40+ so what!!! (vol. 8)

Jääris paranemisia teille,itse kokeilin esikoiselle kun oli viimeksi sairaana ja sama ongelma oli ettei tahtonut jouda. Annoin nestettä lääkeruutalla "nätisti puoliväkisin" ja kun siten sai nesteitä menemään sisään olokin helpottui paremmaksi.Pronaxen on kyllä hyvä lääke ja sen kanssa voi antaa myös panadolia sen 3 krt pv.

Itsellä tuntu kans flunssa painavan päälle :snotty:
 
Kiitos kaikille palstasiskoille onnitteluista! :flower: :flower: :flower: Olen kyllä aivan liikuttunut ja mietin välilä tapahtuuko tämä todella minulle..?

Inia Onnea paljon kyytiläisestä! Toivotaan että sinulla on yhtä sinnikäs sissi kuin tämä meidän alkio. Taisi olla lumeton joka sanoikin, että kakkosluokan alkio voi tarrata jopa paremmin kiinni kun on röpelöreunainen. Tiedä näistä sitten.. Ota vaan iisisti piinistelyaika. Itse olin todella pessimistinen tärpin suhteen ja oli todella yllättävää saada ekat haamut tikkuun. Ja ei kannata mitään klassisia raskausoireita odottaa, niitä ei minulle tullut, vaan todella selkeät kuukautiskivut kierron "lopulla".
Ja kiitos kun laitoit etusivulle plussanneisiin, (ihan oikeat kp:t, lasken plussaksi vasta tuon kun varmasti tiesin)


Mahdotontako ja oivikki oireita ei ollut kyllä mitään mikä olisi liittynyt raskauteen. Olin aivan varma kuukautisten tulemisesta, kun tissit lässähti ja lämmöt laski ja kun pp11 illalla valahti housuihin ruskeaa tuhrua ihmettelin, että jokos ne menkat nyt alkaa. Ajattelin lopettaa lugejen käytön ja varmistin pp12 aamulla r-testillä, mihin piirtyi hienoinen haamu. En lopettanut sitten lugeja ja olin hieman ihmeissäni. Sitten alkoi todella kovat kuukautiskivut, melkein kovemmat kuin normaalikierroissa. Lisäksi tuli päänsärkyä ja alaselkäkipua, niin etten meinannut pariin päivään saada kenkiä jalkaan. Tuhrua tuli lievästi (n. ruokalusikallinen) vielä parin päivän ajan. Sitten kaikki kivut laantui ja tuhruntulo loppui. Nyt vasta varmistettua plussan on alkanut olemaan omituista makua suussa, tukkonen nenä, kohdun alueen kipuja (ne tuntuu todella alhaalla, lähempänä häpyä kuin napaa),alaselkää kiristää jos yritän venyttää. Tisseissä ei mitään tuntoja, ehkä pieni kylmänarkuus. Lämmöt tuntuu olevan aamulla ylhäällä, mutta muuuten päivällä vaihtelee ja on välillä alkukierron mitoissa. En oo enää niitä mittaillut, kun ei näköjään tuo lämpöjen nousu mulla pidä paikkaansa. Siis en mitenkään noista oireista olisi arvannut ennen kierron loppua, että olisi raskaana. Lugeja käytän edelleen, ekaan ultraan asti.

Mies on tietysti innoissaan, hänellekin eka lapsi ja hän on vieläpä ainoa sukunsa jatkaja. Tehtyäni tuon viimeisen raskaustestin annoin hänen lukea tuloksen itse. Hän ei kommentoinut vähään aikaan mitään, vaan kohta totesi, että "Siinä taitaa olla patterit..." -Ai mitä, missä? minä kysyin. - No siinä testissä, kun tuollainen teksti tulee. :heart: Ja omat ajatukseni liitelivät kyllä aivan muissa korkeuksissa.

Onnenpotkuja vielä palstalaisille, pitäkää siimahännistä kiinni ja toivotaan, että se kevätaurinko alkaa pian niitä plussia kylvämään! :heart: :heart: :heart:
 
Naurattaa tuo SS:n miehen kommentti pattereista :LOL: :LOL: :LOL:
Just niin tyypillistä miesten puhetta tuossa tilanteessa.
Epäuskoinen olo varmasti jatkuu vielä jonkun aikaakin, sillä vaikka järjellä tietää olevansa raskaana, niin sen tajuaminen tunnetasolla vie kyllä aikaa. Varsinkin kun yritystä on pitkään ja on niin "tottunut" epäonnistumisiin.

Eka ultra kyllä vähän auttaa ymmärtämään, että vauvaa odotellaan. Np-ultra oli ainakin meillä se hetki, jolloin mieskin tajusi.

Muistan, kun minä olin tullut jo kotiin synnyttämästä eli vauva oli 4-5 päivän ikäinen, kun lähdin käymään eräässä kauppakeskuksessa ja piti ostaa vauvalle kaikenlaista tavaraa. Ihmettelin lähes ääneen siellä vauvantarvikeosastolla, että mitä minä täällä teen. Voiko minulla olla vauva? Niin kauan kuin sitä oli haluttu ja toivottu, ei silti meinannut sisäistää, että se on TOTTA.

Ja niin se RASKAUS on ihanasti TOTTA myös teillä, Solakka Silakka. Vielä kerran onnittelut!

.
 
Täällä taas minä, aamupäivien pinontukkija :)

Annan nyt ystävän neuvon itselleni: älä enää mittaile lämpöjä oviksen jälkeen. Äläkä ainakaan digimittarilla. Nyt kun mittasin elohopeamittarilla, niin tulos oli 37,4. Tuo digi antaa niin vaihtelevia tuloksia, että ei mitään määrää. Niin ja tietysti se ainoa oikea tapa olisi mitata aamulla ennen kuin nousee ylös sängystä eikä se, että pistää kerran tunnissa mittarin kainaloonsa ja sitten ihan hermona ihmettelee vaihtelevia tuloksia.
 
Ottis
Liiza Kurjalta kuulostaa sun miehen sanomiset. Hienoa kuitenkin, ett osaat suhtautua sanomisiinsa aikuismaisesti. Vaikuttaa siltä kuin miehesi olisi epävarma siitä jatkuuko teidän suhde. Yhteinen lapsi vois tehdä suhteelle ihmeitä tai sitten ei. Noi on vaikeita kysymyksiä ja jos ja kun olet lasta maailmaan pykäämässä tärkeintähän on, että SINÄ olet sen asian kanssa sujut ja varma siitä, että pärjäät uuden pikkusen kanssa. Näin minä ainakin ajattelen, ett vaikka mies yht'äkkiä puihin nousisikin, ett mun on vaavin kanssa yksinkin pärjättävä jos sellainen saadaan aikaiseksi. Kaikki mikä mieheltä ja miehestä tulee onkin sit plussaa. Oman ukkoni kohdalla todella uskon, ett hänestä itsestään paljon lasta saman tien karisisi jos hän oman lapsen saisi. Tsemppivä sulle :)! Saako sut laittaa RKTT-listalle?

Jääris Jaksamista se pikkusen kanssa ku siellä sairastelette :hug:!
 
Ottis
SS Ihan toi sun mies :LOL:. "Siinä taitaa olla patterit." Niin tyypillinen mies :), ihmettelee digitestin toimintaperiaatetta, kun eukko nappaa näytölle pisusta sanan 'raskaana'. Ihan oikeilta noi sun oireet tuntuu. Mulla kesällä ekan 3 viikkoa oli alamasulla koko ajan tunnetta, ett siellä on jotain 'ylimääräistä' enkä juoksuaskeliakaan uskaltanut ottaa, kun joku mukamas kirras, ja nippailujakin siellä ihan alhaalla tuntui. Kohtu kasvaa :), se on ihanaa se!!
 
Jääris Huom!! Niin kuin onlydream kirjoittelikin-Panadolia voit lapselle antaa Pronaxenin kanssa ja se alentaa TEHOKKAASTI kuumetta..tokihan pieni on vietävä lääkäriin jos jatkuu pitkään..ja saathan sie ne pissatuloksen vastaukset tänään.

Noilla pikkuisilla tuo kuume tahtoo kovastikkin kavuta korkialle ja eivät suostu juomaan :( ..mie ihan sormilla vähän niin kuin "lypsin" lapselle tuttipullosta suuhun ja tuo lääkeruisku on myös hyvä-sitkiästi vain pieni nestemäärä kerrallansa!! Pikaista paranemista pienelle :)

((muoks)) lääkepakkauksesta tai netistä löytyvät annostusohjeet eri painoisille. =) ..ja itse koin helpommaksi antaa lapselle tuon nestemmäisen(oraalisuppensio) Pronaxenin ja banaaninmakuisen Pamol F lääkkeen pieneen määrään maitoa liotettuna(5ml)..miusta ne supot oli kurjia kun sulivat aina sormiin :/

Pamol F 125mg
Annostus: 9-16 kg painavat lapset 1 tabletti korkeintaan 3 kertaa vuorokaudessa.

Pamol F 250mg
17kg etäpäin-->

Saat varmasti Pronaxen reseptin omalle lääkärille soittamalla(TK) ja selkeät ohjeet miten pronaxenia&Panadolia voi lapselle antaa..tuossa netistä kopsattua tietoa..

http://kaksplus.fi/keskustelu/t774211

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=753&d=20823&i=ORION+PHARMA_PRONAXEN_+Pronaxen+25+mg%2fml+oraalisuspensio


 
Täälläkin pahamieli miehen takia... Isäntä jo eilen illalla oli selvästi v***nut kun tulin kotiin ja sama lehmän naama aamullakin... Kysyin sitte, että mikä hätänä? Niin, kuulemma tää systeemi (mun hoitovapaa+ilta/vkonoppu työt) on p..seestä.

Mä en siis käsitä sitä, että yhdessä sovittiin, että jatkan hoitovapaata syksyyn ja mies vaati, että haen extra töitä illoiksi/vkonlopuiksi, jotta saataisiin vähän enempi rahaa. Siis suomennos: jotta hänelle jäisi enemmän rahaa tuohon niin rakkaaseen harrastukseensa.

Noh, hain töitä ja tällaisena aikana, ihme kyllä sain heti toisen puhelun jälkeen mutta nyt vissiin isäntää ärsyttää se, että mun työt, joita silloin tällöin on, häiritsevät hänen harrastuksiaan. (Yhden kerran ei ole päässyt, kun itse ei ollut muistanut kirjoittaa yhtä harrastusporukan kokousta ylös almanakkaan ja mulle oli just sille päivälle laitettu vuoro. ) Ja hän kyllä aamuvuoroni jälkeen vkonloppuna pystyy menemään harrastamaan nyt kun on jo aika valoisaa kuuteenki asti.

Jotenkin minusta tuntuu niin kohtuuttomalta, että mä hoidan kaikki kotiin liittyvät asiat ja sitten vielä yritän nykertää kaupassa töitä ja mulle vaan kiukutellaan. Tulee just sellanen olo, että eikö tuo ukko muista millaista se mun "oikea" työ on ja jos siihen palaisin niin hänellä ei olisi mitään toivoa harrastukseensa viikoilla ja vkonloppuinakin niukalti toisinaan.

Yritin muistuttaa häntä että mä joutuisin edelleenkin lähteen usein tien päälle jo sunnuntai ip ja palaisin perjantaina myöhään illalla, kilsoja vuodessa 100 000 ja myyntialue imatra-tampere-pori akselista ylös pohjoiseen asti. Joskus vkonloppuisin liikkeissä asiakkaiden toivomuksesta esittelypäiviä kuluttajille.
Mutta ei, hänen mukaan enempi aikaa jäisi hänelle. En kyllä ymmärrä hänen laskutaitoaan, että miten voisi jäädä enmpi aikaa, jos poika hoidosta klo 5 pois ja ei ole ketään joka sitten hoitasi lasta kotosalla viikolla muuta kuin hän... Ja poikaa ei voi harrastukseen ottaa vielä vuosiin mukaan, saati jättää kotiin yksin.

Pienessä kiukkuisessa mielessäni kävi, että laitan miehelle tekstarin, että soitan pomolle ja kysyn josko saisin aloittaa sittenkin työt jo huhtikuun alussa... Harmi ettei ole aprillipvä ja vois leikillään huijata niin näkis miten miehen suu sitte menis... :kieh:

Täytyy myöntää että itku kyllä pääsi kun miehen auto pihasta starttas... alkoi masentaa ja tuntuu, että eikö tuolle mikään riitä...
Mä en pysty tilanteen muutamiseksi tosiaan enään tekeen muuta kuin soittaa oikeesti pomolle ja palamaan etuajassa takaisin. Toki tiedän ett pomo tuskin onnesta kiljuen ottas, kun onhan tämä taantuma tehnyt aika notkahduksen vaatebisnekseenkin. Mutta eipä sillä varmaan olisi vaihtoehtoja, jos soittasin.

Voi voi... anteeksi sekava omanapainen selostus mutta nyt oli pakko päästää höyryjä...
 
Siis arvatkaas mitä???..

Miulla taisi olla kuulkas toistamiseen ovis eilen!!!:eek:..lämmöthän miulla laski tuonne 36-36.3 kun menkat tuli..ollut noita kipuiluja, pinnan tiukkuutta, itkuisuutta hermostuneisuutta ja kaikkea maaaahdoooollista..saakutti..ja nyt lämmöt nousi 36.7C ja oireet PIUUUH-hävis totaalisesti!!..vi**ttaa oma tyhmyyteni:headwall: ja melkeinpä itkettääpi nyt armottomasti kun en luottanut tunteisiini ja pupusteltu tässä alkuviikosta, viimeistään eilen-oli nimittäin ihan "hilkulla" ja jäin vain telkkua eilenkin kattelemaan..voi itku :'( ..arvatkaas harmittaako nyt!!!!! :ashamed:

..minullahan oli nuo o-testitkin loppu ja huomenna vasta tulee lisää.. :(

..sanokaa miulle että "KYLLÄ" kun kysyn: jos munis lähtenyt liikenteeseen aamulla ja elää sen 24h..ja sitten siimahäntäinen tarvitsee aikaa tuon 7h jotta olisi valmis sen hedelmöittämään--onnistuiskos vielä illasta saamaan vaavin alulle??.. :saint::heart:
 
Mur-mur, KYLLÄ te kerkiätte vielä tänään. Äläkä oo ihan varma vielä, että ovis oli, sillä mä ainakin olen nyt huomannut miten epävarmaa oikeesti on lämpöjen mittaus. Samalla kertaa vasemmassa kainalossa oli elohopea- ja oikeassa digimittari. Tulokset 37,4 ja 36,3 astetta. Että silleen. Aloitat vaan sen tikutuksen, kun saat testit. Voipi olla että uusi yllätys tulee viikon sisällä.

Hieno plussa Rominaksella. :)

Ninnille tsemppiä uuteen kiertoon. KP 1 on kyllä paha, mutta kyllä se siitä.

Rominas, älä tee mitään hätiköityä, ts. soita äkkiseltään työpaikallesi. Yritä päästä vielä rauhassa juttelemaan miehesi kanssa, jospa hän voisi jotenkin perustella, miten hänelle olisi helpompaa harrastaa, kun sinä olet viikot poissa :eek:
Ja muista ne vanhat viisaudet, että kerrot, miltä sinusta tuntuu äläkä syyllistä. Tääkin on tehty niin vaikeaksi, kun olis paljon helpompaa huutaa: "Miten muka sulla on enemmän vapaa-aikaa, jos mä oln töissä kokoajan? Nyt oon vaan välillä töissä ja on jo niin vaikeeta."

Mä sähköpostailin lekurini kanssa, kun ei ehtinyt soittotunnilla vastailemaan puhelimeen. Suositteli loman pitämistä lomana ja jättämään piikit kotiin. Niin mä teenkin. Voipi kuulemma tehdä hyvääkin munasarjoille, jos saavat kuukauden tauon stimulaatiosta. Parasta tietysti olisi jos saisivat 9 kk:n tauon, vaikkei siltä nyt tunnu yhtään.
 
Terri: Niinpä, vaikeaa yrittää löytää sanat niin ettei se hermostu lisää ja tunne että syyllistäisin. Tosin tiedän, että mieheni kyllä puhuu mun mielipiteeni suohon tovissa... Todella sanavalmis ja osaa kyllä kiemurtaa asiat niin, että toinen osapuoli alkaa tuntemaan tehneensä sittenkin asiat väärin.
Jäin vielä miettiin, että mikäköhän pitkä naamaisuuden sai eilen aikaan? Kun siinä 16.30 lähdin kaikki oli hyvin ja kun tulin kympin jälkeen niin sittepä ei ollutkaan... Oliskohan Kärppä-matsia ollut vaikea vintillä kuunnella/katsoa, kun joutui itkuhälytintä valvomaan ja kipaiseen pojan herätessä itkemään, hoivaamaan lasta? Vai olikohan se syynä, että laitoin tekstarin, että mun pitäis olla klo 15 kaupalla...tosin ei hänellä pitänyt olla menoja ennen mun töihin menoakaan... Vai oliskohan vaan alkanut tympiin lapsenvahtina olo, kun poika pipinä on ollut oikea sylimussukka ja ei anna hetken rauhaa... No joo, ehkäpä kuulen illalla, jahka kotevuu.

 
Ottis
Rominas Kyllä toi sun viivanen ihan tasavahva on, onnittelut :)! Kannattaa varmaan laittaa se linkki tänne, niin ei kuormita tätä sivua niin kovasti kuin tuo kuva kuitenkin.

Harmi, ett sun ukkos nyt tolleen jörrittää ja sulle pahaa mieltä aiheuttaa :(. :hug: ja piristystä!!

Mur-mur Kyllä Kyllä Kyllä Kyllä Kyllähän sitä ehtii viel vaavin alulle laittaa jos meinaat, ett ovis sitten tänään pamahtanut päällensä. Mites sä et nyt lainkaan testaillut? Onnea Oilin hyödyntämiseen enivei :) + :heart:!

Mulla näytti tänään tällaista o-testi: Ihmeen hailuja molemmat viivat, mutt olen kuitenkin jonkinlaista t-viivan vahvistumista eilisestä aistivani.

Tässä yllä oleva testi kuvattuna kera digitaalisen testi liuskan. Veikkaisin siis, ett huomenna plussan saan. Ei haittais, vaikkei Oili viel perjantainakaan tulisi, vaan mun mielestä munikset saisivat nyt muhia kunnolla ennen paukahtamista.

Enemmän mulla on nyt tässä kierrossa Oili-tuntemuksia ollut kuin aiemmissa. Viimeksihän niitä oli myös, mutt nyt olen suorastaan kiitollinen kun munisten paikkeilla kiristelee ja nippailee :). Ai, että mä oon onnellinen jos ja kun siellä kunnon follit muhii :saint:.
 
Ottis
Ninni-70 Se tädin pahalainen kaahasi sitten sinne :(. Olen pahoillani :hug:, mutt totisesti toivon parempaa onnea nyt alkaneeseen kiertoon. Keväällä plussa ruutun pärähtää, ett lasit heläjää, eikös niin.
 
Ottis
Rominas Miehistä ei koskaan tiedä mikä niiden naaman vetää mutruun!! Saattanut oivaltaa poikamiesaikojen totisesti olevan takanapäin, kun on joutunut sairaan pojun kanssa olla kahden kotona. Tsemppiä sulle ja jaksamista sen ärmätin kanssa. Pidä puoles ja muista, ett vaikka mies olisi kuinka taitava puhumaan ja samalla saamaan sut tuntemaan, ett sinä olet väärässä, niin sulla on oikeus mielipiteisiisi ja omiin hommiisi myös.

Terri Onnea piikittelytaukoon. Varmasti tekee tauko kaikitenkin hyvää, sillä vaikka esim. Oilin tikuttaminen on ihan kivaa puuhaa, niin kyllä siinä silti vähän ahdistava pohjavire on, kun pitää sitten kuitenkin miettiä mm. simppa-ajoitusta yms. Pidät loman lomana ja mikä parasta tuot tullessasi meille plussauutisia, jeeeeeeeee :)!!
 

Yhteistyössä