40+ so what wol.12

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Huomenia taas ihanaiset!:D
Nyt taas näyttää hyvältä vuodon suhteen! Ei oo tullut kuin ihan just että erottaa paperissa! Jos ei muuksi muutu niin kyl aion illalla piliä vonkua, vaik selkä ihan jumissa... en oo särkylääkettäkään aamulla ottanu kun lääkäriin menossa että saa kunnon diagnoosin.
Eilen dippasin r-testin kun tulivat postissa ja kylhän se viel positiivista näytti, tosin ei enää niin vahva viiva ollut kuin viimeks ovistestillä... silloin testiviiva oli toooosi tumma. No ehkäpä parempaan suuntaan menossa!=)

No Wappu ens viikonloppuna..... en tiedä tuleeko otettua mitään simaa vahvempaa, kun kummiskii lääkekuurin saan ja lääkkeet ei tehoa niin hyvin sitte ja joidenkihan lääkkeitten kans ei saa ottaakaan mitään! Joo nyt tarvii mennä, etten myöhästy lääkäristä! Sori kun en kommentoinut mitää, myöhemmin sit, mur mur dippailehan! =)++++++++++puuuuhhhh!!!

Huomenta kaikille ihunaisille!:wave:

Niin siinä nyt kävi, että: "ei kesää, eikä pienelle pesää":'((kesä toivon mukaan kuiteskin..)

Soitin labravastauksia..ja aivan kuin piiskan sivallus kasvoille - Progesteroni oli VAIN 12.2!!!..:ashamed:
Minua vain itkettäis ja itkettäis:':)':)'(..enkä kuitenkaa oikein osaa..

Ovis hätäisesti noilla arvoilla olllut,(kun yli 8) mutta pikkinen ei tuolla 12.2 arvolla pysy mukana, sen kyllä täytyisi olla v ä h i n t ä ä n tuon 25..
27.7.2010 arvo oli vielä 31.6

Oli liian suuret odotukset taas..VAIKKA, ja olin hyvinkin varma, että yritystä siellä masukassa oli.
Ensi viikon maanantaina lääkärin soittoaika ja pyydän ehkä Lugeja taas kolmelle kiertoa.
Tuhruja ei vielä ole tullut, mutta tästä saattaahin tulla hieman pidempi kierto, 25-26..tuhruilu alkaa yleensä 3vrk ennen uuden kierron alkua - huomenna ehkä siis..

Kauhea pettymys ja niin suruinen olo, ettei uskoiskaan....suuri pala tuntuu kurkussa ja raskas sydän..nyt jos koskaan, tekisi ne hanskat mieli heittää tiskiin ja antaa muiden yrittää..ei taida mur-mur jaksaa enään..:'(

Viimeksi muokattu:
Kilppari arvoista TSH oli huonontunut: TSH noussut 1.61--> 2.47
T4V oli pysynyt samoissa 12.9
..edellinen kontrolli oli 17.1

:attn:Ottis kun käyt kilpparikontrollissa, kattotaanko siulta AINA myös tuo T3V??
..miulla silloin Tammikuussa katottiin, nyt ei..

Niin..blancon tänään aamulla dippasin..mitäs muutakaan..

..mistähän niitä "ilon ja valon" pisaroita tähän hätään löytäisi..huoks:ashamed:

Onhan niitä ilon aiheita elossani tietenkin, on..vaan, nyt paukahti kaamea pettymys ja luovutus mieliala miulle - totaalinen.:(

Viimeksi muokattu:

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Ninni69 (41)...............Kp2/30............n.3v............1
Mindy<3 (40)..............Kp5/28-30........yk3............4
putunen (41)...............kp7/24-26........yk yli 1v................3./1.yht.
pikkutirri (41)..............kp9/28.............yk5........4./2yht.
Marja-Leena71...........kp13/28............yk6.......3.
oliivitar (40)................kp15/27-30.......yk3 ( 05/09)7.
Iida-Karoliina (46).......kp16/23-29.......yk22...................5.
Nöpsö (42)..................kp18/29-32......yk?................2.
Ottis (43)....................kp18/24-27......yk20( 08/09)1.
Salme71 (39)..............kp22/27-29.......yk1........2
Mahdotontako (46)......kp22/27...........yk10....................1. yht.
mur-mur (45)..............kp22/24-26......yk25(02&08&11/10)3.
muumimamma-72(38) kp41/25-30......yk10......4./2.yht.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, tetu68

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky,Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, minttu2011, sarppav, Mami41, Justiina

Ottis (43)..................dpo4
Salme71 (39)............dpo8

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

Viimeksi muokattu:
Hei naiset!

Ihan ekaks suuri lohtuhali mur-mur sinulle:hug:

Olen taustalla seurannut juttujanne ja vaikutatte sellaisilta, joilta voisin saada apua. Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan, joten:

Oletteko koskaan saaneet apteekin omalla testillä värillistä viivanpaikkaa? Eilen tein testin, joka oli nega. Tänään nyt kun testiä kurkkasin:whistle:siinä oli värillinen himmeä viiva, kapeampi kuin kontrolliviiva. Viivan vasen laita vahvempi kuin loput viivasta. En osaa sanoa milloin viiva on siihen ilmestynyt , eilen kurkkasin testiä tunti testauksen jälkeen, seuraavaksi siis tänään. Kp 30/30-38

Laittaisin kuvan, jos osaisin:ashamed:

_kristiina_ tuollaisen löysin:

Apteekin Raskaustestin herkkyys on asetettu siten, että 25 KY (kansainvälistä yksikköä)/ml antaa positiivisen tuloksen testin lukuajassa. Tämä pitoisuus saavutetaan yleensä noin 10 päivän kuluttua hedelmöityksestä. Kuukautisten ollessa myöhässä, pitoisuus on yleensä noin 100 KY/ml.

Apteekin raskaustestiin voi ilmestyä reilusti lukuajan (10 min) jälkeen heikko, hyvin kapea viiva, jota ei pidä tulkita positiiviseksi tulokseksi. Siksi käyttöohjeessa on maininta "Älä lue testitulosta 10 minuutin jälkeen". Tämä epäspesifinen, lukuajan jälkeen muodostuva viiva johtuu virtsan muista ominaisuuksista (esim. pH) sekä virtsassa olevien muiden hormonien kuin raskaushormonin (hCG) vaikutuksesta. Jos virtsanäyte sisältää runsaasti LH-hormonia, jota erittyy ovulaation yhteydessä, Apteekin raskaustesti antaa aiemmin mainitun heikon, hyvin kapean viivan, mutta vasta reilusti lukuajan (10 min) jälkeen.
Vain lukuajassa syntyvä testiviiva tulee tulkita positiiviseksi tulokseksi. Suurin osa positiivisista tuloksista on luettavissa 5 minuutissa. Käyttöohjeen mukaisesti voidaan epäselvissä tapauksissa odottaa toiset 5 minuuttia. Jos tulos on negatiivinen 10 minuutissa, ei tämän jälkeen testitulosta tulisi enää lukea.

Dippaille vaikka uudemman kerran päivän, parin päästä - Plussatuulia kovasti!:wave::heart:

Puolen päivän kahvitteluhetki...

Mietiskelin tuossa tuota ovistani, kuinka se noin luikahtikin ohi :confused: Tänään dippasin ja oli blanco. Tosin edelliselle kierrolla vahvin viiva oli kp 17... Pitikin larvata sivuja taaksepäin, että muistin :ashamed: Taisi se oletettu ovis olla eilen (kp14) tuntemusten mukaan, ellei nyt tikkuun ilmesty lähipäivinä viivoja. Saas nähdä onnistuiko/ehtikö tälle kierrolle pupustelut... Säästin niin touhuilut vanhoille ovispäiville :kieh:
Onko teille muilla vaihteluita oviksille? Tai onko se yleensä samaan aikaan? Oppia ikä kaikki! Tosin tällä mammalla saattaa hormoonit vielä olla sekaisinkin

Kristiina En osaa autella... Olen käytellyt lähinnä David-testejä ja roskis-haamuja en ole saanunna. Mutta voikun se kertoilisi sinulle jostain ihanasta :heart: Nyt vain Uutta testiä hakemaan =)

Viimeksi muokattu:
Miulla näyttää olevan ihan selkeästi näin, että: dpo10-11 alkaa lämmöt laskemaan jos ei tärppi käy..
Neljän kierron verran nyt käynyt samoiten..ja jostahin luinkin asiasta..en vain muista mistä??

Lämmöt alkoi nimittäin taas laskemaan, ei nouse yli 36.7 - eilen vielä samaan aikaan päivällä 37.1..
(eilen päivällä: 37.1/illasta 37.3)

Tissikipuiset alkoi myös hiipumaan, eilen jo päivällä sen huomasin(vaikka illasta yleensä olivatkin kovimmillaan)
..eilen illasta myöhäänkään ei enää kihelmöinyt kipeästi..

KOvasti täällä mietin, että kävisinkö gynellä ihan Clomeja tai Femaria ronkumassa?..ei nuo Luget yksistään auta..
Pirun kalliita vain nuo Clomit..tosin, kestäisihän se 4-kierron verran jos 50mg/20tb. paketti olisi.

TK-lääkäri ei niitä varmaan suostu kirjoittamaan?..MUTTA..kyllä mie ainahin maanantaina sitä yritän!:)

Onko teillä Clomien käyttäjillä ollut tuo aloitus annos: 50mg/kuukautiskierron 5.–9. päivänä??

Viimeksi muokattu:
Mur-mur Sitten kun päätöksen teet tulevasta, tuen ja varmasti siskoset kaikki täällä myös tukevat sinua

Sitä pienen pientä toivon sinulle vielä täydestä sydämestäni :heart: Jospa sinä apusia saat seuraavalla lääkärikäynnillä ja jaksat vielä yrittää :kiss:

Samaa aikaahan täällä kirjoitellaan =) Laitappa ne TK:n lääkärit koville tai pyydä lisätutkimuksiin gynelle! Tsempit matkaan!!!!

Viimeksi muokattu:
Oliivitar:kiss:

Kyllähän mie aika peräänantamaton olen joissahin asioisssa ..tämä vaavihaave mitä ilmeisemmin sellainen.:)

On vai ollut ikäväkseni sen verta tiukaa rahallisesti, etten ole voinut ostaa esim. yli 100e lääkkehiä ja käydä vielä Gynellä(se vähintään täällä huokeimmillaan 70-80e)

Nuo Luget ja Clomit kuin ei kuulu lääkekorvauksen piiriin..:|

((muoks)) kyllähän mie tosiaan pääsisin tutkimuksiin yksityiselle ilman lähetettäkin jos vain taloudellisesti se olisi miulle mahdollista..nyt ehkä lääkkeisiin olis varaa 3-4kierrolle(n. 115e) - ei muuhun..:ashamed:

Viimeksi muokattu:
VOI SURKUINEN MUR MUR!! ISO LOHTUHALITUS SINULLE!!:hug:
Kyllä varmaan kysyy voimia aina uudestaan rämpiä pystyyn ja jatkaa yritystä! Oot vahva ihminen!
Mulla olis varmaan jo tossa vaiheessa loppunut usko... tai en tiedä? Katellaan nyt kerta vielä jos tärppi kävisi... Tänään työterveyslääkärillä juttelin samalla aiheesta kun hain saissua (sain ens viikon loppuun) ja jotenkii jäi outo olo käynnin jälkeen. kerroin k-menosta, hän totesi, että mun ikä saattoi olla syypää siihen.... hän kuiteskii kirjoitti mulle foolihappoa lisää mut ei rohkaissut mitenkään asiaa. Luulen ettei ollut oikein kiinnostunut koko aiheesta. Sairasloman kumminkin sain ja reseptit, se oli pääasia.

TERVE KRISTIINA! Tee uusi testi vaan, jotta voit olla varma asiasta. Mäkin tekisin vaikka parin päivän päästä jos ei tätiä näy!

Vielä on: mahaa juilii jostain syystä ettei vaan olis oksutauti pukkaamassa, sitä tähän ei kyl enää kaivata! Pitää mennä ottamaan päiväunet, senvert väsyttää ja täytyy selkä saada oikoseks!

Mur mur: Never give up!!!!!
Hyvää päivänjatkoa :heart:

Täälä alkoi jo hieman tuhruilla ja olo niiiiin menkkamainen - tulis ***kele se täti nyt sitten!:kieh:
..tai..ei i h a n vielä, tulis liian lyhykäinen kierto:)..villi veikkaukseni on Vappuaatto!(tietenkin)
..ja silloin mie rentoudun kyllä!!!

Viimeksi muokattu:
mur-mur Sinulle suloiselle iiiiiiiso voimahali :hug: Älä vaan anna periksi! Täysin purjein kohti uusia tuulia :)
:flower:
Kristiina Minultakin ++++++++
puuhkutuksia sinulle kovasti, soosoo ei saa mennä kurkkimaan vanhoja testejä :LOL::LOL::LOL:

Iloista päivää Teille kaikille, nyt on riennettävä taas töiden pariin :wave::flower:

Voi mur-mur! Halaus sinulle ja jaksamista!

Ja kiitos +++++++puuhkutuksista! Olishan se ihanaa, jos tärppi olisi käynyt.

Mintulle kovasti tsemppiä miehen selätykseen illalla! Kyllä se selkäkipu siinä touhuillessa unohtuu ja hyvässä lykyssä saat hyvää selkävoimisteluakin...:LOL:

Oliivitar, minulla ovis taitaa olla aina suht samaan aikaan. Kierto on muutenkin ollut aika kellontarkkaa, joten oviksen bongaaminen on ollut helppoa. Tai olen tuntenut sen helposti. Mutta kroppahan voipi aina muuttua, joten en ihmettelisi itsellenikään, jos oviksen ajankohta muuttuisi. Toivotaan kumminkin, että pupustelunne tuottaa iloisen tuloksen!

Kristiinallekin tsempitykset r-testin rapisteluun! Kerrothan sitten, että kuinka kävi?

Mukavaa aurinkoista päivää kaikille! Minä tässä lähden miehen kera tapaamaan meidän pariterapeuttia. Me nimittäin käydään silloin tällöin puhumassa asioista ihan ohjatusti. On kuulkaa tehnyt parisuhteelle tosi hyvää kaikkien näiden vuosien aikana.

Voi kiitos teille tsempityksestä=)

Tulen toki kertomaan huomenna testin tuloksen. Mafinka, Joo ja nyt luen sen tuloksen 10min sisällä:LOL: ja koitan olla kurkkimatta sinne roskikseen:whistle:

Kyllä mä sitä plussaa niiiiiiin toivon:heart:

Tännekin kaikille plussaa toivoville kovasti paljon +++++++++++++tuulia

Ottis
Salme71 Kiitos plussatoivotuksista :kiss:. Ihme kyllä en saanut käsiini rakkoja, mutt yritinkin muistaa, ettei haravasta tarvi pitää kiinni kuin olis merihädässä =). Plussapeukutuksia sinnekin päin, sulla on virallinen testauspäivä lähempänä ku mulla :heart:.

Minttu2011 Olis totisesti jo aika sen hCG:n poistua elimistöstä kokonaan. Toivottavasti sulla on kaikesta huolimatta hauska vappuviikonloppu. Ei kaikista lääkkeistä vaaraa ole alkoholin kanssa. Pitää vaan pitää huoli, ett tsekkaa tuoteselosteet.

mur-mur Olen niin pahoillani :'(. Töistä tänne kurkkasin ja kun sivua selasin huomasin ekana sun poistuneen RKTT-listalta ja se jo kirpaisi. Toivotaan kesän tekevän ihmeitä hormonitoiminnalle, ett pikkunen matalista arvoista huolimatta saisi alkunsa ja myös matkassa pysyisi.

Olen erittäin laiska käymään verikokeissa ja nytkin kilpparimääritys odottanut varmaan yli puoli vuotta, että siinä kävisin. Silloin kun mulla viimeksi rukattiin kilpparilääkitystä, lääkäri otatti vain T3V:n ja sanoi sen olevan ainoa arvo mikä mun kohdallani kertoo mitään. Ei sitä yleensä kuitenkaan otetaan, ett nyt taitaa olla ihan TSH:sta ja t4V:stä pyyntö.

_kristiina_ Toivottavasti seuraavaan testiin jo selvää viivaa muodostuu ja testiajan sisällä :heart:.

ON Minä pösilö tein ihan TOTT-päivän kunniaksi aamulla r-testin, vaikka mulla vasta dpo4 ja nyt ärsyttää ku sillä viheliäisen tikulla on suorastaan hypnoottinen vaikutus eli sitä on käytävä kurkkaamassa tuon tuosta, vaikkei siihen olisi aikaakaan. Voi olla, ett hullu olen, mutt kyllä mä siinä viivan paikan kohdalla jotain olen näkevinäni. En kuitenkaan mitään niin selvää, että siitä kuvaa kannattaisi yrittääkään ottaa ja tuo kirkan auringonpaiste vaikeuttaa kuvaamista ja tiiraamista myös. Yritän malttaa olla huomenaamuna testaamatta, mutt jos hyvin käy, ettei lauantai-aamu ole kovin kiireinen, voin sitten dipata, silloin dpo6 ja voisi olettaa jotain näkyvän. Heh, just joo :ashamed:.

Ottis
mur-mur Mulla Clomifenit on pitänyt ottaa kp 5.-9.

Oliivitar Mulla oviksen ajankohta on heittänyt kp11.-kp14. Clomifeneilla sen ajankohta viivästynyt.

Nyt on ihan pakko lähteä pihatöihin, kun on aivan mahtavan lämmin sää eikä tuulekaan niinkuin eilen :). Plussapuhureita tänne ihan jok'ikiselle :heart:!

Yhteistyössä