40+ so what! (vol. 4)

Heissan taas kaikille!

Olipa Uudi ihanaa lukea positiivisia uutisia täältä tällä kertaa. Toivotaan, että plussa vahvistuu ja kaikki menee hyvin. Oon kyllä tosi iloinen sun puolesta :hug:

Murmukan oireetkin oikein lupaavia. Pidetään peukkuja, että saat sinäkin sen plussan. Kerrohan meille heti pian, miten kävi.

Oivikki ja Inia harmi, ettei nyt tärpännyt. Ja tsemppiä taas uusiin koitkosiin. Täällähän me monet elellään kierrosta toiseen. Mutta halit teille.

Terry64 tervetuloa munkin puolesta. Olen itsekin ihan uusi täällä ja vaikea yhdistää tarinaa ja nimeä. Ajattelin, että pitäis luoda sellainen kansio, jonne talletais kaikkien tiedot ja tarinat :D . Mutta pikku hiljaa jää muistijälkiä tänne varhaisdementikollekin.

ON: Mitäs mieltä olette tästä. Sain siis mahd ovistestiin plussan su-aamuna (oltiin mökillä ja valaistus oli huono ja kun oli näitä tulkinnanvaraisia viivatestejä vaan tällä kertaa, jäin arvailemaan). No, jatkoin seur aamuna ja taasen plussa ja samoin tänään aamulla. Miten voi ovistestiin tulla plussa kolmena aamuna peräkkäin ja milloin se ovis sitten tuloillaan??

Su-iltana seksi ei sujunut, kun miehellä ei seissyt. Eilen ma meni mukavasti ja tänään ti ei edes nähty. Tuskin huomennakaan. Tuntuu taas, ettei ajoitus onnistunut. Erilaisia tuntemuksia munasarjoissa ja alavatsassa ollut eilen ja tänään. Tänään rinnat jo arat ja liivit tuntuvat pieniltä (näin joka kierrossa). En kyllä itse sitä ovista osaa oireiden perusteella bongata. Mutta nyt siis odottelen ja odottelen ja odottelen (että osaa odottelu olla välillä NIIN tylsää) :D Onneksi lyhyt kierto. Tosin taas jännään, pysyykö mies tässä rumbassa enää mukana. (Terrylle tiedoksi, että mulla on mies, joka haluaa lapsen, mutta ei minua ja mä haluaisin molemmat. Nyt siis menossa yhteinen lapsentekoprojekti, vaikka seksiä lukuunottamatta kaikki yhteinen ja jakaminen puuttuukin. Ei esim. hellyyttä seksin aikana jne jne jne. Siksi täälläkin välillä vähän masisfiilarit.)

Huh, tulipas vuodatettua. Nyt makeita unia kaikille ihanille naisille ja kaikille plussia! :heart:

Ämy miulla Oili tuli kp13 ja se on yleensä juuri välillä kp13-14..juu, siulla on tosiaankin voinut olla oviksesta johtuva tuo pikku tuhru, silloinhan valuu hieman vatsaan tuota verta ja se voi tulla ulos sellaisena valkovuodon sekaisena =) ..HEI, siulla olluna sitten OVIS-JEE!!:wave:

Koivestani vielä..mie kyllä kysyn myös tuollaista lastaa lainaan. Olen lukenutkin, että se toimisi-kiitti vinkistä!! =)

Uudi anteeksi kauhia uteluni, ei pakko vastailla :x ..mie vaan, että olitteko miten tiuhaan "sänkykamarin" puolella: ennen ovista, oviksen aikaan tai jälkeen?..mietin katso täällä kovin, että riittäisikö meillä nuo to-la pupustelut nyt plussaan..viimeisin 2vrk ennen ovista..onpa siinä ja siinä.. :/ ..ainakin ovat peräjonoa siellä mun sisälläin menneet, kun kolme lastia laiteltiin peräkkäisinä päivinä ja silloin saavat juuri uintiapuja toisiltaan..monta häntästä vaan huiskinut mennä!!:D

Nyt ei auta mikään muu kuin-odottaa.. ;)

mur-mur

Leena65 toivotaan, että siulla olisi ajoitus ollunna kuitenkin hyvä!!:heart:
Ovis kyllä varmaankin ollut..mutta en nyt osaa varmaa vastausta antaa, että mikä noista päivistä?..Oili voi kyllä näkyä ainakin sen pari päivää, kun testailee..miulla näkyy aina digillä kahtena päivänä..voisiko sen laskea siitä ensimmäisestä sitten, eli sunnuntaista :) ..Tule vaan rktt-listalle kamuksi, mukava jännätä yhdessä!!:wave:

((muoks))
..siulla on juuri eilen tai tänään(ma-ti )voinu folli puhjeta, jos tuntemuksia ollut ja rinnat kipiät-miulla samoin;) Nuo ovat juuri ovis oireita: rinnat kipiät, hermostunut/pinkeä olo, alavatsalla tekee kipiää välillä-vihloo jne. Ovishan tulee LH-huipusta n. 12-36h..eli kävis hyvin yksiin sunnuntain testauksesi kanssa!..kokeileppa vielä keskiviikkona, mitä testi näyttää?..jos H-hetki ollut eilen maanantaina, olikin teillä hyvä ajoitus laittaa siimahäntäiset matkaan:heart:..ei kun nyt vain piinailemaan meijän kanssa!!!!:D

mur-mur

1. Heitä mielestäsi turhat numerot.

Niihin kuuluvat: ikä, pituus ja paino

Anna lääkärisi huolehtia niistä.
Siitähän sinä hänelle maksat.

2. Pidä vain iloluontoiset ystävät

Hapannaamat saavat sinutkin masentumaan.

3. Jatka oppimista

Opettele tietämään enemmän tietokoneista, käsitöistä, puutarhanhoidosta, mistä tahansa.
Älä ikinä anna aivojen laiskotella
'Joutilas mieli on paholaisen työkalu.'
Ja paholaisen nimi on Alzheimer.

4. Nauti pienistä asioista.

5. Naura usein, pitkään ja äänekkäästi.
Naura kunnes joudut haukkomaan henkeäsi.

6. Joskus kyyneleet vaan tulevat.
Kestä se, sure ja jatka elämää.
Ainoa ihminen, joka on kanssamme elämämme loppuun saakka, katsoo vastaan peilistä.

ELÄ niin kauan kuin olet elossa.

7. Ympäröi itsesi asioilla joita rakastat

Olipa se perhettä, lemmikkieläimiä, muistoja, musiikkia, kasveja, harrastuksia, mitä tahansa. Kotisi on turvapaikkasi.

8. Pidä huolta terveydestäsi:
Jos se on hyvä, säilytä se.
Jos se on häilyvä, paranna sitä.
Jos et voi itse sitä parantaa, hanki apua.

9. Älä tee matkoja syyllisyyteen.
Tee reissu ostoskeskukseen, tai toiseen kaupunkiin, tai jopa toiseen maahan.
Mutta älä mene sinne missä syyllisyys asuu.

10. Jokaisen tilaisuuden tullen: kerro rakkaimmillesi että rakastat heitä.:heart:

KAUNIITA UNIA KAIKILLE! :)

Solakka Silakka noin 10min lyhyempi matka on miesystävän luokse... ;) Ja kulkuyhteydet on paremmat kun täältä "vanhasta" paikasta..Täältä ei kulje juna eikä linja-auto sinne päin..

Tervetuloa mukaan Terry64!

oivikki :hug: Olen kovasti pahoillani! :hug:

uudi tosi ihana uutinen...Oikein paljon Onnea! :heart:

Kiitoksia paljon Sariella09! Tsemppiä kaikesta huolimatta sinullekkin..

Sunnuntaina tuli käytyä tutustumassa uuteen asuntoon...Ihan kiva asunto..Viikon päästä pääsee muuttamaan..

Huomenta, hohhoijaa, väsyttää vieläkin |O

Ja JIHUUUUU, testissä kaksi viivaa. Testiviiva tietty nyt vielä vaalea, mutta selvä viiva kuitenkin!!!!!!!

Se, miksi en hirveästi vielä osaa rulettaa, on tämä joka aamuöinen menkkakipuilu sängyssä????????? Ärsyttävää, kun se yleensä on tieto tädin tulosta. Ehkä se on hieman erilaista jomotusta ja sitä on siis vain aamuisin kun olen vielä sängyssä ja sen jälkeen syöksynkin sitten isolle asille :D

Toinen juttu, mikä epäilyttää on kn:n laskeutuminen tänä aamuna taas alemmas. Tosin se on sellainen pitkä ja kova pötkylä. Nyt päätinkin, että en ronklaa sitä enempää, se vain saa minut hermostumaan.

Mutta kaksi viivaa on ja olen raskaana ainakin vähän aikaa :|

Toisaalta tuntuu aika hurjalle. Läksin mukaan kuitenkin vähän epätoivoisella mielialalla, että nyt tai ei koskaan. Kierukka-aika pääasiassa jo varattuna ensi kiertoon kunhan papa-tulokset tulevat. Ja tämä "tieteellinen kokeeni" tahdonvoimalla raskautumisesta siis toimi ;) :D :whistle:
Toivottavasti tämä "viimeinen" raskautuminen nyt onnistuu.

mur-mur: kiitos 10:stä ihanasta teesistä!! Ne pitäis aina muistaa!

Taikakuu: :hug:

Siis mitä, mitä, onko edellisen käynti jälkeen tullut kaksi plussaa raskaustesteihin??? Lämpimät onnittelut Uudille ja Murmukalle. Kyllä täällä sattuu ja tapahtuu.

Ja kiitos Inialle listauksesta. On niin ihanan virkeä pino. Täällä vaan roikkuisi koko työpäivän, mutta ehkä on välillä tehtävä hommiakin. Itellä menossa kp 19 eli vissiin dpo 3, jos osaan tulkita tätä juttua oikein. Perjantaina menen loppukierron veritesteihin ja samalla otetaan hyytymistekijät ja vasta-aineet. Eli ohjelmaa ja rahanmenoa riittää tässä haaveilussa.

Ynnäilin äsken tähän astisia oireita ja tein oikein listan:

Dpo6 lähtien: kahvipöydässä etova olo, elohiiri silmässä useaan otteeseen, jano ja kuiva suu

dpo7: aamulla menkkajomotus, ilmavaivat koko ajan:D

dpo8: kovat vihlaisut emättimessä ja kohdun seutuvilla, tissit arat ja yhtä kuppikokoa isommat, tummat ja laajat nännipihat

dpo9: nippailut masussa, painon tunne kohdun kohdalla, öklötysolo pitkin päivää, ruoka ei maistu, kn nousi ylös, samoin lämpö

dpo10: aamulla edelleen menkkajuilintaa + repäisykipuja, vahvempi painon tunne kohdun päällä

Iloisia uutisia täällä
Uudi ja Murmukka onnea kummallekin tuhannesti, olen niin onnellinen teidän puolesta. Annatte kaikille toivoa.

Oivikille ja Inialle kimppa :hug: .

Tervetuloa Terry.

Sunnuntaina loppuu itseltä keltarauhashormooni. Menkkojen pitäisi tulla sitten 2-4 vrkn kuluttua. Toivottavasti tulevat ja toisivat tullessaan kystien vähenemisen
:| . Kerrankin niitä toivoo tulevaksi.
Testejä tuli nippu oviksen tarkkailuun, ensi kuussa sitten toivottavasti :)
Mies saa kyytiä koko kuun, tuskinpa laittaa pahakseen :LOL:

Kaunista syksyistä päivää kaikille, ainakin täälläpäin

Oho, tulipas Murmukalle aikaisin oireita.

Edellisessä raskaudessa nännien kipu oli tosi selkeä jo viikko ennen menkkojen alkua. Samoin palelin ihan järkyttävästi. Oli sisällä farkut ja toppahousut ja kaksi villapaitaa.

Ämy: Onko sinulla ennen ollut ovisvuotoa?
Sariellalle pikaista paranemista.
Leenalla kinkkinen tilanne, toivotaan, että miehen ajatukset muuttuvat. Jos ja kun se vauva tulee, on varmasti vaikeaa asua muualla, jolloin ei näe pikkuruista päivittäin.
Mur-murille toivotaan lastan auttavan. Rankkaa on kestää pitkittynyttä kipua.
Mahdotonkin on jo päässyt loppukiertoon. Nyt on pitkiä päiviä ennen kuin voi testata.
Ja voi kuinka tuo Uudin raskaus on kannustavaa. Ehkä minullakin sitten on vielä mahdollisuus.
Taikakuullakin flunssaa, niin nimittäin täälläkin. Ja vielä päälle päätteksi muutto ja kierron alku. Tsemppejä.

Mulla muuten onkin dpo 4, eikä 3, niin kuin aiemmin kirjoitin. Mä oon vaan kiertopäiviä laskeskellut, mutta tää on vielä jännempää :)

Terry64: Minulla oli myös esikoisen aikana vahvat oireet jo viikko ovuloinnin jälkeen. Muutenkin herkkävatsaisena ja herkästi reagoivana kaikkeen tunnistan myös raskausoireet ajoissa. Ja negakierroissa ei koskaan ole mitään vastaavia oireita, paitsi tuo menkkajomotus, jota nyt hiukan pelkään. Mutta jospa se johtuu vain kohdun kasvusta ja kiinnittymisoireista ja jomotusta on vain pitkällään ollessa aamuisin. Nyt päivällä vain se painon tunne vatsalla, jota ei ole tavan kierroksilla.

Murmukka Huisin paljon ONNEA!!!!:heart:..sinä se vaan tahdonvoimalla raskauduit..:whistle:..no, jos ei nyt ihan niinkään, mutta upea asenne ja mahtava juttu kyllä on!!:wave:

:attn:Kohdunnapukasta tämän verran..

Tuolla englanninkielisillä sivustoilla(ainakin )sanotaan napukan juuri ALES jäävän raskautuessa ja vähän myöhemmin sitten vasta nousevan..tämä tuntuu kyllä olevan aikas "tapauskohtaista" monella, joten älä ole napukan sijainnista huolissasi..ja eikös nuo menkkamaiset jomottelut liity selkästi alkuraskauden oireisiin myöskin!? :)ONNEA VIELÄ KERTAALLEEN JA PIKKU ASUKILLE LAITAN TULEMAAN REKKALASTILLISEN TARRASUKKASIA!!:heart:

Juu, ja siun oireet aikas mahtavat!!..miekin haluaaaaaaan!!!:p..testaan itse sitten 3.10..jospa jotain pientä..

PS. saisitko laiteltua pikku kuvasta testistäsi..olisi niin kiva se nähdä..valaa toivoa itsellenikin!=)

Hemppaliina onpa tulossa sun könsikkäälle onnen päivät..:LOL:..onnea matkaan:wave::heart:

Ajatelkaa, saatiin kaksi ihanaa plussaa:heart:syskuulle!..vieläköhän lisää pukkaa?..saas nähdä..;)

ON..miulla ihan kakka olo, kun aamu kaffet join..olenkohan pieniin päin..KYLLÄ!!!:D..Murmukan asenteella mennään;)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja plussasätehiä!!

mur-mur

Oireista pikkasen..Miulla oli tässä muutama yrityskerta taaksepäin..toukokuussa??.. selkeitä r-oireita: palelu alkoi muutama päivä oviksesta,(viikko )öklötys, väsy, repäisykivut alavatsalla kun nopsaan vaikka nousin soffalta..ja ITKETTI NIIN PIRUSTI!!..:saint:

..kun vuoto alkoi, se TODELLA runsas, hyytymiäkin oli..luulen, että raskaus yritti alkaa..:ashamed:..ai niin, ja miulla oli se ns. "implantaatio"(kiinnitymis )vuotokin, se samanmoinen joka oli poikaseltakin kun plussasin!..

mur-mur

HERTTINEN!!! Uudi ja Murmukka Johan plussa-aalto lähti suorastaan hyökymään!!! Mahtavaa! Ihanaa!! Liimaa ja liisteriä niin että varmasti pysyy kesäkuulle saakka!!Ainakin toukokuun loppuun :) :flower: :heart:

Terry Tervetuloa minunkin puolesta! Plussaonnea toivottelen!

Mur-mur Sie se oot niin ihanan lämmin ja kannustava kaikille, oot ihana! Voi kun sielläkin se plussa tärähtäisi 3.10! Minä ajattelin että 9.10 on oma testipäiväni...

o.n Ovisoireita vasemmalla puolella havaittavissa.. oiskohan se huomenna sitten dpo 1 tai 0?

Kiitos onnen toivotuksista!!!!!!

Terry64: Arvaa vaan miten hyvälle tuntu nähhä vihonkin viimein toisenkin viivan hennosti piirtyvän testiin. Karvat nousi pystyyn ja iho kananlihalle.

mur-mur: laittasin kuvan, vaan kun en osaa. Ehkä kun viiva vähän tummus, niin yritän jollain lailla opetella tätä kuvan siirron teknistä osaamista :D Jotenkin minun pitää todistuaineisto tänne saada =)
Ja se kn oli taas hävinnyt jonnekin äsken ja nyt en sitten oikeasti enää raplaa sinne sormiani. Tuo antamasi tieto lisäksi huojensi mieltäni, kiitos!

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Taikakuu (41).............kp2/27-32.........?.............2./1.yht.
Inia (42).................kp2/26-30.......yk13....1.
ikiemo (45).................kp3/20-50........y?..........4.
nillanilla (42)..............kp5/28-33........yk6.........1.
Sariella09 (43)............kp5/40............yk?..........5./1.yht.
gerpera (48)...............kp7/28-30..........yk4.........3./1. yht.
liiza (43).....................kp11/25............yk17........4.
Pinkki69 (40)..............kp11/26-28.........y.n.2v......1.
mur-mur (44)..............kp15/28............yk6..........3.
Ämy (40).....................kp15/26-28...........yk1.........4.
Solakka Silakka (40)..kp15/25-27........yk13........1.
Leena65 (44)..............kp16/25-27........yk4........3./1.yht.
Terry64 (45)..............kp19/25-28..........y.2,5v.........2.
Mahdotontako.............kp20/28..............yk1..........1.yht.
Hastu39 (39)...............kp22/25-29........y.13v.........3.
Murmukka (43)...........kp23/28.............y.4v...........2.
Päikki (40)..................kp23/?...............y.2v.........2.
Jadette (39)...............kp25/28-30.........yk8...........3.
mimmimamma (47)....kp25/28..............?.............4./1. yht.
oivikki (41)..................kp27/23-27.........yk7...........1.
Uudi (46)....................kp28/24-26........yk8..........3./1.yht.
pääpilvissä (46).........kp43/25-43........?............1.yht.
Hemppaliina (46).......kp51/28-30.........y.01/09....2./1.yht.
star-67 (42)................kp76/26-33(-39)...yk7.........3.

:flower: Tauolla :flower:
siira, lumeton

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
Uudi (46).................dpo16
oivikki (41)...............pp15
Päikki (40)................dpo11
Murmukka (43)..........dpo10
Mahdotontako..........dpo7
Solakka Silakka (40)..........pp5
Terry64 (45)..........dpo4
mur-mur (44)..........dpo1
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................

velmuliina74 (34)......2.5.2009/kp24 (/24-30), yk7......6. /1.yht......LA 14.01.10

OnniMaija (41)......11.5.2009/kp31 (/28-30), yk3........5. ......LA 16.01.2010

tirulii (40)...........15.5.2009/kp27/pp10.......1./1.yht.......LA24.01.2010

Mukana myös:
Taustajännäilijät / Taukoilijat
äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:

touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Oikein paljon onnea Murmukka! :flower: Ihanaa, kun pitkän tauon jälkeen näitä plussia ropisee :)

Murmukka ja Uudi, laitan teidät plussalistalle vasta sitten, kun sanotte sinne haluavanne. Kun ihmiset on erilaisia, niin jotkut haluaa varmistella pidempään kuin toiset. Eli kertokaa!

Taikakuu, ikävä että ei vieläkään tärpännyt! :'(

Ja ikiemo, myöhästyneet synttärionnittelut! :flower: (meinasi livahtaa ohi, sorry!)

Ämylle piti vielä joskus kommentoida, että jos kierto on 26-28 päivää, niin tikuttelu kannattaa aloittaa jo kp10 (niin itse teen). Mulla menkat alkaa n. 16 päivää ovisplussasta (joka siis tapahtuu ENNEN ovista). Mulla myös riippuu testeistä se viivojen vahvuus, mammaksin testeillä sain vain haaleita viivoja (vaikka ovis tapahtui ultran ja digitestin mukaan), mutta kotitestin testien viivat on vahvempia.

Ja Leena, ovistesti voi näyttää plussaa useamman päivän, mutta siitä ekasta plussasta lasketaan ja arvioidaan oviksen ajankohtaa. (mä en edes testaa sen jälkeen, muutoin kuin joskus olen kokeilumielessä testannut)

Onko kaikki halukaat nyt rktt-listalla? Täällä nyt niin paljon kaikkea, että voipi vilahtaa ohi... :ashamed: Siis jos sinne tahtoo, niin sanokaa se erikseen, että listalle please (kun kaikki ei halua oviksesta huolimatta).

Yhteistyössä