40+ so what (vol. 3)

Inia,jostain luin että dpo:t lasketaan niin että testiplussasta seuraava pv on ovispv ja sitten sitä seuraava on dpo1 eli 1 pv jälkeen ovulaation...

Mä tuun dpo listalle mielellään mutta vasta kun ovis on todettu liuskalla, toivonmukaan ens kierrossa. Tosin mulla ei vieläkään ole alkaneet menkat ja kp 29/26-27 testi oli tosin tänäänkin negat mut tisseissä suhisee ja ne ovat KASVANEET selvästi! =) alavatsassa on myös elämää ja väsy on kova, vast taas heräsin päiväunilta.... Lisäksi ei minkäänlaista merkkiä alkavista menkoista kuten lisääntyvää valkovuotoa puhumattakaan tiputtelusta jota mulla olis pitäny tulla jo monta pv sitten, MUTTA minkäs teet kun testit näyttää miinusta vaikka olo on NIIN RASKAANA, NIIN RASKAANA...

 
Hyvät oireet Star ja Solakka Silakka peukut on täällä pystyssä

Itsellä oviksen metsästys alkoi lupaavasti, aamulla lähes yhtä vahvat viivat, mutta nyt illalla ei niin tasa vahvat. Toivotavasti ei jo mennyt ohi :/
 
Nyt tekis mieli lähettää valokuva testistä jonka tein siis iltapäivällä ( Clear Blue) ja näytti negaa. Nyt kaivoin sen säilöstä muutaman tunnin vanhana ja oli muuttunut selväksi haamuksi/plussaksi! mitä siihen sanotte? aik tässä kierrossa en ole saanut kyseiselläkään testillä roskishaamua vaikka jotkut väittää että just sillä testillä saa roskishaamuja jotka vääriä posit? :kieh:

Luulen et mulla ollut ovis vasta kp 19 koska jos nyt näyttää vasta haamun ni sopii kuvaan ja tuolloin oli toimintaa vällyjen alla eikä sen jälkeen enää lainkaa ja sitä ennenkin useamman pvn väli...
eli nyt olis vasta dpo10 ... Tosin tikkuovistesteissä ei plussaa, mut taian heittää roskiin noi halpisliuskatestit (tuolta netistä tilattuja)...Toivossa o hyvä elää.... Sit ku TÄTI tulee ni musta ei kuulu vähään aikaan mitään, kyl hävettää niin... :LOL: :LOL:
 
Heippaus kaikille! :heart: :flower:

maanantaina sitten laitatutin Mirena hormonikierukan, joten tämä aika vauvahaaveiluneen on päättynyt.

Nyt odotamme innolla tyttären vauvan syntymää, hänellä siis mennyt kaikki oikein hyvin, Onneksi! :heart:

Oli ilo elää kanssanne, nämä 1,5 vuotta, mitä pinoissa olin, mutta nyt on aika jatkaa sii muualle..Tosin kyllä minä käyn teitä välillä tervehtimässä.

Ja Blogiani kirjoittelen edelleen, siitä en luovu! :D :heart:

Oikein mahtavaa alkavaa ja toivottavasti oikein plussakasta kevättä kaikille! :heart: :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Star, häpeä on tällä palstalla tuntematon tunne! Vastahan minäkin luulin olevani raskaana, vaikka en edes testaamaan päässyt. Täällä ei tosiaan tarvitse hävetä mitään: ei ikäänsä, ei utopistisia vauvatoiveitaan, ei oireiden kyttäilyä, ei mielipuolista testailua. Kaikki käy. Sitä paitsi on aivan mahdollista, että sulla ei nyt vain testissä vielä mitään näy: ovis on tosiaan ollut myöhemmin tai sitten vain hormonit nousevat hitaasti. Onhan näitä kuultu, että ekä plussa ilmestyy testiin vasta kaksi viikkoa sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Pikkumyy :wave: Kaikkea hyvää! Isoäitinä olo tuo varmasti ihan uusia ulottuvuuksia elämään. Varmaan pääset vauvaakin hoitamaan.

Oma napa: Kohta on se lääkäri: nähdään onko muniksia yhtään kasvanut. Jännittää suoraan sanoen aivan sairaasti.
 
Huomenta!
Voi Star kuulostaa todella lupaavalle!! :heart: Toivotaan että siitä ISOKSI PLUSSAKSI muuttuu! Äläkä höpsis puhu että mitään tarvitsee hävetä. Tämä palsta on sitä varten, että vielä kun et kenellekään edes uskalla puhua mitä teet/ajattelet, niin täällä ymmärretään! Lähetä se valokuva tänne, kiitos!

Pikkumyylle hyvää jatkoa sinulle ja onnea pienen vauvaperheen tukemiseen :flower:

Matsalulle hyvää lääkärireissua. Tule kertomaan pian kuulumiset.

ON: Täällä kp:t lähenee loppuaan (25) Tänä aamuna pidätin pissaani, että sain r-testin etsittyä kaapin kätköistä. Ja täydellinen nega tuli Apteekin omaan testiin. Nyt voin rauhassa keskittyä tädin odotteluun, niin ei mene nämä tunnit ja päivät turhissa haaveissa :whistle:
 
Oi Star! Kunpa se täti pysyisi poissa, ja vielä saisit kunnon plussan! Jos taas ei nyt tärppäis, niin häpeilyn sijasta tänne vaan uutta tsemppiä hakemaan!

SS ja Pyrstis (vieläkö sinä siellä reissussa luuraat, kun ei mitään kuulu?), muutan siis noi dpo:t päivää vähemmäksi Starin ohjeiden mukaan, älkää ihmetelkö. SS :hug: negasta! Enää on kuitenkin vain pari viikkoa uuteen yritykseen!

Matsalu, tänne sitten heti kertomaan miten meni! Peukut pystyssä sulle että kaikki menee loistavasti!

Rouva Pikkumyy, ihanaa kun olet täälläkin käynyt, ja olen seurannut sinuakin noista aiemmista ketjuista, joita yritän pikkuhiljaa lukea. Paljon surua sinullekin on mahtunut viime vuoteen. Mutta olet silti vaikuttanut niin positiiviselta! Kaikkea hyvää sulle jatkossa, nyt voit pistää täysillä energian kaikkeen muuhun ihanaan tässä elämässä! Ja käy tosiaan moikkaamassa!
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Taikakuu (40).............kp4/27-32..........?..............2./1.yhteinen
babo67 (41) piuhat katki..kp5/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
nillanilla (42)...........kp6/28-33...........yk4.............1.
Plättä (44)...................kp6/28-30.........?................7.
Matsalu (44)................kp7/24-25.........IVF?..........1.
touhu tenava (46).......kp10/27-30.......y3v............6.
oivikki (40).................kp10/23-28............yk3...........1.
anjamarita (40)..........kp11/32-36...........yk2............2.
Saara10 (41)...............kp11/28.............yk?............1.
sinisyys (42)................kp13/25-28.......yk?............3.
Inia (42)...............kp15/26-29......yk4......1.
pääpilvissä (46)..........kp18/25-43.......?..........1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp20/24-30..........yk4.........6. /1.yhteinen
kenzie64 (44).............kp22/28-29.......yk5............4.
Nuusku (43)................kp22/28............?................4.
Päikki (40)..................kp23/27.............y1,5v.........2.
ikiemo (44).................kp23/20-50...........y?............4.
liiza (42).....................kp24/28............yk7.............4.
pyrstötähti (48)..........kp24/28.............yk10...........4/1.yhteinen
Solakka Silakka (39)...kp25/25-27........yk4............1.
haave3 (39)................kp25/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp25/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp27/28.............yk7...........2./1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp30/31-34.......?................4./1.yhteinen
star-67 (42)................kp 30/26-27.........yk1..........3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp32/?............1. /1.yhteinen
OnniMaija (41).............kp?/?..........yk1?..........5.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Piinalijat ja muut jännääjät
tirulii (40)..........pp15
Solakka Silakka (39)..........dpo12
pyrstötähti (48)..........dpo9
Inia (42)..........dpo3
[/i]


Haamuilijat
star-67 (42)..........kp 29

Mukana myös:
Taustajännäilijät lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet:
mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]



40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636


 
Star vielä tikkuovistesteistä: mulle ne ei ikinä näytä ovista, siis siinä mielessä että testiviiva ois tummempi kuin kontrolliviiva. Mutta tässä aikani ovista metsästettyäni (vuoden verran nyt), olen huomannut, että niissäkin testiviiva tummuu pikkuhiljaa niin, että on tummimmillaan ovisplussapäivänä (mutta silti ei kontrollia tummempi). Mutta siis, mulle vain digitesti antaa ovisplussan (ja sitä ei tartte ite tulkita :) ). Joten nykyään aloitan liuskoilla, ja sitten kun alkaa tummua, varmistan digillä (ne kun on niin kalliita, ettei koko aikaa raaski käyttää - halvimmat oon löytäny netistä halpatesti.fi :stä )
 
pyrstötähti
B) ihanasti paistoi eilen aurinko ja tänäänkin on näyttäytynyt B) myöhään illalla kotiuduin ja tälle aamupäivälle jos jonkinlaista käväsyä. No työhuoneen hämärässä voi taas pinoilla kyllä on tietty kertynyt vähän töitäkin tehtäväksi,sähköpostiahan joutuu koko ajan tyhjentään. Ja Madonnan liputkin meni sivu suun kyllä harmitti mutta toisaalta jäi niin paskan maku suuhun koko systeemistä että niitä annetaan varata 6 per lärvi ja samantien kun ne on loppuun varattu niitä tulee tuhansittain pimeesti myyntiin. Pitäs olla kaks kaistaa tosiostajat jotka heti lunastaa lippunsa menisi ensin ja sitten jotka vain varaa.

Minä olen ostanut nuo liuskat sieltä halpatestistä ja joskus olen digillä testannu ja sarven se näyttää samalle päivälle kuin liuskan kaikista tummin päivä.

Pikkumyyllä alkaa elämässä ihana uusi vaihe kun tyttären vauva tupsahtaa maailmaan, kyllä siitä riittää mummotettavaa ja kun myyllä ja miehellään on yhdessä monta lasta niin ei siinä pulaa tule, niin paljon nuoret perheet tarvitsevat tukea ja neuvoja että siinä roolissa isovanhemmat ovat korvaamattomia. Kun itsellä ei sitä ylellisyyttä ollut kuin vähän aikaa ekan lapsen kanssa oli äitini vielä olemassa niin olen todella kateellinen kaikille äideille joilla on omat vanhemmat vielä elossa.

Ja sitten on: tuntuu just siltä kun tähän aikaan tuntuukin. Vv lisääntyy, vähän nippailee alakerrasta, alkaa tulla turpea olo, leukaankin tuli näppylä ja koko ajan pitää käydä pissallakin. Eli on 100 % mahdollisuus joko olla raskaana tai sitten ei. En ole rapistellut kun jos nyt ei tärppäiskään niin seuraava yritys on reilun kahen viikon päässä :) Ja se on tosi lyhyt aika se. Mutta ihan hyvältä näyttää kuitenkin että munasolu on ollu all right koska siitä on tullut riittävän kyvykäs keltarauhanen joka pitää tädin helmat vielä pois pöksyistä edes pupuilussa ei tullut mitään viiruja joita tässä vaiheessa joskus on ilmaantunut. Niin ja kuumakin oli viime yönä joten voipi se olla että kova treenaus vaan jatkuu meidän kammarissa seuraavassakin kierrossa. Mutta kattottaan nyt peli loppuun asti taas. En mene vannomaan etteikö ois tärpännytki mistä sen koskaan voi tietää miten on käynyt!

Ulkoilupäivä tästä kehittyy ja illalla pitää reipastella keppejen kanssa edes vähäsen. Hyvää ja reipasta talvipäivää koko porukalle!
 

Pahoittelut Babolle, Plätälle, nillanillalle, Taikakuulle tädistä ja Solakka Silakalle negasta. Jospa se maaliskuu toisi toiset täppäävämmät tuulet.
Peukkuja Pyrstötähdelle, Tiruliille ja Inialle, joilla taitaa olla seuraavat mahikset? Hauska oli se Inian pikainen kotiinpaluu, ei jää sitten ainakaan harmittamaan yrityksen puute :D Pikku Myylle mukavia isoäidin päiviä, senhän sanotaan olevan äitiyttäkin
herkumpaa :)
Mulla pitäisi olla nyt kiva vaihe kuusta menossa, mut eipä ole. Ostin niitä Clearbluen digitestejä ja aloitin testaamaan liiankin ajoissa. Mutta eipä ne mitään näytä. Tai näyttää negaa. Eilen testasin kahteenkin otteeseen ja tänä aamuna viimeksi, enää on yksi testi jäljellä, enkä tiedä käyttäisikö sen illalla vai vasta aamulla. Kun jotenkin tuntuu et se ovis olis jo, tai ehkä menikin, keleistä päätellen ja vatsakivuista. Tai sit munasolut on finito. Perjantai- ja sunnuntai-iltana pistettiin siittiöt partioon, mutta taitaa olla partiot hajonneet tähän mennessä ja turhauttaa koko homma, kun ei sitä ovista tunnu tulevankaan.
Tykkään kyllä enemmän liuskatesteistä, mutta Clearbluella ei taida enää olla kuin tuo digi? Mulla oli niitä vanhanmallisia testejä jäljellä esikoisen inssistä, ja joulukuussa huvikseen testasin ja silloin tuli selvä ovisplussa, muistaakseni kp 12. (Silloin ei kylläkään käytetty mitenkään hyväksi kyseistä päivää) ja tammikuussa en testannu lainkaan, ja yrityskin oli laiskaa. Nyt on siis yrityskierto 2 ja taitaa olla liian myöhäistä enää ikinä raskautua, niinkuin mies vitsikkäästi totesi, et jos sulla on vaihdevuodet alkaneet *hekoheko* No eihän sekään mahdotonta ole. Että eipä kovin jännittävää kerrottavaa täältäpäin.
Mutta odotetaanpa Starin seuraavaa testiä, jospa haamu olis jo muuttunu ihan
hetivalmis plussaksi :)
Tsemppiä muillekin kunkin kierron omiin haasteisiinsa, ja hoitolaisille varsinkin jaksamista.


 
Hih, törmäsin tommoseen söpöön haamuun, enkä voinut olla kokeilematta =) Pihistin sen siis tuolta toisesta pinosta. Laitoin sitten Starin koekaniiniksi, ja haamuntestauspäivän.
Sanokaa jos pitää ottaa pois, jos vaik kommarit tökkii, jos ette halua haamuilla, tms.

sinisyys jos vain yksi testi jäljellä, mä ehkä testaisin huomisaamuna vasta, jos kerran tänäänkin olet testannut. Ja nythän sulla on vasta kp13, joten ovis voi vielä ihan hyvin tulla parin päivän sisällä. Puuhasteluja sitten varmuuven vuox hetimiten!
 
Solakalla Silakalle :hug:. Star, uutta testiä peliin! Sinisyys, ovis voi toki olla vielä tulossakin, mutta kyllä jokaisella naisella- niin nuoremmilla kuin vanhemmillakin- on välissä myös ovuloimattomia kiertoja. Yhdestä kuukaudesta ei kannata masentua!

Omat munasarjat: lääkärissä käyty. Oikealla puolella kasvoi neljä potentiaalista rakkulaa (9, 11, 13 ja 13 mm) sekä yksi liika pieni 5-millinen. Vasemmalla ei näkynyt oikein mitään, vain yksi 6-millinen. Tuloksessa ei ole hurraamista, mutta on se kuitenkin parempi kuin missään hoidossa ikinä. Ja tietysti elän pienessä toivossa, että kun piikkipäiviä oli takana vasta kolme, muniksia pullahtaisi vielä esiin. Tai nuo pienet ottaisivat hirmu spurtin. Puregonilla jatkan ja huomiaamuna Olgalutranit päälle. Perjantaina uudelleen tarkastettavaksi, ja sitten päätetään, onko punktio maanantaina vai tiistaina.
 
Matsalu, mutta musta toi näyttää hyvältä, että kasvamassa on monta! Ja eikös ne aika hurjaa vauhtia kasva? Kun eihän siihen tärppiin tarvita kuin yksi. Kiva kun järjestät meille nyt tosi jännät päivät! Kerrothan sitten taas perjantaina käynnistä... Tuleeko noista hormoneista oireita? Tässä pikkuhiljaa rupee itekkiin miettimään noita putkihommia...
 
täälläkin!Tosin ovistestistä :kieh: Ehdinkö teitä järkyttää??!!No piti ihan kokeeksi testata,kun tilasin uusia,seuraavaa kiertoa ajatellen..Mutta siis näin..ei se taida mitään kohdallani tarkoittaa,paitsi että täti kurvaa taas 3 päivän kuluessa,voi voi..Mutta tsemppiä Starille ja muille "oikeille"haamuilijoille,toivottavasti kuullaan pian plussauutisia!
 
Inia, ihannetilanteessa noita 11-13-millisiä rakkuloita saisi olla kasvamassa noin 10 kpl. Tai edes pari kunnon kokoista tuolla vasemmallakin puolella. Todennäköisesti nuo pienimmät eivät ehdi kasvaa tarpeeksi isoiksi ennen punktiota tai sitten niissä ei ole solua lainkaan sisällä. Kolmella-neljällä solulla ei ole mitään takuita edes siirtoon pääsystä.

Tuossa aikaisemmin jo raportoinkin, että Puregon tekee pitemmän päälle minusta itkuisen ja ahdistuneen. Pientä päänsärkyä on ollut myös. Saa nyt nähdä, mihin tuo uusi lääke, Olgalutran (estää munasoluja irtoamasta liian aikaisin) vaikuttaa.

 
Inia, ihannetilanteessa noita 11-13-millisiä rakkuloita saisi olla kasvamassa noin 10 kpl. Tai edes pari kunnon kokoista tuolla vasemmallakin puolella. Todennäköisesti nuo pienimmät eivät ehdi kasvaa tarpeeksi isoiksi ennen punktiota tai sitten niissä ei ole solua lainkaan sisällä. Kolmella-neljällä solulla ei ole mitään takuita edes siirtoon pääsystä.

Joko Saara kävit ultrassa?

Tuossa aikaisemmin jo raportoinkin, että Puregon tekee pitemmän päälle minusta itkuisen ja ahdistuneen. Pientä päänsärkyä on ollut myös. Saa nyt nähdä, mihin tuo uusi lääke, Olgalutran (estää munasoluja irtoamasta liian aikaisin) vaikuttaa.

 
Taitaa olla harvassa ne yli 40-vuotiaat, jotka saavat folleja 10 tai enemmän ivf:ssä. Mun mielestä Matsalun potentiaaliset neljä kuulostaa erinomaiselta tulokselta. Voihan niin huonosti tietysti käydä, että kolmella tai neljällä solulla ei pääse siirtoon. Tai sitten voi käydä niinkin onnekkaasti, että pelkästään yhdelläkin pääsee. Never knows.

Matsalu onko se jarru Olgalutran vai Orgalutran? Itse en huomannut jarrun (Orgalutranin) tuovan mitään muita "lisäongelmia" kuin sen, että pistokohtaa kuumotti, se punoitti pitkään, useita päiviä siis, ja oli aika kipeä.
 
Päikki, Orgalutran siis tosiaan, oiskohan tämä lukihäiriö jokin lääkkeiden aiheuttama sivuvaikutus. Juu, en mä tuota rakkuloiden määrää valita: parempi se kuitenkin on kuin syksyn hoidoissa. Kun vaan niissä nyt olisi sitten kypsät solut sisällä ja kun ne vaan hedelmöittyisivät ja lähtisivät vielä jakautumaankin. Oi pojat ja tytöt, kyllä tässä saa vielä monta kertaa kyntensä nysiksi järsiä! Mutta joka tapauksessa tämä oli ensimmäinen edes jotakuinkin positiivinen päivä meidän hoitohistoriassa.
 
Rouva Pikkumyy sinusta henkii positiivisuutta tällekin palstalle, ihanaa lapsenlapsen odotusta sinulle ja koko perheelle! Miten ne yhdistelmävaunut, mitä tyttäresi tykkäs? :wave:

Matsalu :) uutisista, toivon että jatkuu hyvin, monta vaihetta tosiaan jännättävänä tossa hoidossa.

Solakka Silakka :hug:

Pyrtötähti oikea asenne sulla taas.

Mulla on pp 0 yritän mennä RKTT asenteella (teiltä opittu) ja oireita varmaan tulee, kun aloitan luget :D
 
Inia, kiitos mahtavasta haamunkuvatuksesta, vaikkakin tänään aamutestillä ei taas haamukaan tullut, edes roskissellaista. :kieh:

KP 30/26-27 , oireet edelleen, paino noussut 3 kg viimeisen vkn aikana ja tuntuu että kaikki kilot tulleet tisseihin. B) Vielä elän toivossa, joten älä sinäkään Solakka Silakka heitä toivoasi ennen kuin täti on tullut, koska koskaan ei tiedä miten myöhään kierrossa on tällä kertaa ovis ollut!!! Paljon kuulee juttuja miten plussataan kp45/30 vasta useiden negojen jälkeen. KOskaan ei voi tietää juuri tämän kierron pituutta vaikka kaikki mut kierrot olisivat olleet samanpituisia.

Näiden palstojen lukemisen jälkeen tulee sellainen fiilis että testitkin ovat melko epätarkkoja KUITENKIN lupauksistaan huolimatta juuri tässä alkuvaiheessa, virtsan laimeuskin vaikuttaa paljon testitulokseen.

Voitte huomata että olen päättänyt että olen raskaana ja negat ovat vääriä :LOL: :LOL: :LOL:
 
No, nyt päästään oikein kunnolla aloittamaan yritykset. Eli tänään kp 1/30 ja yrityskerta 1, viidettä siis yritellään.

Hoidoissa oleville toivotan kovasti onnistumista :flower:

Luomuilijoille himoja peiton alle ja opasteet kuntoon, että pikkuveijarit löytävät perille =)
 
Star, loistava asenne, rktt+! Onnimaija, siitä se lähtee.

Omat munasarjat: aamulla pistin ekan jarrulääkkeen eli sen Orgalutranin. Päikki, kiitos varoituksesta: pistokohtaa kirveli ja siihen nousi kirkkaan punainen, hiukan turvonnut läiskä. Lääkkeen ohjeista luin, että tämmöinen ihoreaktio tulee 1/10 naisesta. Päikki, sinä ja minä varmaan kuulutaan molemmat tuohon 10% vähemmistöön.

Huomenna sitten näkee, miten tilanne on kehittynyt. Tänään yritän vaihteeksi keskittyä töiden tekemiseen!

 

Yhteistyössä