40+ so what wol.13

TSAU!!

Tsemppia kaikille kaikkiin testeihin. Testaamisessa en ole ihan se paras osallistuja, ovistestejä viime yrityksellä 7 v sitten ostin kun melkein vuosi oli yritetty. Minkäänlaisia viivoja en niihin saanut ja raskaaksi tulin juuri sillä kierroksella. Testejä on vielä jäljelläkin, en aio pissiä niihin.

Mitä sitten taas raskaustesteihin niin jokaisesta olen sen yhden tehnyt ja silloin on aina menkat olleet jo myöhässä. Mutta mielenkiinnolla tulkitsen teidän testejä. :)

Karoliinan ei nyt ihan vielä kannattaa luovuttamista miettiä, eikös sulla jo tärppikin ollut takan? Vaikkakin km :( . Itsekin 40 v niin pakko vaan ajatella että mahkuja vielä on ja jos itse olisin sinä niin ajattelisin että monta vuotta vielä aikaa. Mulla taas kun on jo lapsia niin ehkä luovutan aiemmin.. Pidetään peukkuja vielä että menkat ei tulisi sulle tässä kierrossa!!

Itselläni menkat ovat rauhoittuneet ja melkein normaalit. Joku tosin osasi kertoa että seuraavissa menkoissakin on mahdollisesti odotettavissa isoja vuotoja jipii... Muutaman päivän päästä varmaan loppuua ja sitten kai pitäisi alkaa yrittämään. On tää kauheeta olla taas tässä.

Jiminalle ja muille vuotajille halit.

:heart:
 
Voi voi, Karoliina :hug: Mun mielestä sulla on vielä reilusti aikaa yrittää. Toki joskus on hyvä laittaa joku takaraja tai stoppi että pystyy jatkamaan myös normaalia elämää. Mutta en mä ny ihan vielä luovuttaisi.
Onko sua ultrattu clomikiertojen aikana? Toisille ne ei vaan sovi, ohentaa limakalvoa liikaa. Meillä johtava gyne sanoi että clomeista ollaan luomassa ja ainakin suurin osa lapsettomuusklinikoista on jo vaihtanut täysin Letroihin .

Jimina :hug: suuret pahoittelut jos vuotelu alkoi. Turhauttavaa! !

Äiti74, sinulle toivoisin niin kovasti sitä plussaa. Halaus.

pirtsi, voi ei :( lohduttomia raskaustestejä. Pah!!

Kalabaliikki, mäkin menisiin sinuna jonnekin tarkastukseen :hug:

Ja kaikki muutkin, seuraan ja peukutan täällä taustalla kovasti. Jotenki tuli surullisen kuuloisia viestejä kaikille.
 
Toiset näkee vauvaunia ja seuraavana päivänä plussaavat, meikä näkee verisenä hyökyvän menkkaunen, ja seuraavana päivänä eli tänään ->

KP1, luonnollisesti.

Eli kiitos vain Äiti seiskanelonen, ihan oikein veikkasit mulle listapaikan. Kiertopäivälukumäärän voisi vaihtaa /26, tuskin ees 27-kiertoja enää tulee, tää oli 25, niinku viimeksikin. No voin vaihtaa sen itsekin joskus. Mietinkin tuota, että onkohan munasoluja folleissa olleskaan mukana, jos on näin lyhkäinen kierto. No kai se on arpapeliä. Luteaalivaihe mulla kuitenkin on aina sen 13-14 päivää, tänään oli DPO14 ovisplussasta laskettuna.

Samoissa ajatuksissa (ja aikataulussa) TÄSMÄLLEEN mennään Jimiman kanssa, kohtalotoverini!! Totta kai yhdestä ihanasta pojasta on superonnellinen ja ehkä vielä oikein korostetun onnellinen nyt, kun muita ei kuulukaan, hän tuntuu ihmeeltä, mutta haikea on olo. Ja sellainen syyllinen, että ei kykene antamaan sisarusta. Tänään juuri yritin ajatella, että ehkä sitten yhteen voi keskittyä oikein todella hyvin, kasvattaa hänestä upean ihmisen, kun on aikaa, voi tehdä ja matkustaa helposti, voi keskittyä tekemään maailmasta hyvän paikan, kun ei ole pelkkää arjen kiirettä. Mietin että voitais pojusen kanssa vaikka alkaa vapaaehtoisiksi eläinsuojelun parissa, kun kerran itselle ei lemmikkejä voi ottaa, niin sellaista kautta tutustua eläimiin, jos se on mahdollista. Joku löytöeläinkoti tms. (Jos vaan ei käy liikaa herkän sielun päälle! Puhun itsestäni...)

No, ei tämä vauvaprojekti nyt tähän vielä jää, mulla on aikaa vielä jopa pari vuotta yrittää (että täällä joristaan vielä vuonna 2017...). Jos vain mies jaksaa mukana... Hänhän alunperin sanoi, että helmikuuhun saakka jos yritetään, siis tämän vuoden helmikuuhun. (eli että lapsi tulis ennen kuin täytän 40) Nyt ei olla puhuttu jatkosta, mutta kyl hän on nähnyt, etten mä ole valmis lopettamaan.

Lämpimästi tervetuloa, Karoliina! Sinuthan me saadaan pian raskaaksi, koska onhan niin, että he, joilla ei olleskaan lapsia, ovat ykköspallilla vauvapokaalin jaossa! No ei vaan, en puhu kaikkien suulla, mutta minä hlökohtaisesti kuitenkin toivon vielä kokonaan lapsettomille ehdottomasti ykkösonnea!! Ja pahoittelut keskenmenosta :( Kuinka nopeasti muuten tärppäsi tuolloin? Sulla on tosissaan se huippuhyvä juttu, että oot jo tullut raskaaksi eli se on täysin mahdollista!

Pirtsille voimahalaukset! Uusi kierto uudet testit! :)

Virkki: pistäkäähän joka tapauksessa peitot pöllyämään, kiireen varalle varastoon väkeä!
 
Juu jospa tosiaan pian kaikilla tärppäis tai ainakin tsemppi pysyisi päällä ja mieliala kohdallaan! :)

Mullahan oli ihme mäihä tämä edellinen raskaus. Olen 18-vuotiaana saanut kuulla, että voipi olla vaikeuksia tulla raskaaksi, jotain epämääräisiä pco epäilyjä ja helmimäisiä munasoluja munasarjoissa jne. Kuukautiset on ollut säännölliset viimeksi ilman lääkityksiä alaikäisenä :)

Mutta nyt tosiaan viime vuoden kesäkuussa aloitettiin yrittäminen ja sitten taisi tulla selväksi, että ovulaatiota ei ilman lääkettä tapahdu ainakaan usein, joten clomifenit marraskuussa käyttöön, ensin 1 tabu kp 3-7, ei ovulaatiota, joulukuussa 2 tabua kp 3-7 ovulaatio ja raskaus! Eli todella toivettahan se antaa jatkoon, silti pieni pelko, että toivottavasti ei ollut siinä sitten. Kaik lekurit (paitsi oma gyne) vaan tuumailivat keskenmenon aikaan, että "niin olet jo 40v.." Kohtuullisen lannistavasti!

Nythän sitä ois sopivasti rauhoittunut ja valmis äidiksi :)
 
Ihana jatkuva kuhina palstalla, mutta tylsää, että niin moni pettyy taas tässä kuussa. Pettymyksen maksimoi hormonit. Nyt kun kierto on taas puolessa välissä, sitä on taas toiveikas seuraavaan pettymykseen saakka.

Maimei, mullakin kierto oli tässä välissä varmaan puolisen vuotta sen 25-26. Nyt on kuitenkin pari kiertoa ollut tasaista 28 päivän kiertoa. Ei siis luovuta toivosta vielä! En tiedä, kuinka paljon vaikutusta on vehnänalkioölyjyllä. Sen aikana on ainakin tullut ovulaatio.... Ja 28 päivän kierto. Katsokaa vaan, niin tästä kierrosta tulee superlyhyt, kun tässä nyt niin ihastelen 28 päivän kiertoa.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä aukesi hanat tänään ihan kunnolla ja kuukuppi taistelu alkakoon taas!
Nyt siis meitä ei ole ketään piinailemassa, harmi, olin vähän MaiMeitä ajatellut, että jos ois kuitenkin tärpännyt.

Noh, onneks kohta saadaan taas uusia jännäilijöitä! Laittakaas te muutkin testeistä kuvia, jos testaatte (etten tuntisi oloani yksin ihan idiootiksi) :snotty:

Uusille tervetuloa ja Karoliina74 älä heitä kirvestä kaivoon tai vaivu epätoivoon! Minä olen myös esikoista haaveilemassa, ja nämä konkarit ja ihanat tsemppaajat luovat joka kierto ja kerta uskoa, että joskus se vielä tärppää.
Sahrikselle ihan spesiaali kiitos positiivisesta ajatusmaailmasta, huumorin kautta tsemppaaminen. :flower:
 
Virkki: joo olihan mullakin 3 kiertoa sitten kaksi 29 päivän kiertoa peräkkäin, mut mä oon aina heti valmiina myymään maani ;) Vehnänalkioöljyä on nielty kyllä kk-kaupalla, ja kohta aloitan sen mystisen geleen ekan kerran... Letroresepti vielä oottelee.

Kalabaliikki: mullakin sekä äiti että mummo ovat helposti (vahingossa...) raskautuneet 40-vuotiaina et pitäis olla geenejä siihen, mut ei näköjään. Toisaalta kaikkihan on tuurista kiinni!

Pirtsi, tosiaan, sinä myös esikoisen havittelija, mietinkin juuri että oliko se niin. Kyllä se vielä sieltä kohdalle napsahtaa!

Ärsyttävää, kun rinnat yhä kipeät. Yleensä jo tässä vaiheessa helpottaa.
 
MaiMei: mulla on ihan samat suunnitelmat! Ostin gelee kans jemmaan ja aloitan ensi kierrossa sen. Samikset! En tiedä, auttaako tässä mikään, mutta en suostu vielä luovuttamaan. Mitä muuten otat sen geleen lisäksi? (Että osaan hankkia samat! ;)
 
Virkki: no nyt on aika hurja arsenaali :) Gelee, vehnänalkioöljy, foolihappo, q10, magnesium+B, D, sinkki ja seleeni. Lisäksi greippiä toki, ja hyviä rasvoja, pähkinöitä ja siemeniä. Oon itse vegaanipainotteinen kasvissyöjä, joten multa jää pois hyväksi tutkitut rasvaiset maitotuotteet ja kalaöljyt. Alkukuukausina kyl noitakin vedin, nyt oon jättänyt.

Mutta siitä en ole vielä kovin selvillä että mitkä aina kannattaa ottaa yhtä aikaa.
 
Kuukupista on ollut jonkinlasista keskustelua ja jollain taistelua käytön kanssa täällä. Voin omalta osaltani kertoa että olen kapistusta nyt yli 10 vuotta käyttänyt ja en voisi kuvitellakaan että alkaisin rättien kanssa puljaamaan. Okei, nyt superrunsaina siinä on tietyt haitat kun pitää aamuin illoin tyhjennellä ja rätti laittaa yöksi, mutta normimenkoissa se on mahtava!!

Alussa mullakin oli haatsteita sen kanssa mutta lopulta leikkasin koko antennin pois, koska koin että se aina painoi ja häritsi. Lisäksi ostin varakupin jossain kohtaa ja totesin että se istuu paljon paremmin eikä vuoda yhtä herkästi. Näin ollen merkeissä on väliä. Mulla parhaiten toimii Lunette, Mooncup on jäänyt kaappiin tuon Luneten hankkimisen jälkeen. En tiedä onko mulla maailman löysin värkki mutta laitto ja poisto menee ihan silmanräpäyksessä ja ilman vaivaa (lääkäriltä olen kysynyt että onko mulla ihan lötkö ei kuulemma ole mutta silti olen taipuvainen uskomaan että on). Normimenkoissa huollan kupin vain suihkukäyntien yhteydessä eli käytännössä kerran vuorokaudessa. Välillä tuo tuppaa ihan unohtumaan, että joutuu ihan suihkussa kokeilemaan, että onko se siellä vai ei.. Normimenkoissa kun kuppi ei tule täyteen ei todellakaan vuoda koskaan ohi!

Esim kesän mökkireissuilla ja ulkovessoissa tuo on aivan mahtava!! Sitten vielä sen huomasin kun teineillä on alkanut menkat että roskis on alkanut haisemaan taas aivan järkylle, kaikki hajuhaitat on olleet poissa kun ei rättejä ole roskiksissa! Nyt pitää vaihtaa roskista vessoissa useammin. Teineille olen kupin ilotarinaa myös julistanut, vielä eivät ole moiseen valmiita mutta ovat kyllä todenneet että jossain vaiheessa kokeilevat.

Pakko vielä menkoista todeta se, että kun sanotaan että samoissa ympyröissä pyörivillä on samaan aikaan, se on 100 % totta. Meidän perheen kolmella menkkaisella alkaa aina samaan aikaan! Välillä teinit on siirrelleet leirien tmv alta pois menkkoja ja päivät ovat vaihtuneet mutta hupsis parin kierron sisään ollaan taas samassa aloituspäivässä.

Tällainen menkkatarina kun ei muuta just ole, tänään varmaankin kuppi lähtee pois ja mieheltä odotan toimintaa, meillä onneksi mies on aina valmis, mukamas ei halua vauvaa mutta jo eilen illalla peiton alla tökki siihen malliin että taitaapi talkoisiin osallistua. Kovin oli pettynyt kun ei päässyt kupin paikalle :xmas:

Tsempit kaikille!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Voi kuukuppi! Huikea kuppitarina Woodoolla! :D Olen sitä joskus ajatellut, mutta olen niin sählä, että kuitenkin kaatelen sitä veristä kuppia sitten sinne tänne! Yhh! Toisaalta kans mietin, että liekö ees pysyy siellä :O

Ja apua Virkki ja MaiMei, mitä kaikkea teillä onkaan käytössä :O Mulla foolihapot on ja greippimehua maistanut pari kertaa - ei pysty, yäk! Kaik muu onkin ihan perehtymättä.. gelee??

Hmm tänään on sitten kp 28, saapi nähdä! Niin kauan se toivo vaan elää, kunnes faktat iskee naamaan tai housuihin :D
 
Kiitos sympatiasta uuteen kiertoon joutumisestani! :heart:

Karoliina74, juuri näin, toivo elää viimeiseen asti ja välillä omalla kohdallani vähän ylikin. Itselläni elää aina jollain tasolla toivo, vaikka tuhrua tulee jo, koska onhan niistä valekuukautisista kuullut... :ashamed: Omissa raskauksissani (2 kpl, joista eka meni hyvin ja johti esikoisen syntymään ja toka päättyi viime keväänä keskeytyneeseen keskenmenoon) ei ole kuitenkaan minkäänlaista värillistä vuotoa tullut, joten ihan turhaan elättälen sitä toivoa joka kuukausi. Jos mulla tuhruaa, se oli sitten siinä siltä kerralta. :| Viime kierroissa olen myös huomannut potevani muka "oireita", nyt pari kertaa jo ollut muka hyvin lievää etovaa oloa, tissejä on muka vähän aristanut, tosi herkkä olo, liikuttuu ihan kaikesta jne. Ja silti ne perhanan kuukautiset vaan alkaa joka kerta. Ehkä olen tulossa pikkuhiljaa hulluksi tämän vauvakuumeeni kanssa... :D

MaiMei ja Äiti seiskanelonen, eihän me luovuteta! Itse asiassa en osaa edes kuvitella että lopettaisin tämän projektin. Ehkä pitäisi, mutta mä en vaan pysty päättämään että se olisi nyt tässä. Vaikka muka päättäisinkin, mitään ehkäisyä en ota enää koskaan käyttöön, ei näytä olevan mitään tarvetta... : / Ja veikkaan että vaikka olisinkin "virallisesti" lopettanut yrittämisen, sattumoisin olisin kuitenkin ukon kimpussa just sopivasti siinä kierron puolessa välissä. :LOL: Eli tämä todennäköisesti jatkuu vaihdevuosiin asti. :p Tosin olen kyllä NIIN kyllästynyt tohon "pakkosekstaamiseen" kalenterin mukaisesti. Mulle se on pelkkää suorittamista, tavoitteena raskaus. :ashamed: Ukko sentään saa jotain muutakin irti siitä :D, mutta mulle se on vain lapsentekoa tai pikemminkin sen yrittämistä. Tylsää, toivoisin ettei asia olisi näin, mutta minkäs teet...?! :(

MaiMei, sullapa on pitkä lista troppeja. Itse syön raskaus-multivitamiineja ja olen jo kohta kaksi vuotta juonut greippimehua. Ei obviously mitään tehoa minulla, mutta olen aivan rakastunut siihen greippimehuun. :) Juon yleensä God Morgonin punaista greippimehua, yhden lasillisen joka aamu, joskus toisenkin, jos tekee mieli. Noin vuosi sitten aloitin macan ja gelée royalin syömisen ja heti ekasta kierrosta raskauduin, vaikkei se raskaus päättynytkään onnellisesti. Sen jälkeen olen välillä syönyt, välillä en. Nyt viime kierrossa söin pelkkää gelée royalia, en macaa, kun maca oli päässyt loppumaan enkä viitsinyt ostaa uutta. Jatkan nyt varmaan geléen syömistä tässä kierrossa ja pitää ehkä harkita macaa ja noita muita, mitä listallasi oli, tuskin niistä ainakaan haittaa on (paitsi lompakolle :D).

Olen tässä epätoivossani taas alkanut miettiä että pitäisikö sittenkin harkita hoitoja, kun niin haluaisin sen toisenkin lapsen... Mutta se on niin kallista että tuntuu pelottavalta hankkia itselleen niin suuria velkoja, kun onnistumistodennäköisyys kuitenkin on surkea tässä iässä. Mitään muuta vikaa ei ole kuin ikäni. On se vaan niin väärin, kun kuukautiset ja sen myötä hedelmällisyys alkoi jo 12,5-vuotiaana, mutta asia ei ollut about 26 vuoteen ajankohtainen. Nyt sitten ei millään saa toivomaansa (toista) lasta, vaikka kuukautisista saanee kärsiä vielä 10 vuotta. Hrmpf! :kieh: Evoluutio ei ole oikein pysynyt perässä tässä asiassa, kun nykyään eletään jo paljon pidempään ja lapsia ei (yleensä) hankita teini-iässä. Ärsyttävää, mutta asialle ei voi mitään. Täytyy vain toivoa sitä ihmettä.

Taas omanapainen päivitys, sorry. Taistelen vielä tämän uuden kierron aiheuttaman pettymyksen kanssa, mutta kai tämä tästä pikkuhiljaa ja taisteluhenki nostaa taas päätään. Siis kohti yrityskertaa 26 (!). :whistle:

Niin, ja Jopolle lämpimät onnittelut tytön syntymästä! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Jimima, jos olisin sinä niin menisin kyselemään hoidoista. Tekstiesi perusteella olet todella vauvan tarpeessa. Minun suvussa on paljon näitä, jotka eivät ehkäise ja käytännössä kaikilla tulee se vika abaut 42 v. Hyvin harva on enää 43 tai sen jälkeen lisääntynyt. Toki, vanhin luomuna on ollut 47 v että ei se ihan mahdotonta ole mutta hyvin harvinaista.. Teillä nyt kuitenkin on jo yli 2 vuotta yritystä.

Mietin, että jos nyt ET mene hoitoihin niin ehkä joskus kadut? Nyt sulla on ikää kuitenkin sen verran, että et oikeasti ole liian vanha vanhemmaksi ja tod näk alakerrassa on vielä paljonkin toimintaa. Ja mitä rahaan tulee, sitä tulee ja menee ja sitten kun se on menetetty niin sille ei enää mitään mahda. Entä jos se raha toisi teille sen hartaasti kaivatun pikkukakkosen? Sitä kakkosta kun kattelisi ei millään rahalla olisi enää mitään väliä!!

No mutta, tarkoitus ei ole olla negatiivinen, siitä ei vissiin hirveesti täällä tykätä. Ajattelen ihan tosielämän kautta ja haluaisin teille vauvan!! Mutta tsemppiä myös luomuyrittämiseen, entä jos juuri seuraavassa kierrossa..
 
Jimima: mä myös olen tuota paljon miettinyt. Koeputkea siis. Mut raha on oikeesti ongelma, kun sitä vaan ei oikein ole. Meillä on niin iso asuntolaina että en tiiä saisko yhtään lisää lainaa. Tulot on ok mutta säästöön ei silti ikinä jää. Ne on niin isoja rahoja, ja mies ei oo halukas investoimaan tähän ainakaan toistaiseksi. Itsellä kestäis kuukausia säästää ees yks hoito. Lotota pitäis.

Mulla loppui raskausmultivita, siksi tuos listassani oli erikseen vitskuja niin paljon. Mut joo tää gelee on nyt uusi kokeilu, mielenkiinnolla odotan että vaikuttaako jotenkin kiertoon.

Kuukupista vain sen verran, että luulen et anatomialla on vaikutusta siihen, miten se istuu. Katotaan, jaksanko kokeilla sitä nyt. Lunette mullakin. Siteitä inhoan, mut tamponeilla pärjää.
 
Voi ei .halaus tänne itse kellekin.
Mä ymmärrän erittäin hyvin tämän hoitoihin liittyvän dilemman. Itsekin ajattelen vähän kakspiippuisesti. Periaatteessa onnistuessaan rahan määrä ei tunnu yhtään missään kun sitä lasta katselee. Toisaalta taas herkästi mietin, että entä jos senkin rahan käyttäisi olemassa olevan perheen hyväksi... tästä voi ajatella niin monella tavalla.
Tuolla hoitopuolella osa oli nimenomaan sitä mieltä että rahan laittaminen matkoihin tai perheen yhteiseen kivaan oli juurikin turhaa ja rahan haaskuuta ja hoidot oli se mihin raha piti sijoittaa. Osa taas ajatteli asian niin, että jossain tulee se raja vastaan ja sen jälkeen on viisaampaa laittaa ne tuhannet vaikka yhteiseen rentouttavaan lomaan.
Eipä näihin taida olla oikeaa vastausta. Tietysti Riippuen ihmisestä voihan ollan että joku kevyempi hoito, inssi tms voisi auttaakin. Mutta käsittääkseni klinikat alkaa "tässä iässä" aika herkästi tarjota suoraan IVF hoitoja.
Mutta te kellä lapsia on vain yksi tai ei yhtään ja ikää vielä "vähän" kehottaisin kyllä ihan rohkeasti ottamaan yhteyttä julkiselle puolelle. Ainakin siellä voisi ottaa verikokeita tms perus juttuja josko niistä näkisi syytä siihen ettei tärppää. Varoitan kyllä myös sitä että siellä ollaan joskus alka ikärasisteja :/
 
Terkkuja lomalta! Nyt kotona taas. Kierron puoliväli, eikä mulla oo yhtään tikkuja! Luulin että on ja olisin eilen testannut. Limoja kuitenkin ollut ja kohdunnapukka pehmeä ja isompi. Joten jo sitä on vähän jumpattu. Tänään jos sais testejä, niin vois katsoo tuleeko se vielä vai menikö jo.

Joku kysyi mikä gelee, eli Gelee Royal, kuningatar hyytelö. Kannattaa googlettaa sen hyödyt. Itse olen raskautunut sen kanssa, mutta myös ilman. Mutta vaikutus sillä on menkkoihin, sitä ei käy kiistäminen.
Mun ehkä pitäisi keskittyä siihen, mikä auttaisi munasoluihin. Mistään kun ei ole vikaa löytynyt. Muuta kuin ikä. Eli siis joku nuorennusleikkaus? :D

Ja täysin kimppaan Jimimaa, me ollaan niin samassa veneessä!

Ja onnittelut Jopolle! Ihanaa vauvantuoksuista kevättä! Vähän haikein mielin onnittelen, mä viimeksi siirryin sun kanssa odottajiin samaan aikaan ja munkin la olisi ollut nyt...
 
Itse oon yksityisellä jo käynyt kaikki perustutkimukset läpi alkuvuodesta, eli ei oo oikein mitään muuta kuin koeputki enää oottamassa. Itse en julkiselle puolelle enää ehtis, voi kai olla yli vuoden jono, etenkin täällä pk-seudulla. Ja jotenkin pelottaa se ikärasismi just, että jos soittaa, niin jos saakin tosi tylytystä sieltä saman tien... Mutta tosiaan, puoli vuotta 40v synttäreihin, niin ei kyllä ehdi enää ei. Katsellaan, saisko syksyksi säästettyä rahaa, mutta kesä menoineen ja omien vanhempien pyöreiden vuosien juhlineen ym. ei auta asiaa...
 
woodoo, puhut ihan asiaa enkä pidä kirjoitustasi negatiivisena, sehän on vain realistinen. : / Tiedostan kyllä ikäni varsin hyvin ja tiedän että raskautumismahdollisuudet pienenevät koko ajan. Sinänsä nyt jälkeenpäin epäilen että sen ekan yritysvuoden saatoin vahingossa "ehkäistä" kuitenkin, sillä imetin (tai siis osaimetin) esikoista kauan, koko sen ekan yritysvuoden itse asiassa. Sehän ei välttämättä estä raskautumista, mutta ovistikut, silloin kun niitä aina välillä uitin, näyttivät epämääräisiä viivoja eikä mitään vahvaa viivaa ilmestynyt oikein ikinä. Lisäksi oli varsin kuiva meno, vaikka piti olla ovispäivät käsillä, ja jouduin jopa turvautumaan liukuvoiteeseen (mikä itsessäänkin voi olla uimareille huono), joten näin jälkeenpäin ajateltuna voi olla etten edes ovuloinut ainakaan säännöllisesti sen ekan vuoden. Kun lopetin imetyksen, meni kaksi kiertoa ja tulin raskaaksi (vuosi sitten), vaikka se raskaus menikin metsään. Joten lohduttelen itseäni, etten oikeasti ole ehkä kuitenkaan edes voinut tulla raskaaksi kuin reilun vuoden... Joo, tiedän miten hölmöltä tämä kuulostaa, mutta gyne oli itse asiassa samoilla linjoilla, kun kyselin asiasta. Mutta eihän se tietysti asiaa muuta, edelleenkään en ole raskaana, oli sitten "oikeaa" yritystä takana yksi tai kaksi vuotta. :|

Kävimme itse asiassa keskustelemassa hoidoista ensin noin 1,5 vuotta sitten ja uudestaan reilu vuosi sitten. Olin itse ajatellut just jotain "kevytvaihtoehtoa" kuten inssiä, mutta kun miehen uimarit ovat kuulemma niin superpriima laatua, siitä ei olisi kuulemma juuri apua, kun ongelmana ei lainkaan ole uimarit tai niiden liikkuvuus. Molemmilla kerroilla suositeltiin kyllä suoraan IVF:ää, jollei luomusti tärppää ja iästä jaksoivat molemmilla kerroilla muistuttaa, joten ei jäänyt sellainen fiilis että haluanpa nyt laittaa useita tuhansia euroja tällaiseen hyvin epävarmaan projektiin. Niinhän se on että JOS onnistuisikin, se olisi kaiken rahan arvoista, mutta kun lienee todennäköisempää että EI onnistu, niin en tiedä uskaltaako ja haluaako sitä velkaantua ja maksella sitten "tyhjästä". Mies ei ainakaan tällä hetkellä ole valmis siihen. Ihan OK tulot meilläkin, mutta ei mitään ylimääräisiä tonneja säästössä. On mulla toki hieman säästöja, mutta en haluaisi käyttää niitä kaikkia tähän, vaan ne on ajateltu sellaiseksi "hätävaraksi". Nykyään kun mikään työpaikka ei ole varma, vaikka tällä hetkellä hyvin meneekin. Ja niin kuin Tammityttö sanoi, ehkä olisi parempi satsata olemassa olevaan perheeseen. Jos olisin oikeasti rikas tai kohdalle osuisi lottovoitto tms, olisin jo koputtelemassa klinikan ovea, mutta tällä hetkellä varsinkin tuo mieheni ei oikein lämpene sille hoitoajatukselle, kun se onnistuminen on kuitenkin niin epävarmaa. Enpä tiedä. Ehkä menen vielä jonkun klinikan lääkärin juttusille. Sillä loppujen lopuksi taitaa kuitenkin olla niin että 43-vuotiaan mahdollisuudet luomuraskauteen ovat vielä pienemmät kuin IVF:ssä. Mutta en kyllä tiedä miten saan tuon miehen ylipuhuttua. Kyse ei ole mistään pikkurahoista ja "the odds are against us".... :( Mutta onhan niitä onnistujia meidän vanhempienkin joukossa, tulee esim. Sahramiini ja Bugsy mieleen. :)

Mun pitäisi lopettaa ainakin tämä itsesääli ja katkeruus omasta typeryydestäni, se ei ainakaan auta. Niin kuin täällä pidempään "viihtyneet" ehkä muistavat, esikoisen kohdalla tärppäsi 4. yrityskerralla 39-vuotiaana ja tämä vielä 13 vuoden yhtäjaksoisen pillereiden syömisen jälkeen, joten ilmeisesti nuorempana ei ollut hedelmällisyydessä mitään vikaa. Typeränä sitten kuvittelin että toisenkin kerran tärppää yhtä nopeasti ja odotin kunnes esikoinen oli 1 v 3 kk ennen kun alettiin yrittää pikkukakkosta. Olisi vaan suoraan pitänyt olla ilman ehkäisyä ekan raskauden jälkeen, ehkä silloin olisi vielä ollut mahdollisuuksia. Toisaalta imetin pitkään, joten ehkei tilanne olisi yhtään erilainen. Joka tapauksessa pitäisi antaa menneen olla mennyttä, kun asialle ei voi enää yhtään mitään. :headwall:

Tiedättekö leidit, olen AINA vierastanut tuota kuukuppia ja ihmetellyt miksi kukaan haluaisi moisen kapistuksen tunkea itseensä, mutta nyt on täällä ollut niin paljon positiivista juttua siitä, että olen alkanut harkita että pitäisikö kuitenkin kokeilla. Itse käytän tampooneja ja siteitä eivätkä ne varsinaisesti häiritse mua, mutta uima-altaaseen en oikein ole tampoonin kanssa uskaltautunut (ehkä pitäisi vain käyttää isompaa kokoa, niin uskaltaisi). Nyt näyttää siltä että (ellei nyt ihme tapahdu ja tulen raskaaksi) menkat osuu kesän lomamatkalle, joten pitäisiköhän tuota kuukuppia kokeilla, jos se olisi luotettava... Ajatus tuollaisen sisään työntämisestä tuntuu edelleen vastenmieliseltä, mutta eihän sitä tiedä ennen kun kokeilee. :)

Jaaha, jos nyt vaikka keskittyisi välillä työntekoon. :D Mukavaa perjantaita kaikille!
 
Olisikin lottovoittaja, niin marssisi suoraan yksityiselle puolelle hakemaan hieman apua raskautumiseen. Päästäisiin kyllä julkisellekin puolelle vielä, mutta kallista se on sielläkin (jono muutaman kk:n pituinen, tiedän ystävän kautta). Meillä on juuri ja juuri varaa hankkia lapsi luomusti eli aika tiukka budjetti tulisi olemaan mun ollessa äitiyslomalla/kotihoidontuella. Joten ei muuta kuin "Herran haltuun". Jos tulee, niin tulee ja jos ei, niin tyydytään siihen. Saisi kyllä tulla juuri nyt, koska äitiyspäivärahat olisivat paljon paremmat jos jäisin tämän vuoden puolella äitiyslomalle. Nyt suunnilleen 6 vrk oviksesta ja mä alan viimeistään sunnuntaina kehittelemään valeraskausoireita.

Ei muuta kuin hyvät viikonloput kaikille ja muistakaa lotota :D
 

Yhteistyössä