40+ so what wol.13

Käväisemässä taas pitkästä aikaa:) En vain voinut olla kommentoimatta Tyydelille kun huomasin, että tuolloinhan se tärppi juuri varmimmin käykin..:)

Onnenpotkaisuja, lohtuhaleja ja tsempityksiä kaikille missä tilanteissa sitten menettekin! toivotteleepi mileena

Viimeksi muokattu:
Voi tätä analyysimäärää tässä tilanteessa. Tuhruttelua on, mutta se on outoa, ei niin paljon kun normaalisti ja veren koostumus on erilaista kuin yleensä. Koska edellisessä raskaudessa oli jos jonkinmoista falskaamista alkaa tässäkin mietityttämään, että JOS tää ei ookaan menkat..

Kohta puljataan kupin kanssa mutta siihen asti analysoin vuotoja. Aivan mielenvikaisen hienoa. :confused:

Sairaan hienoa taas spekuloida. Juu-u..

(ihan aikuisten oikeesti mulla on menkat alkamassa mutta päänuppi vetää ajatuksia minne sattuu)

Onpas täällä ollut vilskettä! Ei oo työkiireiltä ehtinyt ees messiin, muuta kuin pikaisesti lukemaan, elämään hengesdä ja nauramaan hauskoille jutuille????

Woodoo - se on sallittua tälläsille vauvakuumeilijoille, että ajatus kiertää tässä yhessä asiassa.

Tyydeli - keep the faith - kuten Mileena sanoi, varmin merkki raskaudesta. Toivottavasti sun kkset ei alkaneet tänään!

Virkki - ihanaa, että selvisit säikähdyksellä! Oon kuullut vastaavia tarinoita, joissa tosin vasta kaavintapäivänä havaittu että eipäs kaavita. Tsemppiä ja toivotaan että menee maaliin asti.

ON: täällä piinaillaan notta kiinnittyäkö vaiko ei... eikös se 5-8 pv ovulaatiosta pitäis kiinnittyä, ja ovis oli viime su, joten näillä näppäimillä mennään. Niillä kahdella raskautumiskerralla on ollut ainakin tuntemuksia silloin ja heti sen jälkeen, nyt ei ainakaan vielä nälkää kummoisempaa havaittavissa.. lääkärihän ultrasi loppukäynnillä ma:na että ovis oli tapahtunut ja juuri siltä oikealta puolelta mikä vihloi silloin su aamuna ja 9 munarakkulaa näkyi ultrassa - eli enemmän luomuna kuin hoidoilla stimuloituna! Ja limikset olivat kuulemma loistavat 13 milliset, joten lääkärin mukaan otolliset paikat???? Tuota kksten alkupvm saa vähän jännätä, kun kyseessä on hoitojen jälkeinen eka kierto, jolloin yleensä mulla on pidempi kin normaalisti.
Onko muilla kokemusta a)kiinnittymiskivuista b) kksten alku vs. Kiinnittymisajankohta notta milloin sitä vois ajatella tikuttavansa raskautumista (ja taas asioiden edellä) woodoo, nääksä, meitä on????

Toivotan kaikille jo raskautuneille ihanaa odotusta, piinailijoille aihetta piinailla ja ovistikuttajille oikean ajoituksen paikantamista ja kaikille positiivists lopputulemaa tänä aurinkoisena lauantaina!!
Hugz!

Pistetäänpäs mut Pirtsin kanssa samaan piinausaikatauluun eli DPO2. Voi se olla jo DPO3:kin, mutta parempi näin päin, niin menkat alkaa aiemmin kuin pitäis eikä myöhemmin. Oon ihan luovuttanut jo tässä vaiheessa, kuten vähän arvelinkin että kävis. Nimittäin viimeksi, kun JOTAIN tapahtui, tulivat nännit kipeiksi jo DPO1, joten nyt kun ei ole mitään tuntemuksia, olen varma, ettei hedelmöittymistä tapahtunut. Mutta aattelin ottaa nyt kesän rennosti kaikin puolin ja keskittyä kesäkivaan, koitan säästää syksyksi hoitoihin ja silleen.

Babez: mulla vihloi silleen jännästi nivusia noin dpo6-8, en muista enää tarkkaan, mutta en tiiä oliks kiinnittymiskipua, kun en tiedä, tapahtuiko kiinnittymistä varsinaisesti. Hienolta kuulostaa sun ultratulos!

Woodoo, kaikki on yhä mahdollista :)

Mä oon tilannut myös netistä tikkuja, vähän joka puolelta. Muuta en osaa vinkata kuin että liuskoja suosin itse, en yhtään tykkää niistä muovikuorellisista puikoista, aina pitää kummiskin rempoa kuoret pois, kun tuntuu, ettei sen ruudun läpi näe mitään. Liuskat on kaikki aina toimineet hyvin, merkistä piittaamatta.

Tänks Maimei! Nyt pitää vaan rauhassa kuulostella. Sullakin jännät paikat. Oliko talletuksia oikeaan aikaan?

Erikoista, kaikki hymiöt muuttui mun ed tekstissä kysymysmerkeiksi..

Mä tilasin ovistikut raskauskeijusta ja tuli parin pvn sisällä. Mä taas just tykkään niistä muovitikuista kun ovat kätsiä.

Onpas ihana ilma! Ai että teki gutaa istuttaa kukkia, rempoa voikukkia ja savustaa kalaa:)

Se olis sitte kp 1. Eikä yllätä. Nyt ei varmaan tartte hetken alapään eritteitä analysoida.

kierto on 25-26. Onko liian lyhyt, en tiedä. Ovistikkuja odotellessa, jos niitä tällä kertaa osais käyttää. Viimeksi kun 6v sitten yritin ne ei näyttäneet mitään vaikka tärppäsi.. katsellaan..

Tsau :wave:

Olipa ikävä uutinen woodoo:-(
Sun kandeis käydä gynellä ja pyytää luteaalivaihetta tukemaan keltarauhashormonia. Monentena kierron päivänä sulla olikaan ovis? Mullakin on ollut haasteita löytää ovista tikuilla - näköjään sen ajankohta voi vaihdella kierrosta toiseen. Tsemppiä uuteen tikutukseen ja nousuun!

SUNNUNTAINA 31.5.2015

nimi / ikä.....monettako kuumeilee..........kp / kierron pituus

Tyydeli (41)..................2............... 29kp/28-30
Marza (44)....................................28kp/30
woodoo (40)..................................26kp/?
mileena 74 (40).............................. 25kp/28-30
Pirunpelto (38) ..............1............... 20kp/28-32
Glearblue (44)................................ 20kp/25-29
Babez74 (41).................1................ ?kp/29
MaiMei (39) ...................2............... 19kp/26
Äiti seiskanelonen (41) ...2.............. 18kp/28-30
Jimima (43)...................2.............. 18kp/27-29
mama na baba (42).........................16kp/27
Anuliini1975 (40)............1...............14kp/25-29
Choco_brown (38).......2................. 12kp/24-26
Kalabaliikki (39)...........4.................11kp/21-28
hennamilla (38).............................. 11kp/26
Esteri1 (41)..................2.................10kp
KeltainenSeepra............................. 9kp/ 24-26
Karoliina74 (40)...........1..................5kp/31
Minttu 71 (43).............5................ 4kp/30

Piinailupäivät:

Tyydeli (41)................. Dpo 15
Babez74(40)................ Dpo 7
Pirunpelto (38)............. Dpo 3
MaiMei(39).................. Dpo 3

Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Virkki.................(39) - 4/2015
Zandi................ (40) - 5/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014

Taustailijat:
hennamilla (38)
Rosella75 (40)
Ninnuska73
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Katjusmaaret (41)
Torvi (42) 2.
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com

"All will be well as long as we do our best"

Melkein voisi sanoa, että menkat ovat päivän myöhässä kun dpo on jo 15. Mutta olo edelleen erittäin Ei-raskaana. Yhtään raskaustestiä ei ole kotona, just kamppailen itseni kanssa, että hakeakko lähiärrältä rsfu testin. Ovis testi kuitenkin tosi hailee, eli oletetun negan takia ei huvita mennä hakee pettymystä.

Komppaan Jopoa; Tyydeli, mars Ärrälle! :D

Itsellä KP 18 ja DPO 1. Pe tuli viimein selkeä plussa ovistestiin, joten oletan että eilen oli sitten ovis. Aika myöhään, onkohan mulla kierto sekoamassa... :/ No, hyödynnetty on, katsotaan miten kauas kantaa. :)

Parempi myöhään kuin ei ollenkaan.. Ovistestien (todella tumma viiva eli clomit taisivat kuitenkin toimia toivotunlaisesti) ja tuntemusten perusteella ovis vihdoin eilen. Nyt siis DPO1. Ei kyllä vielä koskaan ihan näin myöhäistä ajankohtaa mutta oli ilmeisesti tuo kp12 havaittu kysta joka viivästytti asiaa. Mielenkiintoista nähdä kun alkukiertoon ultraavat että onko tuo kysta nyt kokonaan hävinnyt. Hope so..

Mites Tyydeli? :confused:

Nyt sain ovistestit tilattua, tilasin sitten kerralla sen 30 kpl ni voi pissiä joka välissä. Niissäkin vissiin eroja herkkyydessä, laitoin hakusanaksi erittäin herkkä ovulaatiotesti ja siitä sitten päräytin tilauksen menemään. Saa nähdä saako ovista kiinni. Mulla ei tosiaan ole hajuakaan mihin tuo ovulaatio sijoittuu, jos sijoittuu lainkaan. Ajattelin nyt tikutella ja kun aikataulu on jotenkin selvä (jos sen saisi kiinni) varaan seuraavaan kiertoon lääkärin. Mihin kohtaan kiertoa se lekuri kannattaisi ajoittaa, että se näkisi eniten? Just ennen ovista vai just jälkeen vai just siinä? Mulla ei ole hajuakaan, kun ei koskaan ole tarttenut mitään ylimäärästä katella.

No joo tsempit ja terkut kaikille.

Ja mulla on siis jo kp2

Voi Woodoo että menitkin siirtymään seuraavaan kiertoon. Harmi. Pitäskö mun olla nyt sen aikaa raskaana et sä pääset taas piinailemaan :D
Mulle kyllä käy, olen nimittäin jo aiemminkin tässä ketjussa päättänyt olla raskaana ainakin sen 2vko!

Hienoa Mileena että jotain tapahtui clomen avulla! Toivottavasti olisi kunnon potku eteenpäin ja paremmat mahdollisuudet piinailuun!

Virkki kyseli kuulumisia. Noh, erilaisena fiiliksenä täällä, että nivuset/munasarjat tuntuu koko ajan turvonneelta tai painavalta ja tekee mieli ihan koko ajan.
Ukko parka varmaan alkaa kohta teeskentelemään nukkuvaa iltaisin jo klo 19.00 alkaen etten vaan sais päähäni tehdä jotain. Olen nimittäin joka helkutan päivä pyörinyt sen kimpussa menkkojen päättymisestä lähtien :O

Ovulaation jälkeinen rintojen aristus puuttuu tällä erää. Muuten ei mitään erikoisia oireita. Eilen aivastellessa repäisykipuja munasarjojen seutuvilla, mutta eiköhän nuo paikat huuda hoosiannaa tän kaiken hässimisen jäljiltä. Minkä sitä ihminen luonteelleen voi.

Ah ja voi, pääsisköhän sitä grillaamaan tänään vihdoin ja viimein? Niin ja talvilomasta, matka on jo varattu tammikuun loppuun ;)

*Niin siis Tyydeli, tottakai sä oot käyny ärrällä ja laitat siitä positiivisesta raskaustestistä kuvan ihan just niin me voidaan ihastella sitä :heart:

Viimeksi muokattu:
MAANANTAINA 1.6.2015

nimi / ikä.....monettako kuumeilee..........kp / kierron pituus

Tyydeli (41)..................2............... 30kp/28-30
Marza (44)....................................29kp/30
mileena 74 (40).............................. 26kp/28-30
Pirunpelto (38) ..............1............... 21kp/28-32
Glearblue (44)................................ 21kp/25-29
Babez74 (41).................1................ ?kp/29
MaiMei (39) ...................2............... 20kp/26
Äiti seiskanelonen (41) ...2.............. 19kp/28-30
Jimima (43)...................2.............. 19kp/27-29
mama na baba (42).........................17kp/27
Anuliini1975 (40)............1...............15kp/25-29
Choco_brown (38).......2................. 13kp/24-26
Kalabaliikki (39)...........4.................12kp/21-28
hennamilla (38).............................. 12kp/26
Esteri1 (41)..................2.................11kp
KeltainenSeepra............................. 10kp/ 24-26
Karoliina74 (40)...........1..................6kp/31
Minttu 71 (43).............5................ 5kp/30
woodoo (40)..................................2kp/?

Piinailupäivät:

Tyydeli (41)................. Dpo 16
Babez74(40)................ Dpo 8
Pirunpelto (38)............. Dpo 4
MaiMei(39).................. Dpo 4
Mileena 74 (40)............ Dpo 2
Jimima (43)................. Dpo 2

Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Virkki.................(39) - 4/2015
Zandi................ (40) - 5/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014

Taustailijat:
hennamilla (38)
Rosella75 (40)
Ninnuska73
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Katjusmaaret (41)
Torvi (42) 2.
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com

"All will be well as long as we do our best"

No, voi että Tyydeli. Olispa taas ollut kiva yksi plussa (ja sitten monta muuta perään), nyt muutama loma päivä ja sitten taas uutta putkeen (kirjaimellisesti... tai no vanhaa putkeen, mutta uuteen kiertoon, seli seli).

Marza ja Mileena onkin seuraavat.
Marzasta ei olekaan tainnut vähään aikaan kuulua. Mitäpä sinne kuuluu?

Tyydeli - pahoittelut:-( mä niin jo toivoin et sulla tärppäis...

Woodoo - loistavaa, nyt on ainakin pelivälineet kunnossa! Ja eikun testailemaan. Itse oon testaillu montakin kertaa pvässä..sit joskus on ovis ollut niin myöhään että on luullut ettei olekaan ovuloinut kun testeissä ei oo näkynyt normiakoihin mitään..mut sit ultrassa kuitenkin näkynyt että on tapahtunut. Lekuriaika rippuu siitä mitä haluaisit nähdä? mutta jos haluat sitä luteaalivaihetta tutkia, niin ovulaation jälkeinen aika, jotta näkevät ovatko limakalvot esim riittävän paksut vai tarttisko sitä keltsiä avuksi? Samalla näkee onko ovulaatio tapahtunut siinä kierrossa.

Jimima & Mileena & Pirtsi - eikun mukaan joukkoon piinailevaan;-)

Pirtsi - ihanaa kuulla kun muitakin hinkuajia ja miehet pulassa:) vähäks oot ajoissa lomavarauksen kanssa - on jotain hyvää mitä odottaa!

ON: Iiks, just äsken tätä viestiä kirjoittaessa vihloi alapäässä - oiskohan kiinnittymiskipuja - hope so!!

Toiveikasta vkon alkua kaikille!

Babez, vihdoin tuo tuntemus. Voi, että oon niin täpinöissäni. :D

Pirtsi on tosiaan varmentanut tuolla aikaisella reissun varaamisella sen, että pikkuinen ilmoittaa mitä pikimmin tulostaan. :)

Ja mama na baba. Osta ihmeessä kokeeksi ja kerro miltä vaikuttaa. Et oo yhtään malttamaton tässä seurassa. :D

Viimeksi muokattu:
Voihan odotuksen tuska... tässä pitää varmaan kohta meikäläisenkin mennä ovulaatiotestikauppaan. Ei kuulkaa ole koskaan vielä ollut tämänmoista vauvakuumetta tällä kolmen lapsen äidillä, ei totisesti...
Perjantaiaamuna mulla alkoi kummallinen alavatsanipistely.. tai itse asiassa ekat tuntemukset tuli torstaina kun oltiin Tallinnanreissulla. Mutta perjantaina ihan sitten oli jo melkein jatkuvaa. Ja illaks maha turposi kuin olisin ollut ainakin rv16 :D Mieliala heitti laidasta laitaan ja melkein Lumianikin siinä yhdessä tunnekuohussa hajotin... minä ja tulinen temperamenttini.. En tiedä mitä oli, mutta eiliseen mennessä sitten jo ohi. ovulaatiokipuihin/-tuntemuksiin en ole koskaan perehtynyt saati niitä itsestäni sen kummemmin "tunnustellut", että olisko voinut olla sellaista.. Juuri nyt kun kierrosta ei ole tietoa, kun mä tosiaan sousin ja huopasin tän raskausasian kanssa.. eli se kierukka otettiin pois helmikuussa ja sitten jotenkin raskaudesta ja syövästä ja iästä kauhistuneena vedin takapakkia ja seuraavasta vuodosta laitettiin takaisin. Ju, tiedän... :D :D Mutta siinä kohtaa kun mielessä myllertää vaan rintasyöpä ja orvoksi jäävä lapsi niin tunsin, että ajatus sittenkin vaati kypsyttelyä vielä, ja hyvä niin. Nyt on hyvin selkeä ja seesteinen mieli asian suhteen.

Niin, mutta siis että nyt kierukka otettiin pois 22.5. perjantaina ja sitten 26.5. tuli sellainen päarin päivän vuoto, vähän hyytymää ja pikkuista vuotoa. Tuskin ne menkatkaan olivat, ehkä liittyi kierukan poistoon. Että ovulaation ajankohtaa en oikein osaa sanoa. Kaivelin jo vanhat kalenterinikin ajalta ennen hormonikierukkaa ja "ilokseni" huomasin, että kierto ollut kaikkea väliltä 23-29 päivää. Laske tässä nyt sitten....

No, mutta se olisi ensimmäinenlyhyt lomanpätkä lusittuna ja töihin tänään.. Saa ainakin hetkeksi muuta ajateltavaa päivisin.

On tää silti vaan niin ihanaa, toivottavasti kohta saisi hehkuttaa jo plussalla!! Kahdesta pojasta oon plussannut heti kun ehkäisy on lopetettu, oliko toisesta yhdet menkat ja toisesta ei.. ja yhden kanssa meni sitten niin, että huhtikuussa lopetin pillerit ja elokuussa plussasin. Sikiävää sorttia siis :LOL:

Kuukautismasennus iskee taas kovaa. Verta roiskuu sinnetännetonne ja suomeksi sanottuna v*tuttaa. Seuraavat menkat osuu lomlle, ja ihanasti kesto on sen 6-8 pvää, että eipähän tartte ilman menkkoja olla. Ok, kuppi on kiva, mutta ei se rantalomalla näillä menkoilla enää ilahduta. Kun kokoajan roiskuu yli. Kakka juttu. Mietin, että ei varmaan kannata raskautta toivoessaan alkaa menkkoja siirtelemään ja toisaalta ei varmaan kannata vuotolääkkeitäkään napsia. Että näillä mennään.

Ja toisaalta taas, joka paikassa lukee että nelikymppisistä vain murto-osa raskautuu. Miksi se olisin minä? Kaksi ekaa tuli ekasta kierrosta, kolmannen pari ekaa km-raskautta alkoi heti mutta tuota onnistunutta jumpattiin vuosi. Niin miten ihmeessä voisin edes onnistua tässä iässä? Ja onko tässä mitään järkeä? Oli kyllä kiva olla pikkumenkoilla kierukan kanssa..

No, yritetään nyt muutama kierto ainakin vielä. Kai se pitää tikutella ja tarkistaa tapahtuuko tuolla mitään.. Nyt on huono päivä.

Siitä huolimatta, tsempit muille!!

Woodoo, älä masennu! Minä olen ajatellut, että tän ikäisten huono raskautumisprosentti johtuu vain siitä, että tosi harva meidän ikäisistä enää edes yrittää :) Toki iällä on vaikutuksensa, mutta kaikki odotukset, pettymykset, hoitoihin hakeutumiset ja onnistumiset käy meillä paljon nopeammassa aikataulussa kuin kaksikymppisillä. Joillakin tulee aika vastaan, mutta en jaksa uskoa että siihen 1-2 prosenttiin kannattaa tuijottaa. Tällä palstallakin prosentti on paljin suurempi :) Tsemppiä!

Yhteistyössä