40+ so what wol.13

MaiMei:n tekstistä lainaan: "Se ois fuckfestien käynnistykset! Yritin jo eilen illalla, mutta miestä vaan nukutti... Et hyvin alkoi :)
Hitto, viikko sitten tilasin netistä ovis- ja raskaustestejä, samantien tuli vastaus että lähetetty on, mutta eipä ole laatikkoon kolahtanut. Onkohan mennyt naapuriin.... No ei ne tarvi kukaan, sikiävät koko ajan muutenkin..."

Hahaha, kiitos päivän syvimmästä hymystä :LOL: Mainiosti kirjoitettu :LOL:

Monilla on NIIN paljon suuremmat murheet, ettei kehtaa omiansa edes päivitellä :cautious:
Illalla rupes kuitenkin vähän masentamaan, että jos ei taaskaan (heh, toinen kierto) tunnu eikä näy ovista... Että vanha mikä vanha, myöhäistä kaikki :unsure:
Että Babez74, ehkei sitä ovista enää tule mulla koskaaaaan...

Munasolujen määristä on täällä puhuttu, ja hitto kun en silloin kierukkaa pois otattaessa älynnyt kuunnella tarkemmin mitä se lääkäri sanoi ultratessaan. En älynny, että se olis ollu tärkeää! Kun jotain se niistä munasoluista puhui... Toisella puolella oli iso rakkula? Se jäi mieleen. Ja jotain se höpisi munasolujen määrästäkin, mutta en kuolemakseni muista mitä :confused: Perhana.
Omakanta kertoo, että lääkäri on kirjoittanut: "Jos ei ovuloi, aloitetaan Klomifen"...
 
Viimeksi muokattu:
Voi itkupökäle näitä uutisia täällä. Halaus nyt mejbijeesille.

Ja kalis, lääkäreissä on eroja, yks julisti mut raadoks, toinen sano et elämää on. Mutta pakkohan se tosiasia on tiedostaa, että ei me vanhat kanat enää priimaa lykätä pihalle. Mä yritän sitä tässä sisäistää, näin o. Peukut vaan pystyssä koko ajan, että jos joku siellä välissä oiskin priimaa..

Ja uusille tervetuloa mahtavaan porukkaan!! Ja jospa lumikkikin saisi testaukset toimivalle tasolle!! Ilm puhelin ei ole palstan ystävä. Itse olen puhelimella vastailun hylännyt ihan siksi, että kaikki viestit oli kuin juopon katuojassa kirjottamia.


Täällä ei mitään uutta. Ei nipistele mahassa, ei mitään tuntemuksia. Taitaap olla kp 20 tai vastaava, pian ne menkat alkaa jos alkaa. :)

Marzalla on muuten kanssa tollanen friikkiaavatar, välillä ruusu välillä naama. Ihan vaan ot tämä huomio.

Moro!!
 
  • Tykkää
Reactions: Meibijees
Home sweet home, olipas kauhea päivä :(

Cytotecit ei saanut vuotoa aikaiseksi, mutta pehmitti kuitenkin kohdunkaulan niin, et imu pystyttiin tekemään. Oli kyllä epämiellyttävä toimenpide, vaikka kohtu puudutettiinkin. Ultran mukaan kaikki kudos saatiin ulos, nyt sitten viikon päästä hcg-kontrolli. Toivottavasti arvo laskee hyvin. Jos ei laske, niin sitten joku kasvaa jossain muualla. Kudokset menee nyt patologille ja toivottavasti niistä löytyy istukkakudosta, joka varmistaisi tuulimuna diagnoosin.

Tyhjä olo, mut toivottavasti tämä nyt oli tässä. Fyysisten kipujen kanssa pärjään kyllä, henkinen puoli vaatii vähän aikaa.

Mut joo, muillekin tiedoksi tuo MVA-imu, on kuulemma vähentänyt huomattavasti kaavintoja ja on kohdulle paljon armollisempi kuin kaavinta.

Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...

Minut voi poistaa plussanneiden listalta :(
 
Meibijees ja kalis


Ihan typerää laittaa mitään hymiötä edes, mutta kun en edelleenkään osaa sanoa mitään järkevää tähän. Tuntuu pahalta teidän puolesta, todella kurjalta.

Kiitos Woodis huhuiluista, tänään oli se suunittelukäynti lapsettomuuspolilla. Jatketaan nyt tätä apatiaa, käynti oli ihan paska.
Lääkäri otti 35min myöhässä vastaan, ei edes pahoitellut asiaa. Ei katsonut silmiin kertaakaan ja manaattisesti selitti papereihin tuijottaen, että inseminaatiolla lähdetään kokeilemaan ensi kierrosta. 3 kertaa kokeillaan, jonka jälkeen on koeputkihedelmöitys jos ei inssi onnaa.
Jouduin erikseen kyselemään mitä tarkoittaa "oligozoospermia" ja olemmeko tuhoon tuomittuja, aikatauluja sun muuta.
Hän edelleen katsoi papereihin ja mutisi jotain siihen suuntaan. Ei empatiaa, myötätuntoa. Olimme kuin 100:s pariskunta samana päivänä jolle hän joutuu selittämään asioita. Olkoonkin niin, mutta meille se oli ensimmäinen kerta ja toivon kovasti empatiaa asiaan.

Perjantaina on aukiolotutkimus ja ultraus, ja seuraavaan kiertoon vasta se inseminaatio. Kysyin, etteikö jo tähän kiertoon voitaisiin kokeilla, mutta totesi vaan että "ei" ja sillä hyvä.

Miksi ei? Voiko sitä inseminaatiota tehdä samalla kun tehdään se aukkari? Se on kp12 kun mulle se tehdään ja maanantaina olisi sitten kp15 jolloin yleensä olen ovisplussan saanut.

Jäi huono mieli tuosta käynnistä.
 
Meibijees - voimahalit! Ja pikaista toipumista. Kiitos kun kerroit tuosta imusta lisää - mullehsn yksi yli-innokas päivystävä lääkäri meinasi sen tehdä ihan ilman puudutusta 3pv cytotecien aloittamisen jälk. Onneks seuraavan aamun lääkäri oli msltillisempi ja määräs koko ajan lisää cytoja ja lopultahan se kohtu tyhjeni ajan kanssa ittekseen.. lääkäri yritti välttää viimeiseen asti kaavintaa juuri sen limusvsikutusten vuoksi, että lopulta olin leikkaussalissa 5 ihmisen pällisteltävänä ultrassa jossa todettiin että tyhjä on js selvidin säikähdyksellä. mutta kovin on tuoreessa muistissa...

Pirtsi - ikävää että oli noin liukuhihnatapaaminen. Yleensä ekoille kerroille valkataan ne empaattisimmat työvuoroon ja vasta ne hoidot menee liukuhihnalla kuin juna. Julkisella puolella on just toi vika että sokeana toistavat vaan sitä samaa kaavaa vaikka uudempiakin keinoja olisi. Mulle sanoivat 39v että yksi inssi kokeillaan ja sitten ivf. Lopulta olikin 0 inssiä kun h-hetki osuikin vkl:lle - joten siitä tuli - ajoitettu yhdyntä. Vaadi uusi tapaaminrn tai puhelinaika jos hsluat vielä selvyyttä lisää. Mullakin tehtiin kaikki alkututkimukset eri kierroissa - eli hassattiin turhaan aikaa. Ja varaudu jo henkisesti joulutaukoon, hiitojen välikiertoihin jne. Meillä oli vsin yksi niistä tsiljoonista lääkäreistähuono, joten jos tämä nyt sattui olemaan se sinun huono lääkäri? Vaadi palvelua:)
 
Voi miten inhottava lääkärikäynti. Jotkut on vaan tuommoisia, ihan sama toimiiko kunnallisella vai yksityisellä. Kävin terveystalolla gynellä, niin hän oli myös hyvin tympeä ja antoi ymmärtää, että olen liian vanha, siitä kaikki johtuu. Kirjoitti lugereseptin mutta epäili ettei se auta, kun ongelma on pilaantuneissa munissa, joista ei tule elinkelpoisia alkioita. Saattoihan hän olla oikeassa, mutta tapa jolla esitti asian, oli inhottava. Ainakaan hänelle en enää mene.
Tänä aamuna dpo10 ja viivanpaikka apteekin herkkään testiin. Tuli reilusti vaikutusajan jälkeen, eikä siinä ole väriä, joten ei aiheuta ilonkiljahduksia.
Jospa joku nyt pian plussaisi ja näyttäisi epäilijöille, että kyllä vanhatkin kanat vielä munii :)
 
Voi miten ikäviä uutisia ja lääkärikäyntikokemuksia... Tsempit!

Xienna: mulla on molemmissa raskauksissa tuhrutellut n. dpo 8-13. Että toivottavasti sullakin olisi kiinnittymisvuodosta kyse!

Minäkin kävin Mehiläisessä gynellä tsekkaamassa miltä munasarjat näyttää. Eipä lääkäri mikään superempaattinen ollut, mutta totesi ettei nämä nyt ihan kuivuneilta rusinoilta näytä. Ja että alkaahan tässä aika käymään vähiin. Hyviä kokemuksia on Fertinovasta muutaman vuoden takaa, tosin silloinen lääkäri taitaa ottaa nyt muualla vastaan.

Kysymys: meillä on 4v ja 6v lapset ja vaikka vauvakuume on kova, niin välillä mietin onko mitään järkeä aloittaa vauvarumbaa alusta.. Meillä lapset on valvottaneet paljon, mietin jaksanko saman melkein nelikymppisenä. Mietin myös miten kroppa kestää ja palautuu raskaudesta, jonkinasteinen kohdun laskeuma ja kipuilevat suonikohjut jäi edellisistä. Pohditteko muut samoja?
 
Moikka!!

Mejbijees, imu on mulle ihan uus juttu? Mutta hienoa jos on jotain parempaa kuin kaavinta ja toivotaan että kaikki on nyt ulkona!!

Ihanaa Pirtsi että pyörä on lähtenyt pyörimään.
Loppupeleissähän on ihan sama millanen se lekuri on kunhan hoito etenee. Se lekuri ei niitä vauvanalkuja tapa asenteellaan, nyt täysi höyry eteenpäin. Ehkä siinä on jotain alkukierron kikkoja jotka estää aloituksen jo nyt? Kuukausi menee nopeaan!! Täällä on nyt paljon potentiaalisia hoitolaisia! Odotan kovasti hyviä uutisia tältä saralta. Älä Pirtsi synkistele lääkärin takia, mä näin sun viestin vain ja ainoastaan positiivisena. Antaa lekurin olla masentunut jatsempataan me muut!! Tosi hienoa että olette alussa jo!!

Mulla se yks lekuri oli vähän tympeä, mutta toisaalta oikeassahan tuo oli, vanha mikä vanha. Olisi kannattanut aiemmin haluta lasta. Mua on jo edellistä saadessani (34 v) puhuteltu synnärillä "vanhana synnyttäjänä". Ei tässä nuorru, nyt taitaa olla jo "sikavanha synnyttäjä" jos sinne asti pääsee. Asiat asioina, ja kuumeilu sydämellä. Hoidetaan me se sydänpuoli
ni lekurit saa pysya asiassa!!

Xienna, tuo tuhruttelu voi olla alkavaa raskautta mutta valitettavasti se taitaa useammin olla juuri tätä ikä-asiaa.. Mullakin on menkat kovasti muuttuneet, välillä tuhruttelee monta päivää, välillä vain pari pvää. Ennen alko heti. Ja kierto lyhenee.. Peukutetaan silti, toivoa on niinkauan kun ei ole vuotoa. Ja kp 1 on kuulemma vasta eka kunn on vuotopvä. Näin on opetettu.

Nyt menee niin vanhan mollaamiseksi, että todettakoon jaksamisesta peppi30 että mua ei huoleta lainkaan jaksaminen. Vanhana kanana plopplop vaan synnytin 6 vuotta sitten, varmaan putoaa tässä sikavanhaniässä jo etuajassa ulos.. Kyllä sen jaksaa. Raskaus, raskasta mutta ihan sama. Varmaan selkä huutaa ja raskausarvet ritisee. Ja se vauva, edellistä imetin perverssin kauan, eli myös öisin. Seuraava imetän vielä kauemmin jos sellasen saan. Hitto vie, kyllähän me jaksetaan, ei me mitään vanhuksia olla vaikka kroppa sanoo että teini-ikä on nippanappa ohitettu. Antaa mennä vaan!!

Jännää jännää täällä, kuka tuo seuraavan plussan? Pitäiskö laittaa bingo pystyyn kunnon rahapanoksilla!!
Saattaisin nyt laittaa panokseni Zinille!!

Tsemppiä!!
 
Kp 13. Ei mitään tuntemuksia oviksesta ja testit tyhjää. Voi prkle. Viimeisin ovis, minkä varmuudella muistan, oli kierukan aikana kesällä. Sen jälkeen nothing. Paitsi silloin kierukan poistossa oli ultratessa se iso rakkula vasemmalla - tarkoittiko se irtoamaisillaan olevaa munasolua? "Rakkulat kasvavat aivolisäkkeen FSH hormonin vaikutuksesta..." Onko tuo se hormoni, jonka pitäisi näkyä ovulaatiotestissä? Miten kauan odotan, ennenkuin varaan aikaa gynelle clomifenien tms. hommaamista varten?

Peppi30: todellakin olen miettinyt samoja jaksamis asioita kuin sinäkin. Meillä lapset jo isommat, nuorempikin jo 7v...
 
Olen miettinyt jaksamista. Vanhin on kohta 18v ja asuu jo muualla opiskelujen takia. Keskimmäinen kohta 15v. Nuorin 6v. Nyt viime kertaisen jälkeen en tiedä uskaltaisinko enää.. Riskit on tiedossa miten voi käydä. :(
Silti menen marraskuussa polille. Tutkitaan kromosomit että niistäkö johtuu meidän toistuvat km. Tahdon tietää silti vaikka päädyttäisiin että ei enää.
Että onko tuo meidän kuopus se lottovoitto.. On siis meidän ainoa yhteinen lapsi. Ihme että ollaan saatu edes hänet.
 
Ah ihana Woodoo, perverssi imettäjä! :D

Tyhmät lääkärit on kurjia, Pirtsi, mutta tottahan tuo, että tärkeintä on, et jotain tapahtuu. Tietty jos on niin kurja lääkäri, ettei pistä tapahtumaan, niin kenkää semmoisille. Te pääsitte vielä julkiselle, se on kuitenkin itsessään sikahyvä juttu, rahakin näissä jutuissa ratkaisee. Emmä tiedä kadunko sitä, etten itse vielä yrittänyt kans julkiselle, ehkä en, en nyt jaksa katua mitään. Kuten sitä, että olis alkanut aiemmin yrittää. Ei sitä oikein voi katua, kun oli keskosen jälkeen jo päättänyt, että lapsiluku jää yhteen. Eipä kannata kaduskella, tekee vaan nyt sen mitä voi! Elämä vie niihin suuntiin, minne kuuluu kulloinkin mennä, toivotaan niin.

Jaksamista en oo miettinyt pätkän vertaa. En ymmärrä koko asiaa. Miks ei jaksais??? Sen ymmärrän, että riskitekijöiden läsnäollessa henkinen jaksaminen on haastavampaa. Mutta vauva ja oma ikä? Ääh, koen itseni ihan samaksi kuin 20v sitten, jaksan paremminkin oikeestaan, jos fyysisiä suorituksia ajattelee. Uni oli tärkeää silloin ja on nytkin, mutta jos sitä saa peruspaljon ees välillä, niin ei muusta väliä. 5v sitten meni vauvan kaa hyvin, miksei menis nytkin. Ja jos meniskin väsyneeksi, niin eipä ennalta kannata murehtia asioita, joista ei ole mitään tietoa vielä. Mitään ns. rapistumista en ole vielä huomannut, paitsi nää munasolut ja kierron lyheneminen. Et joo, kyllä oon sitä mieltä, että tottakai me kaikki jaksetaan!!

Mut se mitä en nyt jaksais on tää hitonmoinen ovissärky. Ei oo ovis vielä, mutta pari yötä mennyt valvoessa ovis-tulossa-säryn kanssa. Tänään oli aamulla jo aika vahva viiva eli ilmeisen aikainen ovulaatio kyllä tulossa, tänään on kp9. Mutta sais nyt tullakin, että loppuu tää särky! Eilen saatiin kylvöt käyntiin.
 
Elotar: ei varmaan kauaa kannata odotella, jos on se fiilis, ettei ovista tosiaan tapahdu. Hormonitestillä sen sais ainakin selville, että tapahtuuko jotakin. Ootko vaihtanut testimerkkiä! Onko sulla jotain oireita yleensä, ootko mitannut lämpöjä (epäluotettavaa kyllä)?

Zini: ei sitä tiiä...! Mulle edelleen viivanpaikka on tuntematon käsite, mutta joku testimerkki sitä kai saattaa antaa.
 
Meibijees: jaksamista ja uuden toivon tuikkimista!! Kyllä tämä tästä!
Juu, kyllä tämä tästä. Vetäsin tuossa just litran greippimehua! :whistle:
Täytyy sanoa, et epäilykset herää oman tilan suhteen. En ole yhtään kipeä, jälkivuotokin on melkein olematonta. Voiko muka mennä näin helpolla tämä...??? En kyllä yhtään huokase vielä, mut tällä hetkellä vointi hyvä, ei edes vituta niin paljon. Jotenkin tuo viikkojen epävarmuus ja huonot enteet valmisteli eiliseen, pahin surutyö tuli tehtyä jo etukäteen.

Jos jälkivuoto on näin niukkaa, niin milloin se paksu limakalvo sitten poistuu? Seuraavien kuukautisten aikanako? Imulla kuitenkin otettiin vain se raskauskudos pois ja sitä ei ollut paljon, näin itse sen siinä purkissa.

Pitäsköhän sitä tilata vähän ovistikkuja, niin pääsis taas tiirailemaan... onhan se harrastus sekin. :geek:

Kyllä nyt tarvis tällekin palstalle vähän iloisempia uutisia!
 
Mai Mei: Sinä et varmaankaan haudo niitä tikkuja niin pitkään kuin minä :) Niistä tulee semmoisia kulahtaneita ja niihin piirtyy semmoinen likaisen harmaa tai kirkkaan valkoinen viiva... Tai sitten mulla on harvinaisen huonolaatuinen erä näitä raskauskeijun liuskoja.

Meibijees :love: onneksi sinulla on noin valoisa asenne, ja todellakin melkein täysipäiväisestä työstä alkaa nämä viivojen tulkinnat käydä, ei enää harrastusmielessä ollakkaan
 
Elotar, ovulaatiotesti mittaa luteinisoivaa hormonia (LH). FSH:ta mittaavat hedelmällisyys/vaihdevuositestit, sillä FSH:n määrä nousee vaihdevuosien aikana (tai jälkeen, en muista).

Minulla taitaa nyt olla 21. tai 22. kiertopäivä, eikä ovulaatiosta mitään tietoa. Saa nähdä tuleeko kuukautiset. Viime kuussa ovulaatiotesteihin tuli vähän väriä, muttei kovin tummaa. Oireita kuitenkin oli ja ovulaatiovuoto. Ovulaatiovuotoa mulla on ollut kai aina, mutta nyt tässä kierrossa sekin puuttui. Saa nähdä tuleeko kuukautiset. Ei kai ne voi kertarysäyksestä loppua kokonaan.
 
Hellou pitkästä aikaa ja pahoittelut Meibijeessille!

Voi vanha kana sentäs teille kaikille, nyt kaikki ottaa kaikki keinot vauhdilla sitten käyttöön. Mun gyne oli kauhean ihana, kertaakaan ei sanonut, että oot liian vanha. Oli vaan vakuuttunut, että kyllä se raskaus saadaan alkuun ja jos ei puolessa vuodessa tapahdu niin sitten tulet uudestaan ja mietitään taas jotain. Eli ei kannata odotella vuotta tai kahta, puoli vuotta enintään!

Näin ensimmäistä kertaa maanantaina, kuinka minun oma tuleva lapseni vilkutteli molemmin käsin! :love: :cry: Eli nt-ultra takana, muuten sujui hyvin oli syke ja liikkui, mutta mitään niskapoimua ei pystynyt mittaamaan kun kakara änkyröi eikä suostunut semmoiseen asentoon.. vanhempiinsa tullut :LOL:

Onnea ja toivoa kaikkien yrityksiiN! Jaksaa jaksaa painaa painaa ni kyllä se sieltä!

t. Karo ja bebe 12+3 :)
 
Ahaa... Okei. Netistähän saisi jotain hedelmällisyystestejä (tikkuja) tilattua - onko kellään kokemusta? Kannattaisiko? Ovatko luotettavia?

Mulla on normisti oviksen aikaan rinnat kipeet, jopa turvoksissa, vihloo munasarjaa ja on limat ja halut kohdillaan ;) Nyt ei mitään. Ovistestimerkkiä en ole vaihtanut. Tänään näytti haaleaa viivaa.
 
No niin, täällä ollaan, muistaakohan kukaan enää minua ? olin keskusteluissa mukana 1,5 vuotta sitten, mutta sitten tuli ero ja luulin että saan kuopata koko haaveen...no mitä jos kuitenkin yrittäisin kerran vielä ? olen nimittäin tavannut ihanan ihmisen, joka olisi valmis yrittämään kanssani <3 Ikäähän minulla on huimat 45, heinäkuussa täytin eli ei todellakaan tule olemaan mitää helppoa, lisähaasteita tuo se, että asumme eri paikkakunnilla :( ainakin vielä toistaiseksi.

Minä en tiedä mitään mistään hoidoista jne. eli ihan luomuna yritetään, ehkä tama on aika mahdoton yhtälö, mutta aion yrittää , kerran vielä :) Nimeni saisi joku ihana ihminen lisätä listalle, kierron pituus on 30-32 ja nyt näinä päivinä on ovis. Tapaan mieheni vajaan 3 viikon kuluttua, itse asiassa olemme viikon yhdessä lomalla, eli just oikeeseen aikaan ( miten niin laskelmoitua ;)

Yritän pikkuhiljaa tutustua teihin ja päästä kärryille taas tästä hommasta, pidättehän minulle peukkuja että onnistun :) minäkin pidän teille kaikille <3
 

Yhteistyössä