Kiitos muistamisesta kanssasisaret. Täällä hiljaisuus, kun mitään ei ole tapahtunut. Oireita ei ole kovin kummoisesti, välillä meinaa iskeä epäusko, että olenko edes raskaana vai menikö se jo kesken. Kakkosverikokeessa en ole vielä päässyt käymään, sain ajan vasta ensi viikon keskiviikolle. Yritin maanantaina ilman ajanvarausta ja saapastelin tuonne aamulla heti herättyäni tyhjällä mahalla, kun muistin siellä labrassa olevan jonkun jonotusnumerosysteemin. Se oli kuitenkin vain päivystyspotilaita varten.
Ar-ultra on vasta ensi viikolla sekin. Nyt pitäisi kaiketi olla rv 6+1 jos osaan noita oikein laskeskella.
Niin en ole edes uskaltanut vielä mihinkään ketjuun odotuspuolella, enkä tuota plussaa täällä päivittää tuohon listaan. Mutta ensi viikolla sitten toivon mukaan.
Täällä olisi kiva kirjoitella vanhojen tuttujen kanssa, mutta ei tänne varmaan oikeen paljoa viitsi näitä raskausajan juttuja raapustaa, kun on vähän väärä osasto näille.
Kämppää olen alkanut nyt katsella ja tarkoitus olisi yrittää muuttaa ennen syksyä isompaan vuokrakämppään. Tämä nykyinen kaksio menee myyntiin ja lainaa en edes kysy isompaan, kun en saa kuitenkaan. Tulot tippuneet n. 20 000 vuodessa siitä, kun tämän lainan hain (ja säästötkin nyt enimmäkseen käytetty).
Ja yritin arvioida vähän noita ns. tulonsiirtojakin, niin luulen että saisimme jopa asumistukea vuokrakämppään, viimeistään siinä vaiheessa, jos meitä on kolme (jostain syystä se kelan laskuri ei toimi, niin en ole varma). Vaikkakin nuo vuokrarajat täällä Treella on ihan naurettavat, ei niillä hinnoilla kämppää löydy. Mutta täällähän ei raha-asioita stressata, eihän.
Elämä on valintoja täynnä ja raha on vain rahaa, sitä voi yrittää tehdä lisää, jos puutetta tulee.
Mitäs te olette mieltä lapsen kasvuympäristöstä? Minulla on melkoinen pähkinä. Mietin muuttoa lähemmäksi niitä muutamaa harvaa elossaolevaa sukulaista (äiti, veli, parit serkut tulevalle muksulle). Mutta mutta, en pidä tuosta alueesta. Siellä ei ole palveluita. Apteekki, koulu, terveysasema yms perusjutut löytyy, mutta sitten on vain ruokakauppa ja pari ravintolaa. Kaikki muut tarvikkeet kuin ruoka pitäisi hakea mahdollisesti kaupungista. Ja niitähän varmaan tarvii jatkuvasti koko ajan kasvavan lapsen kanssa.
Nyt asumme kivalla rauhallisella alueella, missä ei ole ravintoloita juurikaan (siis juottoloita, hamppari- ja pitsaketjut löytyy yms.) eikä sitä myöden noita laitapuolen kulkijoitakaan paljoa vastaan kävele. Kaikki palvelut kävelymatkan päässä. Siis niin paljon palveluita, ettei ole mitään tarvetta täältä lähteä edes kaupungin keskustaan. Mutta tämä on kaukana noista muutamasta sukulaisesta, eikä meillä ole täällä juurikaan tuttuja.
Autoa meillä ei ole ja olisi tarkoituskin autottomana pysytellä, jos vain mahdollista. Ja vaikka täällä on kaikki palvelut, tilaamme silti suurimman osan (eli melkein voi sanoa kaiken, mutta käymme katsomassa malleja paikan päällä mahdollisesti) romuistamme internetistä, paitsi vaatteet.
Pähkäilen tässä tätä, enkä pääse mihinkään lopputulemaan. Mainittakoon vielä, että olen äitini iltatähti, joten hän on vähän iäkkäämpi (yli 70 v.) ja hänellä on jo diagnosoitu muistisairaus.
Ja täällä meidän nykyisellä alueella on juuri rempattu koulu ja uusi rakennus, jossa kirjasto, terveyskeskus, neuvola ja hammaslääkäri. Te joilla kokemusta lapsista, mikä on mielestänne tärkeintä arjessa?
Mamma vaan,
Kuinkas siellä sujuu? Oletko päässyt tositoimiin eli hoitoon?
Luppanalle onnea tulevaan hoitoon. Ymmärsinkö oikein, että kuitenkin se punktio tulee heti jo tässä kierrossa? Jotenkin aiemmin sain sellaisen käsityksen, että niitä muniksia kasvateltaisiin parinkin kierron ajan pienillä hormonimäärillä. Voi olla että olen ymmärtänyt väärin.
Onnittelut plussanneille, nyt unohtui nimimerkit enkä pääse tällä nyt taaksepäin, kun kerrankin aloin vain suoraan kirjoittaa tätä tähän, enkä muistioon. Toivottavasti te uskallatte olla enemmän levollisin mielin kuin minä.
Roxannelle kanssa tsemppiä tulevaan hoitoon sitten vähän päästä. Ensin rentoilet/lusit välikierron tässä välissä pois.