40+ so what wol.13

Zandi :( Mahtaa olla fiilikset aika syvältä. Onneksi sinulla on ikää vähän vähemmän kuin eräillä (kröhöm), jotka näköjään voivat heittää vauvahaaveensa romukoppaan. Sinä ehdit vielä hyvin punoa suunnitelman ja kokeilla ja toteuttaa vaikka mitä, vaikka se joskus toivottomalta tuntuukin :)

Hedelmiina, minun gyne on koko ajan kovin toiveikas sen suhteen, että meille vielä pieni suodaan kun näitä yrityksiä on vähän väliä. Kiitos hänelle siitä että on jaksanu pitää toivoa yllä. Mutta. Kun ne jää vain yrityksiksi. Tästä kerran puhuttiin ja hän oli kovasti sitä mieltä, eytei kannata lähteä tukemaan sellaisen alkion kiinnitymistä, joka ei omillaan pärjää. Ymmärrän tän oikein hyvin, mutta tällä hetkellä todellakin tuntuu että voisin vaihtaa gyneä. En ees osaa valita tähän sopivaa hymiötä. :( . :) .
 
TORSTAI 5.2.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Minttu 71 (43).............................. 31kp/30
Marza (44)................................... 30kp/30
Tyydeli (41).................................. 28kp/28-30
Sahramiini (43).............................. 27kp/26-28
Hedelmiina (39)............................. 23kp /35-40
Pirunpelto (38) ............................. 21kp/23-60
~lounakehto~ (41)........................ 20kp/28
Äiti seiskanelonen (41) .................. 20kp/28
Ninnuska73 (41)............................ 14kp/26-30
Jimima (43).................................. 14kp/28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................... 13kp/28
flutur (41).................................... 9kp/23-28
MaiMei (39).................................. 8kp/27
Glearblue (44)............................... 7kp/25-29
mileena 74 (40)............................. 5kp/28-30


Piinailupäivät:

Minttu71 (43)................. dpo 17
Sahramiini (43)................ dpo 14
Tyydeli(41)..................... dpo 10
Hedelmiina (39)................ dpo 7
Pirunpelto (38)................. dpo 5
Äiti seiskanelonen (41)....... dpo 5
Jimima (43)...................... dpo 3
Tammityttö (39)................ dpo 3


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Zandi (40)
Tammityttö (39)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Äiti seiskanelonen (41)
mörrinkäinen (36)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Eikä Sahris, eikä! Kyllä meillä kaikilla on omat vaivamme... Teilläkin siis kuitenkin hedelmöittyy helposti, mutta ei jää kiinni, niinkö?

Mihis Minttu on hävinnyt? Kai sä nyt jo olet testannut, kun dpot paukkuu!! Ja entäs Marza sitten? Huhuu, mitä kuuluu?

Ja nyt erityisesti jännitetään Ninnuskan ja Hedelmiinan puolesta. On se vaan jännää tuo. Pidetään peukkuja, että molemmat pikku alkiot tarraavat täysillä kiinni.

Ja Torvi, olen pahoillani. Samoin Zandi. Voimia molemmille.

Omaa napaa: Ei mitään. Rintoja nyt vähän aristaa, niin kuin aina tähän aikaan kuusta. Mutta jotenkin ne ovat kuitenkin enempi rukkasen oloiset, joten usko onnistumiseen ei ole huipussaan... Noh, enköjän mä ole lauantaina tikkujen kimpussa toteamassa, että kp ykköstä odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tuesta <3

Sahris, ehkä ei olekaan huono ajatus kokeilla toisella gynellä. Katsastamassa toinenkin mielipide?

Tässä jo vähän harmitellaan, että kun olisi tiedetty aiemmin, niin tämä kierto olisi ollut täydellinen hoidoille. Maaliskuuta ei voi ajatellakaan, molemmilla ihan liikaa sovittuja työjuttuja, ehkäpä sitten sitä seuraavassa kierrossa. Eli eiköhän ensijärkytyksestä olla jo toivuttu.
 
Kuinka moni meistä onkaan jossain hoidoissa? En ole pysynyt oikein kartalla, ja olen kuvitellut, että suurin osa luomuilee, mutta nyt huomaan, että meitä hoitolaisiakin on. Eli tässä minun tiedot:

Hedelmiina:
2 inseminaatiota > negat
1 IVF/ICSI > testipäivä 14.2.
 
Sahris, tavallaan komppaan gyneäsi. Voihan se olla, että alkioissa on jotain vikaa, kun eivät tartu ja sittenhän on parempi näin (tosin tässä tapauksessa vois olla ilmestymättä haamuina tikkuun), MUTTA voiko hän olla varma, että kyse on nimenomaan alkion "viallisuudesta"? Jos kyse onkin limakalvon heikkoudesta, niin silloin esim. just Lugesteron voisi auttaa. Sitähän syötäis / ujuteltais emättimeen vuodon alkuun tai parhaassa tapauksessa rv 9-11 (??) asti tukemaan alkuraskautta. En kuitenkaan jaksa uskoa, että se väistämätöntä keskenmenoa estäisi ts. että se viallista alkiota loputtomiin tukisi. Toki olisi se riski, että viiva pysyisi tikussa hieman pidempään, mutta parhaassa tapauksessa Luget voisivat tukea ihan elinkelpoisen alkion kiinnittymistä?????

Mä ehkä sinuna kysyisin "second opinionin" toiselta gyneltä.

Tää on ihan omaa mutua, itse mietin näitä kun käytin pari kiertoa Lugeja itsekin.

Paljon täällä olis muutakin kommentoitavaa, mutta ehkä mä avaan suuni vain silloin kun on oikeasti jotain asiaa - vieraileva tähti kun olen :)

Tsemppiä!!!!

Jopo rv 31+1
 
Viimeksi muokattu:
Sori oma napa. Mutta mä olen kummissani. Nyt olisi niiku dpo4 jos limat ja kivut osui silloin alkuvk kohdalleen. Jos taas se kumma lima kp9-10 enteili ovista niin nyt olis kai sit dpo12-13 tjsp.
Eilen tein pikku pissasta päivllä ovisestin. Se oli tumma kuin kontrolli. Mun omituisuudet jatkuu. Lämmöt aamusta melkein 37. Tosin olen vähän nuhassakin. Ikenet niin kipeet kuin olis jyrsiny paketin hapankorppuja. Ovistestissä yhä vain tummempi viiva..
Mitäs jos se alkuviikon kipuilu ja särky ja pieni tuhru olikin kiinnittymistä*..entä jos se ovis oli kuin olikin silloin kp 10 tjsp.. Ei hemmetti. Vai miks toi testi on tumma. R.testejä mulla ei oo (!!)
Mulla meinaa iskeä paniikki. Kuten sanottua plussan jälkeen alkaisi vielä suurempi paniikki. Mä kannan geenivirhettä jonka takia tsäänssit saada elävä vauva on hyvin pieni. Hoidolla me ollan siis saatu kaksi kotiin mutta liian monta on menetetty melkein puolessa välissä raskautta. Toisaalta nyt on kumman hyvä fiilis.. Mä en tajua mistään mitään :O
 
Tammityttö, mä en toki toisten kroppia tunne, mutta mä tulkitsisin sulla olevan nyt ovis käsillä - sitähän nuo testitkin tukisi? Ja jos jos kp on vasta 12-13 (sitä varmaan tarkoitit, dpo 12-13 ei vissiin millään laskukaavalla voi olla?) niin sekin olis ovisplussalle ihan oivallinen ajankohta. Ovis ja kiinnittyminen ei millään ole voinut olla samaan aikaan, joten olisko sun limailut ja kivut alkuviikosta olleet oviksen enteilyä ja nyt se sitten vihdoin on? Kyllä mulla kivut ja limat kesti aina monta päivää ja aloitinkin ovistikuttelun vasta ekojen limojen jälkeen.
 
Eiku mulla on kp23. Ovisliman näköstä tuli kp 9 ja sit toisen kerran tuolloin kp19.. Mut voi toki olla oviskin koska imetän jne..

täSSÄ kuva aamun testistä. Rfsu kokeneemmat voi tulkita :D
20150206 084255

Muoks ja joo tiiän toki ettei nyt voi näkyy mitään jos ovis oli vasta kp19 :) eihän mitään olis edes kiinni vielä :)
 
Viimeksi muokattu:
Zandille pahoittelut, onpa kurjaa! :hug: Mutta niin kuin Sahris sanoi, et ole vielä ikäloppu, joten teillä on vielä aikaa vaikka mihin. Toivottavasti jollain keinolla saisitte sen nyytin. Käytkö muuten siellä Väestöliiton klinikalla? Ja sillä lääkärillä, josta oli puhetta? Jos on sama lääkäri, on selvästi eroa hänen suhtautumisessaan, kun on ikää hieman vähemmän. :D Mulle melkein 42-vuotiaalle ei mitenkään hirveästi toivoa antanut, vaikka meilläkin oli kaikki arvot ja liikkuvuudet loistavalla tasolla. Mutta näinhän se on. 40-vuotias raskautuu tilastollisesti huomattavasti helpommin kuin melkein 42-vuotias (tämä oli siis reilu vuosi sitten). Ja nyt 43-vuotiaana mahdollisuudet ovat häviävän pienet. :'( Olihan mulla toki yksi raskaus 42-vuotiaana, mutta sehän ei RV 6+2 pidemmälle kantanut. :( Mutta ehkä tuo IVF voisi olla teille vaihtoehto? Tehdäänkö se aukiolotutkimus vielä uudestaan (jos olikin kyse jostain "krampista") vai oliko se nyt siinä?

Sahrikselle tsemppiä, on se nyt kurjaa, jos tuolla tavalla saa ensin toivoa ja sitten tikku kuitenkin haalistuu. :( Mä komppaan myös Jopoa, käy hankkimassa second opinion. Uskon myös, ettei viallinen alkio kuitenkaan kovin pitkään pysy matkassa, vaikka raskautta tukisikin. Toisaalta onko se sitten kuitenkin kurjempaa, jos luulee olevansa onnellisesti raskaana monta viikkoa ja sitten tulee kuitenkin keskenmeno? En tiedä. Kunpa vain tietäisi johtuvatko nämä haamut viallisesta alkiosta, jolloin varhainen ja sitten häviävä haamu on se parempi vaihtoehto, vai jostain muusta (limakalvot tms), jolloin raskautta olisi syytä tukea. Mutta sinuna kävisin kyllä jutskaamassa asiasta jonkun toisenkin lääkärin kanssa. Kai sun pitää kuitenkin ensin odottaa tuleeko se KP 1 oikeasti. Jospa kuitenkin... :) Jopokin on muuten jo ihanan pitkällä. Nopeasti se aika menee, tuntuu että justhan se sun plussauutinen oli täällä. :)

Tammitytöllä on kyllä selkeä plussa tuossa ovistestissä, samoja testejä käytän itsekin. Sinuna tekisin kyllä r-testin seuraavaksi. :)

Mites Minttu, huhuu?! KP:t paukkuu. :popcorn:

Hedelmiina kyseli ketkä ovat hoidoissa. Meillä mennään luomuna. Syksyllä 2013 ja uudestaan noin vuosi sitten kävimme tutkimuksissa ja kaikki oli hyvin, joten meille suositeltiin yrittämään vielä luomusti (on jo yksi lapsi, mikä kai jossain määrin parantaa mahdollisuuksia). Viime maaliskuussa sitten tosiaan tärppäsi, mutta se meni kesken. Kesällä oli pari kiertoa taukoa koko hommasta, mutta nyt on yritys ollut päällä täysillä viime loppukesästä. Ei tulosta. :headwall: Välillä harkitsen että pitäisikö kuitenkin kokeilla hoitoja, sillä raskautumismahdollisuus on kai kuitenkin hieman isompi IVF:llä kuin luomuna, mutta se on kuitenkin niin pieni, etten oikein viitsisi laittaa 3000+ € projektiin, joka todennäköisesti ei kuitenkaan onnistuisi. : / Jos tulisi lottovoitto, menisin varmasti hoitoihin, mutta ilman sitä taitaa kyllä olla niin että luomuna jatketaan. Luulen että miehenikään ei suostuisi laittamaan niin paljon rahaa niin epävarmaan projektiin.

Tyydelillä alkaa myös olla jännät ajat edessä. Jospa oliskin tärpännyt!? :)

Omaa napaa: ei raportoitavaa. Ovis taisi olla alkuviikosta, nyt varmaan DPO 4 ja KP 15/27-30 eli aika aikainen ovis taisi olla. Kuningatarhyytelö jäi tässä kierrossa pois, kun en ensin muistanut ostaa ja sitten päätin olla ostamatta, kun ei siitä mitään hyötyä ole ollut tähänkään mennessä. Macat loppuivat tällä viikolla enkä tiedä viitsinkö niitäkään enää syödä, why bother... Greippimehua sen sijaan juon joka päivä, ihan siksi että olen totaalisen rakastunut siihen. Sitä pitäisi kai juoda ovikseen asti, mutta voiko siitä olla haittaa että juo koko kierron?! Multa on joka tapauksessa mennyt usko näihin poppakonsteihin. Vanha mikä vanha, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Taitaa olla aivan sama mitä suuhuni laitan. : /

Mutta hei, nyt on perjantai, mikä on aivan loistavaa. :) Mukavaa viikonloppua kaikille, plussatuulista sellaista, ja Hedelmiinalle, Ninnuskalle ja myös Sahrikselle tarrasukkia ja pystypeukkuja!
 
Nyt Tammityttö vaan raskaustestiä ostamaan. Hopi hopi!

Joo, aika lierii ja minä paisun. Plussasin 1.8. joten onhan siitä jo pieni ikuisuus, mutta kyllä sitä toki välillä ihmettelee itsekin näitä lukuja...ei enää montaa viikkoa!
 
Hyvä kun Jopo73 tuossa selvensi, että siis limakalvoihinhan noilla Lugeilla koitetaan vaikuttaa eli tuetaan tavallaan sitä solun/alkion elinympäristöä. Mulla esim. luonnostaan on melko ohuet limakalvot, ohuellakin voi onnistua, mutta ei niin helposti. Hoidoissakin ne tutkii kovasti aina sitä limakalvoa, että onko se "kauniin" kerroksellinen ja tarpeeksi paksu, ja hoitokierros voi siirtyäkin ellei ole. Noi klinikoiden lääkärit, jotka ovat oikein erikoistuneet alaan tietävät usein specifimmin asioista kuin ns. tavalliset gynet.

Kerroinkin aikaisemmin täällä, mutta kun mentiin ihan perushedelmällisyyskatsaukseen klinikalle (verikokeet, miehen spermanäyte, naisen munasarjojen ultraus), tuli puskan takaa yllätyksenä, että miehellä oli ongelmaa, jota ei todella arvattu ennakolta. Minun ennakolta tiedetyt ongelmat oli lopulta vähäisemmät (tai siis lääkkeillä hoidettavat), kun taas miehen ongelma (vaikka ei sekään kovin iso) oli sellainen, että todella piti aloittaa järeämmät hoidot, eli meille tuo katsaus oli kyllä ratkaisevan tärkeä, ettei tuhlattu aikaa tässä iässä. Toisaalta ei minunkaan lääkehommat olisi varmastikaan noin sujuvasti mennyt tavallisella gynellä.

No nämä on näitä...me päätettiin toimia nopeasti, koska ollaan nelikymppisiä eikä kummallakaan ole ainuttakaan lasta, joten pelko ajan loppumisesta on todella suuri.
 
Viimeksi muokattu:
Sahramiini. Halaus. Sehän tässä on että iän mukana ne solut n huonoja enenevässä määrin vaikka kummassakaan ei liiemmin vikaa olis. Mut yritetään jaksaa toivoa!!

Jopolle kaikkea hyvää loppumetreille!!

Hedelmina. Sama juttu. Meilläkin moni ongelma paljastu ihan puskista. Ja toisaalta ku kaikki liittyy kaikkee niin esim vaikka pelkkä lugetuki ei auta jos koko muu kuvio on reisillä. Eli esim huono munasolu, huono ovis, huono limakalvo jne. Mut toki onneks suurimmalla osalla riittää pieni avustus :)

On: mistä mä tiiän onks tää ovis vai mikä plus. Häh ja kääk. Mä en pääse kaupoille hakee tesejä ja tänää olis illalla ainoa hetki lemmelle ennenku taas on työeste jne :(. Ei muuten suuri ongelma mut itsellä niin kipee olo et mieluummin nukkuis :D. Haha...typerät ongelmat... Yritin kokeilla kohdun suuta mut se on tuolla huisissa asti enkä nyt osaa sanoo onks pehmee vai mitä. Nyt, vaikka olen lugejakin tunkenut kymmeniä, en osaa yks kaks sanoa miltä se raskaana tuntui :O. Muistan vaan et se jotenkin vaihteli silloinkin. ...
Muok ehkä tää ob sit ovis! ? Valkkaria tulee paljo vaikka se ei oo limamaista vaan muuten märkää ja osin kirkasta osin kosteusvoidemaista!? Ehkä nää kohollaan olevat lämmöt selittyy sit vain tällä taudin alulla..
mites muut piinakamut!?
 
Viimeksi muokattu:
Heido! Täällä on ihkun aktiivista keskustelua :)

Nyt vaan omaa napaa, kun oon puhelimen varassa. Olin tänään ultrassa ja aukkarissa, vähänkö jännitin etukäteen. Just luin siinä Zandin päivityksen ja sit jotain turhaa kipukeskusteluketjua aukkariin liittyen (turhaa siis siksi ettei tietty sais lukea!!). No mutta, hyvin meni ja periaatteessa ei sattunut ollenkaan. Vähän tuntui, niinku menkkakipuja. Kaikki oli hyvin! Ihan normaalisti. Myös miehen sperma on oikein jees. Mutta ääh, johtofolli oli jo 19mm näin kp9! Paniikki! Nimittäin miestä en näe ku su-iltana, eikä olla viel talletettu mitään, kun just eilen oli spermanäytteen jättö. No, hädissäni pyysin ovistestiä klinikalta, löytyi just yks ;) Pissin sen - eikä muuta ku haamu. Ehkä täs on vielä toivoa. Lääkäri sanoi et ehkä mulla vaan kasvaa suuriksi. Toivotaan!! Mut hitsi ku harmittaa... Minkäs miehen mä tähän hätään nappaisin, käviskö joku naapuri... No ei auta. Mies on vielä hetken töissä, ennenku lähtee reissuun, mietin jo iskua sen työpaikan invavessaan (yhdessä lääkärin kaa mietittiin, hirveästi huvitti... Mieslääkärin ;)), mutta tylsä mies torppasi idean alkuunsa. Olis tässä nyt jotain keinoja voinut olla, mut ei hänen mielestään. Jos testi olis ollut plussa, niin en tiiä mitä oisin tehnyt. Menny väkisin sinne työpaikalle...

No joo mut katellaan, meneekö tää kierto nyt ohi. Esteitä ei iän lisäksi ole, mikä on tavallaan harmi, kun ei voi tehdä paljon mitään. Sain reseptin letroihin, ehkä niitä sit ens kierrossa, täytyy harkita.

Kyl on jänniä tilanteita monilla meneillään! Ja osalla kurjia, paljon myötätuntoa!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hedelmiina
Tulossa ensi viikolla:

Lääkäri: - Seuraava potilas. Kuinka voin auttaa?

Minä: - Minä oon koko Suomen nettikansalle säännöllisesti raportoinu minun limiksistä ja oviksista. Minun vanhat opet ja rippipapitkin voi klikkaamalla selvittää kumpi tissi on kipeä, tuliko ukolta ja kuinka nopeita kavereita, ja mitä ja minkäväristä minusta milloinkin valuu. Kiinnostuneimmat tietää monelta käyn aamupissalla ja seuraa minun hormonitasoja.

Lääkäri: - Niin?

Minä: - No nyt sieltä bittiavaruudesta tuli komento, että minun pitäis loikata hoitopöydälle, tempaista hame korviin ja esitellä ne limikseni ja ovikseni karvoineen nahkoineen jollekin ihan livenä. Tässä minä olen!

Rakkaat ystävät, kysymys kuuluu: Varaanko minä sen ajan gynekologille vai psykiatrille?
 
  • Tykkää
Reactions: Tyydeli
Jopo, alan kuulostaa ihan sekopäiseltä :D

Jonkun sortin verta tulee, eli kp 1. Jep.

Viimeksi kun kävin gynellä kp 11 (ovis 14-15), limis oli 9 mm, kaksi follia 13 mm, molemmat munasarjat aktiiviset. Olen hoikka, terveelliset elämäntavat, monivitsku ja foolit käytössä. Ottaa päähän kun keskimäärin joka 3.-4. kierto yrittää jotain, mutta ei sit kuitenkaan. Tilaan sen gynen nyt vajaan parin viikon päähän. Jotain lugeja vielä voisin kokeilla, mutta mies ei halua mihinkään hoitoihin lähteä eikä niistä ole oikeastaan puhuttukaan.
 
Sitähän mä sanoin (että alat kuulostaa sekopäiseltä)! Hehe...

Mekään ei oltais varmaan järeämpiin toimiin ryhdytty, mutta Lugeja kokeilin 2 kierrossa. Pitivät tuhrun poissa, ei sillai valittamista. Oli kuitenkin melko tahmaista hommaa, eikä niiden aloittamisen jälkeen (dpo 3) paljon tehnyt mieli seksiä harrastaa, kun 3 x päivässä pisti palleron sulamaan sisälleen. Harkitsin 3. mahdollisessa Luge-kierrossa ottavani tabut suun kautta, mutta päädyin sitten jättämään ne kokonaan pois. Ja raskauduin. En sitten tiedä, olisko niistä 2 Luge-kierrosta ollut kuitenkin jotain hyötyä?
 
Tammityttö, parhaalla tahdolla (ja sitähän löytyy) mä voin nähdä tuossa toisen viivan kohdalla JOTAIN. Tuo on vissiin se Apteekin oma? Nehän on tosi tiukkoja testejä...kandee ostaa esim. Pregcheck tms. testejä, jotka on EDULLISIA, joita saa S-marketista ja joihin voi pissiä vapautuneesti pitkin päivää :)
 

Yhteistyössä