40+ so what wol.13

Voi piru ja saamari, Virkki!!!! EIKÄ!!! Ei voi olla totta... Oliko tuulimuna siis vai mitä? Niinhän sä olit epävarma tosiaan, mutta... Onpa hiton kurjaa! Liikaa nyt näitä kauheuksia koko ajan. SAA JO RIITTÄÄ meidän jokaisen kohdalla!! Jakseluhalit!!!
 
Hei hoi pitkästä aikaa!! Täällä edelleen... en vaan oo ollu palstalla monestakin syystä, en oo ehtinyt ja sitten oon käynyt melkoista jaakobinpainia tämän raskausasian kanssa itseni kanssa.. syöpäasiat, imetys em. syystä johtuen, iän tuomat riskit, mitä sytot on tehneet, oonko sittenkin liian vanha... miten ikinä jaksan palautua raskauddesta ja synnytyksestä, kun tuntuu, että tätä kroppaa on runneltu jo ihan riittämiin. Ja mies asuu viikot 160km päässä. Niin että mä jo vähän niinko meinasin painaa jarrua koko asialle. Mutta ilmeisesti tääkin työ täytyy vaan tehdä... tajutakseen, että kyllä mä edelleen sitä lasta haluan. Pelottaa suoraan sanottuna välillä ihan hitosti, mutta sitten mä mietin, että hitto oon mä ennekin selvinnyt... ja nyt ei sitä paitsi ole kuin sitten se yksi vauvaikäinen, pojat kun kaikki kolme syntyivät kahden vuoden välein, niin se oli melkoista hälinää.


Että nyt sitä plussaa yritetään siis saada edelleen aikaiseksi; mulla on suunnilleen toinen jalka jo raskaana, että toivottavasti tärppää.
 
Voi Virkki, EI!!! Voimia ja iso hali sekä uskoa tulevaisuuteen kaikesta huolimatta <3

Babez, kiitos kysymästä, kuuluu ihan hyvää. Minulla siis 15- ja 17- vuotiaat lapsukaiset jo olemassa. Piiiiiitkän yksinolon jälkeen uusi mies ja pillerit roskiin muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. Kaksi kertaa olen minäkin käynyt ultrassa itkettämässä itseni, 8. ja 9. viikoilla toteamassa keskenmenot. Nyt tämä kolmas yritys on jatkunut viikolle 15+5 eikä ongelmia ole ollut. Ja muistutuksena, hedelmöittyminen on tapahtunut limojen aikaan ja vasta päivä sen jälkeen ovistikut näytti plussaa ja muu meininki rutikuivaa. Joten "bylsikää" tytöt silloin kun siltä tuntuu, ei sitä koskaan tiedä :)


Keskenmenot ja tuulimunat on tosi rankkoja ja vievät kaikki pilvilinnat mennessään, mutta jos osoitettua vikaa ei ole, aina on se mahdollisuus että onni vielä potkaisee. Ehkä sillä stressaamattomuudella on osansa, itse olin jo heittänyt hanskat tiskiin, kun edellisestä kmsta tuli 10 kk ja ikää 43 vuotta. Vaan kuinkas kävikään :)

Kaikista vastoinkäymisistä ja epäuskosta huolimatta, älkää luovuttako jos sydän sanoo muuta. Pitäkää lippu ylhäällä (ja pikkarit alhaalla :D )!

MAY THE FORCE BE WITH YOU!
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei, näitä uutisia ei vaan saisi tulla lisää. Virkki, niiiiin pahoitteluni sulle. Voimia surun läpi viemiseen. :hug:


ON. Juu, iloitella toki saa, niin olen itsekin aina ymmärtänyt ettei se ole mitenkään kiellettyä. Mutta...
Ottaa niiiiin päähän, vuotaako vai ei vuoda.
Töissä loppupäivästä alkoi tulemaan hieman aivan ruskeaa. Kotiin tullessa tuli pyyhkiessä samaa lisää ja ulkoilun jälkeen edelleen, oli tullut vähän siteeseenkin asti, mutta vain vähän. Ajattelen, että se mikä oli eilen kirkkaampaa ja tuoreempaa on nyt sitten loppumassa ja on ikään kuin vanhaa vertaa... Toiveajattelua siis. Toisena hetkenä ajattelen, että kyllä tää oli tässä. Viime yö meni ketuiksi kaiken lisäksi, näin unta tai puolittain valveunta, että laskeskelin huushollin tuoleja ja tiloja, että sopiiko kaikki ristiäisvieraat huusholliin kerralla. Minunhan olisi pitänyt ressata jatkuuko raskaus, mutta ei, minä olen asioissa jo paljon pidemmällä...
Miehen kanssa ollaan juteltu, että turha on toisaalta ressata tästä vuotelusta. Jos tämä raskaus on mennäkseen kesken niin me ei sille itse voida yhtään mitään, tehtiin niin tai näin, tai ollaan tekemättä. Että mä odotan sitä ultraa. Vielä puolitoista viikkoa.
 
Voi Virkki, pahoitteluni, tuo on niin niin kurjaaa :'( Anna itsellesi aikaaa surra ja jaksaa pikkuhiljaa etiäpäin.

Katjusmaaret tervetuloa takaisin ja Zandi, toivotaaaan parasta!! Mulle kans sanoi joku kätilö, että jos on raskaus kestääkseen ni se kestäää todellakin lähes kaikkea.

Mutta kyllä mäkin edelleen mietin silti, että tuliks keskenmeno siitä, kun paneskeltiin :/ Vaikka kaik väittää, ettei voi tulla :)

Muuten sellainen huomio, kun työpäivän aikana vilkaisin tänne palstalle, huomasin, että tämä on täynnä elämää, sen 5 minsan lukasun aikana naurahdin ääneen ja pyyhin huomaamattomasti kyyneleen! Kiitos teille <3 Voi kun niin toivoisi kaikille onnistunutta lopputulosta!

Ittellä ei mittään uutta missään, jatkamma odottamista!
 
Kiitos ihanaiset tsempistä. Siellä oli tosi pieni alku, mutta ei sykettä. Lääkäri suositteli heti kaavintaa, koska aiemmilla kerroilla kaikki on mennyt alusta alkaen pieleen. Jokaisella kerralla lääkkeellistä tyhjennystä on yritetty useampaan kertaan ja aina epäonnistuttu niin, että kaavintaan on jouduttu. Lisäksi paikat ovat tulehtuneet ja kaavinta on ollut jokaisella kerralla haasteellisempaa ja rajumpaa. Tänä yönä ei ole nukuttanut. Henkisesti menetys oli odotettavissa, mutta tämä jälkihoito tyhjennyksineen/kaavintoineen pelottaa vietävästi. Edellinen tyhjennys kesti kolme kuukautta. Samaa sontaa en halua kokea! Nyt mietitytttää myös jatko. Tämä on kolmas km ja nyt olisi syytä tutkia. Harmittaa, ettei ekasta keskenmenosta jo otettu vakavasti. Silloin ikää oli vasta 36 ja mielestäni tässä on hukattu monta hyvää vuotta.... Vaan jaksanko sitä? Onko toivoa? Pitäisikö tajuta vaan luovuttaa? Monia kysymyksiä ja ikäänkin liittyvää kriiseilyä. Ehkä tämä vanha kana ei tosiaankaan enää muni! Toivottavasti iltapäivällä ollaan viisaampia.

Zandi: toivottavasti kaikki olisi hyvin. Millaista ruskeaa sieltä valuu? Minun keskenmenot ovat aiemmin alkaneet sellaisella vanukasmaisella vuodolla. Toivottavasti sinulla on vain pientä tuhrua. Saisi edes joku onnistua ja jollain olla mukava kesä.

Karoliina: mikä kp sinulla jo on? Tuo se on kanssa stressaavaa. Miksi kroppa ei vain toimisi ja testit näyttäisi selkeää plussaa?

Katjusmaaret: tervetuloa taas. Ei muuta kuin ahkeraa sisäänajoa!

Kiitos, että ollaan täällä palstalla. Vaikka oma mies onkin ihana, ei se ymmärrä, mitä tässä oikein käydään läpi. Menetys on paha molemmille, mutta tämä kropan rääkki, henkinen stressi ikääntymisestä... Ei se vaan tajuu.
 
Viimeksi muokattu:
Peukut Zandille!! Ruskea tuhru aina parempi kuin kirkas veri. Mut minkään ei tarvitse vielä merkitä mitään (ikävää).

Testasitko siis tänään, Karoliina?

Sahris, joo, byls byls vaa, muutakaa ei voi, kun ovistestit jääneet junnaamaan. Tänään jo kp14, yleensä mulla ovis menny jo 3 päivää sitten, mutta vieläkin testit varsin haaleita. Vieläkin muistan lauseeni, kun geleet aloitin: sekoittaispa edes hieman ihan liian kellontarkkaa kiertoa... No sain mitä toivoin. Vaik eihän sitä tiedä, oliko geleillä mitään vaikutusta raskautumisyritykseen. Mut joo, on tää miekkoselle nyt varmaan rankkaa, kun saattaa tulla jopa 4 sekstauskertaa viikkoon! Vasta 2 takana.

Woodoo: aika sama meillä, kyllä kelpais silloin kun ei tartte ja jaksa, mutta sitten kun olis h-hetki ja muijallakin meininki kohdillaan, niin jopa on akuutti väsymys. Mutta kai se on jonnekin metsästysvaistogeeneihin kirjoitettu juttu...
 
Virkki: voi kun on kurjaa. Testasitko sä muuten testeillä nyt viime aikoina, näyttikö millaista? Toivotaan kovasti, että kaavinta sujuisi hyvin, TSEMPIT!! JA toivotaan, että pääset nopeasti uudestaan yrittämään, paremmalla onnella. Nyyh :(

Joku muuten mainitsi virallisesta lapsettomuusongelmasta vuoden turhan yrityksen jälkeen, niin ajatteletteko tosiaan niin, että tässä on nyt kyse lapsettomuusdiagnoosista? Onhan se toki niin, lapsettomia (itse sekundäärisesti) tässä sinänsä ollaan, mutta mä näen iän kuitenkin niin vahvana tekijänä, että en ajattele olevani varsinaisesti lapsettomuusongelmainen, vaan vain vanha :) Että tässä iässä nyt ei periaatteessa kuuluiskaan enää lapsia tulla, joten ei voi olla lapsettomuusdiagnoosiakaan.
 
Terkut sairaalasta.... Ette ikinä arvaa, mitä on tapahtunut. Huolellisen tutkimisen ja suurentelun jälkeen, sieltä löytyikin syke ja elämän alku. Viikot vain viikkoa oletettua pienemmät. Myös hcg otettiin ja todettiin olevan viikkoihin sopivat. Lääkäri oli sitä mieltä, että tilanne näyttää normaalilta, mutta tilannetta seuraillaan. Olo kuin puulla päähän lyöty. Elämässä on oltu aallon pohjalla viimeisen vuorokauden aikana ja nyt takaisin huipulle. Vaan kyllä pelottaa! Vielä ei ainakaan suostuttu kaavintaan tai lääkkeeliseen tyhjennykseen. Ensi viikolla uusi aika.

Toivottavasti tämä positiivinen uutinen luo uskoa uuteen yritykseen!!
 
Juu täällä sitä ollaan edelleen epätietoisuudessa, kp 38.. Tänään en edes testannut, päätin yrittää odottaa perjantaihin! Ja nyt jo harmittaa ja taidanpa hakea jotain aivan muuta testiä ja tehdä huomisaamuna! :D

Selkää vähän särkee nyt silleen, että oisko kuitenkin menkat tulossa. Ei ainakaan ole nopea tahti tässä kropassa, jos näin on.

Juu minä luin jostain tuon vuosi yrittämistä ja sitten on lapseton, mutta niin tosiaan, ikä taitaa olla se syypää tässä iässä! Keskenmenokin, kun tuli niin pari lääkäriä vaan mumisi, että niin ikää on 40.. Tää ikä nyt on ärsyttävän raivostuttava tosiasia tässä yritysvaiheessa ja jos pääsis odotusvaiheeseen niin myös siinä, vaikka muuten ei olekaan ikäkriisiä. Taidan syyttää kaikesta tästä miestä, kun ei tullut ajoissa mun elämään! ;)
 
Voi voi, masentaa tosiaan nämä putoamiset täältä. Ja pelottaa, että JOS onnistuu niin onko se sitten automaattisesti km.. Se ois mullakin neljäs km, että sinänsä kokemusta on. Onneksi kaikki ovat hyvin kivuttomasti hoituneet lääkkeillä, kamalan runsaat menkat kun muutenkin ei sitä siinä ole huomannut sen kummemmin. Halit Virkille vielä, ja muille.

On se elämä kuulkaa niin epäreilua jotenkin, eilen mies oli kaupungilla nähnyt viimeisillään raskaana olevan naikkosen tillin tallin, eli aivan sekaisin. Ties missä aineissa. Siinä se oli Flemarin liikennevaloissa nojaillut tolppaan ja kyykistynyt kyykkypissalle. Ei edes housuja tajunnut riisua. On se vaan niiiiin väärin, että kaikki saa lisääntyä. Ja se, että tuon lapsen tulevaisuus on nyt jo pilalla. Suomessa kun ensisijaisesti pyritään pitämään oman vanhemman kanssa. Huoh. Ja vaikka pääsisi pois tuosta päihdepaskasta niin tod näk ei ihan kaikki pelaa tuollaisen raskauden jälkeen. Että kyllä jaksaa ottaa päähän. :'(

On noin miljoona ihmistä kelle antaisin lapsen ennen näitä narkkijuoppo idiootteja. Ja politiikassakin käytetään aikaa siihen, että taistellaan saako homot lisääntyä vai not. Oisko järkevämpi painottaa kaikki resurssit siihen paskaan mitä meillä on jo eikä estää rakastavia kunnon ihmisiä lisääntymästä ja perustamasta perhettä. Onkohan lapsella nyt kurjempaa normaalien homojen vai narkkijuoppojen kanssa? Todella vaikea kysymys.

Hohhoh, kurjempia aiheita mutta kun niin surettaa. Voi kun voisi jotenkin estää tällaiset pahuudet.

MaiMei, etkös sä ol 38, ei se vielä ole automaattinen lapsettomuustuomio, se on se 40+ joka alkaa olemaan sitä.. Tsempit!!

Synkistä ajatuksista huolimatta, haleja kaikille ja hyvää mieltä!!!
 
Hui sentään, VIRKKI! Pakko oli tulla tuulettamaan sitkeän vehnisvauvan puolesta! Mahtava juttu!

Nimim. Peukut krampissa alias Jopo, joka raskautui luomusti 38- ja 41-vuotiaana (tämä kannustimeksi, ei leuhkimismielessä)

P.S. Niin ihanan tunteikkaalla tuulella on tuo Karoliinakin, että kyllä tässä jännän äärellä on itse kukin :)
 
Viimeksi muokattu:
TIISTAINA 26.5.2015

nimi / ikä.....monettako kuumeilee..........kp / kierron pituus


Karoliina74 (40)...........1..................38kp/31
Minttu 71 (43).............5................ 28kp/30
Tyydeli (41)..................2............... 24kp/28-30
Marza (44)....................................23kp/30
woodoo (40)..................................21kp/?
mileena 74 (40).............................. 20kp/28-30
Pirunpelto (38) ..............1............... 15kp/28-32
Glearblue (44)................................ 15kp/25-29
Babez74 (41).................1................ ?kp/29
MaiMei (39) ...................2............... 14kp/26
Äiti seiskanelonen (41) ...2.............. 13kp/28-30
Jimima (43)...................2.............. 13kp/27-29
mama na baba (42).........................11kp/27
Anuliini1975 (40)............1...............9kp/25-29
Choco_brown (38).......2................. 7kp/24-26
Kalabaliikki (39)...........4.................6kp/21-28
hennamilla (38).............................. 6kp/26
Esteri1 (41)..................2.................5kp
KeltainenSeepra............................. 4kp/ 24-26


Piinailupäivät:


Minttu71 (43)...............Dpo 14
Tyydeli (41)................. Dpo 10
Babez74(40)................ Dpo 2

Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Virkki.................(39) - 4/2015
Zandi................ (40) - 5/2015


2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:
hennamilla (38)
Rosella75 (40)
Ninnuska73
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Katjusmaaret (41)
Torvi (42) 2.
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Virkillä ehdottomasti päivän parhaimmat uutiset! Mahtavaa, toivotaan nyt että kaikki menee hyvin.

On: Ei mitään uutta. Ei tuntemuksia mihinkään suuntaan. Mun hormoonitoiminta on varmaan jo kuollut...

Helsingissä hormoonipolin ikäraja oli 42v. Päästiin perustutkimuksiin, kun tuli viime vuonna kolme keskenmenoa peräkkäin. Komppaan kyllä ylläolevaa keskustelua, että ymmärrän täysin, että suoraan kaavintaan menee. Kyllä me munkin keissit meni ihan viimeisen päälle pidemmän kaavan kautta.
 
Ihanaa Virkki! Ja sitten oma napa: Kuulun että tyhjennysvuoto oli ohi...ehei...nyt mennään seitsemättä päivää sellaista vuotoa että oksat pois. Ovistikut odottaa lauantaita ja laskurit näyttää että su tapahtuu. Pe-su luvassa suhinaa siis isännän kanssa. Sitten olenkin viikon työmatkalla ja toivon parasta!
 
Kp1! Tässä vaiheessa! Ikävä, ärsyttävä kroppa, joka antaa toivoa! Toisaalta epätoivo meinasi jo iskeä, että onko kaikki toiminta loppunut! Lopputulos, jotain sentäs toimii (lääkkeillä), mutta mitenkäs sitä sais ittensä raskaaksi..
 
Voi Karoliina noin pitkään kiusas ja sitten alkoi. Harmituksen harmitus!!

hennamilla mulla ne ekat menkat oli aikamoiset.. Ja kesti ja kesti.. Tokat oli normimittarilla itseasiassa yllättävän lyhyet. Eli seuraavissa helpottaa, jos niitä tulee!!

Ja itselläni on vissiinkin kp 22 ja tod näk pitäis olla 26 kierto. Huomaan, että vähän jännittää, entä jos.. Tosin, toimintaa oli kohtalaisen vähän, mutta entä jos pyhä henki tekee temput.. On se historian mukaan ainakin osan mielestä jo kerran tepsinyt entä jos mä olen seuraava? Jännitän ja odotan. :popcorn: Hyvällä mielellä kuitenkin. :)

Hauskaa on se, että jos nyt natsaa menee moni asia mönkään. Jo varattu ja maksettu talviloma, tyttären harrastematka jne.. No se kestetään jos näin käy. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, että Virkillä sittenkin hyviä uutisia! Toivottavasti kaikki menee jatkossa hyvin :)

Alkuraskauden vuodoista piti sanoa, että mä ainakin sain esikoista odottaessa neuvon olla harrastamatta seksiä, mikäli alkaa vuotaa sen seurauksena enemmän. Viikolla 12 taisi olla se eka neuvolalääkäri + ultra ja siitä raskauden puoliväliin totaalinen seksikielto + nostelukielto. Olisin saanut sairauslomaakin, jos olisin ollut töissä. Istukka oli kohdunsuulla ja vuoto johtui siitä. Olisikohan ollut rv 16 niin silloin taisi kaikki vuodot loppua. Rakenneultraan mennessä istukka oli siirtynyt hieman ylöspäin, joten sitten ei ollut enää hätää. Ihan alkuraskaudessahan ne vuodot on hirmu yleisiä joka tapauksessa, mutta jos pidempään vuotelee, voi olla tuollainen syy.

Ihmeellisen aikaisin tullut ovisoirehdinnat. Mahaa jomottelee siihen malliin, että ovis on ihan lähipäivinä. Siis nyt on kp 8 ja normaalisti ovis kp 13. Lisäravinteena menee nyt vain ubikinoni, joten ehkä se on tämä auringonvalo, joka saa vanhankin kanan munimaan...

Woodoolla olikin hyvä vinkki... talvilomamatkan varaaminen ja etukäteen maksaminen tepsisi varmasti raskautumiseen. Mun tuurilla ainakin. Naapurin kissan wc-käynti mun salaattipenkissä on myös varma merkki siitä, että voin raskautua kesän aikana: pelkään nimittäin toksoplasmoosia.
 

Yhteistyössä