Hei täällähän on oikein vappuhulinaa! Enemmän väkeä kuin kaduilla! Ihanaa, että ootte niin aktiivisia ja aivan loistavaa kuulla kaikkien kuulumisia! Mäkin pidän omanapaisista viesteistä - tutustuu paremmin
Sorry jos joudutte kertailemaan, kun oon uusi ketjussa..
Ensinnäkin
Zandi: onnittelut loistavasti menneestä punktiosta!! Hieno saalis tällä iällä ja ei se määrä vaan se laatu! Missä te käytte, kun lauantainakin pääsee siirtoihin? Toivottavasti teilläkin menee viljely hyvin ja saatte lauantaina kyytiläisen matkaan! Monesko kerta teillä on ivf:ää? Itselläni on marraskuulta takana yksi nega, joten tämä toinen oli siinä mielessä kivampi, kun ei tarvinnut jännittää mitä tapahtuu seuraavaksi. Eka kerta meni kivuitta, mutta tämä toinen punktio sattui ihan törkeesti, olivat laittaneet liian vähän kipulääkettä joten tunsin ihan k a i k e n... Saatiinko sulla siis 5 solua vai munarakkulaa? Mulla saatiin nimittäin vain 5 munarakkulaa, joista kolmen sisällä oli munasolu ja joista sitten vain tämä yksi supercell jatkoi jakautumistaan, eli pakkaseen ei jäänyt mitään. Jännitän tosiaan kanssasi, miten käy solujen kanssa! Tosi hieno saalis! Mulle on sanottu, että 10 solua olisi optimaalinen. Vierustoveri oli 4 vuotta nuorempi ja ja häneltä saatiin 10 munarakkulaa, joista 4 munasolua, joten ei tosiaan koskaan voi tietää.
Kkm = keskeytynyt keskenmeno (eli silloin kun menee kesken, mutta alkio ei tule ilman avustusta ulos) ja pp1 = piipapäivä, yleensä piinapäivä 0 on siirtopäivä ja pp1 on siirrosta seuraava päivä, kuten tänään minulla.
Monen päivän päästä olet testaillut/verikoe? Minulle se on jo määrätty pp12, kun yleensä sanotaan, että 2 vkoa siirrosta... sama homma oli viimekin kerralla. Jotkut kuulemma ovat saaneet positiivisen tuloksen virtsasta jo pp9. Jotenkin jännittää tehdä virtsasta testiä liian aikaisin, ettei tulisi pettymystä.
Nyt on luget käytössä, IVF:n jälkeen aina käytetään alkion kiinnittymisen tukena keltarauhashormonia, joka
MaiMei ja Kelt Seepra auttaa myös kierron pidentämiseen. Kannattaa kysyä!
Zandi kyselit ajankohtaa...mä olisin halunnut sen lokakuun, mille mulla oli jo tulossa.. sen takia, että olisi saanut olla jo kesällä nautiskelemassa vähissä vaatteissa vauvamahastaan ja sitten toisen kesän myös lomailemassa. Mutta nythän se olisi joku 18.1. jos tämä etenee maaliin asti. Eli tervetullut on milloin vaan, mutta alkusyksy olisi ehkä mieluisin. Toukokuuta en haluaisi, koska kaikki tuntemani härät on ihan kamalia luonteiltaan ;-)
Pirunpelto: suosittelen lämpimästi testausta! Silloin saa tarkemmin tietoonsa, onko jotain vikaa ja mikä voisi ehkä avittaa. Konstit kun on monet
joillakin klinikoilla mainostavat edullisia paketteja ja jopa rahat takaisin takuun (alle 39 vuotialle tosin)
Oletteko muut testailleet - eli tiedättekö missä voisi olla vikaa? Mulla on amh-hormonitasokin 2n vuoden sisällä laskenut, mikä vain kuvastaa että munasolureservi on hiipumassa.
Maimei ja Choco Brown: laittaisitko ruokavinkkejä, jos olet tutustunut paljon aiheeseen? Mulla on lähinnä greippimehu, monivitamiini, d-vitamiini ja foolihappotabletit käytössä, mutta saa neuvoa lisääkin.
Woodoo: Alko on hyvä! Kavereille on käynyt niinkin, että kun ovat rentoutuneet ja vetäneet perseet, niin hupsista - seuraavasta kierrosta raskaaksi - kaipa siinä on ollut nimenomaan stressin kanssa tekemistä
Itse ostin kaupasta lasten skumppaa
Sitten vielä muistui mieleeni lääkärin sanat: kannattaa luomustikin jatkaa yritystä, jos ei nyt tärppää, sillä siinä on yhtä hyvä todennäköisyys tulla raskaaksi kuin ivf-hoidoillakin. (tarkoitti kun ei ole mitään syytä, vikaa siittiöissä, pcos/endoa tms)
Mutta mä vaan toivotin hyvää vappua ja uskon raskautuvani nyt
Aurinkoista vappua kaikille! Tuli hirmuinen munkin himo, kun jokainen melkein mainitsi tekevänsä niitä... itse tehdyt on kyllä parhaita!