40+ so what wol.13

Pirtsi, eihän punaisia päiviä vielä näy?

Kalabaliikki, eihän sitä koskaan tiedä. Tuulimunan jäljiltä kroppasi voi tehdä varmasti ihan mitä sattuu(ja mieli sitten ne loput). Onko se sitten positiviinen lopputulos vai kierron paikalleen hakua varmasti lähitulevaisuus näyttää. Tsemppiä! Toivoa sinulla ainakin on, kun on kuitenkin yritystä ollut. Harmi että väärässä paikassa. :(

Jopo, joko? Pitipä käydä toisella puolella kurkkimassa ja vastaus onkin jo. Onnittelut Jopo. :heart:

MaiMei, eiköhän tämä palstakin ole mielessä, kun hoidot kunnolla lähtee käyntiin. Nyt odotellaan menskuja. Ja ne todella ovat tulossa, niin kiukkuinen olin pari päivää ettei tosikaan. Niin ja ressataan taas vähän lisää. Meitin 14v on vkoloppuna sairastunut melko korkeaan kuumeeseen ilman mitään lisäoireita (tänään imusolmukkeet kaulalla hieman turvonneet ja tuntuu ikävältä niellessä), että mene ja tiedä kuinka tarttuva tuo tauti on ja ennen kaikkea miten tuon muksun saa kuntoon. Katsotaan vaan, niin eiköhän tässä itsellekin tule sopivasti joku tauti, nyt kun näiden hommien pitäisi edistyä. Jos niin käy, niin pitäisikö vaan alkaa uskomaan, että luonto yrittää kertoa, että unohda. No, hoidetaan nyt ensin teinin alku kuntoon ja sitten toivotaan, että itsekin pysyy kunnossa.
Mul on muutenkin sellainen olo, että voisin jäädä kotiin neljän seinän sisälle yksin, että mikään pöpö ei nyt tulisi sotkemaan suunnitelmia.
Mutta ehkä tosiaan viikon päästä täälläkin päästään tositoimiin... siis neulanheilutteluun. Peittojen heilutteluhan on melkein sivuseikka nyt. :D

Viimeksi muokattu:
Zandi, lueskelin tuolta, että olit käynyt piikkiharjoitteluja. Oma kokemus niistä oli aluksi sama, että ei tuntunut miltään. Ehkä sitä aluksi laitti niin varovasti ja rauhassa, että ei tuntunut. Mut kun niitä alkoi tekeen "rutiinilla" ja kierrosta toiseen, niin pari kertaa sattu tylsä neula, eikä se uponnutkaan niinku aina ennen (piti vaihtaa sit uuteen) ja joitakin kertoja tuli puristettua ainetta vähän liikaa kerrallaan, ja sekin tuntu tosi ikävältä (tosin mulla oli aina koko ruiskun verran sitä ainetta laitettavana). Mutta yleisesti ottaen melkeen aina se pistos tuntu vähemmän kuin hyttysen pistos.
Tsemppiä!

ON:
Keltarauhanen taasen aika hyvä kun ei tiputellut yhtään ja nyt vasta on alkanut tulla ennusmerkkejä vuodosta. Mut ei se yksin se keltarauhasen hyvyys taida raskautta saada aikaan. Harmi. Päivittelen listaa kun tiedän koska oma KP1.

Ei näy vielä punaisia päiviä, mutta luulen että pidän itteeni niin jännityksessä, että ne viivästyy senkin takia + epäsäännöllinen kierto jokseenkin.
Menkkaoloja kyllä on, migreeni nostaa päätään ja reisiä polttelee uhkaavasti. Pari kertaa on jotain tuntunut valuvan, mutta se onkin ollut valkovuotoa vielä. (yleensä olen sahara ennen menkkoja, se on nyt erilaista, mutta jos mulla on joku tulehdus tms)
Rinnat ovat myös kipeet kainaloiden puolelta silleen ministi, mutta se nyt ei meinaa mitään.

Entäs kalabaliikki jos se voisi jotenkin olla mahdollista, että uusi olisi alkanut? Mistä sitä tietää, mitä meidän kroppa tekee? En tietysti turhia unelmia halua kenellekkään, mutta jos minä olen näin sekaisin omien ajatusteni kanssa, niin menkööt mun hulluuden piikkiin.

Ois ihana oikeasti liittyä odottajiin, saatan mä käydä muuten vaan siellä lueskelemassa mutten uskalla vielä oikein muuta. Sovitaan, jos viikon päästä ei näy menkkoja niin sit mä liityn sinne ihan tosissaan ;) Ja jatkan täällä notkumista.

Ja tsiisus noiden testien tuhlaamista ja lähräilyä, niistä tuli pakkomielle :O

...mistä tulikin mieleeni, että onko sulla tammis kuvaa siitä haamujen esiäidistä minkä sait sillon? Voisin vertailla sitä noihin omiin viivanpaikkoihin ja hykerrellä vähän lisää ennen menkkojen alkua ja tippumista järkevien ihmisten pariin taas.

Muoks!
Siis Jopo olikin polkassut fillarin käyntiin ja pyöräyttänyt tytön, onnea! :flower: :heart:

Viimeksi muokattu:
Oi Jopolle sunnuntaitytsy, onnea paljon!!

Harmi, Kalabali, että epätietoisuutta ilmoilla. No mahdollisen raskauden varmaan testit näyttävät, luulisi että tummenee viiva tasaisesti, jos niin olis. Mutta kyllähän valitettavasti aika monella kierto sekoilee pitkäänkin, toivotaan silti ettei kauaa sekoilis!

Tääl menkkaoloja yhä lisää. Mua ahistaa menkat... En jaksa niitä. Kupista en aio tällä erää horista, mutta e n t y k k ä ä m e n k o i s t a! Pysykää poissa!! Onkohan mitään, mikä pitäis toivoa yllä... Nooo, vielä on rinnat tosi tosi kipeet eli ei ole hiipuminen alkanut. Valkovuotoa ei oo oikein yhtään, ollu nyt koko aikana, niin on joskus, mutta vähään aikaan ei oo näin kuivaa ollut (ekasta raskaudesta kylläkin päinvastainen kokemus, joten ehkä tää ei toivoa pidä yllä kyllä...). Sitten kaikki perusjutut, kuumottaa, väsyttää, nälättää, no joo, ei voi niihinkään toivoa pistää. Kärvistely jatkukoon! Samassa venhossa ollaan, Pirtsi, äiti74 ja Zandi!

Moikka!

Kalenteri sanoisi, että aika olisi otollinen, ovistesteihin en enää ala, että niistä en tiedä. Huolella on talleteltu. En mä oikeastaan haluaisi vielä tässä kuussa. Se tarkoittaisi, että mulla olis tammivauva myös 2016. Nyt kun mä en oikeastaan tätä vielä halua, niin nythän se nappaa tietty kiinni ;) Tilasin myös uudet testit.

On tää MaiMei ihan hermoja raastavaa. Tietäähän sitä, että ne sieltä tulee vaikka vain viiveellä, mutta mikään ei estä kuuklaamasta sitäkään, että kaikilla ei ovistestiin tule plussaa vaikka raskaana oliskin (ei tuu siis mullakaan plussaa, mutta ei myöskään vuotoa). Ja kuten Pirtsi tais tuolla jo mainitakin, voiko sitä jännittää niin paljon, että ne ei tuu....jaaa nyt tuntuu jotain valuvan....mars vessaan. -ei mitään-. Jos mää nyt päivitän sen listan, ni kai ne sit sen myötä alkaa. Let's try it!

MAANANTAI 13.4.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Äiti seiskanelonen (41) ...................31kp/28
Pirunpelto (38) ..............................29kp/28-32
Ninnuska73 (41)............................ 29kp/26-30
Jimima (43)................................... 27kp/27-29
Glearblue (44)............................... 25kp/25-29
MaiMei (39)................................... 23kp /27
Choco_brown (38).......................... 16kp/24-26
Esteri1 (41)................................... 14kp/
Virkki (39).................................... 13kp/26-36
Minttu 71 (43)................................ 11kp/30
mileena 74 (40).............................. 11kp/28-30
Tyydeli (41).................................. 10kp/28-30
Marza (44)................................... 8kp/30

Piinailupäivät:

Jimima (43)....................... dpo 14
Pirunpelto(38).................... dpo 14
MaiMei(39)........................ dpo 12

Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Tammityttö.........(39) - 03/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014

Taustailijat:

kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
woodoo (40)
kalabaliikki (38)
Katjusmaaret (41)
Zandi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com

"All will be well as long as we do our best"

Viimeksi muokattu:
Tammis, kiitos!
Huutelen tähän väliin äkkiä vielä, että vein hulluuteni uudelle tasolle ja hain digin, joka sanoi " ei raskaana" - ja minä sanoin digille, että olempahan mut sä en nyt tajua sitä.
Ja uskon et stressaaminen yms viivästyttää menkkoja. Tai hulluus..

Eikö sulla Tammis ollut mitään tukilääkitystäkään viivästyttäneessä hoitokierrossa? Aikamoisesti oon itekkin stressannu hoitokiertoja, mutta en oo saanut menkkoja sillä viivästymään, oikeestaan päinvastoin. Ainoostaan luget on pitänyt ne pois, eikä aina nekään. Ja Pirtsi, kyllä tuolta löytyy monia tarinoita, joissa plussa tullut vasta viikko pari menkkojen poisjäännin jälkeen. Toivoa siis on!

• Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Tänään on kyllä masentava aamu. Raskaustesti VITTUILI mulle. Pahimmalla mahdollisella tavalla. Oikein päin naamaa. Tein aamulla testin, kun on niin hitonmoinen päänsärky et aattelin ottaa Buranaa, muu ei oikein auta. Tein sit varmuueks testin, ja negahan se oli, fine. Mutta sitten vilkaisin sitä jossain vaiheessa, 10 minuutin sisällä tekemisestä, niin oli ihan selkeä haamu!!! Meinasin kuolla. Mutta samalla sekunnilla se viiva liukui hiljalleen pois. Mun silmien alla. Se olikin kai joku kosteusviiva vaan. MIKS mun piti katsoa testiä JUURI silloin???! Haamuviiva oli ihan oikealla paikallaan. Siinä sekunnin ajan ehti kokea sen, mitä se olis, jos tulisi haamu. Epäuskoa, "voi herranjumala", tyrmistystä. Sen jälkeen alkoikin sitten armoton vtutus ja suretus, joka ei meinaa nyt mennä ohi ollenkaan. Nyt sama testi on niin nega kuin voi olla. Nega saa olla, mutta tollainen muka-haamu EI SAA OLLA!!! No, eipä ainakaan toivo kestänyt kuin sen sekunnin, hyvä kai sekin. Ja tulipahan koettua se fiilis, että jos olisikin haamu. Raivostuttavaa. En testaa enää IKINÄ!

Tänään on ittelläni DPO12, että ei nyt superaikaisin. Mut toki vielä mitä vaan voi tapahtua. Näillä oloilla ei kyllä tapahu. Uh, nyt iski sydäntykytyskin taas vaihteeks. Ärsyttävä päivä ja koko viikko.

Voi MaiMei miten epäreilua!!! Eihän tollasta saa olla! Ja mikä on kosteusviiva, ihan uus termi minulle!? Mut jospa kuitenkin... :) ? Luulen että joudut kohtaamaan sitä kuuluisaa "palstanhivutusta" ton testaamisen suhteen - parin päivän päästä viimeistään.

Pirtsi kyl nyt on asenne niin kohdillaan että sinusta pitäis tehdä odotuspuolen kunniajäsen ihan tolla perusteella :D Sitä paitsi eihän oviksen oo tarttenu olla ku päivän pari myöhemmin ku luulit ja tikussa ei vielä pitäiskään näkyä mitään. Heitä vesilintua tollasilla ihme digitesteillä, tarpeetonta hifistelyä :D

Mikäs sinullä Äiti74 on tilanne?

Moi,

MaiMeillä on tuskaset paikat. Epätoivoiset ajat etsivät epätoivoisia keinoja. Aikoinaan tältä palstalta opin, että haamun voi pimeässä läpivalaista ja siitä löytyy absoluuttinen totuus. Oman haamuni aikoinaan läpivalaisin (haamu tuli kun menkat jo myöhässä) ja TSADAA pimeässä läpivalaistuna haamu oli aika selkeä. Toista testiä en koskaan tehnytkään, ainakaan muistaakseni. Yritin vanhan pimeässä läpivalaistun haamukuvan etsiä pinoista, löysin sen kyllä, mutta itse kuvaa ei enää ole. Ihme kyllä haamu ilman läpivalaisua on tallessa. http://aijaa.com/7SHBMq Tuosta siis pimeässä taskulamppua vasten tulkitsin varman plussan..

Pirunpellolle ja muille jännääjille myös peukut!!

Itselläni epäilys menkoista osottautui oikeaksi, verta tulee ovista ja ikkunoista, yhtenä aamuna jouduin uimaan kupista ulos. YÖK!! Kertakaikkiaan ihmeellinen on ihmiskeho, jos pari pvää kierukanpoiston jälkeen limakalvoa on niin että ämpäri ei riitä niin mistä se tulee? Kun kierukalla menkat oli ihan normaalit? Onko tässä nyt viiden vuoden kertyneet veret? HYI.

No tietääpähän nyt missä kierto menee, kohta alkaa yritys. Mutta en kyllä ihan jaksais tälläsia menkkoja kovin montaa kiertoa.. Tai sitten rupeen kupin sijaan oikeesti sovittamaan tonne orthexin 10 l ämpäriä, sen verran leveä on lantio että luulis mahtuvan. Eikä varmasti tule yli!!

Tsemppiä kaikille!!

Ja ylläripylläri, 10 min meni mutta oli se valohaamukin latautunut.. Tässä. :) aika hieno eikö.. Älkää hermostuko jos ei heti aukea, kyllä se sieltä tulee.. Tästä siis lisäpuhtia kaikkien haamujen tulkintaan. :LOL:

http://aijaa.com/xHHaU5

Yhteistyössä