40+ so what wol.13

Eikä mitään edelleen.....siis menkat ei oo alkanut. Eiku huomenna ostaa testejä lisää ja testailee illalla ja aamulla. On tää hirveetä piinaa. Töissä tu tuu, että voi kun ois paksuna ja pääsis hetkeks lomalle....itse asiassa kesäloma alkaa huomenna, että oishan se kiva tietää että onko vaikko eikö...kesäsuunnitelmiin raskaus ei vaikuta, on onneks keksitty noita alkoholittomia kesäjuomia
 
Helou! Johan täällä on ollut taas sutinaa☺ kiva kun moni on käynyt päivittämässä tilannettaan!

Maimei - ajattelin testata ens ma digillä - mutta kävin hommaamassa halpistestejä lisää - joten huomen aamulla ekaa liuskaa peliin! Kun eivät kerran verikokeisiin huolineet, niin testaillaan sun kannustuksella lisää☺
hyvä että sulla on tuollainen ystäväpiiri, niin saat myös tukea sieltä ja osaavat varmasti olla hienotunteisia. Tässä iässä olevilta moni lakkaa jo tiedustelemisenkin..

Woodoo - hyvä että mieskin saa vähän pakkeja toivoinkin jo tikutonta viivaa ni sais äijä nenilleen. Mut ihanan innostunut mies sulla☺

Tyydeli - rn päässyt linkkiin mutta ihan loistavan oppikirjamaiselta tosiaan kuulostaa - joten eikun festiä kehiin!

Virkki - ihanaa, valoa tunnelin päässä ja uuteen nousuun!!

Zandi - hienoa, että asiat kääntyi parhain päin ja unohda ne työt, muut hoitakoot! ja onnea huomiseen!!

Karoliina - 3pv menkat on ihan ok. Eikun toivo korkeella vaan seuraavaa ovista kohden.

Pirtsi - aina on toivoa, joten keep on testing! Suurin osa saa kuitenkin plussan kun kkset on myöhässä..

Almaelina - kansa vaatii lisää testejä!

Tää kävi apteekissakin kysymässä niistä vitskuista- ja siellä oltiin samaa mieltä kuin itsekin, että erillisen foolihapon js dvitskun lisäks todellakin saa ottaa sen monivitamiinin - nythän ne tärkeet alkion kehittymisvkot on just menossa...

Täällä joka yö valvotaan kohtukipujen kanssa..jännä oire, tällasta en oo ennen kokenutkaan.

Plussatuulia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
Taustailija täällä, terve... Piti siis pysyä poissa palstalta ja mieskin aikoi jo luopua koko hommasta (puhui yritystauosta tai koko vauvahaaveiden kuoppaamisesta). Mutta sitten katsottiin jotain synnytysohjelmaa ja mies tippa silmässä sanoi haluavansa vauvan. Nyt on dpo 14 ja koska mulla on lyhyt luteaalivaihe (11 vrk), menkkojen piti tulla jo muutama päivä sitten. Olen side pöksyissä odotellut, jäytävien menkkajomojen kera... dpo 11 ja dpo 12 tuli hiukan vaalenpunaista vuotoa ja taas kerran luovuin haaveista (ja toisaalta toivoin, että se on kiinnittymisvuotoa). Mutta ehkä toivo ei ole menetetty, sillä nyt ei näy mitään vuotoa ja eräs vahva raskausoire on: syke korkealla ja aamuyön heräily (heräsin klo 4...). Jos ei nyt ole tärpännyt, putoan korkealta ja kovaa. Päiväksi on suunniteltu eläintarhareissu, joten en pääse ostelemaan testejäkään tähän hätään. Ehkä reissun päätteeksi kipaisen apteekkiin ja sitten huomenaamulla testaan. Jos tulee plussa, kertoilen teille top secret-juttuja siitä, mitä nappeja kannattaa popsia raskautumista edistääkseen. Tän kierron tropit on erittäin spesiaaleja...hehh..

Tullut niin paljon viestejä tähän ketjuun ja en ole ihan ajan tasalla, joten en osaa kenellekään mitään kommentoida. Mutta ei muuta kuin tsempit ja älkää luopuko toivosta :) (Huomenna tietty alkaa megamenkat ja vaivun itse epätoivoon, tsempatkaa mut sitten ylös kuopasta...).
 
Terveisiä sairaalapediltä. Toimenpide tehty ja kaik on hyvin. Tässä hörpsin juomaa ja kohta lähden vessaan hoitajan kanssa.
Ihanaa porukkaa täällä.
Eipä ookkaan diapamia ennen tullut kokeiltua enkä mä ymmärtä miksi noita kukaan haluaa. Nehän vaan nukuttaa vai haluaako joku nukkua elämänsä?
 
Zandille tsemppiä toipumiseen ja toivottavasti hyvää matkaa!

Plussan näkymisestä: mä väittäisin, että plussan näkyminen on ennemminkin raskaus- kuin henkilökohtaista...jos munasolu kiinnittyy vaikka dpo 8 (mikä on ihan normaalia), ei dpo 9 näy välttämättä millään testillä vielä mitään, vaikka edellisessä raskaudessa olis näin ollutkin.

Pirtsille lähetän vielä erityisterkut: itse kymmeniä testejä tehneenä ja kaikissa valoissa niitä tiiranneena sympatiseeraan sua kovasti. Toivon, että vielä koittaa se päivä, että testi räjähtää!
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74 ja Zandi


Täällä yksi kuumeilija liittyy joukkoon ihanaan..ikää itsellä 40 vuotta ja vielä yksi pikkuinen haaveissa..puoltoista vuotta on yritetty miehen kanssa ..edellinen raskaus meni kesken n. 1 1/5 vuotta sitten ..vielä ei ole tärpännyt..mutta jaksan toivoa,että vielä onnistuu
 
Tervetuloa Johanna, joukkoon kirjavaan! Ensimmäinenkö teillä on tähtäimessä, vai onko lapsosia ennestään?
Onnea mukaanne! Ja varoituksen sana, täällä ne kuumeet ei ainakaan haihdu. :)
Ja jos on innostusta päivittää listaa, niin sen saa tehdä kuka jaksaa ja viitsii. Ohjeet ketjun eka sivulla. :)

Itsellä siis yksi 14v poika ja toinen yrityksessä. Meillä tarvitaan hoitoja alulle saamiseen, koska munanjohtimet tukossa. Ensimmäinen IVF hoito takana, tärppäsi ekasta kerrasta, meni vain kesken. Sekin huonosti, kun keskeytyi ja ensimmäinen lääkkeellinen tyhjennyskään ei onnistunut. Juuri palasin kotiin kaavinnasta, mutta tällä hetkellä kaikki ok. Pakkasessa pari alkiota, että ne ainakin koitetaan vielä ja sitten harkitaan uudelleen jatketaanko hommaa vai ei.
 
Tervetuloa Johanna, joukkoon kirjavaan! Ensimmäinenkö teillä on tähtäimessä, vai onko lapsosia ennestään?
Onnea mukaanne! Ja varoituksen sana, täällä ne kuumeet ei ainakaan haihdu. :)
Ja jos on innostusta päivittää listaa, niin sen saa tehdä kuka jaksaa ja viitsii. Ohjeet ketjun eka sivulla. :)

Itsellä siis yksi 14v poika ja toinen yrityksessä. Meillä tarvitaan hoitoja alulle saamiseen, koska munanjohtimet tukossa. Ensimmäinen IVF hoito takana, tärppäsi ekasta kerrasta, meni vain kesken. Sekin huonosti, kun keskeytyi ja ensimmäinen lääkkeellinen tyhjennyskään ei onnistunut. Juuri palasin kotiin kaavinnasta, mutta tällä hetkellä kaikki ok. Pakkasessa pari alkiota, että ne ainakin koitetaan vielä ja sitten harkitaan uudelleen jatketaanko hommaa vai ei.

Mulla siis ennestään 5 lasta 96 /98/00/02/07 edellisestä liitosta,ja nyt ollaan yritetty vauvaa nykyisen mieheni kanssa..edellinen raskaus päättyi keskenmenoon puoltoista vuotta sitten ja nyt yritetään saada uutta pikkuista alulle..mutta ei tunnu tärppäävän..
 
Mitähän tähän kirjoittaisi. Jotain tahtoisi sanoa :)
Tervetuloa Johanna75 joukkoon mukaan. Sinähän olet oikein suurperheen äiti :)
Täällä Vasta ensimmäinen toiveissa.
Kävin tuolla esikoista haaveilevien ryhmässä, niin siellähän oli järestään kaikki reilu parikymppisiä. Tunsin oloni juttuja lukiessani Todella vanhaksi. Mie taidan olla myöhään herännyt tähän hommeliin, mut minkäs teet, kun oikeanlainen Mies(vm.83), tuli vasta elämääni reilut puolitoista vuotta sitten ja nyt tänä keväänä vasta ollaan juteltu vauva-juttuja. Tänään olisi taaskin rehvi-iltaa tiedossa, jotenkin vain jäänyt vauvahaaveet taka-alalle, kun on kesä ja kaikki on lomalla. Omahoitajallekin on aika vasta elokuussa, eli lääkityksen alaisena mennään sinne saakka. Gynelle on sentään parin viikon päästä aika, mut mitäs se hyödyttää, hän ei voi oikein antaa lupaa mulle jättää masislääkkeitä yms pois, vaan pitää käydä toistamiseen siellä omalääkärillä.
Kyllä miä niin toivon, että sattuisi Pieni Vahinko, en olis sitä yhtään vastaan. Oishan se ihanaa saada edes yksi oma pikkuinen <3
 
Mitähän tähän kirjoittaisi. Jotain tahtoisi sanoa :)
Tervetuloa Johanna75 joukkoon mukaan. Sinähän olet oikein suurperheen äiti :)
Täällä Vasta ensimmäinen toiveissa.
Kävin tuolla esikoista haaveilevien ryhmässä, niin siellähän oli järestään kaikki reilu parikymppisiä. Tunsin oloni juttuja lukiessani Todella vanhaksi. Mie taidan olla myöhään herännyt tähän hommeliin, mut minkäs teet, kun oikeanlainen Mies(vm.83), tuli vasta elämääni reilut puolitoista vuotta sitten ja nyt tänä keväänä vasta ollaan juteltu vauva-juttuja. Tänään olisi taaskin rehvi-iltaa tiedossa, jotenkin vain jäänyt vauvahaaveet taka-alalle, kun on kesä ja kaikki on lomalla. Omahoitajallekin on aika vasta elokuussa, eli lääkityksen alaisena mennään sinne saakka. Gynelle on sentään parin viikon päästä aika, mut mitäs se hyödyttää, hän ei voi oikein antaa lupaa mulle jättää masislääkkeitä yms pois, vaan pitää käydä toistamiseen siellä omalääkärillä.
Kyllä miä niin toivon, että sattuisi Pieni Vahinko, en olis sitä yhtään vastaan. Oishan se ihanaa saada edes yksi oma pikkuinen <3
Kiitos :) Anuliini :) juu olin jo hautaamassa lapsihaaveet kun useampi vuosi sitten erosin..pari vuotta sitten elämääni astui ihana mies ja nyt ollaan taas vauvoista keskustelemassa..ja heh :D mä oon aina halunnut ison perheen..nykyisellä miehelläni siis kolme lasta kans edellisestä liitostaan..joten meidän pikkuinen ois enemmän kun tervetullut tähän katraaseen :)
 
Kuule, Pirtsi, mä en oikein edes tiedä, mikä se "viivanpaikka" on. Mä en ole sellaista ikinä saanut. Tuossa kuvassa on haamu ja tiedätkö miksi olen siitä varma? No siksi, että käänsin läppärin mieheen päin ja kysyin: "Näetkö tuossa jotain?" ja vastaus tuli lakonisesti nanosekunnissa: "No joo, tästä asti näen." Varmistin vielä, että viivanko näet ja kyllä kuulemma näin on.

Kääk! Mun teki mieli sulle sanoa pari päivää sitten, että älä nyt hyvä nainen vielä heitä kirvestä kaivoon, kun nythän sitä vasta vois ruveta jotain viivanaavistusta odottelemaankin...
 
Tervetuloa Johanna! Tulit näyttävästi.

Pirtsillä näkyy kyllä viivaa, mutta en osaa sanoa punertaako? Hyvälle näyttää silti. Ilahtuisin jo tuosta.
Mä olen kertaalleen saanut tuohon testiin sen viivan paikan, harmaan viivan, mutta en muuten koskaan turhia haamuja.

Täällä dpo 0. Eilen tod näk ovis plussa vilahti näkemättä. Varmaan vahvistui iltapäiväksi/illaksi. Tänään jo haaleampi viiva, mutta ovikseen sopiva tukala, turvottava olo alavatsassa. Fest jatkunee vielä tänään.
 
Ai kamala minuu alko nyt jännittää jotenkin ihankuin pikkutyttöä ennen joulua.
Nyt on olo tämä potenssiin sata


Niin Jopo kiitos kun tsemppaat ja olet yömyöhään laittamassa monokkelia silmään (juuri oikealla hetkellä!). Mutta entäs kun vaihdoin kynsilakan värin oranssista hiekanruskeaan?! Ja ne unet, tämä on kummitusmaista, jos olen nyt raskaana. Näin tosiaan ihmeellisiä unia ja joku plussasi täältä, mutten saa nyt kiinni kuka se oli.

Ja tuo testi, mielestäni se punertaa, mutta en mene takuuseen taaskaan. Mutta voiko se olla noin kamalan vahva viivanpaikka?!

MaiMeille ja Tyydelille myös kiitokset, että olette "hädän" hetkellä linjoilla!
Tunne on outo, menkkamaisia kipuja on, mutta töissä siis pätkähti outo mieli, ja tuli semmonen olo kesken työnteon, että "olen raskaana". Heti perään ajattelin, että mun tarttee soitella kohta jonnekkin Pekka Saurin yölinjoille näistä ajatuksistani.
Kuuntelitteko ikinä yöllä tuota Saurin ohjelmaa? Tuli radiomafialta yöllä n.klo 0-04.00?

Niin, Johannalle tervetuloa joukkoon kirjavaan! Täälläkin yritystä siis kauan takana, luomuna mennään tällä hetkellä (tutkimuksissa ollaan) mutta plussaa ei ole kuulunut.

Anuliini, eikö masislääkkeitä saa edes pienellä annoksella ottaa jos suunittelee perheenlisäystä? Tai no, mulla yritettiin itseasiassa masislääkkeillä estää migreeniä, ja sillon saattoi olla puhetta tietystä lääkkeestä, että se saattaa estää ovuloinnin?

Ja Zandille edelleen tsemppiä (en osaa sanoa mitään järkevää taaskaan), kuulostaa kuitenkin ihan hyvältä ja positiiviselta ajattelulta tuo sinun asenne ja alkioita on vielä jäljellä.
Nyt syöt hyvin, nukut hyvin ja keräät kroppaan uutta puhtia ja kohti uusia haasteita!

Ei hemmetti miten mua jännittää. Onneks ukko on yövuorossa, saan ihan rauhassa panikoida täällä. En todellakaan saa unta.

 
Pirtsi!!! Minä oon testannu aina vaan noilla rfsuilla (paitsi plussan jälkeen varmistukset apteekin testillä) enkä oo koskaan nähny niissä viivanpaikkaa. Negana ovat puhtaan valkoisia kuin uusi lumi. Toki oon niillä saanu kiinni pari kemiallista, mutta turhia niissä ei oo ollu ikinä. Mikä dpo sinulla nyt on? Ja ehkä et nää sitä unen henkilöä kun oletkin se ihan itse :love:
Tee seuraava testi aamupissasta ja laita kuva tänne a.s.a.p. :)
 
No varmasti laitan jos on mitä laittaa!
Mulla vaan ei ole enää jemmassa kun niitä one steppejä raskauskeijulta.
Jos aamulla saan aihetta, haen apteekista sen oman ja digin. Digin jos tuhlaisin sunnuntaina kun ollaan miehen kanssa kahdestaan.
Dpo taitaa pyöriä tämän lauantain puolella 13 hujakoilla.
Voihan rähmä miten fiilikset vaihtelee ja pelottaa, alavatsaa jomottelee.

Joku muuten kysyi sitä valkovuodon määrää ovulaation jälkeen. JOS minä olen raskautunut, niin kuivaa on ollut ja himot kadoksissa (ei normaalia minulle).
 
Pirtsi, kynsilakan vaihtaminen dpo 10 jälkeen on ihan turvallista. Aikamoisen riskin kyllä otit :cautious:

Mä ymmärrän viivanpaikaksi semmoisen, että se testitikku värjäytyy vähän kaikkialta ja se kohta, johon viiva tulisi, jää valkoiseksi. Jos viiva on jonkin värinen, sen saa vangittua kuvaan ja mun mies näkee sen, se on haamu o_O Minusta melko selkeät säännöt.

Ainahan ne häivähdykset eivät siitä vahvistu, vaan herkillä testeillä voi bongata kiinnittymisyrityksen, mutta yhtä kaikki...jos multa kysytään, viivan aavistuskin meinaa, että JOTAIN on ainakin ollut tapahtumassa.

Lisää kuvia, kiitos!
 
Anuliini: soita sinne teratologiseen tietopalveluun. Siellä on kaikkein paras tieto sikiövaikutuksista. Olen monesti soittanut ja sinne ne soittaa lääkäritkin :) http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tietopalvelu/Sivut/default.aspx

Täällä aamun testi nega ja menkkoja ei näy silti. Jos olisin raskaana, pakosti näkyisi tuolla herkällä testillä tähän mennessä. Painun siis maan alle suremaan ja ehkä kaivaudun sieltä sitten taas kuukauden päästä ylös... että morjens siihen asti.
 
Voi Choco, jaksa sinnitellä, älä ainakaan vielä masennu :notworthy:

Pirtsi. Miten voi yks ihminen saada niin paljon jännitystä aikaan palstalla :LOL: En minäkään oo yleensä tähän aikaan hereillä, mut äsken puhelin soi ja pääsen hämmästelemään tikkua het aamutuimaan! Vähän vaisuhan tuo on vaikka pystyyhän tossakin kuvittelemaan missä sen viivan pitäs olla :unsure: Sovitaan että ihan kökkö testi, haet niitä apteekin omia aamuks ja rfsuja sit muuten vaan.
 

Yhteistyössä