40+ So what (vol.7)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Emily67 ihana uutinen,minultakin näin myöhässä isot,isot onnittelut! :heart: Opiskelun takia ei aina ehdi kommentoimaan.. :ashamed: Nytkin pitäis olla kertailemassa vielä kokeeseen.. :eek:

Nyt sitten vaan kertailemaan kokeeseen.. :kieh: Parin tunnin päästä koe.. Pitäkää peukkuja!

Oikein mukavaa päivänjatkoa kaikille! :wave:

-Taikakuu-

Heippa! Toivottavasti vauvatoive10 olosi on vähän rauhoittuneempi, vaikka tiedän, että se on aika hankalaa tuollaisessa tilanteessa. Mutta paljon hyviä ajatuksia täällä on ihmisiltä tullut. Nyt vain odotetaan siihen perjantaihin.
Minä odottelen sitä ovista.. ja ovistesteillä leikkimistä =) Vielä on alkukiertoa...ja ei tätikään lähtenyt, mutta kohta...
I- K toivotaan, että tämä uusi lääket tosiaan auttaa ja saisit sen ++ :heart:
Mulla hiukan heikko olo vielä. Mietin, voiko tässä huomenna vielä töihin lähteä...mutta pitäis lääkärillä käydä ja ei ole autoa käytössä. Pyörällä en lähden tällaisena polkemaan. On tämäkin. :headwall:

Kirjoitin vahingossa vanhaan pinoon kun se oli nostettu ylemmäs tuolla mutta poistin viestini sieltä.
Kertokaahan onko joku testaillut km:n jälkeen r. tai o.testeillä? Lähinnä mur-muria huhuilen että ootko jo testaillut? Ihan mielenkiinnosta tänään kokeilin kumpaakin kun juuri sain niitä postista. kiinnostaa miten hcg-hormoni laskee ja milloin olis seuraava ovulaatio jotta tietäisin milloibn ensimmäinen normaali vuoto alkaa ja sais aloittaa yrityksen. Päivää ennen kaavintaa sain pregentstick r.testillä heikon plussan vielä. Nyt tein erittäin herkällä r.testillä kokeen ja juuru ja juuri havaittava haamun esiesiäiti . Eli ilmeisesti hcg voisi nyt 6 päivää kaavinnan jälkeen olla jotain 10-luokkaa!? On mulla kanssa huvit :LOL:

Kiitos Rominas ja Taikakuu :flower:

Oivikki Oikein rutkasti onnea tälle päivälle vaikka tässä vähän myöhään tuleekin mutta isot peukutukset sinulle!! :heart:

Kaikille ihanaa aurinkoista päivää ( olis niin kiva ulkoilla mutta pakko korjata kokeita, blääh. Ehkä ehdin vielä myöhemmin happihyppelylle =) )

erka..tuollaista kirjoittelin 8.2..

..testailinpa tuossa O&R-testeillä..

O-testin viiva vielä vahva(hieman vahvempi kuin control viiva)..mutta sel-väs-ti heikompi kuin testatessa 3.2..silloin tuli heti to-del-la vahva viiva, syvän viininpunainen.
R-testin viivakin oli o-testin viivaa vaaleampi kun vertailin ja muutoinkin + testien jälkeen testailtuja haaleampi..hyvältä siis näyttää..

..tyhjennyshän oli silloin 2.2..

..tilailin ovis&r-testejä muutaman kipaleen ja aionkin testaillä muutaman päivän välein..19.2 hcg:n määritys verestä sitten..

Netistä lueskelin muiden km:n kokeneiden kertomuksia..moni alkanut laskemaan tuosta "tyhjennyksestä" kiertopäiviään..en tiedä sitten, onko oikia tapa?..

Mie nyt kattelen myös sillä tapaa ja ovis saattaisi tulla siinä tapauksessa ihan vajaan vikon päästä..testailut jatkukoon =)

[/url]

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

haave2010 (43).............kp1/29-30........yk13......4./1.yht.
liiza (43)......................kp1/24-25.......yk22........4.
Ottis (42).....................kp2/23-27........yk8........1.
Rominas 40................kp4/25-27........yk8...........2.
Leena65 (44)..............kp4/25-27..........yk9........3./1.yht.
Rinja (39)....................kp5/23-24......yk3..........1.
Minnihiiri68 (41).........kp6/28...............yk3..........2.
Iida-Karoliina (45)......kp7/23-26.........yk10.........5./1. yht.
Little Bear (37)...........kp7/23-24..........y.n.3v...............1.
happihyppy (39).........kp8/28.............yk5(26).....3./1.yht.
onlydream (37)...........kp9/23-29.........yk?...........3.
Inia (43)..................kp10/26-30........yk18.....1.
Lumisydän (45)...........kp11/28-32.........yk?..........?
MamaStella (39)..........kp11/28............yk1............6/2.yht
Terry64 (45)................kp12/27-32.........y.2,5v.........2.
mimmimamma (47).....kp16/28............?............4./1. yht.
nillanilla (42)...............kp18/28-33.......yk8...........1.
Mahdotontako (45)......kp19/29.............yk4...........1.yht.
haave3 (41).................kp20/28.............y.2v..........3.
oivikki (41)..................kp21/23-27.......yk9...........1.
Taikakuu (41)..............kp22/27-32........y.n.3v.......2./1.yht.
Ämy (41)......................kp24/25-28.......yk5..........4.
Solakka Silakka (40)...kp25/24-28.......yk18........1.
ninni-70 (39)...............kp27/29-35........yk9.........2.
AinoEmilia (45)............kp31/31...........yk?..........4./1. yht.
Siiri Sisilisko (39).......kp31/28................yk22........1.
taavi166 (38)...............kp32/28-42..........yk10..............?
Sariella09 (43)............kp35/40.............yk?..........5./1.yht.
ikiemo (45)..................kp40/20-50..........y?.............4.
Äiti7 (41)......................kp43/28................y?.............8.

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 29.12.2009 --> 29.12.2010 mennessä "tavoite" = 10 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT

Solakka Silakka (40)....dpo13
ninni-70 (39).................dpo9
Haave3 (43).................dpo6
Mahdotontako (45).......dpo5
nillanilla (42)................pp2
oivikki (41)...............pp0

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

Plussanneet eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)2.5.2009/kp24(24-30),yk7,6./1..poika 1.1.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii (40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht.....tyttö 22.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
Pinkki69 (40)..........30.12.2009 kp28/26-28[/url]...........y.n.2v..........1.
Roosamaria69 (40).....7.1.2010 kp29/28..........yk8.............3.
vauvatoive10 (42)......21.1.2010 kp30/28-31........yk2.....3./1. yht.
Emily67 (42)..........5.2.2010 kp28/24-28/dpo15.......3/1.yht.

Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

nallekalle, pääpilvissä, Räystäspääsky, mur-mur, erka, Wiara, Tirlittan1968, Emily67, Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL.6)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1608427
40+ SO WHAT (VOL. 5)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538698
40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
[/quote]

vauvatoive, jaksuja perjantain odottamiseen! Toivotaan että silloin jo sydän sykkisi! :hug:

liiza, tuliko se täti sieltä?

Mitenkähän oivikin reissu on mennyt...

nillanilla ja Terry, mullakin otetaan nyt kortisoni mukaan PASsiin, kiva kun on jotain erilaista, niin on vähän enempi toivoa. Mulla kyllä vaan säännöllinen pieni annos, ei mitään isoa alkuannosta. Tänään ei vielä tullut väriä ovistikkuun, se on hyvä, sillä huomennakaan ei vielä saisi ovisplussa tulla, että siirtoon päästäis.

Äh, mitä kp 5 vasta...plääh...odotan postia ja ovispuikkoja! Mullakin täällä huvit hupaisat.
erka, tunnistan täysin tunteen siitä,että kp:n jälkeen haluaa pian normaaliin rytmiin ja katsoa eteenpäin.

Hienoa inia, että uusia tuuli puhaltaa. En mä ole ihan varma tuosta alkuannoksesta, sillä lääkäri tosiaan vasta perjantaina antaa ohjeet. Mutta siinä ääneensä asiaa ajatteli ja minä sitten kuvittelin homman menevän näin.

Toivotaan Taikakuun kokeen menneen nappiin. Älä Rinja lähde liian aikaisin urheilemaan, ettei tule paranemisessa takapakkia. Joskus se taksin käyttökin on paikallaan ja ei niin kauhean kallistakaan, jos matka ei ole kauhean pitkä. Erka ja mur-mur testaa ja toivoo negaa, niin se aina joskus menee. Toivotaan sopivan tuloksen tulevan pian.

Onko irrotuspiikeistä kokemuksia? En vielä tiedä minkä merkkinen on tulossa, mutta onko pistäminen vastaava kokemus kuin esim. Menopurin piikitys?

Nyt ensi ihan lukematta teidän juttuja, päivittäjä minut saa laittaa rktt listalle pp0. Kolme alkiota oli hengissä nyt yksi paras on matkassa ja kaksi pakastimessa. En älynnyt kysyä mitä tarkoitti paras siirretään, kun sanoi, että kaikki olivat hyviä.

Heipat!
Oih oivikki nyt peukalot pystyyn! Musta on niin ihana ajatella noissa hoidoissa, etta siella on nyt oikeesti SE alkio mukana, ei tarvi miettia etta kaviko flaksi vai ei ;) nyt vaan kovasti tarraa ja voimia sille alkioiselle toivottelen! :heart:

Samoin kuin kaikille muillekin hoidossa olleille ja sinne meneville! Toivotaan tarppia :)
Ja tietysti luomuilijoillekin!!! :heart:

Terry ma oon mun insseissa kayttanyt Ovitrelle nimista irrotuspiikkia ja mulle se oli huomattavasti helpompi, kun sita ei tarvinnut "sekottaa" ja aukoa niita alloja ampulleja eli oli valmis piikki, vaan tokata se suoraan napaan :)

Minäkin toivotan onnea oivikille :flower: !

Ja MEIDÄN KUOPUS KAKKASI POTTAAN!Sekoan kohta onnesta :LOL: Tää on ollut sellaista rumbaa ton pottailun kanssa yötä päivää että jokohan alkaisi oppimennä perille, hyvältä näyttää!

Niin mur-mur se ovistesti näytti mulle hailukkaa plussaa. Viiva oli hailukampi kuin kontrolli mut sellaistahan se näytti mulle silloinkin kun oli oikeesti ovis että koskaan en kauheen vahvoja viivoja ole saanut, no ehkä vähän vahvempia kuitenkin. meinaako tuo plussa ovistestissä nyt sitä että raskaushormonia vielä on vai lähestyvää ovulaatiota? Juuri sain epikriisin sairaalasta ja siinätodettiin että limakalvo oli erittäin ohut 6 päivääsitten kaavinnan jäljiltä. Eikö ovulaationaikaan pitäisi limakalvon olla aika paksu jotta mahdollinen hedelmöitynyt munasolu voisi kiinnitttyä? Ja jos se mun verenvuotoni tosiaan johtui limakalvon ohuudesta niin ei kai ovulaaatio sitten vielä ole tulossa???

Tapu, tapu, erkan kuopukselle. Siitä se lähtee omatoiminen elämä.

Little Bear, minullahan on ongelmia hedelmöityneen alkion kiinnittymisen kanssa ja myös kilpirauhasarvot olivat hievenen nousussa. Kortisoni voi auttaa vasta-aineiden kanssa, kun kohtu hylkii alkiota, tai siis jotain silleen. Ihan tablettina sitä otetaan.

Onnea oivikki pikkuisen matkaan!

LB, mä puhuin lekurille jotain tumavasta-aineista, jotka joskus olleet normaalin ylärajoilla. Otettiin sitten mun pyynnöstä uusix (nää siis voi kai vaikuttaa kiinnittymiseen). Mutta samalla jo varuilta sain kortisonia.

Terry ja Inia hmmm, noh tosta makin haluan tietaa vahan enemman.Mulla on todettu struuma pari vuotta sitten ja sillon oli kilppariarvot vahan koholla, nyt ne oli kylla taas kohillaan viime kuussa. Mutta kun musta kans tuntuu etta sen kiinnittymisen kanssa on ongelmia, kun mulla tulee ne km niin aikasessa vaiheessa...

Pitaapas vahan kuuklettaa taas ;)

Ottis
Voi pahkura! Teksti katos :headwall:.

Terry64 Vaikkei sua itseäskään noi sun juttus kiinnostais, niin mua ainakin kiinnostaa miten se sun kortisoni-tukihoito oikein menee. Onnenkantamoisia matkaan :saint:!

Liiza Muistelin kp-listaa katellessa sun eilen jutelleen, ett täti olisi tulossa. Mur-murin tavoin kyselen, ett tuliko se vai oliko ne jutut jotain muuta sittenkin :)?

Inia Toivotaan ovisplussan nyt osuvan oikeaan saumaan. Onnea siirtoon :heart: + :heart: !

Oivikki Ihania uutisia sulla. Mahtavaa, ett sulla yksi veikka matkassa. Nyt varpaat ja sormet ristiin, ett plussaa parin viikon päästä näyttäisi. Suurenmoista, ett sait myös huuru-ukkoja pakkaseen + :heart:.

Ottis
Minua myös kiinnostaa hirmusesti miten tuota kiinnittymistä voisi auttaa. Minähän otan reumaan normaalisti 5 mg kortisonia joka aamu ja nyt flunssan iskiessä nostin annoksen 10 mg/vrk. Mietin tässä, ett pitäiskö annosta alkaa laskeskella, vai annanko olla korkeampana jos sillä olisi myönteisiä sivuvaikutuksia.

Rinja Nämä alkukierron päivät menee hurjan hitaasti ja varmasti varsinkin jos joutuu olla päivät kotona hissunkissun. Minä tunsin tänään töistä tullessani kiitollisuutta, kun huomasin, ettei edes tarvitse ajatella purkkiin pissaamista. Siitä touhusta sai taas tarpeekseen viime viikolla. Ovista onkin myönteisempi alkaa ensi viikolla tikuttaa, kun siitä yleensä se plussan kuitenkin joku päivä saa :). Itse taidan aloittaa o-testailun torstai-aamuna, mulla kun on se digitaalinen versio. Vaikka se ei ehkä ole tarpeen, kun gynelle menen torstaina.

Tänään yllätin itseni pitkästä aikaa koululla selailemassa päiväkirjaa sieltä lähes takakannesta eli almanakan puolelta ja kun laskeskelin, ett jos tässä kierrossa raskautuisin, ett milloin vauva syntyisi, koin varsinaisen deja vu'n, sillä tajusin vuosi sitten tehneeni juuri samaa. Yrityshän oli silloin vimmattu ja joka oviksen jälkeen olin heti netissä tutkailemassa vauvajuttuja. Kevään korvalla, kun elämä muutenkin koetteli, alkoi toivo hiipua ja katosikin kokonaan ja niin jäi se kalenterin plaraaminenkin, kunnes se oikea plussa sitten viimein tuli. Hetken ajattelin, ett jos voisi edes siihen uskoa, ett heinäkuussa saa tietää olevansa raskaana, niin eihän tässä yhtään piinailisikaan, vaan kun taustalla on koko ajan se mörkö, ett tässä hommassa ei koskaan onnaa, niin sehän se vasta paneekin piinailemaan ja nostaa välillä hermotkin pintaan. Pitäis varmaan kääntyä johonkin sellaiseen uskoon, jossa on uudelleensyntymän mahdollisuus, niin voisi uskoa siihen, että jos ei tässä elämässä, niin seuraavassa sitten.

Kiitos kaikille teille, jotka olette onnea toivotte minulle matkaan :heart: . On ihanaa olla RKTT.

Taikakuu kokeeseen onnea.

MamaS miten siellä lääkärillä meni?

Erka jee, mukavaa varmasti iloita noista lapsen uusista taidoista.

Terry hyvä, kun kilppari arvot olivat paremmat. Minun on mentävä tässä kuussa kanssa kontrolli verikokeeseen. Ajattelin mennä, kun tämä rktt aika on ohi niin saan heti sen arvon tarkistettua, jos vaikka olen raskaana. Erikseen pakastettiin.

Inia ja Terry kyselin tuosta kortisoonista tässä yhdellä käynnillä ja ei minulle niitä ollut antamassa, mutta ei kyllä ole mitään tumavasta-ainieta mitattu ainankaan teitääkseni, pitää kysyä niistä sitte seuraavaksi, jos ei tämä nyt tartu.

Oivikki, onnea kyytiläisestä. Ja roppakaupalla peukkuja :heart:
Se muuten, että alkio on parempi voi tarkoittaa ihan pieniä juttuja, kuten että solut on alkiossa pikkasen lähempänä toisiaan kuin toisessa.

Mukavaa päivää kaikille muille myös!

Yhteistyössä