40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis..tällä yksi "valuva harmaa karva" - Uggghh!!:D
..on ollunna jo pidemmän aikaa ylä, että alapäässä havaittavissa haalenemista/harventumista..kainalo ja jalkakarvat vain rehottaaapi kasvaa;).. juu ja naamaan tulee erinäisiä karvoja, niitä täytyy pinsetillä sitten nyppiä poijjes..woe woe..:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis Tähänkö siis on tultu ? Puuttuu enää että löydän harmaita karvoja alapäästä ja alan itkemään . :LOL::'( :D
Täytyi heti kurkata pöksyihin kun tuollaisella pelottelit.... Päästä siis yläpäästä harmaita jo löytyy :LOL: Ja lisään kauhukokemukseni kosmetologilla; Kulmakarvoja olin nypityttämässä, kun hän sanoi sen jälkeen, että nappaan viiksetkin :O Siinä sitä sitten oltiin huuli punaisena, eikä niitä ollut vain pari... Ja tuntuuhan nuo kilotkin huonommin karsisevan, itseäni lohduttelen niiden olevan vain hyviä tukirakenteita vaikkapa raskautta ajatellen ;)

Mur-mur Parantavia säteitä teidän pirttiin, jotta saadaan miehesi kuntoon ja ilottelemaan kanssasi

Ja kiitoksia infosta... nämä luteaali ja follikkeli -ajat aiheuttavat päänvaivaa, aikaisemmin en ole niistä niin perustanut... Noh nyt olen aseistanut itseni moni tikuin kohti koettelemuksia :D
 
Viimeksi muokattu:
Vielä tuollaista..
Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim - ARKISTO

mm.
- Munarakkuloiden vähenemisen myötä munasarjojen estrogeenituotanto loppuu menopaussivaiheessa lähes kokonaan. Samalla follikkelia stimuloivan hormonin (FSH) ja luteinisoivan hormonin (LH) tuotanto lisääntyy.

- Estrogeenituotannon väheneminen voi aiheuttaa autonomisen hermoston oireita jo vuosia ennen kuukautisten poisjäämistä. Usein tähän liittyy kuukautiskierron lyhenemistä ja ajoittaista kuukautiskierron heittelyä.


Tuolla sivustolla selkeää ja hyvää tietoa:)

Mie pyydänhin ensiviikolla lääkäriltä lähetteet:
*FSH
*LH
*Progesteron
*Estrogeeni?? kokeisiin(onko sama, kuin progesteron?)..saan tietoa taasen, missä mennään.
Miulla on kilpparikontrolli 15.4 voisin käydä sitten samalla, mikäli sattuu kierto passelisti olemaan sopiva.
 
Viimeksi muokattu:
Ja kiitoksia infosta... Nämä luteaali ja follikkeli -ajat aiheuttavat päänvaivaa, aikaisemmin en ole niihin paneutunutkaan... Oppi ikä kaikki :rolleyes: Noh, nyt olenkin aseistanut itseni tikuin kohti uusia koettelemuksia :D

tuli sitten toistamiseen teksti... välillä saitti poisti minut ja piti kirjautua uudelleen ja vaikka mitä :mad: Mutta kiitoksia vielä kolmannen kerran :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Oliivitar miulle tuntuu noita karvoja kasvavan JUURI sinne, minne ei tartteis:D
..viiksikarvojahin nypin pinsetillä, onneksi ovat vaaleita..mutta kovin karkeita, kuin miehillä..:O

Mies tuli töistä ja oli kaffe&lettuset odottamassa:)..ei kuiteskaan hällä olekkaan niin paha olo enää, vatta vaan vähän temppuilee.
 
Viimeksi muokattu:
Moi vaan kaikille ihanaisille!!!:wave:

Ihan nopeesti nyt vaan...yö vuorot alkaa tänään joten tuun yöllä lueskelee jos kerkeän, nyt nopeesti vaan tän sivun luin...

Marja-Leenalle tervetuloa ja mukavaa kun löysit tänne ja täällä ON ihania ihmisiä ja mikä erityistä ja niin mahtavaa on että tällä palstalla on niin monenlaista tarinaa ja elämän kokemusta ja lapsettomia ja vaikka kuin lapsellisia(siis moni lapsisia=)) ja kumminkin täällä on hyvä henki...ei kateutta eikä katkeruutta..vilpittömästi iloitaan toisten puolesta ja jaetaan surut kevyemmiksi kestää. Mullakin on aiemmat raskaudet lähteneet helposti, heti toka yritys kerralla kaikki aiemmat 3 lasta (17v, 15v ja 3v), nyt ilman ehkäisyä viime syyskuusta lähtien ja varsinaista yritystä vuoden alusta ja eipä enää samantien "nappaakkaan"...mutta siis...toivon sinulle tärppiä mahdollisimman pian=). TERVETULOA!!

Mintulle jaksuja isoon piinaan.

Mafinka, Ottis, Oliivitar, Mur-mur, Nöpsö ja kaikki muutkin ihanaa ja aurinkoa päiväänne..heipatukset..lueskelen yöllä:wave:

Testaajille peuk peuk ja plussa PUUUUUHHHH:whistle:

Mami41 sulle kans halaus:hug: vaik en tältä sivulta saanutkaan selvää onko tilanteeseesi tullut mitään uutta...

on: viimiset clomit syöty eilen ja ultra tiistaina..sit nähää onko ollu mitään apua...
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Oliivitar ja mur-mur Kiitos kanssasisarusten lohdullisista sanoista. Minä olin 35 v. ku alkoi yläpäähän tulla ekat harmaat karvat ja pikkuhiljaa on niiden määrä just keskellä päälaen jakausta alkanut lisääntyä siihen malliin, että kipinkapin parin kuukauden välein on laitettava uusi väri. Miehet ovatkin onnekkaita ku niistä harmaantuessa tulee vain 'charmikkaita' ;).

Tulin hetkeksi koneelle istuksimaan ku näyttää siltä, että ajoin ukon talosta ulos, kun alon siivoilla. Pölyjä olen lähinnä pyyhkinyt, mutta kun keittiöstä nostin tuolit pöydälle, oli se näemmä miehelle merkki, että nyt kannattaa lähteä litomaan. Olis vaan mennyt mökille ja jäis sinne yöksi, niin saisin rauhassa nautiskella työni hedelmistäkin, mutt sitä iloa hän minulle tuskin suo :(.

Niska on edelleen kipeä ja siksi siivoankin, että saisin veren kunnolla kiertämään. Soitin luottohierojalleni ja hän käy huomenna kauppareissullaan mua operoimassa. Tiedän siis, ett huominen on pyhitettävä levolle ja siinä toinen syy miksi nyt aloin siivota. Näyttää vaan olevan niin, että mun pitäis joko a) etukäteen hyvissä ajoin ilmoitella siivouksesta tai b) pakottaa mies osallistumaan tai c) siivota silloin, kun mies ei ole kotona, ettei tulisi konflikteja :ashamed:. Mulla on kuitenkin joka ilta tällä viikolla mennyt kuuteen-seitsemään, ett olen saanut työtyöt tehtyä, joten ei ainakaan viikolla ole ollut aikaa pölyrievun heiluttamiseen ja periaatteessa en viittis lauantaita haaskata näihin hommiin, ellen sitten mieheen suutu ja ala kurillani vapaapäivänä siivoilla ;).

Mutt nyt.. täytyy jatkaa harjoituksia, ettei ihan koko ilta tuhraannu. Heipat :wave:!
 
Iltapäivää leidit :wave:

Tervetuloa Marja-Leena ja hyvä kun et säikähtänyt eilistä mielialaa..mulla ainakin on välillä niin sanottuja ranteet auki-hetkiä, kun tuntuu että tästä ei vaan tuu edes sitä paskaakaan saati sitten lasta, mutta tommoset kuuluu myös mun tempperamenttiinki :whistle: Mutta tääl onneksi saa avautua myös kaikesta siitä "ei niin positiivisesta". Tervtuloa siis olkkariin =) Muute, onkos meillä samanikäiset kuopukset? Kuopukseni täytti juuri maanantaina 8v.

Mur-mur ja Ottis Mitä ihmettä te nyt niitä karvoja tutkitte :p Tehkää nyt kuten minä jo vuosia, lähes kaik pois vaan alakerrasta, muutama haitunen jätetään muodon vuoksi (voi valkata sitten ne harmaattomat):LOL: :LOL:..itse päädyin tähän kyllä ihan hygienia syistä, karvat+ runsas vuoto kun ei oo mitenkään hyvä yhdistelmä ja bonuksena ukkokultakin tykkää :p

Mur-mur Ootko siis nyt iiihan varma et se oili kävi jo? Ootko nyt siis testaillut tasasesti..sori kun en oo taaskaan kartalla :ashamed:

Ottis Voi sun niskojas, onkos sulla apuja siihen, voltaren-geeliä tai ice poweria tai vastaavasti lämmintä kaurapussia?

Mulla ei hymistä vieläkään..tai siis tänään en edes tuhlannut digiä vaan tein liuskan...ei edes tasavahvaa pukkaa..paskan marjat |O Joten mul on vapaa huomenna ja ajattelin vetää perjantaikalsarit :whistle: no, en nyt ihan kaatokuntoon vaan sillee sopivasti rentoutukseen..tiedättehän...muutaman relaksoivan..:whistle: Palaan siis varmaan olkkariin myöhemmin, mutta nyt pitänee lähteä kauppaan..ostamaan sitä relaksoivaa ja varmaan viikonlopun ruuatkin täytyis hankkia :whistle: Mä oon nyt jotenkin levoton..paree poistua :wave:
 
Ja heti alkuunsa anteeksi kullanmurut kun menen suoraan asiaan eli omaan napaani:

Ilmeisesti mulla sittenkin kaksi ovulaatiota, äsken vessassa sellainen pitkä venyvä limis jollaista ei aikaisemmin ole ollut tässä kierrossa vaikka ne tikut sitä ovista näyttikin ?

Lämmöt oli tänään koholla ja pari edellistä päivää alhaisemmat jotenka taitaa sittenkin noidenkin perusteella olla se ovis nyt? Ainakin mitä tuolla perhesuunnittelusivustolla luki:

"Ovulaation vahvistaa kolme perättäistä korkeampaa lämpötilaa, ovulaatio määräytyy tällöin yleensä ensimmäisen nousuun lähteneen lämpötilan kohdalle. Ovulaation aikaan (ennen sitä) voi myös olla parina päivänä aiempaa alhaisempi lämpötila"

Taidankin lähteä reissuun apteekin kautta kun noi ovistikut loppui kesken :D

Ihanaa pyhää Teille jokaikiselle, minä lähden "simppajahtiin" :heart::heart::hug::kiss:
 
*Justis*..hyvät jutut siulla..:D
..miekin taidan kesäksi ajella, ainahin kokeilumielessä;)..vaan, eikös se kutia sitten kun alkaa sänki peikko kasvamaan?:eek:

Dippasin eilen ja tänään O-testin..eilisessä selkeä viiva, tänään jo hieman hailumpi..kyllä se Oili tais silloin keskiviikkona pyyhältää Kp9(tosi aikaiseen: /)..ja lämmötkin nyt 37.1..

Nyt onkin hywäinen vertailla "oireita" sellaiseen kiertoon, missä simoja talleteltu kun tietää v a r m a s t i, ettei NYT voi tärppi käydä!

Jep *Justis*, osta sen verta että riittää, sitä ralaxoivaa evästä - miulla on vaan kaksi Karhua!:p

Mafinka hyvä, dippaile vaan vielä ja tarkista tilanne:wave:..mutta..noita limoja VOI tulla vielä oviksenhin jälkeen!

Marjaleena miulla oli vielä 03/09 kun aloin "kuumeilun", kierto myöskin TOSI kellontarkka - 28vrk.

Kierukka oli 4v ja vuodot sen aikana olemattomat, pikkuhousunsuojalla pärjäsi.(ihana, koska miun vuodot oli TOSI runsaat aiemmin)
Kierukan poiston jälkeen kierto se sama vanha - 28.

Sitten tuon keskeytyneen keskenmenon(2.2-2010 lääkeellinen tyhjennys)alkoi heittoja olla enämpi..sitten oli vielä samana vuonna Elokuussa ja Lokakuussa kaksi raskautta, jotka päättyivät alkumetreillä(4+3 ja 5+4)

Selkeästi alkaa kierto heitellä/muuttua, nyt lyhentynyt tuonne 25-26vrk..luteaalivaihe vielä aika sama 14-15vrk.(Luge kierrolla 2vrk pidempi)
Miun Äidillä jo 41v. jälkeen menkat heitteli, miten sattuu ja mummotauti päällänsä kovasti - hänellä ne labrakokein katsottiin.(hänestä itse asiassa tulikin mummo silloin, sain esikkoni-87)

Miulla oli välillä sellaisia jaksoja, että menkat vain n. 4x/vuosi.
Kävinhin sitten kohdun laserhoidossa(höyläys) muistaakseni 2000-2001?.. ja sitten menkat taas tuli hieman säännöllisemmin.

Mieheni tapasin -03, sinkkuna olin ollut 15v ja taitaa mahtua yhden käden sormiin ne pupuilukerrat sinä aikana:whistle:..ja ihme ja kumma - kierto säännöllistyi ja menkat alkoi tulla joka kuukausi!!!=)
..liekkö säännöllisellä "käytöllä" osuutta asiaan - näin ainahin lääkäri tuumasi.;)

Ihan oikiasti lääkäri kertoili näin: Kun naisella säännöllinen sexielämä, menkatkin tulee säännöllisesti!
..näin kävi miulle ja hywäinen niin!:)
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur Jep, kyllähän mä ostin ihan riittävästi sidua kalsareihin :D Mä kun en enää nykyään oo bissenaisia, saa turpoomaan ikävästi.. se menee mulla ruuasta ja tekee ähkyn : / Mut karhuhan on ainoo kunnon olut. Et kyllä sillä parilla mitään kalsareita saa, mut ainakin saat pienet stringit :LOL::LOL: Mä oon jotenkin seko..ollaan koko työpäivä duunikavereiden kanssa sekoiltu ja naurettu..semmosta se on kun on töissä hullujenhuoneella :saint: Nyt vaan olotila jatkuu...
Mut parempi näin kuin eilisissä fiilareissa..

Mä oon muuten miettinyt itse sitä, että mahtoiko tuo tm:n lääkkeellinen tyhjennys saada mun kropan jotenkin sekaisin..siis muuttikohan se mun limistä niin ettei kiinnittyminen onnaa...jotenkin vaan miellän et se ongelma mulla on just toi kiinnittyminen siis silloin kun ovuloin ja talleteltu on hyvin, en tiedä ja nyt en vatvo näitä juttuja tänään enää yhtään, siis omia juttuja


Limoista...nyt tässä kierrossa on taas greippimehu käytössä ja mulla toi "vetisyys" on ollut jo kp 10 lähtien eikä siis ovisplussaa vielä ollenkaan..itse siis uskon yleensä tuohon ovisplussaan ja lämpöihin, en niinkään limoihin, kun näköjään vaihtelee aika lailla ja greippimehukin tekee vielä tehtävänsä :whistle:

Kohta painelen ukkokullan kanssa bastuun ja sitten kalsarit päälle
toinen muksuista on kaverillaan yökylässä ja toinen mummolassa viikonlopun, saadaan taas ilta kahestaan, vaikkei edes suunniteltu, muksut itse taisivat aatella että vanhukset vois olla välillä kahestaankin


Palaan taas myöhemmin :wave:
 
Ottis
Justiina Kiitos kysymästä. Just sain siivottua ja otin troppia eli lasillisen valkoviiniä ja eikös ukkopahalainenkin tullut just silloin kotiin. Yleensä tulee siinä vaiheessa ku ripustan vessaan puhtaita pyyhkeitä eli oli nyt vähän myöhässä :).

Minäkin olen harkinnut tuota alapään kaljuksi ajamista, mutt hirvittää se ajatus kutinasta. Ts. mä vähän muotoilen alatukkaa silloin tällöin, ettei ihan peikolta näytä ;).

Mafinka Pupustelemaan siitä äläkä enää yhtään ihmettele :LOL:. Onnea matkaan :heart:! Mulla se vahva ovistulppa tuli jo toissapäivänä ja vähän hirvitti, että myöhässäkö olen pupuilun kanssa, mutt näin se mulla aina on, että ennen ovista reilusti on ne parhaat limat :ashamed:. Kurja juttu halujen kannalta :(.
 
Ottis
mur-mur Meillä näemmä vähän samat epäilykset ton kutinan suhteen, mutt seesamiöljyllä ku parina päivänä ajelun jälkeen 'voitelee', lähtee kuulema kutinatkin. Näin kuulin toissa perjantaina ku kaveriltani saunassa rohkeasti kyselin miten sen puolen hoitelee :LOL:.

Justiina Kalsarikännejä otetaan siis porukalla tänä iltana. Olikos mur-murilla juomia jemmassa lainkaan?
 
Hitsin pimpulat... Täällähän joutuu lähtemään kauppaan... Janohan se tulee lukiessa :LOL: Täytyykin miettiä tuota kalsareiden kokoa... josko aivan ukolta lainais ;)

Tuosta alapään "tuulettelusta" sen verran, että vauvojen sinkkivoide rauhoittaa hyvin. Paksulti ajelun jälkeen niin pitäis rauhoittaa... Eniten ne bikinirajat kutiaa, ei mulla niinkään sieltä alempaa/ympäriltä... mitenhän nämä sanat muotoilisi niin ettei hirvitä :LOL:

Nöpsölle vielä ihania plussasäteitä RKTT-listalle :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Hissua on, mutt naputtelenpa silti tässä Salkkareitten välissä. Mulla on jo toinen valkoviinilasillinen menossa ja mietin, ett tällaistako se miehellä on, kun hän juo varkain. Mullon nimittäin pullo ja lasi yläkerrassa ja mies mököttää alakerrassa, kun mä 'tankkaan' tarvittaessa. Tuumaan vaan, että mitäpä jos jatkaisin iltaa miehen tyyliin "varkain juoden", ett miten käviskään. Himottaa testata huomaako hän, ett olen humalassa ja jos huomaa, niin sanooko siitä :confused:.

Kävin tossa Salkkareita odotellessa putsaamassa saunan ja pesuhuoneen 'sanokaa nyt herran jee mitkä ne on ne ritilät mihin jää kaikki hiukset ja moska kiinni', koska se oli mun tän viikon duuni. Niin alkuviikosta päätin, ett ne pitää saada tällä viikolla putsattua. Ensi viikolla on sitten tavoitteena pyykinpesukoneen suodattimen (mikä helvetti se on :cofused:?) ja veskin "sen jutskan" putsaaminen.

Ps. Taisi Isabellalla käydä käry :LOL:.
 
Ottis
Oliivitar Kauppaaan siitä ja vikkelään, hussh :stick:. Jos miehes on isokokoinen, niin suosittelen häneltä kalsareiden lainaamista. Mun ukkeli on alapäästä niin kapee, ett mä taidan pysyä omissa. Harteistaan voisin pikkusen lainata. Eiku, enpäs lainaakaan ku mullon tisuja jo ihan omis tarpeiks :ashamed:.

iiki! Vauvojen sinkkivoide :confused:??? Mitä se on.. Soot mamma, minä en :ashamed:.

Mun kakkonen tuli käymään, joten kipasenpa alakertaan =).
 
Oooonko kalsariiiiit jalassa....? Kalsaribileet alkakoon


Täällä hetki sit tultu saunasta ja eka sidu puolillaan ja pinkit pyjamanhousut jalassa, ihan omat =) Ja mukaan kemuihin vaan Ottis, mur-mur, oliivitar ja kaikki muutkin ihanaiset


....ja sitten taas asiaan eli alapäähän :whistle: Suosittelen ehdottomasti maailman parasta after shave geeliä, joka estää tuon inhan kutinan ja kirvelyn..GLID: NICE`N COOL. Sitä laitetaan heti sheivauksen jälkeen ja ite käytän pari päivää peräjälkeen. Geeli on todella riittoisaa, kun sitä ei tarvi kuin ohut kerros ja imeytyy hetkessä. Se desinfioi sekä viilentää, aivan huipputuote. Varoituksen sana vaan siitä, että saattaa kirvellä hetken silloin, kun laittaa heti poiston jälkeen. Poistoon käytän nykyään Veet vaahtoa, hellävarainen tiheässä käytössä, kun en sänkeä pitkäksi kasvata ja rajaan "hitlerit" ihan summamutikassa :p. Kannattaa ehdottomasti kokeilla, jos ette oo, tulee kummasti vipinää myös petielämään...ainakin toviksi :LOL:

Mitä muuten salkkareiden Isabellalle tapahtu? Mentiin just saunaan..ni jäi näkemättä.

Ottis Teeppä tosiaan se, että puet ukoltas salaa kalsarit..mitähän luulet et se tuumais kun näkis sut "kalsareissa" yllättäen :D

Oliivitar Jokos palasit kaupasta


Nyt kalsarit pinoon, hops


muoks* muuten se piti lisätä et saunaan mennessä paperiin klöntsä munanvalkuaista..miten voi kun ovisplussaa ei oo tullut, tiestäiskö kukaan :attn:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Justiina Mä en oo sammunu, vaikka kiukkunen oonkin :mad:. En sitten töiden ole syönyt mitään ja ku ukko 'ylätti' minut paistamasta halloumi juustoa, ärisi etteikö sitä perse leveä vähemmälläkin. Sanoin pari valittua sanaa ja odotin tovin, ett olis nukahtanut, vaan kun laitoin makkarin ovea kiinni, ett menisin tupskulle herraa herättämättä, niin eikö tää jo ärähtäny ja just nyt on fiilikset, ett vittuako mä tuota marakattia katon, ku mulla on oma elämä elettävänä. Ts. just nyt tuntuu, ett ovis saa tulla ja mennä, mutt mä siitä paskat piittaan, kunhan pääsen systerin kanssa etelään lomalle.
 
Ottis
Mutt nyt siskot, ku täällä on näin hissua, ni painun mäkin kattoon jotain töllöstä ja sitten nukkuun. Mun aamuuni tulee hieroja kotikäynnille, vaikka kaksosveli pahimman kivun jo hieroikin pois, joten eiku ötyä kaikille :wave:. Nukkukaatten makeasti! t. Ottis
 
Hips Hei...

Joo... Eipä sitä kauppaan ehditty. Tämän porukan kun olisi autoon tunkenut ja kaupassa piipahtanut olisi mennyt iäisyys .... mutta mutta, tutkitut ovat mieheni tiet... Harrastevarastosta löytyi salkku ja muutama minulle :whistle: Mieheni ei siinä suhteessa petä :D tosin taitaa jäädä "pikkuisiin" tämä ilta :LOL:

No mikä sitä Ottiksen kollia kiukuttaa?
Täällä väki nukkuu ja hissukseen pitelee olla. Vasta sain 3-vuotiaan kainaloon nukahtamaan :heart: Meillä on tämän pojan suhteen toi unikoulu hieman rempallaan, mutta toistaiseksi se ei minua haittaa... Nukahtaessaan hän on vain niin ihana

Ottikselle Hyvän yön toivotukset ja myös kaikille muille ihanaisille :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Mä tulin vielä kurkkaamaan, josko joku ois heränny :whistle: Mun puheet sit voi ottaa vähän sillä silmällä, et tytöllä on tainnu nousta huiviin..ai nii ja kirjotusmokat myös :LOL:

Ottis Voi perskules sun ukkoas..se on sen onni, etten oikeesti tunne sitä...sais kuulla multa ihan muutaman valitun sanan kuinka vaimolle puhutaan
Muista ystäväni tosiaan, että sulla on vaan todellakin tää yksi elo elettävänä ja miten sitten haluatkaan sen viettää..onneksi sulla on se etelän loma tiedossa, milloin ootte lähössä? Ja haluatko kertoa maan mihin suuntaatte?

Oliivitar Ai sullaki jää stringeihin vai :LOL: No, kyllähän niilläki ihan hyvin pärjää..tosin ei lämmitä yhtä hybin kuin kalsongit :p

Mä täällä yksin kukun, ukkokulta hetki sitten painui maate, ei talletuksia, mut ei nyt nappaa kun tilannen mulla on mikä on
 

Yhteistyössä