40+ so what!!! (vol 5.)

Kiitos, hormoonihiiri yrittää kestää oloaan, vaikka se on kyllä vaikeaa.

Jos kierron lyheneminen tarkoittaa vaihdevuosien lähestymistä, niin mitä sitten tarkoittaa kiertojen pidentyminen. Tutkailin tuossa kiertojeni pituuksia tammikuulta tähän hetkeen ja totesin, että kierrot ovat pidentyneet sen kaksi päivää. Aiemmin melko säännöllisesti 28-30 pv, nyt 28-32, jopa 34 päivän kierto mahtui mukaan. Päivittäjät voisivatkin sen muuten muuttaa, kun ehtivät...

Kivat kuvat päivityslistassa - kiitos päivittäjä - PIRISTÄVÄÄ!!

Petihommia harrastettu puoliväkisin, ei tämän näin pitänyt mennä. Kummallisen kuiva olen aina näin lääkkeellisesti ovuloivana. Paikat niin kipeenä ja kuivat, niin johan sattuu ja tietenkin ukon tuleminenkin kestää!! ARRGGGHH!! Viides kierto clomeja. Neljä peräkkäistä keväällä ja kesän taukoa, nyt tämä viimonen kokeilu. Niissä neljässä peräkkäisessä oli se hyöty, että sivuoireet eivät tulleet niin voimakkaina - pahimmat ekassa.

Onneksi olen lomalla, töissä saisivat kaikki syyttömät kuulla nyt kunniansa. Parempi, että vain kotiväki on pilaantunutta ja saavat sen tietää minun kertomana. Nyt taas muistuu elävänä mieleen ajat, jolloin yritin sitkeästi syödä E-pillereitä. Minulle nyt vaan eivät sovi nämä hormonaaliset jutut, EI.

Muhkea ovis Silakalla - toivottavasti saatte hyödynnettyä - ja mukavissa merkeissä!!
 
SS...onpas komea ovisplussa :flower: Nyt peitot heilumaan ja sitä luomuplussaa työstämään :D

Minä ajattelin jättää tikuttamisen tässäkin kierrossa ja elellä tuntemusten mukaan. Mä MUKAMAS relaan ku en tikuttele...mutta kissanviikset...joka nippausta ja limatippaa kyttään :LOL: Ja kyllä on taas ovisoireet ollukin tosi aikasin. Täti pakkaili vasta sunnuntaina kp7 tavaroitaan ja sillon jo kovasti nippaili. Tiedä sitten millon oikeasti irtoaa mutta oireita on kyllä jo ollut. Miten se limakalvokaan voi mukaan ehtiä kun vuoto hädintuskin loppunut uuden muniksen irrotessa :eek:

Mutta silti lähden kyllä mukaan teidän joukkoraskautumiseen. Tahdonvoimalla se on kai nyt tehtävä kun ei "toivomalla" onnistu. Niiih!! Nyt joka eukko pinnistelee priimamuniksen tai kaksi ja kellistää ukkonsa tai pyydystelee niitä simppasia sitten vaikka pipetillä että jouluna pino tyhjenee :xmas: :xmas:

Kyllä me ollaan ne käärömme ansaittu. Enpä uskonut minäkään kun aika tasan kaksi vuotta sitten tähän hommaan lähdin että näin kauan menis ilman mitään tulosta :ashamed: Johan tässä pitäisi vuoden ikäistä tenavaa työnnellä kärryssä ja toista kuumeilla...mutta kai tällä piinalla on tarkoituksensa :/

Mutta eikun hetekat heilumaan tädit ...sillä niitä vauvoja tulee :kieh:

Pinkkis
 
Moiks

Kiitos päivittäjille kivoista kuvista ja listasta. Mur-Mur se sitten miehensä kellistänyt, hyvä. Minäkin annan omalle kyytiä, ei laita pahakseen :LOL: .
Plussakimppaan yritetään kaikki.
ON Mitkä ovistestit on tosissaan hyviä? Mur käyttää digi, onko apteekin oma. Tilasin itse niitä kotitestiltä. Onko luotettavia?

Kävin kolooni tutkituttamasssa tänään. Kystia on hävinnyt todella paljon, sitä se niagara toiseen tiesi. Olen sitä ittekseni välillä miettinyt kun ei kunnon menkkoja ole tullut. Limis oli nyt 12 mm kun se vielä vajaa kuu sitten oli ad 21. Follikkeleitakin oli, johtotähti 19x21 :LOL: . Oikealla ovariossa 3-4 kappaletta folleja 12-13 mm, tai sitten kystia. Lääkäri epäili niitä kyllä follikkeleiksi. :eek: . Nyt sitten vain sitä tikutusta neljän päivän ajan, jos en ovuloi aloitan taas keltarauhasen ja sitten clomit. Ihan hyviä uutisia pitkästä aikaa. :D
 
Hemppis saanut hyviä uutisia, kiva juttu!!!!=)..miulla on tuo ClearBluen digitesti ja se paras!!..tänään en malttanut olla testailemati kun kuuma olo ja alavatta raskas-ei vielä sarvi täynnä, mutta tulollaan Oili on kun viiva vahvistunut :)..Kotitestiltä miekin niitä liuskatestejä tilailen. Miulla vain ei tuo ovis niillä näy niin herkästi, kuin esmes CB:n digillä ja en jaksa tai kehtaa niitä viivoja aina vertailla. :|


Pinkki69
noinhan miekin juuri ajattelin, että en hurjana nyt tikuttele, vaan annan mennä lonkisti vaan tuntemusten mukaan..hah hah, kylläpä vissiin juu!!:D ..tänään piti jo yksi tikku tuhlailla:p..nyt jäljellä 2kpl ja ne saa vaan luvan riittää!! Pitää vain ahkeraan pupustella ja lopuksi toivoa kovasti:heart:

Jadette liukastetta kehiin nyt, ettei paikat ihan mene pipiksi!!!;)..Aaaauts sanon miekin :eek: :x ..noin saattapi käydä kun joutuupi usiampana päivänä pupustelemaan ja ei NIIN haluttais..niin, ja siulla johtunee vielä lääkkeistäkin tuo "sahara" tuolla alakerrassa..miun on pakko hieman "liukua" laitella jos meinataan sitä vaavia tosissamme työstää, muutoin on niin kipiät paikat että..

Tässä tuli nyt sellaista "ei sensuroitua" tekstiä..:saint:

SS Ok, silläpä mie arvelinkin siulla Oilin nyt tulleen aiemmin..mutta hyvä niin ja nyt vaan kovasti ladatkaa siimahäntäisiä "pitkänä letkana" sinne syviin sopukoihin..;)


Ihanaista ilanjatkoa kaikille naisille, mie lähen syömään!!=)..ja sit laittelen pikku poikasen mammimaan, että saadaan iskän kanssa tehdä hälle pikku sisko tai veikka:heart:..

mur-mur
 
Solakka silakka hienot kuvat on. Ei minullla ole mitään nappulaa alhaalla. Olen loppuviikon lomalla :) , joten huomenna on sitten aikaa sählätä tuon päivittämisen kanssa. Onnea vahvast ovis + ja mukavaa RKTT aika, jonka lopussa sitten se +.

Hemppaliina ihania uutisia, sitä se vuoto tiesi! Onnea tikutteluun.

Jadette jaksamista sinne!

Murmukka jee viivan paikka!! Hyvin alkaa :heart:

Pinkki no pianhan se tulee se ovis sinne myös.

Mur-Mur hienoa, kun suhde lämpenee teillä.
 
Täällä -1 pakkasta, ei vielä lunta näkynyt. Jospa tänään.
Kaikille rktt-listalaisille plussaonnea! :)
Omaa napaa heti: ei testattu, lämmöt normaalit, tänä aamuna jopa alilämpöä, viluttaa, tissit vähä pipit, tätiä ei näy...eli en raskaana, täti tulee jos tulee, tais olla ovuloimaton kierto taas :ashamed: ja täti jättää mut kuukaudeksi rauhaan...no hyvä niin, en usko enää raskautumiseen omilla soluilla :( .
Täsä kaikille astrologiasta kiinnostuneille kuuluisan astron Seppo Tanhuan sivut:
http://www.astro.fi/
Huom. mur-mur, lueppas omaa merkkiäsi ;)...
Nyt kahvinkeittoon.
gerpera :wave:
 
Huomenia

Gerperalla vielä ei tätiä näy, mutta tietysti alhaalla olevat lämmöt eivät hyvää ennusta.
Tai ainakin minulla se on varma merkki siitä, ettei raskautuminen ole onnistunut. Mutta aina silti pieni toivonkipinä elää, niin kauan kun menkat ovat poissa.

Tänään on sitten oivikin Päivä ja minun vuoroni alkaa huomenna. Tuntuu kyllä hyvältä, ettei inian tarvitse olla joka päivä sormet näppäimillä päivittelemässä.

Kiva, että Hemppaliina oli saanut mukavia uutisia lekurilta. Kaikenlaisten "tuomioiden" antaminen yhden lääkärikäynnin/testin perustellaa on kyllä minusta kummallista. Nythän tilanteesi näyttää aivan toiselta ja mahdollisuudet ovat vaikka kyllä mihin tai ainakin siihen tärkeimpään eli vauvaan.

Ja mur-murin levottomat jutut jatkuu :) Talletus suoritettu tai niinkuin pankkimaailmassa sanotaan, tilille pano, joten nyt sitten vain korkoa kasvattamaan.

Mä en niin kauheasti perusta tuosta kierron lyhentymisestä ja vaihdevuosien lähenemisestä, sillä minulla on ollut erilaisia kausia/vuosia kierron suhteen. Nyt ollaan taas pikkuhiljaa pidentymässä viimevuoden lyhentymisen jälkeen.

Harmi juttu, Jadette, että lääkkeet aiheuttavat hankaluuksia alakerrassa, mutta otapa mur-murin ohjeesta vaarin eli liukastetta kehiin. Ja tosiaan kannattaa lukea tarkaan tuoteseloste, sillä useissa on siittiöitä tappavia aineita.

Pinkki jättää tikuttamatta tässä kierrossa. Minä olen taas tikkufriikkinä, vaikka ekan lapsen saatuani päätin, etten enää koskaan enkä milloinkaan edes katso ovistestiin päin. Meille tulee toinen lapsi jos on tullakseen. Juuh! Ei oo ottanut tullakseen, mutta tikkujen kanssa huseerataan ensin viikko ovisaikaan ja toinen viikko menkkojen aikaan. Kello ja tikku ovat vakiokamaa vessaan mennessä.

Solakka Silakalla olikin hieno plussa ovistestistä. Hyvä, että aloit tikuttamaan ajoissa ja ehditte nyt hyödyntämään. Minulla ei vielä ole testiin plussaa pärähtänyt, tn. huomenna näkyy, jos edes ovuloin tässä kierrossa.

Hastulle toivotaan oviksen ja miehen olevan kotona yhtäaikaa. Ja hyvältähän tuo limaisuus kuulostaa, on sitten oikea alusta simojen tulla tekemään hommiaan.

Ja mitä, Murmukka jo viivoja tapailee r-testistä. Nyt toivotaan sormet ja varpaat ristissä, että alkaa vahvistumaan. Tämä aikaisen testauksen ihanuus ja kamaluus on juuri tuossa yhtälössä. Toisaalta on hyvä tietää onko kiinnittymisyritys tapahtunut ja jos viiva ei vahvistu, tietää odottaa menkkoja. Mutta se ihannetilannehan on se, että aamu aamulta
näkee viivan vahvistuvan. Sitä tosiaan toivomme nyt Murmukalle ja tietysti muillekin.

 
Tirlittan1968
Jadette mulla aikaisemmin lääkitys aiheutti myös kiusallista kuivumista alakerrassa, ja mitä enemmän mies yritti sitä kuivemmaksi alakerta muuttui. Kannattaa käyttää jotain liukastetta mutta ota selvää että liukaste ei tuhoa siittiöitä sellaisiakin on.
Oviksen metsästystä onkin tosi monella teillä ovis tulee monella tosi aikaisin mulla vasta joskus kp16 tienoilla vaikka kieto on 28 päivää.
Hemppaliina nyt vaan peitot heilumaan kun on röörit saatu auki :)
Täällä tulossa aurinkoinen päivä & pientä pakkasta!
 
Onnea munisjahtiin SOLAKKASILAKKA! Hieno viiva sinulla.

TERRY, multa otetaan kans ensi kertaa tuo alkukierron FSH huomenna ja samalla myös TSH. Toivotaan hyviä tuloksia, kun sit on suurin osa mahdollisista testattu.

JADETTE, tiedän tuon tunteen niin! Mulla pipo kiristyy pahiten juuri ennen kuukautisia.

Kuukautisista puheenollen, täti tuli ennen aikojaan kylään, joten mulle voi päivittää Kp 2/24-28. Eli nyt olen taas mukana ja miehenkin pitäis näillä näkymin olla maisemissa oviksen aikoihin! Mites se yk lasketaan? Aina kierron mukaan vai oikeista yrityskerroista?

Joka tapauksessa, mieli on hyvä ja toivottelen samanlaisia jokaiselle tähän pinoon!!!

MURMUR, noi sun kuvat on aivan ihania. Varsinkin se kaulinmuija. Miten niitä saa liitettyä omaan tekstiin?
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Wiara (39)...................kp2/24 - 28............yk4..........1.
liiza (43).....................kp6/25............yk18........4.
mur-mur (44)..............kp10/28............yk7..........3.
Pinkki69 (40)..............kp10/26-28.........y.n.2v......1.
Solakka Silakka (40)..kp10/25-27........yk14........1.
Leena65 (44)..............kp10/25-27........yk5........3./1.yht.
Ämy (40).....................kp12/26-28...........yk2.........4.
Terry64 (45)..............kp14/25-28..........y.2,5v.........2.
Hastu39 (39)...............kp14/25-29........y.13v.........3.
Mahdotontako.............kp15/28-29..........yk1..........1.yht.
Jadette (40)...............kp15/28-30.........yk9...........3.
Hemppaliina (46).......kp15/28-30.........y.01/09....2./1.yht.
oivikki (41)..................kp16/23-27.........yk7...........1.
Päikki (40)..................kp19/?...............y.2v.........2.
mimmimamma (47)....kp19/28..............?.............4./1. yht.
Murmukka (43)...........kp20/28.............y.4v...........2.
Taikakuu (41).............kp22/27-32.........?.............2./1.yht.
Tirlittan1968 (40)......kp23/28..............yk3...........1.
Inia (42).................kp23/26-30.......yk13....1.
ikiemo (45).................kp24/20-50........y?..........4.
nillanilla (42)..............kp26/28-33........yk6.........1.
Sariella09 (43)............kp26/40............yk?..........5./1.yht.
gerpera (48)...............kp28/28-30..........yk4.........3./1. yht.
pääpilvissä (46).........kp64/25-43........?............1.yht.
star-67 (42)................kp66/26-33(-39)...yk9.........3.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT
gerpera (48)..........dpo11
Murmukka (43)..........dpo7
Tirlittan1968 (40)..........dpo6
mimmimamma (47)..........dpo6
Solakka Silakka (40).......dpo 0
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:




torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)......2.5.2009/kp24 (/24-30), yk7......6. /1.yht......LA 14.01.10
OnniMaija (41)......11.5.2009/kp31 (/28-30), yk3........5. ......LA 16.01.2010
tirulii (40)...........15.5.2009/kp27/pp10.......1./1.yht.......LA24.01.2010



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636




 
No niin ihanaa oppia jotain uutta, tosiaa jos jotain on väärin ilmoittakaa, yritin olla tarkkana kuin porkkana, mutta virheet on osa minua =), korjaan sitten tarvittaessa. Kuvien vaihtamsita ja muuta sellaista en kyllä ajatellut edes opetella, jätän se teille muille suosiolla.

Wiera minä ole laskennyt ne toteutuneet yk, joten jätin sinulle tuon yk samaksi, roppa kaupalla onnea sinne nyt alkaneeseen kiertoon.

Nillanilla oletko tehnyt päätökisiä jatkosta?

Gerbera niinhän se on, jotta me alettaan olla aika hyviä kroppamme tulkitsijota :hug: , kuitenkin, minulla aina säilyy se pienen pieni toivon hippu sinne tädin tuloon asti.

Terry sinulla sitte huomenna alkaa päivitely. Minähän olen myös ihan tikutus koukussa. Nyt jo tekisi mieli tilata r-tikut valmiikisi seuraava rktt kertaa varten.

ON täällä vaan yritän ottaa rennosti tämän tauko kierron ja valmistautua siihen, että toinen tauko tulee perään, silti vauva toive on jokapäivä mielessä. Täytyy kertoa, jotta olen ollut tosi tyytyväinen tuon "muninta valon" vaikutukseen, piristää minua aamulla enemmän kuin kahvi tai tee. B)
 
~*~Aurinkoista päivää!!~*~


gerpera ikävä juttu, tuo lämpöjen lasku :( ..miullakin se on aina tiennyt tädin tuloa-ei millään pahalla, enkä halua sinnuu masentaa..sie olet kyllä aamuimmeisiä:D..mie tuohon aikaan kylkeä käännän vaan ;)

Olenhan mie käynytkin Astron sivuilla jo usiamman kerran ja lukenut mimmonen "mie" olen=)..osa osuu nappiin ja osa ei..se astrologi puhui miusta, että olisin sellainen syrjäänvetäytyjä tyyppi??..just just, sehän mie..iso hörö nauru!!:LOL:..tai en siis hälle hörotellyt puhelimeen, vaan sanoin ettei näin kyllä ole..osa niistä jutuista oikein mielenkiintoista kuultavaa, tosin vähän äkkiseltään sekavaa..:/ ..pitäisi paremmin perehtyä tuohon astrologiaan..

Terry64..haittaako miun "levottomat" juttuset?..toivottavasti ette pistä kovin pahaksenne ,olen aika suorasanainen ja puhun asioista tarpeen tullen niiden OIKEILLA NIMILLÄ!;)..meitä kun on niin erilaisia naisia täällä ja joitain voi ärsyttääkin/suututtaakin "kielenkäytöni"..tarkoitus ei kuitenkaan ole loukata ketään!:)..miulla vain NIIN hyvä mieli nyt, kun miehen kanssa pitkilleen rulettaapi!!!



Wiara Hieno juttu, siekin pääset kohta yrittelemään-kunhan täti on hetken siun luonasi vierahilla ollunna ja pyyhkäisee sit taas jonkun toisen kiusaksi..Pläääh, tänne en sitä huoli..


..tässäpä muutama hymiö sivusto..

http://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=0&ziel=froehlich

http://smileys.sur-la-toile.com/categorie-Amour.html

http://www.easyfreesmileys.com/Free-Character-Smileys/

http://www.lailanet.fi/satu.heijari/sekalaiset5.htm ...tämä alimmainen on miulle arvoitus miten noita hymiöitä saapi?..osaisko joku muu jelppiä???:wave:

..miten poimitaan hymiö..
Napauta hiiren vasurilla ja esim. laatikosta "salli käyttö" tai sitten kun olet napauttanut haluamaasi hymiötä, alas tummenee palkki..sitä napautat hiirulaisen oikealla ja sitten "kopioi"..mie vähän huono selittämään näin "kirjallisena"..toivottavasti onnistut, niitä on kiva käytellä!!

Oivikkille
rentoista taukoaikaa!!:) ..ja jospa se "munintavalo" poikisi muutaman kuukauden päästä jotain..



Täältäpä laittelen taas teille tulemaan lämpöisien ajatusten kera +++++++++keijun raskautumis pölyä!!!!!


mur-mur
 
HEIPS!!

Muistakaapa katsella huomenissa YLE teemalta Ykksödokumentti:
"Saammeko vauvan"(1-4osainen) klo. 21.00!!




mm..seurataan sadan parin vauvan saamis yritystä ja asiaa hedelmöityshoidoista, iloinen ja suruineen kaikkinensa..
 
Mur-mur, ei missään tapauksessa haittaa värikkään kielen käyttö. Anna vaan palaa. Nauratti vaan innostuksesi, joten kun hyvin menee, anna mennä ja muittenkin sen kuulla :) Ja samoin tietysti täällä pitää voida ihan omilla sanoillaan purkaa pahaa oloaan. Kukin tyylillään ja minä ainakin aika usein ihan tyylittömästi.

Oivikki on suoritutunut upeasti omasta vuorostaan. Minäkään en aio mitään krumeluureja lisäillä, hyvä jos kiertopäivät ja dbot menevät edes sinnepäin kuin pitää. Oivikilla on nyt välikierto, voimia vaan keräämään. Minä jouduin olemaan aikanaan raskautumiskiellossa 6 kk ja se kyllä otti voimille, kun ikää oli kuitenkin siinäkin vaiheessa yli 40 v. Mutta niin vain sitten tärppi tuli jo 5. kierrossa.

Hyvä, että Wiaran kierto noudattaa miehen kotonaoloaikoja. Eli hyvin olet kouluttanut joko kroppasi tai miehesi. Ilmeisesti molemmat.

Tirlittanin kierto noudattaa minun aikatauluani. Mullakin ovis tuossa 16. päivä, jos pituudeksi tulee 28.

Mä oon surfffaillut lisää kilppariarvoista ja alan olla sitä mieltä, että tässä tämä meitin häikkäkohta on. Lääkäri kyllä laitetaan koville, kun pääsen puhuttelemaan. Wiarakin kohta tietää tarpeelliset arvot. Toivotaan sopivan alhaisia lukuja niin TSH:lle kuin FSH:llekin.
 
Terry64 no hyvä, ettet sie ainaskaan pahastu "vuolaasta" kirjoittelustani :D

..ja tuo riviväli on miusta hyvä aina välistä laitella, helpompi lukea..miulla ainaskin alkaa silmissä vilistä muutoin
..se tuo "ikä näkö".. :p
 
Joo, riviväliviestin poistinkin jo, sillä huomasin, että pääsen muokkaamaan vanhaa tekstiä.
Kirjoittelen Notepadilla ja sitten kun sen kopsaa tänne, niin tulee liikaa rivivälejä. VIenäkin näytti jäävän yksi, mutta olkoon..
 
Mur-mur, Notepad on tekstieditori, jonne kirjoittelen tekstit valmiiksi ja sitten kopion tänne.
Näin pääsen surffaamaan eri sivuille ja katselemaan, että mitäs kullekin kuuluu ja sitten kommentoimaan.

Notepad on aikas usein Accessories:n alla, jos haluaa sellaista käyttää. Mutta toki tekstin voi kirjoittaa vaikka Wordiin tms., jos siis haluaa käyttää tällaista "tekniikkaa". Mutta sitten pitää lisätä hymiöt yms. vasta kopioinnin jälkeen.

Additioista puheen ollen. Mä meinaan nyt tässä kierrossa olla totaalikieltäytyjä viineistä oviksen aikaan. Tulee yleensä otettu lasi tai kaksi viikonloppuiltoina, mutta jostain luin, että nimenomaan oviksen aikaan vähäinen alkoholimääräkin voi vaikuttaa hedelmöitymiseen. Tiedä sitä sitten, onko totta. Tässä kohtaa aina joku sanoo, että ajatteles paljonko raskauksia alkaa kännissä oltaessa. Niinpä, mutta yritämpä kuitenkin. Tulee hyvä mieli, kun voi tehdä tai siis tässä tapauksessa olla tekemättä jotain vauvahaaveiden hyväksi.
 
Terry64 punaviinín olen kyllä kuullut&lukenut vaikuttavan tuohon verenkiertoon suotuisasti, siinä niitä hyviä flavoideja =)..miepä googletteln tuossa jahka aikkaa ja katson mitä sanotaan..

Word-ohjelmaa en koneeltani löydä millään??..ja mie olen noiden juttujen kanssa ihan OOOOO moilasena.. :eek: ..osaan vain tuota sähkistä käyttää sujuvasti ja surffailla palstoilla :D ..no, tilailinhan mie Saksasta poikaselle rattahat ja itselleni hajuvettä Yhdysvalloista..kun OIKEIN joku kiinnostaa, se onnistuupi!!..vaikka jouduin kääntelemään englantia&saksaa google kääntäjällä, hiki tuli hattuseen monta kertaa :p ..nuo tekstinkäsittelyohjelmat ei niin "sytytä"..olen muutaman kerran kirjoitellut s.postiini ja sieltä kopsannut..sitten vain muokkaillut kun tälle palstalle kirjoitukseni liittänyt =)
 

Yhteistyössä