40+ so what wol.13

KESKIVIIKKO 22.4.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Ninnuska73 (41)........................... 38kp/26-30
Choco_brown (38)........................ 25kp/24-26
Esteri1 (41)..................................23kp/
Virkki (39)....................................22kp/26-36
Minttu 71 (43).............................. 20kp/30
mileena 74 (40)............................. 20kp/28-30
Tyydeli (41)..................................19kp/28-30
Marza (44)................................... 17kp/30
Äiti seiskanelonen (41) ................... 9kp/28
Pirunpelto (38) ............................. 9kp/28-32
Jimima (43).................................. 8kp/27-29
MaiMei (39)...................................8kp /26
Glearblue (44)............................... 7kp/25-29
Zandi (40)................................... 7kp/27
Karoliina (40)............................... 4kp/31



Piinailupäivät:

Minttu71 (43) ........ Dpo 6
Tyydeli (41) .......... Dpo 4
Mileena 74 (40)..... Dpo 3


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Tammityttö.........(39) - 03/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

KeltainenSeepra
Anuliini1975
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
woodoo (40)
kalabaliikki (38)
Katjusmaaret (41)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Anuliini! Laitoin sut taustalle, kerro sitten kun laitetaan listalle. Suosittelisin pohtimaan pikaisesti ja ryhtymään hommiin. Vaikka tasaluku 40 ei ole ikä eikä mikään, niin ei tässä enää nuorruta. Ei kukaan meistä. Ja jos ovulaatiota ei edes tapahdu joka kk, suosittelen aloittamaan harjoittelun oitis.
Minä ainakin miehen tavatessani sanoi, että ei ole järkeä tässä iässä (silloin 39) ehkäisyä käyttää, kun lapsi on toiveissa. Ja oli hänellä myös. Silloin tietty luulin, että siinä jokunen kuukausi vierähtää, ennen kun tärpää. Mutta meillä ei vierähtänyt, vaan napsahti heti. ts. vauva oli sylissä, ennen kuin ensimmäinen vuosipäivä tapaamisesta koitti. Mutta kaikki on mennyt enemmän kuin hyvin.
Tämä toinen yritystouhu onkin sitten antanut odottaa. Aloitettiin aika tarkalleen 24kk sitten. Ja tuloksena kolme keskenmenoa viime vuoden aikana.
 
Anuliini, Tyydeliä komppaan. Voihan tää napsahtaa helpostikin mutta suurempi todennäköisyys taitaa olla että hetki vierähtää. Mä taidan olla pinon "kummallisuus" siinä mielessä että mun onnistuminen näyttää paranevan iän myötä :D. Esikoisen sain kum olin 32 ja yritystä oli takana 8v. Mulla siis hiipuneet munasarjat jota raskaus ei mitenkään paranna, verrattuna esim PCOs tilanteeseen. Mutta esikoisen jälkeen olenkin ollu 4x raskaana 5v sisään ja tää viimeisin napsahti kaiken lisäksi imettäessä :D. Eli näköjään joku "lopun alku" menossa. Mutta siis kaksi elavää lasta meillä kotona on ja tämäkin raskaus on toistaiseksi arvoitus. Toukokuussa toivottavasti tiedämme lisää.
 
Kiitos Tyydeli ja Tammityttö kommenteistanne :)
Juu, kertoilen hetimiten, kun kaipailen Listalle mukaan. Nyt vielä taustailu riittää, kun on tosiaan ne vuodot menossa, nyt tosin onneksi loppupuolella menossa tästä ihanasta Naistenviikosta. Mä kutsun menkkoja Naistenviikoksi hih hih :) Kaikki ei välttämättä siitä arvaa, että on menkat päällä, vaan jää huuli pyöreenä miettimmään, että Mitä mitä mitä? :)
Onneksi ei ole mitään ehkäisyä sen kummoisempaa, kuin kondomi, jotenka ei ole mitenkään mitään suurempia "vieroitusoireita" tuohon ihanaiseen vauvatehtailuun. Nyt se on tosiaan ajattelun asteella, pitää sisäistää asiaa, että tässä alkaa olla Tosi kyseessä. Ette Naiset kuule arvaakaan, kuinka metkaa on nähhä Miehen ilime, kun kerron hälle, että Nyt Mie tahhon vauvan :) No, eihän se tosiaan välttämättä ihan heti napsaa, mutta yrittäminen halpaa hupia :) Tai sitten onnistuisi eka koittamalla. On tää niin jännää jännää. Kokeilin tuota jotakin kalenterijuttua, sana hukkui, niin siinä hedelmälliset päivät ois justaan vapusta viikko etiäpäin, että....Hui :eek:
 
Hei!

Uusi lähes nelkytvee kuumeilija ilmoittautuu. Hormonikierukka on pari kuukautta sitten pois nyppäisty ja tulee jos on tullakseen linjalla mennään (virallisesti) :D Todellisuudessahan kuume on joinakin päivinä val-ta-va!

Tässä kuussa ei suuriakaan raskausmahdollisuuksia ole, koska seksiä ei oletetun oviksen aikaan ollut lähimaillakaan.

Yritän pikkuhiljaa päästä mukaan juttuihinne, vaikka kokemuksesta tiedän, että tällaiset palstat vai kasvattavat kuumetta :LOL:

KeltainenSeepra
 
Tervetuloa Anuliini ja Keltainenseepra! Anullini, anna mennä vaan. Kuten muut sanoi: enää ei kroppa nuorru. Ja vaikka isäntä on nuorempi, niin hyvää se sillekin tekee! Piru vie, että nuo miehet voi lisääntyä hamaan tappiin. Meillä naisilla ei ole ihan niin hyvin asiat.

Kitä Kalabaliikille kuuluu? Sinusta ei ole aikoihin kuulunut!

Onko Tyydeli sulla mitään kutinoita? Nippailuja?

Meikäläisellä on niin tylsää!! Tiedän, ettei tässä kierrossa ole mitään toivoa, vaikka yritystä olikin. Ärsyttää, harmittaa ja toivon, että uusi kierto alkaa taas. Piruuttani en luovuta! En vielä....
 
Tervetuloa kaikki uudet :) ja Anuliini: eikun tosi toimiin ;)

Täällä on varmaan jonkinasteista kevättä rinnassa koskapa siivousvimma pihalla on ihan kamala ja sisustusbuumiakin tuntuu pukkaavan päälle:) Päätin myös vähän puoli tosissani että ensi kesä toisi mukanaan joko alkaneen raskauden tahi sitten kulmien kestopigmentoinnit ;) jollei siis raskaus ole kaikesta yrityksestä huolimatta alkanut, voisin piristää itseäni pigmentoinnilla joka ollut tavallaan jonkinlaisena haaveena jo pidemmän aikaa. Lapsiarki vaikuttaa iskeneen myös uniin. Toissa yönä olin juuri saanut sen toivotun kolmannen vauvan -ihmettelin vain kun se käveli samantien. Viime yönä puolestaan kummastelin kun Libero vaippojen valmistus oli lopetettu että mitä ihmettä nyt lapselle ylle:) :) :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa KeltainenSeepra! Olet oikeassa. Tämä on takuu varma paikka nostattaa kuumetta. Ja hysteriaa. Ja hulluutta. Mutta täällä on kivaa ja erittäin mukavaa porukkaa. Ja mikä parasta, täältä säännöllisesti lähetetään porukkaa odottajiin! Laitoin sut taustalle, kerro sit ku haluat listoille.

Jaa nippailuja, ei sitten kerrassaan mitään! Mutta ei näillä dpoilla tarviikkaan olla. Ja siitä himoilusta, kyllä mulla ainakin (kuukauden ainoat) himot herää ennen ovista, menkkojen lopun jälkeen. Ja usein mielestäni lopahtaa just ennen ovista.
Nyt kuitenkin tässä kierrossa kutkuttaa sillei vielä reilusti oviksen jälkeenkin. Niin mietityttäähän se, että jätettiinkö hommat liian aikaisin...?

Homeopaattinen aine Geele Royal kuningatarhyytelö

Tossa vielä linkki tuosta kuningatarhyytelöstä, eli Royal geleestä. Eihän se nyt ihan hunajaa ole...
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on uusia tuulia. Tervetuloa uusille!

Pirtsi, kyllä ne himotkin on täällä ennen aikojaan, juurikin samointein kun menkat alkaa väistymään ja kestää siihen asti, kun olisi ns h-hetket. Tosin minullahan niitä h-hetkiä ei edes ole.

Anuliini, meillä on yritystä ollut tammikuusta 2014 asti. Tosin pari viime kiertoa ei olla yritetty, koska sain diagnoosin, että munajohtimeni on tukossa. Eli erittäin epätodennäköistä raskautua luomusti. Tässä kierrossa on sitten menossa IVF hoidot, joten josko tämä olisi se "the Kierto".
Saako muuten udella mistä blogisi löytäisi?

Virkki, mitäs jos kuitenkin tämä kierto oli kuitenkin se tärppi kierros? Vai mistä olet niin varma, ettei nyt ole toivoa? Toivottavasti pääset harmituksista pian yli. Sitäpaitsi oikea asenne sulla, ei luovuteta. Kyllä sitä ehtii myöhemminkin, kunhan eka on saanut sen pysyvän plussan aikaiseksi. Tsemppiä! :)

Täällä on siis tuikittu pistoksia ja otettu käyttöön myös orgalutran, jonka neula ON tylsä. Sen saa jopa sattumaan, kun pistää.
Eilen käyty ultrassa, 11 munarakkulaa on kypsymässä, osa tosin melko pieniä vielä. Perjantaina uusi ultra ja todennäköisesti keräys on sitten maanantaina tai tiistaina.
Menin sitten tyhmänä "naapuriketjuun" lueskelemaan ja nyt vasta tajuan, että tässä riittääkin jännitettävää moneen kohtaan. Se siitä levollisesta asenteesta hoitoja kohtaan. No mitäs menen vieraisiin ketjuihin kurkkimaan.
 
Pikainen päivitys eli täällä kp 1. Toimii ainakin kellontarkasti tämä kierto, jos nyt jotain hyvää tilanteesta voi sanoa.

Tervetuloa uusille minunkin puolestani :)

Meikäläinen aloittaa miehelle puhumisen molempien tutkimuksista. Kun eipä se paljon hyödyttäisi, mikäli vain minut tutkitaan ja siittiöissä olisikin sitten vikaa... Tältä erää ei ole yritystä takana kuin 5 kiertoa, mutta aiemmin siis yritetty yli vuosi ja esikoinenkaan ei ihan helposti tullut. Olen joskus epäillyt, että esim. toinen munanjohdin olisi tukossa. Ja takuulla ovuloin vain siltä puolen... Kun tietäisi missä vika on, voisi sitten katsoa onko intoja/varaa mennä hoitoihin. Tosin kuulemma toisen lapsen tulon viivästyessä vika jää useasti mysteeriksi.
 
Choco, voi ei :( :( :hug: Mulla aina ihan sama, kellontarkkuus. Toivon nyt, että geleet jotenkin sotkis systeemiä, että tulis ees jotain jännitettävää. Ensi kierrossa saatan aloittaa letrozolit.

Tervetullos myös sinulle, KeltainenSeepra! Oikea paikka lietsoa hulluutta ;)

Zandilla jännää, jee! Sattuuko muuten se munasolujen kerääminen? Siis et varmaan tiedä vielä, mutta onko se yleisesti jotenkin kivualias prosessi?

Anuliini: me ollaan yritetty viime kesästä. Koska kiertoni on aika lyhyt, on nyt menossa yk12. Eli vuoteen menee noin 13 yrityskiertoa. Esikoiseni sain 35-vuotiaana ihan muutaman kuukauden yrityksellä, ja jotenkin oli vahva usko, että tämäkin kävisi nopsaan, kun olin vielä 38v aloittaessa, mutta eipäs kuiteskaan. Varoitus: ekoina kuukausina sitä on VAKUUTTUNEEN VARMA, että on raskaana, kun pms-oireet ovat kuitenkin hyvin paljon kuin raskausoireet ja jokainen oire muka tuntuu ihan eriltä kuin ikinä ennen. Nyt on oppinut, ettei MIKÄÄN muu merkitse kuin se, mitä raskaustestiin tulee, eikä aina kyllä sekään, hah vaan. Eli paremmin: mikään muu ei merkitse kuin se, etteivät menkat ala.

Mileena: mäkin aina mietin kaikkia "palkintoja". Nyt mulla on unelmissa oikein kunnon pitkä reissu marraskuulle, ja se ei kyllä raskaana onnistu, joten jotain "hyvää" sitten siinäkin, ellei raskaudu. Mitä pidän yhä utooppisempana ajatuksena, mitä enemmän aikaa kuluu...

Aurinkoista päivää kaikille!
 
P.S. Tein just ovistestin ja onpas vahva viiva ollakseen kp9. Ei vielä plussaa hätyyttele, mutta tuon pohjalta veikkaus on, että plussa tulee jo huomenna. Taas siis lyhyeltä kierrolta vaikuttaa. Talletettu on, joten no panic.
 
Mua aina tuossa gelee-artikkelissa huvittaa tämä:
- vanhat kanat aloittivat muninnan uudelle
- vanhat kukot tulivat uudelleen lisääntymiskykyisiksi
:LOL: :LOL: :LOL:
Oli niin vakuuttavia juttuja geleestä, että mä alkuun pelkäsin saavani kaksoset sitä syöden :D No, tuo nähtävästi ainakin mulla lisää vaan estogeeniylimäärää, joten siitä ei ole mulle mitään hyötyä. Lisäksi se kasvattaa rintoja niin paljon, että joutuisin varmaan uusimaan koko liivivarastoni pidemmän aikaa käyttäessä.

Macalla on sen verran hormooneja tasoittava vaikutus (rinnat ei juuri turpoa, pms ahdistukset vähäisempiä, kivut vähäisempiä jne.) että aion syödä jatkossakin. Siitä kehotetaan pitämään kuitenkin pieniä taukoja, joten nyt pidän viikon tauon.

Jos tässä kierrossa ottaisi vehnänalkioöljyä ihan silläkin uhalla, että se saa sydämen jytkimään miten sattuu. Kaikkea kokeiltava.
 
Kraah aloitettiin Gelee Royalit, jospas tulis kana-kukkovaikutus! :D Mutta ei tarttis kyllä rintoja enempiä!

Ja MaiMei, jos ei testit vakuuta niin ei menkkojenkaan loppuminen mitään vakuuta!! Oli mulla ne kerran 9 kk pois, mitään syntynyt! :)

Hmm pahasti tulee tässä kierrossa mahdollisesti 5 yötä, milloin ei voida yrittää ja päivälläkin on hankaluuksia järjestää kahdenkeskistä aikaa! Sattuu tietty kiertopäiville 14.. mutta toisaalta ilmeisesti clomifeneillä ovis on vähä myöhemmin! Nyt jo pohtii, miten livahtaa kahden kesken johonkin :D
 
Moi, tervetuloa uudet ja harmittelut pienille kp:lle!

Mulla ei ole mitään hörhönappeja köytössä. Ajattelin, että tässä nyt hetken haahuilen ja sitten mietin, että alanko hörhöilemaan vai lopetanko koko projektin. Mutta toi gele alkaa kyllä kuulostamaan varsinaiselta ihmeaineelta, jos vanha kana sillä munii.

Ehkäpä katselen ihan eri silmin droppihyllyjä..

Tsempit, meillä harjoitukset jatkuvat!
 
Hei kaikille!

Täällä huutelee 41 v. äippä jolla olisi vielä toiveissa vauva :) . Syyskuusta saakka on ollut enemmän ja vähemmän yritystä uuden miesystävän kanssa. Yksi kemiallinen oli joulukuussa...ja viime viikon lopulla sain testiin haaleaa plussaa. Eilen tein digin ja näytti viikoiksi 1-2 ja mielestäni olisi pitänyt jo enemmän näyttää dpo oli 14/15. Tuntuu että koko elämä pyörii tällä hetkellä vain tämän asian ympärillä, kun kovasti pelottaa että kemiallinen taas kyseessä :/ .
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Esteri1
Heippa Meimii! Mie piän peukkuja, että nyt oisi Tosi Kyseessä :) Yrität ajatella vain positiivisesti. Mie en ole mestari näissä hommissa, mutta koitan parhaani mukaan tsempata sinua.
Minä olen tässä kotosalla ollessani tänään miettinyt huomista. Nyt on kp 5 menossa ja aika hulvatonta on ollut vuodot, vaikka eilen jo kuvittelin, että on voiton puolella, että ehtisi huomiseksi loppumaan, mutta saas nähhä.
Olen koittanut miettiä ja sisäistää asiaa, että Kyllä, Minä haluan Vauvan <3 Välillä epäilen asiaa ja välistä taas tulee niin Vahva Tunne, että tänä vuonna sen yrityksen on alettava. Totuus tosiaan on, että kroppa ei tästä neljästäkympistä mihinkään nuorru, päinvastoin.
Jännittääkö teitä muita raskaaksi tuleminen? Miltä se tuntuu, kun massussa kasvaa pieni ihminen? Ois kivaa lukea jo sen kokeneita. Mitä neuvoja teillä ois ekakertalaiselle "yrittäjälle"? :)
 
Kiitos Anuliini tsempistä sitä tarvitaan :) tavallaan itsellänikin on hieman ristiriitaiset ajatukset, siitä olen aivan varma että vauva on meille tervetullut, mutta oma ikä kuitenkin jonkin verran mietityttää.

Sain tosiaan tosi haalean plussan perjantaina First Responsella (herkkyys 6,5) ja lauantaina selvempi mutta vaalea plussa samalla testillä. Maanantaina tein First Signalin (herkkyys 10) ihan selvä plussa ja eilen sitten APteekin omalla (herkkyys 25) selvästi näkyvä vaalea plussa sekä digillä "raskaana 1-2". Tänään on testeistä välipäivä... Huomiseksi pitää apteekista joku testi hakea ja olen vähän kahdenvaiheilla apteekin oma vai digi.

On tosi hienoa että on tällainen vertaistukiryhmä, alan pikkuhiljaa lueskelemassa viestejä taaksepäin :)
 
MaiMei, ei muuta ku "täysillä tutkaan" jos tikutkin alkaa tummua :)

Meimii, sinulla on jo niin monta plussaa että tuskin kemiallinen. Eikä kai sen diginkään tartte noilla päivillä vielä enempää näyttää? Surffaile vaan suoraan odottajiin :)

Kaikille teille vanhoille kanoille (lav juu :) ) hirmu paljon kevättä rintoihin ja ukot nurin!

Uusille lämpimästi tervetuloa, pitäkäähän porukka liikkeessä :)
 
MaiMei, ei mitään tietoa sattuuko (ja ei uskalla enää sinne naapuripalstalle kurkkiakaan), mutta oletan ettei juurikaan tunnu, näin olen antanut itseni ymmärtää lääkärin puheista. Eihän sen pitäisi montaa minuuttia edes kestää. Toisaalta, jos oikein muistan sanoivat, että antavat morfiinijohdannaista lääkettä, että voisi epäillä, että se sattuisikin. No, oletan että viikon päästä tiedän enemmän...

Meimii, me ollaan parhaassa iässä lasten saamiseen, ainakin sitten kun se lapsi on maailmaan saatu. Ollaan jo nuoruuden hullutuksista selvitty, eikä vielä mitään raihnaisia kymmeniin vuosiin. Sitä paitsi lapset nuorentaa. Kuulemma. :) Sinä taidat tosin mennä suoraan odottajiin, että kauaa et taida meidän ilonamme pyöriä. Peukkuja ihan hirmuisesti sinnekin!

Anuliini. Jännittää, etenkin se synnytys. Edellinenkään ei mennyt ihan putkeen. Silloin en tajunnut mistään järkyttyä tai huolestua, mutta nyt ymmärrän paaaaljon enemmän ja niin, sitä ikääkin on tullut, että mitenhän se kroppa kaiken kestää ja antaako se sitten terveen lapsenkin.
Oon tosi ikävä ihminen, olen varoitellut miestäkin, että koskaan ei voi tietää vaikka menehtyisin synnytykseen. Tosin kaikkihan voi kuolla koska vaan, vaikka joutua yliajamaksi tai ihan mitä vaan.
Mutta minä oon päättänyt, että jos tää kroppa alkaa joskus lasta kantamaan, kyllä se kestää loppuun saakka.

Karoliina, toivottavasti löydätte sen yhteisen hetken yhteiselle tulevaisuudelle. Saadaan pinoon enemmän jännitettävää. :)
 
Meimii onnea, olis kyllä kiva nähdäkin sellainen plussatesti, ne on aina niin sykähdyttäviä =)

Zandi kyllä se kroppa kestää ja jos ei kestä, niin huonompiakin syitä mennä on kuin antaa elämä toiselle :) Oon oikeasti miettinyt tätä kanssa. Ei mennyt mullakaan putkeen tämän esikoisen kanssa synnytys, ei sitten mitenkään. 10% kuolleisuusriski ilmeisesti miten nyt kävikin. Ihan kohtalainen, isompi kuin jäädä auton alle. Ja tosi riskaabeli juttu olisi toinenkaan, ja silti siihen haluan ryhtyä. Eikä näihinkään riskeihin, komplikaatioihin tms ikä vaikuttanut yhtään millään lailla.

ON: Tissit on kipeet, mutta testi näytti blancoa.
 
Esteri, näin on kyllä se kestää. Me ollaan vaffoi naisii. :) Oot kyllä niin jännän äärellä, eiköhän se plussa sieltä vielä näyttäydy. Peukut sille. :)

Kävin ultrassa. Alkuviikosta uumoiltiin, että tällä kertaa saadaan määriteltyä munasolujen keräysaika. Ja pah. Eivät olleet kaverit kasvaneet odotusten mukaisesti. Kolmessa päivässä vain 3mm ja jos nyt suurin osa oli 11-12mm, niin millä ilveellä ne maanantaiksi 20mm?Ihmettelen vaan. Yksi, siis vain yksi, oli 15-16mm, jolla nyt olis parhaimmat mahdollisuudet näin niinkuin maallikon silmin. Näin ollen haettiin lääkkeitä lisää (ja saatiin juuri lääkekatto täyteen) ja nostetaan annostusta. Maanantaina iltapäivällä seuraava ultra. Oletettavasti ke olis keräyspäivä. Saas nähdä.
 
Kovasti peukkuja Esterille!

Tosiaan olen samaa mieltä, että tämä olisi hyvä ikä saada vauva, hieman on erilainen elämäntilanne kuin 22v. sitten kun esikoinen odotin.

Minä tyydyin tänään apteekin omaan digin sijasta ja vähän oli viiva vahvistunut toissa päiväisestä, en vieläkään jaksa uskoa että tämä on totta tai että kaikki menee hyvin. Joten jos arvon leidit saan viettää aikaani vielä täällä siirtymättä odottajiin :)
 

Yhteistyössä