40+ so what! (vol. 4)

Surullisia uutisia tulin kertomaan, eilen tuli verta kuin saavista kaatamalla ja tänään ultrassa ei näkynyt sykettä :'( Pikkuinen vastasi viikkoja, eli eiliseen oli jaksanut.

Palailen kun olen saanut itseni taas kokoon.

Kaikille kovasti onnistumisia!

Lumeton

Mitähän Velmuliinalle kuuluu?

Joko olet Oivikki testannut?

Liiza mulla kp n. 47. Noin siksi, että yleensä merkkaan tarkasti ne kalenteriin, mutta nyt en sitten tehnytkään sitä, eli silloin kun vähiten arvaa, niin sitten pamahtaa... noh haamu. Eli "ollako vai eikö olla". Soitin neuvolaan ja kyselin, että mitäs nyt "ollako vai eikö olla" ja hän sanoi, että tule perjantaina niin katsotaan miltä pikkuinen näyttää :eek: . Epäilen kyllä, että siellä ei näy vielä mitään, mutta toivon mukaan huomenna sitten selviää tarkoittiko ne haamut mitään.

Oireita on ollut tosi vähän jos ollenkaan... Massu vaan turvoksissa.

Riikkaliisa Onnea haamun vahvistumiseen ja huomiseen neuvolaan =)

Ps. Huomen aamulla katson pisusta hedelmällisyystestillä mikä tilanne ja seuraavan kierron aikana taas toisen kerran-jos tarvetta..siinä nega vastaus on hyvä ;) Feriliteetti näytön taidan tilailla sieltä Ruottin puolelta ensi kuussa jos ei tärppi nyt käy..jäähän tuolle vielä hintaa 113e..

mur-mur

Pahoitteluni Lumeton :heart: .
Mur-mur:Siis eikös noihin digitesteihin tarvi myös ostaa aina lisää liuskoja? :/ Näin ymmärsin. Ja testata pitää useana päivänä keskikierrossa. Miksi sinä teet testin vain kerran kierrossa? Ei ymmärrä
:headwall:

lumeton ultrataanko sua enää??Oliko lopullinen "tuomio"? Nääs kun lääkäri sanoi mulle että olis hyvä olla se 7 viikkoa täynnä,että saadaan varmuus sykkeestä,kun kuulemma se ei ole varmaa se tulos vielä 6+ viikoilla.Mullakin aikaisintaan on saatu syke jo 5+5 aikaisemmasta hoidosta ja sanoin siitä lääkärille ja hän meinas,et kun se aina ole niin.Riippuu kuulemma niin monesta seikasta ja tekijästä,että mielellään aikaisintaan 6 viikon ihan lopulla niin ei tule turhia murheita.
En halua mitenkään pitkittää sun toiveita tai silleen antaa väärää kuvaa hommasta,mutta toivon kyllä ettei pelisi olisi menetetty.

gerpera kyllä siihen näyttöön ostellaan niitä liuskoja. Siinä paketissa on 20kpl/34e.
Testailen n. 4-6kpl verran kierron aikana..joten tuo riittäisi n. 3-4 kiertoon =)
..olinkohan jotenkin väärin sitten kirjoitellut..HEI!! Jos sotkit tuon siihen hedelmällisyys testiin, jonka tilailin?-siinä 2kpl testejä!!

Tuossapa linkki:
http://www.kotitesti.fi/naisten_fsh_hedelmällisyystesti_2kpl_pr_00802.html

..selvittikö yhtään ;) ..

mur-mur

Kiitos kaikille myötätunnosta :heart:

Tirulii, olet ihana kun yrität kannustaa, mutta kyllä se melko todennäköistä on ettei toivoa ole. Hcg kontrolloidaan varmuudeksi huomenna kun lääkäri sanoi ettei hän halua hätiköidä, mutta ei toiveita antanut. Mulla on vielä kohdussa iso hematooma, josta se vuoto on lähtenyt. Se hankaloitti sitä sikiön etsimistä, mutta kyllä se sitten löytyi.

Voi kun minä toivon, että teillä menisi kaikki hyvin.

..lumeton me emme luovu toivosta ennen kuin on pakko :| .Jos lääkärikään ei tehnyt vielä päätöksiä..en vaan jotenki usko/halua uskoa tätä.
Lähetän näin virtuaali maailman välityksellä lämpöisen halin sulle..

Hei kaikki!
Osanottoni Lumeton. :(

Kävin itse toissapäivänä seulonta-papassa. Siellä en puhunut mitään vauvahaaveista. Kun kerroin venähtäneestä kierrostani, lääkäri sanoi, että se voi olla vähitellen lähestyvien vaihdevuosien alkua. Sitten hän kuitenkin sanoi erittäin painokkaasti, että raskaaksi tuleminen on kuitenkin vielä mahdollista. Tuo kommentti vähän huvitti minua, sillä olen varma, että jos olisin kertonut toivovani raskautta, olisin tod.näk. saanut kuulla, ettei se enää taida olla mahdollista... :LOL:
Mutta juu, kesäpäiviä kaikille! :flower:

Mur-Mur minä laitoin vehnänalkioöljyn aina salaattiin, syö jokapäivä syvän lautasellisen salaattia ja siinnä ei teelusikallinen vehnistä maistu muun salaattikastikeen seassa :p

Riikkaliisa huomisia uutisiasi odottelen malttamattomana.

ON testasin aamulla negan. Päätin kuitenkin olla heittämättä kirvestä vielä kaivoon. Ei enään vaikuttanut siis edes se irroituspiikki. Seuraavaksi testaan su pp13 silloin varmaan jotain jo näkyy, jos toivo ja lahja ovat kiinnittyneet. Jos ei niin on aikaa sulatella sitä vapaapäivänä. Tänäänkin on ollut vähän oireita hönttiolo ja jotenkin kuuma. Tutkimus sujui hyvin ilman puudutetta =) .

Oivikille pahoittelut negasta :headwall: mutta ehkä silti vielä liian aikaista..

Gerpera tevetuloa joukkoon kuumeilemaan :flower:

Inia toivoa on taas, kun pääset suunnittelemaan tulevaa hoitoa ja kesä on aikaa sitten rennosti luomuilla, kun ei mitään tulosta oikein odotakaan.. paitsi ehkä salaa silloinkin.

ON: käytiin eka kertaa yksityisellä ja olipa aivan ihana mieslääkäri. :heart: Kertoi mahdollisuudet eikä luvannut kuuta taivaalta ja painotti ikää alentavana tekijänä, mutta ei tuominnutkaan meitä. Sanoi jopa, että paljon on toivoa koska ollaan täysin perusterveitä, normaalipainosia eikä tupakkaa. Ensi viikolla päästään jo inssiin (ehkä ke) ja se tehdään luonnolliseen kiertoon, koska apuhormonia ei ehdi ottamaan ja oikealta puolelta löytyi munasarjoista kysta, jota ei saa kuulemma hormoonilla kasvattaa. Nyt aionkin googlettaa kaiken kystasta, että mikäs se siellä oleilee..? Mieli on kuitenkin taas korkealla! Syksyllä, kesätauon jälkeen siirrytään varmaan jo heti IVF:iin, mitäs sitä enää viivyttelemään? Halutaan ainakin tämä yksi inssi kokeilla ensin.

Oivoi Lumeton, miten surullista :'( . Ei löydy lohduttavia sanoja ei... tuntuu vaan niin kohtuuttomalta! Muitakin surullisia uutisia näyttänyt tulevan tälle päivää... Mihin se aurinko nyt katosi? Oivikki :hug: negasta, mutta älä tosiaan vielä heitä kirvestä kaivoon. Liizalle :hug: tädin vierailusta ja Riikkaliisalle :flower: huomiselle neuvolakäynnille, öh.. tämänpäiväiselle sittenkin... yökyöpelin kello kulkee nopeampaa kuin ajatus.

On: Olen tässä miettinyt syntyjä syviä. Odottajan aika on pitkä, MUTTA... ajatelkaahan sittenkin, kuinka lyhyt aika yksi kuukausi elämässä on. Tässä tilanteessa se tuntuu kauhistuttavan pitkältä ja kuvittelee vanhentuvansa kuukausi kuukaudelta aivan älyttömästi. Ajattelin psyykata nyt itseäni ja miettiä asioita OIKEIN positiivisesti. Yritystä takana nyt vasta puolisen vuotta ja kun lueskelin noita muitakin palstoja, niin eivätpä nuo 20-30-vuotiaatkaan aivan hetkessä pullia saa uuniin. Samat nimimerkit palstoilla tuskailevat kuukaudesta toiseen. Erityisesti toivon, että luoja soisi edes teille lapsettomille sen oman nyytin - tietenkään vähättelemättä heitä, joilla jo lapsia on. Rakkaita ja tervetulleita olisivat nämä syntymättömät lapset varmasti jokaisen kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jadette:
On: Olen tässä miettinyt syntyjä syviä. Odottajan aika on pitkä, MUTTA... ajatelkaahan sittenkin, kuinka lyhyt aika yksi kuukausi elämässä on. Tässä tilanteessa se tuntuu kauhistuttavan pitkältä ja kuvittelee vanhentuvansa kuukausi kuukaudelta aivan älyttömästi. Ajattelin psyykata nyt itseäni ja miettiä asioita OIKEIN positiivisesti. Yritystä takana nyt vasta puolisen vuotta ja kun lueskelin noita muitakin palstoja, niin eivätpä nuo 20-30-vuotiaatkaan aivan hetkessä pullia saa uuniin. Samat nimimerkit palstoilla tuskailevat kuukaudesta toiseen. Erityisesti toivon, että luoja soisi edes teille lapsettomille sen oman nyytin - tietenkään vähättelemättä heitä, joilla jo lapsia on. Rakkaita ja tervetulleita olisivat nämä syntymättömät lapset varmasti jokaisen kotiin.
Tosi hyvin kirjoitettu! Juuri tänä aamuna ajattelin, että ensi kuussa minä olen jo liian vanha... Olet Jadette aivan oikeassa, kuukausi on lyhyt aika! Niin, minulla sitten alkoi kova vuoto tänä aamuna :ashamed:

Voi lumeton olen niin pahoillani puolestasi! :'( Voimia sinulle.

Saaralle myös paljon myötätuntoisia ajatuksia. Tiedän tunteen, kun odotukset hoidolta on suuret ja munasoluja tulee vähän. Itse olin huono munija molemmissa ivf:ssä. Esim. ekassa hoidossa tuli 2 munasolua. Molemmat kyllä sitten hedelmöityivät ja lähtivät jakautumaan. Valitettavasti vaan tuoresiirrossa tuli nega ja toinen alkio ei kestänyt sulatusta.

Digitesteistä on ollut puhetta. Kuten joku muukin totesi, niin ne ovat kyllä siitä hyviä, että eivät jätä mitään arvailujen varaan. Se, mistä en niissä pidä on aivan järjetön epäekologisuus. Laitteeseenhan ei pysty ostamaan uusia testiliuskoja, kun paketissa olevat on kulutettu! Eli se muovinen elektroniikkalaite on testien jälkeen ihan ongelmajätettä. Se pitäisi viedä sähkö- ja elektroniikkajätteisiin.

mur-mur puhui hedelmällisyysmonitorista. Vastaava laite on Persona http://www.persona.info/fi/ joka mulla on ollut käytössä 6 vuotta. Joskus aikoinaan siis ehkäisytarkoituksessa ja nykyisin käytössä "väärinpäin" eli kaikki punaiset päivät hyödyntäen. Persona on netistä tilattuna huomattavasti edullisempi kuin tuo Clearbluen laite.

gerpera Juu, laitteita ei ole enää saanut Suomesta. Laita vaikka Googleen hakuun sanat persona monitor, niin saat varmasti tietoa, mistä laitteen voi tilata. Myös tikut kannattaa tilata netistä (halpatestistä tai Englannista), koska Suomessa apteekissa ne maksavat niin paljon enemmän. Veikkaisin, että netissä itse kone maksaa n. 60-70 euroa. Tikut maksavat n. 14 euroa / kuukausi. Mun mielestä Persona on hyvä vehje, mutta kannattaa huomioida, että se vaatii tiettyä kurinalaisuutta ja sitoutumista, esim. tikkuun pitää pissiä 8 aamuna kuukaudessa silloin, kun laite niin vaatii. Laite pitää myös muistaa avata joka aamu.

Yhteistyössä