on
sinkkiä noin 17 mg/100 g. Vehnänalkioöljyssä on puolestaan noin 12 mg/100 g.
100 g öljyä on 1 dl eli 100 ml ja tuotteen annostus on 5 ml päivässä, niin
päiväannoksessa on laskennallisesti 0,6 mg sinkkiä. Sinkin saantisuositus on
15 mg ja päivittäisien saannin vertailuarvo 10 mg, joten ohjeen mukaisen
annoksen nauttiminen Neo-E öljyä päivittäin ei aiheuta liikasaantia yhdessä
normaalin sinkki- tai sinkkiä sisältävän monivitamiini-hivenainevalmisteen
kanssa"


Meikällä alkoi olemaan jo niin monta eri purkkia hyllyllä, että päätin toistaiseksi syödä vain tuota Multivitaa ja Vehnänalkioöljyä. Vaikka onkin sanottu, että jokinen hivenaine ja vitamiini pitäisi ottaa omasta purkista... tai ainakin olisi parempi Ja saantisuositukset näyttävät heittelevän jo näissäkin tuotteissa :D

Esim.Foolihaposta Tohtori Tolonen puhelee näin:

Foolihapon päivittäinen saantisuositus nostettiin äskettäin Suomessa 180:sta 300 mikrogrammaan/vrk eli µg/vrk. Yhdysvalloissa ja Kanadassa suositellaan jo 400 µg/vrk ja Englannissa eräät neurologit suosittavat jopa 800 µg/vrk. Kuopion yliopiston tutkimusten mukaan foolihapon, B6- ja B12-vitamiinien piilevä vajaus on yleistä Suomessa.

Foli-B Strongia suositellaan käytettäväksi erityisesti myös raskautta suunnitteleville ja odottaville naisille. Foolihappo on välttämätöntä sikiön normaalille kehitykselle. Hedelmällisessä iässä olevan naisen tulisi ottaa foolihappoa ruoan lisänä jo ennen hedelmöitystä. Myös tulevan isän kannattaa ottaa foolihappoa, koska se lisää siittiöiden määrää ja parantaa sperman laatua.
 
Minulla on nyt sellainen surumielisyys mukana tässä kuumeilussa... Enää en ole keksinut niitä surkuhupaisia selityksiä, miksi oli hyvä ettei tärpännyt... Niin minä myös Susseli niitä selityksiä olen löytänyt jo monta :kiss: Sitä suojelee jo etukäteen itseänsä jottei sattuisi niin kovasti... Nyt vain voin toivoa
 
Heippa vaan teille ihunaiset naiset!

Niinpä minä näytän kovin yksinäiseltä tuolla piinislistalla ja kyllä minutkin sieltä voi poistaa. Vielä ei tule kuin pikkuruisen verran verta, mutta huomenna varmaankin hanat jo aukenevat - on sellainen kivulias olo.

Toivottavasti nyt sitten tulee muita listalle. Minäkin siellä lähinnä tsemppauksen vuoksi, koska ne mahkut ovat aika pienet. Hyvinhän täällä on nyt kesällä puhurit puhaltaneet, joten eiköpähän niitä lisääkin saada, vai mitä naiset?

Olen taasen lomamatkalla, joten tämä netissa surfaaminen on vähän niin ja näin, mutta kunhan saan uuden kotini järjestykseen (siis tässä parin viikon sisään), niin enköhän sitten taas vieraile täälläkin useammin.

Aurinkoa ja hyvää mieltä elokuisiin iltoihin!
 
Joo oo, tulihan se aamusta akan kutale kylään..ja niin vuotelee taas että kolme sidettä pöksyssä:kieh:

Viikon repi mökillä joka yö: peffaa, reisiä ja selkää haitaten unta ja sama meno jatkuu nyt siis taas viikon:headwall:per**le!:mad:

Oliivitar:kiss:jospa siun mieli vielä syksyn aikaan suureksi iloksi muuttuis - tärpin merkeissä.:heart:

Puuu Puuuh+++++++:whistle:kaikille ihunille tänne olkkariin:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: oliivitar



Tiistai 06.08.2013

nimi / ikä........................kp.....................yrityskerta

Fiialiia (40+)...................kp 1/27-30.............yk yli 6v
Bugsy (43).......................kp 9/28-31............yk1
PippuriPiia-70 (42)..........kp 12/26-28............yk 8?
Marza (43).......................kp 12/30.................yk 2v
Tintti-Tiivari (43).............kp 13/20-26.............yk 10
susseli72 (41).................. kp 13/23-27............ yk 5
oliivitar (42)....................kp 14/26-32............yk 8
Minttu71 (41)...................kp 28/30................yk 7
Limppu72 (41).................kp ?/25..................yk1
Morticia (44)...................kp ?/29-35.............yk ?
Mamma vaan (41)............kp ?/24-25............yk 2v
Justiina (40)....................kp ?/30-60............yk ?





piinailupäivät:

Susseli72 (41)..................dpo 1


plussanneet:

sirppuliini (40)........28.3.13........yk 2
mamuska7 (39)........22.4.13........yk ?
äiskä-73 (40)............6.6.13..........yk 7

onnenmurunen (39)...18.6.13....yk3
Esteri1 (40).....13.7.13(dpo18).....yk9
Talvi-74 (39)..... 16.7.13....yk5
Memmu05 (40)...28.7.13(dpo14)...yk2


taustailijat/kadonneet:
lily-rose (38)...............kp?/28.........yk?
rominas (42v).............kp?/26-27.......yk2
sinivatukka (43).........kp?/22-32......yk4
sarialeksandra (42)....kp?/30...........yk2v
anuliini72 (41)............kp?/27............yk2
tepias (42)...................kp?/26-29.......yk10
wienna (41).................kp?/?..............yk?




hcg calculator and hcg level tool | babymed.com
 
Viimeksi muokattu:
Fiialiia en olisi millään halunnut sinua tuonne kiertolistalle vielä laittaa :hug: Huikkaahan tänne, jos vaikka saisinkin sinut plussanneisiin laittaa

Ovistelu liuskoin alkanut ja heti pukkaa hailukkaa viivaa, tuleekohan Oili sitten jo kp16 tienoilla :confused: Minun kohdalla ei voi säännöllisyydestä edes puhua :D

Onko muita Oviksen metsästäjiä?

Mur-mur Voi pahuksen huru-Akka, voisi olla armollisempi :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Heissulivei vaan elossa ollaan ja mies tuumas toissailtana että mulla on varmaan ovis käsillä ja olin ihan et hä?? :O että mies tuumaili tollasia ja meillä on oikeasti niin että mies varmaan innokkaammin oottais vauvaa kuin minä vaikka kuume onkin hirmuinen ainahan tuo on ollu ostamassa testejä jos hiukankin oireilen :whistle: on tuo niin rakas mies ja toki meille vielä yhden tahtoisin mutta oikeasti mä en tiedä enää että jaksanko ees täällä kirjoitella mää oon jo niin vanha tähän ketjuunkin että kirin jo tuolla muiden edellä niin ajattelin että jos toiset kuumeilis täällä ja mä varmaan jossain muualla sitten vaan lueskelisin.
Huono päivä mulla muutenkin oltiin rannalla niin oli sinilevää ranta täys ja ei päästy uimaan sitten ollenkaan
[/URL][/IMG]
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TR
Miulle tuli ne edukkaat FindOut O-testit tänään..dippasinpa sitten kp2 sen samaan tapaan kuin muitahin testejä ja en muistanut että noita pitäisi lilluttaa virtsassa 5min?!

Heti alkoi toinenhin viiva piirtymään ja 5min kohdilla viiva puolet kontrolliviivasen vahvuudesta(jollei enemmänhin)

Näissä olikin viimonen käyttöpäivä 5/2015 - eli ihan ovat tuoreita.=)

Oliivitar - sinähän samoja tilailit, dippaisitko ihuna ja katsoisit miten siulla viivanen käyttäytyy?:wave:

Tämän firman testejä olen käyttänyt vain 2 kpl ja nekin olivat R-testejä..tosi heikosti näyttivät viivasta kun muut R-testit jo vahvaa viivasta.

Olen dipannut jos jonkinmerkkisiä muita O-testejä tässä vuosien saatossa(4v) eikä ennen ole noin vahvaa viivaa ollut Kp2..

Noita pitäisi kuulemma vielä aamuvirtsaan dipata kun muun merkkisiä mieluusti vasta siitä seuraavaan tai päivä sellaiseen.
 
Mur-mur tuli miullekin tänään postissa paketti, äsken sen avasin ja niin täälläkin oli ihan tuoreita liuskoja 5/2015 Ja nyt näin vuodetkin selkeästi, tarkistin kahdesti :LOL:

Ja ihmetyttipä tuo ovistestien ohje, yleensä mukana on A4 jonne mahtuu kaikki kieliversiotkin ja nyt oma vihkonen :D Ja 5 minuuttia tosiaan pitää liottaa liuskaa dipissä :O Tehen illasta dipin ja katselen mitä näyttää ja tulen tänne kertoilemaan, mulla on vertauskohteena kuiteskin aamun PC-testi. Ja aamulla suositusten mukainen dippaus ;)

FindOut Fertest ovulaatiotesti 2-3 kuukauden pakkaus - 1,90EUR - Verkkoapteekki.fi
Laitoin linkin uudestaan, vielä näytti olevan varastossa :saint:
 
Viimeksi muokattu:
Oliivitar, mä olen digitaalisella ovistestillä aseistautuneena liikkeellä ;) Miestä taisi huvittaa tässä kierrossa turhan varhain, joten koti-insseiltiin sitten lähempänä h-hetkeä. Mutta enpä tiedä, miten meni tai ei mennyt. Hymynaama tervehti sunnuntaiaamuna, vaan edelleenkään en tiedä, miten nopsaan tai verkkaan siihen pitäisi reagoida. Eilen lähdin heti aamusta ystävän mökille, joten loppuviikon ja sunnuntain varaan jäi...

Yritän olla harmittelematta sitä, miten meillä ei oikein voi tjottailla ja luottaa mihinkään joka toisen päivän aktiivisuuteen. Huolensa kullakin, meillä tämä.

Oman navan ympärystöstä sen verran lisää, että töihin palaaminen alkaa jo melkein tosissaan jänskättää. Osaanko mitään? Jaksanko miten? Vai onko se niin kuin pyörällä ajaminen, että kohta jo kurvailen kuin en muuta ikinä olisi tehnytkään =)
 
Ok Oliivitar - jäänpä odottelemaan siun dippaustasi.=)

Mietin tässä..kun miehän olen jo vanha tipunen, saattaa LH olla kierron aikana jo enempi koholla, kuin esim. vuosi takaperin..silloihan se O-testi alkaa antamaan monasti koko kierron ajan sitä aikas vahvaa viivasta ja ovista(mahdollista)on jo vaikiampi enää arvuutella testeinkään.:|
 
Mur-mur tässä miun satoa kp14
Vihreä aamun PC
Punainen illan FindOut



Eli näyttäisi mielestäni aika lailla oikein =) Poikkeuksena tosin, että FindOut testi on tehty illalla parin tunnin pidätyksestä kun pitäisi dipata aamulla.
Mietin tuossa kun LH:han reagoi myös kuukautisiin, voisikohan sinullakin olla niin? Täällä kaksplussalla oli jossain keskustelu, missä rouvat totesivat lh-nousua kuukautisten aikana

Muuten se testikuppi oli kätevä :) Siinä oli raja, mihin asti näytettä on oltava ja liuskalle oma "pystypaikka" Oli iiisiii :D

...niin ja mun kännyssä on munakello :LOL: ...
 
Viimeksi muokattu:
Heissulivei taas. Kiitos mu-mur kun vastailit kysymykseeni, en tienytkään, että olet 48v, mutta ihanaa, että toivoa et ole heittänyt hukkaan. Harmitus kun se akanketale saapui, aloin jo toivoa sinulle ihanaista yllätystä.

Mulla kp 13- tai 14, mutta tänään siis ovisviivat aika vahvat. Tänään siis touhuilemme ja huomenna uudestaan sit illalla, onneksi nyt näyttävät nuo viivat hyviltä.

Kattelin noita vaihdevuositestejäkin...jos niitä ostaisi ensikierrossa, jos ei nyt tärppää.

Mutta nyt ukon viereen, ennenkus nukahtaa;)
 
Oliivitar - laittaisitko miulle linkin siitä keskustelusta LH:n noususta menkkojen aikaan?:wave:
..jos vain löydät - kiitos jo edeltä:heart:

..miun dippauksessa viivanen oli jonkin verran vahvempi kuin siulla.

Tuon CB:n sivustolla olevan kaavion mukaan LH nousu olisi juuri kierron alussa pientä:
Kuukautiskierto ja ovulaatio

Myöskin Hedelmällisyys.fi sivustolla mainitaan, että LH hormonia on hyvin pieni määrä kierron alussa:
"Munasolun kypsymiseen tarvitaan sekä FSH:ta että LH:ta, mutta LH:ta tarvitaan vain hyvin vähän. Pienintä munasolun kypsymiseen tarvittavaa LH-altistusta kutsutaan LH-rajaksi"
..JA
"Toisaalta tutkimukset ovat osoittaneet, että liiallinen LH-altistus on munasolujen kypsymisen kannalta vahingollista.(miulla varmasti jo näin..)
Suurinta munasolun kypsymisen kannalta turvallista LH-pitoisuutta kutsutaan LH-katoksi."

Näin sitä kaikkea oppii kun vanhaks elelee.

..ja luulenpa nyt fundeerattuani/opiskeltuani netin ihmeellisestä maailmasta asiaa kunnolla;) että: LH alkaa jo nousta alkukierrosta kun siellä niitä viimosia munasolun riäppiäisiä enää jäljellä..jep, näin se menee.

Viimeisten kahden kierron ovikset olleet: Kp10 ja Kp11..ja kun mennään muutama kierto taaksepäin, ovis olikin parilla kierrolla vasta Kp22 ja 26!!!
..ei ikuna aiemmin ole noin myöhään ollutkaan.

Normisti vuosia ollut ennen heilahteluita aina Kp11-Kp14 välillä(poikkeuksena -09 tärppi taisi olla Kp16 oviksesta)

Nyt mielenkiinnolla tämän kierron dippailenhin noilla "ale" testeillä ja katson, sattuuko mahdollinen vahva viiva testissä&vahvat oireet samaan syssyyn?=)
 
Viimeksi muokattu:
Juu, näinhän se tosiaan menee..
"Ennen viimeisiä kuukautisia - menopaussia, kierron pituus vaihtelee. Follikkelivaiheen lyhentymisen myötä,(LH alkaa jo nousta kierron alussa) kuukautiskierronkin pituus lyhenee(juuri näin miulla)
Toisaalta anovulatoristen kiertojen aikana, kierrotkin pitenevät."(ja näin..)

Vaikka tämä onkin "kuumeilupino" laitan kuitenhin tämän linkin, oli helppotajuisesti ja kivasti kirjoitettu:
Artikkelit | Terveyden avaimet | Terveyden Tukipilarit | Terveysinfo

Pyydänhin muistaissain 13.8 omalta lääkäriltä lähetteen hormonikokeisiin.

Taitaa miulla olla jo kovasti tuo Estrogeenidominanssi päällänsä= prgesteroni hormoni laskee ja estrogeenia sitten liikaa= vit***aa usein, kuumia aaltoja, limakalvojen ohentumista/kuivuutta, haluttomuutta-pläääh!:kieh:

Vanhoja pinoja illalla selaillessani, olinkin jo 2009 tätä asiaa sivunnut/miettinyt kovasti.(tärppi kävi 12/09 ei vain kestänyt)

Tämä premenopausal-mamma:D lähtee nyt tupekille ja koittaa sitten mammimista - Ötyä:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä