40+ so what (vol. 3)

Inia,junaan vaan, mikäli mies on mukana eikä laita sitten hanskoja tiskiin kun oot kotona, joka vois olla Murphyn laki. Tulee riita, eikä sitten kuksitakaan, mun mies on just semmonen että innostusta ei saa näyttää, muuten hermostuu ja keksii parempaa tekemistä...Pitää sun keksiä että tulit muusta syystä kuin oviksen takia, mut tietenkin miehen takia kumminkin. :D Mut älä ole onneton mikäli et pääse illaksi, kyllä se munis tulee sieltä pitempäänkin ja saattaa tulla vasta ylihuomenakin, ei se aina niin mene oppikirjojen mukaan, muuten me oltas kaikki jo raskaana... B)

Mulla menee kohta laskut sekasin ehkä kp 26/26-27 tänään, mutta tänä aamuna aamutesti negat. edelleen tissit pingottaa ja kaatavaa väsymystä on iltapäivisin, jota ei ole yleensä...
Mut täytyy muistaa että muistaakseni yleensä raskauden(6 raskautta/2 synnytystä eli 4 keskenmenoa) tässä vaiheessa minulla ei ole ollut lainkaan oireita, toisin kuin ennen menkkoja...Tänä aamuna tuli postiluukusta 6 uutta raskaustestiliuskaa eli "testing-testing" :LOL:
 
Hei kaikille. Minä liityn niiden seuraan joille täti tuli kylään. Mulla nyt kp 2 ja kierto on pidentynyt 33 päivään, miten se nyt niin venyy. Yrityskerta oli jo 3. Nyt ankaraa mietintää mitä suunitelmia seuraavaksi ;)

Minä sain tuhottua kaikki liuskatestit, nyt on jäljellä vain yksi raskaustesti. Eli puhtaalta pöydältä voin aloittaa.

Inia koita nyt lempiä niin saadaan plussia pinoon.
Kaikille uutta yritystä peliin ja plussia niille jotka lähestyy testi hetkeä ja Star67
mukavia testi hetkiä, kyllä tolla määrällä jo pitäis yks + pongata
 
pyrstötähti
No niin minä olen nyt ekan kerran testannut oviksen jälkeisen elämän eli ei nythän on 20 kp ja ei kyllä ovistestin mitään ei yhtikäs mitään ilmaantunut. Eli toisaalta hyvä eihän siellä enää sen sortin hormoonia pitäisi ollakaan eli ovis oli ja meni MUTTA EI SIELLÄ SITÄ MYYN MAINITSEMAA ALKAVAA MAHDOLLISTA RASKAUTTAKAAN KYLLÄ NÄY. Joten jos myy olet linjoilla valaiseppa vielä uudelleen milloin sitä voisi alkaa utskaileen. Mulla on rapisevia toooosi monta vielä jäljellä nyt mennään eikä meinata ;) Se täytyy kyllä sanoa että yleensä mulla viikkoo ennen tulee jonkinlaista menkkamaista tuntemusta joka häviää sitten parin päivän päästä ja sitten menee about 5 päivää ennenkuin se harppu rymistelee tupaan :kieh:
 
pyrstötähti
Yksi kyllä on tärkeä juttu sitä ollaan joskus sivuttukin,eli on se aika pieni prosenttikin (ainakin suomalaisista naisista) joka yli nelikymppisenä tai vaihkareitten kynnyksellä vielä lapsen haluaa eli se peiton heilutusaktiivisuus ilman ehkäisyä oivalliseen aikaan. Inia, kai sä istut jo siinä junassa tai lättähatussa tai jossakin vempeleessä

Muut ikään liittyvät tekijät

Muut tekijät voivat myös vaikuttaa vanhempien naisten lisääntymistoimintoihin. Näitä tekijöitä ovat:

Yhdyntätiheys, joka saattaa laskea ikääntymisen ja pariskunnan suhteen vakiintumisen myötä; epäsäännöllinen ovulaatio, jota esiintyy ikääntymisen myötä naisen hormonitasojen muuttuessa; ja luteaalivaiheen häiriöt, joita esiintyy, kun progesteronituotanto on liian vähäistä kohdun limakalvon pitämiseksi tarpeeksi paksuna, että hedelmöittynyt munasolu voisi kiinnittyä siihen.
:D
 
Naapurin rouva ihmetteli tänään kun näytän niin väsyneeltä |O

Pyrstötähti, sitä minäkin olen ajatellut, että ikänaisten harvempi lapsitiheys merkkaa, aika harva ei käytä ehkäisyä ja sitäkin harvemmalla on enää kovin aktiivia spontaania seksielämää, jotta ei ole ihme jos lapsia tulee harvemmin...



 
pyrstötähti
niimpä eli eihän se huono tärppitiheys yksinomaan johdu meidän kulahteista munasoluistamme, luulen myös että näin vanhemmiten ei kannata luottaa siihen että ne tuntikausia harhailevat hedelmöitymiskykyisinä eli senkin vuoksi on hyvä että niillä on terhakka simppa-armeija koko ajan väijymässä tervetuliaiskomiteana, vai mitä :D
 
pyrstötähti
Naiselta irtoaa elinaikana noin 500 kypsää munasolua. Munasarjoissa olevien munasolujen määrä riippuu naisen iästä. Määrä on korkeimmillaan jo ennen naisen syntymää. Kun olet äitisi kohdussa, sinulla on 20 viikon ikäisenä tyttöönä noin seitsemän miljoonaa munasolua. Syntymähetkellä lukumäärä on laskenut kahteen miljoonaan. Murrosiässä munasoluja on 300 000-500 000. Tämä munasolujen määrän vähentyminen on luonnollinen ja jatkuva, atresia-niminen prosessi. Vain 400-500 munasolua kehittyy kypsäksi naisen elinaikana.
 
Juu linjoilla olen päivystämässä;=)
Kp 22-23 alkaa uudelleen näkymään ovistestissä, ensin haaleana plussana ja siitä joka pv vahvistuvana, jos siis raskaana;=))

Kokeiltu 3 kertaa ja kolme raskautta näin todettu, tosin huonoin menestyksin...mutta se siitä aiheesta, onnea vaan yrityksiin kaikille!!

Se on totta, kuinkakohan moni muu meillä töissä esim naisvaltaisessa työyhteisössä on ilman ehkäisyä? Taidan olla ainut;=), mutta eiköhän asiaanpian tule muutos minullakin;=)

Kauniita unia kaikille ja plussakuvia! :heart: :flower:
 
pyrstötähti
pikainen laskutoimitus osoittaisi että jos niitä olisi ollut 400 niin 3,6 vuotta olisi aikaa jälellä kun vähennetän raskaudet ja imetykset ja 11 vuotta jos niitä olisi ollut 500 joten JAHUU TÄMÄHÄN ON LOISTAVAA ladyt kalkyloikaapas paljonko enemmän niitä periaatteessa mahdollisia kiertoja joka tapauksessa on vielä jäljellä. Eli keväthuumaan koko pino =)
 
pyrstötähti
:flower: kiitti myy jos pystyn reissun päällä niin lirauttelen kippoon ja rapistelen ihan hyvä nähdä että miten reagoi suuntaan jos toiseen, nimittän en ole oviksen jälkeen koskaan katsonut ja nyt kun kurkkasin niin sain kuin sainkin elämäni ekan roskishaamun siitä ovis-rapistelevasta, eli aina jotain uutta auringon alla :flower:
 
Pyrstötähdellä paljon laskutoimituksia, muniksia kyllä meillä kaikilla ilm on, niiden irtoaminen ja kunto onkin sitten salaisuus..vai mistä sitä koskaan tietää siittiöidenkään kuntoa, ellei juuri ole tutkittu?


No, mutta nyt kauniita unia;=) :heart:
 
pyrstötähti
jep jep mihin se Inia hävisi liekkö juna jo vihelsi ennenku ehti kyytiin kun ei ole raportoimassa laskutoimituksieni mukaan tässä ajassa mennään Kemijärveltä Helsinkiin ja sivuraiteitaki tovi joten toivon mukaan hän ehti ajoissa kotiin :heart:
 
pyrstötähti
niin vielä sellainen huomio jonka sain McDreamylta hänen tsekattuaan arvoni viime keväänä ja katsottuaan sitten lisäntymiskalustoni ihan livenä että about 10 vuotta ennenkuin homma on ohi, joten sekin on hyvä pitää mielessä että jossakin vaiheessa raskaus sitten alkaessaan ei enää olekaan toivottu ihana yllätys vaan ihan muuta ja valtava riski myös.
 
Sateista sunnuntaita kaikille!!!

Ja tuhannesti kiitokset neuvoistanne!!! :hug: Erityisesti SS, Matsalu ja Pyrstis! Luin niitä eilen ja pähkäilin, laskin tunteja ja mietin sitäkin, että aiemmin inssit on ollu ovisplussaa seuraavana päivänä klo 12, eikä ole tärppiä tullut.... Ja sitäkin ett jos se sarvi tosiaan näyttää aika myöhään ovisplussan... Ja niin mie hullu sitten hyppäsin junaan... =) Yritin laittaa junasta viestiä teillekin, mutta eihän siellä toiminut känny-yhteys. Yöllä sitten saunottiin ja kiihkeiltiin :heart: Tänä aamuna ei ehditty, mutta kyllä vielä aion käydä kimppuun, kohan se köriläs taas päivällä kotiutuu :) Mutta jo tää tuntuu tosi hyvältä, ekaa kertaa elämässäni oon päässy yrittää ihan luomuvauvaa... Jos oisin klinikalta käyny simppoja, niin enpä ois käyny, kun eivät ryökäleet välitä mitään ovisajoista, vaan niillä on ihan omat aukioloajat!

JA VOI EI, mikä hirveä tätirynnäkkö tänne on iskenyt! Nyt ne toivonhippusetkin katosi - mutta vain hetkeksi! Pahoittelut, Matsalu, babo, nillanilla ja Plättä!!! :hug:

babo Koita jaksaa, kun et mieheltäkään vissiin nyt saa lohtua! Voiko olla, että mieskin on niin pettynyt, ettei siksi haluaisi enää yrittää? Jos hänellä ei ole vielä yhtään lasta, niin jos hän kokee että hänen pettymyksensä on ikäänkuin suurempi? (vaik eihän niitä voi mitata!) Toivottavasti saatte vielä lohtua toisiltanne, ja voitte keskustella ja ehkä vielä jaksatte yrittää.... En nyt muista kuin paljon teillä on jo ollut yrityksiä, mutt vaikka hoidot on raskaita, niin aika monta niitäkin saattaa tarvita, ennenkuin tärppää. Saattaahan se luomustikin vaatia tosi monta kertaa. Yritän siis sanoa, ett jos vielä tuntuu siltä, niin jaksuja vain jatkoon!

Matsalu Ikävä kun sullakaan ei tärpännyt! Sitä toivoisin kovasti! Mutta onneksi teillä on hoito odottamassa! Kohta taas päästään jännäämään! Kyllähän me kaikki ihmettä odotamme ja toivomme, jos realisteja oltais niin mitäs me täällä roikuttais... ja elo oisi niin kovin paljon tylsempää! Kun tätimasis väistyy niin uutta tuulta vain purjeisiin!

nillanilla Mitä sulla on seuraavaksi suunnitelmissa? Vieläkö inssit jatkuu, vai mietitkö muuta? Mehän mennään samoissa yk:ssa - mä siis vielä yritän ilman hoitoja (oisin siis vielä menny inssiin jos ei tuota karvaotusta ois) - mutta kyllä on säästötili putkihommiakin varten avattu...

Ja touhis kiva kuulla susta pitkästä aikaa! Kuulostat vähän vielä liian epävarmalta taustailijaksi, jospa vain pidän sut listalla? Sehän on haaveilijoitten lista, ja kyllä sitä ihan yksikseenkin voi haaveilla!!! Tietty toivomme, että saat ukkosi avittamaan pikkaisen sopivan ajan tullen :)

Solakka Silakka, Star ja Pyrstis Hyvältä kuulostaa! Kohta saamme tänne lisää rapistelijoita!

Ja muille touhuja ja tsemppiä tarpeen mukaan! Ilmoitelkaa muuten luomuilijatkin, jos haluatte pp-listalle, niin voin sinne laittaa (jos itse osaatte arvioida monesko pp on menossa...) Ja nyt yritän saada kp-listan päivitettyä!

Ai niin sekin vielä, että olen myös onnellinen siitä, että oma kierto taitaa olla palautunut normaaliksi, se edellinen kun (luulisin että lääkityksen vuoksi) venähti tosi pitkäksi.

Niin ja Pikkumyy Kiitos kaamosvinkeistä! Nyt voimme hyvin mielin lemmiskellä, syöpötellä, ja roikkua täällä palstalla! =)
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Taikakuu (40).............kp1/27-32..........?..............2./1.yhteinen
babo67 (41) piuhat katki..kp2/29-31..PAS 1/09..5./1.yhteinen
nillanilla (42)...........kp3/28-33...........yk4.............1.
Plättä (44)...................kp3/28-30.........?................7.
Matsalu (44)................kp4/24-25.........IVF?..........1.
touhu tenava (46).......kp7/27-30.......y3v............6.
oivikki (40).................kp7/23-28............yk3...........1.
anjamarita (40)..........kp8/32-36...........yk2............2.
Saara10 (41)...............kp8/28.............yk?............1.
sinisyys (42)................kp10/25-28.......yk?............3.
Inia (42).................kp12/26-29......yk4......1.
pääpilvissä (46)..........kp15/25-43.......?..........1.yhteinen
velmuliina74 (34).......kp17/24-30..........yk4.........6. /1.yhteinen
kenzie64 (44).............kp19/28-29.......yk5............4.
Nuusku (43)................kp19/28............?................4.
Päikki (40)..................kp19/27.............y1,5v.........2.
ikiemo (44).................kp20/20-50...........y?............4.
liiza (42).....................kp21/28............yk7.............4.
pyrstötähti (48)..........kp21/28.............yk10...........4/1.yhteinen
Solakka Silakka (39)...kp22/25-27........yk4............1.
haave3 (39)................kp22/28.............?................3.
lumeton (39)...............kp22/?................?................2.
Minni007 (44) ............kp24/28.............yk7...........2./1.yhteinen
AinoEmilia (44)...........kp27/31-34.......?................4./1.yhteinen
star-67 (42)................kp 27/26-27.........yk1..........3.
tirulii (40) "tuubat pois"......kp29/?............1. /1.yhteinen
OnniMaija (41).............kp?/?..........yk1?..........5.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Piinalijat ja muut jännääjät
tirulii (40)..........pp12
pyrstötähti (48)..........pp7
[/i]


Mukana myös:
Taustajännäilijät lapsellinen67 Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Kirsikka68 (40)......kp?/28-39...?..5.
Höpisijä (42)..........kp?/28..?..3.
Elina67 (40)...........kp?..?..1.
ruujakengu............kp?/28..?..3.
Mussukka67 (40)..kp?/29..yk?..2./1.yhteinen
Hellu1....................kp?/?..?..3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet:
mimmimamma, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]



40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636


 
Vielä haluisin sanoa kaikille parisuhteessa eläville: musta tuntuu ylipäätään ihmeeltä, että ylipäätään löytää jonkun jonka kanssa arkielo on siedettävää! Mä kun olen elänyt niin pitkään sinkkuna. Että vaikka ei vauvaa tulisikaan, niin on siinä suhteessa hyviäkin puolia... tulee mieleen vaikka:
- on joku jonka kanssa tapella, ittekseen pitää vaan seinille kiroilla
- on joku jonka syyksi voi kaiken laittaa
- saapi pussailla
- seksiäkin saa ehkä useammin kuin kerran vuodessa (keskimääräinen villin sinkkuelämän luku, huom. keskimääräinen! voi mennä pidempiäkin aikoja ilman)
- kokkailu on kivempaa kun ei tartte yksin syödä

Nää nyt tuli äkkiseltään mieleen! Jatkakaa listaa!

(Ja sinkkuilijat, kyllähän siinä sinkkuelämässäkin on hyviä puolia, mutt kerrotaanko niitä muille? :whistle: )
 
pyrstötähti
hellurei, hienoa Inia aletaampa saada niitä plussia kun turvaudut tohon perinteiseen menetelmään ja ajoitus oli oikea. Niinhän sulla olisi huomenna varmasti ollut myöhäistä lahjasimppoja kalastella.

Niin onko toi pp lista siis oviksen jälkeinen jutska mullahan on siis pp7 JO !!! :eek: vai mitä?

Lähden kohta rallatellen reissun päälle, hieno erämaa hotelli odottaa, ompahan valmiit ruuat se on perheenäidille aina jo sinällään juhlaa. Ja pari hyvää ystävääkin tulee samaan porukkaan. Olkaa siis reippaita ja ahertakaa kammareissa oli ovis tai ei. Minä pidän pienen tauon, huh huh, ja se on kyllä ansaittu. :heart: :heart: ja Valentinen päivä viikkokin alkaa joten romantiikkaa leijuu kaikkialla.
 
Mukavaa reissua Pyrstis ja Minni!

PP lasketaan ainakin hoidoissa niin että hoitopäivä on pp0, oisko sitten ovispäivä pp0 kans?
Mutta kun sitä ovistahan voi olla hankala määrittää, joten siksi laitan pp-listalle vain sellaiset, jotka haluaa...
 
Sunnuntaita palstalle!
Pahoittelut vielä tädin kohtaamille ja erityisesti teille, joille hoidot antoivat vielä ylimääräistä toivoa :hug: Mutta tämä on sellaista onnipeliä, että et voi tietää mikä kierros se plussan antaa, joten uuden yrityksen vaan!
Mites tiruliin testailut tai tuntemukset??

Ja star jos ei nyt enää toista viivaa tule, niin onhan sinulla tikkuja varastossa seuraavaan kierrokseen.

Kuten Pikkumyykin kirjoitti niin kaamosaika vaikuttaa laskevasti hedelmällisyyteen. Mehän ollaan eletty nyt vuoden pimeintä aikaa ja ties mitä anovulatoorisia kiertoja ollut. Nyt kun kevätaurinko alkaa paistamaan niin Naiset, mars ulos vaan, lenkille ja hangille keräämään piristäviä auringonsäteitä! :flower:

Luin muuten kanankasvatuskirjaa (harkitaan keväällä muutamaa maatiaskanaa omiin tarpeisiin + yksi kukko) ja siellä sanotaan että kanojen muninnassa tärkein asia on valoisuuden määrä (yli 13 h päivä) silloin vasta alkaa munia tulemaan ja tätähän ylläpidetään talvella keinovaloilla.
Joten, eiköhän pistetä kotona kaikki valot ja lamput päälle, sillä edistetään kevään tuloa ja saadaan hormooneihin vähän vauhtia :flower: :flower:

Inia onnea matkaan simpuroille, että perille pääsevät, muniksen löytävät ja tarraavat kiinni :heart:

ON: täällä r-tunteet poissa, sen sijaan hieman flunssainen olo.. :(

:wave: SS
 
Inia, reipas tytto, kun hyppäsit junaan! Vähintäänkin sitä on vanhana kiva muistella, miten sukkelaliikkeinen on joskus tullut oltua.

Noista ovistesteistä: mulla on kyllä myös inssissä käynyt niin, että ovistesti näytti plussaa aamulla, ovulaatio oli kipujen parusteella selkeästi samana iltana ja seuraavana aamuna inssissä näkyikin puhjenneita rakkuloita. Eli tosiaan kannattaa pupuilla jo sinä päivänä, kun ovistesti näyttää plussaa.

Tiruliin ja Starin jatkotestien tuloksia tässä nyt kovin odotellaan. Ja mitenkä Saaralla sujuu?

Juu, ja mulle voisi päivittää siis nyt jo kp 4. Femareita nappailen jo kolmatta päivää. Aivolisäkkeestä menee munasarjoihin käskyjä, että "tuota muniksia, tuota muniksia." Tänään isken ekan Puregon-piikin mahamakkaraan. Ja sitten taas mennään...


 
Hyvä Inia ei pidä aikailla, varttuneemat munikset menee eikä meinaa, kun ovat kerran liikkeelle lähdössä, kunten matsalukin todisti. Inia kaksin aina kaunihimpi, mutta kuten sanoit oman sopivan puliskon kohtaaminen ei aina ole kovin helppoa.

Varmasti on keväällä ja lisääntyvällä valolla hyvä vaikutus. Kanatkin sen todistaa :D

Star hyvä kun on rapisteltavia käden ulottuvilla.

Onko teillä kokemuksia noista netistä tilattavista puikko ovis testeistä? Katselin mammiksen, koti- ja halpa testin sivuja, onkohan niissä jotain eroja?
 
Inia, mahtava veto, toivotaan parasta, tuosta pitäisi jo antaa palkinto, pienenpieni nyytti 9 kk kuluttua:heart: :heart:

Oivikki, mulla on se käsitys tänpalstan perusteella et muistakin postilla tulevista tulee samoja OneStep merkkisiä tikkuja.

ON: Pitää kokeilla sitä raskauden testaamista ovistikuilla, mulla ainakin ollut nyt loppukierrosta ovistestissä hento viiva, aamuraskaustesti oli tosin edelleen negat ja kp 27/26-27, mutta TÄTIKÄÄN EI OLE VIELÄ TULLUT!!!

Oikeastaan tänään ajattelin ruveta elämään kuin olisin raskaana, lakata testaamasta, lakata tekemästä mitään mikä on raskauden aikana kielletty, koska mitäpä sitä testaamaan
kun jonain päivänä sen huomaa väkisinkin!!! =) =) =) Kivempi kuitenkin olla RKTT!..Kunnes TÄTI ilmestyy oven taakse, mut ei vielä!! Ostin ison kasan myös terveyssiteitä ku aattelin et valmistaudun tädin tuloon, JOS SE EI SIT TULISKAAN!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja star-67:
Naapurin rouva ihmetteli tänään kun näytän niin väsyneeltä |O

Pyrstötähti, sitä minäkin olen ajatellut, että ikänaisten harvempi lapsitiheys merkkaa, aika harva ei käytä ehkäisyä ja sitäkin harvemmalla on enää kovin aktiivia spontaania seksielämää, jotta ei ole ihme jos lapsia tulee harvemmin...
ei kai se noin mee...kyllä kai yli nelikymppiset on tutkimuksen mukaan aika aktiivisia seksielämässään (voin olla väärässäkin toki) monihan tulee itsevarmemmaksi ja alkaa juuti tässä/siinö iässä nauttia enemmän vielä..j sitä paitsi ei se toki niin mee ettei pitkässä suhteeessa laimentuu seksi ei se ihan niin synkää oo.
 

Yhteistyössä