40+ so what! (vol. 4)

Taikakuu, niin harmi!!! :hug: Jaksamista ikävän tätivaiheen yli!

mur-mur, mulla kans alkoi laihdutus lauantaina :D Yritän kans jättää noita herkkuja vähemmälle, rennosti kuitenkin. Ja sitten liikkua enempi, ja säännöllisemmin. Tavoitteena ois edetä sellaista 0.5 kg viikkovauhtia, eikös sellainen oo ihan ok vauhti, ettei siis ole liian nopea? Mutta jotenkin motivaatiota on nyt enempi kuin ennen. Vaikkei painoa vielä hirveästi ole liikaa, tahtoisin näistäkin ylimääräisistä eroon.

Muutoin tuossa lomalla rupesi taas hirveästi pelottamaan se IVF... :( Mietin pitäiskö sitä vielä lykätä... Lähinnä pelottaa se punktio, jossain määrin hormonien vaikutukset sekä mahdolliset komplikaatiot. Ja ois niin ihanaa saada se luomutärppi. Niin, ja tietysti pelottaa se, että saa lopullisen tuomion ettei mun muniksista oo mihinkään! Mitä sitten teen???

Inia kyllä tuo 0.5 kg/vko. on sopiva vauhti, alkuun voi lähteä enempikin kun nesteet lähtevät liikenteeseen..mulla ainakin lähtee jopa 2-3kg/vko mutta se tosiaan on nestettä ei sitä ittiään "rasvaa"..mulla kun on vielä mistä lähteä, 40-50kg ylipainoa..:p

On ihan normaalia peljätä tuollaista toimenpidettä(IVF) mutta salli se itsellesi..en tiedä oikein tuosta toimenpiteestä sen tarkemmin mutta kannattaisikohan se nyt hyödyntää ja saat sitten realiteetit selville?..vaikkakin se saattaa kirpaista jos ei vastaukset positiivisia..pikkuinen saattaa jaksaa kuitenkin lähteä kasvamaan paremmin kuin ihan luomuna?!!=)..tämmöisiä vain näin "maalikkona" ajattelin..tietenkin jaksujen mukaan toimitte!!

Plussatuulia vain sille suunnalle PHUUUIII :whistle: ja paljon!!!!!

((muoks))

IVM

"In vitro maturisaatio", tulossa oleva hoitomuoto. Tässä hoitomuodossa munasolut poimitaan ilman hormonihoitoa ja kypsytetään laboratoriossa ja kun munasolut ovat kypsiä, ne hedelmöitetään.

Tähän saakka kyseinen hoitomuoto on ollut tutkimuksellista ja lapsia on tämän hoidon seurauksena Suomessa syntynyt kaikkiaan 23. Felicitas-Klinikka on aloittanut myös kyseisen hoitomuodon, mutta vielä tutkimukselliseen käyttöön.

..tuo kuulostaa hyvältä-ei siis turhia "hormoneja" ja lieveilmiöitä..vaikka niitä kuulema on vähänlaisesti muutenkin ja kipuja hoidetaan myös hyvin..
Tämä siis tulevaisuuden hoitoa ja vasta alkutaipaleella, sopivuudesta en itse tiedä sattui vain tuo teksti silmiini.

mur-mur

Taikakuu, voimia :hug:

Inia, eihän noi hoidot koskaan mikään ihan läpihuutojuttu ole. Itse osaan vaan kertoa omasta kokemuksesta ja mullahan ei ole mitään sivuvaikutuksia ollut ja fyysisesti ovat olleet 'helppoja'. Henkinen puoli siinä koetuksella on ollut. Muistelin, että olet joskus kirjoittanut saavasi helposti hormoneista sivuvaikutuksia, mulla taas tilanne on ollut päinvastainen. Kun joskus olen e-pillereitä ja myöhemmin minipillereitä syönyt, niin ei ole huomannut mitään vaikutusta. Näissä hoidoissakin vasta tässä pas-hoidossa tuo estrogeeni sai mielialat vaihtelemaan. Muuten ei mistään ole mitään tullut ja punktiot eivät ole tuntuneet. Mutta toisillahan ne voivat olla hyvinkin kivuliaita.

Se puoli siinä on, että IVF:ssa saattaa tulla esiin joky syy aiemmalle epäonnistumiselle, mitä ei muuten koskaan saisi tietää. Esimerkiksi meillä selvisi ensimmäisessä hoidossa tuo hedelmöityshäiriö, aikaisemmin kummassakaan ei ollut mitään vikaa eikä mullakaan vielä kovin paljoa ikää. Me siis olimme onnekkaita kun sitten myös lapsen lopulta saimme, ilman hoitoa se ei olisi ollut mahdolllista.

Nämä on vaikeita asioita ja se päätös täytyy tehdä itse ja olla siihen valmis. Uskon, että kun sinulle oikea ratkaisu selviää, niin sen sitten kyllä tietää. Kovasti voimia päätöksentekoon.

Ai niin, tuo IVM-hoito on tosiaan suht uusi, siinä on jotain rajoituksia, että keille se sopii, muta en nyt muista mitä ne olivat :ashamed:

Uudi, Kiitos! Jaksamista Sinullekin :heart: . Meillä sit vähä samanlainen elämänvaihe. Minun poika 22v. Onneksi pahin vaihe eli murkkuikä ohitettu, nyt vaan toivon et ymmärtäisi oman parhaansa... :/ . Niinhän sitä sanotaaan et pienenä lapsi polkee äidin syliä ja vanhempana sydäntä. Ei ne murheet katoa vaik laps kasvaa, ne vaan muuttuu :heart: .
Mur-mur ja muut joilla menkat TAAS kerran yllätti, pahoittelut :( , ei kivaa.

Kuntoremppa aluksi tökkii, mut ku alkuun pääsee ja tuloksia tulee ni täähä on ihan kivaa :) .

ON: mulla ei sit lämmöt nous lainkaa eli tyhjä loppukierto taas :( . No päätin et tikuttelen vielä pari kiertoa ovista ja sit saa men tjot meiningil. Hyvä puoli on se et ehkäisyä ei tarvi :) .
gerbera

Inialle vielä, ei siinä IVF:ssä mitään pelättävää ole. Minä herkkä kaikille ylim. hormoneille, mutta kestin ne. Pieniä sivuvaikutuksia tulee, vatsan turpoamista, mielialan muutoksia ja muutama lisäkilo ym. pientä. Punktiokin tehty 4 kertaa, no hätä :heart: .
Tuo IVM-hoito on aika arvokas, muistaakseni, IVF:n verrattuna.

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Taikakuu (40).............kp2/27-32.........?............2./1.yhteinen
liiza (43).....................kp6/25..............yk15........4.
mur-mur (43).............kp9/28....................yk6.........3.
Solakka Silakka (40)..kp10/25-27.........yk11........1.
pääpilvissä (46)........kp17/25-43.........?............1.yhteinen
gerpera (48)..............kp18/28-30............yk3..........3./1. yht.
Uudi (46)...................kp19/24-30............yk6...........3./1.yht.
nillanilla (42)..............kp22/28-33.........yk5........1.
Päikki (40).................kp22/?...............y.2v................2.
mimmimamma .............kp23/28............?..............4./1. yhteinen
ikiemo (44).................kp23/20-50.........y?..........4.
Inia (42).................kp26/26-29.......yk10....1.
Jadette (39)...............kp27/28-30..........yk6...........3.
star-67 (42)................kp45/26-33(-39)....yk6........3.
äitijo2x (46)...............kp52/27-28............yk?........3.

:flower: Kesätauolla :flower:
siira, lumeton, oivikki

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
Inia (42)..................dpo11
gerpera (48).............dpo5
nillanilla (42).............pp4
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (oletettu ovispäivä; myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................

velmuliina74 (34)......2.5.2009/kp24 (/24-30), yk7......6. /1.yht......LA 11.01.10

OnniMaija (41)......11.5.2009/kp31 (/28-30), yk3........5. ......LA 16.01.2010

tirulii (40)...........15.5.2009/kp27/pp10.......1./1.yht.......LA24.01.2010

Mukana myös:
Taustajännäilijät / Taukoilijat
anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:

touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Taikakuu pahoittelut tädin tulosta :hug: :headwall: :headwall:

Inia samaa mietin täälläkin jo syksyn hoidosta. Asenne on valmiiksi se, että inssi ei tuota tulosta ja ivf?? pelkään pahoin, jos siitäkään ei mitään tule, niin millainen pettymys on?? Mutta totta mitä muut sanoivat, että hoitoihin menemällä asian eteen on jotain tehnyt. Ja toi oli hyvä lumettoman pointti, että soluilla voi olla luonnostaan hylkimisreaktio, mikä tulee vasta hoidoissa esiin. Hoitoihin menemättömyys voisi myöhemmin harmittaa, miksei mennyt. Mutta kyllä, sen luomuplussan varmaan haluaisi kaikkein mieluiten ++!!

gerpera ei vielä kirvettä mihinkään! Lämpöjen mittailu ei kuulemma ole mikään varma keino..

Kiitos kommenteista IVF:ään liittyen! Niin kai se on että sitä aina vähän pelkää... mutta kyllä vuoden päästä harmittais, jos ei nyt menis, eikä vieläkään ois luomutärppiä tullut... Mulla ei siis kokemusta muista hormoneista kuin tuosta kortisonista, joka sai kk-kierron sekaisin (tai siis jäi menkat pois). Siksipä ne juuri mietityttää, että mitä saavat aikaan. Ja oikeastaan mäkin haluan sitä IVF:ää sen diagnostisen puolen vuoksi, en oikein jaksa uskoa että silläkään mitään muuta aikaan saataisi :ashamed: Mutta ehkä tää pessimismi on vaan suojautumista pettymystä vastaan. Eli ehkä sinne kuitenkin nyt mennään, ja saanhan teiltä myös tsemppiä, kiitos siitä!

Huh, gerpera, sähän olet varsinainen konkari! Nostan hattua että olet jaksanut noin monta punktiota läpi käydä! :flower:

Mä eilen tajusin hiivatulehduksen, joten piti ottaa puikkoja siihen. Niissä luki että jos raskaana, niin neuvoteltava lääkärin kanssa. No, en mä mitään neuvotellut, alotin kun oli niin kurja olo. Yöllä kuitenkin mietitytti, että jospa sittenkin (niin se toivo vain elää...), ja testasin varmuuden vuoksi tänä aamuna. Ihan yhtä puhdas nega se oli kuin aiemminkin. Että tän kierron toivo taitaa olla mennyttä. Aloin jo taas juomaan kahviakin (jonka yleensä lopetan loppukierrosta ;) )

Taikakuu :'( voi harmi sentään :hug:

Inia negasta, pahottelut. Kyllä se mietityttää tuo IVF hoito toisiaan, mutta muiden esimerkki kannustaa kokeilmaan. Muutoin ihan 100 varmasti harmittaisi just niinkuin sanot sitten vuoden päästä, että miksi en kokeillut aiemmin.

Tsemppiä kaikille, jotka ovat aloittaneet tai jo pidempään noudattaneet jotian tervellisempää ruokavalioa tai harrastavat liikuntaa (hyöty tai kunto). :wave:

Onko kellään tietoa, että haittaako lieväalipaino raskautumista, ymmärrän kyllä, että jos on liian laiha siten, että kk kierto ei toimi niin vaikuttaa. Muo tämä huolestuttaa, kun olen yrittänyt saada sen painon sinne normaali painoindeksiin ja en ole onnistunut siinnä. Aina olen ollut tämmöinen, niin stessaankohan tästä ihan turhaan?

Solkka silakka hei! seillä kanssa ei mitään kaivoon etukäteen, sulla kuitenkin vielä luomuilua ja inssi edessä ennen ivfää.

RKTT porukalle +++ :whistle:

Oivikki, myös alipaino voi aiheuttaa lapsettomuutta, koska silloin estrogeenia liian vähän. Kaipa tuonkin voi mitata verestä, luulisin. Jos et saa itse painoa lisää niin kyselepä lääkäriltä neuvoa.
SS ja mur-mur, joko alkaa ovis lähestyä?
gerpera

Lumeton kyllähän sitä tihrustaa monitoria niin että näkisi paremmin, onko sulla ollu rakko täynnä virtsaa kun olet siirossa ollut? silloin näkee paremmin kun virtsarakko täynnä, kontrasti parempi.

Murmur hitto joo kun täti sinnekkin ehti, ajattelin jo että sieltä mökkireissusta kun tulet ja ilmoitat plussa uutisen meille

Inia voimia mietiskelyyn ja rohkeutta sinulle hoitoihin. Todennäköisesti kaikki menee hyvin mutta on ihan luonnollista pelätä jotain tuntematonta josta ei ihan tarkkaan tiedä mitä tuleman pitää.

Oivikki onko klinikalla sanottu sulle että olet liian kevyt? Joskus olen lukenut että liian laihat eivät raskaudu helposti ja lääkärit suosittelevat silloin lihotus-kuuria. Mutta jos paino on ok rajoilla niin tressaat vaan eli koita ottaa kepeesti vaan!

Gerbera jaksamista sinulle eikä mitään kirvestä kaivoon! ainakaan vielä

[/b]Taikakuu voimia sinulle

Olen muistanu ottaa kaikki lääkkeet ajallaan ja nyt täytyy sanoa että luget eivät väsytä minua niin paljon kuin aikaisemmin, oiskohan raskausoire? ;) heh, heh...
Nythän niiden pallukoiden oisi pitänyt jo kiinittyä jos oikein ymmärsin kun ne siirettiin 4 päivän ikäisenä. Ei mulla mitään tuntoja ole ollut ehkä normaalia virkeempi muihin hoitoihin verrattuna. Tämähän on mun eka huuru-ukojen siirto kerta. Joten ei ole mihin verrata. Mutta toivon kipinät sinkoilee sinne ja tänne. Onnistuu ei onnistu, hurjaa vuoristorataa tässä mennään. Huomenna ajattelin käydä ostamassa r-testin tosin en testaa, liian aikaista vielä.

Kun minusta tulee vanha

Kun tulen mummoksi, muutan luokse lasten
ja teen kaiken kuten hekin, aivan varta vasten.
Kaiken sen ilon ja onnen jonka sain heiltä
voin takaisin maksaa, ei lopu riemu meiltä!

Piirrän tussilla seinään aivan salassa
ja hypin sängyn päällä kengät jalassa!
Maitotölkistä juon suoraan, jätän pöydälle sen.
Tukin kaikki vessanpöntöt ja yhtään tottele en.

Kun he puhuvat puhelimeen, eivätkä minuun yllä,
syön kupista sokerit ja jatkan muulla hölmöilyllä.
He puistavat päätä, säätävät ääntään kovemmalle
Minä käsistä karkaan ja piiloudun sänkyni alle!

Kun ruoka sitten valmistuu, en ainaskaan papuja syö
paprikat nypin ruuasta myös, on siinä aika kova työ.
Läikytän maidon ja kalakeitollekin yökkään,
ja kun he suuttuu niin pihalle pöydästä hyökkään!

Istun TV:ssä kiinni, en väisty vaikka koittaa he miten.
Pistän kylässä silmäni ristiin ja koitan jääkö ne siten!
Otan sukkani pois, toisen roskikseen heitän.
Ja kurassa leikin, siitä myös ruokani keitän.

Luen kiltisti iltarukouksen ja sen jälkeiseksi säästän
vielä yhden kolttosen: hihitän ja ison paukun päästän.
He katsoo minuun ja ilme vaihtuu hymystä alakuloiseksi.
Kun äiti nukkuu, häntä voi melkein kutsua suloiseksi?
:LOL:

nillanilla..niinpä, mökillekin se p...a-täti löysi(en paremmin sano :x )
Voi että, sie elät nyt niin jänniä aikoja..minuakin oikein kutkuttaa kun vain ajattelenkin;)
testaukseen HUUURRRJAAASTI onnea sulle toivotan ja sitä +!!!!:heart:

gerppis hymy tuli huulille kun lukaisin tuon runosen =)

juu, kylläpä ovis on tulollansa..hirmuiset muniksen kasvukivut iski eilissä iltana KÄÄÄKK:eek: kun sattuu koko ajan alvatsaan vasemmalle, jalkoja repii&selkää sekä olo välillä äklö..

Ovat vain niin mieluisia kipuja kun tietää että kroppa toimii=)(toivon mukaan)

Inia pahoitteluni negasta:hug:..kyllä se vielä tärppää, usko pois!!=)

Paljosen hurjasti plussatuulahduksia ympäri ämpäri Suomen teille jokaiselle tarvitsijalle!! PHUUUUII:whistle:

..nytpä mie lähen saunaan!!..AAAH tekee hyvä kipiälle masulle&seljälle:p

mur-mur

Inia voi pahuksen nega mikä tuli testissä :'( ei ollut vielä The Kierto. Ei kai ne hiivalääkkeet niin vaarallisia, niitä ei suositella raskaaana, muttei kielletäkään.. kai. Mie lopetin kahvin juonnin kokonaan kuukausi sitten. Tuli armoton yhden päivän kestävä päänsärky, mutta ei muuta. Nyt ei tee kahvia yhtään mieli, kun pääsi kofeiiniriippuvuudesta eroon. Vatsa on toiminut paremmin, eikä tarvitse pelätä mahdollista keskenmenoa kahvin takia. Tai jos tulisi ensin raskaaksi..

gerpera juu ovista yritetään bongata. Eilen en muistanut kotona pissiessä testailla, tänään ovisnegaa, huomenna uusi yritys. Tänään taidan kyllä varmuuden vuoksi luomuilla, kun mies pääsee iltavuorosta kotiin lepäämään.. :heart: :heart:

oivikki niin luulisi että lapsettomuuslääkäri olisi puuttunut painoosi, jos siinä olisi ongelma. Voithan kysäistä ensi kerralla. Nyt kesällä on kahviloissa ja kaupoissa kaikenlaisia mansikkaleivoksia ym. voitko niitä syödä? Pai kakkupalaa päivässä luulisi tuovan kiloja lisää. :flower:

nillanilla kyllä meitäkin jännittää sinun testisi. Koeta nyt kuitenkin ottaa rennosti, mikä on helpommin sanottu kuin tehty.

mur-mur täälläkin jotain tuntemuksia muniksissa, paljon lievempiä kuin viime kuussa. Tiedä sitten koska kohillaan.. nyt meenkin tosi luomusti, ei mitään greippejä tai vehnänalkioita kuvioissa mukana.

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Taikakuu (40).............kp3/27-32.........?............2./1.yhteinen
liiza (43).....................kp7/25..............yk15........4.
mur-mur (43).............kp10/28....................yk6.........3.
Solakka Silakka (40)..kp11/25-27.........yk11........1.
pääpilvissä (46)........kp18/25-43.........?............1.yhteinen
gerpera (48)..............kp19/28-30............yk3..........3./1. yht.
Uudi (46)...................kp20/24-30............yk6...........3./1.yht.
nillanilla (42)..............kp23/28-33.........yk5........1.
Päikki (40).................kp23/?...............y.2v................2.
mimmimamma .............kp24/28............?..............4./1. yhteinen
ikiemo (44).................kp24/20-50.........y?..........4.
Inia (42).................kp27/26-29.......yk10....1.
Jadette (39)...............kp28/28-30..........yk6...........3.
star-67 (42)................kp46/26-33(-39)....yk6........3.
äitijo2x (46)...............kp53/27-28............yk?........3.

:flower: Kesätauolla :flower:
siira, lumeton, oivikki

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
Inia (42)..................dpo12
gerpera (48).............dpo6
nillanilla (42).............pp5
Solakka Silakka (40)..dpo-1
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (oletettu ovispäivä; myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................

velmuliina74 (34)......2.5.2009/kp24 (/24-30), yk7......6. /1.yht......LA 11.01.10

OnniMaija (41)......11.5.2009/kp31 (/28-30), yk3........5. ......LA 16.01.2010

tirulii (40)...........15.5.2009/kp27/pp10.......1./1.yht.......LA24.01.2010

Mukana myös:
Taustajännäilijät / Taukoilijat
anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:

touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Huomenta palstalle,
Taidan liittyä piinalistalle mukaan :heart: Tänäaamuna tuli vahva viiva ovistikkuun ja eilen illalla laitettiin yöksi siemenet muhimaan, uusi satsi laitetaan varmaan vielä huomenna, jos silloin vasta irtoaa.. nyt ei pysty kuitenkaan joka päivä, kun työtahti sellainen.. tai saa nyt nähä miten menee..

Gerbera kiitos kivasta runosta :flower: Ei anneta vielä periksi, minäkin annan mennä nyt vähän rennommin. Meillä poika 20 v.

Mur-mur hyvät oireet, nyt kovasti plussatuulta sinnepäin.  :whistle:

Nillanilla jännityksellä minäkin odotan sinun testausta ja plussaa toivotan.  :heart:

Oivikki vaihdetaan saat minulta muutaman kilon   =) Toivotaan, ettei nää pienet heilahtelut sinne tai tänne haittaa.

Inia :hug:  negasta. Voimia sinulle mietteisiisi, älä kuitenkaan stressaa liikaa. Sekään ei ole hyvästä. :heart:

Solakka Silakka onnea oviksen bongauksesta ja plussapuhureita. :whistle:

Hei!
Kaikille rktt: läisille ++++ :whistle:

Gerbera Kiitos tiedosta, varmaan se selittää sen, että minulla on kerran muutama vuosi sitten mitattu estrogeeni ja oli viitearvoissa, mutta alarajoilla. Ruokavaljo ohjeita olen saannut onneksi ravitsemussuunnitelijalta, koska mulla on rajoituksia ruoka-aine allergioden takia. Nillanilla ja solakka silakka ei ole sanottu, että olisi liian kevyt, en ole kysynytkään, olen tässä viimeisen puolen vuoden aikana hiukan keventynyt. Uudi kiitos, enhkä ne tosiaan pienet heitot eivät haittaa. Rentous tässäkin asiassa on varmaan paras lähetymistapa. Olen varmaan vähän liikaa alkanut tätä näin lomalla pohtimaan. Mitään valmiita hyviä leivonnaisi yms. en voi napata vaan lennosta, niin siksi ei ohimenne tule naposteltua. No niin tämä tästä.

Solakka silakka isot onnittelut oviksen pyydystämisestä ja leppoisaa luomu rktt aikaa sinulle!

Mur-Mur hienoa, ihanat vahvat ovis oireet, toivoataan hyvää + rikasta keirtoa!

Tervehdys! Palasin juuri mökiltä ja kannan valtavaa finniä leuassani, mikä tietää sitä, että täti ovella kolkuttelee...vaan ei ole vielä saanut ovea auki. Mutta tiedän sen tulevan, joten saisi tulla samantien.
Oivikki jos kiertosi on ok, en kantaisi huolta painosta. 18vuotta sitten kun ensi kertaa koetin raskautua lääkärit kehottivat minua lihottamaan itseäni ja mies kokkasikin smetanaherkkuja ym. oikein olan takaa. Silloin se oli varmasti tarpeenkin, sillä kiertoni ei toiminut ja olin todella luisevassa kunnossa. Mutta muutaman kuukauden projekti tepsi.
Nykyäänkin olen kaikkien taulukoiden mukaan alipainoinen (180cm ja 60kg), mutta tämän painoisena olen kolme lastani saanut alulle ihan luomusti. Tuo paino on minulla ollut noin 20 vuotta ilman mitään dieettejä, joten luulen, että se on minun luonnollinen lukuni. Mutta nämä jutut ovat niin yksilöllisiä, etten tietenkään voi tietää mikä kenenkin kohdalla on viisainta.
Yritin etsiä ikääsi ja muita tietojasi (monesko toiveissa?), mutta sinua en listalta löytänyt.
Kesämieltä kaikille! Uskon että kesää voi jatkaa vielä pitkäänkin! =) :flower:

Ikiemo ihan kuullua, että olet saannut, jopa kolme lastasi ollessasi alipainoinen =) . Itse tämmöinne syntyäni laiha myös, olen 41 v, kierto minulla onneksi toimii, vaikka muutamalla päivällä vaihtelee pituus. Lasta olen vuosia toivonut ja noin vuosi siitten hakeuduin yksin hoitoon lahjasoluilla, koska miestä ei ole rinnalle löytynyt. Nyt olen tauolla, siksi ei ole listalla tietoja :D

Kesän jatkoa kaikille myös minä toivottelen :flower:

Iltoja!!

Johan alkoi ovistestissäkin haamunen näkymään..sieltä se tulee ajallansa =) ..kipuilukin vähentynyt lieväksi tuikkimiseksi silloin tällöin vasemmalla puolen, painon tunne on ja pysyy..

Minä täällä puputtelin pizzaa, itse tehtyä ja pari keskaria kuraisin kyytipojaksi:p..hyvinpä olen kuntoremppaan valmistumassa..juupa juu..mutta kyllä se alkaa kun miehen loma loppuu, mieskin oli että "juu, aletaan vaan"!! Hänellä vasitenkin näkyy tuo pienikin painon nousu kun on sellainen "hämähäkimies" pitkine raajoineen, vattan päälle kaikki liika tulee..minä taas olen sellainen lyhyt kinttuinen ja tasaisen pyöreä,:D pituutta(onneksi)176cm.

..nytpä vielä sen viimosen palasen pizzaa heitän kitaani ja AAAH soffan nurkkaan telkkua katsomaa, olo on kyllä jo:x valmiiksi ähkyli..mutta kun suun tekee mieli..;)

mur-mur

Ensinnäkin Nillanilla, tsemppiä piinailuun, toivotaan et sieltä ees yksi pikkuinen alkaa kasvamaan :heart: . Hyvät alkiot kuitenkin siirrettiin.
SS ja mur-mur, jeeee! Pian alkaa taas teilläkin jännäily. Hyvä hyvä! mur-mur, on hyvä ajoissa orientoitua tuohon kuntoremppalinjalle, onnistuu paremmin, nyt nauti vaan pitsasta ym.

ON, ei mitään uutta, saas nähdä onko kierto yhtä lyhyt ku viimeksi eli 24.
On se vaan kumma ku heinäkuu alkaa olla lopuillaan ni tulee ihan syksymieli. Jokuhan, kuka lie, povas et elokuus parhaat lomailmat. Ei kai tää kesä vielä voi loppua :( .
gerpera

Mur-Mur ihanalta kuulosti tuo itsensä ja meihen hemmoittelu! Sitten hyvin mielin kuntorempaa kohti, kun arki alkaa.

Gerbera juu, kyllä se mieli alkaa kääntymään syksyyn, vaikka elokuu onkin vielä kesäkuukausi niin loppukesän merikit ovat niin selvät, sato kypsyy ja päivä lyhenee. Elokuun lämpimät hämärät illat ovat kyllä ihania! Syksyn ruska-aikakin on tosiaan kaunis =)

Nillanilla mitkä tunnot sulla on? Ja miten muut rktt porukasta?

Yhteistyössä