40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Wiiwi67 Voi miten kamalan surullinen taival sulla on ollut :(. Täytyy sanoa, että oot kyllä sisseistä sissein, voimakas nainen. Moni ei olis järjissään selvinnyt tuollaisesta sumasta epäoikeudenmukaisuutta (en voi parhaalla tahdollanikaan ajatella, että vaikeudet olisivat kenellekään oikeudenmukaisuutta), vaan selvisitte ilman lataamoa. Miksi ihmeessä toisille kasaantuu paljon vaikeuksia, kun sitten on sellaisia, joilla kaikki menee aina putkeen? Luojan aivoitukset ei aina aukene. Kiitos kun jaoit sun tarinasi meidän kanssa. On vähintäänkin oikeudenmukaista, että tulit uudelleen raskaaksi ja saatte pian vauvan syliin. Paljon haleja ja kaikkea hyvää sulle wiiwi67 :heart:!

Mafinka Samoin voin sanoa sinulle: on niin murheellista miten paljon surua sulla on ollut. Toisen menettäminen kokonaan pois, on niin lopullista. Tosin, mun ex-mies sanoi aikoinaan, että eron jälkeen sitä on ”elävän leski”. Mulla on just vähän sellainen elävän leski-olo mun viimeisimmän exän suhteen (sen, joka on palon ajatuksissani, ei tää ex-mies, joka sanoi ton elävän leski-jutun.). En tarkoita, että oikea leski olis helpompaa, en. Se on erilaista. Subn äänestä kuuluu rakkaus ja kaipaus miestäsi kohtaan, sellainen lämmin suhde. En pysty edes kuvittelemaan miten vaikeaa sulla silloin oli, mutta kokemistani pienemmistä suruista tiedän mitä se on, kun ensimmäisenä aamulla on joku asia mielessä, joka hetki hereillä ollessa ja viimeiseksi illalla plus yöllä unissa. Ja kun aamulla herää, tajuaa jatkavansa samasta ajatuksesta mihin illalla viimeiseksi jäi. Onneksi sait elämästä kiinni ja jaksoit toimia (koulu ja muut). Kiitos sanoistasi ja kannustuksestasi Mafinka :heart:.

Mulla ei mikään pyöri mielessä, ennemminkin niin ettei päässä pyöri oikein yhtään mitään. Oon täälläkin kertonut, miten tyhjä ja paha olo mulla on ollut yleisesti jo kauan, mutta nyt oon jotenkin aivan loppu. Huomaan eläväni viiden minuutin sykleissä; piristyn viideksi minuutiksi, sitten energiataso laskee taas zombien tasolle, jolloin en kuule, näe, ajattele enkä mitään. Joudun oikein keskittymään siihen, etten oksenna. Ja mä nukun ihan hirveesti. Jaksan olla maksimissaan 3-4tuntia hereillä, sitten on pakko sulkea silmät muutamaks tunniks. Niin nää päivät seuraa toisiaan.

Sarppav Oon jostain lukenut, että ihmisen pahimpia kriisejä ovat sairastuminen, läheisen kuolema, työttömyys ja joku muu, jota en nyt muista. Lapsettomuus varmaan nyt ainakin. Kaikki kriisit ja surut on niin niin subjektiivisia kokemuksia, ettei niitä voi verrata, eikä oo tarpeenkaan. Jokaisen suru on omakohtainen, mikä se sitten onkaan. Työttömyys ei ole kiva asia, mutta hyvää siinä on se, että oot saanut vetää henkeä – ja toivottavasti saat pian sen plussan tikkuun :heart:. Niin, ja paranemisia, punkteeraukset ei oo kivoja!

Hystis Voi että me olemme kaivanneet sinua! Iso sylillinen voimahaleja meiltä kaikilta :hug: Älä kulta pieni vielä kuitenkaan menetä toivoa, anna sille hieman levähdysaikaa, stressaat muuten itsesi kipeäksi ja se ei ole hyväksi! :kiss:
Voi kun olis kiva joskus istahtaa tämän porukan kanssa pyöreän pöydän äärelle nauttimaan viiintä ja hyviä juustoja ja juttelemaan, juttelemaan, juttelemaan ja juttelemaan ... :D Niin tai vuokrattais mökki jostain ihanan järven rannalta, grillattais, ryypättäis, saunottais, uitais, jutskattais suhteista, lapsista, toiveista, tavoista, tyyleistä, himoista, harrastuksista etc :D IHKU AJATUS!

Öitä ihanaiset Naiset |O

Viimeksi muokattu:
Mafinka Uskoisin että ovis on tai sitten aivan lähellä, oireet hyvät ja kp:tkin puoltaa =)

Hystis Ihanaa kun jaksoit tulla olkkariin :kiss: Toisaalta on hyväkin, ettei päässä pyöri mitään, ainakin jos verrataan siihen, että pyörisi kaikki asiat yhä uudelleen..itse olen taipuvainen pyörittämään juttujani aina vaan :x Anna itsellesi aikaa, nuku kun nukuttaa, muista syödä kuitenkin välillä..kyllä sä vielä nouset ystäväni, mutta nyt ei oo kiire :kiss:

Mä en oikeesti tiedä pitäiskö tässä :'( vaiko :LOL: Tää mun hormonitoiminta on kyllä jotain niin elämää suurempaa ettei oo tosikaan... jos kp 21 muuttuu kp1 ja sitten kun halutaan niin ei se täti perkele tuu kun kp 60+
No, mietin tossa et se voi olla just ettei progesteronia oo vaan riittävästi jatkamaan...eli clomit ei nyt mulla jostain syystä toimis enää tällä kolmenkaan annoksella..nytkin juilii inhasti oikeaan nivuseen, aivan omituisia oireita...kyllä on akka nyt pahassa jamassa :x

Justis Oletko ollut koko ajan saman lääkärin kanssa tekemisissä ja onko oikea gyne? Jos noitten arvauskeskuslääkäreiden kanssa on tekemisissä niin "hallelujaa "Onneksi mun oma mieslääkäri sanoi suoraan ettei ymmärrä näistä gynejutuista yhtään mitään ja siksi pääsinkin ehkäisyneuvolan piiriin parilla ekalla kertaa vaikka olenkin iän jo ylittänyt. Tsemppiä sinullekin kovastsi! Vaikeaa tuntuu olevan täällä itse kullakin ja joskus oikein hävettää kysellä tyhmiä mutta kun itselläni ei ole sitä ensimmäistäkään niin on niin avuton olo vaikka ikää on jo reilusti :ashamed: tosin miten voisin olla proffis kun vasta nyt on haluja raskautua ...? Tai siis onhan minulla ollut haluja raskautua mutta miehelläni ei ja kun nyt löysin miehen joka asiasta minulle mainitsi niin tietenkin tämä tyhmä ja typerä mielei meni mukaan ja aiheutti itselleen paskastressin, aivankuin ilmankaan ei voisi elää :( että mua osaa välillä kiukuttaa ...
Mutta vihdoinkin öitä Ihanaiset naiset |O

Viimeksi muokattu:
Mafinka, voi vitsi miten uhuna ajatus olishin tuollainen "tapaaminen"..haaveksitaan edes!!:kiss:

Katteellanpas huomiseen(sano silmälääri;))
*Justis*..en jotenhin usko, että siulla täti olisi v i e l ä tulossa nurkkiin pyörimään!!

Voi kun mukavaa Hystis kun tulit taasen tänne meidän yhteiseen olkkariin:kiss:
..mie voin vaan jaksuja siulle laitella ja toivoa, että alkaa hissukseen elämä taas maistumaan..joltahin..elämältä

Viimeksi muokattu:
Mafinka..et sie kysele tyhmiä olleskaan:kiss:
..EI sellaista asiaa olekkaan, josta ei meidän olkkarissa voisi tai saisi haastella!!:)

..ja kiitos siitä, että siulla sellainen..tunne, että miulla tärppi kävis..
Oi oi miten onellinen olisi mur-mur jos näin kävisi - koko maaailmaa syleileisin!!

Mafinka Täällähän sitä just kysellään mieltä painavista asioista, elä nyt ittees tyhmänä pidä :kiss: Tää tunteiden vuoristoratahan tässä on se kaikista kurjin juttu, mutta sydämeni pohjasta toivon, että me kaikki saamme sen ihanimman palkinnon tästä kaikesta p**kasta mitä tää homma aiheuttaa....Juu, on mulla ihan oikee gyne, naistentautien erikoislääkäri, erikoistunut lapsettomuusongelmiin..en vois oikeen näissä asioissa tk:ssa asioida, kun clomeja ei tk-lääkärit saa määrätä ja niitähän mä tarviin ollakseni "normaali" ja saadakseni lapsia ;)

Ois muuten todella ihanaa tavata teidät kaikki Pistettäs vähän jalalla koreesti

Varmaan nään taas ensi yönä meidät kaikki jutskaamassa jossain..ja kaikki näyttää siltä mikä mielikuva mulla teistä on..eikä varmaan mee todellisuuden kans nappiin :LOL:

Nyt etsin hetken tietoa tuosta salaperäisestä kiinnittymisvuodosta, josko (tuskin) se sitä ois ollu :whistle:

Hyv yöt ja kirpuille työt :heart:

Justis...jotenkin mä en kans usko että tätsy sut vielä löytäis...mä veikkaan just sitä kiinnittymisvuotoa tms. ja vaikka sanoit ettei sulla ennen oo sellasta ollu ni kaikki raskaudet ON erillaisia ja muistelen että täällä tänvuoden eka plussaaja Pikku-Äiti kun selosti omia oireitaan plussautumisessa, ni hällä just oli kuvailemasi kaltainen vuoto juttu ja sanoi ettei oo aiemmissa raskauksissa ollut. Lykkyän ihan hirveesti pyttyyn...=)

Viimeksi muokattu:
*Justis* laittelen tämän tiedon siulle, joskus aiemmin sen tuonne toiseen pinoon kopsannut.

""Tämä implantaatiovuoto(kiinittymisvuoto) esiintyy juuri samaan aikaan kuin odotetut kuukautiset, ja saattaa sen takia aiheuttaa epävarmuutta raskauden suhteen.
Implantaatio vuotoja esiintyy kuitenkin suhteellisen harvoin.

Implantaatiovuoto vaihtelee pienistä tippoista isompaan vuotoon, joka muistuttaa lähes normaaleja kuukautisia, mutta on yleensä kuitenkin vähäisempää ja eri sävyistä kuin normaalit kuukautiset. Muista, ettei se ole yleinen ilmiö.

Sitä ei pitäisi sekoittaa muihin alkuraskauden verenvuotojen syihin, se on yksi syy alkuraskauden verenvuotoihin, mutta useimmissa tapauksissa verenvuoto ei ole implantaatiovuotoa, eikä siis johdu kiinnittymisestä""..

Tuollahin asiasta keskustelua..
Te joilla on tullut jotain kiinnittymis/implantaatiovuotoa!? - Helistin.fi
..ja tuolla ulkolaisilta sivustoilta..
implantaatio vuoto - Google-haku

"Kiinnittymisvuoto" Ei aina tule siinä kierron lopulla, voi tulla n. 8vrk ovulaatiosta.
..täsmäis kyllä siun kiertoon, eikö?:)

Viimeksi muokattu:
Laitanpa tuon miun -09 tärppikierron vaiheet tähän vielä..
Dpo9alkaen, oli tuota vaal.punervaa KN:aa kokeillessa ja sitten sellainen hetken "holahdus" pöksyyn dpo13

*12.12 Oletettu Ovis(ei testailtu)järkyt kivut&limat
*13.12 Viimeiset pupustelut tälle kiertoa
*15.12 Lämmöt nousi päivällä.
*17.12 ärtymys, kuumotus, alavattaa juilii
*18.12 Lämmöt illasta 37.4C
*19.12 KN roikuskelee alhaalla
*20.12( dpo8) Rinnanpäät arat, R-testi yöllä nega!"..jaahas ja miekö en testaile muka aikaiseen;)
*21.12 Punertavaa peppusta pyyhkiessä papruun, jomotusta "siellä" ja alavattalla, lämmöt 37.2C
*22.12 Lämmöt 36.8C, KN:aa kokeillessa sormelle punertavaa Huom!! Tuoksu makea-EI rautainen(niin kuin veri)olo kuumotteleva, hikoileva, ärtynyt, hermostunut, alavattaa juilii Huom!! Kova repäisykipu aamupäivästä hävyn kohdalla säikäytti todella - kiinnittyminen(kö?)!!!:eek: lämmöt illasta 37.12C
*23.12 Kipuilua, jos äkkinäisiä liikkeitä, KN:sta punertavaa sormelle, KN alhaalla, puolikova ja hieman avoin-Yllättävä väsy iski!!
*24.12 Jomotus alavatalla jatkuu, lämmöt 37.4C
*25.12 Tässäpä vähän pidempi litania..suoraan kopsattu

Oireina ei oikeastaan mitään..rinnan päät vaihtelevasti arat(enämpi illasta)pikasen repii jalkoja, peppua, selkää, jotain tuntemuksia munasarjojen kohdilla..juu ja se "kuumotus" ..iskee oikkein aaltoina välistä..pikkasen on illastakin vilu, ei pahasti. KN ei iso, sellainen aika pieni kokoinen, hieman avoin..pikkasen vaal.punaista, makealle tuoksuvaa valkkaria saan sormelle kun sitä koetan..valkkaria juoksevaa siis jonkin verran, ei paljoa sitäkään. Lämmöt pompsahti tosi ylös, ovat olleet välillä 36.8C-37.4C..ihan aamulla herättyä 36.4C(norm. jopa alle 36C)..että tämmöttii.. .ei ole pahaa oloa, väsymystä kyllä..vaan näitä oireita kun on yleensä ennen kuukautisia ja niitä en välttämäti r-oireeksi lue..ainoa on tuo lämpö, mikä on ollut tällä kertaa korkea-nousi aivan yllättäin siitä ovis+ noususta vielä lisää n. 0.03-0.05C..
Nyt lämpö esim. on 37.1C

*25.12 Verta lorahti pöksyyn kunnon holaus-toiveet hävisi aivan totaalisesti..
*26.12(dpo14) Ylläri pylläri plussa!!!:heart:

Viimeksi muokattu:
Naiset, ihanaiset Justiina, mafinka, Putunen, mur-mur, Mynteli ja KAIKKI. Ihania ootte! Kyllä mä täällä olen, joka päivä monta tuntia päivässä! En vain oo jaksanut kirjoittaa.

Mutta nyt mä keskityn kommentoimaan teidän juttuja =) :heart:!

Voi hyvät hyssykät te ootte nopsia. Mä oon tässä lukenut muutamaa(!) sivua teidän tekstiä ja kirjoittanut kommentteja samaan aikaan wordille ja nyt ku luen vikaa sivua, niin tänne on tullu taas lisää juttua =) kääk :)! Mafinka :halaus! KERRASSAAN loistava idea ja IHANA ajatus :heart:!

Viimeksi muokattu:
Muumimamma-72 Kiva kun kireät ilmat lauhtuivat teillä kotona. Voimia sun miehelle – ja SULLE :LOL:. Luulen, että meillä kaikilla on kokemusta kipeistä miehistä. Kun mun isä oli flunssassa, me äidin kanssa aina vitsailtiin, että kutsutaanko ambulanssi.

Toivottavasti kipeä ukkos jaksaa (kuoleman)sairaana kumminkin hiukan siemeniä luovuttaa ;).

Viimeksi muokattu:
Justiina Kyllä oletkin varsinainen Justiina :LOL:. On ihan helppoa nähdä sut päättäväisenä ja periksi antamattomana tyyppinä, joka puskee läpi tulen, veden ja kiven. Sähän ehdit just ja just valmistua ennen ku oot liian paksu. Juu, näin on :heart:.

Ja mitä mä nyt luenkaan!?! Voihan jumalauta juu nääs päivää, jos/kun sun paskapäätätsyakka tuli :(. Voi p**k*le ja p**ka ja v***u!! Mua ketuttaa sun puolesta myös. Ny mä en ala mitään:mad:! Halaus!

Viimeksi muokattu:
Ihana mur-mur on täällä neuvonut ovistestien tulkinnassa =). Mun on pakko tunnustaa, että oon käyttänyt vain ja ainoastaan niitä sikakalliita CB digitestejä, ja apteekista aina ostin. Mun hermot kestäneet (eikä aivot riittäneet) minkään viivojen tulkitsemista, vaikka mur-mur on säännöllisin väliajoin neuvonut niissä, joten olisin noilla neuvoilla ehkä onnistunut minäkin. Mutta suosittelen niitä digitestejä silti kaikille (ja en saa provikkaa CB:lta :LOL:).

Viimeksi muokattu:
Älä mur-mur liiaksi mieti milloin se ovis oli/on, koska jos te ootte joka tpauksessa talletelleet tarpeeksi, niin sittenhän te ootte tehneet kaiken voitavanne, ja siitä se plussa sitte tulee sulle, näin oon päättänyt :heart:! Kyllä mä uskon, että se ovis on sulla ollu. Lämpö voi kohota/laskea muistakin syistä, usko mua, jookosta mur-mur :hug:!

Viimeksi muokattu:
Putunen Voi kun saisit nyt sen plussan! Toivon sitä ihan satasella!!! Eikun TONNILLA! :heart:. Täällä joka sivulla on juttua sun tilanteesta ja joka toisessa ootat tätiä ja joka toisessa ihmettelet oireita. Huiman jännitysnäytelmän meille nyt järjestit…. KÄÄK!

Ja nyt sitten luenkin että negan testasit ja täti ei ole tullut. Ihan pimeetä:confused:! Pahoittelut negasta, mutta mä en siltikään luovuta vielä…. Toki toivon tätis tulevan jos on tullakseen, mut jos sun ovis kert olikin vasta paljon myöhemmin, niin testeissä ei vielä näy plussa. ++++ puuuh!

Viimeksi muokattu:
Ottis Ihanalta kuulostaa teidän reissu! Mä oon oikeesti NIIIIIIN onnellinen sun puolesta, koska ei sullakaan ihan huisan helppoa ole ollut. Hyvä reissu on sulle enemmän kuin tarpeen. Ja mikä ihanaa, on toinen reissu siskon kanssa vielä edessä. Toivottavasti joudut olemaan silloin vesilinjalla :heart:

Soili Olitkos se sinä vai Piitu, jolla oli takana ne kaks inssiä? Vai mami41? Anteeks, kun sekoitan teidän tilanteet. Mutta teillä, Soili, on siis edessä ICSI? Miksi se on nimenomaan ICSI eikä IVF? Ja miksi se on viimeinen kerta? Kiitos voimista Soili, ja sitä sulle myös vimmatusti :heart:!

Viimeksi muokattu:
Minttu2011:lle lomavoimaa ja plussaa :flower:. Ennen vanhaan konjakkia (siis alkoholia) suositeltiin raskausajan lääkkeeksi jopa. Mun äitinikin taisi ottaa sitä lääkettä (ja ilmankos must on tullu vähä outo :LOL:).

Kiva kun miehen kanssa vähän parempi nyt, mutta surku juttu kun täti tuli :(. Ja voi miten surullisen asian oot joutunut kokemaan, lapsen menettäminen on varmasti yksi vaikeimmista :(. Suuren suuri lämmin voimahalaus ja onnea uuteen kiertoon sinulle Minttu2011 :heart: :hug:.

Viimeksi muokattu:
Mynteli Sä olet hyvä ystävä ystävällesi. Ystävät ovat kultaakin kalliimpia sellaisina hetkinä kuin mitä ystäväs nyt käy läpi. Voimia hälle, kurjaan mieheen ei kannata aikaa, rahaa eikä energiaa tuhlata, saati rakkautta! (Oletan että mies on tehnyt jotain kurjaa ja ystävälläs on hyvä syy lähteä pois). Voimia tosiaan hänellekin :flower:! Koirat on niin ihmeotuksia :heart:. Mä oon aivan varma, että Ruudilla ja mulla on sama sydän!

Toivon kovasti tsemppiä ja hyviä hermoja tähän viimeiseen piinaviikkoosi, ei oo herkkua aikaa ei... Plussaa puhallan puuuuh kera halauksen :hug: :heart:.

Viimeksi muokattu:
Wiiwi67 ihana kuulla, että teille on tulossa sonni :LOL: :heart:! Kiitos kysymästä… haluaisin voida sanoa fraasin: ”kiitos, ihan hyvin mä voin”, mutta en voi, koska en voi hyvin :(. Mutta tää palsta ja te kaikki olette ELINTÄRKEITÄ, etenkin nyt! Kiitos!

Mami41 Kiitos :flower:. Olikos teillä siis jotain hoitoja, mutta ei inseminaatiota kuitenkaan, vai? On ihan hyvä tehdä päätös hoidoista/hoitamattomuudesta etukäteen. Sitten ei tarvii arpoa että olis pitänyt tms. kun on selkeesti miettinyt mihin omat rahkeet (ja rahat) riittää. Ja mun isäni sanoi aina, että yrittämistä ei kannata koskaan lopettaa. Must se on kivasti sanottu =).

Ja niinku mur-murkin sanoi: olet VASTA 41 =)!!

Viimeksi muokattu:
Mami41 Mä en tiennyt, että noita samoja piikityksia tehdään ilman että tehtäis IVF/ICSI. Mitäs sitten jos Puregon tekee sulle enemmän munasoluja? Mä piikitin niitä just siks, että muniksia tulis enemmän (jotka sitten punktioitiin, hedelmöitettiin ja siirrettiin). HYVÄHÄN se vaan on, että riittää ilman koeputkihoitoa, en mä sitä. En vaan tienny. Loistavaa, että jotain saa maailmassa ilmaiseksikin =) eikä yhtään tarvii häpeillä sitä ettet ultrista joudu maksamaan, sehän on vaan loistava juttu, oon iloinen siitä sun puolesta! :flower:

Yhteistyössä