40+ so what wol.13

Dodiih, nyt ei tarvitse jännätä, menkat alkoi tänään, kp 31 siis oli. Mitenkäs tuo sitten merkataan! Ihan hirveästi ei harmita vaan ilahduttaa se, että ovulaatio on siis Clomifenilla tapahtunut, vaikken saanutkaan niillä hiton tikuilla mitään hymynaamoja näkyviin! Ensi kerralla en kyllä enää tikuttele vaan harrastetaan sitten vaikka joka toinen päivä koko kuukausi! :) Pitää paremmalla ajalla lukea kaikki tulleet viestit, ikävästi nuo työt välillä häiritsee tärkeitä kirjoitteluja ;)


Eiku siis, nyt on kp1 :D
 
Huomenta!

Voi ei Karoliina! Uusi kierto, uusi yritys. Miten Millena sulla? Tuliko sulle virtsis? Entäs Tyydeli? Joko tikku haaleni? Ärsyttävää, että noinkin voi olla. Mulla tikku ei tullut sen tummaksi. Se pysyi hailakkana to-la ja eilen oli jo nega.... Kertokaapa mulle, mitä tapahtui. Tai siis kunnon LH-huippua en ainakaan tikkuun bongannut. Siitä huolimatta peittoa on heiluteltu aktiivisesti, vaikkakaan toiveita en elättele. Verikokeet odottavat toivon mukaan ennen vappua.

Kirjoittelen aina kännykästä/tabletilta. Miten tällä värkilä voi lisätä liitteitä? Laittaisin kuvan yhdestä ovis-testistä. Niin näette, millaisia ne on.
 
Karoliina, höh :(

Mileena, tosiaan, mites Virtsis?

Virkki. Aijaa.com on helppo. Klikkaat vaan siitä eka sivulta sitä palkkia ja otat kuvan ja klikkaat lataa ja kun se kuva aukeaa näytöllä niin kopioit sen osoitteen tähän. Simppeli :)

Lh piikki voi jäädä tulematta monista syistä. Täällä meidän ikäisten ketjussa syyt tuppaa vaan yleensä valitettavasti vähän lisääntymään. Tai sitte ne ongelmat tulee kuten mulla jo ennen 30v :D Vaikka mullaki kierrot on aina toimineet hyvin kaikesta huolimatta. Yleensä syynä voi olla jo ihan vähän koholla oleva FSH jolloin kroppa yrittää ponnistaa sitä munista mut se ei kykene kasvamaan koska plaaplaa. .pitkä selitys. Silloin ri munasolu kasva eikä kasvusta johtuvaa LH piikin laikaisevaa ketjua synny. Toinen vaihtoehto on se että piikki on niin matala ettei testi näytä plussaa..jne jne. Tai plus on tulossa hyvin paljon myöhemmin kuin normaalisti ja tikuttelun lopettaa vähä niinku kesken jne.
Peukkuja everyone! !
 
Viimeksi muokattu:
Täällä alkaa loppuviikosta olemaan otolliset päivät mutta en kyllä varmaksi tiedä koska ovuloin saati sitä ovuloinko ollenkaan. Mies on kiitettävällä ahkeruudella osallistunut omalta osaltaan, tuntuu olevan siinä luulossa että muutaman tunnin välein pitäis ruikkia että olisi tarpeeksi. Eilen jouduin jo illalla kivittämään että pysyis loitoilla, kun ei vielä edes ole otolliset päivät niin välillä pitäisi kai vähän pantata että laatu pysyy hyvänä.. :xmas: Loppuviikosta lienee parhaat hetket, vkl olen reissussa, että voip olla että menee ohi ihan siksi tämä kierto.

Teillä on puheissa kaiken maailman LH ja Luge ja Tero ja ties mitä. Mä olen edellisellä kuumekierroksella oppinut vasta ovislimat, eli olen ihan pihalla.. Koitan päästä kärryille!!

Tsemppiä kaikille joilla uusi kierto pukkaa ja peukut jännäilijöille! Ja miten se Virkin virtsis, toivottavasti ei sellasta tullut.. :heart: Vai kenellä se nyt olikaan? Liikaa uusia tuttavuuksia!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli muuten esikoista yrittäessä virtsatulehduksen estolääkitys. Tabletti seksin jälkeen-tyylinen. Osaa lääkkeistä saa käyttää raskaana ja yritysaikana, osaa ei. Joku lääkkeistä oli sellainen, ettei suositella edes yritysaikana, koska aiheutti foolihapon puutosta tms. Niin ja osassa lääkkeistä on C-vitamiinia ja liika C-vitamiini heikentää siittiöiden menestymistä (happamuuden vuoksi?) ja lisäksi isolla määrällä C-vitamiinahan tehdään jopa kotiabortteja. Oikeasti. Lukekaa, jos ette usko: Home Abortion Remedy - Vitamin C Harvempi nappailee noin isoja määriä edes vahingossa, joten ei kannata kuitenkaan alkaa välttelemään C-vitamiinia.

Täällä n. 9 dpo ja eipä tunnu raskausoireita :'( Poikkeuksellista on kyllä se, etteivät rinnat ole sivuilta kipeät, kuten AINA tähän aikaan kuusta. Vain nännit on kipeät. Johtunee kuitenkin varmaan macan hormooneja tasoittavasta vaikutuksesta tai jostain. PMS-ahdistuskin on vielä poissa.

Kovasti tekisi mieli käydä jossain verikokeissa testaamassa, onko kaikki hormoonitasot yms. kunnossa. Mutta pääseeköhän niihin, mikäli ei aio lapsettomuushoitoihin tai jos mies ei suostu mukaan tutkimuksiin? Ikää mulla siis 38 (juuri täyttänyt).
 
Choco: nuohan kuulostavat raskausoireilta! :) Huomenna testi! ;))

Joo kyllä sä itseksesikin pääset toki tekemään kierron kartoituksen. Ei meilläkään ollut hoitoaikeita. Yksityisellä käytiin. Sä pääsisit julkisellekin, mutta varmaan vähän pitää jonotella. Kannattaa soittaa kuitenkin! Kyllähän ne haluais simpat tutkia, koska se on tärkeä osa sitä alkututkimusta, mutta ihan vaan itsensäkin voi tutkituttaa. Siinä otetaan siis alkukierrosta verikoe, ja sitten viikko ovisplussasta toinen (että onko ovis tapahtunut), ja pari-kolme päivää ennen oletettua ovista tehdään ultraus ja mahdollisesti aukiolotutkimus.
 
Mä en ole kovin paljon miettinyt hoitojen henkistä puolta. Enkä osaa aavistella, millainen olisin. Luomuna ei ole sitä rahanmenetyspelkoa mukana, joten tää on suht iisiä. Hormonit varmaan pistäis päätä sekaisin, ja kun monta tonnia pelissä mukana, niin kyllähän se hermoja taatusti kiristäis. Kuinka paljon se hermoilu sitten vaikuttais suotuisaan lopputulokseen? Osaisko mitenkään ottaa rennosti? Jos rahaa olis kuin roskaa, niin sitten varmaan osais. Jos olisi kyse satasista, niin ok, mutta tuhatlappuset on vähän eri asia...

Täällä on menkat jo loppunut hyvissä ajoin, kp4 oli jo melkein ohi tällä erää. Lemmiskelykalenteria oon laatinut siten, että kp8, kp10 ja kp12 noin niinku ainakin (nää pitää nyt laittaa miehelle kalenteriin, sovittiin...), ovisplussan mukaan sitten lisää tarvittaessa. Here we go again!

Ihanaa on, kun aurinko paistaa ja on keväinen tunnelma ikkunan takana. Ehkä auringon kasvuvoima saa meidätkin tästä heräämään uuteen eloon..!
 
Onpas Choco_brownilla jännät paikat:) Kerrohan heti kun testailet.

Mai Mei, Virkki ja Karoliina Oli sitten havaittua ovista tai ei, niin eikös sitä tosiaan ainakin jossain sanota että lemmiskely juurikin noin eli parin päivän välein oletetun oviksen (siis kierron puolen välin paikkeilla ja mielellään vähän ennenkin) ole aika hyvä taktiikka.

Woodoollahan on sitten toimintaa piisannut;) Pisti hihittelemään ittekkseen tuo kivitys juttu..

(.) joku kyseli tuosta mun virtsiksestäni.. Parin päivän kunnon nesteytys veden voimin, pieni c vitamiinin lisäys sekä oman pakasteen anti; viime kesäiset/syksyiset puolukat+ karpalot tuntuisivat ainakin tällä erää auttaneen ja oireet hävinneen -niinpä peittojen pelmuutukset jatkuivat vielä edellis iltanakin joka siis dpo0. Nyt vain sitten odottelemaan mitä tuleman pitää.
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa mileena,että pääsit piinailee sinäkin!

Mulla illan viimeinen testi oli onneks jo haalennut ja päivemmällä en jaksanut enää testailla. Josko se nyt kuitenkin olis ollut ja mennyt, ja nyt vaan odotellaan. Ja kuten olen aiemminkin sanonut, niin nyt saa käydä rauhassa nukkumaan iltaisin... :D

Ja choko varmaan testailee meidän iloksi loppuviikosta?! Kuulostaa sen verran hyvälle...
 
Oijoi jännittää, joku saa testata! :)Nänniherkkyydellä, -kivulla itelläkin alkoi se edellinen!

Minäkään en ole paremmin perehtynyt kaikenlaisiin saloihin, mitä tässä yrittämisessäkin on. Joku prol.. hormoni testattiin viime syksynä, sitä ennen ei saanut rintoihin mies koskea, siinäpäs olikin vaikeuksia, innostui kiellosta! :) Ja se oli kunnossa, sen muistan siitä tuloksesta. Ovulaatiolimoja ymv. en tunnista, lienee nii harvoin ollut ittestään, että ei osaa ei! Foolihappovalmistetta ostin viime keväänä, kun kaveri kysyi, että kai sulla jo sitä on! Olin aivan kuutamolla siis siitäkin asiasta :) Nyt tän palstan innoittamana kävin hakemassa Gelee Royalet ja pistän miehenki niitä syömään! Kohta ollaan nii nuaria sisäisesti, että! :)

Ei mutta joo, jotenkin en surrut nyt sitä, ettei tullut raskaaksi vaan iloitsin siitä, että joku mahdollisuus on, että se ovulaatio on tapahtunut! Nyt sit pitää vaan yrittää viel enemmän, viikon päästä aloitetaan kauhia yritys! Onneks ollaan vielä ni tuore pari, että innostaakin yleensä, molempiakin :D
 
Hei vaan, tänne sitten tulla tupsahdin. Ihanaa Naistenviikkoa tässä vietän ja olotila on aika herkillä, itkua tulee tuon tuosta... Eilen kaipailin niin hurjasti jotain pientä nyyttiä, että kirjoitin rakkaaseen blogiinikin pienen runon itkusilmin. En ole vielä koskaan kokenut raskautta, mutta kuumeilua siitäkin enemmän. Perjantaina näen Ihanan Mieheni pienen paussin jälkeen ja voin sanoa, että jänskättää jo nyt. Olemme siis vappuna olleet yhdessä sen puolitoista vuotta ja vielä ei ole vauvahaaveet niinsanotusti Työn alla, muuta kuin aralla juttelulinjalla, sillä Mies on minua 8 vuotta nuorempi. En halua ahdistaa häntä seinään vasten, mutta kyllä hänelläkin lapsihaaveita on, vaikkei varmaan vielä ihan niin ajankohtaisena hänellä, mutta minulla alkaa olemaan. No, perjantaina näkee, mitä juttelemme ja pääsemmekö juttelussa puusta pidemmälle :) Kiitos, että minut kutsuttiin tähän ihanaan ryhmään. Alan lukea tämän vuoden kirjoituksianne läpi :) Sillä kaikkia aie nyt kerralla jaksa. Ihanaa päivää meille jokaiselle:hug:
 
Tervetuloa, Anuliini! :) Ketju on tosissaan hieman pitkä, ei kannattane lukea ihan alusta asti, hehheh :) Täällä on aina päivityslista, että missä mennään, joten sitten, jos ja kun kunnolla yrittämisen aloitatte, niin listalle sitten vaan! Tsemppiä "neuvotteluihin"!

Minä myös seiskafemma, että juhlavuotta tässä vietellään... Omalla kohdalla kosahtaa vasta loppuvuodesta, eli tovi "nuoruutta" jäljellä...

Karoliina: mikä tuo on, ettei rintoihin saanut koskea?! En ole kuullutkaan! :)

Ääh, en kestä, aina kun tänne 2+-sivuille tulee, ekana iskee silmille tuo "Oletteko maistaneet spermaa?" ...! Vissiin aika kiihkeä keskustelu aiheesta! No nyt ei tarvi paljon maistella, kun on tärkeämpääkin käyttöä kys. ainesosalle... :p

Tääl jo ihan ovistuntemuksia, kääk. Mua huolettaa, ettei munasolu ehdi kypsyä liian ajoissa. Jos mulla onkin aina ovis ennen ovisplussaa... No ei kai kuitenkaan, ehkä se follien kasvaminen vaan tuntuu. Kun silti aina tulee se ovisplussa, ja sitten 12h sisällä siitä sattuu oikein erityisen paljon, ja sit loppuu. Mut tälleen tärppiajan alkaessa aina huolestun. Tänään ei pysty vielä petipuuhia, huomenna ekan kerran, ja silloin vasta kp8. Ei se ovis nyt vielä voi tulla. Oon muuten tässä tarkasti vuoden verran kroppaa seuranneena huomannut, että muutama päivä ennen ovulaatiota alkaa lonkkaa ja lonkankoukistajaa särkeä. Joskus luulin, että olisin silloin vaan istunut huonoissa asennoissa ja tehnyt paljon töitä, mutta nyt olen tullut tulokseen, että se onkin hormonaalista! Joka kuu vain ja ainoastaan nyt sitä vaivaa.
 
Viimeksi muokattu:
hmm nii prolaktiinin määrää testattiin ja jos sitä ois ollut liikaa niin se ois voinut tehdä lapsettomuutta. Testiä ennen ohje taisi olla, että ei saa rintoja hieroa jne edellisenä päivänä, taisi muuten olla, että ei saa olla yhdynnässäkään. Sitä en muista varmaksi :D Mulla testattiin siis se ja kaikki kilpirauhasarvot ja sitten aloitettiin Clomifen kuuri, koska ovista ei ittestään tullut. Vai on MaiMeillä tuollaisia ovis-oireita, hmm mun pitääkin oikein seurata, kun en tosiaan ite ole vielä oppinut oireita.

Anuliini tervetuloa ja onnea jutteluihin, toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen! :)
 
Choco_brown mä ainakin pääsin verikokeisiin ilman tappelua kunnallisella, saman verran ikää ja esikoista yritetään. Ainut mutta tässä on se, etten ole kokeissa vielä käynyt. (kuinkakohan kauan lähete on voimassa?)
Mies sai myös lähetteen ihan minun ja gynen keskustelun kautta, menee jos menee. Hänellä on aiemmin todettu hitaasti liikkuvat simpat ja vähäinen määrä.

Anuliini1975 tervetuloa! Täällä tosiaan meitä "vanhempia" esikoista yrittäviä on onneksi muitakin =)

Ja noista kokeista, juuri tuo prolaktiini-koe oli sellainen, ettei rintoja saa näplätä eikä yhdynnässä saa olla muistaakseni vrk ennen sitä koetta. Nostaa sitä hormonia veressä, ja siten ei saada sitten todellista tulosta.

MaiMei mulla menee oviksen aikaan reidet kipeäksi, sellaiseksi voimattomaksi. Muutenkin olen ollut oviksen aikaan aika kipeä, että seksi sattuu eikä todellakaan ole niin himottava olo. Siis silloin kun ovistikkuun on tullut vahva plussa. Vasta muutama päivä sen jälkeen tulee himot, mutta aika laimeana.

Aloinkin tuossa ajattelemaan, onko muilla samaa ongelmaa, kuukautisten jälkeen himottaa aivan hillittömästi?
Aloin selaamaan tota period trackeria useammalta kuulta taakse, ja huomasin, että joka kk olen kirjoittanut menkkojen jälkeisenä päivänä (kp 8-9) että himottaa niin totaalisesti. Nyt on sama homma taas?!
Entä jos mä jotenkin ovuloinkin jo nyt? Mutta kai se tikkukin näyttäs plussaa jos ovis oiskin nyt? :confused: Hitto, pitää lähtee ostamaan ovistikkuja.
Naamakin kukkii juuri nyt kuin teinillä? Mielipiteitä viisaammilta..?

En tosta Gelee Royalen käytöstä sen enempää tiedä, kun se että se liittyy mehiläisiin ja hunajaan, joten olen alkanut kahviini sekoittaa pari lusikallista luonnonhunajaa.
Se ei maistu siinä yhtään erilaiselta, kuin sokeri. Ja jos siitä ei muuta apua ole, niin sehän on itsessään jo terveellinen vaihtoehto sokerille ja siedättää näitä koivu-heinä-pujo allergioita vastaan. Jos se lisäisi hedelmällisyyttäkin niin kivahan se oisi.
Hörpin myös aamupalaksi punaista greippimehua ja illalla monivitamiini tabu, jossa foolihappoa.

Et semmosta tänne. Nyt mietityttää ihan oikeesti toi menkkojen jälkeinen panetus.
 
Pirunpelto. En osaaa sen enempää auttaa muutaku mulla on aina "himo-olo" ihan eri aikaan ku ovis. Nyt tässäkin plussa kierrossa oli sellanen olo kp12 alkaen ja sit se lopahti. Ovisplussan aikaan kp21 ei ollu ollenkaan sellanen olo :D Että kaikki lienee mahdollista;)

Maimei :D kyllä se ovis sieltä tulee :)
Mulla ainaki oireilee vähintään viikon ennen ku poksahtaa.. tästä kierrosta yli viikon.

Anuliini tervetuloa !

Ja joko Choco testasi?
 
Huomenta Naiset! Aurinkoisia terveisiä täältä jostahin koneen ääreltä ja kiitokset, että pääsin niin sanotusti "sisään" tähän ketjuun, vaikkei nyt vielä ihan yritystä olekaan. Justaan laskin, että vappuna vois olla hyvätkin tsäänssit, jos petipuuhat nappaa hih hih :) Mie pistän miehen pään niin pyörälle, ettei hän voi tehhä muutakaan, kuin suostua. Niin mä olen miettinyt, että jotain Pitää tulla tapahtumaan seuraavien kahden vuoden aikana, että siitä pidemmälle ei passaa kyllä odotella. Mutta sehän on sitten ihan sattuman sanelemaa, että tulenko raskaaksi, vaiko en. Gyne jo viime kerralla sanoi, että hän ei ainakaan ala minnuu ohjaamaan lapsettomuushoitoihin just mun painon ja iän perusteella. Mut mukavaa päivää ja kiitos teille tervehdysviesteistä :)
 
Pirunpelto, saako noita kokeita ottaa ihan terveyskeskuslääkärin/tk.gynen lähetteellä, vai pitääkö saada ensin lapsettomuuspolille lähete? Multa ei ole otettu 7 vuoteen yhtikäs mitään verikoetta, ei edes mitään hemoglobiinia tai kolesterolia tms. Taidanpa varata ajan lääkärille juttelua varten.

Mulla on testi kaapissa, mutta vatsaa jomottelee siihen malliin, että eipä ehkä kannata turhaan pissailla tikkuun :( Jos ei huomenaamulla ala menkat, sitten teen sen testin.
 
Karoliina: mullakin on prolaktiini mitattu, mutta ei ollut hiplauskieltoja. No, eipä tainnut olla siinä main muuteskaan pahemmin lääppimistä ;)

Pirunpelto: kyllä, heti menkkojen jälkeen, ehkä jo kp5 -> alkaa sekstauttaa. Sitä jatkuu kyllä yleensä suunnilleen ovisplussaan, mutta vähän niinku lopahtais just siinä ns. oikealla hetkellä. Siksikin minä myös välillä mietin, että jos ne tikut huijaavat. Tässä kierrossa aloitetaan siis varmasti aikaisin.

Anuliini: pistähän mies ihan vappupyörryksiin, tai siis pane ;)

Limoja havaittu, greippiä siemailtu päivittäin, ja gelee-vaikutuksia mielenkiinnolla oottelen.
 
Terve, ja tervetuloa Anuliini!! Suosittelen järeitä aseita suostutteluun, koska niin se vaan meillä seiskavitosilla aika loppuu kesken!! Neuvottelut sikseen, lähinnä ilmoitusluotoisena asiana se, että teille tulee vauva!! Toivottavasti. :)

Meillä eilen meni myöhään ja en tohtinut ennen viittä heräävää miestä herätellä keskiyöllä. Ajat ovat sellaiset että tänään, huomenna ja pe täytyy käyttää elämän eliksiiri muuhun kuin maistamiseen (mullakin tuo speguavaus pyörii koko ajan päälimmäisenä). Jos ovuloin niin näihin aikoihin varmaankin. Lauantaista lähtien olen sitten raskaana kunnes toisin todistetaan. :)

Tsempit ja halit!!
 
Choco, sain ihan tk gynen kautta lähetteen ja verikokeet ovat ihan tk:ssa otettavat. Se gyne oli erikoistunut lapsettomuuteen ja oli itsekkin sitä mieltä, et helpoin lähtee verikokeiden kautta selvittelemään.
Kokeissa pitäs käydä kierron eri päivinä sovitusti, muistaakseni menkkojen aikana,sen jälkeen sekä mahd ovulaation jälkeen.
Hävettää etten ole käyny, mut mua pelottaa verikokeet ja pelottaa ne tulokset. Joka kuukausi ajattelen et "nyt jos ei tärppää niin sit meen"...
 
Moi woodoo ja muut Naiset :) Mulle tulee ihan kylmiä väreitä, kun luen näitä juttuja, ihan sillei hyvässä mielessä. Ois se jännää katsoa, mitä Mies sanoo, kun kerron, että nyt tuleekin vauva meille. Siinä ois varmaan Mies ihan pyörällä päästään. Odottelen nyt kiltisti kuitenkin ylihuomisiin rehveihin ja jututan miestä, kun tosiaan on ollut tapaamisissa muutamankin viikon tauko. Emme siis asu yhdessä, Mies asuu toisella paikkakunnalla, muttei niin hirmu kaukana. Minun aloitteestani ollaan oltu tapaamatta, just siksi, että saan tunnustella, että onko tässä nyt Se Oikea Mies kyseessä ja osaanko mä kaivata Miestä. Juu-u, kyllä mä osaan ja itkua olen tuhertanut harva se ilta, just nukkumaan mennessä. Mut ylihuomenna helpottaa, toivottavasti :) Sitten kehiin "tunnustelukeskustelu" ja ei kun toimeen vaan.
Mie piän peukkuja woodoo sinulle, että nappais.

Kuinkas kauan teillä Ihanaisilla Naisilla on ollut yritystä? Kuka tohtii kertoa?

Olen miekin elämäni aikana muutamat testaukset tehnyt, ihan pelosta, että Jos olenkin raskaana, mutta niin ei ole vielä käynyt. Tämän nykyisen Miehen aikaan ei ole ollut vielä kovin suurta pelkoa raskautumisesta, mutta nyt se alkaa jo olla toivottua, ainakin minun osaltani ja kyllä se Mieskin muutaman muksun haluaa, mutta ans kattoo nyt, vieläkö sama ääni on Miehessä perjantaina, että haluaako Hän justaan niitä muksuja Minun kanssani.
Miksihän minä olen niin epävarma, vaikka täyttyy se puolitoista vuotta mittariimme yhteiseen. No, tarvii olla vain positiivisin mielin.
 

Yhteistyössä