40+ so what wol.13

Täällä taustalla minäkin lueskelen vielä juttujanne melkein joka päivä :whistle: Tämä on kyllä koukuttavin ketju missään ikinä. En yhtään ihmettele, että vanhat kanat palaa tähän ketjuun kerta toisensa jälkeen :love:

Pirtsille ja Virkille tulin tsemppipeukuttamaan (y) Harmillisia tuollaiset viivästykset, mutta toivotaan, että palkinto odottaa ihan kulman takana!

Lisääntymisonnea myös teille kaikille muille ihanille! Toivotaan, että jokainen saa sen nyytin jossain vaiheessa kainaloonsa!

Mulle on iskenyt epävarmuus, että onko tuolla mahassa kaikki kunnossa, mutta ei auta kuin odotella. Alkuraskaudenultrassa en ole käynyt ja tässä vaiheessa se tuntuu turhalta rahanmenolta, kun nt-ultrakin on jo melko lähellä. Olen ollut todella vähäoireilen. Ainoastaan väsymys, mielialan vaihtelut ja pieni rintojen arkuus kielivät siitä, että jotain saattaisi olla tapahtumassa. Mahakin on kyllä jo kasvanut, mutta se nyt johtuu ihan vaan siitä, että olen syönyt hullunlailla nämä viimeiset viikot :D

Mukavaa päivää ihanat!

Keltsi & Toukka 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
keltsi, eiköhän kaikki oo ok :) Aika sissi oot jos et mee ultraan, itse en olis noin sitkeä :D

Helmi. Kiitos :love:.. välillä tuntuu että kommentoinko liikaakin ja ärsyttääkö se sitten jotakuta, mutta oon just tällainen höperö. Välillä tuntuu, että jengi varmaan katsoo ettei mulla oo mitään tekemistä kun olen palstalla 24/7:ROFLMAO: Mut mä kommentoin milloin missäkin, hyvä etten autolla ajaessakin :ninja:. Hullulla halvat huvit, ja aika pieni paha kai se on olla koukussa kaksplussaan :LOL::LOL:

Mä teen ihan oikeasti lakon tän kroppani kanssa :mad: MÄ vaadin selityksiä sille, mikä hemmetti sit nostaa lämmöt jos kerta mitään ei oo tapahtunu?? Siis kuitenkinhan lämmönnousu johtuu näissä asioissa keltarauhashormonista eikä sitä mistään rasvamakkarastakaan muodostu. Ei vaan ymmärrä :censored: en-vaa-tajua. Mun normaalitila on selkeästi matalalämpöinen, eli siinä 36.2-36.4 ja nyt järestään joka aamu sen 36.7 ja päivällä 37 pinnassa. ENKÄ oo kipeä (n):cautious: No, turhapa tätä on pohtia, mutta aika hyvin tosiaan romuttui usko kaikkeen. No, eipä ihme sikäli ettei mitään koskaan tapahdukaan vaikka seksiä on ollu kuitenki joka kierto (edes) siinä oviksen aikaan suurinpiirtein.
Mucks no okei..voihan se lämpö nousta tsiljoonasta syystä, vaikka ikenen pienestä haavasta tai mistä tahansa mikä ei tunnu muuten missään..että parempi kai olla vaivaamatta päätään näillä(kään) asioilla
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Pirtsi, kurja et pyhat sotkee aikataulua, mutta toivottavasti odotus palkitaan!

Keltsi, poikaa odottaessa mulla ei ollut mitaan oireita. Alussa tissit hiukan kipeat vajaa pariviikkoa (kysyin mieheltakin silloon et onks se kaynyt jyrsimassa mun nanneja). Ekan 3 kk paino itseasiassa putosi parikiloa, ei kipuja, ei pahoinvointia ei mitaan. Paitsi, noin 1,5-2kk ma en voinut menna ruokakauppaan. Ma haistoin liha ja kalatiskit jo ovelta ja aloin puklaamaan. Mies sitten urhoollisesti hoiti ruoka-ostokset. Samoin myohemminkin tunsin tosi vahan pojan liikkeita, eli jos olisin suorittanut tyypillista liikkeen laskentaa, olisin saanut olla ramppaamassa lekurissa koko ajan. Mutta syntyi tayden kympin poika, ja hah, tiesin pojan olevan tulossa jo ennen kuin testi naytti plussaa. Me ei edes ultrissa haluttu tietaa sukupuolta kun se oli niin varma tunne. Ei oltu edes nimea tytolle mietitte.

Toisinaan se, ettei ole oireita ei tarkoita mitaan pahaa.

Tammis, ma taidan olla vuoden tai pari sua vanhempi, ja silti tunnut ihan ihanalta mama-kanalta meille kaikille. Sun juttuja on aina ihana lukea, ja lammittaa mielta sun positiiviset kommentit ihmisille. Etenkin kun lahes kaikki muut samassa tilanteessa olisivat jo antaneet periksi ja muuttuneet katkeriksi.

*muokattu muutamat kannykan ja oikoluvun aiheuttamat kirjoitusvirheet. Puhelimesta oikolukee englanniksi, ja mulla on pakaut nakit, joten mun kirjoitukset on hirveaa luettavaa valilla. Sorry siita :oops:
 
Viimeksi muokattu:
Tammis :love: Oon ihan samaa mieltä muiden kanssa siitä että oot täällä ihana Mamakana ja käsittämätöntä miten sinulla onkin tietoa kaikesta mahdollisesta. Toki toivon että tietoo ei ois kerääntyny niin paljon ja olisit jo aikaa sitten saanut mitä toivot. ... mutta oon minä niin karsea että melkein nautin siitä että oot tällä hetkellä ihan pihalla :ROFLMAO: :LOL:Eihän se hauskaa ole mutta onpahan sinullekin välillä pähkinä purtavaksi :whistle: Ja tää ei todellakaan ole millään pahalla kirjoitettu vaan rakkaudella ja lämmöllä :love: Älä Tammis katoa minnekään, tsemppiä pähkäilyihin ja niiiin toivon että elämä yllättää sinutkin :)
 
Kalis, ihana kuulla et homma meni "helpolla" eika tarvittu kaavintoja jne. Ja hieno homma et paikat on kunnossa, siis sita silmalla pitaen et paatatte viela yrittaa.

Omanapaisesti, olen yrittanyt saada hoitasua tuolta klinikalta kiinni selvittaakseni tuota lahete asiaa. Sielta tylysti vaan tuumattiin et hoitsu soittaa sit kun ehtii, 72h on vaste aika. Ja sairaalaan kun soitin sen lahetteen kanssa, niin ensin siella alettiin kiljumaan et heti sinne ja sit kun ne ymmarsi et vuoto on jo loppunut jne. niin sanoivat puhuvansa laakariin kanssa ensin, ja soittavansa takas tunnin kuluttua. Noh, siita on jo kolme tuntia joten ei nekaan kiiretta pida.

Oviksesta ei merkkiakaan, joten ei tarvitse ainakaan jouluvauvaa pelata.

Vissiin ainoa positiivinen asia tanaan on, et sain hammaslaakarin kuun loppuun.
 
AI niin, jotkut noista lammoista puhui. Mulla yleensa kans lammot ylhaalla oletetusta oviksesta sinne menkkojen alkuun. Mutta nyt pysyi lammot 37-37,5 tammikuun alusta tan viikon alkupuolelle. Joten ne lammot voi nakojaan heitella million vaan ihan miten vaan.
 
Hei taas,
kiitos Tammis kommentoinnista. Elottarelle onnittelut pikkuisesta! Voi että miten ihanaa. Puss. Ja Kalabaliikki, ihanaa että asia tuntuukin olevan kunnossa. Mulla ollut 1km elämäni aikana, nuorempana, ja itkin kyllä kuin pieni puro silloin :-(. Mutta sitten kun asian sai käsiteltyä niin taas katse suuntatui tulevaan... teillä monillahan ollut tosi monta km:a ja niin kai se 40+ onkin yleistä :-/.
ON: no nyt ne verikokeiden tulokset tulivat. En oikein tiedä mitä ajattelisin. FSH oli 8.6 (käsittääkseni ihan ok), LH 7.4 (sekin kai ihan hyvä) mutta AMH oli 0,7. Lääkäri oli laittanut paperiin viitearvot, joiden mukaan alle 13 ug/l on premenopaussi ja alle 0,2 sitten postmenopaussi. Tarkoittaako tää että olen siis lähellä menopaussia jo? Olisiko pitänyt olla 13 tai yli, että ei olisi premenopaussia? Vai onkohan tuossa pilkkuvirhe, oisko normaali 1.3 ja siitä ylöspäin?
ÄÄK. Lääkäri oli kirjoittanut viereen, että ikään suhteutettuna hormoniarvot ovat normaaleja. Mutta ikäähän mulla on jo 42 :-(. Onko 0,7 arvoilla vielä mahdollista luomusti raskautua? Vai onko jo hiipuva haamu alakerrassa? Kertokaa kiltit jos joku tietää :-(.
 
Torstai 17.3.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

bugsy (45) ......................?...............34kp/30
Minzi (39).........................3...............28kp/27-29
Babez74 (41)....................1..............28kp/29
Truuly (37) ......................2...............26kp/30
C. rotundifolia (40)...........2..............26kp/26-29
kolibrinorsu (38)...............1..............26kp/28-30
Roxanne(41)....................1..............23kp/29
Zini76 (40)........................5.............23kp/26-28
Luppana76 (39)..............7...............22kp/28
Tammityttö (39).................................22kp/
Pirunpelto (40).................1...............20kp/28
Helmi1234 (39).................2........... ..17kp/26-28
Joyzy (42).........................................14kp/28
lillans(37).........................1...............13kp/30
Pilhilinna-74 (40).............6................12kp/27-28
Vuorikristalli (39)..............6...............12kp/28
Jimima (44)......................2...............11kp/28-30
Esteri1 (42)......................2...............8kp/30
Virkki (39)........................2...............6kp/26
Oodikas (37) ...................2...............3kp/28
Athina (41)......................6................2kp/ 28-30
Kasenja (39) ...................2...............2kp/26-30
Koivutar75 (40)................3...............?kp/23-27
Katayana (38)...................3..............?kp/

Piinailupäivät:

Babez74 (41)..................................dpo 16
Tammityttö (39)...............................dpo 6
Helmi1234 (39)...............................dpo 3

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
KeltainenSeepra..... - 02/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Heinäpelto (42)
Molly333 (42)
Eveliina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Eveliina. Mulla ollu viimeiset 6-7 vuotta amh 0.3. Tai alle. Kolme luomuraskautta tässä välissä (ei vauvoja kuitenkaan ). Että aina se on mahdollista.
Toki nämä vähäiset munikset on myös surkeaa laatua. Ainaki mulla.
Mutta siis mun mielestä sullla on sun ikään nähden vielä ihan hyvät arvot :)
 
Eveliina74, se normaalin raja on tosiaan 1.3, ei 13. :) Eli onhan tuo arvo vähän alentunut, mutta ei nyt mitenkään hälyttävä vielä. Jos aihe kiinnostaa enemmän, niin tuolla lapsettomuus-puolella on ketju matalasta amh:sta, ja kyllä siellä on moni huonoista arvoista huolimatta raskautunut. Ja Tammiskin tietysti hyvä esimerkki siitä. Tsemppiä joka tapauksessa!
 
Helmi, kyllähän ne testit jonkun verran maksaa. Amh on kallein, olisko ollut jotain sadan euron luokkaa. Muut arvot ehkä jotain 40-50 €/kpl muistaakseni. Mutta riippuu varmaan paikastakin, nämä oli pk-seudun hintoja.

Omaa napaa: Harmittaa, kun en tässä kuussa pääse ollenkaan piinailemaan (kun ei siis tehty talletuksia otolliseen aikaan). :( Mä olen vasta hiljattain tutustunut r-testien ihmeelliseen maailmaan. Aiemmin ajattelin vaan, että mitä sitä suotta etukäteen testailemaan, näkeehän sen sitten jos menkat on myöhässä. No, nyt vasta olen tajunnut, että näkishän siinä esim. mahdolliset kiinnittymisyritykset ja kemialliset... eli sikäli harmittaa, etten ole aiemmin testejä tehnyt.

Ensi kierrosta alkaakin sitten IVF-yritys numero 2, kyllä jännittää!!!
 
Nyt iski paniikin poikanen. Sain ajan sairaalaan yhdeksi, siis jo tanaan. Saas meinaan nahda, etta tutkivatko mitaan. Mulla on muistilappu mukana jotta tulee kysyttya oikeita asioita ja pyydettya oikeita testeja. Ehka jotain selviaa, ja toivottavasti ei ihan kauheita uutisia tulisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmi1234
Kiitti Kalis. Ja sori ettet saanut viela selvyytta. Mut ihan hyva et arvot on normi rajoissa. Niin ne mullakin on olleet.

En muuten osannut edes arvata miten rankasti menetys iskee tassa vaiheessa kun siita on jo pari viikkoa. Naa vauva masut ja jutut tas ymparilla nostaa kyyneleet silmiin.

Muoks. Yli 2h odotuksen jalkeen ei ollut vielakaan tietoa million paasis sisaan, joten jouduin lahtee hakee muksua tarhasta. Eli en vielakaan viisaampi asioista.
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 18.3.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

bugsy (45) ......................?...............35kp/30
Minzi (39).........................3...............29kp/27-29
Babez74 (41)....................1..............29kp/29
Truuly (37) ......................2...............27kp/30
C. rotundifolia (40)...........2..............27kp/26-29
kolibrinorsu (38)...............1..............27kp/28-30
Roxanne(41)....................1..............24kp/29
Zini76 (40)........................5.............24kp/26-28
Luppana76 (39)..............7...............23kp/28
Tammityttö (39).................................23kp/
Pirunpelto (40).................1...............21kp/28
Helmi1234 (39).................2........... ..18kp/26-28
Joyzy (42).........................................15kp/28
lillans(37).........................1...............14kp/30
Pilhilinna-74 (40).............6................13kp/27-28
Vuorikristalli (39)..............6...............13kp/28
Jimima (44)......................2...............12kp/28-30
Esteri1 (42)......................2...............9kp/30
Virkki (39)........................2...............7kp/26
Oodikas (37) ...................2...............4kp/28
Athina (41)......................6................3kp/ 28-30
Kasenja (39) ...................2...............3kp/26-30
Koivutar75 (40)................3...............?kp/23-27
Katayana (38)...................3..............?kp/

Piinailupäivät:

Babez74 (41)..................................dpo 17
Tammityttö (39)...............................dpo 7
Helmi1234 (39)...............................dpo 4

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
KeltainenSeepra..... - 02/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Heinäpelto (42)
Molly333 (42)
Eveliina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Joyzy. Toivottavasti kaik oli ok!?

Höh..kalis :( Ehkä ne vaan on sit puhtaasti ollu alkioperäisiä? Halaus!

On: en tiedä mitää mistään. Dpo7. Ei mitään toista viivaakaan ovistikussa aamulla. Päivällä lämmöt 37.7 :eek: kipeä en oo eikä mitään oloa et olis noin korkealla lämpö. Ilmeisesti pieni lohjennut pala hampaasta tekee hirmu lämmönnousun. En tiedä (n) Alamaha on outo, semmonen kireän kipeä. Odottelen tuhruja alkavaksi.o_O
 
Tammis, venasin 2h yli varatun ajan, en siis paassyt odotushuonetta pidemmalle, ja jouduin lahtee hakee muksua tarhasta. Myohemmin hoitsu meidan omalta klinikalta soitti et pitaa varata uus aika heille, jotta he voi kirjoittaa mulle uuden lahetteen saksalaiselle gynelle jotta voidaan alkaa tutkimaan missa vika. Eli jos sais ajan maanantaiksi, niin aikaisintaan torstaina olis lahete, ja silla ei ehdi tan kierron kp21 ultraan eli limis ja keltarauhasen toiminnan tarkastua menee vahintaankin sinne huhtikuun puoleenvaliin/loppuun. Kuun lopussa kilahtaa lisaa ikaa mittariin et ei olis oikein vara kauhean montaa kierto missata.
 
Taitaa olla kaikilla vähän paska kuu. Mega persekuukausi tais tulla.
Eli matalapainetta täälläkin. Tuhruttaa ja menkkajuilinnat päällä, eli eiköhän se huomenn ala vitun rättipäivät kirjailmellisesti.

Jaa-a, ensin aattelin , että eihän tässsä mitään, mutta mitä enemmän ilta kuluin niin syvemmällä suossa uidaan. Oikein saakelin täi tervassa vastaatuuleen aallokossa. Jollakin helkkarin pienellä kirpun kajakilla valtamerellä.
voihan perseensuti ja mitähän vielä....
 
Heippa leidit!

Kalis, mulla kilpparin vajaatoiminta ja oon aika haka arvoissa! Sulla on ihan liian korkea tuo TSH ja T4V liian matala, siis raskautumisen kannalta. Mun oma gyneni sanoi, että TSH pitäisi olla yhden korvilla! Omani on 0,45 ja 21. Vähensi. Lääkitystä, kun luulin olevan liian matalan ja liian korkea, mutta määräsivät klinikalla jatkamaan samalla annostuksella. Kysypä gyneltä tuosta!

Roxanne, miten sun hoito nro 1 sujui? Millä lääkkeillä? Tuliko paljon siirrettäviä muniksia? Saatiinko pakkaseen?

Pirtsi, kiitos piristyksestä. Repesin!

Luen teidän juttuja ihan himokseen! Tällä hetkellä elämä on kamalan kiireistä, enkä ehdi kommentoimaan. Menkat on tällä erää lusittu! Tein muuten sen testin (mikä se nyt oli,jossa katsotaan, onko vaihtikset jo ovella) ja pää meni pyörälle.... Uskoin kuitenkin että ei kai vielä. Huomenna voisin uusia testin. Teen ihan omaksi iloksi! Tässä kierrossa en tikuta ovista, enkä tee yhtään R-testiäkään. Ehkä!
 
Virkki. Miten se testi toimi/millasta tulosta anto?

Joyzy :( höh.. ainii unohdin et asutte ulkomailla . No voihan kurjuus. Ja ymmärrän.. jokainen kierto alkaa olla aika kriittinen tässä vaiheessa . Tsemppiä sinne.

Joo.. mäkin olen iha pihalla. Siitä o.plussasta menosA "dpo8" (lääkärin mukaan siis en ovuloinu) ja nyt mittasin taas aamulämpöä ja 37.1. o_O.. ei mulla oo ollu ikinä tavan kierrossa tällasta. Myös kaikki tuhru puuttuu, PMS puuttuu. .ihan pimeä juttu. Ehkä mulle ei vaan ovikset sitte sovi, tällainen näköjää parempi :ROFLMAO:.. en tajua. No aamun ovistikku oli edelleen vitivalkea eli en mä ainakaa paksuna oo.
 
  • Tykkää
Reactions: Joyzy
Huomenta leidit :)

Virkki, kiitos noista kilppariarvoja. Jos saan omiani udeltua klinikalta, on helpompi arvioida missa mennaan kun on vahan osviittaa.

ON. Ma jo ajattelin et on ovuloimaton kierto tulossa kun kaikki normi oireet olleet hukassa. Eilen sitten iltasella kanikset ilmestyi, ja peittojen heiluttelun jalkeen alkoi jomottaa ja nipistelee vasemmalla munasarjalla oikein huolella. Siis dpo-1 tai nolla taalla. Taytyy pari paivaa seurata varmistukseksi kun yleensa limoja ja kipuja ollut monta (n) paivaa.

Sori kaikille mun muutamasta negatiivisesta purkauksesta. Joskus vaan taytyy saada se ulos, ja vaikka mies on innoissaan vauva-ajatuksesta, niin eihan se ihan ymmarra miten paljon mua stressaa ettei asioita saa ajallaan ja helposti tutkittua ja kuinka paljon noi memetykset kalvaa sielua. Yllatyinhan itsekin eilen miten riipasi siella sairaalassa :oops::oops:. Tulee vaan valilla tosi :poop:-feelis. Ja toisinaan :devil: iskee kun yrittaa juttuja saada selvitetyksi ja mikaan ei ota sujuakseen. Mut sellaista se on, olla :alien: vieraassa maassa. :ROFLMAO::ROFLMAO: mut viela me naa jutut haldataan ja saadaan toukat kotiin. Ma meinaan eilen illalla laitoin kaksoset tilaukseen :D
 
Hei kanaset, ajattelin tehdä pikaisen come-backin :D Jättäydyin taustalle lokakuun jälkeen, kun miehen mitta tuli täyteen vuoden yrityksen jälkeen. Nooh, mieli sitten kuitenkin muuttui ja sovittiin jatkoaika vielä tähän alkuvuoteen! Apua miten nyt dpo9 jännittää: takana parhaat talletukset ikinä ja nyt dpo 7 alkaen nännit kipeät ja kamala väsy ja vilu - ainakin aiemmin tämä on ollut hyvä merkki. Mutta aiemmat takapakit ja turhat luulot pitää toki jalat maassa... (2 kemiallista ja monet väärät hälytykset)

En ole malttanut olla seuraamatta teidän juttuja tässä väliajalla, matalapainetta ollut monella, tsemppiä!! Ja positiivisiakin uutisia, ihanaa. Elottaren kanssa mentiin pitkään samassa rytmissä, olen niiiin iloinen että hänellä tärppäsi!

Aurinkoa kaikkien viikonloppuun!
 
Joyzy, ei varmaan tarvii pyydellä anteeksi :) Täällä jos jossain saa valittaa. Noita pohjamutia tulee varmasti kaikille, toisille helpommin ja toiset kestää sit enemmän. Mun mielestä kaikki valitus on ihan ok ja tulee varmasti sillä hetkellä itse kenenkin tarpeeseen :D!

Jelly, moikka vaan :) Toivottavasti nyt sit vielä tärppää kun armonaikaa on :)!! millos meinasit testata?
 
  • Tykkää
Reactions: Molly333
Joyzy, mä ymmärrän hyvin sun paskat fiilikset, kuten varmasti kaikki täällä! Tosi turhauttavaa tuollainen tutkimusten lykkääntyminen. Toisaalta tuskinpa kaikki nyt kuukaudesta tai kahdesta on kiinni edes meillä ikääntyneillä kanoilla. (Tai no, paraskin sanoja - mulla on kyllä viime ajat ollut entistä pahempi paniikki iän suhteen, että yhtäkään kiertoa ei haluaisi hukata... Ja siihen panikointiin liittyy nyt nämä hoidotkin.)

Virkki kyeli mun ekasta IVF-hoidostani, se siis meni ihan päin p:tä. Muniksia saatiin noin 10, mutta suurin osa niistä oli liian pieniä, ja loputkin oli jääneet jotenkin epäkypsiksi. Lopputuloksena siis, että yksikään solu ei hedelmöittynyt. Olihan se melkoinen isku ja järkytys, mutta pikkuhiljaa siitä on noustu kohti uutta yritystä. Voihan se olla, että lääkityksessä oli jotain häikkää tai punktion ajoitus väärä tms., mutta todennäköisin selitys tietysti olisi huono munasolujen laatu, ikivanhoja kun jo ovat.

Mulla oli lääkityksenä Clomifen + Menopur ja annostus melko pieni. Tarkoituksena oli saada vähemmän mutta laadukkaampia muniksia. No, mulla meni kyllä usko tuohon hoitokaavaan, siis että se jotenkin parempaa laatua toisi. Nyt ajattelen ennemminkin niin, että mitä enemmän muniksia, sitä suurempi todennäköisyys että siellä olisi edes joku kelvollinen solu joukossa. Uuteen hoitoon lähdetäänkin nyt selvästi isommilla lääkeannoksilla.

Onko täällä muita vanhoja kanoja, joilla on IVF-hoitoja meneillään tai suunnitelmissa lähiaikoina (Pirtsin toki tiedänkin)? Olisi kiva kuulla kokemuksianne. :)

Tsemppiä ja plussaonnea kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75

Yhteistyössä