40+ so what wol.13

Hedelmiina, voi kauhistus mitä siellä koetkaan. Melkoiset on menot, toivottavasti tärppää kaiken tuon jälkeen. Huh, huh.

Torvi, teilläpä on yritetty oikeen kunnolla. Olisi kyllä kovin suotavaa, että teidänkin aika jo olisi. Melkoisesti rahaakin on mennyt ja meilläkin tuo eka kierros tai lähes parikin menisi autosäästöistä (ajan vuodessa 50-60000km, joten melkoisesti autokin ehtii tuossa ajassa kulumaan), mutta sen jälkeen mennään jo velan puolelle. Kyllähän se toisaalta hajottaisi, jos ei "hoitovastetta" sitten tule ja alkaa stressaamaan jo taloudellista puoltakin. Mutta kiitos, että kerroit taustasi, sitä on hyvä muistella omalla hoitopolulla.

Sahramiini ja Jopo, kylläpä melkoisen naurun saittekin aikaiseksi. Toivottavasti Sahriksella nyt alkaisi kuitenkin viivat vahvistumaan ja vuoto jäämään pois. Jep, en näemmä usko vieläkään että uusi kiertosi oli alkanut...

MaiMei, kylläpä satuitkin pahaan aikaan kirjoituksia lukemaan. Itse otin panadolia 1mg, toinen vaihtoehto olisi ollut tuo tuplaburana, mutta kun mainostavat, että nuo panadolit ovat turvallisempia. Mukavaa miehen kellistystä sinne! :)

Tammityttö, tsemppiä seuraavan kierron odotukseen, jos nyt meni harmillisesti ohi oikeat päivät!

Flutur, nyt on kaikki positiiviset merkit tässä vaiheessa puolellasi. Toivottavasti tärppää. :)

Jimima. Käydään juuri siellä ja juuri sillä lääkärillä. Olen itsekin miettinyt, että melko erilaista on. Tosin on se muistanut toistella, että yksi mille ei tietenkään mitään voida on ikä. :) Mutta painolle voi tehdä. Siinä vaiheessa kun vikaa oikeasti löytyi oli samalla käynnillä painokin jo hieman sivuseikka. Hieman ihmetytti, mutta mitäpä tuosta. Aukiolotutkimus tehdään uudestaan, jos niin haluan, mutta lääkäristä ymmärsin, ettei siitä välttämättä ole sen kummempaa hyötyä, niin saa meidän puolesta olla. IVF hoitoihin tiemme siis käy. Ei vielä seuraavassa, mutta ehkäpä jo sitä seuraavassa. Tosin miehellä vähän hankala aikataulu maaliskuun loppuun, mutta jos sille ekalle kerralle päästäis yhdessä ja seuraavan kerran sitten keräysaikoihin, jolloin hänelläkin osansa oli annettavana.
P.S. on muuten eka kierto hmm puoleen vuoteen tms, etten ole ovistikkujen kans heilunut, vaikka normisti tässä kohtaa tikuttelisinkin. Tikkuja on iso kasa, mutta nyt ei ole fiilistä, tosin onhan tässä omia ovismerkkejä oppinut jo tulkitsemaan vähän paremmin. Peittoja silti heilutellaan tänäänkin. Mutta pitkästä aikaa tähän aikaan kuusta pelkästään halusta, eikä tikkujen sanelemana.
 
Totisesti kaikilla on jotain menossa ja niin sekavaa, etten mä osaa kommentoida kenellekään mitään... :O :confused: Tyydyn siis päivittämään listaa. Sen mä tunnun osaavan.
Mutta koska te olette ihan sekaisin ja sekavia, laittakaa tummennetulla tai punaisella jos haluatte päivitettäväksi jotain... :p

Ja kp 1 täällä. Kierto ei petä. Usko pettää jo... : /
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntai 8.2.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Hedelmiina (39)............................. 26kp /35-40
Pirunpelto (38) ............................. 24kp/23-60
~lounakehto~ (41)........................ 23kp/28
Äiti seiskanelonen (41) .................. 23kp/28
Ninnuska73 (41)............................ 17kp/26-30
Jimima (43).................................. 17kp/28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................... 16kp/28
flutur (41).................................... 12kp/23-28
MaiMei (39).................................. 11kp/27
Glearblue (44)............................... 10kp/25-29
mileena 74 (40)............................. 8kp/28-30
Minttu 71 (43)............................... 6kp/30
Sahramiini (43)............................. 3kp/26-28
Marza (44)................................... 2kp/30
Tyydeli (41).................................. 1kp/28-30

Piinailupäivät:

Hedelmiina (39)................ dpo 10
Pirunpelto (38)................. dpo 8
Äiti seiskanelonen (41)....... dpo 8
Jimima (43)...................... dpo 6
Tammityttö (39)................ dpo 6
Ninnuska73 (41)................ dpo 3


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Zandi (40)
Tammityttö (39)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Äiti seiskanelonen (41)
mörrinkäinen (36)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Tervehdys... sopiiko joukkoon kummajainen. Ikää 41 nyt tammikuussa, lapset 12, 14 ja 16. Rintasyöpä sairastettu -11, toinen rinta poistettu, proteesilla rakennettu, toinenkin korjattu, sielläkin proteesia matkassa... Sytostaateilla ja Tamofenilla myrkytetty, mutta nyt lapsi vielä ehkä haaveissa. Pääkopalle kova paikka, uusimisriskity, ikä, imetys tuolla ainoalla rinnantapaisella... kehonkuva ollut niin kovilla, että tulevat raskauskilot ahdistaa niin julmetusti... hohhoijaa.
 
Pirtsi! Pirtsipirtsipirtsi :) Voisin minäkin purra käteen, nyt näyttää jännältä!

Uskotko Tyydis että tiedän tasan tarkkaan mille sinusta tuntuu. Usko loppuu, ei mahda mitään :(

Minulla oli siis se puolen vuorokauden vuoto joka loppui la aamulla... eilen illalla sitten yritimme pientä hellyyttä ja vot! Johan alkoi lorista, kesken piti jättää. Kohta on hermonen tiukalla.

Tervetuloa Katjusmaaret joukkoon kummaan :)
 
Nonni, aika kierukanpoistoon tilattu :D

Tervehdys... sopiiko joukkoon kummajainen. Ikää 41 nyt tammikuussa, lapset 12, 14 ja 16. Rintasyöpä sairastettu -11, toinen rinta poistettu, proteesilla rakennettu, toinenkin korjattu, sielläkin proteesia matkassa... Sytostaateilla ja Tamofenilla myrkytetty, mutta nyt lapsi vielä ehkä haaveissa. Pääkopalle kova paikka, uusimisriskity, ikä, imetys tuolla ainoalla rinnantapaisella... kehonkuva ollut niin kovilla, että tulevat raskauskilot ahdistaa niin julmetusti... hohhoijaa.
 
Voi witsit täällä on mieletöntä menoa! Suorastaan päätöntä! Pirtsi, älä pure, vaan järsi vaan pikkuisen, ihan huippua!! Nyt vahvistumista satasella kehiin ja tarrateippiä kaikilla kuvioilla! :)

Voi Tyydeli-parka, uusi kierto ja vielä kaikkea kummallishullua päivitettävää listaan. No Sahris pääsi sentään takaisin normikierron (?) äärelle, ja meikäkin vissiin. HUOJENNUS: ovisplussa tuli, äsken. Tai ehkä jo yöllä, en tiiä, ekan kerran tänään testasin juuri, kun eilinen neljästi tikkupissiminen alkoi jo kyllästyttää... Ja ihan normaalistihan tää olis mennyt, mikäli en olisi sitä lääkäriä tavannut. Ihan normipäivä plussalle. iPeriodin mukaan ovis olis ylihuomenna vasta. Mutku se lääkäri oli niin saletti, että IHANJUSTNYT irtoilee silloin neljä päivää sitten. No mut, tänään DPO-1. Ja tänäänkin pitänee se ukko vielä kellistellä, huhhuh.

Katjusmaaret: lämpimästi tervetuloa ja suurta onnea kyytiin! Ellei muuta iloa ilmaannu, paitsi että kyllä ilmaantuu vielä, niin täällä on ainakin hyvät jutut!
 
Pikaisesti Pirtsille isot peukut ! Nyt näyttää hyvältä!

Tervetuloa uudet!

Maimei hienoo! Nyt pääsit sitte toimiin oikeesti ja oikeaan aikaan!

Omanapa. Mä en meinaa päästä yli tästä tyhmyydestä kun e uskonu oloja vaan luulin tyhmyyttäni et olisi ollu raskaana. Ovis oli näköjää kerranki oikeesti oikeaoppisesti. Mut sivu meni. Kettu. Lämmöt on ja pysyy koholla. Yritän toivoo että joskus vielä tulee vastaava kierto :( Mun kokemuksen perusteella dpo -1 seksi on se paras raskautumiseen.
 
Voi Tammis sinun kanssas! Älä ny stressaa, ikinä ei voi tietää milloin tärppi käy :) Itellä tosin kans se viimeviikkoinen yrittäjä oli saanu alkunsa dpo -1.

MaiMei, ei tässä missään normikierrossa viel olla :( Jos se perjantainen oli menkat, ni kyllä vetäsen ihan totaalipohjat sillä 12 tunnilla! Älkää te kolmipäiväläiset huolestuko yhtään :D Jos ei ollu, ni missä ne sitten viipyy, ei alkanu siitä viimeöisestäkään? Ja miks minulla on limikset siinä kunnossa (siis ihan kohdussa) että seksi saa veret pihalle? Missä vaiheessa minun pitäis kyllästyä niin että varaisin gynen? Vai riittäiskö tk? Geriatri?

Pirtsi lisää infoo ja kuvia :)
 
Sahris. Jep mullakin ne mun luomuraskaudet on saatu alkuun sattumalta kerroista just päivää ennen ovista. Onhan siitä taulukkokin olemassa et ovispäivänä sekstailu antaa vain jonku n.10% mahkut ja päivä kaks ennen ovista jo yli 20%. Dpo 1 luonnollisesti nolla.. No. Ei auta.

Ja gynestä. Mä en menis minnekään tk:een. Mä olen käynyt yksityisellä niin kauan ku ikinä oon käyny sellaisilla. He kirjoittaa tarvittaessa lähetteen sit julkiselle jos pitää alkaa jotain prosessia mietimään. Siis jos ei halua jatkaa yksityisellä :) . Mäkin olen menossa viikon päästä. Ajatus oli kartoittaa kiertoja ja miettiä verikoetta tms mut katotaan nyt jos sattuu just menkat olemaan päällä.
 
Hemmetti kun en pääse koneelle kunnolla kirjottelemaan teille ihanille, Katjusmaaretille tervetuloa, MaiMeille rakkauden täyteistä viikkoa :p ja ihuna sahris: Mä näin olevinaan untakin sinusta, sulla oli tummat olkapäille ulottuvat hiukset, suorat ja olit raskausajan ultrassa tyytyväisenä. En tiedä miksi itse olin siellä gynellä, mutta tiesin että sinä olet "Sahris".

Tunnen oloni typeräksi ihan joka asiassa. En voi selittää sitä tunnetta silloin siitä "hedelmöittymisestä". Istuin tuolilla, munasarjassa kupli hassusti ja tuli sellainen tunne, että nyt ne tapasivat ja lähtivät matkaan. Selittämätöntä.

Selittämätöntä on myös se raskaustesti, katsoin sitä tottakai tänään, ja se viiva oli hävinnyt siitä??? Eikös sen pitäisi kuivuessaan vahvistua?
Mutta nyt siinä ei näy mitään, ei yhtään mitään!

Eilen sen viivan ja väriäkin näki ihan pimeässä vessassakin, takkatulen loimussa ja vaikka missä kun kuljeskelin itkien sen kanssa ympyrää ja vähän väliä tiirasin sitä. Sen näki kääntelemättä ja vääntelemättä.

Kohtalo pelaa mun kanssa todella ikävää peliä, leikkii mun kanssa. Te ette usko sitä adrenaliini syöksyä jonka sain eilen. Miksi se viiva meni pois? Tässäkö se oli?
 
Katjusmaaret tervetuloa :). MaiMein kanssa mennään näköjään samassa rytmissä. Täälläkin dpo -1 tänään. Täytyypä täälläkin sitten testata, että onko se dpo -1 hyvä ajankohta panna jotain alulle :). Tosin tämän yhden päivän varaan en uskaltanut tätä yritystä jättää, vaan pitihän se touhuta jo eilen ja sitä edellisenä päivänä ja sitä edellisenä ja .... :D.
 
Pirtsi. En osaa sanoa kyllä mitään järkevää. Mut silloin ku tein eka sen viivatestin apteekin omaan se viiva näky kuivuttua erittäin selvänä. Sit se PC aamulla teki ensin viivan näköistä ja kosteanakin häive kun sihras olevinaan mut kun se pissa kiipesi lopullisesti niin häive katosi ja kuivana ihan vitivalkee blankko. Mut ei tollanen ollu missään vaiheessa et olisi kuvaa saanut. Toivottavasti teit nyt vain liian aikaisin ja se viiva tulee takas!
 
Typeräksi itsensä tunteminen taitaa kuulua taudinkuvaan...

Mutta hei, Piru, mekin nähtiin se viiva, eikä sen häviäminen kerro sun kehon raskaushormonin katoamisesta :) Meinaatko, ettet ole tehnyt uutta testiä?????? Eihän se nyt käy! Äkkiä uutta kehiin. Kiitos.
 
Pirtsi, minulla on pitkät tummat suorat hiukset :) ! Sinussa on siis näkijän vikaa - eli ei se viivakaan ollut harhaa jos kerran ultrassa tavataan (kysymysmerkiksi vaan jää kuinka minä sinne ultraan päädyn, mutta sinun kohdalla tää on aika selkee juttu :) ) !
 
Mä. En. Tajua.

Siinä oli viiva viime yönä. Onko sulla nyt sama ilmiö kuin Sahriksella, että yritys oli kova, mutta ei vain tarttunut?

Typerä et ole missään nimessä. Näissä keskusteluryhmissä on se huono puoli (noin ziljoonan hyvän rinnalla), että omaa kroppaa seurailee ihan supertarkasti ja siinä vaiheessa kun joku toinen ei odota edes menkkoja vielä alkavaksi, me jo testaillaan...ja saadaan "kiinni" myös nämä ns. hipaisut.

Muistanko väärin jos väitän, että jopa puolet hedelmöittyneistä munasoluista ei lopulta kiinnity kohtuun? Se on aivan sikamaisen suuri osuus ja toisin sanoen tosi tavallista. Eihän se toki lohduta, helvetti vieköön!

Mä sain pari haamulaista tällä tokalla yrityskerralla. Todella, todella turhauttavaa.

En ole ikinä Apteekin oman (sehän tuo oli?) väärää plussaa nähnyt, joten jotain siellä nyt tapahtui.

Ääääääääh, miten tylsää!
 
Kiitos Jopo. En mäkään tajua, miten se hävis noin nopeesti? Vuorokausi sitten näin viivan jopa pimeässä ja *PUFF* - hävis.
Tuo ei ole apteekin vaan raskauskeijusta tilattu puikkotesti. Mä en ole niihinkään saanut edes viivanpaikkaa koskaan.
Noh, ei mulla oireitakaan kyllä ole, tissejä tuikkii oudosti sivusta ja alapuolelta. Jos kiertoni olis 28pv niin menkkojen pitäs alkaa lauantaina. Eli kai testikin alkas haamuja enemmän näyttää jos ois jotain.
Millon se haikara tulee meille? Miks narkkarit ja pultsarit saa lapsia ja ns normaalit ihmiset eivät?
Mulla ois lämmin syli tarjota,rakkautta ja suojaa ja joku helvetin kohtalo leikkii ihan huolella mun tunteilla. Kunhan nään sen,haistatan paskat meidän kaikkien lapsettomien puolesta.
 
Sulla on vasta dpo 9? (Nyt vasta hoksasin!) Jos multa kysytään, niin ei todellakaan kannata vielä heittää kirvestä kaivoon. Mulla näkyi ekalla kerralla haamujen esiäidin äiti dpo 11 ja hentoinen esiäiti dpo 12...dpo 10 ei ois taatusti näkynyt vielä mitään.

Teetkö mun mieliksi uuden testin huomenna aamupissasta? Ehkä tässä ei tarvi haistattaa kellekään mitään...
 
Viimeksi muokattu:
Mua rupes itkettämään sun sympaattisuus. Ihana olet.
Ei heitetä kirvestä kaivoon, teen huomenna apteekin yes/no liuskatestin. En tiedä mikä herkkyys siinä on. Jos siihen saan jotain haen apteekista digin ja testaan sen perjantaina sitten.
 
Pirtsi. Joo todella! Pienet on päivät vielä! Mulla oli yhdessä luomussa tosi, jopa harvinaisen korkea hcg (4+0 jo lähes 500!!) ja sain PC testiin dpo12 hailakan viivan. Epäilen ettei dpo9 olis näkyny mitään. Peukkuja pidän täällä!

Ja jep, tyhmä olo on tuttuakin tutumpi tunne . Ehkä se on vaan meikäläisten tyyppivika ;)

Hali.
 

Yhteistyössä