40+ "So what"!! (vol.9) =)

Ottis
mur-mur En minä aamulla edes muista lämpöjä mittailla ku olen niin aamu-uninen, ett yleensä nukun niin myöhään, ett just ehdin töihin. Iltapäivällä vasta mittailen, kun työpäivän jäljestä pikkuhiljaa rauhoitun.

Lumeton Mä vaan vähän harjottelin :LOL:. Muistanpa taas miltä tuntuu tuijotella puhdasta negaa. Se ei ole mieltäylentävää, mutt onpa taas todellisuus vähän lähempänä.

Rominas Harmitus siitä negasta, mutt kuten sanottu, se voi hyvinkin vielä plussaksi muuttua.

Mur-mur ja Jääris En minä vielä osaa kovin järkyttynyt tosta negasesta olla, mutt väitänpä edelleen, ett on alamasulla/ kohdun seutuvilla sellaisia tuntemuksia, ett voisin hyvinkin kuvitella näitä varhaisiksi r-oireiksi. Tosin mulla eilen oli enemmän nippailuja kuin tänään, joten voipi olla, ett mulla sittenkin se dpo6 pitäisi tänään paremmin kutinsa, vaan katellaan ;).
 
..lämmöt nyt 37C tasan.. :)


Mie käyn tuolta kirjoittamastani r-oirelistasta(miun plussakierrolta)kurkkimassa, minä kierronpäivänä/dpo:na on tuntunut ja missä ;)

..Lauantaina ehkä odotettavissa: ärtymystä, kuumostusta&masun vihlontaa..Sunnuntaina lämpöpiikki ylös-37.4C..niitä oirehia odotellessa:saint:
 
Olen TAAS hieman tuumannut ja tutkinut.. :D

..ja luulenpa(jälleen oirehien perusteella)..että miun ovis+ oli tärppikierrolla silloin kp15, koska kovat kivut seuraavana La. iltana&limat..nythin oli niin, että ensin ovis+ ja sitten vasta kivut!!

..elikkäs..miun + R-testiin ilmestyi sitten vasta dpo14, siksikin niin vahva viivanen tuli =)

Siinä tapauksessa eka R-testin dippailinkin silloin dpo8-EN dpo6..ja negahan se olikin..tämän pitäis hieman hillitä testaus intoa..ei siis + dpo8..hmmmm....kattelaan nyt..:p

..tämä on nyt N i i N tarkkaa tieteellistä tukimusta ja oikiasti AIVAN pelkkää ARVUUTTELUA kun en silloin testaillu ovista!!..pitäähän joku jobi olla tässä päivien kulumista odotellessa :D

..ihan kun ei täällä kotosalla muutahin työmaata olisi :whistle: .. B)

..NYT siis poikanen ulos leikkimään ja äiskä ruokaa laittamaan.. ;)
 
Jäärikselle hurjan paljon onnea ja tarrasukkia :heart:

Harmitus kaikille tädin piinaamille :hug: :hug:

Hurjasti plussaonnea kaikille RKTT-listalaisille :)

ON: kävin tänään gynellä tarkastuttamassa että kaikki on ok, kun kierto heitteli miten sattuu. Lääkärin mukaan kaikki ok, koska ovis on kaikissa kierroissa testeillä todistettu, niin hormonitoiminta on ihan kunnossa. Kierron lyheneminen on kuulemma ihan normaalmia näin vanhemmiten, kropalle tulee kiire tuottaa munasoluja kiihtyvällä tahdilla hedelmällisen ajan käydessä vähiin :)

Oikealla puolella oli munasolu kypsymässä, kokoa oli vasta 12 mm, joten muutama päivä menee ennen kuin on ovisaika. Onneksi miehen yövuorot loppui just, niin päästään tositoimiin jo tänään :LOL:

Muistanko oikein, että meidän edellisessä pinossa oli jonkun teidän viestissä laskelma siitä millä nopeudella munasolu kasvaa? Hitsi, kun se pino ei enää aukea, olisin voinut kaivaa sen laskelman esille. Kiinnostaa vaan, että koska se ovis olisi odotettavissa :whistle:

Lääkäri ei muuten ensin meinannut löytää munasolua lainkaan, ehdin jo pelästyä, ettei tässä kierrossa olis mitään mahiksia. Mutta munasarja olikin vaan jotenkin alhaalla, niin että sitä oli vaikea saada ultran kuvaan, huh!
 
..laitanpa tännehin tämän viestin, jonka sain Kotitestiltä..kyselin siis aamupisusta tehtävän O-testin luotettavuutta/voiko tehdä heidän testeillä?..

Hei!!

Hyvä kysymys johon vastaus ei ole aivan yksinkertainen. Suositus että testiä ei tehdä aamuvirtsasta perustuu käytännön kokemuksiin jolla suurin osa ihmisistä saa luotettavan tuloksen. Testin voi tehdä aamuvirtsasta mutta LH-hormonin taso on tyypillisesti korkeammalla kun sen tekee hieman myöhemmin.

Kyse ei ole niinkään eroista testeissä vaan ihmisen fysiologiasta. Tärkeämpää on se että teet testin joka vuorokausi samaan aikaan ja tarkkailet testiviivan voimakkuuden muutosta. Eli aamuvirtsasta viiva on hieman haaleampi, mutta sen voimakkuus kyllä muuttuu ovulaatiota edeltävänä hetkenä.


Toisaalta niille henkilöille joille erittäin herkät liuskat antavat aina haalean testiviivan voi aamulla testaamista suositella kokeiltavaksi. Tällöin on vielä tärkeämpää että testi toistetaan samaan kellonaikaan eri päivinä.

Kannattaa aina suhtautua hieman varauksella sellaiseen markkinointiin missä lukee "Testin voi tehdä aamuvirtsasta". Toiset kauppiaat käyttävät tätä markkinointikikkana vaikka kyseessä olisi saman tehtaan tuote kuin se missä kehotetaan testi tekemään vasta päivä-/iltapäivävirtsasta. Kaikki testit on mahdollista tehdä aamuvirtsasta mutta testin luotettavuus saattaa madaltua.

 
Ottis
Minnihiiri68 Hienoa, että kohdussa ja muniksissa kaikki hyvin ja follikin löytyi. Siitä nyt vaan follis kypsyttelemään ja simppoja tallettelemaan, niin saatat olla 3 viikon päästä tuolla yrjöklubissa. Onnea matkaan+ :heart:!

Mur-mur Sinäpä olet tarkkaa tutkimusta tehnyt. Mulla oli aikojen alussa kotona vihkonen käytössä johon kirjoittelin lämmöt ja kaiken maailman oireilut, mutt enäänpä sinne ei tule merkittyä kuin kiertopäivät ja dpo, rasti joka päivä, ett pysyy kärryillä :). Tän saitin myötä ton rastittamisen merkitys on kyllä vähän hämärtynyt, mutt rastitanpa sittenkin.

:LOL: Kurkkasinpa tulevaan eli mikä olis ton käyttämäni tickerin mukaan huomisen eli dpo6:n yleisin oire ja näyttää 'gassy'a lupaavaan eli ilmeisesti ilmavaivoja :). Ja ku ne just eilen vähän niinkus hellitti.
 
En miekään enää muutoin jaksa..lämpöjä laittelen jonkin verran muistiin ja tietenkin ovis ajankohdan-siinäpä ne tärkeimmät =) ..mutta nyt on mihin verrata kun plussan täällä kuumeillessa saanut olen kerran-siis oikiasti ollut raskahana:heart:

..vaan, onhan joka raskaus omanlaisensa ja suoraan en voi verrata..kunhan aikani kuluksi sitten.. ;)
 
Hei!

Kävin lukaisemassa tilanteenne ja jääris :flower: :flower: :flower: ONNEA!
Ja muille plussaa ja tsemppiä ja kaikkea mahdollista possaria eli hyvää onnea!
Mulla on nyt ihan ok olo. Väsymys on pahin oire. Huonoa oloa on välillä hitusen havaittavissa. Niukka vuoto, jota oli noin rv6 on nyt loppunut. Maanantaina on sitten ultra. Jänskättää. Tsemppiä!
 
Mur-MURrin innoittamana aloin minäkin almanakkojani syynäämään... Kuukautisten alkamisajankohdat olin kirjannut ylös mutta siinäpä ne olikin, joten kävin sitten siellä metkussa näin jälkikäteen ottamassa ovis ajankohdan selville.
Harmi etten edes ollut kirjoitellut milloin lempeä ollut liikkeellä... muistan kyllä että tässä joka päätty km, niin naureskeltiin, kun raskaustesti oli +, että kummastakohan kerrasta; rantasaunalla vaiko makkarissa telkkaa katellen... :whistle:
Pojan alku tiedetään 100% varmasti kun oli seksilöistä yhtenä lauantai aamuna koko siinä kierrossa, joten ei ole vaihtoehtoja... Mutta ovis pitää jotenkin vaan summittain arvioida siihen... metkun mukaan ovis/hedelmällisyys olis pitäny loppua jo siihen mennessä, joten aika arvailua.
 
Ottis
Rinja Tuuppa sitten kertomaan meille mitä ultrasta kuuluu. Hirmusesti peukutuksia täältä sinne :heart:!

Rominas Minäkin ammoin merkkasin mm. pupuilut vihkooni, mutt nythän niitä on täältä melko helppo käydä tarkistamassa. Pari viimeistä kiertoa sentään muistaa 'lonkalta'. En ole laskureita käyttänyt enää sen jälkeen, kun aloin ovista tikuttamaan. Sotkis vain pienen pään :ashamed:.

Mur-mur Mulla sitä rupsutautia tosiaankin oli dpo2-dpo4, joten ei mene ihan tasan mun oireeni ton tickerin kanssa. Melkeinpä siis tässä jo odottelen, ett huomennakin rupsututtaisi ;).

Lämpö 37+ :ashamed:, aikalailla samoissa lämmöissä ollaan mur-mur.
 
Ottis: Voisko tuota arvioida jälkikäteen niin, että jos metkun mukaan 10.8 ovis ois ollu (ja nyt kun tikuttaan on alkanut, niin 2 pvää aikaisemmin joka kerta tikkuun ne viivat tullut) eli jos ovis oiskin ollut tälleen ajateltuna 8.8, niin dpo 14 olisin saanut haalean viivan r-testiin elokuussa? Ja jos taas se 10.8, niin dpo12.

Poikasen plussasta paha aikaisinta plussaa arvella kun näymmä vasta 5 päivää kuukautisten oletetusta alkamispäivästä olen ekan testin tehny ja se oli hyvin vahva... Heh, joku vasta siis 5pvää myöhässä hokannut, että täti on hukassa... Ei taitas enää onnistua moinen!!
 
Ottis
Pitänee tässä alkaa mökille kamoja pakkaamaan. Astianpesukone hoitelee tiskejä ja kun saan talon jotenkaan järjestykseen, lähden sinne mökille tekemään ensin pikaisen pääsiäissiivouksen ja sitten vietän ihan issekseni rauhallista iltaa a) takkatulen rätinää kuunnellen ja lämmöstä nautiskellen, b) saunoen, c) herkutellen ja d) ehkäpä pikkasen punaviiniä naukkaillen. Punaviiniä olen nyt kahtena iltana (dpo3 lähtien) ottanut noin 12 cl ennen nukkumaan menoa lueskellessa ihan 'lääkärin määräyksestä'. Jotenkin se on ristiriitaista kuitenkin, kun sanotaan, ett alkoholia pitää välttää ja ihan juopoksi itsensä tuntee joka ilta tissutellessaan, mutt dpo8 ton tissuttelun lopetan. Näin muistan jotakuta gynen opastaneen :).

Mimmimamma Jos sitten tosiaankin huomenna lisäät sen mitä tältä illalta jää multa päivittämättä, niin olen erittäin kiitollinen. Tosin tässä viel vähän aikaa kyttään ja ennen kaikkea sitä sinun testitulostasi :heart:.
 
Minä tein sellaiset lukujärjestyksentapaiset (mitä nyt opelta muuta voi odottaa :LOL: :headwall: ) joulukuun ja tammikuun kierroista. Siinä oli tarkkaan kaikki jo etukäteen suunniteltu (pupuilut mm. olin ajatellut että minä päivinä kierron aikana ja niiden merkiksi laitoin pallurat :LOL: ). testailutkin merkkasin etukäteen. Ja tietty ovisplussa ja hedelmälliset ajat ym. Tässä kierrossa en sellaista tehnyt eikä mulla nyt olekaan muuta ylhäällä kuin menkkapäivät ja ovisplussapäivä.
 
Oon täällä välillä melkein hampaat irvessä kun on sellaisia menkkamaisia vääntöjä ja toivon niin kovasti ettei mitään vuotoa tule... Huomenna siis olis TEPpäivä. Tänään en testaillutkaan mut huomenna ajattelin katsoa onko viiva vahvempi niillä pahuksen sofitesteillä.
 
Ottis, kyllä sitä punkkua kärsii ihan kevyesti sen lasillisen nauttia-miksi ei enemmänkin välillä ;) ..ovis aikaan vain voi rajoitaa sitten..ja sitten taas sen jälkeen se on vain hyvä mielelle&kohdulle!!:heart: ..sanoopi Dr.mur-mur.. :D

..toivotaan tosiaan, että kaikkien unelma siittä pienestä nyytistä toteutuisi!!
 

Yhteistyössä