40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
bugcy - sie mikään höyrypää ole:D..tai me ollaan ihunaiset kaikki - toiset enempi(mie), toiset vähempi!;)

Kyllä miekin se ekan keskeytyneen keskenmenon HCG:n laskua odotin ja että pääsisi vaan PIAN uuteen yritykseen - sillä jotenhin parantava vaikutus:heart:
 
Heipä Hei =) "
2 hyvälaatuista alkiota sirretty päivällä, kolme vähän huonompaa jätetty vielä kasvamaan pariksi päiväksi ja jos ovat sitten siinä kunnossa että pakastetaan niin sit menevät pakastimeen. Kyllä jännittää.... eli mulla pp0

Ukkelin kanssa vietiin sormukset kaiverruttettavaksi tällä päivämäärällä :D, sit käytiin koko porukka kahvilassa nauttimassa juustokakkukahvit.

Et tällaista täällä tänään.... piinapäivät alkakoon......
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mur-mur Olen pahoillani blancosta :hug:. Ei riitä sanat kertomaan :'(.

ON Tulin pikaseen kurkkaamaan. Tein pizzan, tosin valmiiseen pohjaan, mutt kuitenkin omilla täytteillä. Mies saa koota oman pizzansa ku tulee kotiin. Kivaa alku- ja loppuiltaakin kaikille, jos en täällä pyrähtele :wave:.
 
Voi OTTIS!
Minä kans kuuntelin ja olisin vollannut :'(jos ei poika olis ollu vieressä.. hän kun aina ahdistuu siitä jos itken. Pitää ottaa uusiksi kun olen yksin:'(
Kyllä oli hieno kappale!:heart:
Laittelin jo jouluverhot ja valot.. siivoomiset jääpi lomalle:( mut pakko ne on tehdä että saa mielenrauhan.

Mulla ollut masis päällänsä. En pääsekään sinne terapiaan ainakaan moneks kertaa.. sanottiin etten oo tarpeeks syvällä tai siis sairas... masennustakin on montaa lajia.. noh, täytyy vaan sitte pitää sisällään kaikki. Kun ei oo luottoystävääkään kelle puhua. Onneks ootte te ihunat:heart::hug:Tuntuu että joku ainakii 'kuuntelee'
Anteeks omanapaista.. vastasin tohon Ottiksen eiliseen viestiin,.. en ole ees uudempia lukenut vielä.
2 aamua ja sitte alkaa loma!!! Pitäis piristyä... mutta eikös lomalla ole tarkoitus rentoutua? HULLUA RAATAA KOKO LOMA! :mad: Juu, sellainenhan mä oon.. toki nykyisin roikun netissäkii jonkuu verran.. meinaa joskus jäädä hommat hoitamatta.. nytkin Osku vinkuu ruokaa... Pitää mennä laittamaan,
Hyvät illanjatkot ihunat! Moiks!
 
Anjamarita onnea rktt aikaan. Ihanaa, että saitte kaksi hyvää kyytiläistä matkaan. Toivottavasti muutkin jatkavat kehitystään ja saatte pakkaseen odottamaan huuruneniä.

Mur-Mur voihan nenä sentään, että on plankko liuskassa :(. Oli kuitennkin aluksi noissa liuskoissa niitä punasia haamuja.
 
Täällä mur-mur otti pienet "kauneus" unet..että jaksaa yön kukkua!:D

Härre Gyyd - 3h veyäisin, olin aivan tajuttomana!:O

Mies&poikanen kävi saunassa ja katteltiin poikasen kera Kuorosotaa klo. 20-21 välillä, herkuteltiin nameillahin- miulla myös siidukka..sitten soffa imaisi kätköihinsä..piti miunhin sinne saunomaan..

..siideriputelihin löytyi melkein täytenä sohvan vierestä..

Juuri tulin suihkusta ja laittelin valmispizzan uuniin..jos sen siidukan nauttimista kokeilis NYT uudemman kerran:p

Kyllä miulla olluthin stressistä johtuvaa univelkaa p a l j o n!

Minttu - on tuo nyt väärin jos katotaan, ette ole tar-peek-si masentunut, saadaksesi terapia apua!!!:mad:
..kirjoittele vaan tänne tuntojasi ja lomallahan pitäis osata ladata niitä akkuja..jospa siekin antaisit ittelles luvan siihen?:):hug:

Ymärrän jos tekemättömät työt huutaa tekijänsä..mutta y r i t ä kummiskin..ja mies&poikanen voisi myös oman kortensa kantaa kekoon - siivoilla jälkijään.

..huih, mikä nälkä nyt pizzan kimppuun!

Hyv Yöt ihunaiset:wave:..ja olkoon alkanut Joulukuu ..
..Plussakuu!!

Ps. Nyt mie luovutin, en enää vauhkoile testien kanssa..täti tulla jolkuttaa ajallansa tai pienellä viiveellä - niin kuin aina.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Minttu2011 Tuo todellakin on ihana kappale ja vaikea sitä on kuivin silmin kuunnellakaan. Puhkun masista sun luotas pois nyt hus wegs :stick:.

mur-mur Minäkin kuhkasin varmaan kolmeen asti. Katoin viikonlopun leffaputken perjantain leffan ja perään vuokrasin Rare Exportin ja sit vielä luin ainakin tunnin. Aamusta olis väsyttänyt, mutt silloinhan meillä ei rauhaa saa ku mies on kotona. Onnistuin 7:n jäljestä kuitenkin vielä nukahtamaan ja näin ihanaa unta pienistä kissoista ja koirista =).

Mies haluais nyt sit lähteä mökille ku kissat saatiin viimein tupaan. Mokomilla on niin hauskaa tuossa pikkumetsässä, ett siellä vierähti 4 tuntia keposesti. Kivaa tätä päivää kaikille :heart:. Palaillaan :wave:.
 
Huomentapäivää!

Piti äkkiä tulla kommentoimaan tuota Mintun2011 tekstiä. Miten voi olla mahdollista että apua ei saa, jos sitä tarvii/haluaa?
Tai siis näinhän se tuppaa olemaan. Pitäiskö tapahtua jotain, vaikka jotain kamalaahan on tapahtunut jo, koska ihminen tarvitsee apua.
En ymmärrä en.
Eikö olis tarkoitus auttaa ihmistä, ettei se enää syvemmälle painuisi masennukseen. Silloinhan on varmaan helpompi auttaakin. Järkyttävää, että odotetaan että ihminen menee ihan toimintakyvyttömäksi, niin sitten, ehkä, jos sattuu hyvin, voi saada jotain helpotusta.

Kirjoittele tänne vain Minttu2011 silloin kun ahdistaa, niin minä teen. Toiset sitten lukee tai sitten hyppäävät yli. Eipä mullakaan ole ihan sellaista lähintä sydänystävää enää, kun miehen veljen ex-vaimo oli aikoinaan ja sen jälkeen ei oikein sielusisarta ole lähimaastossa ollut, siis ihan fyysisesti. Mutta tänne sitten näitä purkauksia kirjoittelen.

ON taas testailin ja omasta mielestä on haalistunut aika hyvin. Vuotoa ei ole kuin ihan ministi, sekin ihan sellaista ruskeaa, vanhaa. Sori kun tänne sitäkin selvittelen.

Ottis ota loman kannalta, äläkä anna ukkos teettää sulla mitään.
Mu-mur jaksuja univelkaiselle!

Nyt pitää lähteä rautakauppaan ostaan saranat välioveen, kun ei se oikein kestänyt kaksosten kiikkumista :LOL: onneksi ei rämähtänyt päälle
 




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Minttu2011 (43)........Kp4/27-29.......yk1v 3kk( 04/11)...3.
bugsy (41)................kp8/29-31.......yk2......................9.
Euphonia (40)...........kp8/25-26........yk23......................1.
pikkutirri(42).............kp11/28-32......yk12 (06&8/11)4./2.yht.
Ninni69 (42)..............kp11/20-30......yk 2.........................1.
Zillian (42)................kp12/27-35......yk 2v....................4./1.yht.
sarialeksandra (40)....kp13/32-35......yk n.1v......................2.
Ottis (44)..................Kp13/26-27......yk2v 3kk( 08/09)...1.
Onni71 (40)...............Kp14/25-28......yk2.....................5./1.yht.
Ninni-70 (41).............Kp?/30?...........yk?.......................3.
anjamarita (43).........kp17/28-41......yk4.......................2.
Whisky Peat (36).......kp18/30-35......yk4...(tm 7/11)..3.
mariikka70 (41).........kp23/24...........yk6.........1.
tattinen (41).............kp26/22-28.......yk13(2km.)5/1.yht.
annekristina(46)........Kp45/26...........Yk1.................5./2.yht.
nooraneeamaria(35)..kp?/?..............Yk1.......................4.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur





anjamarita (43)........pp1
Whisky Peat (36)......dpo3





Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee[/QUOTE]
 
Mie täällä poikaselle keitelen sitä "Joulupukin puuroa" - riisipuuroa:xmas:
..ja samalla seurailen Faktalta "Synnytyssairaala" ohjelmaa..pikkasen haikia oloinenhan se taas tuli..
..avasin myös siidukan, mukavan leppoisa olo kai-ken kaik-ki-aan kun univelathin kuitattu.:)

Elon on vain jatkuttava..ja o n n e k s i ei enää ole sitä kamalaa ahdistusta päällänsä kun tiedän 100% jotta täti tulee viim. maanantaina - jomottelee jo niin alamasua ja selkäänhin välistä.
..pettynythän mie kuiteshin olen, siittä ei pääse mihinkään:(..niin hyvät "oirehetkin" ja uskon yritystähin olleen.

Mie olisihin kerinnyt täytellä kesällä ennen n. La:ta 47v jos olisi nyt lykästänyt.

Mukavaista päivän jatkoa kaikille..
:heart:mur-mur..
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas ihanat kanssasisaret :heart:

Ei pitäisi olla näin kauaa pois täältä, vaikka mitä ehtii sattua ja tapahtua ja voi sitä lukemisen määrää että ehtii kaikki päivitykset lukea että edes vähän pysyisi ajan tasalla.

Fiialiia: Sulla on ollut paljon mietittävää ja olet tehnyt vaikeita päätöksiä, voimia sulle ja onnea, teit varmasti hyvän päätöksen, sen oikean ja ainoan.

Minni007: Iloista vauvamasun kasvattelua sinulle!

Minttu2011: Hyvä että et luovuta, tavoitteita pitää olla ja sitä positiivisuusajattelua aina välillä, sitä pitäisi jokaisen kokeilla!
Ja tule tänne tosiaan kertomaan ajatuksiasi, täällä saa purkaa itseään ihan kunnolla jos siltä tuntuu ja aina varmasti löytyy joku joka osaa edes pikkasen auttaa mutta kuunnella ainakin sujuvasti=)

lumeton: Kaikkea hyvää sulle ja toivottavasti vuoto loppuu.

bugsy: Voimia sulle tapahtuneen johdosta! Siinä puhut kyllä asiaa että tämä on kuin venäläistä rulettia, ikinä ei tiedä kuinka käy ja usein käy huonosti:'(
Hyvä on tehdä itselleen takaraja, jos se sen hetkistä tilannetta helpottaa ja ainahan takarajaa voi siirtää... ja sinulla onneksi jo uudet tuulet rupesivat tuulemaan kun jo suunnittelet uusia tärppejä.

murmur: Sulla on ollu jännitystä ilmassa, näkyykö mitään ja lämmöt vaihtelee, no vielä on onneksi aikaa että sieltä se plussa tulisi...toivossa eletään.
Kun puhuit niistä lääkkeistäsi, niin jos tosiaan siltä tuntuu, että niitä tarvitset, niin sehän on siinä, eli alat syömään niitä uudestaan, on sitten olo ja elo parempaa ja ehkä se pikkunenkin sit paremmin onnistuu...kun äitillä on hyvä olla. Sitä vartenhan ne lääkkeet ovat että ihmisten ei tarvitsisi kärvistellä :kieh:

Ottis: samoilla päivillä mennään ja sulla se ovis taisi jo olla ja mulla se on tulollaan... Voimia sulle ja tiedän kans miltä tuntuu kun mies vain haukottelee ja ihmettelee maailman menoa ja ovis itsellä kolkuttaa ja mies ei puhu eikä pussaa eikä tee varsinkaan sitä :LOL: siinä on naurut silloin kaukana mutta kiukku lähellä :mad: Mutta ei lannistuta, ei!

Kaikkea hyvää teille ja joulu sieltä jo lähestyy :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: Minni007
Moikka!!:heart:
Huomenna se sitte alkaa: LOMA:D ,kokonaiset 2 viikkoa! Että mun tekis mieli mennä mökillä käymään mutta en viittis yksin mennä, tuota miestä on todella vaikee saada jonnekii korpeen tähän aikaan vuodesta...:(On senverran mukavuudenhaluinen.. No se kyl minuukii vähän arveluttaa että onko siellä järvi jäässä jo... Just kysyin eikä ollut innostusta, kuinkas muutenkaan? :kieh:On paljon pyydetty jumankauta!
Tapellaan sit täällä kotona.. :mad:Juu, sama homma mulla kuin Ottiksella...piliä panttaa vaiks mensut loppui pariin päivään.. pantatkoon, reilun viikon päästä pitäis olla ovis. Kai tuo sit itekseen tyhjentelee.

Mistähän mä nyt saisin sitä positiivista energiaa? Pitää ottaa se kirja luentaan ja lukea se loppuun.. Kai se vain on sit kestettävä jos sitä vauvelia ei tulekaan.. Voih!:'(just yks päivä mietin ett mullahan olis nyt käärö sylissä jos se tärppi olis kestänyt silloin viime talvena.. En nyt viel oo luovttanu mut joka kerta kun täti tulee vaikkei ois halunnu tulevan, osa minusta luovuttaa hieman.. Ihme on jos onnistuu.. mut jos ne piikit olis tehokkaampia.. iiiks!!!:eek:mua pelottaa, joutuuko ne ihan itse pistämään? ja onko siitä kauhean voimakkaita oireita ollut kellään?
Siis puhun niistä folleja kasvattavista piikeistä..

Kiitos kaikille kommenteistanne !! Nyt alan pojalle tilaamaan joitain paitoja jenkeistä, se on moro!! Illanjatkot ihunille!!!!:)
 
Minttu2011!! Tiedän miltä sinusta tuntuu. Minulla ollut myös masennusta, koska lapsillani (kaksi ensimmäistä) on ollut niin vaikeaa. Taustalla oli väkivaltainen avioliitto ja kaksi ensimmäistä lastani saivat pysyvät traumat ja heillä kaikeinlaista oireilua. Se kaikki on masentanut minuakin, mutta MITÄÄN apua en ole saanut. Tuntuu vain, että mun pitäisi jaksaa yli sietorajojen...Nyt kun esikoisella on traumaterapia alkamassa, onneksi sain kuulla että mulla on myös mahdollisuus hakea traumaterapiaa. Mutta tie siihen voi olla kivinen ja hankala ja riippuu kait pitkälti työntekijästä, haluaako suositella mulle jatkoa. Aiemmin olen aina saanut kuulla että olen niin "järkevä" enkä ole niin sairas että tarvisin psyk.hoitoa...no onhan se ikävää jos säästösyistä avun saaminen jätetään aikuisilla viime tippaan...Myötätuntohalit:hug:

Niin, en tiedä pitääkö minunkin jo periaatteessa siirtyä tänne. Huokaus. Joudun nimittäin perhetilanteen vuoksi aina siirtämään ja siirtämään raskautumista ja/tai sen aktiivista yrittämistä. Olen ollut tuolla yli 35-vuotiaissa kuumeilijoissa, ja neljättä kuumeilevissa...mutta ehkä hiljainen siirtyminen tänne voisi olla hyväksi...ainakin taustailijaksi näin alkuunsa.

Minkä ikäisenä teidän mielestänne naisen on hyvä vielä hankkia lapsia? Mulla on PCO ollut nuoresta. Onko 42 se ikäraja jolloin Kela enää korvaa lapsettomuushoitoja?:|
 
Iltaset vielä!

Minttu2011 ja Kastanja oletteko käyneet juttelemassa diakonilla?
Itse sain apua sieltä, enkä kuulu kirkkoon. Siellä saa jutella ja he tekevät yhteistyötä muidenkin instanssien kanssa, niin voisihan sieltä saada apua eteenkin päin. Anteeksi että tuppaan tähän, enkä tule kyllä mitään tai ketään neuvomaan, mutta kun itse olin aikaisemmin sellaisessa vaiheessa, niin minulle kelpasi kyllä kaikki apu, mitä tarjottiin. Ja eteenpäin pääsin ja nyt elämä on hyvää. Vaikka tuo km tuossa olikin, niin ainahan elämässä on jotain menossa ja vaiheessa, mutta silti se pohjimmainen juttu siellä sydämessä on nyt kunnossa.

Järjetön stressi oli viimeiset 10 vuotta, joten josko sitä nyt osaisi elää ilman että miettii asioita, joille ei itse kerta kaikkiaan voi yhtään mitään.

Siis ainahan sitä jotain asioita miettii, mutta ne suurimmat osaisi jättää vähemmälle murehtimiselle, koska se ei mitään hyödytä. Vaan sairastuttaa itsensä, kuten minulle kävi, että sain todella pahoja rytmihäiriöitä.

Vaikka kyllä monella niitä traumoja on lapsuudesta saakka, kuten on omassakin lapsuudessani ollut. Mutta uskoisin, että koska noilla diakoneillakin on koulutusta tuohon ihmisen "sielunhoitoon", en siis tarkoita mitään hengellisiä asioita välttämättä, vaan ihan oikeasti osaavat, ainakin täällä, kuunnella ja yhdessä mietitään, miten tästä eteenpäin. Siis ihan konkreettista apua.

Ja heilläkin on vaitiolovelvollisuus, joten oma kokemukseni oli hyvä.

Rauhallista viikonloppua kaikille!

Ja sitten vielä tuohon lastensaanti-ikään, niin oma mielipide on, että itse tietää jaksaako, ainahan joku kauhistelee, mutta se on heidän ongelmansa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Kastanja
sarialeksandra - kyllä se NYT on varmaa, jotta tämä kierto nega.
..ja kyllä mie lääkkehet haen, kunhan vain saisin aikaiseksi.
Sekin yksi masennuksen oire - ei tahdo saada oikein mistään kiinni ja moni asia jää - "pitäis" astehelle.:|

Huomasin, jotta resepti täytyis uusia ensin ja sen teen varppina heti maanantaina, lääkkeet haen sit tiistaina.:)

Kastanja - voimasia siullehin kovasti:hug:

Tiedän, mitä raskasta taakkaa kanniskelet kun oman lapsen "mieli" sairastuu..on omakohtaista kokemusta monen vuoden ajalta taksepäin..ja ne kauheimmat vuodet on onneksi takanapäin - niistä lapsi ja miekin selvisin.:heart:

..ja miekin voin suositella Diakonia - tekevät hurjan arvokasta ja tärkeää työtä, sain aikoinaan apuja p a l j o n!
..oli itse asiassa yksi tärkeimmistä ihmisistä, jolta sain siihen akuuttiin hätään tukea..
..todellahin, siihen pahimpaa aikaan juuri keskustelu/kuuntelu apuja ja rahallistahin.

Taisi olla alle 43 v. kun Kela vielä korvaa jotahin noista hoidoista/lääkkehistä.

Mie riehkasin taas tuossa illan ratoksi kun Salli kusaisi iiiiison lammikon lattialle, miun jutellessa Äitini kanssa puhelimessa(ei siis mies voinut koiraa ulkona käyttää, vaik kuuli uikkamisen - Salli osaa pyytää ulos.)
..siitä hermostuin ja marmatin..ja mar-ma-tin..mies meni suihkuun ja poikanen huusi kohta sängystään "Äiti, miksi sie miulle huudat, enhän minä sitä pissiä lattialle tehnyt"?!

Voi miun oma kulta rakas:heart:..kun hän totuuksia mamman korvan kertoileepi..kyllä mie sit lapselle juttelin, että Äiti Iskälle vähän(juu, vähänpä vähän:vampire:) vihoisaan, en siulle.:)


..taidan lähteä telkkua tölläämään - Hyv Yöt ihunaiset:kiss:
(masu on täys roska evästä - ranskalaisia, makkaraa&olut pullo:p)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kastanja




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Barbarella (40)..........Kp?/?..............yk?.....()..2.
Minttu2011 (43)........Kp5/27-29.......yk1v 3kk( 04/11)...3.
bugsy (41)................kp9/29-31.......yk2......................9.
Euphonia (40)...........kp9/25-26........yk23......................1.
pikkutirri(42).............kp12/28-32......yk12 (06&8/11)4./2.yht.
Ninni69 (42)..............kp12/20-30......yk 2.........................1.
Zillian (42)................kp13/27-35......yk 2v....................4./1.yht.
sarialeksandra (40)....kp14/32-35......yk n.1v......................2.
Ottis (44)..................Kp14/26-27......yk2v 3kk( 08/09)...1.
Onni71 (40)...............Kp15/25-28......yk2.....................5./1.yht.
Ninni-70 (41).............Kp?/30?...........yk?.......................3.
anjamarita (43).........kp18/28-41......yk4.......................2.
Whisky Peat (36).......kp19/30-35......yk4...(tm 7/11)..3.
mariikka70 (41).........kp24/24...........yk6.........1.
tattinen (41).............kp27/22-28.......yk13(2km.)5/1.yht.
annekristina(46)........Kp46/26...........Yk1.................5./2.yht.
nooraneeamaria(35)..kp?/?..............Yk1.......................4.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur, Kastanja





anjamarita (43)........pp2
Whisky Peat (36)......dpo4





Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä