40+ so what wol.13

MAANANTAI 9.1.2017

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Hupsu Haave (42)............1................... 43/28
bugsy (46) ......................?.................. 26/28-30
Luppana76 (40)..............7................... 26/28
Jimima (44).....................2................... 21/28-30
Minzi (40) ......................3..................... 18/26-29
Athina74 (42)..................6.....................15/28-30
Kasenja (40) ..................2.................... 14/26-29
Levari (38)....................1.......................9/27-33
Roxanne (42)..................1................... 9/29
Iid@ (44).......................2.................... 8/26-28
zammakko (42)...............1................... 7/25-40

Hoidoissa olevat:

Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
Hupsu Haave.............. pp 25
Molly...........................dpo 16
Pözzi...........................dpo 14
Athina74......................dpo1


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016

Taustailijat:
Virkki (40)
Pözzi (38)
Molly
Kalabaliikki
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Mammavaan.
Minä sain kierron tasaukseen lääkkeen. Joita söin 10 päivää ja siitä seuraavana alkoi vuoto ja uusi kierto..
Tosin kävin ultrassa sitä ennen että mähtiin missä ollaan menossa..ja tarviiko tasausta. Mulla kanssa kirto oli enempi ja vähempi hukassa. Usei jo näillä vuosilla on..
 
Hei moi kanaset :) täällä ollut hiljaista,jokapäivä käynyt kurkkimassa itselläni kun ei oo ollut mitään kirjoitettavaa niin "syyllistynyt" itsekkin hiljais eloon:eek:...

Plussia ei oo suuremmin ropissut tähän ryhmään:( mutta eiköhän suunta muuteta tänä uutena vuonna 2017:love:

Hupsuhaaveen kuulumiset kiinostaa onko jo ilmaantunut nk.raskaus oireita?

Mammavaan:kumpa ei nyt menis siirto pyllylleen puuttuvien kuukautisten takia(n)

Sitten omaan napaan: tänään kp1 ja 3 ivf hoito kierto alkakakoon, tänään oli varmistus ultra että paikat kunnossa ja olihan ne,huomenna aloitan clomit eli kp2 1x50mg clomeja ja menopuria kp7 ja kp9 150.

Tässähän on tarkoitus saada 1-3 munista nyt näkyi ilman mitään mömmöjä 4kpl 6mm joten kyllä varmaan saadaan ainakin se yksi/lääkäri veikkasi kahta(y)... Punktio osuu viikolle 3 tai 4.edelleen hyvin skeptinen olen tän hoidon suhteen mutta katsottavahan tämäkin on:unsure:

Hyvää ja plussa rikasta vuotta 2017:love: ihan jokaiselle kanaselle
 
Moikka kaikki!

No niin on ollut hiljaista, mutta kyllä oma elämäkin on aika hiljaista! Siksi onkin hiljaiseloa!

Nyt saattaa mennä sekaisin ihmiset ja asiat, mutta yritetään. Miikkuliinu: mitä tuo kalkki tarkoitti? Mistä sitä saattaa tulla? Ei sullakaan ole mennyt ihan putkeen homma. Keskenmeno on tullut aika myöhäisillä viikoilla. Rankkaa!

Kuka pohti ohutta limakalvoa? Mulla on ihan sama pulma! Viimeksi oli 4 mm limis, eikä mulle tehty siirtoa. Siinä kierrossa tärppäs ihan luomusti, mutta myöhemmin tuli keskenmeno. Eli kyllä sellaisillakin voi onnistua. Minulle suositeltiin estradot-laastareita limiksen vahvistamiseen. Toivottavasti saan ne seuraavaan kiertoon käyttöön.

Jos oli muitakin uusia, joita en ole moikannut ja toivottanut tervetulleeksi, niin moi ja tervetuloa iloiseen seuraamme!

MirriXillä plussa! Onnea! Toivottavasti kaikki menisi hyvin loppuun saakka!

Mitäs HH? Mitä sinne kuuluu? Joko sulla on kohta ultra?

Luppana, nyt saadaan aktiivisuutta palstalle, kun sä raportoit tuota sun hoitoa. Se on kanssa mielenkiintoinen! Onnea hoitoon! Olkoon nyt aiempaa parempi onni mukana.

Kalis, joko sulle tuli ne tulokset? Niitä kieli pitkällä jo odottelen.

Roxannella pitkästä aikaa luomukierto! Elämä voi yllättää tässäkin kierrossa. Ihana varmasti vain olla tässä kierrossa välittämättä piikeistä tai lääkäreistä.

ON: mulla oli jotenkin pitkät kuukautiset tällä kertaa. Viikon kesti, mutta nyt on nekin loppuneet. Meen uudelle suunnittelukerralle parin vkon päästä ja sitten helmikuussa ehkä siirretään jotain. En stressaa. Yritän keskittyä töihin ja liikuntaan ja rentoon elämään. Seurailen teitä ja teidän vaiheita! Ensi kuussa sitten TOIVOTTAVASTI olisi jotain jännättävää.

Onnea uuteen vuoteen ja iloista mieltä!
 
TIISTAI 10.1.2017

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Hupsu Haave (42)............1................... 44/28
bugsy (46) ......................?.................. 27/28-30
Luppana76 (40)..............7................... 27/28
Jimima (44).....................2................... 22/28-30
Minzi (40) ......................3..................... 19/26-29
Athina74 (42)..................6.....................16/28-30
Kasenja (40) ..................2.................... 15/26-29
Levari (38)....................1.......................10/27-33
Roxanne (42)..................1................... 10/29
Iid@ (44).......................2.................... 9/26-28
zammakko (42)...............1................... 8/25-40

Hoidoissa olevat:

Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
Hupsu Haave.............. pp 26
Molly...........................dpo 17
Pözzi...........................dpo 15
Athina74......................dpo 2
Kasenja.......................dpo 1


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016

Taustailijat:
Virkki (40)
Pözzi (38)
Molly
Kalabaliikki
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Juu, aika hiljaista on täällä viime aikoina ollut. Itsekään ei ole tullut oikein kirjoiteltua, kun uutta kerrottavaa ei ole ollut. Mutta toivottavasti jatkossa taas meininki vilkastuisi ja plussia alkaisi ropista. :)

MirriX:lle onnea plussasta! Ja Iida-Karoliinalle samoin! Ilmeisesti olet kirjoitellut täällä joskus ennen minun aikojani?

Luppanalle ja Mollylle isosti onnea uuteen hoitoon! (y) Mielenkiinnolla seuraan täällä taivaltanne, tulkaahan raportoimaan kuulumisia.

HH:n ultrakuulumisia odottelen minäkin!

Virkin tilanne kuulostaa hyvältä - rento ja stressitön elämä on just sitä mikä tekee hyvää näiden hoitokiertojen välissä - ja varmasti antaa hyvät lähtökohdat seuraavaan siirtoon. (y)

ON: Vuodot on vuodateltu tällä erää, ei oikeastaan eronnut normimenkoista kovin paljon tämä varhainen km. Ovista voisi kai kohta ruveta tikuttelemaan, vaikka meillä luomuraskauden mahikset lienee alle prosentin luokkaa (mutta täytyyhän nekin yrittää hyödyntää). Ultraan olen menossa vielä tällä viikolla, vaikken oikein tiedä miksi - ehkä lääkäri haluaa varmistaa, että kohtu on tyhjentynyt kunnolla? Harmittaa tuhlata melkein parisataa taas siihenkin. :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: Molly3
Kiitos muistamisesta kanssasisaret. Täällä hiljaisuus, kun mitään ei ole tapahtunut. Oireita ei ole kovin kummoisesti, välillä meinaa iskeä epäusko, että olenko edes raskaana vai menikö se jo kesken. Kakkosverikokeessa en ole vielä päässyt käymään, sain ajan vasta ensi viikon keskiviikolle. Yritin maanantaina ilman ajanvarausta ja saapastelin tuonne aamulla heti herättyäni tyhjällä mahalla, kun muistin siellä labrassa olevan jonkun jonotusnumerosysteemin. Se oli kuitenkin vain päivystyspotilaita varten. :( Ar-ultra on vasta ensi viikolla sekin. Nyt pitäisi kaiketi olla rv 6+1 jos osaan noita oikein laskeskella.

Niin en ole edes uskaltanut vielä mihinkään ketjuun odotuspuolella, enkä tuota plussaa täällä päivittää tuohon listaan. Mutta ensi viikolla sitten toivon mukaan. :love: Täällä olisi kiva kirjoitella vanhojen tuttujen kanssa, mutta ei tänne varmaan oikeen paljoa viitsi näitä raskausajan juttuja raapustaa, kun on vähän väärä osasto näille.

Kämppää olen alkanut nyt katsella ja tarkoitus olisi yrittää muuttaa ennen syksyä isompaan vuokrakämppään. Tämä nykyinen kaksio menee myyntiin ja lainaa en edes kysy isompaan, kun en saa kuitenkaan. Tulot tippuneet n. 20 000 vuodessa siitä, kun tämän lainan hain (ja säästötkin nyt enimmäkseen käytetty). :eek: Ja yritin arvioida vähän noita ns. tulonsiirtojakin, niin luulen että saisimme jopa asumistukea vuokrakämppään, viimeistään siinä vaiheessa, jos meitä on kolme (jostain syystä se kelan laskuri ei toimi, niin en ole varma). Vaikkakin nuo vuokrarajat täällä Treella on ihan naurettavat, ei niillä hinnoilla kämppää löydy. Mutta täällähän ei raha-asioita stressata, eihän. ;) Elämä on valintoja täynnä ja raha on vain rahaa, sitä voi yrittää tehdä lisää, jos puutetta tulee.

Mitäs te olette mieltä lapsen kasvuympäristöstä? Minulla on melkoinen pähkinä. Mietin muuttoa lähemmäksi niitä muutamaa harvaa elossaolevaa sukulaista (äiti, veli, parit serkut tulevalle muksulle). Mutta mutta, en pidä tuosta alueesta. Siellä ei ole palveluita. Apteekki, koulu, terveysasema yms perusjutut löytyy, mutta sitten on vain ruokakauppa ja pari ravintolaa. Kaikki muut tarvikkeet kuin ruoka pitäisi hakea mahdollisesti kaupungista. Ja niitähän varmaan tarvii jatkuvasti koko ajan kasvavan lapsen kanssa.

Nyt asumme kivalla rauhallisella alueella, missä ei ole ravintoloita juurikaan (siis juottoloita, hamppari- ja pitsaketjut löytyy yms.) eikä sitä myöden noita laitapuolen kulkijoitakaan paljoa vastaan kävele. Kaikki palvelut kävelymatkan päässä. Siis niin paljon palveluita, ettei ole mitään tarvetta täältä lähteä edes kaupungin keskustaan. Mutta tämä on kaukana noista muutamasta sukulaisesta, eikä meillä ole täällä juurikaan tuttuja. :( Autoa meillä ei ole ja olisi tarkoituskin autottomana pysytellä, jos vain mahdollista. Ja vaikka täällä on kaikki palvelut, tilaamme silti suurimman osan (eli melkein voi sanoa kaiken, mutta käymme katsomassa malleja paikan päällä mahdollisesti) romuistamme internetistä, paitsi vaatteet.

Pähkäilen tässä tätä, enkä pääse mihinkään lopputulemaan. Mainittakoon vielä, että olen äitini iltatähti, joten hän on vähän iäkkäämpi (yli 70 v.) ja hänellä on jo diagnosoitu muistisairaus.
Ja täällä meidän nykyisellä alueella on juuri rempattu koulu ja uusi rakennus, jossa kirjasto, terveyskeskus, neuvola ja hammaslääkäri. Te joilla kokemusta lapsista, mikä on mielestänne tärkeintä arjessa?

Mamma vaan,
Kuinkas siellä sujuu? Oletko päässyt tositoimiin eli hoitoon?

Luppanalle onnea tulevaan hoitoon. Ymmärsinkö oikein, että kuitenkin se punktio tulee heti jo tässä kierrossa? Jotenkin aiemmin sain sellaisen käsityksen, että niitä muniksia kasvateltaisiin parinkin kierron ajan pienillä hormonimäärillä. Voi olla että olen ymmärtänyt väärin. :LOL:

Onnittelut plussanneille, nyt unohtui nimimerkit enkä pääse tällä nyt taaksepäin, kun kerrankin aloin vain suoraan kirjoittaa tätä tähän, enkä muistioon. Toivottavasti te uskallatte olla enemmän levollisin mielin kuin minä. :whistle:

Roxannelle kanssa tsemppiä tulevaan hoitoon sitten vähän päästä. Ensin rentoilet/lusit välikierron tässä välissä pois. ;)
 
Kirjoittelenpa vähän omia juttuja tähän, oon yövuorossa niin kännykällä on vaikea selailla samalla. Työt on tosiaan pitänyt kiireisenä niin ei oo ehtinyt kommentoida omia eikä muita.

Mulla kauan kaivatut menkat tuli ja meni. Kaikille jotka onnitteli varovaisesti menkoista niin en tod ottanu pahalla, olin minä niitä niin odottanut :D Mies jo jossain kohtaa valitteli, että onko enää ikinä seksiä; ja minä olin vaan et vuotaa vuotaa tralalaa :ROFLMAO:

Ja niin kuin oltiin päätetty niin uuden vuoden kanssa alkaa uusi vaihe, ja otettiin yhteyttä lapsettomuusklinikkaan :)
Luomuyritys meillä tietty jatkuu tässä samalla, ovistestit on jo postissa tulossa :cool:

Eka paikka mihin soitettiin niin oltais saatu aika 1kk päähän, ja siitä olisi mennyt vielä kuukausi päästä testeihin ja kolmas kuukausi päästä lääkärille. En tiedä miten Suomessa tai muualla, mutta meistä tuntui kauhean hitaalta tuo, kun kuitenkin yksityinen (lue:kallis) klinikka kyseessä :confused:

Soitettiin sitten toiseenkin paikkaan, ja niillä sattui olemaan peruutusaika jo tällä viikolla! Eli torstaina mennään suunnittelukäynnille. En oikein edes tiedä mitä odottaa, varmaan ainakin lähetteitä joihinkin (mihin kaikkiin??) testeihin.

Aika lailla jännittää tämä seuraava askel, mulla nousi jo pintaan ne vanhat tunteet, että haluanko ylipäätään varmasti vanhemmaksi... Ja niistähän ei voi miehelle puhua, kun sitten se menee paniikkiin et oon muuttanut mieleni :unsure: Vaikka en siis ole, ja tosiaan olen avoimin silmin tähän projektiin lähtenyt, mutta mutta. Hoidot tuntuu jotenkin niin paljon vakavammille kuin luomusti yrittäminen.

Tulipa pitkä selostus silkkaa omaa napaa, kommentoin muitten juttuja sit kotona paremmalla ajalla&koneella. Tsemppiä kaikille!
 
zammakolle tulin vielä vastaamaan pikaisesti :).

Kuulostaa hitaalta tuo ensimmäinen klinikka, varsinkin jos yksityinen. Mä sain ajan klinikalle melkein heti, taisin soittaa kun oli kuukautiset ja kp 4 oli eka käynti. Pyysin jo puhelimessa siten, että jos sperma ehdittäisiin tutkia ennen tuota ensi käyntiä, koska sen vastaus vaikuttaa meillä niin paljon (meillä oli tehty kotitestit spermasta ja tulos kaksi negatiivista, siksi osasimme epäillä tuota). Mentiin aamusella klinikalle, mies jätti näytteen, pari tuntia odottelua ja sitten lääkärille.
Ensimmäisellä käynnillä saatiin lähetteet verikokeisiin ja minä sain kaikki lääkereseptit. Samalla käynnillä lääkäri ultrasi follitilanteen (hyvä säkä kävi tässä! en osannut tätä näin taktikoida tahallani.), jotta osasi sanoa kannattaako hoitoon lähteä vai ei. Lääkäri suositteli, että kannattaa ilman muuta yrittää ja icsi ainoa vaihtoehto sperman vuoksi. Minua ei sen kummemmin tutkittu sitten, koska kierto ollut normaali eikä muutenkaan mitään ongelmia.

Ja siitä sitten varasimme ajat verikokeisiin ja sen jälkeen odottamaan seuraavia menkkoja, jolloin alkoi pistokset.

Verikokeista katsottiin miehellä s-lh (?) ja s-testo, hiv ja hepatiitti
ja multa p-tpoab, p-tsh, p-t4-v, s-prl, s-amh (fsh ei tsekattu ??, mutta olin tehnyt kotitestin, jonka tulos normaali) sekä hepatiitti ja hiv.
Noi hepatiitti ja hiv jutut joutuu ottaan kolmen kuukauden välein! Eli voimassa vain 3 kk, ei kannata ottaa ihan heti, jos hoito ei ala ihan heti.

Näin ollen meillä oli hyvin tehokas ja nopea alku hoidoille. Ei siinä paljon ehtinyt turhia mietiskellä. :ROFLMAO: Ja loppu onkin historiaa... :rolleyes:
Ensikäynti oli 8.9.2016 ja plussa raskaustestissä 26.12.2016.
Ja meille annettiin tosiaan 5-6% onnistumismahdollisuus, jolloin mies oli suunnilleen vastaan hoitoa. Mutta kun kerroin (kotona vasta siis juttelimme paljon), että se on nuorilla ja terveilläkin vain luokkaa 20% per kierto, niin hän tuli vähän positiivisemmaksi.

Tsemppiä zammakolle koitokseen. Hyvin se menee. Näitä on kyllä niin monenmoisia hoitoja erilaisiin tilanteisiin, ettei tästä nyt välttämättä teille mitään irtoa tästä meidän historiikistä. :LOL:
 
Hieno homma, zammakko, että saitte otettua askeleen eteenpäin - siitä se lähtee! Kovasti onnea hoitoihin! (y) Hyvä tosiaan, että sait sen peruutusajan - ei näissä asioissa kannata aikailla, kun odottelua ja välikiertoja tahtoo muutenkin tulla aina välillä. Nuo epävarmuuden tunteet on ihan luonnollisia, kyllä mullakin on niitä aina välillä ollut. :)

HH:n kuvaus olikin jo oikein kattava, mutta tässä vielä pari sanaa oman hoitotaipaleeni alusta: Meillä myös aloitettiin tutkimukset vauhdilla heti ensikäynnin jälkeen. Ekassa kierrossa mulle tehtiin ns. kierron kartoitus (verikokeita eri vaiheissa kiertoa), munatorvien aukiolotutkimus ja tietysti miehelle simppatestit. Seuraavassa kierrossa kokeiltiin inseminaatiota (näin jälkikäteen ihan turhaan, olis kannattanut laittaa nekin rahat IVF:ään), ja siitä sit lähdettiin IVF-hoitorumbaan aika nopealla tahdilla. Noista hepatiitti- ja hiv-testeistä on vissiin eri käytäntöjä eri paikoissa, mutta meiltä ei ainakaan ole vaadittu uusia testejä 3 kk:n välein. Yhdet testit otettiin reilu vuosi sitten, kun hoidot aloitettiin, ja niillä on menty tähän asti, vaikka klinikkaakin on vaihdettu välillä.

HH:lle piti vielä sanoa, että kinkkisiä pohdintoja sulla asuinpaikan suhteen. Mullahan ei lapsia ole enkä muutenkaan oikein osaa ottaa kantaa muuta kuin että itse valitsisin kyllä sen asuinpaikan, jossa parhaiten viihdyn ja jossa on hyvät palvelut, mukava ympäristö lapselle jne. Uskon että se on arjessa kuitenkin tärkeintä. Itse asun melko lähellä sukulaisiani, mutta eipä heitä loppujen lopuksi tule niin valtavan usein nähtyä siltikään. Siinä ollaan muuten samiksia, että meilläkään ei ole autoa eikä luultavasti tulekaan. Tsemppiä pohdintoihin! :)
 
KESKIVIIKKO 11.1.2017

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Hupsu Haave (42)............1................... 45/28
bugsy (46) ......................?.................. 28/28-30
Luppana76 (40)..............7................... 28/28
Jimima (44).....................2................... 23/28-30
Minzi (40) ......................3..................... 20/26-29
Athina74 (42)..................6.....................17/28-30
Kasenja (40) ..................2.................... 16/26-29
Levari (38)....................1.......................11/27-33
Roxanne (42)..................1................... 11/29
Iid@ (44).......................2.................... 10/26-28
zammakko (42)...............1................... 9/25-40

Hoidoissa olevat:

Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
Hupsu Haave.............. pp 27
Molly...........................dpo 18
Pözzi...........................dpo 16
Athina74......................dpo 3
Kasenja.......................dpo 2


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016

Taustailijat:
Virkki (40)
Pözzi (38)
Molly
Kalabaliikki
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Päivittelen omaa tilannetta sen verran että ovista odotellessa ja peitto heilutellessa.Olen eri laskureita tsekannut kp 28-35 milloin ovis osuisi,melkoista arvailua kun se edellinen kierto oli niin pitkä.Kaiken mukaan kuitenkin loppuviikosta/ensi viikolla pitäisi jotain ruveta tapahtumaan.(n)

HH:n asumispohdiskeluun voin sen verran kommentoida että itselle oli tärkeintä leikkipuisto,koulu/tarha ja lähikauppa lähellä.Pojan ollessa koulussa pyrin muuttamaan aina niin että samassa koulussa jatkoi koko ajan.
 
zammakko,

Unohtui tuosta viestistä siis vielä se, että icsiin suositeltiin suoraan mentäväksi myös osittain minun ikäni takia. Eli diagnoosi on meillä mixed (ilmeisesti tarkoittaa, että molemmissa vikaa/syytä). Eli alalla ollaan ilmeisesti vähän sitä mieltä, ettei yli nelikymppisille kannata kokeilla noita kevyempiä hoitoja. Mutta toisaalta olen sitä mieltä, että minulla olisi kyllä voinut inssikin onnistua lahjoittajan siittiöillä, mutta tätä emme halunneet kokeilla. Halusimme nimenomaan sen spermatestin tuloksen tietää ensin, koska jos se ei olisi ollut mahdollista miehen siittiöillä, niin hoitomme olisi jäänyt todennäköisesti siihen. Tai siltä ainakin silloin tuntui. Niin pääsin tavallaan helpolla, kun mulla ohitettiin nuo tutkimukset, mm. munasarjojen aukiolotutkimus (joidenkin nettikommentoijien mielestä kivulias), kun eihän noilla tiedoilla kai mitään tee, jos suoraan ivf/icsiin mennään.

Taas meni työaika googlailuksi: http://www.vaestoliitto.fi/@Bin/1340836/VSA,+Yli+40-vuotiaan+naisen+infertiliteetti,+SLL+2010.pdf

Ja jäin miettimään tuota hiv- ja hepatiittiasiaa, mutta luulen kyllä muistavani, että minulle sanottiin noin. Että se on ilmeisesti laki, mikä vaatii niitä. Tällä klinikalla oli ollut joku tarkastus ja ne oli tarkkoja kaikista papereista yms. että ne oli ajallaan kirjallisina heillä ja allekirjoitettuna. Lääkäri kertoi, että ne tarkastajat oli kytänneet niin perinpohjaisesti kaikkia tuollaisia asioita. En vaan muista, mikä taho näitä valvoo ja tarkastaa, olisiko valvira?. Ja samaten tämä on klinikka, joka tekee Treen julkisen puolen hoidot ja kaupungilla on kyllä tapana vaatia yhtä ja toista alihankkijoiltaan. Ja kilpailuttaa niitä säännöllisin väliajoin. Että tiedä vaikka Treen kaupunkikin jotain vaatisi? En kyllä googlaamalla tästä mitään tietoa löytänyt. :confused:

Roxannelle ja Levarille kiitokset asuinpaikkakommenteista. Olen niin jumisssa, että on tosiaan kiva kuulla ulkopuolisten mielipiteitä. Olen myös kallistumassa tälle paikalle, missä jo asumme. Tämä olisi hyvä paikka lapselle varttua. Kun taas tuo, missä nuo sukulaiset on, niin se on vähän huonomaineinen 70-80-luvun lähiö, jossa en välttämättä haluaisi lapseni kasvavan. Vaikkakin itse vartuin siellä, enkä mitenkään pidä sitä pelottavana tms. paikkana, vaikka siellä on välillä ihan murhiakin tapahtunut sekä pahoinpitelyitä. Mutta juoppoja ja narkkeja siellä taitaa pyöriä paljon siinä lähikaupan ja -kippolan luona sekä muutenkin. Enkä sielläkään kuitenkaan saisi mitään ns. lastenhoitoapua arkeen, tai ainakaan en laskisi tuon varaan.

Se on vaan alettava useammin sitten vierailla sukulaisilla, vaikka se bussilla kulkien onkin hankalaa ja aikaavievää. Ja opittava tuntemaan tältä alueelta esim. toisia lapsiperheitä. (Tosin törppö mieheni jo kommentoi, että olen muiden lapsiperheiden äitien äidin ikäinen, että mitä yhteistä minulla on niiden kanssa...:mad:)
Niin ja olen sillä kannalla myös, että ei sitä ihan ihmeitä kaipaa arkeensa. Lähikauppa, koulu yms. kiva olla lähellä. Ei sitä kuitenkaan arjessa varmaan jaksa olla se unelmaäiti, joka jatkuvasti vie lasta johonkin (muualle kuin niihin lähipuistoihin, joita täällä on paljon ja juuri uusittujakin & hienoja on muutama).

Ja levarille antoisaa peittojen heiluttelua :p Ja Roxulle kanssa, kaikki mahdollisuudet yritettävä. :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Levari
Minä se kyselin ohuesta limakalvoista, apuna käyttänyt Gelee royalea ja Omega-7 tyrni kapseleita, ehkä ne jotain auttaa, ainakaan ei tule ruskeaa vuotoa vaan punaista menkkojen aikaan.

Kiirettä piisaa töissä ja kotona, ja odottavan aika on pitkä, toivottavasti tulisin raskaaksi pian, toivo elää.

Onnea plussanneille :) ja onnistumisia hoitoihin niissä oleville :)

Onko kellään kokemuksia Gelee royalesta?
 
HH, minusta tärkeää on että kauppa, tarha ja koulu ovat kävelymatkan päässä. Ennen tarhaikää myös leikkipuisto. Loput palvelut pitäisi olla saavutettavissa julkisilla. Muita palveluja käyttää niin paljon harvemmin, etteivät ne tunnu niin tärkeiltä, vaikka nekin löytyvät meillä läheltä. Mekin asumme lähiössä ja tuolla asemanseudulla pyörii jos jonkinlaista alkkista ja muuta hiipparia, muttei se ole minua koskaan haitannut enkä pelkää heitä. Lapset näkee elämää vähän laajemmin. Minusta ei myöskään ole mitään syytä rynnätä hankkimaa suurempaa asuntoa. Vauvan tai taaperon kanssa pärjää hyvin kaksiossakin, tai ainakin me pärjäsimme. Ei vauvaa edes olis halunut laittaa omaan huoneeseen. Oletko miettinyt, että ottaisitte lyhennysvapaata vanheinpainvapaan ajaksi? Se voisi olla halvempaa asumista kuin vuokranmaksu ja vapaita myönnetään nykyään hövelisti.
 
TORSTAI 12.1.2017

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Hupsu Haave (42)............1................... 46/28
bugsy (46) ......................?.................. 29/28-30
Jimima (44).....................2................... 24/28-30
Minzi (40) ......................3..................... 21/26-29
Athina74 (42)..................6.....................18/28-30
Kasenja (40) ..................2.................... 17/26-29
Levari (38)....................1.......................12/27-33
Roxanne (42)..................1................... 12/29
Iid@ (44).......................2.................... 11/26-28
zammakko (42)...............1................... 10/25-40
Luppana76 (40)..............7..................... 4/28

Hoidoissa olevat:

Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
Hupsu Haave.............. pp 28
Pözzi...........................dpo 17
Athina74......................dpo 4
Kasenja.......................dpo 3


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016

2017
MirriX (38)..................-01/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Pözzi (38)
Molly3
Kalabaliikki
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Iloksemme sain avata vuoden 2017 plussatilin, onnea MirriX! Toivottavasti päästään sun imussa listalle kaikki :rolleyes:

Onnea myös Iida-Karoliinalle :love:

Siitä puhuen, HH, jokos sut sais kohta siirtää plussalistalle? Vai odotteletko ar-ultran tulosta?

Tervetuloa Miikkuliina ja Athina :)
Miikkuliina
lle pahoittelut keskenmenosta, toivottavasti pääsisitte pian uuteen yritykseen. Minäkään en ollut tuollaisesta kalkkeutumisesta edes kuullut, kylläpä pitääkin olla kaikkea, mikä voi olla raskauden tiellä :eek:

Kalabaliikki, huhhuh nuita hintoja, olit tosiaan onnekas kun tuli hyvä saalis kerralla! Meillähän on varmaan alkiodiagnostiikka edessä kans, kun mulla on suvussa periytyvää kehitysvammaa. Oliko sulla nyt tulossa tulokset tällä viikolla?

Bugsy, Jimima ja Minzi on kierron loppuuolella, jokos on testailtu :geek: Jimimalle olis tietty ihan pikaplussa, mutta ainahan sitä saa toivoa...

Mamma vaan, mites sulla? Alkoiko vuoto, toivottavasti alkoi ja pääsitte toimiin.

Molly ja Luppana, kovasti tsemppiä uuteen hoitokierrokseen (y)

Samoin Virkki, tsempit ensi kuulle ja stressitöntä aikaa siihen saakka!

Onko Pözzillä alkanu uus kierto, negaa olit vissiin testaillu (n)

Kasenja, mitkäs on fiilikset tässä kierrossa? On kyllä ihan luonnollista, että välillä usko pettää :unsure: Oviksen kuitenkin bongasit, hyvä hyvä :)

Mites Iid@ ja Levari, testailetteko ovista tai onko muuten ollu havaintoa?

Roxanne,
kävitkö jo ultrassa? Rahanmeno tyhjän kohdun ultraukseen on ihan syvältä, mutta itseäni kyllä hieman rauhoitti kuulla, että kaikki oli pois ja asiat siinä mielessä hyvin. Mulla oli myös hyvin "menkkamainen" se alkuraskauden km, niin jo alkoi hiipiä mieleen et tyhjenikö tosiaan...
Ja todellakin kaikki mahdollisuudet pitää hyödyntää. Kovasti jaksamista sulle kohti uutta yritystä, mää haluan vielä tänä vuonna siirtää meidät molemmat pysyvästi tuonne plussalistalle! :love:


ON: Aloitin ovistikuttelut, mutta negaa vielä näyttää. Mikä on ihan hyvä, kun on vasta kp10.

Tilaamani tarvikepaketti tuli myös eli lisää digitikkuja, raskaustestejä loppukiertoon sekä uusi purkki raskaus&imetysajan vitamiineja. Lisäksi ostin greippimehua, kun kerrankin löysin sokeroimattoman 100% mehun. Liekö taikauskoa, mutta saanpa ainakin makoisan juoman :p

Tuohon asuinpaikka-asiaan palaan vielä klinikkareissulta palattuani, sekä tietty kerron mitä siellä puhuttiin.
Ihan kohta pitääki lähtee ajeleen sinne, ääks. Pitäkää peukkuja mulle siskot ettei tuu jotain kauheaa toivottomuustuomiota :confused:
 
Zammakko.Peukut ja varpaat on pystyssä klinikkavierailun suhteen.(y)
Päivitähän kuulumisia kun ehdit.

Itse en ole vielä ajatellut ruveta ovista tikuttamaan,jos mitään ei parin kk sisällä näytä tapahtuvan niin sitten rupean ovista testailemaan.Tiistaista saakka on tosin alavatsaa nipistellyt välillä mutta mitään muuta ei ole kropassa tapahtunut.
 
HH, mietit asuinaluetta.Yhden lapsen (2+v) kokemuksella lapsellisena asuessa tärkeää on (pikkulapsivaiheessa), että esim. kauppaan pääsee helposti. Läheisten ihmisten läheisyys on mahtava juttu, mutta ei oikeastaan arjessa niin välttämätön. Meillä kyllä lapsenhoitoon ajoittain osallistuva anoppi asuu kivenheiton päässä, mikä on tosi kätevää. Ja lapset kasvaa, eri asiat tulee siinä vaiheessa tärkeiksi. Lapset ja äidit on myös erilaisia: jollekin on hyvä, että ympäristö on sellainen että pääsee ulos/puistoon/kauppakeskukseen lapsen kanssa helposti, ettei mökkihöperöidy. Toiselle tärkeintä on, että oma huusholli on ihanteellinen lapsen kanssa olemiseen.Joten itse varmaan muuttoa suunnitellessa ottaisin "kaiken" huomioon jossain määrin, mutta pääasia olisi että itse viihtyy.

Athina, mulla on gelee royalet aina välillä ollut käytössä. Välillä olen ollut huomaavinani, että esim. ovisoireet on voimakkaammat. Mutta mitään varmaa en osaa sanoa.

zammakko - täälläkin odottelen kuulumisia suunnittelukäynnistä. Toivottavasti meni hyvin!

ON: Vähän pessimistisellä fiiliksellä edelleen: ei tästä lisääntymisestä enää mitään tule, ja varmaan kaikki muutkin asiat menee ihan pian pieleen. Vähän huvittaakin tuo oman ajatuskulun kurjuuttelu. Noh, ovista tikutin, enkä tietenkään koskaan saanut tasavahvoja viivoja tikkuun. Mutta kun aamulämmöt poppasi selvästi, niin luotetaan sitten siihen. *pakko-optimismia*
 
Virkillä rento ote, se on hyvä.

Mollylle onnea hoitokiertoon. Onko kyseessä ensimmäinen hoitokerta? Ja kerro täällä lisää, näitä lukee niin kiinnostuneena, nyt kun itsekin niitä on käynyt läpi. Samalla aina ihmettelee kuinka erilaisia hoidot voi olla ja erilaisilla lääkkeillä.

Zammakon kuulumisia minäkin täällä malttamattomana odottelen. Kiinnostaa hieman enemmän nämä samassa tilanteessa olevat (zammakko & Roxanne), eli omanikäiset ja vielä kokonaan lapsettomat. Anteeksi teille muille, kyllä teidänkin tarinoita toki seurataan.
Ensi viikolla nähdään, onko minulla kaikki ok ja silloin ilmoittaudun plussanneisiin (jotenkin epäuskoinen olo, kun ei oireita ole ollut juurikaan). Niin joo, mulla on ikääkin jo 43 vee. Viimeisin hoito ehti juuri ja juuri kela-korvattaviin.

Athina
Olen kokeillut minäkin tuota gelee royalia, muistaakseni ainakin pari purkkia käytin sitä olisiko ollut ed. vuonna 2015. Mutta eihän näistä mistään meidän tapauksessa mitään hyötyä ollut, enkä muista tuollakaan olleen mitään vaikutusta olotilaani. Tai mistä sitä tietää, vaikka kaikki nuo lisäravinteet olisi auttanut minua säilyttämään hedelmällisyyttäni hyvin vuosien varrella (amh oli yli 4).

Pözzi
Noin minäkin joskus ajattelin, että tässä olisi kiva asua vauvan ensimmäinen vuosi, kun tämän on rappuseton rivitalo eli vaunujen kanssa olisi tosi kätevä. Mutta kun tää meidän kämppä on niin täynnä kamaa, että täällä ei ole paikkaa edes pinnasängylle. Mulla on iso työpöytä olkkarissa ja miehen atk-pöytä on makkarissa. Eli mihinkään nurkkaan ei sänkyä mahdu. Ainoa vaihtoehto olisi hommata työtila, jolloin siitä joutuisi maksamaan vuokraa ja se hankaloittaisi asioita. Itsehän en ollut ajatellut lasta laittaa tarhaan ollenkaan, ellei sitten ehkä joskus 4-5-vuotiaana johonkin puolipäivähoitoon sosiaalisuutta oppimaan, mikäli kavereita ei löydy muuten paljoa. Puistot voi olla tyhjiä, kun suurin osa lapsista tarhassa.
Ja sen lisäksi tässä on niin törkeän kallis nyt asua, kun putkiremppa tehtiin, että tällä hinnalla hain just yhtä paritalokolmiota saman hintaisella vuokralla. En toki saanut sitä, kun liian myöhään liikkeellä. Mutta nyt vain seuraan markkinoita ja heti kun sopiva löytyy, en aikaile. Niin olen siis nyt alkanut ajatella, että muutto olisi huomattavasti helpompi ennen kuin lapsi kamoineen on täällä. Ja sitten kun olisi tilaa, niin voisi tosiaan hommata mm. hoitopöydän ja laatikoston vauvan kamoille sekä sen pinnasängyn.

Kasenjalle jaksamista kaamokseen. Mulla vähän samaa vikaa. Yritin hoitaa sitä yksi vuosi etelänmatkalla, mutta se vain pahensi asiaa. Oli kahta kaameampi palata tänne kylmään ja pimeään. Joskus d-vitamiini on auttanut hieman tuohon, silloin kun sitä aloin käyttämään. Nyt tuntuu, että samaa vaikutusta ei enää saa siitäkään.

Kalabaliikki
Hienot tulokset! Nyt onnea matkaan rutkasti huomiseen siirtoon. (y)

ON
Oireettomuus jatkuu.
Muutama oire ollut: yksi yö heräsin neljän pintaan siihen, etten pystynyt kääntämään kylkeä, mahaan sattui vietävästi. Hyvä kun pystyin sängystä nousta. Yritin ihan varovasti kääntyä muutaman otteeseen, mutta ei onnistunut, mahaan viilsi niin paljon. Olin juonut normaalia enemmän vettä illalla eli sellaisen puolen litran tuopillisen, kun oli muka jano, en tosiaan yleensä illalla enää juo. Pääsin sitten kuitenkin sängystä ylös ja kävin vessassa ja kas kummaa kipu poissa. :geek: Eli ilmeisesti liian täysi rakko aiheutti tuon. Aika hurjaa tuollainen jo tässä vaiheessa! Enää 8 kk jäljellä ja kuinkahan sitten, kun tuo maha on isompi. :eek:

Toinen oire on ilmestynyt tänään. Mulla haisee nenässä koko ajan ihan sikapahalta, en osaa kuvailla sitä sen tarkemmin, mutta outo haju. Olen tuulettanut kämppää ja syönyt kurkkupastilleja ja purkkaa yms. mutta ei auta. Samaten lounas pisti yökötyttämään (salaattia ja lihaa) tuon hajun takia, ainoastaan salaatinkastike maistui normaalilta. Ulkonakin kun lähdin käymään, niin tuo haju tunki nenääni. o_O Mikä lie, toivottavasti menee ohi joskus.
 
Kalis, onpas aikamoinen saalis kuitenkin! Oon ihan innoissani sun puolesta. Mutta kyllä tuota B-luokan alkiota näyttää olevan itse kullakin! Pitäisikö tässä itse vielä innostua ja kokeilla samaa? :whistle: Minä katson nyt, miten sun Kalis käy. Olet nyt palstan edelläkävijä! Mulla on kutina, että nyt vois tärpätä! Onko sulla muuten tukilääkitystä?

HH, mikä Pv sulla on ultra? Kyllä nuo voi olla raskausoireita. Asumisjärjestelyjä mekin mietittiin silloin ekan aikoihin ja ne päätökset ovat niin jokaisen oman tarpeen mukaisia. Me etsittiin asuntoa läheltä kaikkea! Kävelymatka keskustaan, luontoon, kauppaan ja onnistuttiinkin siinä aika hyvin. Hieman myös kuulostelin paikan päikkyjä ja koulujakin, koska minulle niillä asioilla oli todella suuri merkitys. Onneksi tuota lapsen päikkyyn viemistä ei tarvitse heti miettiä! Mieli ehtii muuttua moneen kertaan ja itse vein lapseni aika varhain hoitoon. Ajatus siitä oli pahempi kuin arki! Sekin asia on niin perhekohtaista ja varmaan aika monelle myös taloudellinen asia. Minun oli pakko mennä töihin, jotta laina lyhenisi.

Zammakko, mitäs sulle sanottiin gynellä?

Mitäs Luppis? Entä Roxu? Entä kaikki muut?
 
Zammakko, toivottavasti ensikäynti klinikalla sujui hyvin ja jätti positiiviset fiilikset. Tulehan kertomaan kuulumisia, kun ehdit! :)

Kalabaliikki, olipas mahtavia uutisia, tuohan on tosi hieno tulos! (y) Olenkin täällä jännäillyt puolestasi. Voi kun itselläkin tulisi vähän enemmän alkioita niin harkitsisin kyllä samaa. Teillä kun raskauksia on luomustikin alkanut, niin uskoisin että nyt mahikset onnistumiseen on todella hyvät! :)

Hupsu Haave, mun mielestäni nuo oireet kuulostaa lupaavilta. (y) Vaikka oireettomiakin alkuraskauksia voi olla niin varmasti oireet vähän rauhoittaa mieltä. Mä pidän täällä kovasti peukkuja, että ultrassa on kaikki just niin kuin pitääkin ja pääset sitten tosissaan suunnittelemaan lapsiperhe-elämää. :love:

Tsemppiä kovasti kaikille muillekin niin hoitoihin kuin luomuyrityksiin!

ON: Kävin tänään klinikalla juttelemassa ja ultrattavana. Kohtu näytti siistiltä, ja follejakin näkyi ihan hyvä määrä molemmin puolin (5+7). Eli ilmeisesti mun munasoluvarastoni ei vielä ole hiipumassa - jotain positiivista sentään! Lääkäri oli ensin miettinyt toisenlaista hoitoa, jossa soluja herkistellään letroilla ennen pistosten aloittamista, mutta luovuttiin sit siitä ajatuksesta, koska siinä kuulemma osa soluista voi valikoitua ja osa pudota pois matkasta. Mulla ensisijainen toive olisi nyt saada mahdollisimman paljon soluja, kun kato on joka tapauksessa kova. Silloin olisi suurempi todennäköisyys saada edes jotain siirrettävää. Viime hoitohan todisti sen, että pienempi määrä ei mulla tuonut yhtään parempaa laatua. :( Seuraava hoito siis tehdään samalla lääkekombolla (Elonva + Pergoveris) kuin yksi aiempi hoito elokuussa. Silloin saatiin sentään kaksi blastokystiä ja oltais voitu saada enemmänkin, jos kaikki solut olisi icsattu (puolet niistä pantiin maljalle jossa ei hedelmöittynyt yksikään).

Uusi hoito alkaa siis seuraavasta kierrosta, todennäköisesti helmikuun alussa. En tiedä, onko tää ihan hölmöä jatkaa yrittämistä... :rolleyes: Mutta kun kaikissa aiemmissa hoidoissa on jäänyt joku juttu kaivelemaan. Jos nyt kaikki menee hoidon osalta putkeen ja onnistunutta raskautta ei silti saada aikaan, niin sitten täytynee viimein luovuttaa. Tai ainakin harkita siirtymistä luovutettuihin soluihin (niistä ei vielä olla tehty päätöstä)...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä