40+ so what! (vol. 4)

ON: Mulla ei enää oikein ole toiveikas olo :( Inssi piristi mieltä ja herätti toivon, että jospa nyt tärppäis! Mutta nyt ei ole ollut oireen oiretta (paitsi nuo normaalit loppukierron rinnat, mutta vatsasta ei kuulu mitään), ja eilen taas alkoi masentaa, ettei tästä nyt kumminkaan mitään tule... eli enteiliskö tuo masis jo menkkoja...

liiza ja oivikki, onko teillä oireita? Kun olette aika samoissa pp:ssä? liiza, onko sun tuhru kadonnut vai (toivottavasti ei) täti tullut kylään?

Pirskatti vieköön..miun tekstit häipyitset jonnekin netti avaruuteen :/
Jadetelta piti kysymäni, onkos täti pysynyt poissa?..kovasti komensin muuanne menemään-vaikka siperiaan :D

liizan ja oivikin kuuumisia minäkin utelemaan-oireet/testailut?..pikkasen vain olen utelias :p ..kovasti plussia sillekin suunnalle teille molemmille!!

Kesäistä päivänjatkoa!!

Inia

mur-mur

Niin testailuja täällä kuikuilen minäkin..

Voi kun sinulla Inia alkaisi niitä oireita tulemaan, toivotaan. Eipä silti, ei minullakaan ollut viime kierrossa mitään oloja ja silti testasin vielä tätiä edeltävänä päivänä toiveikkaana, jos olisikin oireeton alkuraskaus.. mutta negakiertohan se oli. Monesko inssi tämä sinulla oli?

Onko täällä palstalla ketään, joka olisi inssin avulla joskus raskautunut??

Mur-mur Neljäkymmentä olen tasan, syksyllä täytin. Meillä on vähän erikoinen tilanne... minä olen kuumeillut jo vuoden verran, mutta mies ei ole lämmennyt ajatukselle. Välillä piti ihan pistää piuhat poikki, mutta ei sitten saatu aikaiseksi (onneksi). Viime aikoina mies on suhtautunut positiivisemmin ja varmojen (siis epävarmojen ;) ) päivien ehkäisy on ollut lievästi sanottuna leväperäistä + epäsäännöllinen kierto, ovat lisänneet minulla toivoa ja raskaustestejä on tullut kulutettua. Huomenna ajattelin testata uudelleen.

Kiitos tsempityksistä :)

Riikkaliisa melkein kaima :) ONNEA! :flower: :heart: Kerro kuinka vahva viiva huomenna ilmestyy tikkuun, ne on aina niin ihania uutisia!

Jadette No joko "oikea" testi on tehtynnä? Sullahan nyt vallan jännää on!

Täti tuhruttaa täällä edelleen, ei ole täysin vallannut vielä mutta ihan näinä hetkinä :( En viitsi tuhlata testiä enää kun tämä on taas liiankin tuttu tunne. Mälsäääää......

liiza

Minä täällä mietiskelen, että onkohan tuo ovis mulla kunnolla ollenkaan. Viime kuussa jäi tikuttelu siihen, kun sain mielestäni saman vahvuiset viivat.
Nyt näytti eilen, että samanvahvuiset tai jos ihan ihan rehellisiä ollaan niin taisi se väärä viiva olla pikkiriikkisen paksumpi. Tänään tikuttelin ja sama homma.

Että onkohan tuo pinossa olo oikein vielä ansaittua. Pelkään, että viiva vain huomenna lisää himmenee tai ei tule lainkaan.
Miten teillä, kuinka monta päivää ovisviiva tikussa edes näkyy voiko huomenna vielä paksuta vai onko se sittenkin negatiivinen ??? Onkohan, mulla sitten ovista ollenkaan herää epäilys. Mutta eihän se viiva sitten varmaan näkyis yhtään.

Tulipa mahdollisimman sotkuinen sepustus. :eek:

Inialle lisäoireita toivottelen =)

Riikkaliisalle haamuviivan vahvistumista huomiseen testaukseen :wave:

liiza toivotaan vielä parsta :hug:

Uudi olen paljon tuolla palstoilla vierallut ja lueskellut että kaikilla tuo viiva ei vain vahvene tummemmaksi kuin kontrollviiva-itselläni esim. juuri näin.

Viiva tulee mutta on aavistuksen vaaleampi AINA kuin kontrolliviiva ja testejä teen tosiaan MONTA!!
Sata varma ei kuitenkaan testilläkään ole vaikka näyttäisi tummaa viivaa, jotta ovulaatio tapahtuu..olen sen näin ymmärtänyt-korjatkoon joku jos olen väärässä..

Itse testailen ovista muulloinkin kuin tuona "suositeltuna" aikana-itselläni alkaisi testaus kiertopäivästä 11 ja testailen jo pari-kolme päivää aiemmin..ovis ei aina tule samaan aikaan kiertoa, heittoja voi olla muutama päivä eteen tai taaksepäin..
..olikos minun sepustukseni nyt vaikeasti ymmärrettävä :$ ..

Itse ajattelin tuollaisen tilailla kotitesti.fi firmasta..

"Hedelmällisyystesti naiselle. Kotioloissa tehtävä testi auttaa selvittämään hedelmällisyyttä, mittaamalla naisen hedelmäällisyyshormonin eli FSH:n (follikkelia stimuloivan hormonin) määrää virtsanäytteestä. Testi on käytännöllinen vaihtelevista kuukautisista kärsiville sekä yli 30-vuotiaille naisille, jotka haluavat tulla raskaaksi.

FSH-pitoisuudet voivat nousta naisilla epäsäännöllisten kuukautisten takia ja nousevat tasaisesti vanhetessa. Vaihdevuosien aikana FSH:n tuotanto
elimistössä kohoaa 4-10 kertaa korkeammaksi kuin ennen vaihdevuosia.
Tällä testillä negatiivinen tulos tarkoittaa, että hormonipitoisuudet elimistössä
eivät ole liian korkealla ja hedelmällisyyden pitäisi olla normaali".

mur-mur

Helou! Onnea Riikkaliisalle haamusta, toivottavasti vahvistuu kirkkaaksi plussaksi. Inialle ja muille loppukiertolaisille oireita toivoo hän. Vai tarvitaanko niitä oireita sitten ennen plussaa - tiedä häntä? En muista että olisin kahdessa aiemmassa raskaudessa niitä tuntenut ennen plussausta, mutta Kaksplussan sivustoja lukiessa saa sen käsityksen, että harvinaisempaa on oireettomuus, kuin oireet.

On: Asun niin pienellä paikkakunnalla, että en edelleenkään viitsi hakea paikallisesta apteekista testejä. Tilaamistani testeistä r-testit loppuivat, tai siis tilasin vain kaksi ja toinen oli jäljellä. Nyt täytyisi ajella johonkin naapurikuntaan ostoksille ja voitte arvata, että niiden hyllyillä ei liene kuin ne kaikkein kalleimmat digitestit. Niitä nuukana ihmisenä en sitten oikein montaa viitsi "turhaan" tuhlata, joten odottelen tässä rauhassa. Menkkamaisia lieviä kipuja on aina välistä, rinnat turpeat ja päätäkin särkee aaltoillen. Alaselkä on kuitenkin kaikkein kipein. Lisäksi pientä huippausta ja harhanäköilyä, josta olen kyllä syyttänyt tiukkaa loppurutistusta töissä ja ressin purkautumista nyt sitten loman alettua.

Mur-mur sinullahan oli tuossa kevättalvella se yksi ylipitkä kierto. Lueskelin nuita vanhoja juttuja ja sieltä sen bongasin. Selvisikö se syy, miksi kierto venähti? Niin ja sullahan oli kans rinnat turpeat ja olikos muutakin ja kuitenkin täti sitten lopuksi tuli. Mulla lienee sama juttu, joku häiriökierto... Ovis kyllä oli, mutta mutta... ei tää nyt voi raskautta olla, kun ei oo niitä oireita!!!

Kiitos mur-mur alkaa nyt kyllä jo tökkiä, että tuleekohan tästä enää mitään. Eihän niistä simpoistakaan tiedä, kun ei ole koskaan tarvinnut edes tutkia. No nyt se on myöhäistä. Jos ei onnistu niin ei onnistu, Ylemmän käsiin olen sen jättänyt.

Siira onnea alkaneeseen hoitoon.

OnniMarja mukavaa kuulla kuulumisia, toivotaan, että ei pahaolo ylly liiaksi.

Solakka Silakka tuolla lapsettomuus puolella on kyllä jotkut + inssistä.

Inia ylös alas menee ne ajatukset aina. Muista kuitenkin, että oireettomuuskin voi olla oire.

RiikkaLiisa peukut pystyssä.

Uuditervetuloa mukaan rktt porukkaan. Minulla myös yhden kerran jäi aavistuksen haaleemmaksi testiviiva ovis testissä kahtena päivän, mutta sitten kolmantena alkoin viiva haalenemaan. Vaikka muilla kerroilla olen onnistunut saamaan tasavahvan tai vahvemman viivan, ja olen silloin lopettanut testailun.

ON tänään välillä tuoksut ja hajut tuntuvat tavallista vahvemmilta, mutta eivät pitkään tai ei mitenkään pahaolo kuitenkaan niistä tule. Vatsa on turvoksissa ja erilaista nippailua tuntuu, mutta ei vain alavatsassa eli siis tod. näk. suolijuttuja. Viimeksi, kun ei ollut yk niin oli meinaan silloinkin noita mahanippailuja. Mutta parasta tietysti, jos ne on Toivo ja Lahja, jotka siellä vetävät peittoa korville =)

+++++ :whistle: kaikille

Uudi, kyllä minä luottaisin noihin kahteen viivaan. Voihan se olla, että sulla ovis vaan on pitempään päällä. Minäkään en ole enää sitten testaillut, kun viiva on alkanut haalistumaan, että miten pitkään ne kaksi viivaa mahtavatkaan näkyä. No eilen testasin joo, ja kp 32 näytti vielä haamua. Korkeimman käsissähän tää homma on ja niin se Luoja sen alun perin kai tarkoittikin. Loi vaan ihmisistä liian viisaita ratkomaan arvoituksensa.

Niin joo Oivikki, tällä meidän palstalla oireettomuus on oire, eli sillä mennään!! Niin ja kyllä, uskon että Toivo ja Lahja ne siellä sinulla pistävät mamman hajuaistin kondikseen.

Jadette Kierukka poijjes 26.2 ja ns. tyhjennysvuoto 28.2 kesto n. 5pvä
Tämän jälkeen seuraava vuoto 2.4..joten väliksi tuli tuo 34

Minusta kierto vain etsi taas omaa rytmiään(27/28) tuon mirenan poiston jälkeen(mirena 4v)
Tarkkaan en oireita muista mutta ovis oli tosi raju ja kipiä :/ kouristeli vatsaa ja oli todella huono olo, pyörrytti..juu, nyt muistan että se täti tuli ilman mitään ennakovaroitusta..istuksin lääkärin vastaanotolla ja silloin vuoto alkoi(lääkärille menin juuri siksi kun kuukautisia ei kuulunut)

Naisellahan tuo kierto voi esim. stressin vuoksi heittää häränpyllyä, kuin myös oviskin.
uudi onko sinulta katsottu noita hormoniarvoja milloinkaan verikokein?..eihän siitä haittaa ainakaan olisi..kotitestillä myös tuollainen:

Baby Start, Hedelmällisyystesti Miehille.

"Testi otetaan spermasta ja saat sillä helposti tiedon hedelmällisyydestäsi.

Baby Start testillä on helppo mitata sperman laatua. Testi mittaa onko sperman väkevyys yli vai alle 20 miljoonaa siittiötä per millilitra (milj/ml). Jos molemmat testitulokset ovat alle 20 miljoonaa/ml, voi tulos viitata hedelmättömyyteen (tämä keskimääräinen arvo on Maailman terveysjärjestön suositusarvo).

Baby Start spermatesti testi toimii värjäämällä siittiösolut spermasta. Tämän värin vahvuutta verrataan referenssiväriin testikasetissa. Värien vertailu kertoo onko siittiöiden määrä näytteessä yli 20 milj/ml (positiivinen testitulos) vai alle 20 milj/ml (negatiivinen testitulos). Sperman laadun määritys on lääkäreiden yksi keino määrittää hedelmällisyyttä.

Noin 10-15% pareista kärsii hedelmättömyydestä, 40-50% näistä ongelmista johtuu ongelmista spermassa!.

Testi sisältää materiaalin kahteen testauskertaan

..en sitten tiedä testin luotettavuudesta..

Plussa taikapölyä tässä hieman kaikille tarvitsijoille!!

((muoks)) Uudi kun seuraavan kerran oviksen bongaan niin laitan kuvan sulle-jos osaan :whistle: niin näet minun viivan vahvuuden jonka luen ovikseksi!!

mur-mur

Vai olikos se Star, jolla se ylipitkä kierto olikin. Kun hämärästi muistelisin, että olis ollu pitempi kuin tuo 34 päivää. Mulla on tosi huono nimimuisti, joten kertokaahan kenellä teistä oli pitkä kierto keväällä... please, kiinnostais nimittäin vähän!!

Pikaisesti ennen töihin menoa; ei vahvistunut viiva, päinvastoin, ehkä vielä hennompi haamujen haamu ilmaantui n. 15 min. jälkeen eli ei liene luotettava. Testi oli sama apteekin oma.

Inialle, oireettomuus voi olla kyllä ihan oire myös, oireet voi tulla myöhemmin, niin ainakin itsellä aikaisemmissa.

Jospa minäkin liittyisin seuraanne,saanhan? Eli olen juuri täyttänyt 48v ja vauvakuume vaivaa yhä vaan. Kierto on vaihdellut ylipainon takia. Nyt olen saanut vähän pudotettua painoa ja menkat kolkuttaa jo ovella eli ilmoitan kun menkat alkavat.
gerbera

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

liiza (43).....................kp1/28..............yk13........4.
Jadette (39)...............kp1/28-30..........yk5...........3.
Solakka Silakka (40)...kp5/25-27.........yk9........1.
Saara10 (42)..............kp7/28...............yk?........1.
mur-mur (43).............kp9/28....................yk4.........3.
star-67 (42)................kp15/26-33(-39)....yk5........3.
Uudi (46)...................kp17/24-30.............yk4...........3./1.yhteinen
mimmimamma .............kp18/28............?..............4./1. yhteinen
Päikki (40).................kp19/?...............y.2v.................2.
oivikki (41).................kp21/23-28...........yk6........1.
Inia (42).................kp23/26-29.......yk8....1.
äitijo2x (46)...............kp24/27-28............yk?........3.
Taikakuu (40).............kp29/27-32.........?............2./1.yhteinen
siira (43)...................kp29/27-28...........yk?............2.
nillanilla (42)..............kp29/28-33.........yk5........1.
tirulii (40) "tuubat pois"....kp46/?.......................1. /1.yhteinen
lumeton (40)...............kp50/?..................?............2.
pääpilvissä (46)..........kp63/25-43.........?............1.yhteinen
ikiemo (44).................kp75/20-50.........y?..........4.

:flower: Kesätauolla :flower:
anjamarita (40)..........kp9/34-38.........yk4........2.

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
tirulii (40)..........pp29
lumeton (40)..........pp29
Inia (42)............pp12
oivikki (41)..........pp9
star-67 (42)..........dpo1
Uudi (46)..........dpo1
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1, seuraava (oletettu ovispäivä; myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0, sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0, sitten pp1 jne.

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................

velmuliina74 (34)......2.5.2009/kp24 (/24-30), yk7......6. /1.yht......LA 11.01.10

OnniMaija (41)......11.5.2009/kp31 (/28-30), yk3........5. ......LA 16.01.2010

Mukana myös:
Taustajännäilijät / Taukoilijat
Minni007, Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, ikiemo, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:

touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Uudi, mä en koskaan mammaksin ovistesteillä saanut tasavahvaa, vaikka digitesti näytti plussaa. Nyt tilasin kotitestistä one-step testejä, ne näytti jotakuinkin tasavahvaa. Mutta mammaksiakin opin lukemaan, eli kyllä digiplussan aikaan tuli niilläkin se suhteessa tummin viiva.

liiza :hug:

Jadette, eikös huimauskin ole jollain ollut raskausoire!
Mulla oli alkuvuodesta pitkä kierto (49 pv, normaalisti ei ikinä mee yli 30), mutta se johtui kortisonilääkkeestä. Ainakin menkat tuli kun lopetin lääkkeen, eikä ole sen jälkeen ollut häikkää.

oivikki kuulostaa myös hyvältä nuo sun hajujutut!

Riikkaliisa: ihan kuin oisin lukenut jostain, että apteekin oma ei ikinä anna "turhia" positiivisia... joten toiveikkaallaa mielellä! Olikohan se Matsalu joka sellaista kirjoitti? Mikä kp sulla on?

gerpera, ihanaa kun vauvakuume vain jatkuu! :heart: :llisesti tervetuloa mukaan! Kerro sitten tietojasi, kun menkat alkaa, niin laitan sut listalle.

Omaa surullista napaa: puhdas valkoinen nega testattu tänä aamuna. Ja itkuja itketty :'( :'( :'( Kun nyt jaksais skarpata tän päivän töissä... Enkä usko että se siitä mihinkään muuttuu, olis näillä päivillä (pp12) jo haamu näkyny, jos on tullakseen. Näin uskon. Toivottavasti ees menkat tulis mahollisimman myöhään, muuten ei päästä elokuussa IVF:ään, jos on kesällä lyhyemmät kierrot (niinku mulla tuppaa kesäisin olemaan).

Voi Inia, miksi sen piti olla nega? Toisaalta, kyllähän se tuosta voi vielä plussaksi muuttua... Älä vielä luovuta :hug: . Myös Riikaliisalle :hug: haamun heikkenemisestä. Eikös sitä yleisestikin niin sanota, että vääriä positiivisia ei tule, mutta vääriä negoja kylläkin. Ellei sitten ole se kemiallinen raskaus, joka päättyy ennen kuin alkaakaan.
Gerperalle tervetuloa mukaan.

On: Taisi mur-mur olla oikeassa. Stressin-poikanen se Jadeten kierron pisti pitkäksi. Ja se raukka jo luuli vaikka mitä :LOL: :LOL: Ei viissiin oo naurunasia sille, mutta näin kun sinne meni täti tänään kylään. Olin kyllä näkevinäni sen melkein helpottuneen oloisena, oli varmasti ollut jo huoli tädistä, kun ei ollut pitkään aikaan nähnyt. Kunnossa täti näytti olevan ja Inia saa laittaa Jadetelle kp:ksi tänään ykkösen. Mitenkähän se osaa nyt laskea, kun sen viime kierrot on menny just kalenteripäivien mukaan, eli täti on käynyt aina kuun eka päivä kylässä ja nyt meni vasta 3.pvä?

t. puutarhatonttu

Jadette&Inia

Riikkaliisa kannattaa odotella ja testata uudemman kerran..minusta Apteekin oma testi on hyvä!!(ehkäpä siksi kun -04 sillä sain hyvin, hyvin vahvan plussan..joka näkyy vielä tänä päivänäkin testissä!!:D )

gerpera Tosi kiva kun liityt joukkoomme kuumeilemaan:wave:

ON: Mulla koskenut eilen vatsaan(ollut hellänä, ihan kuin joku olisi potkinut) ja selkää jomottaa..aamulla ja päivälläkin haalean, haaleaa punaista pyyhittäessä..nytkö mullekin alkaa näitä "väli sellaisia" tulemaan :(..en kyllä ala..

Olikos oviksen aikaa kellään ollut mitään haaleaa vuotoa?..ovis mulla kyllä kolkuttaapi ovella, testitikku kuitenkin vielä hailua viivaa näyttää..

((Muoks)).."ovulaatiovuoto, eli joillakin naisilla munasolun irtoamisen aikaan saattaa tulla niukkaa vuotoa"..Tuollainen löytyi netistä ihan lääkärin suulla sanottuna, eli mulla siis varmaan ovis aivan lähellä ;)

Päivänjatkoja & plussatuulia

mur-mur

Jadette Inia harmin paikka, pahoittelut

:'( itketty on täälläkin Inia. Kävin klinikalla ja tuomiotuli! kesäkuu on taas välikuukausi hoidon aikataulu ei stemmaa mitenkään juhannuksen ja klinikan lomien kanssa :'( huh, huh itkin jo parkkipaikalle kävellessä ja sit autossa jatkoin. :( voi voi ei voi mittään itku isosta odotuksesta. Juhannustaikoja ei tarvi nyt ajatella. Ja yksi tyhjä kierto taas ja kroppa yhden kk vanhempi. Hitto joo! kyllä taas sapetti tää vanheminen. Sitten ajatuksiin hiipi se mitä lääkäri sanoi; niitä huuru-ukkoja onkin 3 kappaletta! eikä kaksi niinkuin puhelimella olin tiedon saanut. Yhdessä oljessa 2kpl ja yhdessä oljessa 1 kpl (Nyt alkoi jo hymyn väre hiipiä huulille) noo, nyt on katsottava heinäkuuta toivonrikkaana. Zumenon resepti on mulla sitä varten. Varuiksi mun on aloitettava ehkäisytablettien syönti heti kun menkat alkaa ja lopetettava heinäk. alussa että saadaan ajoitus oikein kohdalleen! onhan tääkin haluaa raskaaksi ni on syötävä ehkäisytabuja! Aatelkaa en koskaan ole syönnyt pillereitä, että tääkin päivä piti kokea :ashamed: syön ne että saan ajoituksen oikeaan päivään ja huuru-ukot sisään! ja pidän ne sitten sisällä sen n. 9kk!

TIRULII ja LUMETON miten teillä pyyhkii? oliko teillä sitä Zumenon lääkitystä?

GERBERA tervetulemast meitin porukkaan :)

RKTT porukalle tsempausta piinailuun

Ja vielä, lääkäri sanoi että limakalvon on oltava ainakin 8mll paksu että siihen jotain huuru-ukkoja takertuisi kiinni. Zumenonit paksuntaa, vahvistaa limakalvoa. Ja tämän ikäiselle suositellaan otettavaksi lääkkeet tukemaan siirtoa ei luomukiertoon.

Yhteistyössä