40+ So what (vol.7)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Oikein lämpimät kiitokset kaikille, jotka ovat minua vielä onnitelleet

Täällä vielä keittiön puolella hääräilen - lupasin paistaa mokkatorttua lapsen koulun discoon...joten lupaus on pidettävä vaikka väsyttääkin...

Ihania unia ja paljon paljon vauvapölyä!!

Vauvatoive Eipä kai voi odottaa kun siihen perjantaihin ja toivoa että silloin vaavin alku olisi kasvanut lisää niin kuin odotamme.
Itse odottaisin kuitenkin tuohon 7vk että sydän äänet varmuudella kuuluisi. Sehän se raja kuitenkin on.
Ei voi ihan varmasti tietää hedelmöittymis ajankohtaa eikä kiinnittymis hetkeä. Nuohan on noin aikoja kun sanotaan että hedelmöitys tapahtuu vaikka kuin olisi tikutellut ja solu voi tuumia sen pari päivää ennen kuin kiinnittyy.

Kuopuksen kanssa itse luulin että raskaus olisi pitemmällä, kun menkkojen ja pupuilun hetkeä tuumailin..Vaan noin viikon heitto oli muistaakseni..Sitä kaikesta kuitenkin pitkä aika eikä kunnolleen muista kaikkea..
Monenlta tuskalta on kai säästynyt kun ei noissa aikaisissa ultrissa ym ole käynyt..Tyynenä vain odotti ekaa neuvolaa ja sitä ekaa ultraa, joka oli paljon myöhemmin..milloin lie.

Kyllähän sinä toki nyt kaikkea mietit, ja sitä pahinta pelkäät, niin tekisi jokainen.
Jospa perjantaina kaikki tuo tuska olisi ohi ja vauva ihan niinkun pitääkin on kasvanut. :hug:

vauvatoive10jos sinulla on ollut ovis myöhemmin niin vauva taitaa olla ihan sopivan kokoinen ja syke näkyy tosiaan todella harvoin ennen 6+5. Itsekkin pikkukakkosta odottaessa ryntäsin päivystykseen 6+1, kun oli vuotoja ja kipuja. Sykettä ei löytynyt mutta yksi sikiöpussi alkioineen. rv 7+0 oli seuraava ultra ja syke löytyi,alkio oli tuolloin 10mm pitkä.Ja siinä vieressä oli sitten toinen samankokoinen sikiöpussi joka oli tyhjä.Eli vaikka olisi kuinka hyvät laitteet on oikeasti tosi vaikeaa mitata ihan tarkasti alkion mittaa,etenkään kovin aikaisilla viikoilla. Itselläni oli myös melko tarkkaan tiedossa hedelmöityminen koska kyseessä oli pas-siirto_Olen myös kummassakin onnistuneessa raskaudessa vuodellut,ajoittain melko rankastikin rv 11-12 saakka.Eli yritä kestää,toivoa on.

Oivikille ja Nillanillalle kovasti onnea piinailuun. Toivotaan että vauvat/vauva pysyvät kyydissä ensi syksyyn saakka.

Muillekkin kovasti plussia toivon.
T:Tyynetuulia taustalta vilkuttelee

murmur Niin aloitin sen Femarin. Kierron toisesta päivästä ja 5 päivänä 1 tapu.
Femar on samankaltainen kun Clomifer, mutta ei limistä ohenna samoin, Söin niitä Ifv hoidoissa (2 hoidossa). Ja sopi mulle paremmin kun muut. ja kun kevyen hoidon halusin.
Mulla oli vielä 2 kerraksi resepsi jemmassa ja hain sen.
Niitä tippasia otan kanssa nyt, pitää vielä yrittää kuitenkin. Mietin että uskaltaako ihan ominpäin näin tehdä, mutta rohkea rokan syö. Nyt kun en ultrassa käy ei tiedä mitä tuolla muniksissa tapahtuu. Mutta vanhat solut kuitenkin jo mulla, niin vaikka sieltä useampi irtoisi niin tuskin enempää kun 3, kuitenkaan. Ja jos edes yksi lähtis pitemmälle kehittymään, kuka sen tietää, toivon kuitenkin.

Kiva että sinä jo mietit ja kuumeilet uutta yritystä kohden. En tiedä miten itse jaksaisi, mutta luulen että en kanssa kuitenkaan voisi olla yrittämättä, olihan tuo toiveen täyttyminen jo niin lähellä että jospa se tässä keväällä uudelleen tärppi kävisi, näin toivon.

:flower: =)

Sain perunarieskat uunista ja nyt maistelen lämpiminä niitä kera tee kupposen.
Tallennuksessa kai jokunen ohjelma ja jos niitä katselisi samalla. Meillä ei näy Liw kanava (7) onko teillä ollut siinnä ongelmia? harmittaa kun siellä niin ihkut vaavi ohjelmat olis, enkä nyt voi katsoa :'(

I-K mie jo googletinkin pikaiseen että mikä on tuo Femar ja arvelinkin sen liityvän jotenkin oviksen metsästykseen..eli silläpä kasvatellaan siis munarakkuloita. =)

Toivotaan lääkkeen tekevän tehtävänsä, muhkean johtofollin puhkeavan ajallansa..ja loppu huipentumaksi..:heart: +:heart:.. :wave:

..meillä näkyy "liv"-kanavalla 8..välillä noita katkoksia useana päivänä perätysten..silloin tekisi mieli välistä lopettaa koko kanavapaketti..:kieh:

..voi, älä puhu perunarieskoista-Nam!!:p ..tuli joskus paljon tehtyä kun ison kattilan keittelin pottuloita ja tein muusia!

vauvatoive10 jos siulla on rv6+0 menossa(oviksesta laskien)ei pitäisi vielä olla hätää :) ..kerkeää pikkuisen sydän aloitella lyöntinsä ihan näinä lähi päivinä:heart:

..tuosta miehesi käytöksestä/sanomisesta..täällä vähän samat tuulet puhalteleepi :/ ..luulen hänen jo luopuneen koko "yrittämisestä".. miun mies vaan ei puhu, ei pukahda koko asiasta..minä vain meillä näköjään puhelen..ja yksiksein näemmä.. :( ..ehkäisyä ei kuitenkaan miulla ole ja jos mies haluaa harrastaa "pupustelua" tietää mitä siitä voi "seurata"..tietää ihan varmasti tuon..itselläni kyllä selvät suunitelmat mutta se, passaako sitten miehelle, jää nähtäväksi..tämä saattaa hyvinkin olla sellainen "ratkaiseva tekijä" meidän suhteellekkin..syödäänkö saman pöydän äärellä vielä jatkossahin..vaiko molemmat jo omissa sitten..

..mies nimittäin pitkälle harrastaa tuota "puhumattomuutta"..mutta miun rajani kulkee kyllä nyt tässä, jaksa aina olla joku hiivatin "Milla-Magia" ja arvuutella toisen aatoksia!!..jos ei selvää mielipidettä ala kuulumaan hänen suustaan-olipa se kumpi tahansa, mie sanon tämän suhteen irti aikas nopsaan..s**tana sentäs!!!

..sortsi miun vuodatukseni :( ..tuli taas mitta illasta täyteen tuota miestä.. :kieh:

vauvatoive10 minä kävin n. rv6+0 ultrassa eikä näkynyt kuin amnionontelo ja ruskuaispussi...ei siis sykettä. Sitten menin rv6+6 ultraan ja löytyi alkio ja syke ja silloin kaikki oli hyvin vielä...lopun tiedätkin. mutta siis minulle erittäin kokenut tohtoriksi väitellyt lääkäri totesi et hän ei todellakaan aina näe ultralla sykettä ennen kuin rv 7 on täynnä. Aikaisemmassa (onnellisesti päättyneessä) raskaudessa myös kävin ensin liian aikaisin ultrassa ja se taisi peräti olla rv6+1 eikä vielä näkynyt sykettä eikä muistaakseni vielä kolme päivää myöhemminkään mutta sitten siitä viikon päästä jo näkyi syke. Eli taisit käydä liian aikaisin ultrassa mutta viikon päästä kyllä jo luulisi sykkeen näkyvän ja hyvillä laitteilla jo perjantainakin (silloinhan sulla se ultra oli?) Mulle gyne sanoi et teoriassa syke vois näkyä kunnon laitteilla rv 5+3-5+4 lähtien mutta siis vain teoriassa...käytäntö onkin sitten taas toista.

Vauvatoive voihan se hyvin olla niin, että ei vielä syke näy, niinkuin kokeneemmat kertovat, jaksamista pe odotteluun. Miehesi reaktio oli varmaan vain se ensi petyymys.

Lumisydän muniksia juu kasvattelin. Toivottavasti sinulla tuo maca jauhe auttaa, väsymykseen, minusta ainakin oli apua juuri siihen vireyteen.

Nillanilla aloitin luget, muuta lääkitystä ei ole käytössä, mutta onhan tässä jo niitä ollutkin viimesen kk aikana. Muihin en vielä tiedä vastausta, odottelen huomista, kuulen mielummin silloin miten kävi, en halua kuulla tänään että x hedelmöittyi ja sitten ehkä huomenna ei kutenkaan pakastettavia tai siirretäviä olisikaan.

Solkka silakka solujen laadusta ei siis veilä ole tietoa. Punktio sattui minulla tosi vähän, soluja oli niin vähän oli myös nopea, toiselta puolelta ei tuntunut mitään ja toiselta ihan seidettävä nipistys.

Ida-K onnea femarilla vahvistuettuun yk:hon! Tänään olen tosiaan levännyt, kävin pienellä kävelyllä kuitenkin.

kiitos
kaikille =) onnen toivotuksista!!!

Vauvatoive Ja vielä, Tuulimuna raskaus ei se ainakaan ole, silloihan ei olisi näkynyt alkiota ollenkaan. Tosiaan, nyt rauhassa odottelet perjantaille.
Hitsi noita miehiä, eivät yhtään tajua miten vain paineita lisäävät jutuillaan. Mutta peesaan Oivikkia, ja sanon myös että varmaan on pettymyksen ja pelon aiheuttama reaktio. Kun aikaa menee osaa ajatella asiaa varmasti toisin. Miehet ja seksi, ja niinkun ei naisilla tekis mieli mutta huoli on kun odottaa ja silloin ei seksi ole tosiaan se tärkein. Ja ei voi kun vuotelee, se nyt olis ihan hullua..Miten ei tota ymmärrä..
Helpottunut on varmasti kuitenkin sitten kun odotus etenee, ja osaa ajatella tulevaan.. :flower: :hug:

Se ovis taitaa sitten olla nurkan takana =)
Stellalla oli tänään neuvola neidin mitat 6890g ja 64cm.
en ole juuri ehtinyt muiden viestejä lukea, perehdyn niihin myöhemmin. Meinattiin Stellan kanssa joutua kolariin. Oli noin 5cm vajaa ettei kolmion takaa tullut auto rusauttanut Stellan puoleiseen kylkeen.
Flunssa taitaa olla tulossa 37.3 lämpöä.

Olen samaa mieltä kuin I-K..eihän sitä nyt mikään SEXI tule ekana mieleen kun on huoli pikkuisesta siellä kohdussa..voi p**kele noita äijiä :headwall: ..ne sitten kyllä valitettavasti ajattelee monasti haarovälillään!!!!! :eek:

..taitaa miunkin miehellä "pussit" olla raskahat ja siksi on kuin pienet kakarat, kiukuttelee!?..ei voi kun ihmetellä tuotahin..vauvatoive10 ja mie ihan OMAANI tässä moitin, siis miestäni.. ;) ..tai ihan pikkiriikkisen siunhin..iiiihan vähän vain:whistle: ..älä pahastu..ethän? :)

..juuuh, nyt mie lopettelen tämän "vuodatuksen" ja lähen syöpöttelemään.. coctail-piirakoita ja munnooooo!!!!.. :LOL:

Ottis
Lumisydän Minä olen tuota macaa ottaanut paljon enemmän. Silloin kun tilasin muistelin ohjeessa olleen, ett ruokalusikallinen päivässä, mutt toisaalta luin sitten, että annosta hiljaalleen lisätään aina tuonne neljään kukkuralliseen teelusikalliseen päivässä. Voin muuten vannoa, ett auttaa, ainakin väsymykseen ja mulla auttoi siirtämään myös ovista vähän eteenpäin eli ed. kierrolla ovis oli kp11 ja nyt siirtyi kp13:sta. Vaan tiedäpä tästä kropasta mitään ku ennen keskenmenoa kävi kuin kello ja nyt enintään kuin lehmänkello eli kilahtaa jos sattuu johonkin osumaan. t. 'myöhäisherännyt' myös :)

Vauvatoive10 Juttuasi lukiessa tuli aivan oma eka ultraus mieleen. Lääkäri pähkäili, että kun vain päivänkään myöhemmin olisin tullut niin syke näkyisi jne. Minua tosin kaiveli se, kun tiesin, ettei hedelmöittyminen sopinut mitenkään aiempaan oletetun oviksen kanssa ja niin olin itsekin hukassa, ku lekuri vaan lepytteli, ett kierto voi heittää viikonkin. Ja niin se voikin. Uskon tohon sun oviksen mukaan laskemaasi eli ett alkio olisi tänään vasta 6+0 eikä 6+6. Toivotaan parasta :hug:!

MamaStella olipa teillä pelottava tilanne tänään, onneksi selvisitte pelästyksellä! Mukavaa ovis aikaa sinne.

Mur-Mur voi kun voisi noita piirakoita syödä, taas on nälkä minulla, taitaa olla nämä hormoonit jotka tämän nälän tekee vaikka olen syönnyt ihan paljon tänään.

Ottis
Rinja Mä jouduin nyt parsia niitä lumitöitä, mitä mies teki sillä välin kun olin sairaana ja se lisäsi mun tän päivän urakkaa melkein tunnilla :headwall:. Olisin ollut vihainen, ellei mies olisi ollut niin ihana lopulta. Vieläkin säälittää reppana. Nyt illalla kun tultiin saunasta ja mahaan oikein sattui, menin sen viereen maaten ja sanoin vain hetken lepääväni ku mahaan niin sattuu. Kysyi sammuttaako valon ja kun sanoin, ettei tarvi, vähän aikaa luki, sit sammutti valon ja kaappas mut syliinsä ja nukahti siihen itse :). Ihana siinä oli hetki köllötellä, mutt sit muistin, ett takan pellit on vielä auki ja pakkohan niitä oli nousta sulkemaan. Ja ottaa kipulääke. Näin kipeitä menkkoja mulla ei ole ollut aikoihin. Nippailee ja vihloo varsinkin vasemmalta puolelta ja maatessa teki ihan pahaakin :x .

Kysyn vielä Erka ja mur-mur, eikö teillä molemmilla tullut vahvasti sellainen tunne että raskausoireet hävisivät?
Että aavistelitte itse jo huonoa, eikö se niin mennyt?
Vielä ainakin mua äklöttää ja rinnat on pinkeenä.
Meinaan mennä aamulla omalle terveysasemalle heti kun se aukeaa, otatan sen hcg:n vielä kerran ja ne kilpirauhasarvot uudelleen, vaikken ole neuvolan tätiä tavannutkaan hän on laittanut puhelinkeskustelun perusteella lähetteitä ja vielä kerran saan mittauksen.
Tämän päiväinen gyne sanoi minulle, että hcg:n pitäisi olla nyt vähintään jotakin yli 30 000, jos se reilu viikko sitten oli 13 000.
Ehkä sekin vähän suuntaa antaa sitten missä mennään.

Ottis
Kiitos Uudi :flower:. Täysillä uuteen yritykseen, ei muukaan auta. Ja kyllä minä ihan totta tuota ukkoani niin paljon rakastan, ett hänen vuokseen jaksan näemmä ihan mitä vain.

KIITOS nyt kaikille kannustuksesta ja että jaksoitte tätä vuodatusta,
omaa napaa ja omaa napaa.
Joskus vaan iskee ihan paniikki, ja kun tietää faktat miten monelle tulee ikäviä tuloksia, vaikka kaikki toivomme parasta.
Mies on varmaan nyt vaan pettynyt ja pelkää uutta pettymystä, se on ollut ihan onnessaan tästä ja paijaillut mun olematonta mahaa mennen tullen.

Ottis
I-K Kiitos sinullekin :flower:! Etiäpäin, sano mummo lumessa :saint:.

Vauvatoive10 Enpä ole ihan varmaksi kuullut kenenkään kertovan, ett olisivat sydänäänet kuuluneet 6+0, joten sinuna heittäisin huolen pois. Hyvän kokoinenkin alkio on, aivan niinkuin pitää noilla viikoilla. Perjantaihin on pitkä matka, mutt me tsempataan sua sinne, usko pois :hug:.

Hyvä vauvatoive, tee niin kun tuntuu että täytyy ja jospa lukemat olisi hyvät ja elo ja olo helpottais. Hienoa että olet saanut lähetteet ja hyvän ja ajattelevan neuvolan tätin myös..
Pidän peukkuja teille ja paljon tarrasukkia pienelle ja voimaa kasvaa suureksi.
Ihan kamalaa jos nyt joku menisi pieleen, en halua ajatella edes sellaista..piste. :hug:

Heippa uudestaan!
ma oon koukussa Taydelliset naiset sarjaan ja se ilta oli tanaan, joten jai vahan pikaiseksi tuo edellinen vierailu :)

Ottis sulle tati -:hug: Tukka tanassa seuraavaan kiertoon, eiks niin :)
Samoten kuin kaikki muutkin tadin kohdanneet!

Mulle ei mitaan uutta. Karvistellaan ja odotellaan taas seuraavia menkkoja, tama kierto menee nyt vain tassa pallistellessa. Mun rinnat vaan tuntuu elavan vielakin jossain raskausvaiheessa, ihan omituiset, ovat pinkeat ja kipeat ja tanaan vihlo ihan sikana tota oikeaa. Mikahan niilla nyt on?

Ottis
Ei me I-K sellaista ajatellakaan, vaan vain myönteisiä ja kauniita ajatuksia, ett kaikki maailman alkiot saisivat jatkaa jakaantumistaan, kasvaa ja viimein syntyä.

Viime pyhäinmiestenpäivänä olin juuri kokenut toisen todistetun kemiallisen keskenmenoni km:n jälkeen. Illalla vuoden aikan kuolleiden muistolle järjestetyssä messussa papin lukemassa rukouksessa rukoiltiin mm. sillä hetkellä sykkimään alkavien sydänten puolesta ja se kosketti :'( . Klups! Meinaa kyyneleet ihan valua silmistä nytkin, kun muistelen kuinka kauniilta ne sanat kuulostivat. En ollut koskaan vastaavaa ja niin totaalisen kaiken kattavaa rukousta kuullut.

Ottis
LB Kiitos sullekin lohduista :flower:! Olisiko sulla ovisaika käsillä, kun rintoja vihloo? Mulla on tehnyt sitä samaa nyt 2-3 viimeisen kierron aikana, vaikkei koskaan aiemmin. Minä olen nykyään niin levoton, ett hyvä jos Salatut elämät maltan katsoa :). Ja nekin menee useimmiten kuuntelupuolelle.

Ottis on ehka ovis ajat kasilla mutta tata on jatkunut ihan tasasesti sen km jalkeen. Odotin etta ne ois lopsahtaneet tossa edellisviikon menkkojen alussa, vaan ei. Torottavat ku tornit. Siippa sanoikin etta ihan kiva, han loytaa ne paremmin :kieh:
...ovat vissiin oikeesti niin huomaamattomat.... ;)
Tanaan ihan kavi tosi kipeaa kun vihlo...

Yhteistyössä