40+ so what wol.13

KIIALIINA: Ei varmaan kukaan jaksaisi alkaa koko ketuja läpi lukemaan, mutta tuosta listauksesta mikä on ed. sivulla näkee ketä tässä on mukana. Sinne listalle voit itsekin omat tietosi ilmoittaa. Tervetuloa vaan mukaan!

MAIMEI: Oisko se "jotain isoa" vaikka koiranpentu? ;) jos oikein muistan, niin sulla tais koirakuumekin olla? Meillä tulee toivonmukaan pentuja keväällä <3 ultraa tässä odottelen tulevaksi niin varmistuu onko astutus onnistunut ja montako sieltä ois tulossa.

Oma Napa lähtee tästä käyttämään lasta lääkärissä, josko antihistamiineja ainakin saatais mukaan. Tuleva siitepölykausi jo hirvittää :/
 
Kiialiina tervetuloa!

Mullakaan ei oo lääketieteellistä selitystä, vain oman kropan ja hoitojen kautta tullutta pohdintaa. Mulla ainakin estrogeeni ei oo mikään äitimamma hormoni vaan kaiken pahan alku ja juuri. Ennen ovista tulee se estrogeeni piikki. Olen ihan pms piru pari päivää. Oviksen jälkeen jos on huono keltarauhanen niin proge jää matalalle ja estro jyllää. Tätä kutsutaan estrogeeni Dominanssiksi (Googlatkaapa ). Se tekee kaikea tissikipua yms. Kun taas raskaana ptogetaso nousee niin se balansoi hetken tota hommaa ja silmiin pistävää on se että olem hyvän tuulinen ja sellanen leppoisa. Normaalisti mulla palaa pinna herkästi. Mutta odottakaas kun raskauden aiheuttama estrogeeni nousu alkaa ja tasot saavuttaa progen. Alkaa se itku potku kiukku , tissit alkaa vähän turvota jne.
Tämä sama näky lääkkeellisessä PASissa kun piti vetää estrogeenia ennen lugea. Siitä tiesin että negaa tulee kun piinapäivinä alkoi pms kiukut jotka ei laantuneet
Mut tää on vain teoria :D
 
Moi!!

Kierukka on poistettu ja yritys alkakoon. Rehellisyyden nimessä ei nyt tuo yrittäminen oikein nappaa siis sillai yrittämisenä.. Edellistä kun yritettiin useampi vuosi keskenmenoineen yms niin jotenkin nyppii ajatus siitä, että yrittää.

Kierrosta ei ole mitään hajua, odottelen siis kuukautisia ja katsotaan sitten, ellei nyt ihan heti jää pois.. Tuskin, viime viikolla olin Papassa ja kun siellä kyselivät kierrosta niin hetken pohdittuani totesin, että en muista mutta limat taitaa olla puolenvälin limoja. Eli jos viime viikolla ois poistettu kierukka niin ehkä ois voinut olla jopa otollista. Limoja olen edllisellä vauvakuumekierroksella oppinut analysoimaan. :LOL:

Kahtellaan.. :) Ehkä menkat tulee ensi viikolla?
 
Tervetuloa Kiialiina! Kaikille uuteen kiertoon päässeille myötätuntoa ja uutta yritystä kehiin. Toivotaan Pirunpelto, että viiva vahvistuu. Hyvällä näöllä siitä ehkä voi jotain nähdä. Hyvä kuitenkin jotain jännätä, kun itellä ei ole mitään jännitettävää.

Kalabaliikki: ootko käynyt jo jälkitarkastuksessa? Mulle kävi niin, että vuoto loppui km:n jälkeen, vatsakivut jatkui ja kas.... Kohtuun oli jäänyt muutaman millin palanen, joka tulehtui. Sitä ei näkynyt tavallisessa ultrassa vaan piti tehdä joku ylimääräinen nestepumppaus, että se saatiin näkyviin. Toivottavasti sulla on kaikki paremmin ja testi rupeaa näyttämään negaa!

Mutta hei, kaikille tsempiksi tuutavani uutinen, joka odottaa lasta ja hänellä ikää on jo 44v. Jospa meillekin. Oma kierto on niin tylsässä vaiheessa, ettei ole mitään kerrottavaa tai odotettavaa. En edes ole varma, onko tänään kp 8. Taitaa olla. Viikon päästä alkaa jännäys. Macaa en ole löytänyt kaupoista, joten pitänee tilata netistä. Siitä vain sellainen kysymys, että kuinka energiseksi siitä tulee? Kun minulla on energiaa ihan liikakin, että tulenko siitä jopa sietämättömäksi?? :LOL:
 
Sietämätön maca-hirviö Virkki :) Mä söin macaa 3kk, mutta en huomannut yhtään mitään missään. Mut mä oonkin niin kone, ettei mikään tunnu. Paitsi kahvi, kofeiini tärisyttää ;) Kohta lähtee geleet ja ubikinonit tilaukseen...

Tammis: siinä on kyl järkeä, että jos proge ei nouse raskaustasolle, niin rinnat kipeytyvät. Ei välttis huono keltarauhanen, mutta ei vaan ole hedelmöittynyt. Kai siinä nyt jotain eroa on, onko munasolu hedelmöittynyt vai ei (ennen kiinnittymistä siis). Et ehkä keltarauhanen toimii vähän erilailla jo ennen kiinnittymistä, jos mukana on jotain. Ehkä. Mulla on progearvot olleet ihan normihyvät (45) viikko ovulaatiosta (eli esim. nyt), eli ovis tapahtunut, mutta jos olis raskautunut, sehän vois olla paljon enemmän jo tässä vaiheessa. Muuten mulla on tosi vähän mitään pms:ää ikinä, vain ne (nää) arat rinnat. En oo koskaan ymmärtänyt kiukuttelua :)
 
KESKIVIIKKO 8.4.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Äiti seiskanelonen (41) ...................26kp/28
Pirunpelto (38) ..............................24kp/28-32
Ninnuska73 (41)............................ 24kp/26-30
Jimima (43)................................... 22kp/27-29
Glearblue (44)............................... 19kp/25-29
MaiMei (39)...................................18kp /27
Choco_brown (38)......................... 11kp/24-26
Esteri1 (41)................................... 9kp/
Virkki (39).................................... 8kp/26-36
Minttu 71 (43)............................... 6kp/30
mileena 74 (40)............................. 6kp/28-30
Tyydeli (41).................................. 5kp/28-30
Marza (44)................................... 3kp/30


Piinailupäivät:

Jimima (43)........................ dpo 9
Pirunpelto(38).................... dpo 9


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Tammityttö.........(39) - 03/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
woodoo (40)
kalabaliikki (38)
Katjusmaaret (41)
Zandi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kiialiina! Meidän lista ei ihan joka päivä päivity, mutta kyllä se ihan ajantasalla on. Huomenna lomalle, joten suosittelen jotakuta toista päivityspuuhiin, ettei aivan pudota kärryiltä! Laitoin sut nyt taustalle. Kerro jos haluat listalle.

Kalabaliikki, toivottavasti on menkan alkua ja keskenmeno on ollut täydellinen. Onko sulla testi jo nega? Kolmesti tuon viime vuonna tehneenä, usko pois, tiedän mitä käyt läpi ja odottelet. Mulla ne kaks jälkimmiäistä meni kaavintaan. Toinen kaikista pisimmän kaavan mukaan, joten mä jo vaadin niitä loppu tarkastuksia. Mutta onneks kai muilla menee paremmin. Mulla ei siis lääkkeellinen riittänyt, eikä manuaalinen tyhjennys, vaan aina vaan jäi jotain tiukasti kiinni. Helposti sekin unohtuu. Mutta muistaakseni 4viikon päästä saattais voida olla negaa? Mutta se on hyvä merkki, jos viiva tasaisesti haalistuu. Mullakun se välillä vahvistui. Se se kävi hermoille. No joka vanhoja muistelee, tikulla silmään... (Hassu sanonta, muuten!)

Pirtsi, toivottavasti vahvistuu. Hyvällä tiirailulla jotain tosiaan saattaa nähä. Mulla tosin ei koskaan ole näkynyt mitään dpo 10. Aina vasta dpo12.

JA woodoo, onnittelut kapistuksen poistamisesta!! Joo, ei houkuttele itseäkään enää toi YRITTÄMINEN. Onneks hormoonit jotenkin hyrrää juuri silloin oviksen aikaan noin luontaisesti. Juuri kerran pari.

Leo Pardi, olen pahoillani. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Oho, oikeesti kattelet että milloin olis np-ultra :) Olisinpa mäkin noin toiveikas... Ei tuu mieleen katsoa edes laskettuja aikoja, mutta nyt heräsin hoksaamaan, että seuraava vauvamahis onkin vuonna 2016. No, se on ihan hyvä, että joulu meni ohi, oishan siinä oma vaivansa. Ai mut en kyllä pariin kuukauteen pääse itse pälkähästä vielä, kun ekakin oli keskonen...

Ihan pointtia siinä kyllä on, että tekis uuden tämän ketjun, kun mennään yli 300 sivussa! No kattellaan :)
 
Ja Glearblue: todellakin, koiranpentu!!! Mut ei voi :( :( Mies ei suostu. Tyhmä mies, vaihdan sen koiraan. No nyt se kuitenkin käy täällä lukemassa ja luulee. :) Koiran kyl haluaisin, olis ees joku hoitokoira! No nyt on pientä toivoa, jos kaverini muuttaa seudulle pikkuhauvelinsa kanssa. Sitten voidaan poitsun kanssa käydä lenkittämässä edes.

Mikä vaan eläin kyllä kävisi. Ja ihminen. Mikä kuka vaan ihminen tai eläin! Nelivuotias on kohta niin puhki halittu hellyydenpuuskissa ja vauvankaipuussa, että vaurioituukohan se jotenkin...

Tietävätkö miehenne, että kirjoitatteko tälle palstalle ja luuletteko, että lukevat?
 
MAIMEI: Toisaalta sääli, jos on noin,ettei miehesi anna lupaa jollekkin sellaiselle asialle mistä itse olisi kiinnostunut :( Onneksi mun ei tartte keneltäkään lupia kysellä, yksin kun lasten ja koirien kanssa asustelen.

Sattuipas hassusti mitä tuohon kysymykseen:" tietääkö teidän miehenne,että kirjoittelette täällä?" Mulla nimittäin miesystävä tuli juurikin siinä hetkenä mulle jotain selittämään kun olin koneella ja viestiketju auki juurikin MAIMEIN viestin kohdalta.Itse en ollut vielä kerennyt lukea tuota. Huomasin vaan kun mies istui vieressä ja välillä vilkuili näytölle siinä selittäessä. Laitoin kuitenkin pian koko netin kiinni,ettei jatkais lukemista ja pääsis kärryille missä oikein häröilen menemään :D
 
Olette ihania taasen, kun jaksatte tukea. Tein tänään aamulla pregcheck-testin ja illalla monen tunnin pidättelyn jälkeen clearblue plus- testin. Molemmat negoja, ei saa edes kameraan mitään tommosta hailua mitä tuo yksi testi antoi.
Menkkakivut odottelee tuolla jossain, ja rinnat kipeytyvät. Kaipa ne ensi viikolla viimestään alkaa, niinkuin aina.

On muillakin varmaan niitä oloja, kun on "ihan varma" että nyt on tärpännyt?
Olin ihan varma vielä eiliseen saakka, että odotan vauvaa. Kävin auton tankkaamassa ja mietin siinä pumpullakin käsi vatsalla, että tykkääköhän hän yhtä paljon autoilusta, kun vanhempansa. Ja siis mietin sitä ihan tosissani. Olin onnellinen. Onko mulla jo jotain mielenterveys ongelmia asian kanssa vai mitä helvettiä?
Tuli todella, todella typerä olo tänään testata aivan puhtaat negat. Ja itketti ihan hemmetisti, ei me saada koskaan sitä vauvaa.

Olen silti onnellinen teidän muiden puolesta ja tulen olemaan kaikkien plussanneiden puolesta. Mietin vaan millä arvalla näitä haikaroita heitellään koteihin, mitä vikaa meissä on ettei se löydä tänne?

Mun mies ei tiedä, että käyn täällä enkä haluaisi hänen tietävän. Nää on minun omia ajatuksia, ja todella typeriä ajatuksia pitkälti. Ja luulen, jos hän tietäisi tuosta bensapumppu-episodista se särkisi myös hänen sydämmen. Sitten meitä olisi kaksi alakuloista hahmoa, en halua sitä hänelle. En myöskään vouhota yhtään noiden testien kanssa enkä minkään kanssa, ettei tule turhia paineita asiasta. Vouhotan vaan täällä teille ;)

Sahris mikä dpo sä muuten plussasit? Samana päivänä kun menkat piti alkaa, eli dpo15? Miten sun raskaus on sujunut? Onko ollut oireita, oletko voinut hyvin?

Millon Jopo sulla on laskettu aika?

Ja haluaisin tilata MaiMein tänne halailemaan mua. Tartteisin sitä nyt niin paljon :)

Typerää, mutta hitto kun osaisi lukea jotain tarot-kortteja tai ois joku ennustaja joka kertoisi mulle, saadaanko me lasta koskaan. Suuri kysymys mutta uskaltaisin sen ehkä kysyä kuitenkin.
 
Pirunpelto, todellakin ehdin esikoista yrittäessämme (11 kiertoa) olla pari kertaa "ihan varma" siitä, että oli tärpännyt. Ja miten erityisen tyhmäksi sitä tunsi itsensä, kun testit kirkuivat valkoisuuttaan (ilman, että siihen tunteeseen olisi mitään perusteita)!

Aloin myös testailla aina tosi (liian) aikaisin ja testasinpa vielä silloinkin kun veri jo värjäsi tikkuja. Joku selitys mulla oli sille, miksi vuotaa, vaikka oonkin muka raskaana. Ja edelleen pidän itseäni varsin järkevänä ihmisenä, enkä ollut edes keskimääräistä vauvakuumeisempi yrittäjä. Että kyllä tämä homma pistää järkevämmänkin ihmisen vähän sekaisin :)

Sulla on nyt siis dpo 10 nega? Mä toistan itseäni, mutta sain maailman hailuraisimman haamun superherkkään testiin ekasta dpo 11. Dpo 10 ei olis näkynyt vielä mitään. Sitä paitsi Pregcheck ei ole minusta edes erityisen herkkä? En nyt rupea vakuuttelemaan, että kyllä se siitä voi vielä plussaksi muuttua (vaikka voikin), mutta sanonpa vaan, että it's still very early!

Määpä avaan vielä koneen ja kirjoitan pari ajatusta ylös. Nyt meni hermo tähän luuriin :)
 
Niin. Silloin ekaa yrittäessämme mua lohdutti se ajatus, että sitten KUN (yritin pitää uskoa yllä) meille lapsi suodaan, me ymmärretään, että JUURI SITÄ lasta me ollaan odotettu. Jos olis tärpännyt toisella kierrolla, se olisi joku ihan muu. Ja sellainen olo mulla oli siinä vaiheessa (ja on yhä), kun esikoisen saimme. En olisi halunnut ketään muuta.

Ja joo, tiedostan kyllä, että olisin tuntenut varmaan näin "sen toisenkin" lapsen kohdalla, mutta tämä ajatus mua henkilökohtaisesti lohdutti.

Laskettu aika oli eilen, eli täällä odotellaan. Ja odotellaan. Ja odotellaan...
 
Joo Pirtsi, mä voin adoptoida sut!! Ehkä sulle mun mieskään ei olis allerginen :)
Jeah, alkaa tässä mielenterveys itse kultakin hajoilla..! Tosin mä en ole enää kuukausiin edes uskonut olevani raskaana. 5kk sitten saattoi olla yks hetki, jolloin eräällä toisella sivustolla peukutin ylöspäin kysymystä "uskotko olevasi juuri nyt raskaana?" Silloin oli oireet jotenkin päinvastoin kuin yleensä. Nyt ei ole sen jälkeen paljon tarvinnut ees epäillä.

Välillä tulee sellainen kummallinen olo näille sivuille kirjoittaessa, että mä jotenkin pelleilen täällä, että ei mun ees kuuluis olla täällä kirjoittamassa, teeskentelen vaan, et eihän sitä vauvaa kummiskaan tuu. Muille tulee, ja mä oon vaan täällä jotenkin huvikseen mukana sepustamassa...

Voi Jopo Jopo sulla on tuliset paikat! Vesipossu jo omansa pyöräytti, you're next in line! On varmana jännää. Tammis oli myös saanut hyviä ultrakuulumisia, voimia kovasti tulevaan!!

Glearblue, o-ou, nyt sun miesystävä siellä jäi pohtimaan, että MITÄ TÄÄLLÄ KIRJOITETAAN..! Mun mies tietää tän sivuston, ehkä se joskus käy lukemassa, mutta oon kyllä suositellut että ei kannata. Se on tosi heikko kaiken terveystieteellisen asian suhteen, joten oon pelotellut että täällä on kaikkia kauheita ällökertomuksia ;) Oltiin parihieronnan kurssilla, niin se meinas pyörtyä sinne, kun oli puhetta lihaksista ja jänteistä! Se ei ollut mukana (mun äkki-)synnytyksessä, joten arvoitukseksi jää, kuinka olis käynyt. Voi kun ei jäis arvoitukseksi jatkossa!!!

Ja joo, kai se oli vähän niinku suhteen ehto miehen kaa, että kun mä sen kaa aloin, samalla suljin lemmikkien mahdollisuuden pois. Eihän sitä silloin aatellu, kun matkustaminen oli elämän ykkösjuttu. On mulla ollut aiemmin pupuja, marsuja ja kissoja, mutta ei sen jälkeen, kun täytin 25. Sitten tuli muut asiat tärkeämmiks. Mies on sen luonteinen, ettei todellakaan ala ottamaan mitään riskejä siedätysasioiden kaa. No aattelee myös eläintä, ettei tarvis sitten heti luopua. Uskon silti, että joskus mulla on vielä koira, vaikka sitten eläkkeellä! No ihan varmana silloin, eihän silloin enää miehillä mittään tee! ;)

Tissit vaan kipeytyy, en jaksa tätä kuun vaihetta... Nyt on tilattu geleet ja q10:t, nää solut herätetään eloon! Vyöhyketerapian vielä vois.
 
Moi,

mulla taitaa olla menkat aluillaan, mutta en vielä ole ihan varma. Kupin laitoin aamulla kun en jaksa puljata rättien kanssa niin näkee illalla sitten oko siellä mitään vai not. Kierukanpoistajan mukaan mulla oli jotain pientä ihottumaa joka saattaa nyt myös vuotaa tuolta, että kahtellaan. Papa otettiin viime viikolla, se on hyvä tarkistaa tässä myös.

Testaamisesta sen verran, että minä en ole plussia saanut koskaan etuajassa. Keskimmäisen kanssa plussa tuli vasta kun menkat oli 4 pvää myöhässä. Viimenen taisi tehdä haamuista haamuimman kun oli 2-3 pvää myöhässä. Että älkää masentuko ennenkuin vuodot alkaa. :)

Mulla kun oli pari keskenmenoa ennen vikaa osumaa ja pakko sanoa että kun tuota viimesintä olen tässä 5 v katellut niin ei mulle ole lainkaan epäselvää se, että juuri tuo oli se minkä meille piti tulla!! Silloin kun keskenmenot oli niin suretti mutta ehkä enemmän potutti. Keskenmenoissa en ole kokenut menettäneeni vauvaa tai ihmistä. molemmat viikoilla 12-14, joten aikaisesssa vaiheessa. Vika tuli jo viikolla 8 jotain, että se oli melkein vain myöhästyneet menkat. Jälkeenpäin olen siis ajatellut keskenmenot niin, että niiden piti tulla siihen jotta juuri oikea lapsi saapui meille. :) Kun on tuo niin ketakaikkisen ihana (rasittava) aina!! :heart:

ajatus vähän sekoilee saikohan kukaan tosta ajatelmasta otetta..

Ja mies tiesi ainakin viime kierroksella näistä palstailuista nyt ei ehkä. Eikä sitä kiinnosta todellakaan! Ei se mun juttuja löytäis.

Takaisin töihin.:saint:
 
Silloin kun mä olen ollut raskaana, olen ollut satavarma asiasta, ei mitään epäilystä. Jos epäilen ja mietin, en siis ole raskaana. Oireet on kuitenkin olleet niin erilaiset raskaana. Mulle tulee raskaana kuumeinen olo ja sydän jyskyttää tuhatta ja sataa. Olin joskus himotestaaja, kunnes tajusin, että eipä ole mitään järkeä testata mahdollista raskautta ennen menkkojen poisjääntiä. Mulla muutenkin lyhyt luteaalivaihe, ei tarvitse kuin sen 11 vrk odotella oviksen jälkeen.

Tänään oletettu ovis kp 13. Kyllä on selvästi jotain vaikutuksia macalla, koska kosteudet on niagaran putouksen tasolla ja normaalisti mun ovis on todella kivulias (oviskivut kovemmat kuin menkkakivut), mutta nyt melko lievät. Lisäksi ollaan oltu kuin kanit kevätniityllä, joten jos ei tällä menolla tule raskaaksi, ei sitten millään.

Mies tietää mun kirjoittelevan moneenkin paikkaan netissä ja varmaan olen maininnut kirjoittelevani tännekin. Mutta ei sen tarkemmin tiedä. Tuskin kiinnostaakaan :)
 
Pirtsi :) Niin toivon että sinulla vielä onnistaa eikä tääkään kierto ole vielä menetetty! Tiedän ton tunteen kun "elämä" on oikein tuntunu masussa ja se lämpö... vaikkei mitään ois ollukaan. Minulla oli ainakin dpo 15 testin aikaan, kun sitä viiniä niin teki mieli... ilman jäin. Ja kiitos kysymästä, muuten kai oon voinu ihan hyvin, mutta väsymys on ollu melko mahtavaa. Nyt tosin sekin alkaa väistyä ja tilalle on tullu pieni jomottava päänsärky. Se voisikin olla hyvä syy laittaa silmät hetkeksi kiinni ja yrittää vuorostaan nähdä sinusta sellainen tsemppiuni :) Don't give up hope :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Moikka naiset! Täällä on ollut melkoinen meno ja en ole taustalla ehtinyt lukemaan juttujanne vielä oikeastaan laisinkaan, niin enpä osaa sanoa oikein kellekään mitään.

Paitsi Jopolle. Onko aika todella jo vierähtänyt siihen, että teil on laskettu aika? Voi järkytys, kuinka aika kiitääkään.

Ja raskautumisen tunteeseen. Itsellä oli aikoinaan sellainen tunne, että tärppäs, mutta se oli ensimmäinen yrityskerta ja onnistunut sellainen, että enpä tiedä olisiko silloin ollut sitten joka kerta sama tunne.
Nykyisillä yrityskerroilla aluksi oli se fiilis, että EHKÄ nyt, mutta ne luulot pääosin haihtui lukuunottamatta sitä kertaa, kun oli aivan omituinen kierto. Silloin olin jo melko varma. Mutta pah.

Oma napa kun aina tunkee esille, niin teille väliaikatietoa nykytilanteesta. Kp 20 menossa ja tänään käyty IVF0 käynnillä. About viikon kuluttua aloitetaan pistokset ja toivotaan, että meidän onni tästä kääntyy. Olin kyllä hämmästynyt pistosharjoituksesta, että eikö se tosiaan tunnu missään. Toivotaan, että jatkossakin osun näihin tunnottomiin kohtiin.
Viimeiset pari kk on kyllä ollut rentouttavaa, kun on ollut ihan sama missä vaiheessa kiertoa mennään. Miehen kans on harrastettu, kun siltä on tuntunut ja jos ei oo huvittanut, niin aivan sama. Jotenkin se ongelman todennäköinen paikantaminen kuitenkin vapautti olemisen, eikä tarvi menoja suunnitella peitonheiluttelu tahtiin. Ihanaa, mikä vapaus. Vaikkakaan yhteisen lapsen haaveilusta en päästäkään vielä pitkään aikaan irti.

Muutoin stressiä vaihteeksi pukkaa suunnasta jos toisesta ja minähän se ressaan, kun on vähänkin aihetta. Halusin tai en ja nyt jos koska en halua, ettei tämä yritys mene suohon tämän takia. Koko firmakin pitää lyhennettyä viikkoa ja nuo omavastuupäivät tässä kohtaa rahantarvetta eivät ole tässä yhtälössä yhtään parantava asia. Tää nyt on stressinaiheista silti ehkä pienin, mutta isompia ei edes parane liikaa ajatella. Keskittyä positiivisiin juttuihin. Esim. tuohon 14 vuotiaaseen teiniin, joka ei suostu läksyjä tekemään ennen sunnuntaita. :D
 
Voi Jopo! sulla on hektiset paikat siellä, ihanaa!
Ja kirjoitit niin rohkaisevasti, niin kuin te kaikki muutkin. Olette kultaakin kalliimpaa tällaisina hetkinä.
Mun period-tracker näyttää, että kuukautiset alkaisivat sunnuntaina. Sen näkee sitten.
Hätyytin kyllä työkaverini näin yön selkään hakemaan ärrältä raskaustestin, niitä ei vissiin ABC:llä ole. Voitas yhdessä hölmöillä näin vkoloppu yönä =)

Ja kiva kuulla, että muutkin ovat olleet "satavarmoja" tärpistä välillä. Tuntee oikeasti itsensä ihan hulluksi välillä näiden asioiden kanssa. Se tankkaushetki oli sanoinkuvaamaton tunne, olin ihan hirmu onnellinen siitä olosta.

Se jää ikuiseksi ihmetykseksi miten mä Sahris näin sinut siinä unessa ja olin ihan varma sinusta. Onneksi :cool:
 
No voi ku tyhmää, Pirtsi! Oot kyllä ihailtavan sinnikäs testailija :) Toivo elää, kunnes kuolee, muista! :)

Tääl kai DPO10, menkkoja ootellessa. Taitaa tulla lyhkänen kierto, veikkaus on että 24 päivää vaan. Oli niin aikaisen oloinen ovis, ellei se sitten kuumeen takia ollut myöhemmin kuin plussatesti lupasi.

Vieläkin kauhea flunssa, on tunne, ettei ikinä enää tule terveeksi... No jospa kuitenkin.

Tässä kierrossa poikkeuksellista oli oikeestaan vaan se kova kuume ja mahdollinen aikainen ovis, oireiden suhteen ei erityistä poikkeavaa, mikä on poikkeavaa. Kun aina on yleensä joku uus lisä. No ehkei enää voi olla, kun on yk11. Mahdollisesti on ollu vähän kipeämpiä pistoksia mahassa, kuin yleensä, mutta kuitenkin tosi harvoin, eikä mitään uuden tuntuista.

Zandi: sulla on jännä tilanne, raportoi sitten tiiviisti! :)
 
Raskauden tuntemuksista yleensä, että mä en muista enää, miten 5v sitten oli esikoisen kaa. Tunne on, että tiesin kyllä. Ja etenkin se, ettei rinnat tulleet kipeiksi, oli sellainen varmuutta tuova tekijä. Mutta silloin en testaillu ovistesteillä enkä muutenkaan ollut niin kartalla jokaisesta tuntemuksesta, ja oli vasta joku yk4 virallisesti. Puolisen vuotta oli yritystä, mutta siinä oli pari kk, joista tiesi etukäteen, ettei ajoitus ollut kohdillaan. Sen muistan, että roskishaamu tuli myöhään, suunnilleen DPO14. Se oli kirjaimellinen roskishaamu, noukin illalla testin roskiksesta vilkaistakseni sitä vielä. Ja meinasin pyörtyä, kun sinne olikin tullut haalea viiva! Sen jälkeen ootin vielä melkein viikon, että viivasta tuli vahva, ja sitten vasta kerroin miehelle, aikamoista kylmäpäisyyttä!
 
No huh MaiMei, oot kyllä todella pokerinaamalla jaksanu viikon olla!
Minä yritän syöttää itselleni ajatusta, että ovulaatio oisi ollut myöhässä ja siksi mahd raskaus ei vielä näy. En tiedä miksi, ei tässä ole järkeä päässä enää yhtään.
Toivon niin kovasti onnistunutta raskautta, niinkuin moni muukin.
Mä nyt kuitenkin tähän loppuun totean, että aion nyt olla raskaana, kunnes menkat alkaa.
 

Yhteistyössä