40+ so what wol.13

Babez74, hienoa ettei menny vaikeemman kautta. Tsempit uuteen yritykseen!

Täällä menossa kp 25 ja dpo 11. Tänään ensimmäinen päivä ilman Terolutia, joten menkat alkaa todennäköisesti viikonloppuna. Pientä tuhrua on tullut viikonlopusta lähtien, lähinnä pyyhkiessä huomaa, ei siis tule housuun asti. Tissit vähän arat niin kuin aina ennen menkkoja ja lämmöt ehkä vähän koholla. Muuten ei mitään oireita. Paitsi, että olen ollut aivan monsteri koko viikon :devil: Pinna ihan pikkusen kireellä... Taitaa olla hormonaalista... :oops: Raskaustestejä en ole tehnyt, olo ei tunnu yhtään raskautuneelta... Tilasin kuitenkin pienen testipaketin, jonka pitäisi tulla huomenna. Testaan viikonloppuna, jos ei ennen sitä ala vuoto...

Huomenna tulee muuten viisi kuukautta siitä kun plussasin viimeksi. Sehän oli sitten kohdunulkoinen, mutta hetken aikaa meillä ehdittiin totutella vauvauutiseen. :love:
 
Täällä letroillaan tokaa päivää. Tänään särki päätä, mutta se oli varmaan vaan niskojen takia. Otin yhden terassioluen, ja särky katosi samoin tein! Kauheen hyvä kikka... ;)

Kalabaliikki: niin, gynelle vaan. Mä en tiedä, että pitäiskö kierron kartoitusta sitten tehdä, että löytys sopivin hormonaalinen valmiste?? Letrot on vissiin se mitä yksityiset nykypäivänä tarjoilevat. Ellei ole epäilystä, ettei ovuloi ja luteaali on normaali, niin sitten kevyin varmaan on joku tämän tyylinen kuin mulla, että kp2/3-6 syödään 1-2 tabua. Itsehän en vielä tiedä, onko tästä mitään iloa. Letrozolin pitäis auttaa munarakkuloita kasvamaan. Ne on halpoja kanssa (maksoin 7-8e ja paketti riittää vissiin 10 kuukaudeksi...). Itse oon aika skeptinen, mutta onpahan olo, että tekee sentään jotakin!

Tsemppiä sulle loppukiertoahdistukseen!!

Meibijees: peukut pystyyn! Ja testiä kehiin! Mullakin on noin 4kk kemiallisesta... Se oli hieno viikko!

Babez: olipa hyvä, että lopulta hyvin meni!! Sä oot kyllä huiman positiivinen, ihailtavaa! Vaikka varmasti on kyllä raskasta ollut.

Keltsille ja Karoliinalle haikeat baibait ja onnea matkaan aidan toiselle puolelle! Kertoilkaa välillä kuulumisia! Aina vahvoilla hetkillä käyn kyllä sielläkin sivulla lukemassa, kun on paljon tuttuja :)

MaiMei, kp3, yk17
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Kurkin edelleen täällä, kalabaliikki, yksityiselle gynelle vaan! Siellä sitten mietitte, mitkä tabut saattais auttaa! Mullahan auttoi clomifenit, ainakin nyt 2 kertaa on raskaus lähtenyt alulleen, toivotaan että tämä toinen kestääkin! Eli käsittääkseni saa aikaan sen ovulaation. Jotku puhui, että ne on jo out, mutta ainakin mulla auttoi.

Niin ja vielä hintatietoa sen verran, että varhaisultra maksoi mulla noin 80€ :)
 
Huomenta!
Meibijees ja Maimei - kiitos! Rankkaa on ollut.. paljon fyysisiä kipuja ja henkisestikin raskasta taas nollata jälleen kerran laskuri - kun edes yks niistä kolmesta ois lähteny kasvamaan.. yhä sairaslomalla..

Kalis - sinuna menisin jo nyt ennen kp1 kun niin voisitte suunnitella hoitoa - useinhan kp1 alkaa jo hoidot ja jos verikokeita otetaan niin niistä osa on alkukierrosta, osa loppupuolella ja sitten se alkufollikkeleiden ultrauskin tehdään tiettynä pvänö. Se plus amh hormonitulos yhdessä kertoo parhaiten siitä reservistä.

Karoliina74 - missä sä noin halpaan ultraan pääsit?

Uskomatonta mutta mä en ole käyttänyt letroja enkä clomeja ja vois kyllä kiinnostaa kokeilla. Mulla on menty suoraan kocempiin hpitoihin. Eli ymmärsinkö oikein: letrot auttaa munasoluja kasvamaan (määrällisesti enemmän vai kasvattaa kokoa nopeammin? ) ja clomit varmistas että ovulaatio tapahtuu? nimittäin mun haasteena on a) liian nopeasti kehittyvät munasolut, jolloin iviskin on jo ennen kp14-15, mikä kuulemmavaikuttaa munisten laatuun ja b) aina ei ovulaatiota edes tapahdu.Notta jos on hyviä vippaskonsteja/luontaistuotteita yms millä tätä voitaisiin auttaa, niin saa kertoa. Gynet aina vaan tarjoaa sitä ivf hoitoa, kun sillä elävät. Musta se ei ollut niin toimiva mulle - muniksia kehittyi vähemmän kuin ilman hormoneja, pistäminen ja punktiot tuntuu niin epäluonnolliselta ja ne aikataulut luo jo stressiä. Maimei - toi on niin totta, että jo se auttaa, että tuntee tehneensä kaikkensa.

Mulla pitäis ehdottomasti saada stressiä vähennettyä - en usko että siinä tilassa mikään sikiää. Joten jos on siihenkin hyviä keinoja - niin saa laittaa. Mulla on vaativa työ mikä lohmaisee arjesta aimo-osan, enemmän kuin 8h pvässä.

Kuinka paljon te kaikki syötte ja juotte tyyliin - kuin olisi jo raskaana - eli terveellisesti? Ja onko raskautuneilla jotain muutoksia ruokavaliossa. Uskon, että mulla on tässä paljon parannettavaa itselläni (ainakin kun sitä jenkksaittia lueskelun). Tämän kaiken antibiootin yms särkylääkkeidrn syömisen jälkeen haluaisin jnk detox-kuurin pitää : onko kellään hyviä vinkkejä/kokemuksia siitä?

Ja sitten kun saa taas urheilla, niin aloitan senkinuusiksi! Pakko saada lihaa liikenteeseen.

Luin sairaalassa Hus:n lehteä - jossa oli artikkeli hormonipkl:sta. Siinä ylilääkäri luetteli, että yleisimpiä syitä lapsettomuuteen on mm: ali/ylipaino, liiallinen tai liian vähäinen liikunta ja yli 40v ikä. Nämä jäivät mieleen erilaisten naisten kkkiertoon liittyvien asioiden lisäksi. Joten eikun liikkumaan ja parantamaan ruokavaliota, kun tuohon ikään kun ei voi vaikuttaa!
 
Babez, voimia palautumiseen! Pakko oli tulla kommentoimaan tuota syömis- ja juomisasiaa. Toki on varmasti hyvä välttää sekä yli- että alipainoa, yritti raskautta tahi ei, mutta mä liputan kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin puolesta ja jos siihen kuuluu ajoittainen mässäily ja juopottelu tai hullu hikitreeni, niin sitten ne on paikallaan :) Mä olen elänyt ns. normaalisti yritysaikana ja molempia plussia edeltävät viikot olen uinut viinissä, ts. ollut lomalla ja nauttinut myös hyvästä ruoasta ja juomasta. Stressitasot ovat olleet matalalla, mutt muuten olen elänyt niinkuin pellossa :D

Terveelliset elämäntavat on toki hyvä asia, mutta minusta elämä menee surkeaksi, jos ainostaan yrityksen vuoksi luopuu asioista, joista nauttii (esim. juuri se ruoka ja juoma). Kohtuus toki kaikessa!

Onnea matkaan kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Haamua vai, Kalabaliikki! No sitten onkin jännää!! Sit onkin varmaan vaikea päätös, että lähteekö yksityiselle maksamaan seteleitä vai oottaako vielä tuota lopputulosta.

Babez: ihan normaalisti elelen nykyään. Runsain vitamiinein ja omegaöljyin kylläkin. Ekan puolen vuoden aikana olin tervehenkisempi ehkä, mutta Jopon lailla ihan tavallista elämää nyt. Omalla kohdallani se on kyllä suht terveellistä, liikun aika paljon ja mielellään, olen kasvissyöjä ja hyvin harvoin vedän kännejä. Juon kuitenkin alkoholia aika usein, yksi sinne ja tänne, harvoin enemmän, kesällä nyt useammin. Viiniä välillä ruuan tai leffan kanssa. Eka raskaus starttasi päivänä, jolloin olin juonut viiniä TODELLA paljon, oltiin tapeltu miehen kanssa mökillä ja sitten kiukuspäissäni vetäisin loput hanalaatikosta... Illalla sitten sovittiin... Ja se oli sen kuun ainut petikerta, joten viini selvästi auttoi! Kaikki kokeilemaan! ;)

Stressiä aiheuttavat eri asiat välillä, tämä yrittäminen ei enää niinkään. Tähän on jo niin turtunut. Ehkä sit, jos olis isoissa hoidoissa, voisi ne stressata.
 
pentele ihan järkyttävä kiire.. Töitä olis ja reissua pukkaa..

KAikille kaikkea hyvää!!

Elintavat; Juon, syön, liikun jne ihan miten sattuu, ens viikon lipitän kaljaa auringon alla. Se loppuu just tasan kun tulis plussa ei ennen. En mieti raskautta ennenkuin olen raskaana. Ja raskaanakin olen esim kahvia juonut ihan normaalisti. Kolme kuitenkin olen onnistunut näillä elintavoilla saamaan, en nyt muuta mitään!! Laihtua voisin.. Ja foolihappoa vetelen kun lekuri käski.

Ovistikku näytti eilen snadia viivaa, kohta uusi. JA sitten miehen kimppuun. Kaikki on aikataulutettu, mies kotiin klo 13, kaverille ilmoitin että teen töitä klo 13.30 asti, ennen sitä ei sovi tulla. Ja klo 13.40 lentokentälle. Aion lomallakin vielä pissiä tikkuun vaikkei miestä ole, kiva nähdä milalnen suora tulee. :)

Moikka viihtykaa ja nauttikaa ja onnea ja tsemppiä ja kaikkea ihanaa kaikille!!

tv woodis the lomatäti


ps. olen aika avoimesti täällä kertonut elämästäni jos joku tuttu täällä kävis niin varmaan tunnistais. Miettikää, jos mun lomakveri lukis näitä. Että ei saa tulla ennen puoli kahta kun pitää panna. Siinähän miettis, että huhhuh mikä pipopää on kaverina!
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Hoohoo, katsoinpa ulos ja vähänkö siellä sataa. Arvatkaa harmittaako loma, no EI.


Ja Kalis mä en ole yksityisellä perslääkärillä käynyt kuin kerran toteamassa keskenmenon ja nyt kun vanha ei lisäänny. En usko että tällä ajatuksella pääsis kunnallisella kuin päänuppilekuriin.
Hyvin on kunnallisella mennyt muuten tähän asti. :) JA Letroja san sieltä yksityiseltä, sinne vaan. Tosin niitä en nyt vielä ole ottanut. 130 maksoi mulla ultran kanssa Mehiläisessä.
 
kalabaliikki, ihan oikein meni. Tänään pitäisi hakea testit pakettiautomaatista. Malttaiskohan odottaa huomiseen vai tekiskö yhden jo päivälirusta... Oireita ei ole, mut eipä ole menkatkaan vielä alkanut. Tämä on tosin vasta kolmas aamu ilman Terolutia, joten eiköhän ne sieltä tule...
 
Pakko vielä laittaa tämän aamun ovistesti teille. Olen nyt siis tikuttanut läpi kierron vaikka lääkäri sanoi, et unohda se testaaminen... :D

Ovisplussa oli todennäköisesti kp 13, sen jälkeen viiva lähti haalistumaan. Mutta tänään yllättäen kp 27 / dpo 13 tuli taas aika tumma viiva. Voi olla, että ei merkkaa mitään. Viimeksihän mulla antoi ovisplussan digissä kp 2?! Mut toisaalta kohdunulkoisen aikaan kun tein ovistestejä, niin olivat ihan hurjan tummia... Hmm. Täytyy tänään varmaan tehdä se toinenkin testi.... :geek:

http://aijaa.com/15yCsy
 
Meibijees, räikeä plussahan tuo on ainakin mun ruudulla :D Mutta jos olet sitä mieltä, että ko. testi on ennenkin antanut tuollaista, niin johan on...Pitäiskö yhteistuumin heittää onestepeillä vesilintua?????

Aikamoinen elokuu teillä, arvon leidit! Jee!
 
Jopo73, älä muuta sano o_O

Ei tuosta ota selvää, mut jospa aamu toisi uutta tietoa suuntaan tai toiseen. Hyvällä mielikuvituksella tuossa voi livenä nähdä aavistuksen väriä, mut en mene vannomaan. Viivanpaikka tuli kyllä ihan testiajalla. Mulla on niin ihmeellisiä testejä ja näistä OneStepeistä varsinkaan ei paljoa hyvää sanottavaa. Halpuuskoukkuun aina lankean... :ROFLMAO: Ja kyllähän ne raskauden näyttää, mut aikasille päiville vähän turhan piinaavia ja antaa tosi räikeitä viivanpaikkoja.
 
  • Tykkää
Reactions: elotar74 ja Babez74
Kyllä tuo ihan plussalta näyttää! Ja onnittelut olisivat paikallaan! Eiköhän se vaan vahvene siitä.

Itse testasin tänään, pitkästä aikaa. Hyvin hyvin vahva on viiva, että sen puoleen hyvältä vaikuttaa. Mutta kaikkinensa kaikki oireet olemattomia.
Reissussa ollaan, joten kunhan täältä ulkomailta kotiudutaan, täytyy tilata varhaisultra, niin tiedetään missä mennään.
 
Kyllähän te arvon leidit taisitte oikeassa olla… :love: Aamun testailut testailtu ja tosiaan noilla OneStepeillä voi heittää vesilintua. Jos noiden varassa olisi, niin hulluksi tulisi. Onneksi älysin tilata yhden PregCheck puikkotestin.

Tässäpä kuvamatskua.

Dpo13-14 OneStep http://aijaa.com/Hcki9g

Dpo14 PregCheck http://aijaa.com/j3NHoD

Babez74, en oikein osaa vastata noihin lääkejuttuihin. Minulla tämä oli eka Terolut-kierto ja toistaiseksi nyt sitten varmaan viimeinen. Terolutit määrättiin tasoittamaan kiertoa ja auttamaan kierron puolivälin jälkeiseen tiputteluvuotoon. Itselläni on vaativa työ ja siitä jonkun verran stressiä, luulen että tämä on ollut yksi asia, joka on vaikuttanut tässä kevään/kesän aikana, kun ei ole napannut. Ja tietysti oma kroppa on toipunut kohdunulkoisesta. Syön normaalisti, olen normaalipainoinen, liikuntaa pitäisi kyllä harrastaa enemmän.

Tyydeli, milläs viikoilla sinä olet? Mulla onkin nyt sitten se varhaisultra polilla. Kohdunulkoisen jälkeen lupasivat, että jos vielä raskaudun, niin katsotaan eka ultra siellä. Jos nyt vielä muutaman päivän seurailis miten viiva vahvistuu. On mulla yksi viikkodigi tuolla jemmassa, jokohan huomenna aamusta tekisi… Viimeksi tuli vaan niin hienoa haamua noilla OneStepeillä ja viikkodigi pudotti sitten maanpinnalle….
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Onnea Meibijees! (y)

Itsellä KP 17 ja (kai) DPO 4. Talletukset hoidettu ja tietysti toivo elää jollain tasolla, vaikka kyynikko minussa nauraa räkäisesti sille että edes viitsin tuhlata energiaa mihinkään plussan toivomiseen. :rolleyes: Tavallaan olis niin helpottavaa luovuttaa ja hyväksyä tosiasiat, mutta kun ei vaan osaa luovuttaa. :whistle:

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Meibijees
SUNNUNTAI 30.8.2015


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Katjusmaaret (41)..........4..............62kp/26-29
Martza (44).....................................37kp/30
Johanna75 (40)..............6...............35kp/
Tikru-78 (37)...................................31kp/
Anuliini1975 (40).............1..............29kp/25-29
Virkki (39)........................2.............28kp/26
mama na baba (42)........................26kp/27
Kalabaliikki (39)..............................24kp/22-28
C. rotundifolia (40)...........2............20kp/26-29
Zandi (40)........................2.............19kp/27(9/2015 hoitoon)
SuloinenSalaisuus (40)...................18kp/25
Mileena74 (41).................3.............18kp/28-30
Jimima (43).......................2.............17kp/28-30
Tammityttö (39)................3.............16kpl/ (9/2015 hoitoon)
Pilvilinna74 (40)................6.............15kp/25
Woodoo(40).....................4...............14kp/24-26
Pirunpelto (39).................1...............12kp/29-30
Esteri1 (42)......................2...............12kp/
Minttu 71 (44)..................5...............10kp/30
elotar74 (41)...................3...............9kp/?
Jelli75 (39).......................3...............9kp/26
MaiMei (39) ....................2..............6kp/26

Piinailupäivät:

Kalabaliikki (39)....................dpo 12
Jimima (43)..........................dpo 4

Plussanneet: :love:

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
KeltainenSeepra......... - 8/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Theran...................(36) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Meibijees................(37) - 8/15

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:
Babez74 (41) 1. kierto x/29
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
hennamilla (38)
Rosella75 (40)
Ninnuska73
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta.
Sen jälkeen lähetä ja vóila!



"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Meibijees, niin paljolti onnea!!!

Elintavoista. Painoa on aivan liian paljon. BMI 34,79 eli ylipainoa huimat 25kg. Yyh. Haaveena on laihtua, mutta olen liian laiska siihen ja ruoka on liian hyvää. En erityisen aktiivisesti liiku, mutta harrastetaan geokätköilyä ja toisinaan käydään sitten hilpasemassa, 5-12km kävelylenkkejä siihen liittyen. Vielä alkukesästä käytiin joka päivä edes vähän kävelemässä asiaan liittyen, mutta nyt on sekin jäänyt. Tyhmää.
Ruokavalio on kiireisellä työviikolla turhan usein valmista heseä tms. Mutta mies kotona kokkaakin. Mutta en siitä monipuolisuudestakaan aina mene vannomaan, siispä syön multivita raskautta, että tulisi kaikkea kuitenkin saatua edes sitä kautta.
Ja unet jää aivan liian usein (lukekaa joka yö) liian lyhyeksi. Jos muuten niihin saisi pituutta tarpeeksi, niin enköhän aamuyöstä heräile ja ala pohtimaan kaiken maailman asioita. Ja työ on niinkuin näemmä monella teistä muistakin, melko stressaavaa, deadlineja ja tulosten hakua jatkuvalla syötöllä ottaen huomioon myös ison joukon ihmisiä siihen päälle. Tykkään työstäni, mutta verenpaineet on aina koholla työssä ollessani, se vain imee mukanaan ja nostaa paineet ylös, vaikka ei olisi mitenkään hermostunut tms. Paineet on olleet töissä ylhäällä jo aikoinaan, kun edellistä tein, mutta nyt ne on ilmeisesti vieläkin enemmän kohollaan. Mutta ei ainakaan vielä ole noille tehty mitään. Ensi kuussa on työterveystarkastus, saapa nähdä minne saa passituksen.

"Kauhulla" huomaan, että tämä kierto menee koko ajan eteenpäin. Huh hei, seuraava hoitokierros on kohta täällä ja voi ihanuutta, saan tunkea lugeja sisääni ja pitkään. uh.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74

Yhteistyössä