40+ so what wol.13

Maariaa Tuosta DHEA:sta en ole kuullutkaan aiemmin, näyttiäsi olevan jonkinlainen nuoruus/äitihormoni? Miten se vaikuttaa raskautumiseen? Tietääkö joku muu =)

Mie syön foolihappoa ja omegaa tällä hetkellä. Greippimehu ja punaviini huhuilevat takaraivolla, mutta mukana ne eivät vielä ole... Tää on niiiiiin tätä minun "tjottailua" :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Hei vaan ihunaiset :wave:

oliivitar kyllähän täällä on tänää jo ensimmäinen testi tehty ja tyylipuhdas nega tuli :ashamed: mutta nythän on mulla vasta dpo8 menossa joten ei välttämättä vielä näy mitään, viikonverran vielä piinailua ennenkuin tätin pitäis kurvailla kylään.
Mä oon kanssa sellai hätähousu näiden testien kanssa :LOL: en millään malta odottaa kunnolla ennenkuin testaan =) mutta katotaa nyt kuinka tän muijan käy.

Mukavaa lauantaita kaikille ja plussa puhuhureita kovasti :whistle::heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Hei ja hyvvee Lauantaita kaikille :)

Ihanata kun on viikandi :) oon niin väsy ollut ja miulla jalat huutaa hoosiannaa töissä kun ostin uudet työkengät ja ei ole oikein mukaituneet viel jaloille niin hankas ja rakkoja :mad: tuli tietenkin. Miulla huomattiin työterveyslekuri että alkava vaivasenluu jalassa ja nyt käyn fysioterapilla että saatas luun kasvu loppuun ja on niin helvatin kipeet kintut kun toisessa jalassa asetovikaa ja lihas jotenkin kiertyy likaa pohkeessa :( kauhee jumppa huppa menossa kotona nuille varpaille ja jaloille :) Huomaa että vanhenee ja kipuja tulloo :p
Täti pitäs kolkutella ovelle Tiistaina/Keskiviikkona ja hieman julii munia ja jalkojakin ylhäältä pakottelee välillä että taitaa täti kurjake TAAS tulla:'( Ainahan sitä toivoo että NYT TÄRPPÄÄÄÄ mutta yhtä uskottavasti tippuu perseelleen ja aina yhtä kipeetä käy :(
Äippä-73 Yksi nega sinne tänne vaikkakin sekin harmittaa ihan satasella :( Odotat vielä hetken pienen ja sitten testaat taas ja jos sieltä sitten tulis se odotettu viivanen:kiss:
Nyt hetken makaan kun sain itseni ja perheeni syötettyä..ja odotan viertaita tulevaksi.
Muksaa päiväää kaikille ja puhureita:heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Moikka kaikille !
Ja kiitos että otitte mukaan porukkaan ! Dhea:n pitäisi parantaa munasolujen laatua, mutta sitä pitää syödä aikakin 3 kk ennen kuin siitä on tehoa. Tilasin jenkeistä sitä ja olen syönyt nyt marraskuusta lähtien sitä 25 mg/pvä.
Hiukset rasvoittuu tosi nopeasti, muuta sivuvaikuista en ole huomannut. Yritän nyt kaikkea, jotta voi sitten itselle sanoa, että kaikkea on kokeiltu...
Harmittaa kyllä tosi kovasti, jos tuo poika jää meidän ainoaksi ja pahasti näyttää:'(
No plussa tuulia tänne :wave: !
t. maariaa
 
Hei kaikille tasapuolisesti! :wave:

Viimeksi yritin pari päivää sitten kirjoitella, mutta kaikki häipyi tuonne jonnekin, joten en jaksanut uudestaan rustailla, jospa nyt vähän sitten...

Eli kukas se tänne on takaisin tullut, Oliivitarhan se täällä huhuilee. Itse olen vannonut, että en kertakaikkiaan enää saa kuumeilla ollenkaan.
Kun muutenkin on jo tämmöstä kuin kuvassa:



Mutta tiedän kuinka "petollista" on tuo pienen vauvan jälkeenkin. Sitä ajattelee, että jos tämän yhden vielä saisi, niin sitten....

Ja kuitenkin toisilla ei ole sitä ensimmäistäkään.

Täällä siis on nyt menossa 34+? jotain, riippuen laskutavasta, joten järkyttävää edes ajatella, että mitäs sitten kun tämä pieni lähitulevaisuudessa syntyy?

Vaikka ei ole käynyt kyllä näin, onneksi, koska entiset raskaudet on tehneet tehtävänsä:



Mutta olis pakko jo saada ajatukset siihen malliin, että pitäis oikeasti ryhtyä ajattelemaan muutakin elämää. Eihän tämä vauvailu ja siihen liittyvät jutut voi enää jatkua, kun ikäkin tulee auttamatta vastaan.

Olen itsekin ylittänyt jo 40-kympin kerhon, mutta onneksi ei näin vielä ole käynyt:



Viimeksi otin neuvolassa puheeksi tuon ehkäisyasian, mutta en halua kierukkaa, koska en jotenkin tykkää, että sisällä on jotain vieraita esineitä, en voi/halua käyttää pillereitä, kondomi jää sitten ainoaksi, kai. Sterilisaatiosta keskusteltiin, mutta se tuntuu niin lopulliselta. Ja se ei sitten lopeta kuukautisten tulemistakaan, joten se "hyöty" olis sitten siinä ettei enää raskaudu. Tai siis sehän se pointti siinä onkin, mutta silti......

Jotenkin ne kuukautiset muistuttaisi kuitenkin oletettavasti olemassa olevasta hedelmällisyydestä, niin kauan kun niitä tulee. Kai se liittyy tuohon naisellisuuden menttämiseen. En tiedä, onhan tässä aikaa miettiä ja kondomeilla pärjää siihen saakka kun asian kanssa pääsee pitemmälle.

Siis jos oletetaan, että seksiä vielä tässä talossa harrastetaan :LOL:
on jäänyt kyllä nyt se asia ihan pimentoon, kun olo on niin paksu ja maha edessä joka paikassa. Ei oikein tunnut seksikkäältä ololta.

En ole liittynyt maaliskuisiin, vaikka sitä ahkerasti luenkin tuolta odotuspuolelta, ja tuolla 40-kymppisten palstalla on todella hiljaista. Maaliskuisissa on jo muutama vauva syntynyt etuajassa, joten pakko kai se on ajatella, että täälläkin joskus sellainen putkahtaa. Jotenkin en ole uskaltanut niin hirvesäti antaa ajatusten kiinnittyä tulevaan pienokaiseen, se on sitä omaa suojeluvaistoa.

Ja minähän näitä vauvoja haluaisin vaikka kuinka, mutta nuo pettymykset ja km:t on niin rankkoja ja niitä tässä ikääntyessä tulee useamminkin, niin jotenkin se hillitsee ehkä vähän tuota tulevaisuuden kuumeilua.

En tiedä pääseekö siitä kuumeilustaan koskaan eroon, toivottavasti, sillä haluaisin saada sisäisen rauhan siinäkin, että tämä olisi nyt viimeinen.

Mutta sehän ei tarkoita sitä, etteikö täällä palstoilla voisi käydä kuulostelemassa ja lukemassa. Mutta kyllähän se kuume tahtoo sitten tarttua...

Hyviä jatkoja kaikille, mitähän kaikille pois jääneille muuten kuuluu, tulkaa joskus heittämään vähän kuulumisianne, olisi niin kivaa kuulla teistä pitkästä aikaan.

T: bugsy ja pikkuruinen 34+
 
  • Tykkää
Reactions: oliivitar
Iltaa :)

tattinen ja kp 1 ja vitututuksen ja harmituksen sekoitus :mad::'(
Noh näin se vaan TAAS on ja muuta ei voi ja kyllähän tuo järki sanoo se vähänenkin mikä piilee päässä että aika epätodennäköistä että koskaan ikinä enään koen sen raskauden huuman ja pienen ihmeen syntyväksi:'(
Sitä luopumisen tuskaa alan pikku hiljaa käymään läpi...
Mutta kaikille ihunaisille toivotan ihanaista iltaa:kiss: ja puhureita puhallan kummallakin keuhkolla hurrrrjan lujaa:heart::heart:
 
Voi tattinen... :( :hug: Toi on maailman paskin fiilis ja toistuessaan vielä paskempi. Ei kun vaan taas uuteen nousuun sit.

Tärvetuloa uusille munkin puolesta vaikka olen itsekin uusi vielä. :)

Mulla lähtee huomenna vika pilsu! Sit vaan odotellaan menkkoja eli kp1:stä ja siitä sit lähtee. Oletettavasti perjantaina. Meinasin että en tee tässä ekassa kuussa ovistestejä vaan säästän ne seuraavaan kuuhun. Saas kattoo pitääkö pyhä lupaus... Monta kertaa olen luvannut itselleni että en tee testiä ennen kuin sinä ja sinä päivänä ja ihan yhtä monta kertaa olen lupaukseni rikkonut... :p Josko tilais jotain halpistestejä ja säästäs noi CB:t seuraavaan kuuhun. Se on kyllä maailman rasittavinta tihrustaa niitä liuskan viivoja kun ei niistä ota erkkikään selvää.

Yks raskautettu kaveri oli meillä yötä perjantaista lauantaihin ja kuunneltiin masua dopplerilla. Vitsi miten ihanaa ja tuli ihan kateus kun ei voi omaa masua kuunnella. Miehen mukaan voin tosin kuunnella - ihan ei ne äänet olis kyl sitä mitä toivois sieltä kuulevansa. Mutta ehkä jossain vaiheessa taas pääsee kokeilemaan sitä värkkiä omaan masukkiin. :)

Hyvää viikon alkua kaikille! Vai vieläkö tässä nyt pitäisi toivotella sunnuntain loppuja kun on rippeet jäljellä... Plussapuhureita myös kaikille. Puuuuuuuhhhh!
 
Maanantai 4.2.2013
Nimi / ikä.......................Kp.................yritysk.

Tepias (42)....................kp?/28............yk7
D-mamma (43)..............kp?/?.............yk?
sarialeksandra (41).....kp30/30.........yk2v
sinivatukka (43)...........kp36/22-32.......yk3
Rominas (42v)..............kp?/26-27.....yk2
anjamarita (44)...........kp11/28-30.....yk1v
Morticia (44)...............kp?/29-35......yk4
äiskä-73 (39)..............kp26/?(33)......yk3
tattinen (42)................kp2/28..........yk28
PippuriPiia-70 (41).....kp?/30...........yk4
Marza (42)...................kp20/30..........yk2v
sarialeksandra (41)....kp22/30...........yk2v
Fiialiia (40+).................kp6/27-30.....yk7
Tintti-Tiivari (42).......kp25/25-27.....yk5
Naapurin tyttö (28)....kp?/29..........yk10v



Piinailupäivät

äiskä-79 (39)......dpo10
 
DHEA-pillereitä kuulkaas minähin popsinut n. 2-3vko:popcorn:..ja en kyllä sen hedelmällisyyden takia;)..pitäisi vaikuttaa ihan yleisesti suotuistasi hormonitoimintaan ja mielialaan.

Minä siirryn uuteen lääkkeseen - pois pistoksista, huhtikuun aikana ja silloin en voi noita SSRI-lääkkehiä enää käyttää..joten joku apu on tälle "pirttihirmullehin" löydyttävä:vampire:..muutkin hormonit, jotka oloistani voisi auttaa, ovat nekin kiellettyjä..kokeilussa siis nyt DHEA:)..ja juurikin tuo 25mg vahvuus miullahin.



Meillä sattui ikävä välikohtaus kotosalla..vanhempi koira vahti ilmeisesti luutaan ja näykkäisi poikasta kädestä:(
..poikanen siis ihan nätisti tykkäsi koirasta, silitti koiraa ja ihmetteli kyllä koiran murinaa(luu ei ollut siinä ihan vierellä)
Tämän jälkeen komensin koiraa kovasti ja yritin ottaa pois pöydän alta, jonne meni luimimaan..silloin nappasi minuahin kädestä hieman:O..on siis aivan uskomatonta..koska tuo koiramme on ollut niin lempeä ja ihmisrakas AINA.


Olen kyllä huomannut jonkinasteista stressaantumista tuon pienemmän koiran takia tässä isommassa - aina roikkuu korvissa(puree) ja toinen ei osaa puolustautua, uikkaa vaan surkeana..turvaa kyllä hakee monasti minusta/miehestäni jos menee ihan överiksi tuolla pienemmällä se riehuminen - ja puutunhan minähin jo silloin siihen.

Koira oli tosi surkeana tuon tapauksen jälkeen ja emme sitä huomioineet hetkeen - komensin paikalleen..sitten pyysin tulemaan luo, silittelein ja jutustelin.

Olisiko sitten pitänyt toimia jotenhin muulla tavoin?..en kannata kovin fyysistä kuritysta(esim. selätystä/alistamista)..koira on kumminhin hyvin pehmeä luonteeltaan..

Koskaan ei ole koirieni kera näin käynyt ja nyt poikaseni sanoi hieman pelkäävänsä koiraa jos aikoo esim. silittää..minusta tuo liittyi luun vartioimiseen, niiden kanssa on koirien välillä ollut välillä kovaakin "ärhentelyä"..

Koira ei välttämäti ole edes ihan luun vieressä/lähellä ja jos toinen edes katsoo luun suuntaan, toinen saattaa rajusti murista ja äristä - ei kumpikaan ole koskaan kuitenkaan purrut toista, saatikka ihmistä!

..tämä pienempi tosin ON todella pippurinen ja minua yritti kerran näykkiä(n. 4kk ikäisenä)..painoin maahan kevyesti, pidin siinä hetken..ja kun rauhoittua, pääsi pois..oli sen jälkeen, kuin ei mitään - normaali touhukas pentu.
 
mur-mur kuulostaa tosi ikävältä koiran käytös jos näykkää ihmisiä. Meillä on kissoja niin en osaa sen paremmin sanoa mitään siihen että miten olis jälkipyykki pitänyt hoitaa. Kai toi huomiotta jättäminen on ihan hyvä konsti mutta jos käy uudelleen niin ehkä sit pitäis ottaa vähän kovemmin. Aina tietty saa/pitää olla vähän varuillaan lemmikkien ja lasten kanssa kun ei niistä tiedä. Toivottavasti tää oli vaan yks kerta.

Mä oon matkalla keskustaan ja teatteriin. Vapaailta! Jiihaa!!
 
Huomenta!

ja Hei Bugsy !
Miettisinkin tässä, joko sinulla on vaavi hellittelyssä sylissä asti vai vieläkö pieni kasvaa masussa. Viimeisiä viikkoja viedään =) Ihanaa :heart:
Tiedätkö kumpainen on tulossa?
Juu.. tännehän minä tieni taas löysin. Taitaa tuo vauvakuumeilu olla kroonista. Ja miehelläni akuuttia :LOL: Luonnollistahan se alkaa olemaan, että meillä möhkii aina pieni pahvipöksy. Aloittelin tosin jo surutyötä Pienimmäisen kanssa, jotta hän viimeiseksi jää, mutta kuten mieheni sanoikin: mitä sitä enää estelemään. Ja voihan se olla, että perheemme on tässä ja nyt, mutta yrittänyttä ei laiteta. Tjottailu ei vain taida olla minun leipälaji :D On kova tarve tarkkailla omaa elimistöään. Nyt mennään muutama kierto tarkkailessa ja etsiessä ovulaatiota. Ja hieman ehkä painiskellessa omien mietteiden kanssa. Mutta meille olisi niin tervetullut vielä yksi pieni
En tiedä pääseekö siitä kuumeilustaan koskaan eroon, toivottavasti, sillä haluaisin saada sisäisen rauhan siinäkin, että tämä olisi nyt viimeinen
Tämä kertoo niin myös minusta. Odotan, että minulle riittää iloitseminen muiden plussista, raskauksista, vauvan tuoksusta ja kehityksen seuraamisesta.... mutta nyt tämä tahtoo sen vielä kokea sen itse.... Tunne on valtaisen ihana ja rauhallinen, ehkä hieman kuohahteleva :)

Tattinen Voi surku :'( Seuraavaan kiertoon paljon plussapölyä

Sirppuliini Tänään on ensimmäien päivä ilman pilsuja =) Onnekasta "lupausta" olla testaamatta :D ja Hedelmällistä kiertoa!

Mur-mur ikävää tuollainen näykkiminen. Teillä siellä Vanhempi koirista taitaa yrittää näyttää kaapin paikkaa ja järjestää perhekuvioita uusiksi. Olen tyttöni kanssa seuraillut jonnin verran noita tv:n koiran kasvatusohjelmia ja siellä koulutetaan jos jonkilaisia käyttäytymisongelmia. Ja itse pidän siitä,että käytetään "pehmeitä" metodeja. Palkitsemista ja tilanteesta poisviemistä. Meän koiruli alkaa olemaan 1,5 vuotias ja taitaa olla jonkinsortin murrosikä päällä. Ei laisinkaan lotkauta korvaa lasten komennoille, vain jos minä tai mieheni käskyttää niin totellaan, jos ollaan sillä tuulella. Ja kyllä rakastaa vauhkoontumista ja leikkimistä, mutta välistä raisut otteet. Käytännössä tällä hetkellä otan koirulin aina pois leikistä/tilanteesta ja osoitan ettei se ole hyväksyttävää. Ossaahan tuo jo mörröttääkin. Toivottavasti löydätte keinoja koiran koulutukseen ja poikasi haluaa osallistua siihen :heart:

Ai niin! Ovistikkuun alkaa piirtymään viivaa, hailukkaa ja eiköhän tuo könsikäs lähtenyt komennukselle.. Tulee vasta viikonlopuksi... siis mies ja toivottavasti myös Oili

Oliko muuten rapistelijoita ketään missään milloin?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: bugsy ja äiskä-73
Voi tattinen :hug: kovasti tsemppiä uuteen kiertoon =)

mur-mur harmillista että koirasi käyttäytyy noin, en oikeen kanssa osaa neuvoa asiaan antaa, kanattaa varmaan olla jonkin aikaa varuillaan sen kanssa ja seurata miten jatkossa käyttäytyy.

oliivitar täällä kanssa on yks pöhkö testailija :whistle: vaikka kuinka ajattelee että testit saa olla kaapissa ja sit vasta testaan ku menkkoja ei ala kuuluu... mutta mutta niin ne poltellee että päivittäin on tullu yks tehtyy, niinku tänäänkin ja negaa näyttää no eiköhän sitä jo vois ruveta tätiä ootteleen kylää pikkuhiljaa ja valmistautumaan uuteen kiertoon josta tulee taas pitkää odotusta/ testailua :popcorn:
mutta näinhän se menee kun on hirmuinen vauvakuume päällä :p

Tsemppiä kaikille ja kovasti plussapuhureita phuuuu :wave::heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Oliivitar en tiedä tulokkaasta sukupuolta, olen aina jättänyt tuon yllätyksen ihan loppuun saakka.

Jospa oikeasti osaisi ajatella, että seuraavat vauvat on lastenlapsia, mutta eihän se ole sitten enää ikioma vauva, voi tuota vauvan tuoksua ja pikkuruisia varpaita ja käsiä ja............

Siis oikeasti olisiko krooniseen vauvakuumeeseen mitään lääkitystä.
Niin mullakin kävi, että viimeksi piti olla ihan, ihan , ihan varmasti viimeinen, mutta kappas vaan, tässä sitä ollaan ja ens kuun lopulla viimeistään pitäisi pikkuisen olla jo tässä sylissä. Eilen alkoi tuntumaan niitä "ihania" puukkovihlaisuja tuolla alaosastolla. Aina tässä kohdin muistuu mieleen nämä raskauden "ihanat" puolet. Mutta muuten on kyllä ollut paljon helpompaa kuin viime raskaus. Toivottavasti synnytys olisi nyt helpompi kuin viimeksi, kun ei silloin mennyt oikein putkeen. Mutta jos sitä vihdoin tällä kerralla osaisi olla todellakin niin tiukkana, että todellakin saisi kivunlievitystä ajoissa. Sehän tällä "synnytyshistorialla" on negatiivinen puoli, että ilmeisesti kuvitellaan synnytyksen muuttuvan kerta kerralta kivuttomammksi, tai joka kerran nopeutuvammaksi kivunlievityksen kustannuksella.

No nämä asiat ehtii taas pääkopassa miettiä moneen kertaan, ainakin yövalvomisten aikana, joita taas on tullut, kuten muissakin raskauksissa, herään yöllä ja pyörin tunnin pari hereillä.

Mutta kuitenkin, ihana päivä tänään ja aurinko paistaa ja kevät tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur*
Huomenta!

ja Hei Bugsy !
Miettisinkin tässä, joko sinulla on vaavi hellittelyssä sylissä asti vai vieläkö pieni kasvaa masussa. Viimeisiä viikkoja viedään =) Ihanaa :heart:
Tiedätkö kumpainen on tulossa?
Juu.. tännehän minä tieni taas löysin. Taitaa tuo vauvakuumeilu olla kroonista. Ja miehelläni akuuttia :LOL: Luonnollistahan se alkaa olemaan, että meillä möhkii aina pieni pahvipöksy. Aloittelin tosin jo surutyötä Pienimmäisen kanssa, jotta hän viimeiseksi jää, mutta kuten mieheni sanoikin: mitä sitä enää estelemään. Ja voihan se olla, että perheemme on tässä ja nyt, mutta yrittänyttä ei laiteta. Tjottailu ei vain taida olla minun leipälaji :D On kova tarve tarkkailla omaa elimistöään. Nyt mennään muutama kierto tarkkailessa ja etsiessä ovulaatiota. Ja hieman ehkä painiskellessa omien mietteiden kanssa. Mutta meille olisi niin tervetullut vielä yksi pieni
Tämä kertoo niin myös minusta. Odotan, että minulle riittää iloitseminen muiden plussista, raskauksista, vauvan tuoksusta ja kehityksen seuraamisesta.... mutta nyt tämä tahtoo sen vielä kokea sen itse.... Tunne on valtaisen ihana ja rauhallinen, ehkä hieman kuohahteleva :)

Tattinen Voi surku :'( Seuraavaan kiertoon paljon plussapölyä

Sirppuliini Tänään on ensimmäien päivä ilman pilsuja =) Onnekasta "lupausta" olla testaamatta :D ja Hedelmällistä kiertoa!

Mur-mur ikävää tuollainen näykkiminen. Teillä siellä Vanhempi koirista taitaa yrittää näyttää kaapin paikkaa ja järjestää perhekuvioita uusiksi. Olen tyttöni kanssa seuraillut jonnin verran noita tv:n koiran kasvatusohjelmia ja siellä koulutetaan jos jonkilaisia käyttäytymisongelmia. Ja itse pidän siitä,että käytetään "pehmeitä" metodeja. Palkitsemista ja tilanteesta poisviemistä. Meän koiruli alkaa olemaan 1,5 vuotias ja taitaa olla jonkinsortin murrosikä päällä. Ei laisinkaan lotkauta korvaa lasten komennoille, vain jos minä tai mieheni käskyttää niin totellaan, jos ollaan sillä tuulella. Ja kyllä rakastaa vauhkoontumista ja leikkimistä, mutta välistä raisut otteet. Käytännössä tällä hetkellä otan koirulin aina pois leikistä/tilanteesta ja osoitan ettei se ole hyväksyttävää. Ossaahan tuo jo mörröttääkin. Toivottavasti löydätte keinoja koiran koulutukseen ja poikasi haluaa osallistua siihen :heart:

Ai niin! Ovistikkuun alkaa piirtymään viivaa, hailukkaa ja eiköhän tuo könsikäs lähtenyt komennukselle.. Tulee vasta viikonlopuksi... siis mies ja toivottavasti myös Oili

Oliko muuten rapistelijoita ketään missään milloin?
Meidän vanhempi - Salli koiranen, täyttää 1.8v on hyvin pehmeä ja rauhallinen - hellyydenkipeä koiruli(huomattavissa oli kumminhin sitä "murkkuikää" ennen Sylvin tuloa - valikoivaa kuuloa)ollut tällainen ihan pienestä saakka..
Asiaa rätnäiltyäni tulin siihen tulokseen, että tuo luun vahtiminen laukaisi koiralla tuon ärhentelyn/näykkäisemisen.

En kuitenkaan luottoa ole koiraani menettänyt:)..osaan vain hieman olla nyt silmät seljässäkin, seurailen korien tohuja enempi - ja juurikin tuota ruuan vahtimista, esiintyykö miten kovin.

Eilen Salli Sylville murahti kun luu lattialla ja sylvi oli ohi menossa(tai ehkä sitä ottamaan?)..komensin ja otin luun syrjään..tätä sattuu silloin, jos luita enää vain 1 kpl lattialla.

Joskus ruokakupilla(syövät aivan vieretysten)on taasen tämä nuorimmainen(6kk)saattanut ahneena mennä Sallin kupille, hieman äristen..ja Salli väistynyt pois, ei ala vartioimaan kuppiaan..

..siksi niin kummissani tilanteesta olinkin.
Koira on jotenhin vaisumpi ollut kun tuolla pienemmällä niin raisut leikit välistä..yleensä kumminhin sovussa leikkivät..Sylvi nuolee usein Sallin korvaset ja Salli vuorostaan Sylvin pepun - työnjako selkeästi.:D

..niin..ja poikanen ei kumminkaan nyt pelkää Sallia(vaikk eilen niin sanoi)leikkinyt tänäänhin pitkät tovit koiran kera:heart:

Laitteli mm. aurinkolaisit Sallin silmille ja otti kamerakännykällään kuvia;)..koira ihan rauhallisesti nökötti tuolissaan, lapsi aina kehui Sallia kovasti ja silitteli koiraa.
..opastin kyllä poikasta, että jos Salli yhtään murisee varoittavasti, väistyy hän takavasemmalle ja ilmoittaa minulle tai Isälleen.

..ja kiusata ei missään nimessä saa, eikä mennä häiritsemään ruokailua, tai kun syö esim. luutaan.
Lapsi kyllä tietää nämä säännöt hyvin ja niitä on noudattanutkin 99%


Onnekasta oviksen bongailua siulle ja sitä ihanaa tulosta siitä n. 14vrk:n päästä:heart:
 
Oliivitar en tiedä tulokkaasta sukupuolta, olen aina jättänyt tuon yllätyksen ihan loppuun saakka.

Jospa oikeasti osaisi ajatella, että seuraavat vauvat on lastenlapsia, mutta eihän se ole sitten enää ikioma vauva, voi tuota vauvan tuoksua ja pikkuruisia varpaita ja käsiä ja............

Siis oikeasti olisiko krooniseen vauvakuumeeseen mitään lääkitystä.
Niin mullakin kävi, että viimeksi piti olla ihan, ihan , ihan varmasti viimeinen, mutta kappas vaan, tässä sitä ollaan ja ens kuun lopulla viimeistään pitäisi pikkuisen olla jo tässä sylissä. Eilen alkoi tuntumaan niitä "ihania" puukkovihlaisuja tuolla alaosastolla. Aina tässä kohdin muistuu mieleen nämä raskauden "ihanat" puolet. Mutta muuten on kyllä ollut paljon helpompaa kuin viime raskaus. Toivottavasti synnytys olisi nyt helpompi kuin viimeksi, kun ei silloin mennyt oikein putkeen. Mutta jos sitä vihdoin tällä kerralla osaisi olla todellakin niin tiukkana, että todellakin saisi kivunlievitystä ajoissa. Sehän tällä "synnytyshistorialla" on negatiivinen puoli, että ilmeisesti kuvitellaan synnytyksen muuttuvan kerta kerralta kivuttomammksi, tai joka kerran nopeutuvammaksi kivunlievityksen kustannuksella.

No nämä asiat ehtii taas pääkopassa miettiä moneen kertaan, ainakin yövalvomisten aikana, joita taas on tullut, kuten muissakin raskauksissa, herään yöllä ja pyörin tunnin pari hereillä.

Mutta kuitenkin, ihana päivä tänään ja aurinko paistaa ja kevät tulee.
Hah haaaa tuo sarjis!..:LOL:
 
Tattinen :( Toivotaan parempaa onnea ens kerralla. Meistä varmaan jokainen tietää, miltä pettymys tuntuu!!!

Äiskä-73 Pidän sulle yhä peukkuja :wave:

Mulla on kierto nyt vaiheessa, että edellisistä kuukautisista 28 päivää - se on se mun ennen ollut normi kierto (itseasiassa 27) ja nykyään se pyörii 26-29 päivien tienoilla. Testejä en oo enää edes ostanut, koska olen pettynyt niin monet kerrat niihin negoihin ja tuumin samaa, ett testaan VASTA sitten, jos kuukautiset on OIKEASTI myöhässä! Nyt on ne päivät, ku vaan odottaa niitä kuukautisia alkavaksi, ja mahakin tuntuu jotenkin TYHJÄLTÄ - tunne, ettei siellä mikään 'idä'. No eniveis, näin toissa yönä unta, että meille ilmesty poikavauva (minusta se ei kyllä tullut) ja mua HÄVETTI mennä ostaan vaippoja. Jotenki on vissiin joku ikäkriisiki, tuntee ittensä satavuotiaaksi, ja miettii onko oikeutettua enää haluta vauvoja, ku vois olla vaikka mummo itekin...? :confused:
Viime vkolla olo oli flunssainen ja vatsa oli sekaisin, ja lauantaina olin sikaväsynyt ja sikavihainen.... :vampire: Että jos ois raskaana, niitä voisin kai kuvailla raskautumisoireiksi, mutta ihan samalta musta tuntuu nytkin kuin tavallisestikin ennen kuukautisia. Itse asiassa alavatsaa alkoi vihloa juuri siten, että eiköhän ne kuukautiset mullakin kohta puoliin ala... Oikeastaan ois kiva skipata nämä päivät - pahimmat päivät ODOTTAA, että milloin ne kuukautiset tulevat... :mad:

Mutta palatakseni tuohon mummo-aiheeseen, että onhan ihmisten elinikäkin kohonnut, samoin kuin ensisynnyttäjien ikäkin, joten why not... ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Viime vkolla olo oli flunssainen ja vatsa oli sekaisin, ja lauantaina olin sikaväsynyt ja sikavihainen.... :vampire: Että jos ois raskaana, niitä voisin kai kuvailla raskautumisoireiksi, mutta ihan samalta musta tuntuu nytkin kuin tavallisestikin ennen kuukautisia. Itse asiassa alavatsaa alkoi vihloa juuri siten, että eiköhän ne kuukautiset mullakin kohta puoliin ala... Oikeastaan ois kiva skipata nämä päivät - pahimmat päivät ODOTTAA, että milloin ne kuukautiset tulevat... :mad:

Mutta palatakseni tuohon mummo-aiheeseen, että onhan ihmisten elinikäkin kohonnut, samoin kuin ensisynnyttäjien ikäkin, joten why not... ;)
LAINATEN TEPIAKSEN TEKSTIÄ...






Tepias täällä kanssa ollut viimeviikolla samanmoisia tuntemuksia kuin sulla, nyt sit ollut eilen ja tänään hirmuinen väsymys päällä, tänään myös taas flunssanen olo :snotty: no tulihan se testi aamulla taas tehtyy ja nega. Nyt sit ootellaan vaan noita menkkoja alkavaks viikonloppuun mennessä.
Tepias ei se haittaa vaikka voitas olla jo mummoja ja kuitenkin halutaan raskautua vielä ja saada sellainen ihana nyytti kainaloon :kiss: ja tosiaan tuo ensisynnyttäjien ikähaarukka on kyllä kohonnut, eli juuri why not... :D
Ei muutakun uuteen yritykseen jos täti kolkuttaa ovelle :hug:

Mukavaa viikonjatkoa kaikki ihunaiset :heart::wave:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tepias
äiskä-73 Mä en ihan oikeesti enää uskalla testailla... Se pettymys on niin karvas, ku viivoja ei ilmesty... Ja nyt alavatsaa vihloo just ku kuukautiset alkais... Eiköhän mullakin viimeistään viikonloppuna ala... : / Eli nyt sit ravaisin vessassa tarkistelemassa onko alkanu vaiko eikö, jos siis oisin normaali minä, mutta senki lopetan heti alkuunsa. Vaikka se polte mennä tarkistelemaan on kova... En anna sen tunteen viedä... Nämä päivät on suorastaan KAUHEITA - odottaa tuloksia, mitä tahansa!!!

Mulla on kans väsyttäny lauantaista lähtien enemmän ja vähemmän ja töiden jälkeen illat olen ihan pokerilla venynyt sohvalla :p Mutta JOS oisin raskaana, se kahden edellisen raskauden SELVÄ merkki kyllä pysyttelee poissa, nimittäin rintojen kipeytyminen. Ne kyllä oli kipeät viime vkolla (mahdollisen kiinnittymisen aikoihin), mutta nyt se on menny ohi. Pillereiden lopetuksen jälkeen (viime heinäkuu) ja tämä iän lisääntyminen on muuttanut mut ihan kokonaan. Tuntuu että kiertokin on mennyt epäsäännöllisemmäksi...:O

JÄNNÄILYJÄ KAIKILLE!!! :stick:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Tepias Nää viimeset päivät ovat tosiaan aivan HIRVEITÄ!!!!!!
En enää tänään jaksanu testailla on muutenkin niin piinaava ja hirveen väsyttävä olo |O
Toivottavasti se täti tulis äkkiä jos on tullakseen... pläähhh :x

TSEMPPIÄ KAIKILLE :heart::wave:

PS.- Tepias mulla taas kaikki raskaudet on alkaneet aika eri oireilla, ja viimisin oli aika ylläri mullekkin vaikka sitäkin kuumeiltii useampi kierto :p joten voi tapahtuu mitä vaan täällä...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tepias
äiskä-73 Niinhän sitä tietää, että joka raskaus voi olla/on erilainen oireineen kaikkineen... Mutta voi tätä odotuksen tuskaa... :kieh: Olis niin kiva pitää sisällään tällaista pientä 'salaisuutta', olla jollain tavalla erilainen 9 kk ;)

Alavatsakipu senkun vain yltyy...
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Tepias..mie häädän se akan kutaleen siun kimpustais huuuus:stick: pois poikkeen jos vain koettaapi tulla..voi kunpa ylläri tulis:heart:

äiskä..miten siellä siulla..sullehin samaa ihunaa pylläriä toivon:heart:

Nati nati:heart:
..miulla penisiliinikuuri lopussa..ja nyt tulossa flunssa:snotty: ja kurkku taas kipiä..: /
 
No, ei nyt auttaneet mitkään tsemppaukset, jo vain kuukautiset eilen illalla alkoivat! Ja olin IHAN raivoissani koko elämälle... Ja ajattelin, että lopetan koko yrittämisen. Mietin jo koko oman elämän mullinmallin panemista: pitäskö yrittää löytää uus työpaikka, aloittaa joku uus harrastus... Ajatukset pois yhden asian ympärillä pyörimästä...

Kiitos kaikille ihanille piristämisestä. Ei tarvinnut kuin tämä sivu avata, niin tuli kummasti heti parempi mieli :D
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73

Yhteistyössä