40+ So what (vol.7)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
erka ovulaatio kyllä voi tulla aivan normaalisti, vaikka limis olisi ohkainenkin..limiksen vahvisteluun esim. apuna Lugeja käytetään..jospa siulle olisi ovis tulossa =) ..montako päivää siulla on aikaa siitä lääkkeellisestä tyhjennyksestä?..
Ihana kun lapsonen oppi pottailun-Onneksi olkoon!!:flower:

Minuun iski tänään kateus :ashamed: ...nimittäin isännällä on tänään syntymäpäivä ja hän täyttää vasta 34v! Minä kun niin kovasti haluisin olla vasta 34v :LOL: elämä näyttäis niin erilaiselta! :attn: Taas tämä ikäkriisi nostaa päätään! No, huomenna oon sen taas jo unohtanut varmaan...toivottavasti :D

Juu erka, tuo miun mieheke täytti kuun alussa 38v..se olisi miustakin aikas hyvä ikä..ja näin raskautumistahin ajatellen :)

..älä sie oleskaan vielä mitään ikäkriisiä pode:wave: ..kohta siulla on taas ovis ja pääset vaavia sen "nuorekkaan" miehesi kera yrittelemään ;) ..Pikaista plussaa siulle:heart:..ja kaikille meille muillehin tietty!!!=)

Mur-mur lääkkeellisestä tyhjennyksestä on 2viikkoa ja 3 päivää, kaavinnasta 6 päivää. Mietin vain että miten se ovulaatiotesti reagoikaan raskaushormoniin eli näyttääkö ovulaatiotesti herkemmin kuin raskaustesti nuo hormonit?

Juu ihanaa kun tuo lapsi alkaa pikkuhiljaa tajuta tuon pottailun salat....vielä kun suostuis pitämään housuja jalassa :LOL: . hän pottailee niin innokkaasti ettei suostu vaatteita paljoa päällä pitämään jostain syystä. Muutama päivä sitten hän seikkaili täällä sisätiloissa pelkkä karvareunuksinen tonttulakki päässä :xmas: eli lakki oli tärkee mut mikään muu vaate ei. :D

Aluksi oivikki: ONNEA :flower: Ja nyt toivotaan, että saat sen plussan ja sitten vielä lisää kukkia!
Ottis, kyllä kp:n alkupäivät ovat niiin pitkiääää kuin nääälkääävuoosiii...ai ajattelit torstaina aloitaa? Hmmm mä joko to tai pe...laskureiden mukaan ei oikein to kannattaisi ja luulen, että olen aiemmissa kierroissa nyt hätäillyt tätä asiaa ja ovis tullutkin myöhemmin. Mutta entäpä, jos se tulee nyt aiemmin?Siinäpä pohditavaa :| Ehkä varmuuden vuoksi jo to.
Joo erka, mun mies täyttää kohta 32 ja välillä kyllä tulee mieleen, että ai kun olis samaa ikäluokkaa, niin olis aikaa enämpi..Eilen kattelin Teemalta muisto-ohjelmaa MM-95 lätkästä. Ai että se oli sitä nuoruuden aikaa vielä!
erka, onnittelut pottailusta minunkin puolestani. Niin. Ottis, meillä joilla sitä lasta ei ole, voisi ehkä jopa ajatella, että jos ensi elämässä =) Mutta jospa kuiteski tässä =) Vai mitä ;)

erka ihania nakupellejä siulla siellä!!:D:heart:

Siulla olisi siis ekasta tyhjennyksestä aikaa 17vrk..millainen siun kiertosi on normaalisti?..jos jotain kp30 ja ylikin, voipi hyvinkin olla ovis siellä kurkkimassa:wave:..onkos mitään tuntemuksia?

..miulla nimittäin on JUURI sellainen "munisten kasvattelu olo"..turvottaa alavattaa ja huono oloista pukkaa, muutoinkin "pinnaa" meinaa vedellä tiukaaaaksiiiii!!!:eek:..eli mies on yleensä tässä vaiheessa ihan..pa**ka!!!.. :kieh: ..sitten kun "Oili" kunnolla pyyhkäisee tulla, mie niiiiin tykkevän hänestä taas..:saint:..voi näitä hormooneja, mikä voima niillä onkaan ;) ..

..on täähin..me täällä ollaan iloisia TÄLLÄ KERTAA, kun r-testissä ei enää näy viivasta.. :/ ..elo joskus niin pe****tä..no, ei auta murehtia liikoja tulee vain se "blues" olo tosissaan :(..

Mulla on otettu hcg-arvo 4 kertaa tämän vuotelun ja tuhrun takia:

torstai 28.1 1676
sunnuntai 31.1 6579
keskiviikko 3.2 13 480
keskiviikko 10.2. 23600

Nyt näyttää että viimeisen viikon aikana ei ole edes tuplaantunut, kun alkuun se tuplaantui ihan parissa päiväss niinkuin näkyy.
Kyllä tuo nyt taitaa olla huono merkki????
Luin jostakin että kun mennään arvo yli 6000 tuplaantuminen voi kestää 4 päivää, mutta nyt meni tasan viikko viimeisten mittausten välillä ja ei kaksinkertaistunut.
En tiedä onko näiden tulkitseminen ihan näin yksioikoista, auttakaa jos joku osaa .
Mutta tämä yhdessä sen kanssa että ultrassa ei näkynyt sykettä......pelottaa.....

Terry64 minäkin olen thyrox-lääkityksellä.Toukokuussa tulee kaksi vuotta kun aloitin lääkityksen. Silloin kaksi vuotta sitten arvot oli TSH 3,94 ja T4V 12,3. Vuosi sitten arvot olivat TSH 2,33 ja T4V 11,8.Nyt pitäis joku päivä mennä kokeisiin (kontrolliin).Minä otin aluksi vain puolikasta tablettia nyt olen ottanut yhtä kokonaista reilun vuoden ajan.Milloin Terry aloitit lääkityksen?

uudi,emily67,mur-mur,Terry64 ja oivikki kiitoksia paljon! Kyllä varmaan läpi ainakin koe menee..Se oli aseptiikan koe..Reilu viikon päästä on lääkelaskukoe ja se hirvittää.. :kieh: Ne on aika vaikeita.. :kieh: :kieh:

Onko kellään kokemusta siitä että kun "menkat" on stressin takia olleet myöhässä että seuraavat menkat alkaisivat aikaisemmin..?? Minulla oli viimeksi kp35 eikä ikinä ole mennyt niin pitkälle.. :ashamed:

Oikein mukavaa illanjatkoa kaikille! :wave:

mur-mur mulla kierto yleensä 27-30 vrk. Tänään r.testissä (onestep kotitestiltä herkkyys 10) isäntä ei nähnyt ollenkaan toiista viivaa mut minä kun vähän mielikuvitusta heitin peliin niin olin näkevinäni jonkin aavistuksen jostain haamun esi esiesiäidistä mutta saattoi olla viivan paikkakin koska en pysty sanomaan oliko siinä punaista vai ei.
se yöllinen verennuoto kun minulle tuli edellisyönä niin sillloin oli munasarjojen kohdalla oikein kuukautiskivut ja olo sellainen mut lääkäri sanoi et ei mahdollista vaan että kohtu supistelee kaavinnan jäljjiltä. Ovulaatiota en yleensä tunne ollenkaan eikä mitään limojakaan tule mielestäni ei ainakaan selkeästi vaikka joskus nuorempana kylllä tulikin.

erka eli siulla ovis voinut hyvin jo olla parisen päivää takaperin.. ja kuukautisia voisit ehkä odotella tuolloin 21-24.2..siis tämä vain miun laskelmaa sitten :p..toki tuo kaavinta voi vaikuttaa myös ja vuoto viivästyy-näin kuulemma monella ollut..

mur-mur, en täydellisesti kaikkea englanniksi ymmärrä,mutta sen ymmärsin että kun arvo on yli 6000 se tuplaantuu neljässä päivässä.
Eipä edes tuplaantunut mulla nyt viikossa, ja gyne sanoi eilen että pitäisi olla nyt yli 26 000, mielellään yli 30 000 että kaikki hyvin......

Ottis, toivotaan, että vuotesi menee samaan malliin sen raskautumisen suhteen. Tai mieluummin tietysti jo aikaisemmin saisi plussa pärähtää ja vauva kerkeäsi vielä syntymään tänä vuonna. Jaksuja alkukierron kitupäiviin.

Kortisonikeskusteluun vielä, että mullehan ei tumavasta-aineissa ollut mitään häikkää. Sitä kyllä gyne heti epäili, sillä esikon raskaudessa istukka oli vain 350 g ja se ilmeisesti hidasti vauvan kasvua loppuaikoina. Jos raskaus sitten tärppäisi, niin pelkäisin kyllä koko ajan, että jaksaako istukka hoidella hommaansa loppuun asti.

Kiitos Little Bearille irrotuspiikki-infosta. Mä en tiedä mistä oon saanut semmoisen käsityksen, että siinä olisi jokin kauhean pitkä neula. Olen tainnut nähdä painajaisunta.

Ei kannata kadehtia nuorempia miehiä. Kyllä ne yhtälailla vanhenevat ja joskus jopa se näkyy nopeammin kuin vaimoillaan.

Vauvatoive, toivotaan ja uskotaan, että kaikki on hyvin vauvanalullasi. Hcg-arvothan heittelevät "suurissa" arvoissa ihan valtavasti. Perjantaihin on kamalan pitkä aika, mutta oikeasti siihen on vain kaksi päivää. Jaksamista!

Taikakuu, mä oon nyt vajaan kuukauden syönyt Thyroxinia. Nopeastihan tuo kontrolli tuli, mutta kun tässä nyt muutenkin klinikalla juostaan, niin tulipa tuokin otettua. Aloitin heti syömään yhtä tablettia aamuisin (25 mikrog). Tabuja jatketaan, jos raskaus alkaa.
Sitten aikanaan mietitään, että lopetetaanko kokonaan, sillä arvonihan oli niin minimaalisesti noussut, ettei sisätautilääkäri vielä lääkitystä aloittaisi.

Toisaalta on kiva, että teillä erka ja mur-mur on nyt tukea toisistanne. Mitään kivaahan km:ssä ei ole, mutta kun näin on nyt käynyt, niin saahan sitä sitten vertaistukea täältä.

:flower: :flower: :flower:
Oivikille onnittelut kyytiläisestä! Kiva kun oottee nillan kanssa yhtäaikaa rktt-listalle, saadaankohan Iniakin sinne pian? Voi tehkää sellainen esikkoplussaus yhtäaikaa! Malttia teille piinapäiviin!

ON täällä edelleen odotan ja odotan... tätiä, tulispa huomenna. Oireet on nippailuileen hyvin lupaavat, saatan mennä aamulla potkurilenkille ja saunaan... ja mitähän sitä vielä vois tehdä, että jouduttais tätösen tuloa.. ai niin sitä seksiä :heart:

Niin oikeasti mulla alkais ivf-hoito heti, kun vaan täti tulis huomenna tai perjantaina. Tähdätään klinikan kanssa tiettyyn ajankohtaan (22.2.), kun tekevät mieluiten tiettyinä päivinä punktiot ja mulla matkaa 150 km ja töistäkin vapaat suunniteltu juuri siihen.. Jos kierto alkaakin vasta lauantaina, hoito siirtyy kokonaan maaliskuulle.

Ottis
SS Se seksi kuulosta hyvältä :). Mä voisin täältä tädin jo lähetellä sinne. Toivotaan sen tulevan pian!!

Terry64 Se oliskin hienoa jos voisi varmaksi tietää, ett viimeistään keväällä onnistaisi. Eihän tässä kuitenkaan pappia kyydissä olla :saint:.

Rinja Varustaudun siihen, ett ovis voi olla aiemmin, kun en nyt ota macaa. En jaksa sitä samaa turvottelua enää oviksen jälkeen. Just alkaa tuntea itsensä normaaliksi. Tädin myötä taisi lähteä heti vähintään kilo.

Vauvatoive10 Parasta toivon. Onhan se hCG-arvo kuitenkin noussut. Luota siihen :hug:!

Solakka silakka Ihanan muikea kissa :kieh:
Toivotaan etta se tatska nyt tulee ajoissa ettei vaan siirry se hoito!

Vauvatoive peukalot pystyssa vaavin puolesta taallakin! ja mita makin noista sivuista ymmarsin niin ei kannata tihrustaa niin kovasti kun on tietyt luvut kasassa, ei valttamatta tuplaannu samaan tahtiin. Paljon tarraa ja voimia sinnekin :hug:

terry niin siitä irrotuspiikistä pregnyt on minulla ollut se on ampulleissa, eikös se sinun lääkekin ole? Siinnä on isopiikki millä sekoitetaan aine, mutta pistäminen on tosi pienellä piikillä, hiukan kirvelevää ainetta, mutta ei pahasti.

Solakka silakka
ihan kissa kuva! Toivottavasti nyt ymmärtää se täti tulla sinne, lupaa sille vaikka jotain hyvää syötävää, jos ymmärtää tulla huomenna tai pe.

Vauvatoive jaksamista sen pe odottamiseen, ei ole varmasti helppoa.

Ottis olen myös pitänyt siitä macasta nyt pitkän tauon. Otan sitten uudestaan myöhemmin jakson (toivottavasti vasta 9 kk kuluttua)

Oivikki kiitos tiedosta. Olenkohan sitten jotenkin sekoittanut pistettävän piikin ja sekoituspiikin koot keskenään mielessäni. Menopuria sekoitetaan juuri kuvaamallasi tavalla. Ja toivotaan sulle 9 kuukauden eroa macasta :)

Liiza, voit hitsinhitsi, että aukes ne hanat sittenkin. Mielenkiintoinen kyllä oli tuo ovistestin tulos.

SS:lle sopivia ivf-päiviä toivottelen. Onko enää mitään toivetta tässä kierrossa?

Ottis
Oivikki Macaahan saa käyttää raskaana ollessakin. Minä ajattelin nyt ihan totaalisesti luomuilla. Toivottavasti sulla tulee nyt se 9kk:n tauko ihan kaikenlaisiin lääkkeisiin. Voi ku se oliski ihanaa :saint:.

Liiza Pahoittelut tädin tulosta :hug:! Onkohan täti vähän jähmettynyt, kun ei ole enää niin jämpti liikuissaan?

vauvatoive10 mie en itsekkään kieliä niin hallitse että voisin auttaa tuon taulukon kanssa..Ottishan osaa paremminkin..etköstä vaan? =)

tuolaisen sain, kun syötin siun 2 ekaa hcg-arvoa ja päivät, jotka niiden välilä(3)..

http://babymed.com/Tools/Pregnancy/hCG/Default.aspx

"Kaksipäiväinen hCG: n nousu oli 149% ja pidetään riittävänä."
..tuolta tuollaisen suomensin..

..se perjantain ultra kertoo kyllä siulle paljon enämpi kuin mikään hcg arvo.. :heart:mie kovasti pienen puolesta toivon parasta:heart:

Yhteistyössä