40+ so what! (vol. 4)

Voi Mur-mur toivotaan että koepaloista ei mitään löydy. Eihän sulta saa vauvan yksiötä ryövätä kun sitä ihan kohta taas tarviit :hug: :heart:

Joo...en minäkään ole hirveästi noita r-testejä tehnyt vaan useimmiten kuuliaisesti tätiä vaan ootellut. On se niin pohjaton tyhjyyden tunne se valkoisen testiruudun tuijottelu. Minä en edes tiedä miltä kuuluisa "viivanpaikka", haamusta puhumattakaan, näyttää kun ikinä ei ole edes värin häivähdystä testiin piirtynyt :ashamed:

Minä kävin tänä aamuna klinikalla kontrollikäynnillä ja siellä kaikki näytti olevan ok. Yksi johtofolli kasvamassa ja sen koko 16 mm. Ei siis näyttänyt olevan vielä hetkeen irtoamassa. Lääkäri käski kuitenkin tehdä jo tänään ekan ovistestin..ja eiku siinä sitten vaan labra työpaikan vessaan pystyyn. Ja voi IIIK!! Ovisplussa pärähti digitestiin!! :eek: Eli soitto klinikalle inssinvarausta varten ja kotiin ottamaan irrotuspiikki. Eihän mulla mitään lääkkeitä töissä mukana ollu kun pregnyl täytyy säilyttää kylmässä.

Eli siis ennakkopelot toteutui ja inssi tuli nyt sitten huomiselle...juuri kun huominen on AINOA päivä, jolloin mun on tosi vaikea päästä töistä lähtemään :headwall: Ja tää päiväkin meni noiden juoksentelujen takia ihan hyväntekeväisyyteen...

Aikasin mullakin tuo ovisplussa tuli, mutta on mulla kyllä ollu viime aikoina 26 päivän kiertoja eli siihen tämäkin kai nyt menee.

Eli Solakka Silakan kanssa piinistellään yt sitten ihan samaa tahtia! Ja mut saa nyt huomenna(ko?) sitten laittaa ihan ekaa kertaa rktt-listalle!!! Jihuuu!! Tuutko SS mukaan??? :LOL:

Tuli nyt kovin omanapaista... :ashamed:

Pinkkis

Pinkki09 JIPPIII =) hieno juttu, heti tositoimiin hyvä hyvä!!!. Siulle niin kuin SS:llekin peppuun kunnon onnen potku. PUMPS!! :wave:

Kuntorempastani..taitaapi olla tuo 700g/vko painoa tippunut, hyvä vauhti:D..eilen tein valmiseen pizzapohjaan(pieni) pizzan, syöpöteltiin ukkoni kera se puokkin..ja siideritölkki puokkiin kans..:p..juu, tiedän tiedän, ei ole kuntoremppalaisen evästä, mutta kun mieli teki ja onneksi puokkiin syötiin ja juotiin..;)..siidukka oli vielä light sellaista, 62kcal/2.5dl:saint:

Hellurei!!(..ja hellät paikat:p)..pikkuisen nyt tuntuu, että "alakertaa" on ronkittu-auts!!

mur-mur

Pahoitelut negatestauksista, mutta jospa liian aikaisin testattu?

Pinkkis Onnea huomiseen inssiin ja olikohan solakkasilakka myöskin? :flower: + :flower:

Tirulii: Sinulla vaikea tilanne, mutta aina vauvan odotus ei ole muilta pois, itse monta keskenmenoa kokeneena, osaan silti iloita muiden vauvojan odotuksesta! :heart: Myös työkavereiden.

Tänään kuulin, että eräällä 22 v naisella todettu niin vakava kehityshäiriö vauvassa rv 4,5kk, että oli sanottu , että vauva menehtyy joka tapauksessa ja saivat mahdollisuuden keskeytykseen, ikävä juttu! :ashamed: ..Päätyivät kekskeytykseen: Nyt vauvasta vain hautakumpu muistona.

En osaa oikein kirjoitella ja ehkä en niin usein kirjoittelekkaan....tällä hetkellä tuntuu, etten koskaan uskalla hehkutella, jos raskautuisin vielä, koska niin monta epäonnistumista. Tiedän sen ilon mikä aiheutuisi, jos saisimme vauvan :heart: , siis mieheni puolelta myös ja ymmärrän hänen tuskansa keskenmenojen suhteen, mutta sitä en ettemme-etten voisi vielä yrittää... :ashamed: Hän siis mukana pienemme synnytyksessä .

Kokeista : Verikoevastaukset ok kaikki, rtesti nega, kuten tiesinkin ja virtsatesti puhdas, vuototestissä ongelmaa: Kuulen saanko lääkityksen siihen?

Tänään siis alkoi runsas tyhjennysvuoto eli kp 1 mennään ja varmaan kierron pituus on 28 vrk.

Mitä ovulaatiotestejä olette käyttäneet, jos olette? :)

Eli mukana olen omalla vastuullani: Kiitos mielipiteistänne! :heart: :flower:

Raikasta ja niin ihanan lämmintä elokuun loppupuolta kaikille toivottelen! B) =)

Mahdotontako paljon siulle jaksuja ja tsemppiä raskautumiseen-jos päädyit vaavia yrittämään/haluamaan:heart:

Kotitesti.fi firmalta mie liuskatestit tilailen ja CB:n digitestin Halpatesti.fi firmalta:)

Tuollaisia tarjouksia Kotitesti.fi firmalla:

http://www.kotitesti.fi/index.php?inc=43

Ps. Minulla tyhjennysvuoto alkoi kierukan poistamisen jälkeen myös nopsaan,(6vrk kestivät ) mutta seuraavat kuukautiset sitten vasta 34vrk:n päästä tulivat(normi kierto tuon 28 )..siitä sitten palautuivat taas tuohon 28
Lääkäri kehoitti odottamaan tyhjennusvuodon ja seuraavat kuukautiset ja sitten aloittamaan vaavin yrityksen. =)

mur-mur

Pinkki69 voi mahtavaa, paljon onnea huomiselle. Tervetuloa RKTT:listalle. Toivotaan, että asiat töissä järjestyvät. :heart:

Mahdotontako hyvä, että koetulokset ok. Toivon, että miehesikin vielä innostuu asiaan. :hug: Aika edullisia olen tilannut muistaakseni kotitestiltä, niinkuin mur-mur tuossa linkitti.

Alkuperäinen kirjoittaja Taikakuu:
Voi kun tämä tympäsee,siis menkkojen odottelu kun ne vaan taas tietenki venyy.. |O Yöllä heräsin siihen kun hikoilin..onkohan tuoki vaan enteilevää...Siis että vaihdevuodet lähestyisivät... :ashamed:
Pakko lainata taikakuun testiä. Mietteeni aamulla oli juuri samanlaiset. Ajattelin että ulkona oli lämmin , kun ikkuna auki nukuttiiin. Aamulla olikin tosi vilpoisaa. Ei se lämpöily sitten siitä johtunut.

Finni ilmestyi sitten leukaan toissa päivänä...eli itse taidan sittenkin olla vielä teini.

Mur-murille :hug: halaus ja positiivisia uutisia tuosta koepalasta. Kyllä se vaavi teillekin haluaa tulla.

Pinkkille onnenkantamoo huomiseen yritykseen. Muista että työ on vain työtä.

Nyt olen sitten virallisesti yhden teinin äiti, kun nuo kaksi vanhempaa muuttaneet pesästä opiskelun takia pois. Ihmeellinen fiilis. Aikaa teinille ja miehelle :) ei pelkkä kotiäiti , joka passaa vaativan työn ohessa.

Plussapuhuria kaikille ja peuktutukset.

mimmimamma

Niin tuli tänään raskaustesti ostettua apteekista...Yleensä on käynyt niin että kun sen on ostanut niin menkat tulee heti... |O Nyt ei ainakaan vielä ole näkynyt eikä kuulunut..Oireista sen verran että huimausta,väsymystä on ollut..Ja sitä hikoilua viime yönä,mistä lie johtunut sitten..

Mukavaa illanjatkoa kaikille! :wave:

Taikakuulla onkin jännät paikat meneillään, pidetään kovasti peukkuja ++++++++ puolesta :hug:

SolakkaSilakalle ja Pinkkikselle oikein paljon onnea inssiin!!!

Mur-murille kovasti paljon jaksamisia toivottelen! Toivotaan ja uskotaan että kaikki on kuitenkin kunnossa ja vauva teille niinkuin meille kaikille suotaisiin

Inialle pahoittelut negasta :( Toivottavasti olosi tuntuu jo paremmalta. Jatkuva negan testaaminen on tosiaankin niin rankkaa, ja välillä se pettymys iskee ihan ylilujaa...

Uudi peukut pystyssä että täti ei tulekaan vaan testiin pärähtääkin plussaa :)

Itellä ei mitään kummempia, clomikuuri on nyt syöty ja muutaman päivän päästä pitäisi ruveta ovista metsästämään. Sellaista vain täällä tyhmänä mietin, että jos testaan ovista aamulla niinkuin ohjeessa suositellaan, ja sitten se näyttäisi oviksen, niin tarkoittaako se sitä että heti pitäis ruveta hommiin vai voiko sen kanssa odottaa iltaan?!! Sori että kyselen näin tyhmiä mutta kun tää on oikeasti minulle niin uutta. Inia kiitos neuvosta hommata halvempia liuskatestejä digin rinnalle, itse en olisi tuota tajunnut :)

Mur-murilla hyvä vauhti päällä kuntorempassa, hyvä hyvä :) Itsellä on nyt parin viikon aikana lähtenyt kanssa 3 kg yhteensä ja olen kyllä tosi tyytyväinen. En ole edes pahemmin repsahdellut, mitä nyt pari (pientä) suklaapatukkaa yhtenä päivänä - suklaa on mun paheeni... :ashamed:

Minulla on työhaastattelu tällä vkolla, mutta mietityttää kyllä pikkasen uskaltaako tässä vaiheessa vaihtaa työpaikkaa, kun jos sittenkin tulisi raskaaksi koeaikana niin voisikohan ne sillä perusteella pistää pellolle??!! Tietääkö kukaan? Niin, ja sitten hain vielä opiskelemaankin ja pääsinkin... Mutta sitäkin sitten pohdin että haalinkohan itselleni nyt liikaa juttuja, jaksanko kaikkea... Joten pohdittavaa tässä riittää :|

Ai niin, kaikki uudet haluan toivottaa myös omalta osaltani tervetulleiksi :) On tosi mukava, että täällä keskustelu pysyy niin ihanan vilkkaana!!!

Liizaa vähän täältä huhuilen, että mitäköhän sinulle nyt kuuluu?!

Mieskin huhuilee minua nyt sänkyyn, joten poistun. Plussapuhureita kaikille toivottelen!

Sariella09 eipä hätiä mitiä, tuossa vähän luettavaa:

Ovulaatiota säätelevät hormoonit. Suunnilleen kiertosi puolivälissä kehosi lisää lutenisoivan hormoonin (LH) tuotantoa. Tämä nopea LH-tason nousu aiheuttaa ovulaation 24-36 tuntia myöhemmin.

Jotta munasolu hedelmöittyisi, on munanjohtimessa oltava siittiöitä ovulaation aikoihin. Munasolu on hedelmöittymiskelpoinen vain 18-24h ovulaation jälkeen. Siksi sinulla on parhaimmat mahdollisuudet tulla raskaaksi ainoastaan 2-3 päivän aikana jokaisen kuukautiskiertosi aikana. Nämä päivät ovat välittömästi havaitun LH-huipun jälkeiset päivät. Siittiöt säilyvät hedelmöittymiskykyisinä noin 72 h.

Tässä suora linkki CB:n sivustolle:

http://www.clearblue.com/fi/clearblue-digitaalinen-ovulaatiotesti.php

>>Digitaalinen Clearblue-ovulaatiotesti tunnistaa LH-ovulaatiohormonin pitoisuuden nousun 24-36 tuntia ennen ovulaatiota ja kertoo kierron kaksi hedelmällisintä päivää. Kun olet yhdynnässä näiden kahden päivän aikana, sinulla on parhaat mahdollisuudet tulla raskaaksi.<<

..netissä surffaillessa on sattunut tuollainen lääkäreiden kehoitus silmääni:

"pupustelua oviksen molemmin puolin viikon verran" :D

Onnea oviksen metsästykseen ja hienosti siulta painoa jo pudonnut-perästä tullaan!!:whistle:

mur-mur

Onnea Pinkkiksellekin inssiin tänään! Toivotaan että sinä ja SS nyt saisitte näillä eväillä sen plussan!!!

Taikakuutakin saa jännätä, ihanaa! Plussapuhuria sinne puhallan!

Sariella, hienoa että sulla on muutakin jännää elämässä! Mulla on sellainen käsitys koeajasta, että silloin saa perustelematta (?) purkaa sopimuksen, molemmat osapuolet. Ett vaikka sanoiskin että et sovi meille, niin kukahan tietää sen oikean syyn... Toisaalta, jos koeaika on 4 kk, niin eihän siinä kai vielä raskaus näy?

Päivitän listan myöhemmin tänään (nyt iski flunssa, toivottavasti ei siirrä hoitoa...)

Heipähei! Töiden alkaminen on pistänyt kovin kiireiseksi, mutta nyt istahdin tähän hetkeksi kaiken uhalla... =)
Mitähän se meinaa, kun minulla alkoi jo lauantaina, eli kp 18 heti aamusta runsas vuoto ja on nyt loppumaan päin??? Ihan näin lyhyttä kiertoa en oo vielä kokenut, eikä vuoto ole ennen alkanut heti niin suurella "volyymilla". Tietääkö joku kertoa, että jos on ovuloimaton kierto, niin mikä sen vuodon silloin käynnistää jos ei ole irronnut munista mikä pitäisi vuodattaa ulos?
Mutta tänään minulla siis kp 4.
Hauskaa Ämy, kun olet päätynyt tänne kuumeilemaan. Mehän vaihdoimme ajatuksia aiemmin toisella palstalla. Inialle terveyttä, Murmurille voimahali ja
Kaikille teille kaikkea hyvää ja kaunista! t. ikiemo :flower:

Taikakuu
..negaa on todella masentava katsoa testistä, tiedän tunteen :| ..täti ei kuitenkaan ilmestynyt, joten toivotaan vielä parasta..=)

ON..minua ärsyttää tämä huono kuntoni..menomatka lasta kerhoon viedessä ihan ok..mutta se tulomatka :eek: Aaargghhhh..jalat painaa ja veto poijjes..tässä hyvin näkee tämän liikkumattomuuden tuloksen..:( ..tiedän, että kärsivällisyyttä vaaditaan jotta alkaapi pikku hiljaksiin kunto paranta..mistä sitä kärsivällisyyttä saa, olisko jollain vaikka myydä?..:p

Aurinkoista ja ++++++ rikasta päivää!!

mur-mur

Taikakuulle pahoittelut negasta :hug: mikähän sitä tätiä sitten viivyttää?

mur-mur äh pahus, kun looppi sattui, :hug: niinhän se teki minullakin yli 10 v. sitten ja meinasin tehdä valituksen siitä naisesta, joka kohteli minua todella kylmästi ja runnovin ottein, mutta jäi se valitus tekemättä, kun aika kultaa kivut.. vai miten se menikään..? Toivotaan parasta, että muutokset edelleen hyvän laatuisia, ettei isompiin poisto-operaatioihin tarvitse ryhtyä. Peukkuja !!!
Tuossa kuntoilussa kärsivällisyys kasvaa ajan kanssa, ja kohta alkaa tulemaan niitä hyvänolon tunteita lenkin jälkeen, usko vaan! Siellä Kuopiossa oli muuten ihania vihreitä puistoja ja kävelykatuja satamassa ja ihan kaupungin keskustassakin. Käveltiin eilen iltasella siellä lenkkiä ennen ruokailua.

Pinkkis aivan samoilla ovisplussilla ja inssipäivillä mennään, mites siulla meni?

ON tänään oli juu inssi ja turhaan sitä jännitin. Ei sattunut, eikä tullut vertakaan. Miehen sperma oli kehuttavan hyvää. Minua ultratessa ei löytänyt enää munasolua, joka oli ehtinyt puhjeta. Oikea tyhjä ja vasemmalta etsi, jolta puolen tunsin n. 3 päivää voimakasta nippailua. Itse tunsin aamulla aiemmin lämpöisen aallon vatsassa, olisko voinut olla se munasolun puhkeaminen? Kohdussa oli vahva limis, mutta ei sanonut mittaa, kohdunsuulla näkyi kuulemma ovislimaa. Ja jotain nestettä lantionpohjukassa vielä näkyi (tulee kuulemma puhjenneesta rakkulasta) ja laittoi äkkiä katetrilla siemenet (32 milj. kpl) menemään.. toivottavasti niistä edes yksi sissi tietää tehtävänsä! Etteivät vaan lähteneet liian myöhään liikkeelle.. Nyt ei tarvii sitten jännätä kuin kaksi viikkoa miten käy? :p :p :p

Jatkosta jo sovittiin, että jos ei nyt tärppää, kokeilevat munajohdinten pesua, vaikka minulle aukiolotutkimus onkin tehty.. ja vielä yksi inssi ainakin. Ei vielä ivf:iin, koska klinikan lääkärin mukaan niin hyvät mahollisuudet tulla raskaaksi ilmankin.. tämä kuulosti hyvälle :)

Sariella käsittääkseni vaikka koeajalla saa irtisanoa ilman syytä, on se tarvittaessa kerrottava esim. oikeudessa. Siksi joutuvat keksimään todella hyvän syyn raskauden lisäksi jos aikovat irtisanoa.. Rohkeasti vaan muutoksia tekemään, niistä saa uutta voimaa!!

Taikakuu voi harmi :hug: .Pahoittelut negasta.

Kiitos Sariella peukutuksesta. Sinullahan on nyt vauhtia elämässä ja monta rautaa tulessa. Ei kai sitä niin vain voi erottaa pelkästään siitä syystä, jos raskaaksi tulee. Onnea oviksen bongaukseen.

Inia pikaista paranemista.

Mur-mur kyllä se kunto siitä pikkuhiljaa nousee voima :hug: .

SS hienostihan sinun matka meni. Toivotaan, että nyt tärppäis heti. :whistle:

Taikakuu...voi plääh :'( Voi että voi luonto tehdä ihmiselle kiusaa...

Sariella...joo...ei varmaan laillisesti saisi irtisanoa sopimusta koeajallakaan raskauden takia, mutta milläpä sen todistat. Mutta kuka haluaisikaan olla töissä sellaisessa paikassa, jossa raskaudesta niin ajatellaan. Vaan mistäpä sitä oman työpaikkansa arvoja tietää ennenkun sen itse kokee :(

Kiitos kaikille inssi-tsempityksistä. Ehkäpä juuri siksi ihan hyvin meni..noin niinkun teknisesti. Ei sattunut ja koko toimenpide kesti vain muutaman minuutin. Mutta kyllä huomattavasti enemmän tykkään luomumenetelmästä :LOL:

Mutta odotukset tämän hoidon suhteen on kyllä aika nollassa :ashamed: Mulla munis ei ollut vielä irronnut ja saa nähdä irtoaako sieltä edes mitään kelvollista. Folli ei ollut ollenkaan kasvanut eilisestä eli oli hyvin pieni. Follin koko on kuulemma yksilöllistä, mutta lääkärikin pohdiskeli follin pientä kokoa. Olisiko tässä nyt sitten syy meidän lapsettomuuteen löytymässä eli kelvottomat munikset... :'(

No katsotaan tämä hoito loppuun ja itketään vasta sitten...

Inialle vielä pöpönkarkoitusloitsut.. :kieh:

Pinkkis

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

ikiemo (44).................kp4/20-50........y?..........4.
liiza (43).....................kp7/25............yk16........4.
Sariella09 (43)............kp10/40............yk?..........5./1.yht.
mur-mur (44)..............kp10/28............yk6..........3.
Solakka Silakka (40)...kp11/25-27........yk12........1
Pinkki69 (40)..............kp12/26-28.........y.n.2v......1.
nillanilla (42)..............kp13/28-33........yk6.........1.
pääpilvissä (46).........kp14/25-43........?............1.yht.
Päikki (40)..................kp21/?...............y.2v.........2.
Hemppaliina (46).......kp22/28-30.........y.01/09....2./1.yht.
Uudi (46)....................kp24/24-26........yk7..........3./1.yht.
mimmimamma (47)....kp24/28..............?.............4./1. yht.
Jadette (39)...............kp24/28-30.........yk7...........3.
Inia (42).................kp25/26-30.......yk11....1.
Taikakuu (40).............kp30/27-32.........?.............2./1.yht.
gerpera (48)...............kp46/28-30..........yk3.........3./1. yht.
star-67 (42)................kp47/26-33(-39)...yk7.........3.
Ämy (40).....................kp?/??................yk?.........4.

:flower: Kesätauolla :flower:
siira, lumeton, oivikki

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
Inia (42)..........dpo12
Uudi (46)..........dpo10
Päikki (40)..........dpo8
Solakka Silakka (40)..........pp0
Pinkki69 (40)..........pp0
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................

velmuliina74 (34)......2.5.2009/kp24 (/24-30), yk7......6. /1.yht......LA 14.01.10

OnniMaija (41)......11.5.2009/kp31 (/28-30), yk3........5. ......LA 16.01.2010

tirulii (40)...........15.5.2009/kp27/pp10.......1./1.yht.......LA24.01.2010

Mukana myös:
Taustajännäilijät / Taukoilijat
äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:

touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Taikakuu, jaksamista sen negan kanssa!!!

SS ja Pinkkis, onnea piinailuun!

Laitettiinko sulle Pinkkis irrotuspiikkiä tänään?

Mä flunssassa, ei oikein jaksa olla ylhäällä, mutta nyt taas juomaan teetä ja sitt pehkuihin.

Yhteistyössä