40+ so what wol.13

Hei hei vaan..
Täällä on vaan itkuteltu, kaikkien teidän plussien ja km vuoksi...

Oma "napa" ja elämä on sekaisin.
Äidilläni on siis pitkälle edennyt alzheimer. Nyt pari päivää ollut tosi rankkaa aikaa, äidin kunto romahtanut silmissä ja huomenna arjen koittaessa lähdetään äidille paikkaa laitokseen hakemaan, tai no varmaan ensin suoraan sairaalaan.. On NIIN paha olla.. Omat päivät on jotain 5-6 dpo.. En tiedä, en tunnistanut niin selvästi ovista tästä kierrosta. Ja nyt nippailee ja vihleksii yms, mutta niin on tehnyt aina kierron tässä vaiheessa. Kovasti on koetettu tärppipäivät hyödyntää, mutta kun selkeää ovista en tunnistanut niin ompa vähän niin ja näin.. Enkä jaksa uskoa että olisi tärpännyt.. Luovuttanut olo..

Voimat on vaan niin loppu tällä hetkellä kaikkeen.. Nyt se jo aika varmaa ettei äitini tule mahdollista jälkikasvua tapaamaan.. On äiti niin heikkona :cry:
On tullu mietittyä suhdetta omaan äitiini ja hänen äitiyttään ja tietysti omaa äitinä oloani. Pää on niin täynnä ajatuksia.. :(
 
http://aijaa.com/qkjWzb Tossa on mun tämänpäiväiset ovistestit samasta pissasta. Varhain aamulla ei vielä tullu plussaa, mut siitä kolmen tunnin päästä tuli. Tein silloin pc:n liuskan ja cb:n hedelmällisyysdigin (se kahden hormonin juttu). Kuva ei siis ole noista vaan tuosta parin tunnin päästä tehdystä pissasta. Ihan testimielessä halusin testata, että näkyykö vielä ja ilman sen kummempaa juomattomuutta. Tuossa on pc:n liuska, rfsu:n liuska, cb:n yhden hormonin digiovistesti ja sit sen digin sisältä se testitikku. En päässyt empiirisessä tutkimuksessani kovinkaan pitkälle, kun tuo rfsu:n liuska oli mun viimeinen ja sehän on tuossa kuvassa nega. Sain saman pakkauksen rfsu:n liuskoilla viime kierrossa selkeen plussan kyllä eli en usko, että on viallinen. Onko se jotenkin ei-herkempi kuin nuo kaksi muuta testiä?

Mulle voi siis päivittää huomenna maanantaina 14.3. dpo0

Ovis on tässä kierrossa tulossa oikeelta. Viime kierrossa oli vasurilla. Vaikken ole ihan varma tunnistanko itse oviksen ajankohdan, niin tuon puolen kyllä tunnen. Tuntuu jo useita päiviä ennen ovista aina sillä puolen ja tuntemukset on samanlaisia ja samalla korkeudella.
 
Nyt on kärsivällisyys koetuksella. Viiva edelleenkin samanlainen! Menkkojen olisi pitänyt alkaa eilen oviksesta laskettuna. Mutta mikä ihme juttu tämä nyt on?! Tuulimuna? Kohdunulkoinen? Luulisi, että vuoto olisi alkanut, jos olisi mennyt kesken... Ei kai keskeytyneitä keskenmenoja näin alussa tule? Tulen hulluksi, kun en saa varmuutta... Työtkin alkaa tällä viikolla niin olen ekstra hermostunut.
 
Kalis, itsellani nuo samat kysymykset pyorii mielessa. Puolen vuoden sisaan 3km. Kilppariarvoja on pari kertaa mittailtu, mutta ovat kuulemma ihan ok vaikka oireita siihen suuntaan on melkoisesti. Ajattelin pyytaa sokereita katsomaan, silla hoitamaton 2-tyyppi voi aiheuttaa keskenmenoja. Ja keltarauhasen testauksen yritan myos saada. Mutta saa nahda miten onnistuu.

Taalla alkaa ovis vissiin lahestymaan hitaasti mutta varmasti. Pienta kipuilua jo nyt vaikka en odota oviksen olevan ennen perjantaita. Samoin huippaus on lisaantynyt jo nyt. Tanaan yritan saada gyne ajan varattua, joskos jotain selviaisi.
 
Maanantai 14.3.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Oodikas (37) ...................2..............32kp/28
bugsy (45) ......................?...............31kp/30
Athina (41)......................6...............29kp/ 28-30
Minzi (39).........................3...............25kp/27-29
Babez74 (41)....................1..............25kp/29
Kasenja (39) ...................2...............24kp/26-30
Truuly (37) ......................2...............23kp/30
C. rotundifolia (40)...........2..............23kp/26-29
kolibrinorsu (38)...............1..............23kp/28-30
Roxanne(41)....................1..............20kp/29
Zini76 (40)........................5.............20kp/26-28
Luppana76 (39)..............7...............19kp/28
Tammityttö (39).................................19kp/
Pirunpelto (40).................1...............17kp/28
Helmi1234 (39).................2........... ..14kp/26-28
Joyzy (42).........................................11kp/28
lillans(37).........................1...............10kp/30
Pilhilinna-74 (40).............6................9kp/27-28
Vuorikristalli (39)..............6...............9kp/28
Jimima (44)......................2...............8kp/28-30
Esteri1 (42)......................2...............5kp/30
Virkki (39)........................2...............3kp/26
Koivutar75 (40)................3...............?kp/23-27
Katayana (38)...................3..............?kp/

Piinailupäivät:

Pilhilinna-74 (40).............................dpo 20
Oodikas (37) ..................................dpo 16
Athina74 ........................................dpo 15
Babez74 (41)..................................dpo 13
Kasenja (39) ..................................dpo 9
Tammityttö (39)...............................dpo 3
Helmi1234 (39)...............................dpo 0

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
KeltainenSeepra..... - 02/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Heinäpelto (42)
Molly333 (42)
Eveliina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Kalabaliikki voi kurjuus, että joudut takaisin tänne puolelle, ei noita keskenmenoja tarviis enää yhtään kenellekkään :(

Ja Athinalle voimarutistus. Mä luen usein päihdelinkin keskustelupalstoja, äidien huolesta, narkkien katkaisuyrityksistä ja siitä epäitoivosta mitä se rämpiminen tekee kaikille. Siellä eräs äiti kertoi menettäneensä lapsensa päihteille ja itkin niin paljon, kun luin sitä.
Minun pahin pelkoni olisi, että joutuisin sivusta katsomaan kun oma lapseni tuhoaa elämäänsä huumeiden kanssa.
Olen myös lukenut kirjallisuutta asiaan liittyen paljon, ja esimerkiksi "Nancy"- kirjahan on aivan uskomaton tarina.
Ja siis päihteitähän on monia, tuossa nyt oli vain omia mietteitä mutta valitettavasti päihteiden kanssa se on samaa paskaa eri paketissa.
Tulen itse rikkinäisestä perheestä, ja nämä kuviot ovat tuttuja valitettavasti.
Mutta siis, ihan extra vahva nainen olet Athina, ei ole helppoa äitinä olla tuossa tilassa ja jossakin vaiheessa täytyy sanoa "ei" vaikka toinen on rahaton, autoton, kyytiä vailla, ruokarahaa vailla jne. Se on kuitenkin oma lapsi aina vaikka ehkä joskus toivoo, ettei olisi.
Voimia


Oodikas niin miten vahva se viiva on nyt? Vaiko haalea ollut koko ajan? Voi kai se olla niin, että siellä on pelkkä ruskuaispussi ilman asukkia ja vuoto alkaa sitten myöhemmin. Tai varhaisissa keskenmenoissa vuoto alkanee yleensä viikon-pari päästä oletetuista menkoista? Toivotaan nyt silti, että sulla on siellä jekutteleva yksilö ja lopputulema olisi kuitenkin onnellinen (y)

Truulylle jaksamista kanssa. Nuo asiat selviää päässä ajan kanssa, ensin pitää tehdä vaan se "surutyö". Jos yhtään lohduttaa, niin minulla ei ole yhtään sukulaista ollut vuosikymmeniin, ei mummoja, äitiä tai isejä. Ikävöin heitä näin 15 vuoden jälkeenkin aivan valtavasti ja harmittelen etteivät koskaan päässeet näkemään mitä olen saavuttanut elämässäni tai mitä tulen saavuttamaan. Näin se vain menee, ei voi mitään. En ymmärrä, miten jotkut ovat ihan täydessä vauhdissa vielä 90-vuotiainakin ja jotkut ovat laitoskunnossa jo alle 70-vuotiaina. Ja tässä tapauksessa minun suvussani jo 60-vuotiaina ollaan mitä ollaan. o_O

Ainiin ja Virkki, mulle tehtiin punktio kp10. Se tosiaan määräytyy sen mukaan, miten follit kasvaa, mutta noilla tienoilla se on.
Ja lyhyt kaava oli mulla, ja hyperin riski iski ja jäin sairaslomalle jo kp7.

Omasta navasta sen verran, että en tiedä millainen kierto pitäisi olla punktion jälkeinen luomukierto, mutta nännejä nipistelee ja alavatsa on sen oloinen, kun olisi ovulaatio koko ajan.
Kai se kroppa kerää itseään jotenkin? Eilen tein ovistestin, ja ei se plussa ole ainakaan mutta ei haaleakaan.
Oli miten oli, outoja fiiliksiä täällä. o_O
 
  • Tykkää
Reactions: kalabaliikki
Noi pieleen menneet raskaudet on niin persiistä. Harmi kun niin moni joutuu sellaisten asioiden kanssa painimaan. Fyysisesti niistä selviää varmasti paljon helpommin kuin henkisesti.

Onko kukaan testannu sellasella hedelmällisyys/vaihdevuositestillä, joka mittaa FSH-hormonia virtsasta? Mihin aikaan kiertoa se kannattaa tehdä?
 
  • Tykkää
Reactions: kalabaliikki
Mä olen ymmärtänyt että se FSHta mittaava testi on "herkkyydeltä" 25. Eli mikäli olis ns plussalla niin arvo on jo kyl niin koholla että pitäs näkyä muitakin oireita, esim kk kierrossa. Sen verran paljon toi 25 kuitenkin on. Mikäli viiva on haalea ei siitä voi päätellä yhtään mitään paljonko FSH olisi. Joten mä en silleen ymmärrä koko testin pointtia..

Muoks. Kun FSH alkaa olla paljon koholla (siis vaihdevuositasoa ) myös LH pitoisuus nousee veressä. Eli ovistikut alkaa näyttää suht tummaa viivaa niinkuin PCO naisilla. Sitä, missä se raja näin on, en tiedä.

Mites Athina! ??!?
 
Truuly, jaksamista! Minun äidilläni on myös Alzheimer. On pystynyt vielä omaishoitajan kanssa kotona asumaan, mutta on pelottavia nämä kaudet kun tuo tauti pahenee nopeasti. Äidilläni ainakin tuntuu etenevän sellaisin hyppäyksin. Nyt on taas pahenemisvaihe. Tuntuu, että tuttu ja rakas ihminen viedään pala palalta pois.

Äiti oli samanikäinen minut saadessani kuin minä olin esikoisen saadessani. Ollaan äidin sairaudesta huolimatta lähennytty tässä viime vuosina, kun äitiys-asioista on juteltu. Äidille on tullut myös omien lastensa lapsuusajat mieleen, kun minun lapseni on tullut kuin pikkulapsiajoista muistuttamaan.

Ja päivitys kierron vaiheesta: huomenna dpo 10, mutta tuntuisi vähän kuin menkat jo teettelisi ensimmäisiä kramppeja. Pitää ehkä silti aamulla testata, kun raskaustestejä on ostettu kaapit täyteen. Jostain syystä mulla on ennakkoaavistus, että seuraava kierto olisi tärppikierto, joten ei edes ihan mahdottomasti nyt ole toiveita.
 
Kasenja peukut testin!

Siis joo tuolla testisivullaha sanotaan että mikäli testi on nega ei vaihdevuodet ole alkaneet. Plussan (25) kohdalla vaihdevuodet on alkaneet. Tohon väliin mahtuu oikeasti aika iso skaala FSH arvoja eikä kaikki alle 25 arvot todellakaan oo "OK". Esim.mun FSH 15 on jo sillä rajala että homma ei enää pelitä niinku pitäs.
 
Tiistai 15.3.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Oodikas (37) ...................2..............33kp/28
bugsy (45) ......................?...............32kp/30
Athina (41)......................6...............30kp/ 28-30
Minzi (39).........................3...............26kp/27-29
Babez74 (41)....................1..............26kp/29
Kasenja (39) ...................2...............25kp/26-30
Truuly (37) ......................2...............24kp/30
C. rotundifolia (40)...........2..............24kp/26-29
kolibrinorsu (38)...............1..............24kp/28-30
Roxanne(41)....................1..............21kp/29
Zini76 (40)........................5.............21kp/26-28
Luppana76 (39)..............7...............20kp/28
Tammityttö (39).................................20kp/
Pirunpelto (40).................1...............18kp/28
Helmi1234 (39).................2........... ..15kp/26-28
Joyzy (42).........................................12kp/28
lillans(37).........................1...............11kp/30
Pilhilinna-74 (40).............6................10kp/27-28
Vuorikristalli (39)..............6...............10kp/28
Jimima (44)......................2...............9kp/28-30
Esteri1 (42)......................2...............6kp/30
Virkki (39)........................2...............4kp/26
Koivutar75 (40)................3...............?kp/23-27
Katayana (38)...................3..............?kp/

Piinailupäivät:

Pilhilinna-74 (40).............................dpo 21
Oodikas (37) ..................................dpo 17
Athina74 ........................................dpo 16
Babez74 (41)..................................dpo 14
Kasenja (39) ..................................dpo 10
Tammityttö (39)...............................dpo 4
Helmi1234 (39)...............................dpo 1

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
KeltainenSeepra..... - 02/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Heinäpelto (42)
Molly333 (42)
Eveliina74 (42)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viiva haalistunut haamuksi... Vuotoa odotellessa siis. Alkaisi nyt pian ettei aikaa tuhraantuisi odotteluun. Oireet alkaa jo helpottaa niin sain aamun testin tehtyä kunnon aamupissasta.

Vähän meinaa risoa ja itkettää vaikka arvasin ettei tämä tästä etenemään lähde. Mutta pettymys silti. Yritän nyt järjellä ajatella että kuitenkin raskauduin eli tukoksia tms endo-ongelmia ei ole ainakaan vielä ja nyt on kuitenkin vasta yk5 vaikka kuukaudet on pitkiltä tuntuneetkin.
 
Nyt mammat auttakaa (n).... Onko ihan urbaani legendaa kiinnitymis vuodot? Eli mulla oviksesta nyt 6päivää (kai) ja nyt tulee pyyhkeessä verensekaista limaa "todella niukasti".... Kuukautisiin on aikaa vielä reilu viikko... En muista edellisissä raskauksista että ois ollu mitään niukkaakaan vuotoa ennen kuukautisia "joita ei siis tullutkaan".... Purusta on vasta kolmeviikkoa aikaa ja jos nyt on jo tärpännyt niin EI VOI MUUTA KUIN IHMETELLÄ:rolleyes:.... Toki on mahdollista koska oviksen aikaan ja sitä ennen on talletuksia tehty ahkeraan mutta silti.... Eli onko teillä edeltävää raskautta ennen ollut nk. Kiinnitymis vuotoa?:rolleyes:o_O.... Kuuden lapsen äitikin voi vielä hämmästellä ja kummastella :LOL:
 
Voi ei Oodikas. Pahoittelut ja voimahali!

Luppana, kiinnittymiavuoto on ihan oikeasti juttu. Toisilla vuotaa, toisilla ei, ja samalla ihmisella eri raskaudet voi olla erillaiset. Ja siita kiinnittymisvuodosta ei voi paatella mitaan tulevasta raskaudestakaan.
 
Voi ei Oodikas. Pahoittelut ja voimahali!

Luppana, kiinnittymiavuoto on ihan oikeasti juttu. Toisilla vuotaa, toisilla ei, ja samalla ihmisella eri raskaudet voi olla erillaiset. Ja siita kiinnittymisvuodosta ei voi paatella mitaan tulevasta raskaudestakaan.
Joo niin se taitaa olla... Luulenpa että kroppa reistailee nyt ihan jostain muusta syystä kun raskaudesta :(
 
Oodikas :(! Hali

Luppana. No osalla se voi olla sitäki! Mä en oo tainnu koskaan sellasta bongata vaik oon ollu yhteensä 7 kertaa raskaana ja syynänny tavaraa monta vuotta joka vessareissu (hassu jäänne hoidoista :whistle:). Itsellä on kierrot nykysi selaisia et dpo5/6 alkaa monesti tulla häivähdys verta liman seassa ja sit jossain vaiheessa oranssia limaa ja sit ei tuu mitään muutamaan pv ja sit vuoto alkaa jossain vaiheessa, joskus jopa "vasta" dpo11 mutta pääsääntöisesti dpo9. Eli selkeästi mulla merkkinä huonosta keltarauhasesta.
 
Kp1
Hyvänä puolena mietin, että hormonit ei kovin korkealla ehtineet käydäkään ja ovat jo hyvässä laskussa niin ehkä kierto olisi heti normaali ja ovis parin viikon kuluttua... Kai se on suunnattava katse tulevaan, vaikka ketuttaakin ja tekisi mieli syödä kilo suklaata sekä litra jäätelöä.

Tsemppiä ja haleja niitä kaipaaville. Pohjamudissa käymässä niin on vähän omanapaiset jutut, anteeksi.
 
Oodikas pahoittelut!

Luppana, pakko oli tulla huikkaamaan, että mulla ekan raskauden eka "varma" merkki oli täysin tuhruton loppukierto...mutta
tokassa raskaudessa tuli dpo 6-9 pientä tuhrua: ensin loraus verta, sen jälkeen ruskeaa tuhruttelua. Yleensä tuhru alkoi dpo 9 hujakoilla, joten tän tulkitsin kiinnittymisvuodoksi ja sitähän se tais olla :)
 
  • Tykkää
Reactions: Luppana 76
Oodikas, pahoittelut! Sulla on varmaan ollut ns kemiallinen raskaus: yrittänyt kiinnittyä, mutta ei oikein onnistunut. Tai sitten ollut pelkkä ruskuaispussi tms. Näitä sattuu ilmeisesti aika paljon, useimmat eivät koskaan niitä huomaa, kun malttavat olla testaamatta "liian" aikaisin (toisin kuin minä!). Mulla on ollut kaksi kemiallista: toisessa plussa vahvistui noin viikon ihan hyvin, ja taisi vahvistua jonkin päivän vielä vuodon alettuakin. Vaikka siis raskaushormonia testin mukaan hiukan alkukierrosta vielä oli mukana, oli seuraava kierto ihan normaali, ovis tapahtui ajallaan ja normaalin mittainen. Toinen kemiallinen oli enemmän kuin tämä sinun: näytti hailakkaa plussaa muutaman päivän, ei oikein vahvistunut, plussa katosi käytönnössä kokonaan juuri ennen kuin vuoto alkoi. Silloin menkat ehti olla ehkä vuorokauden myöhässä, eli jos en olisi testannut niin aikaisin, en olisi ajatellut tärpänneen ollenkaan. Seuraava kierto oli ihan normaali. Sen sijaan sen kerran, kun oli kohdunulkoinen (valui itsestään ulos suht aikaisin, ei tarvinnut toimenpiteitä, hcg:n alenemista labrassa seurattiin pari kertaa), seuraava kierto oli tavallista pidempi. En tiedä, oliko ovulaatiota. Mutta ei kai noissa mitäänsääntöä ole. Toivottavasti sulle käy hyvin! Muistan kuitenkin kuulleeni, että kemiallisen jälkeen seuraavassa kierrossa kohtu olisi vähän kuin herkempi raskautumaan kuin tavallisesti.

Ja täällä aamulla testattu nega.
 
Kasenja :(! Höh.

Luppana tsemppejä! Milles näyttää?

Miten Athinan kävi vai menikö multa ohi nyt taas jotain? ?

Omanapa. Eilen tuli mullaki (dpo4) kasa limaa ja tippa verta. Näköjään mulla kierrot toistaa itseään. Pyh. Tänään gyne niin kuulen verikokeesta tulokset ja luultavasti myös katsotaan alapään kuulumiset.
 

Yhteistyössä